Mustasukkaisuus

....onneton

FB:ssä lisäsin kaveriksi lesbon, vanhan kaverini, kenestä en ole kuullut vuosiin. Nyt tyttökaverini on mustasukkainen, todella mustis. Olen sanonut hänelle, etten ole koskaan ollut kiinnostunut tästä tytöstä sillä tavalla, ainoastaan kaverina. Tyttökaverini ei usko. Hänestä tämä on epäilyttävää. Minä olen ihan lopussa. Miksi hän ei luota. Olen sen hänelle miljoona kertaa sanonut, etten koskaan tekisi hänelle mitään pahaa, en todellakaan pettäisi. Pidän itseäni suoraselkäisenä naisena, enkä pysty käsittämään syytä miksi hän näin käyttäytyy. En ole omasta mielestäni ansainnut tälläistä. Myös entisistä hän vinoilee jatkuvasti. MIKSI?
Mitä tehdä, pitääkö minun nyt poistaa tämä FB-kaveri, että rauha palautuu maahan, vai mitä?

24

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä luovuta

      paljon välität hänestä julkisesti ja jos todella välität, käyttäisin aikaa luottamuksen rakentamiseen.

      Ota hänet mukaan kun menet tapaamaan eksää/eksiä.. jne..

      Koeta selvittää, miksi hän kokee kaikki muut uhkaavana? Kysy mitä pitää tehdä hänen mustasukkaisuuden poistamiseksi - häneltä?!!

      • ...onneton

        En tapaa enää eksiä. Siksi koska ne olivat hänelle liian suuri uhka. Mä olisin voinut heidät pitää kavereina. Mutta tyttökaverini ei ymmärtänyt sitä ollenkaan. Eksien kanssa kuulema ei voi olla VAIN kaveri. Minulle se ei tosin ollut suuri menetys, sillä minulla on kavereita muutenkin. Mutta en tiedä mitä tehdä. Oon ihan lopussa. Vakuuttelut ei auta.


      • ...onneton
        ...onneton kirjoitti:

        En tapaa enää eksiä. Siksi koska ne olivat hänelle liian suuri uhka. Mä olisin voinut heidät pitää kavereina. Mutta tyttökaverini ei ymmärtänyt sitä ollenkaan. Eksien kanssa kuulema ei voi olla VAIN kaveri. Minulle se ei tosin ollut suuri menetys, sillä minulla on kavereita muutenkin. Mutta en tiedä mitä tehdä. Oon ihan lopussa. Vakuuttelut ei auta.

        ...ainiin. ja omasta mielestään, hän EI ole mustasukkainen.


      • jotain tässä
        ...onneton kirjoitti:

        En tapaa enää eksiä. Siksi koska ne olivat hänelle liian suuri uhka. Mä olisin voinut heidät pitää kavereina. Mutta tyttökaverini ei ymmärtänyt sitä ollenkaan. Eksien kanssa kuulema ei voi olla VAIN kaveri. Minulle se ei tosin ollut suuri menetys, sillä minulla on kavereita muutenkin. Mutta en tiedä mitä tehdä. Oon ihan lopussa. Vakuuttelut ei auta.

        ehdotuksia:
        - kerro, mitä kaikkea hänen mustasukkaisuutensa aiheuttaa sinulle (että olet lopussa)
        - ja jos hän suostuu, parisuhdeterapiaa ehdottaisin.
        - perustele kaikki sillä kuinka paljon välität hänestä ja haluaisit teidän olevan oikeasti onnellisia, mutta hänen mustasukkaisuutensa kertoo ettei hän ole ja ettet sinäkään voi silloin olla

        - kysy projisoiko hän omia suhteitaan eksiin sinuun, siis jos hänen mielestään eksien kanssa ei voi olla VAIN kaveri, niin tarkoittaako hän silloin itseään... lähinnä...

        - kysy auttaisiko kihloihin meno tms. suhteen vakauttaminen...

        laita hänet vastuuseen käytöksestään ja myös teidän suhteesta ja teidän molempien onnellisuudesta..

        nimim. faktat tiskiin ja sitten asialle jotain tekemään


      • ...onneton
        jotain tässä kirjoitti:

        ehdotuksia:
        - kerro, mitä kaikkea hänen mustasukkaisuutensa aiheuttaa sinulle (että olet lopussa)
        - ja jos hän suostuu, parisuhdeterapiaa ehdottaisin.
        - perustele kaikki sillä kuinka paljon välität hänestä ja haluaisit teidän olevan oikeasti onnellisia, mutta hänen mustasukkaisuutensa kertoo ettei hän ole ja ettet sinäkään voi silloin olla

        - kysy projisoiko hän omia suhteitaan eksiin sinuun, siis jos hänen mielestään eksien kanssa ei voi olla VAIN kaveri, niin tarkoittaako hän silloin itseään... lähinnä...

        - kysy auttaisiko kihloihin meno tms. suhteen vakauttaminen...

        laita hänet vastuuseen käytöksestään ja myös teidän suhteesta ja teidän molempien onnellisuudesta..

        nimim. faktat tiskiin ja sitten asialle jotain tekemään

        Olen kertonut hänelle, etten jaksa hänen käytöstään. Tätä hän pitää syyttelynä. Olen yrittänyt muotoilla asian kauniimmin huonolla menestyksellä. Hän ei ole täysin hylännyt parisuhdeterapiaa, vaikka sitä humpuukkina pitääkin. Pidän sitä kuitenkin vaikeana saada hänet sinne vasten tahtoaan. Olen kysynyt hänen eksistään, hän ei puhu niistä mitään (eli minä en tiedä niistä mitään). Mikä toisaalta on hyvä, koska en välttämättä haluakkaan tietää. Olen kihlannut hänet, juuri siinä toivossa, että hän lopettaisi epäilyn. EI, mikään ei tunnu auttavan. Ei aina jaksaisi olla varpaisillaan ja pelätä seuraavaa pommia. AAAAAAAAAARG!


      • ei FB:lle!
        ...onneton kirjoitti:

        Olen kertonut hänelle, etten jaksa hänen käytöstään. Tätä hän pitää syyttelynä. Olen yrittänyt muotoilla asian kauniimmin huonolla menestyksellä. Hän ei ole täysin hylännyt parisuhdeterapiaa, vaikka sitä humpuukkina pitääkin. Pidän sitä kuitenkin vaikeana saada hänet sinne vasten tahtoaan. Olen kysynyt hänen eksistään, hän ei puhu niistä mitään (eli minä en tiedä niistä mitään). Mikä toisaalta on hyvä, koska en välttämättä haluakkaan tietää. Olen kihlannut hänet, juuri siinä toivossa, että hän lopettaisi epäilyn. EI, mikään ei tunnu auttavan. Ei aina jaksaisi olla varpaisillaan ja pelätä seuraavaa pommia. AAAAAAAAAARG!

        FB:sta!Ei olis tarttenu koskaan keksiä koko roskaa.FB aiheuttaa ympäri maailmaa erinäisiä konflikteja ja tuhoa ihmisten elämässä!

        Vastaa sydämestäsi,kumpi tärkeempi pitää Fb vai tyttöystävä?


      • ...onneton
        ei FB:lle! kirjoitti:

        FB:sta!Ei olis tarttenu koskaan keksiä koko roskaa.FB aiheuttaa ympäri maailmaa erinäisiä konflikteja ja tuhoa ihmisten elämässä!

        Vastaa sydämestäsi,kumpi tärkeempi pitää Fb vai tyttöystävä?

        tyttöystävä tottakai on tärkeämpi. Olen luopunut fb:stä aiemminkin. Mutta se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan, aina tulee jotain muuta. Kuten näitä eksiä. Ne eivät tule siis meidän elämää häiritsemään, vaan ainoastaan tyttökaverini päässä asustelevat. Hän luulee, että kuka tahansa voi minut viedä, mies tai nainen häneltä pois. häntä on entisissä suhteissa petetty. Minä olen sen monesti hänelle sanonut, että minä en petä. Että se ei ole minun vikani, että näin on hänelle käynyt aiemmin. Kerran petetty aina petetty. Niin se taitaa olla hänen tapauksessaan.


      • jokusyymustikseen?
        ...onneton kirjoitti:

        tyttöystävä tottakai on tärkeämpi. Olen luopunut fb:stä aiemminkin. Mutta se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan, aina tulee jotain muuta. Kuten näitä eksiä. Ne eivät tule siis meidän elämää häiritsemään, vaan ainoastaan tyttökaverini päässä asustelevat. Hän luulee, että kuka tahansa voi minut viedä, mies tai nainen häneltä pois. häntä on entisissä suhteissa petetty. Minä olen sen monesti hänelle sanonut, että minä en petä. Että se ei ole minun vikani, että näin on hänelle käynyt aiemmin. Kerran petetty aina petetty. Niin se taitaa olla hänen tapauksessaan.

        olla paljon exiä?
        Jos on,ni se voi olla yks juttu mikä luo epävarmuutta sun nyksälle.Nyksälläs jos on huono itsetunto niin se voi pelätä olevansa kohta joukon jatkona.Jos se päättelee useista eksistäs,sun melko helposti pistävän tyttiksen vaihtoon?!

        Ai niin,vakuttelut ei auta kerran petetylle ettet sä pettäis.Se vaan täytyy elää se aika,et nyksälles menee selkäytimeen se ettet sä petä häntä!


      • ...onneton
        jokusyymustikseen? kirjoitti:

        olla paljon exiä?
        Jos on,ni se voi olla yks juttu mikä luo epävarmuutta sun nyksälle.Nyksälläs jos on huono itsetunto niin se voi pelätä olevansa kohta joukon jatkona.Jos se päättelee useista eksistäs,sun melko helposti pistävän tyttiksen vaihtoon?!

        Ai niin,vakuttelut ei auta kerran petetylle ettet sä pettäis.Se vaan täytyy elää se aika,et nyksälles menee selkäytimeen se ettet sä petä häntä!

        Omasta mielestäni, mulla on vähemmän eksiä, kuin monella muulla. Vähemmän kuin mitä tyttökaverillani, sen tiedän. Tein päätöksen poistaa fb. Mutta en tiedä kuinka kauan tämä suhde tulee jatkumaan...tällä tavoin, jos ollenkaan.


      • jaaja
        ...onneton kirjoitti:

        Omasta mielestäni, mulla on vähemmän eksiä, kuin monella muulla. Vähemmän kuin mitä tyttökaverillani, sen tiedän. Tein päätöksen poistaa fb. Mutta en tiedä kuinka kauan tämä suhde tulee jatkumaan...tällä tavoin, jos ollenkaan.

        mitään järkee teidän jatkaa,jos sä oot tuolla asenteella.
        Ihan tuntuu siltä että poistit ehkä FB:nkin jotta voisit siten tehdä itestäs marttyyrin->sä oot tehnyt kaiken suhteen eteen,mut tyttöystäväs ei vaan tajuu-


      • ohoh..
        ...onneton kirjoitti:

        tyttöystävä tottakai on tärkeämpi. Olen luopunut fb:stä aiemminkin. Mutta se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan, aina tulee jotain muuta. Kuten näitä eksiä. Ne eivät tule siis meidän elämää häiritsemään, vaan ainoastaan tyttökaverini päässä asustelevat. Hän luulee, että kuka tahansa voi minut viedä, mies tai nainen häneltä pois. häntä on entisissä suhteissa petetty. Minä olen sen monesti hänelle sanonut, että minä en petä. Että se ei ole minun vikani, että näin on hänelle käynyt aiemmin. Kerran petetty aina petetty. Niin se taitaa olla hänen tapauksessaan.

        tyttöystäväsi on aivan liian riippuvainen sinusta - henkisesti. Mitäs jos hän elvyttäisi suhteitaan muihinkin ihmisiin kuin sinuun, ystäviinsä, sukulaisiinsa ja jos ei tepsi terapiaa etenkin tälle tyttöystävälle.

        Tämä olikin pahempi case kuin pelkkä fb. Koeta jaksaa!


      • netissätapahtuu
        ei FB:lle! kirjoitti:

        FB:sta!Ei olis tarttenu koskaan keksiä koko roskaa.FB aiheuttaa ympäri maailmaa erinäisiä konflikteja ja tuhoa ihmisten elämässä!

        Vastaa sydämestäsi,kumpi tärkeempi pitää Fb vai tyttöystävä?

        iskupaikka, se pitäisi jokaisen ymmärtää. ei ongelmaa ratkaista fb:n lopettamisella, jos syyt on syvemmällä. seuraavaksi pitäisi sitten kai lopettaa kaupassakäyntikin, jos tuntuu että mustasukkaisuusdraamaa vedetään mistä vaan. totta kuitenkin on se, että monet pelaa netissä ja esiintyy sinkkuina ja ottaa kontaktia surutta... en kyllä ymmärrä miksi. etenkin nämä s24 profiilit ovat juuri sellaisia, ne poistaisin kyllä heti kun suhteeseeen alkaisin.


    • exmusta

      hyvin mustasukkainen ennen ja se pilasi suhdetta. Kyse on omasta turvattomuuden tunteesta. Kun ei oikeasti luota itseensä, ei uskalla luottaa toiseenkaan. MUTTA se täytyy itse tajuta ja sisäistää, sitä ei voi toinen kertoa/takoa päähän.

    • TrueBlood

      et nyt kihlannut häntä vain sen takia että hän voisi olla varmempi sinusta, tarkoitan, kihlauksen pitäisi olla hyvä asia iloinen ja kohti suurta, eikä mikään hyssyttelykeino. Mitä tulee FB ja sun tyttiksen reaktioihin on kerrassaan selvä että asia tulee tutkailla seuraavanlaisesti. Ensinnäkin kavereita saa olla tulee olla ja eksät ei ole mikään ihmisryhmä joiden kanssa ei saa/voi olla tekemisissä. Toisekseen jos sä olet puhtaasti sitä mieltä että et ole anatanut syytä olla mustis etkä omaa mitään taka-ajatuksia ketään kaveria kohtaan, minusta silloin kyse on kerrassaan pahasta suhteentappajasta, eli luottamuksesta. Sun tyttis ei luota sun sanaan, minäpä kerron mitä siitä seuraa, ei yhtään mitään hyvää. Suhteen kaikkein vankin perusta on luottamus, sun täytyy voida luottaa toiseen ja toisen sanaan, ihan kaikessa. Jos ei voi luottaa toisen sanaan ei luota mihinkään myös rakkaudessa. Se on niin yksinkertaista.

      Sun tyttis ei luota suhun ei sun rakkauteen ja sä et voi sitä millään muuttaa. Hän ei itse ehkä ymmärrä ettei syy ole kessään FB kaverissa yms vaan hän on kokenut jotain jonka maksattaa nyt teidän parisuhteella ilman että koittaisi muuttaa asennettaan ja ajatteluaan.
      Niinkin voi tehdä, jos oikein haluaa jonkin asian toimivan.

      Älä siis luule että siinä kihlaukset auttaa, ilman luottamusta toiseen teidän suhde on käytännössä jo kuopattu. Se on totinen totuus, valitettavasti.

      • ei FB:lle

        tolleen mennä sanomaan "Sun tyttis ei luota suhun ei sun rakkauteen ja sä et voi sitä millään muuttaa"!!!
        Muutenkin kirjoitat kuin tuntisit tuon tyttöystävän ja lukisit sen ajatukset ja mielenliikkeet!

        FB:sta sanon sen verran,että eikö se ole suomeksi "netti-päiväkirja".Ehkä tuon tyttöystävästä ei tunnu mukavalta että aloittajan eksä/eksät on tietoisia aloittajan jokapäiväisestä elämästä/asioista!
        Itse en todellakaan ole liittynyt,enkä liity pyynnöistä huolimatta FB:iin.

        Tiedän ihmisten lähettävän kaveripyyntöjä päästäkseen kurkkimaan kyseisen ihmisen elämää ja henkilökohtaisia asioita!
        Mitäs mieltä tästä olette?


      • TrueBlood
        ei FB:lle kirjoitti:

        tolleen mennä sanomaan "Sun tyttis ei luota suhun ei sun rakkauteen ja sä et voi sitä millään muuttaa"!!!
        Muutenkin kirjoitat kuin tuntisit tuon tyttöystävän ja lukisit sen ajatukset ja mielenliikkeet!

        FB:sta sanon sen verran,että eikö se ole suomeksi "netti-päiväkirja".Ehkä tuon tyttöystävästä ei tunnu mukavalta että aloittajan eksä/eksät on tietoisia aloittajan jokapäiväisestä elämästä/asioista!
        Itse en todellakaan ole liittynyt,enkä liity pyynnöistä huolimatta FB:iin.

        Tiedän ihmisten lähettävän kaveripyyntöjä päästäkseen kurkkimaan kyseisen ihmisen elämää ja henkilökohtaisia asioita!
        Mitäs mieltä tästä olette?

        ap ei ole tehnyt mitään miksi tyttöystävän tulisi olla mustasukkainen siksi minusta mustasukkaisuus on ongelmana erityisesti tyttöystävän päässä, hänellä on luottamusongelma. Minkä tämä toinen sille voi? Muuttua jeesukseksi ja suorittaa ihmeteko että tyttis tajuaa että voi luottaa. Minusta tämän tyttiksen pitää mennä itseensä ja katsoa miksi hän ei voi luottaa vaikka mitään aihetta luottamuspulaan ei ole.

        FB on hyvä tapa pitää kaverit lähellä vaikka itse olisi kauempana. Kukaan ei pakota sinne kirjoittamaan mitään kummempia, mitään paljastuksia yms. Sehän on itsestään kiinni miten paljon itseään haluaa muille antaa ja jakaa. Kovin mustavalkoista on ajatus että FB on jokin eksien kyttäyspaikka jossa draamailulta ei voi välttää. Kuten tässäkin asiassa ihminen itse ratkaisee elämänsä sisällön, myös siis FB sisällön.

        Minä en ymmärrä miksi tässä ap:n pitäisi tuntea syyllisyyttä että on kaverina eksiensä kanssa, tämän tyttöystävä sen sijaan voisi aukaista salaisen FB ja kertoa miksi hän ei luota ja mihin hän ei luota ja miten asia voisi tulla paremmaksi.

        Minä en näe suhteella kovin hyvää tulevaisuutta jos luottamus on miinuksella ja keskusteluhalukkuus ja taito on tiessään.


      • ei FB:lle
        TrueBlood kirjoitti:

        ap ei ole tehnyt mitään miksi tyttöystävän tulisi olla mustasukkainen siksi minusta mustasukkaisuus on ongelmana erityisesti tyttöystävän päässä, hänellä on luottamusongelma. Minkä tämä toinen sille voi? Muuttua jeesukseksi ja suorittaa ihmeteko että tyttis tajuaa että voi luottaa. Minusta tämän tyttiksen pitää mennä itseensä ja katsoa miksi hän ei voi luottaa vaikka mitään aihetta luottamuspulaan ei ole.

        FB on hyvä tapa pitää kaverit lähellä vaikka itse olisi kauempana. Kukaan ei pakota sinne kirjoittamaan mitään kummempia, mitään paljastuksia yms. Sehän on itsestään kiinni miten paljon itseään haluaa muille antaa ja jakaa. Kovin mustavalkoista on ajatus että FB on jokin eksien kyttäyspaikka jossa draamailulta ei voi välttää. Kuten tässäkin asiassa ihminen itse ratkaisee elämänsä sisällön, myös siis FB sisällön.

        Minä en ymmärrä miksi tässä ap:n pitäisi tuntea syyllisyyttä että on kaverina eksiensä kanssa, tämän tyttöystävä sen sijaan voisi aukaista salaisen FB ja kertoa miksi hän ei luota ja mihin hän ei luota ja miten asia voisi tulla paremmaksi.

        Minä en näe suhteella kovin hyvää tulevaisuutta jos luottamus on miinuksella ja keskusteluhalukkuus ja taito on tiessään.

        "käsittääksesi" ei "tietääksesi"!
        Mä taas en usko tämän aloittajan jutun olevan noin mustavalkoinen kuin hän sen meille kertoo...Sä uskot sokesti aloittajan kertomusta,mä en.Ei sen kummempaa.

        Aloittajan ja sen tyttöystävän pitää tehdä yhdessä töitä sen eteen,että tää tyttöystävä pääsee yli niistä eksistä.Mitenkään muuten ei aloittaja ole kertonut mustasukkaisuuden olevan ongelma!.Jotenka kun ongelma on tiedossa,niin sitä vain yhdessä ratkomaan!Eikä niin että sen tyttöystävän pitäis pystyy yksin ratkaisemaan ongelmansa "onhan se hänen omassa päässään"...

        Mun tyttöystävä jos olis mustis mun eksistä,niin olkoot,en olis tekemis eksien kans sitten.
        Koska eksät ja eksien kanssa kaveeraminen ei ole mulle tärkeetä,niin ei mun tarvitse myöskään nostaa haloota tyttöystävän mustasukkaisuudesta niitä kohtaan!

        Ei meinaan olis mulle ongelma sen mustasukkaisuus eksiä kohtaan,silloin todennäköisesti ei silläkään olis ongelmaa mun eksistä...saitko narusta kiinni?


      • ...onneton
        ei FB:lle kirjoitti:

        "käsittääksesi" ei "tietääksesi"!
        Mä taas en usko tämän aloittajan jutun olevan noin mustavalkoinen kuin hän sen meille kertoo...Sä uskot sokesti aloittajan kertomusta,mä en.Ei sen kummempaa.

        Aloittajan ja sen tyttöystävän pitää tehdä yhdessä töitä sen eteen,että tää tyttöystävä pääsee yli niistä eksistä.Mitenkään muuten ei aloittaja ole kertonut mustasukkaisuuden olevan ongelma!.Jotenka kun ongelma on tiedossa,niin sitä vain yhdessä ratkomaan!Eikä niin että sen tyttöystävän pitäis pystyy yksin ratkaisemaan ongelmansa "onhan se hänen omassa päässään"...

        Mun tyttöystävä jos olis mustis mun eksistä,niin olkoot,en olis tekemis eksien kans sitten.
        Koska eksät ja eksien kanssa kaveeraminen ei ole mulle tärkeetä,niin ei mun tarvitse myöskään nostaa haloota tyttöystävän mustasukkaisuudesta niitä kohtaan!

        Ei meinaan olis mulle ongelma sen mustasukkaisuus eksiä kohtaan,silloin todennäköisesti ei silläkään olis ongelmaa mun eksistä...saitko narusta kiinni?

        Kirjoitin tuolla aiemmin, että EN ole pitänyt eksiin yhteyttä vuosiin. Siitä huolimatta saan eksistäni kuulla aina riidan yhteydessä. (itse en heistä kuitenkaan puhu ollenkaan, joskus olen kertonut tarinani, että hän menneisyyteni tietää).Olen yrittänyt tyttöystävän kanssa puhua, mutta se menee siihen, että puhun yksin, kerron omia mielipiteitä, kysyn hänen mielipiteitä. Hän on hiljaa. On myöntänyt, ettei osaa puhua vaikeista asioista, vaan mielummin on hiljaa. On myöntänyt, että se on ongelma. Itse voisin valvoa läpi yön ja jutella, kunhan asiat tulisivat selviksi, mutta yksin siinä lyö vain päätänsä seinään. En yritä mustamaalata tyttistäni, sillä hänen kanssaan haluan olla ja elää, enkä tule häntä jättämään, niin myötä kuin vastamäessä. Tämä on vain pahempi vastamäki, ja toivoisin, ettei se tulisi joka kerta samanlaisena vastaan. Kihlaus ei ollut pelkästään vakuuttelu (ei tietenkään), mutta osasyy. Muuten olisin sen jättänyt myöhemmäksi ajankohdaksi. Mutta kaikille tasapuolisesti aurinkoista viikonloppua ja heitetään ne mustat sukat roskiin.niin ja kiitos vastauksistanne.


      • joutilas222
        ...onneton kirjoitti:

        Kirjoitin tuolla aiemmin, että EN ole pitänyt eksiin yhteyttä vuosiin. Siitä huolimatta saan eksistäni kuulla aina riidan yhteydessä. (itse en heistä kuitenkaan puhu ollenkaan, joskus olen kertonut tarinani, että hän menneisyyteni tietää).Olen yrittänyt tyttöystävän kanssa puhua, mutta se menee siihen, että puhun yksin, kerron omia mielipiteitä, kysyn hänen mielipiteitä. Hän on hiljaa. On myöntänyt, ettei osaa puhua vaikeista asioista, vaan mielummin on hiljaa. On myöntänyt, että se on ongelma. Itse voisin valvoa läpi yön ja jutella, kunhan asiat tulisivat selviksi, mutta yksin siinä lyö vain päätänsä seinään. En yritä mustamaalata tyttistäni, sillä hänen kanssaan haluan olla ja elää, enkä tule häntä jättämään, niin myötä kuin vastamäessä. Tämä on vain pahempi vastamäki, ja toivoisin, ettei se tulisi joka kerta samanlaisena vastaan. Kihlaus ei ollut pelkästään vakuuttelu (ei tietenkään), mutta osasyy. Muuten olisin sen jättänyt myöhemmäksi ajankohdaksi. Mutta kaikille tasapuolisesti aurinkoista viikonloppua ja heitetään ne mustat sukat roskiin.niin ja kiitos vastauksistanne.

        pitäis voida luottaa, vaikka pitäisikin eksiä kavereina... Eksät on eksiä----sillä selvä. Itse tunnen tyttikseni eksät, monesti käydään kahvilla yhdessä, eikä siinä ole mitään pahaa.


      • TureBlood
        ei FB:lle kirjoitti:

        "käsittääksesi" ei "tietääksesi"!
        Mä taas en usko tämän aloittajan jutun olevan noin mustavalkoinen kuin hän sen meille kertoo...Sä uskot sokesti aloittajan kertomusta,mä en.Ei sen kummempaa.

        Aloittajan ja sen tyttöystävän pitää tehdä yhdessä töitä sen eteen,että tää tyttöystävä pääsee yli niistä eksistä.Mitenkään muuten ei aloittaja ole kertonut mustasukkaisuuden olevan ongelma!.Jotenka kun ongelma on tiedossa,niin sitä vain yhdessä ratkomaan!Eikä niin että sen tyttöystävän pitäis pystyy yksin ratkaisemaan ongelmansa "onhan se hänen omassa päässään"...

        Mun tyttöystävä jos olis mustis mun eksistä,niin olkoot,en olis tekemis eksien kans sitten.
        Koska eksät ja eksien kanssa kaveeraminen ei ole mulle tärkeetä,niin ei mun tarvitse myöskään nostaa haloota tyttöystävän mustasukkaisuudesta niitä kohtaan!

        Ei meinaan olis mulle ongelma sen mustasukkaisuus eksiä kohtaan,silloin todennäköisesti ei silläkään olis ongelmaa mun eksistä...saitko narusta kiinni?

        yksin ratkomaan vaan että sen tyttiksen täytyy tiedostaa että ongelma on hänen päässään, ei ap teoissa. Minusta jos joku ihminen käytöksellään ja puhumattomuudellaan määrää keihin saa olla yhteydessä niin onhan se aika kummallista. Mä edelleen sanon että jos luottamus puuttuu niin ei ole mitään suhdettakaan.


      • Letsmakeitbetternow
        TureBlood kirjoitti:

        yksin ratkomaan vaan että sen tyttiksen täytyy tiedostaa että ongelma on hänen päässään, ei ap teoissa. Minusta jos joku ihminen käytöksellään ja puhumattomuudellaan määrää keihin saa olla yhteydessä niin onhan se aika kummallista. Mä edelleen sanon että jos luottamus puuttuu niin ei ole mitään suhdettakaan.

        Voi hyvät hyssykät sentäs, näiden parisuhdeeksperttien varaan mä en uskois todellakaan yhtään mitn. Olen pahoillani että hakeuduit sua selvästi vaivaavaan asiaan hakemaan apua tälläsestä paikasta. Suosittelen todella että vaikka tyttöystäväsi pitäisi kaikkia terapia muotoja humpuukina niin että edes kokeilisitte sitä, olisi edes johonki vastaavaan sortin ongelmiin koulutettu auttaja.
        Ja jollei hän suostuisi terapiaan vuoksesi/vuoksenne niin teillä taitaa olla useampi ja isompi ongelma kuin mustasukkaisuus.


      • TrueBlood
        Letsmakeitbetternow kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät sentäs, näiden parisuhdeeksperttien varaan mä en uskois todellakaan yhtään mitn. Olen pahoillani että hakeuduit sua selvästi vaivaavaan asiaan hakemaan apua tälläsestä paikasta. Suosittelen todella että vaikka tyttöystäväsi pitäisi kaikkia terapia muotoja humpuukina niin että edes kokeilisitte sitä, olisi edes johonki vastaavaan sortin ongelmiin koulutettu auttaja.
        Ja jollei hän suostuisi terapiaan vuoksesi/vuoksenne niin teillä taitaa olla useampi ja isompi ongelma kuin mustasukkaisuus.

        tätä palstaa joinain eksperttien kokonntumsipaikkana? Tämähän on ihmisten mielipidepalsta jossa jokainen sanoo miten asiat näkee, ei siinä ole mitään hyväthyssäköimistä ole vaan joskus niistä on apua joskus taas ei. Arvokkaita ne on jokainen ja jokaiselle on jotain tai sitten ei. Ihme asenne sulla että tänne ei saisi kirjoittaa jos joku kysyy ellei ole alan ekspertti.
        Susta parisuhteessa on ongelma jos tyttis ei suostu terapiaan, hyvät hyssykät.

        Tällainen paikka on ihan hyvä paikka, se mitä sä voisit mollata on sun omia asenteita.


      • Mirka Jiii
        Letsmakeitbetternow kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät sentäs, näiden parisuhdeeksperttien varaan mä en uskois todellakaan yhtään mitn. Olen pahoillani että hakeuduit sua selvästi vaivaavaan asiaan hakemaan apua tälläsestä paikasta. Suosittelen todella että vaikka tyttöystäväsi pitäisi kaikkia terapia muotoja humpuukina niin että edes kokeilisitte sitä, olisi edes johonki vastaavaan sortin ongelmiin koulutettu auttaja.
        Ja jollei hän suostuisi terapiaan vuoksesi/vuoksenne niin teillä taitaa olla useampi ja isompi ongelma kuin mustasukkaisuus.

        on ollut mulle erittäin tärkeä aikoina,jolloin on ollut ongelmia elämässä ja tässä lesboudessa.Oon saanut tosi paljon tukea täällä ja tunteen etten ole yksin
        En pidä ketään missään asioissa asiantuntijoina,mutta kuitenkin otan jokaisen kirjoituksen vakavasti ja arvostan omiin kirjoituksiini kantaa ottajia paljon,vaikken olisikaan samaa mieltä.Jos ei tätä palstaa olisi,joutuisin vain omassa päässäni pyörittelemään asioita.Olen melko "tuore lesbo" ja vasta kaapista ulos tullut,eikä mulla ole vielä ollut tyttöystävää,vain yksi "säätö" on takana.Mielessä on montakin kysymystä tyttöjen kanssa seurustelusta ja ehkä palaammekin asiaan myöhemmin,kunhan saan rohkeutta avata keskustelun:)


    • röyh30

      en etes jaksanu lukea ketjua,mutta,,,,,nää mustikset on aina niin syvältä.mä sanon sulle,et mieti mihis pääsi oot pistänyt.jos sun täytyy etes ajatella simmosta et mitä mun nainen nyt aattelis jos mää teen näin taikka sanon noin taikka jätän jottain sanomatta tai tekemättä ja pelkäät et se reakoi mustasukkasesti,niin silloin ei oo kaikki tervettä.jos sun pitää aina aatella joka liikettä et toinen ei vaa ois mustis niin hohhoijaa,mä miettisin mikä suhde simmonen on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe