Lapuan Keilahalli

Pettynyt!

Olen keilahalliin todella pettynyt en niinkään paikkaa ihan hienohan se mutta asiakas palvelu on jotain ihan kamalaa..hommaisivat nyt osaavaa väkeä edes siihen kahvioon.ja jos radat ei toimi niin ei siitä asiakkaille tartte tiuskia!!!jatkossa ajan kuortaneelle sielä ei palvelu ole koskaan ollut noin ala-arvoista sielä saa hyvää palvelua ja henkilökuntakin osaa edes olla ystävällisiä!!!

87

6064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pillit pussiin.

      Erittäin leuhkia ja ylimielisiä? Epäilen että jos ei tyyli muutu niin pillit pussiin kun starttirahat loppuvat 6kk päästä.

      • Parkkipaikkako

        Lapualla oo jo totuttu tuollaiseen. Ei tarvi ku vierailla kaupungin ainoassa matkustajakodissa (kutsuvat itse hotelliksi) Asiakaspalvelu oikeen Michelin-luokkaa ; ))


    • minä...

      Kyllä minä olen ainakin saanut hyvää palvelua.

      • En mene pilkattavaks

        Lapualla asiakkaan pitää olla nöyrä. Lapualaisethan on Jumalan valittu kansa.


      • Dovntovn
        En mene pilkattavaks kirjoitti:

        Lapualla asiakkaan pitää olla nöyrä. Lapualaisethan on Jumalan valittu kansa.

        se kiriootus siinä seinäs. D O W N T O W N. Mikähän sekin oikeen on?


      • ????????????????????
        Dovntovn kirjoitti:

        se kiriootus siinä seinäs. D O W N T O W N. Mikähän sekin oikeen on?

        katso sanakirjasta suomi-englanti


      • povler
        ???????????????????? kirjoitti:

        katso sanakirjasta suomi-englanti

        Downtown is a term primarily used in North America to refer to a city's core or central business district, usually in a geographical, commercial, and community sense. The term is thought to have been coined in New York City, where it was in use . . . . . heh, heh.

        Viälä jäi epäseleväksi tua BOWLING!


      • Ranger84
        povler kirjoitti:

        Downtown is a term primarily used in North America to refer to a city's core or central business district, usually in a geographical, commercial, and community sense. The term is thought to have been coined in New York City, where it was in use . . . . . heh, heh.

        Viälä jäi epäseleväksi tua BOWLING!

        Nämä ihmiset, jotka mollaavat riskiä ottavia yrittäjiä ja muita vaikuttajia, ovat yleensä niitä tapauksia jotka eivät ikinä elämässään saavuta itse mitään. Uskoisin että yleensä vielä matalasti koulutettuja ja veteliä kansalaisia.
        Olen itse vieraillut kyseisellä keilahallilla ja oli varsin asiallinen palvelu. Toki meillä kaikillahan on joskus huono päivä. Yritys on toki vielä sisäänajossa, mutta kyllä kaikki palaset loksahtavat varmasti kohdilleen.
        Nimi on mielestäni hyvä. Downtown Bowling on sopivan amerikkalainen nimi värikkäine mainoksineen. Nimen valinnassa pitää olla mielikuvista, onnittelut hyvästä valinnasta yrittäjille.
        Lapuan Keilahalli, Lakeuden Keilahalli jne. olisivat liian tavanomaisia.


      • 99+1
        Ranger84 kirjoitti:

        Nämä ihmiset, jotka mollaavat riskiä ottavia yrittäjiä ja muita vaikuttajia, ovat yleensä niitä tapauksia jotka eivät ikinä elämässään saavuta itse mitään. Uskoisin että yleensä vielä matalasti koulutettuja ja veteliä kansalaisia.
        Olen itse vieraillut kyseisellä keilahallilla ja oli varsin asiallinen palvelu. Toki meillä kaikillahan on joskus huono päivä. Yritys on toki vielä sisäänajossa, mutta kyllä kaikki palaset loksahtavat varmasti kohdilleen.
        Nimi on mielestäni hyvä. Downtown Bowling on sopivan amerikkalainen nimi värikkäine mainoksineen. Nimen valinnassa pitää olla mielikuvista, onnittelut hyvästä valinnasta yrittäjille.
        Lapuan Keilahalli, Lakeuden Keilahalli jne. olisivat liian tavanomaisia.

        googlesta:

        7 410 000 osumaa haulle DOWNTOWN BOWLING
        Ei tuloksia hakusanoilla "Lakeuden Keilahalli".
        2 osumaa haulle "Lapuan Keilahalli".


      • Ranger84
        99+1 kirjoitti:

        googlesta:

        7 410 000 osumaa haulle DOWNTOWN BOWLING
        Ei tuloksia hakusanoilla "Lakeuden Keilahalli".
        2 osumaa haulle "Lapuan Keilahalli".

        Tuohon en edes vaivaudu vastaamaan. Käytän arvokkaan aikani muuhun.


      • 1+16
        Ranger84 kirjoitti:

        Tuohon en edes vaivaudu vastaamaan. Käytän arvokkaan aikani muuhun.

        voinut vastata muuta kuin, että nimen valinnassa ei olutkaan mitään mielikuvitusta. Ja että
        Lapuan Keilahalli, Lakeuden Keilahalli ne vasta erikoisia olisivatkin olleet! Arvokasta ajankäyttöä (kelle tahansa) olisi ollut tosiasian myöntäminen eikä puskaan meno.


      • näin on
        1+16 kirjoitti:

        voinut vastata muuta kuin, että nimen valinnassa ei olutkaan mitään mielikuvitusta. Ja että
        Lapuan Keilahalli, Lakeuden Keilahalli ne vasta erikoisia olisivatkin olleet! Arvokasta ajankäyttöä (kelle tahansa) olisi ollut tosiasian myöntäminen eikä puskaan meno.

        Älkää peljätkö nimiä. nimi vaihtuu kahdenvuoden sisällä


      • Argh!
        näin on kirjoitti:

        Älkää peljätkö nimiä. nimi vaihtuu kahdenvuoden sisällä

        eikö teillä ole muuta tekemistä ????????


      • _______-----
        Argh! kirjoitti:

        eikö teillä ole muuta tekemistä ????????

        _______-----


      • heippa!
        _______----- kirjoitti:

        _______-----

        Kävin täälä etsimässä erästä asiaa Lapuasta ja mielenkiinnolla kävin lukemassa näitä keilahallin kommentteja, koska olen käynyt tuolla keilahallilla ja menen toistekkin. Siis on minulla muutakin tekemistä ja nyt poistun.


      • Selityksiä?
        heippa! kirjoitti:

        Kävin täälä etsimässä erästä asiaa Lapuasta ja mielenkiinnolla kävin lukemassa näitä keilahallin kommentteja, koska olen käynyt tuolla keilahallilla ja menen toistekkin. Siis on minulla muutakin tekemistä ja nyt poistun.

        tulit tänne uudelleen?


      • Ranger84
        1+16 kirjoitti:

        voinut vastata muuta kuin, että nimen valinnassa ei olutkaan mitään mielikuvitusta. Ja että
        Lapuan Keilahalli, Lakeuden Keilahalli ne vasta erikoisia olisivatkin olleet! Arvokasta ajankäyttöä (kelle tahansa) olisi ollut tosiasian myöntäminen eikä puskaan meno.

        Kuinka monta Lapuan-alkuista ja montako Downtown-alkuista yritystä Lapualla on? Tämä on sitä "mielikuvitusta". On myöskin makuasia. Päätän keskustelun tähän, piste.


      • feikki mikä feikki
        Ranger84 kirjoitti:

        Kuinka monta Lapuan-alkuista ja montako Downtown-alkuista yritystä Lapualla on? Tämä on sitä "mielikuvitusta". On myöskin makuasia. Päätän keskustelun tähän, piste.

        Downtown-alkuisia yritysten nimiä? Me ollaan Suomessa ja englanninkielisen yritysnimen valinta kertoo lähinnä heikosta itsetunnosta, ei mielikuvituksesta. Yritetään olla hienompia ulkomaaksi.


      • Ei olisi muilla
        feikki mikä feikki kirjoitti:

        Downtown-alkuisia yritysten nimiä? Me ollaan Suomessa ja englanninkielisen yritysnimen valinta kertoo lähinnä heikosta itsetunnosta, ei mielikuvituksesta. Yritetään olla hienompia ulkomaaksi.

        olisi melkein suomea, ei ainakaan engelskaa!


      • überalles
        feikki mikä feikki kirjoitti:

        Downtown-alkuisia yritysten nimiä? Me ollaan Suomessa ja englanninkielisen yritysnimen valinta kertoo lähinnä heikosta itsetunnosta, ei mielikuvituksesta. Yritetään olla hienompia ulkomaaksi.

        Gasthaus-tyyppiset nimet oli rautaa ja poliittisia kannanottoja joskus kosolanaikaan.


      • Väärin.
        überalles kirjoitti:

        Gasthaus-tyyppiset nimet oli rautaa ja poliittisia kannanottoja joskus kosolanaikaan.

        Suomessa eikä Lapuallakaan kosolanaikaan. Uudempien aikojen keksintö Suomessa on nimittää tietyntyyppistä majoituspalvelua Gastahauseksi. Googlaa piruuttas suomalaisilta sivuilta, huomaat että niitä on satoja ympäri Suomenmaata.


      • kluutti
        Väärin. kirjoitti:

        Suomessa eikä Lapuallakaan kosolanaikaan. Uudempien aikojen keksintö Suomessa on nimittää tietyntyyppistä majoituspalvelua Gastahauseksi. Googlaa piruuttas suomalaisilta sivuilta, huomaat että niitä on satoja ympäri Suomenmaata.

        valittaa ja munaa ittensä jos vielä jotain munattavaa on,aivan sääliksi käy näitä valittajia.menkää ojutkankaalle ja hypätkää monttuhun


      • etvaanosaa
        99+1 kirjoitti:

        googlesta:

        7 410 000 osumaa haulle DOWNTOWN BOWLING
        Ei tuloksia hakusanoilla "Lakeuden Keilahalli".
        2 osumaa haulle "Lapuan Keilahalli".

        Sulla on surkea google. Mun google antoi ekalle 27 miljoonaa osumaa, lakeuden keilahallille 10000 ja lapuan keilahallille 38000 osumaa.


    • toistekin varmasti

      Hieno paikka keilata. Näin lyhyesti!!!!!!!!!!!!!!

      • Laiskotellen.

        Minä saan aurinkoisen ja hyvän palvelun paikassa kuin paikassa.
        Kuvittelen sen johtuvan siitä, että sisään mennessäni toivotan "Hyvää päivää".


      • Tiedonpuutetta
        Laiskotellen. kirjoitti:

        Minä saan aurinkoisen ja hyvän palvelun paikassa kuin paikassa.
        Kuvittelen sen johtuvan siitä, että sisään mennessäni toivotan "Hyvää päivää".

        Koska keilahallin nettisivut aukeaa?
        Nyt on tainnu markkinointi unohtua kokonaan uusilta yrittäjiltä.
        Ensisijaisesti lähes kaikki hakee tietoa netista, ei kyllä anna hyvää
        kuvaa kun ei ole edes nettisvut jo auki josta tietoa sais.


      • keilapää
        Tiedonpuutetta kirjoitti:

        Koska keilahallin nettisivut aukeaa?
        Nyt on tainnu markkinointi unohtua kokonaan uusilta yrittäjiltä.
        Ensisijaisesti lähes kaikki hakee tietoa netista, ei kyllä anna hyvää
        kuvaa kun ei ole edes nettisvut jo auki josta tietoa sais.

        se, ettei ole nettisivuja, kertoo jo paljon yrityksestä.


      • kankaallakin
        keilapää kirjoitti:

        se, ettei ole nettisivuja, kertoo jo paljon yrityksestä.

        Pienikin yritys joko tekee tai teettää heti nettisivut. Tuarein esimerkki on kankaan kamarijirjasto, kyläläästen vetämänä Ylihärmäs.
        Nettisivut oli valamihit heti, on suameksi, englanniksi, ruattiksi, on kaiken laasia osioita.
        Yrityksen toiminta ei kukoosta jos mainonta ei pelaa.
        Kattokaahan piänen yhyristyksen sivuja hakusanalla kamarikirjosto.
        Löytynee nopemmin kuin keilahalli.


      • mainosta mainosta
        keilapää kirjoitti:

        se, ettei ole nettisivuja, kertoo jo paljon yrityksestä.

        Turhaa laitata 800000,- euroa halliin jos ei oo laittaa muutamaa satasta nettisivujen tekijälle.
        Kyllä nettisivut pitää olla tänä päivänä heti alusta asti, mieluusti jo ennen avajaasia.
        Valitettavasti tuo alakaa kannattamaan vasta kolomannen konkurssin jäläkeen..ekaan ei varmaan mene kauaa...


      • alakaa vaikuttamaan
        mainosta mainosta kirjoitti:

        Turhaa laitata 800000,- euroa halliin jos ei oo laittaa muutamaa satasta nettisivujen tekijälle.
        Kyllä nettisivut pitää olla tänä päivänä heti alusta asti, mieluusti jo ennen avajaasia.
        Valitettavasti tuo alakaa kannattamaan vasta kolomannen konkurssin jäläkeen..ekaan ei varmaan mene kauaa...

        Siltä alakaa vaikuttamaan. Asiakaspalavelu on kaiken A ja O, jos ei oo hallinnas ei tuu mitään.


      • lapualaane
        alakaa vaikuttamaan kirjoitti:

        Siltä alakaa vaikuttamaan. Asiakaspalavelu on kaiken A ja O, jos ei oo hallinnas ei tuu mitään.

        siinä asikaspalavelus ny muka taas mättää.
        Kaikkiko pitääs olla valamihina.
        Sen verran ittekki keilaalua tullu kokeeltua ,että kyllä ne kenkiennauhat pitää yrittää itte solomia.
        Sitte pitääs sitä palloakin jaksaa itte heittää,ja itte pyyhkiä välillä rasuatki pois pallosta.
        Vai pitääskö neki henkilökunnan joka asiakkaalle teherä valamihiksi.
        Ja ensi viälä moititaha paikan nimi...sitte ku ei oo nettisivuja .
        Voi perkeles,pitääskö kaikki olla aina valamihina,kas ku ei nettiä kera mokkulan vaarita saati sitte ku ei pääse mesettään.. ..ttu.

        Olokaa ny jukelintähäre tyytyvääsiä ku jotaki uutta paikkakunnalle saaraha.


      • Dow Jones
        lapualaane kirjoitti:

        siinä asikaspalavelus ny muka taas mättää.
        Kaikkiko pitääs olla valamihina.
        Sen verran ittekki keilaalua tullu kokeeltua ,että kyllä ne kenkiennauhat pitää yrittää itte solomia.
        Sitte pitääs sitä palloakin jaksaa itte heittää,ja itte pyyhkiä välillä rasuatki pois pallosta.
        Vai pitääskö neki henkilökunnan joka asiakkaalle teherä valamihiksi.
        Ja ensi viälä moititaha paikan nimi...sitte ku ei oo nettisivuja .
        Voi perkeles,pitääskö kaikki olla aina valamihina,kas ku ei nettiä kera mokkulan vaarita saati sitte ku ei pääse mesettään.. ..ttu.

        Olokaa ny jukelintähäre tyytyvääsiä ku jotaki uutta paikkakunnalle saaraha.

        Kuka tahansa lukiolaispoika olis voinut käden käänteessä vääntää nettisivun, jossa on sijainti, aukioloajat, hinnat, yhteystiedot ja muutama edustava valokuva paikasta. Sivuston nimeämisessä olisi kuitenkin tullut ongelmia, koska maailmassa on niin monta keilahallia samalla nimellä.

        Mutta, mutta, kun ei tuu miälehen?


      • Hirasta hommaa...
        mainosta mainosta kirjoitti:

        Turhaa laitata 800000,- euroa halliin jos ei oo laittaa muutamaa satasta nettisivujen tekijälle.
        Kyllä nettisivut pitää olla tänä päivänä heti alusta asti, mieluusti jo ennen avajaasia.
        Valitettavasti tuo alakaa kannattamaan vasta kolomannen konkurssin jäläkeen..ekaan ei varmaan mene kauaa...

        Kumpi toteutuu ensin?
        Nettisivut aukeaa vai etuovi menee kiinni?


      • minä vaan
        Hirasta hommaa... kirjoitti:

        Kumpi toteutuu ensin?
        Nettisivut aukeaa vai etuovi menee kiinni?

        Jos mitään ei tehdä, siitä valitetaan. Kun taas joku ottaa riskin ja yrittää jotain, niin
        silloin nämä perusilkeilijät ovat asiaa kaatamassa, useimmiten syyttä.
        Jotta olisitta tyytyväisiä kun joku edes yrittää. Teitä valittajia ja mitään saamattomia
        kyllä riittää.
        Eikä varmaankaan mikään asia ole heti valmis, mukavampaa olisi kun tukemassa ja kannustamassa
        olisitte, ettekä jalkoja alta vetämässä. Kateus ja ilkeys kyllä vallitsee!


      • aivan uutta?
        Hirasta hommaa... kirjoitti:

        Kumpi toteutuu ensin?
        Nettisivut aukeaa vai etuovi menee kiinni?

        Joo, nyt sekin on kokeiltu (keilailu)
        Olin sitten lauantaina keilaamassa.
        Väkiä oli, ettei meinannu vuoroa saada.

        Aina (kaiken) uuden kanssa on hankaluuksia...aluuksi.

        Yrittäjä juoksi "hikihatus" sukkasillaan, sääti koneita, ei kaikki radat meinannut pelata.
        Katsoin ja tuumasin, että "näinkö yksin yrittäjä jätetään uusien laitteiden kanssa yksin"
        Eikö tälläiset alku säädöt, kuuluisi asentavalle yritykselle?
        Teki mieli puuttua touhuun ja käydä sanomassa yrittäjälle, komenna tehdasasentajat takaisin, sillä heidänhän tämä kuusuisi hoitaa tip-top kuntoon.

        Kommenttina edellisin kirjoituksiin:
        Annetaan yrittäjä säädellä ensin koneet, täysin pelaavaan kuntoon.
        Sitten odotellaan myiviä kotisivuja ja markkinointia.
        Kyllä siellä sekin osataan, kun osattiin tehdä näin komiat puitteetkin.
        Annetaan kuukausi aikaa, sehän on vähän, kun tätä hallia on odoteltu Lapualla 10 vuotta.

        Oli muuten hieno keilata... meen toistekkin.


      • :o
        kankaallakin kirjoitti:

        Pienikin yritys joko tekee tai teettää heti nettisivut. Tuarein esimerkki on kankaan kamarijirjasto, kyläläästen vetämänä Ylihärmäs.
        Nettisivut oli valamihit heti, on suameksi, englanniksi, ruattiksi, on kaiken laasia osioita.
        Yrityksen toiminta ei kukoosta jos mainonta ei pelaa.
        Kattokaahan piänen yhyristyksen sivuja hakusanalla kamarikirjosto.
        Löytynee nopemmin kuin keilahalli.

        Kyllä täälä on katehia ihmisiä, kun ei itse uskalleta laittaa yritystä pystyyn(tai ei saa rahoitusta) niin sitten täälä haukutaan kun joku sen tohtii tehdä.
        Ensin haukutaan ja sitten yritetään komeilla toisten omalla, kuin se olis oma kirjasto, HAH!


      • 15+14
        :o kirjoitti:

        Kyllä täälä on katehia ihmisiä, kun ei itse uskalleta laittaa yritystä pystyyn(tai ei saa rahoitusta) niin sitten täälä haukutaan kun joku sen tohtii tehdä.
        Ensin haukutaan ja sitten yritetään komeilla toisten omalla, kuin se olis oma kirjasto, HAH!

        yritykselle, kun täällä haukut ja nimittelet potentiaalisia käyttäjiä? Meidän varassahan yrittäjien yritykset pysyy tai putuaa. Kannattaisi olla hiljempaa, jos meiltä on jotakin vailla.


      • ITTE TEHTY
        :o kirjoitti:

        Kyllä täälä on katehia ihmisiä, kun ei itse uskalleta laittaa yritystä pystyyn(tai ei saa rahoitusta) niin sitten täälä haukutaan kun joku sen tohtii tehdä.
        Ensin haukutaan ja sitten yritetään komeilla toisten omalla, kuin se olis oma kirjasto, HAH!

        KIRJASTO. Oma on pystyhyn laitettu ja asiakaspalavelu pelaa.


      • julmuri mies
        aivan uutta? kirjoitti:

        Joo, nyt sekin on kokeiltu (keilailu)
        Olin sitten lauantaina keilaamassa.
        Väkiä oli, ettei meinannu vuoroa saada.

        Aina (kaiken) uuden kanssa on hankaluuksia...aluuksi.

        Yrittäjä juoksi "hikihatus" sukkasillaan, sääti koneita, ei kaikki radat meinannut pelata.
        Katsoin ja tuumasin, että "näinkö yksin yrittäjä jätetään uusien laitteiden kanssa yksin"
        Eikö tälläiset alku säädöt, kuuluisi asentavalle yritykselle?
        Teki mieli puuttua touhuun ja käydä sanomassa yrittäjälle, komenna tehdasasentajat takaisin, sillä heidänhän tämä kuusuisi hoitaa tip-top kuntoon.

        Kommenttina edellisin kirjoituksiin:
        Annetaan yrittäjä säädellä ensin koneet, täysin pelaavaan kuntoon.
        Sitten odotellaan myiviä kotisivuja ja markkinointia.
        Kyllä siellä sekin osataan, kun osattiin tehdä näin komiat puitteetkin.
        Annetaan kuukausi aikaa, sehän on vähän, kun tätä hallia on odoteltu Lapualla 10 vuotta.

        Oli muuten hieno keilata... meen toistekkin.

        kyllä nettisivut pitää olla ensin valmiiksi tehtynä ennenkuin homma alkaa.

        sellaisten sivujen väännös ei mee ku 1 tunti ja niitä saa ilmatteeksi !
        siellä o valmiit pohjat tentynä , ei muutaku sinne vaan tekstiä !

        nettiosoiteet on sitten toinen juttu jos haluaa hyvän ja helpon
        osoitteen jonka kaikki muistavat.


      • rauntaun boulinnn
        julmuri mies kirjoitti:

        kyllä nettisivut pitää olla ensin valmiiksi tehtynä ennenkuin homma alkaa.

        sellaisten sivujen väännös ei mee ku 1 tunti ja niitä saa ilmatteeksi !
        siellä o valmiit pohjat tentynä , ei muutaku sinne vaan tekstiä !

        nettiosoiteet on sitten toinen juttu jos haluaa hyvän ja helpon
        osoitteen jonka kaikki muistavat.

        Oiva nimi tuolle uudelle keilailupaikalle ois ollut Lapuan keila&kaato :D

        Ja pakko sanoa, että kyllä, Lapualla on todella monessa paikassa parantamisen varaa asiakaspalvelussa. Sama juttu Kauhavalla.
        Yritys on juuri niin vahva, kuin sen heikoin lenkki.


      • kuukeri
        julmuri mies kirjoitti:

        kyllä nettisivut pitää olla ensin valmiiksi tehtynä ennenkuin homma alkaa.

        sellaisten sivujen väännös ei mee ku 1 tunti ja niitä saa ilmatteeksi !
        siellä o valmiit pohjat tentynä , ei muutaku sinne vaan tekstiä !

        nettiosoiteet on sitten toinen juttu jos haluaa hyvän ja helpon
        osoitteen jonka kaikki muistavat.

        Ei kai kaikki elämä ny oo kiinni jostakin netti sivuusta, jos on luonteeltansa niin vätys jotta ei pääse paikanpäälle kattomahan niin on paras vaan jatkaa sohovalla makaamista, mun miälestä nämä nettisivun kraakkujat hyvin tiätää paikan jotta ei muutaku liikkeelle ja kattomahan eikä olla niin perkulehen avuttomia joka asias vaikka äitee on aikuusikähän pullamössöä noukan etehen kantanukki.


      • 20+14
        kuukeri kirjoitti:

        Ei kai kaikki elämä ny oo kiinni jostakin netti sivuusta, jos on luonteeltansa niin vätys jotta ei pääse paikanpäälle kattomahan niin on paras vaan jatkaa sohovalla makaamista, mun miälestä nämä nettisivun kraakkujat hyvin tiätää paikan jotta ei muutaku liikkeelle ja kattomahan eikä olla niin perkulehen avuttomia joka asias vaikka äitee on aikuusikähän pullamössöä noukan etehen kantanukki.

        ovat vähemmän avuttomia kuin ne, jotka eivät niitä saaneet aikaan. MOT.


      • kuukeri
        20+14 kirjoitti:

        ovat vähemmän avuttomia kuin ne, jotka eivät niitä saaneet aikaan. MOT.

        onkos kraakkuja teheny nettisivut ja minkälaaset jos saa kysäästä?


      • qq12
        julmuri mies kirjoitti:

        kyllä nettisivut pitää olla ensin valmiiksi tehtynä ennenkuin homma alkaa.

        sellaisten sivujen väännös ei mee ku 1 tunti ja niitä saa ilmatteeksi !
        siellä o valmiit pohjat tentynä , ei muutaku sinne vaan tekstiä !

        nettiosoiteet on sitten toinen juttu jos haluaa hyvän ja helpon
        osoitteen jonka kaikki muistavat.

        Pitääkö ruveta laskemaan kuinka monella Lapualaisella yrityksellä ei ole nettisivuja? Ihme kitinää taas.


    • Tiger

      vvv

    • Gogham

      Jos Lapualle saadaan uus harrastusmuoto, jopa hauska sellaanen, jopa yrittäjävetoonen... kuinka joku ristuksen idiootti jaksaa siitäkin valittaa? Ei sinne oo pakko mennä, jos pelkää paikan omistajan jopa saavan elantonsa sillä, menkööt sellaaset aivan vapaasti muualle. Olis kohtuu mielenkiintoosta nähdä, kuinka paljon tulis hauskoja "maastamuuttoilmiöitä", kun noi nimimerkit yhtäkkiä muuttuiskin oikeille kirjoittajien nimille... Montakohan naapuria, politiikas mukana olevaa, yrittäjää tai saamatonta vakisossua olis siinä joukos...

      • hyyll75

        emmä usko että kukaan mihinkään muuttaisi , asioita vaan on sanottu niinku ne o.
        ei kai ketään oo sillai loukattu että täyttää kunnianloukkaus syytekynnyksen tms.

        se on hyvä että ei omilla nimillä esiinnytä koska monet kusipäät sitten aloitta jos

        jonkinlaisia herjauksia joiden vakavuuden taso on ihan eri luokkaa kuin nyt näiden

        kirjoitteluiden .

        Lapualla pystyy olemaan ihmisten ilimoolla ihan turvallisesti ja huoleta vaikka kuinka olis
        asioissa mokannut tai muuten ei
        julkisuuskuva ole ihan täysin kunnossa , kokemusta on !


    • yks vaan

      Kaikki kunnia yrittäjille rohkeudesta, mutta joku siellä mättää... Ainakin kaks pikkujouluvarausta on yks kaks vaan kadonnu ja yllättäen tilalle on löytyny joku iso firma... Toisella kertaa yllättäen piristeel...

      Ei oikein kyllä mun mielestä kuulosta hyvältä, kun ei edes anteeksipyyntöä puhumattakaan hyvittelystä!

      • nhg

        piristeelin pileet oli kuulemma ennen avajaisia... tuskin sinne on otettu oikeen montaa pikkujoulua ennen niitä......


      • minävaan5
        nhg kirjoitti:

        piristeelin pileet oli kuulemma ennen avajaisia... tuskin sinne on otettu oikeen montaa pikkujoulua ennen niitä......

        Katos sinne on kutsuttu väki arvo-järjestykses elikkä ensin piristeel ja seuraavana päivänä vasta loput alempiarvoiset lapualaiset kaupunginjohtajaa myöten..


      • nhg
        minävaan5 kirjoitti:

        Katos sinne on kutsuttu väki arvo-järjestykses elikkä ensin piristeel ja seuraavana päivänä vasta loput alempiarvoiset lapualaiset kaupunginjohtajaa myöten..

        mitä sitte ! kyse oli siitä että oliko niitä pikkujoulu varauksia kadonnu... ääliö. Kai ne saa pyytää sinne ketä ne haluaa.


    • .keila.
      • oppia ikä kaikki

        mutta nyt meinaan mennä ja kokeilla kun kerran omalla paikkakunnalla tollanen tilaisuus---aina haaveillu keilaamisesta---opettaako ne siellä alottelijaa


      • Opastusta saanut
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        mutta nyt meinaan mennä ja kokeilla kun kerran omalla paikkakunnalla tollanen tilaisuus---aina haaveillu keilaamisesta---opettaako ne siellä alottelijaa

        Kyllä siellä opastetaan kun pyytää opastusta ja kertoo ettei ole ennen keilannut.Sinne on kuulemma tulossa kevätpuolella opetusilta kun tiedustelin asiaa.


      • Lyhtypylyväs
        Opastusta saanut kirjoitti:

        Kyllä siellä opastetaan kun pyytää opastusta ja kertoo ettei ole ennen keilannut.Sinne on kuulemma tulossa kevätpuolella opetusilta kun tiedustelin asiaa.

        Ilkka leheren etusivulla Lapuan keilahalli näyttävästi esillä kuten sisäsivuullakin. Tälläästen lehtijuttujen tuoman julukisuuren takia on Lapuan kaupunki paasannu Virkiälle satojentuhansia veroeuroja sponsorirahana.
        Oli taas hilikulla, että virkiä ei päässy kuppaamahan lehemänkaupoolla 500 000€ tyhyjästä.


      • 11+4
        Lyhtypylyväs kirjoitti:

        Ilkka leheren etusivulla Lapuan keilahalli näyttävästi esillä kuten sisäsivuullakin. Tälläästen lehtijuttujen tuoman julukisuuren takia on Lapuan kaupunki paasannu Virkiälle satojentuhansia veroeuroja sponsorirahana.
        Oli taas hilikulla, että virkiä ei päässy kuppaamahan lehemänkaupoolla 500 000€ tyhyjästä.

        AVUSTI TÄTÄ KEILAPALLOA?.SE ON VARMA ETTÄ EI NÄILLÄ POIJILLA OMASTA PUSSISTA LÖYDY KYSEISTÄ RAHASUMMAA MITÄ OLI LEHESSÄ.


      • !
        11+4 kirjoitti:

        AVUSTI TÄTÄ KEILAPALLOA?.SE ON VARMA ETTÄ EI NÄILLÄ POIJILLA OMASTA PUSSISTA LÖYDY KYSEISTÄ RAHASUMMAA MITÄ OLI LEHESSÄ.

        kyllä se kaupungin pöytäkirjoista näkee, ei siis yhtään ole avustanut.
        Kyllähän lainaa saa tai ei tietenkään kaikki ja mistäs me tiedetään minkälaiset rahavarat heillä on.


    • urh uhr

      Külla on hieano halli, uus kun mikä, ja HIEANO. Mutta kun keilailu on nykyään jotenkin OUT, niin ysäriä, tai niin milleniumia, että. Nykyään pitäisi olla ennemminkin hohtobiljardia, tai hohtominigolffia, se olisi jotain. Tai skeittihän se nykyajan rendi on, vai tdrenri vai miten she shanotahan. Mutta onnea vaan keilahallin pyörittäjille, halli on HIEANO!!!

      • XXXXXXXXXXXXXXXXX

        mitähä muute se sauna ja se että paljo siä niitä kiviä oli ni liity siihe keilaamiseen?? oli muute aika pienen näkööne se sauna, siis mun mielestä.. itellä melkee semmone..
        sama jos kuortanelaaset mainostaas että meillä onki hotelli siis jos ois joku juttu siinä ja seinäjokelaaset että meillä on monta allasta.. muttaku nämä s ja k tajunnu pysyä asian ytimes :) juu on hyvää palvelua ainaki kuortaneella ja siellähä on oikee jotai asiaan liittyvää koulutustakin..
        mutta tosiaa se tyyppi joka siinä lehdes oli ni ei oikee kauheesti näyttäny keilaajalta..
        nii että kyllähä se seuraki ois hyvä olla olemassa..
        ja ne sivut nettii että näkis nää nii kauheesti kehutut valkoset parketit :D


      • yks eke
        XXXXXXXXXXXXXXXXX kirjoitti:

        mitähä muute se sauna ja se että paljo siä niitä kiviä oli ni liity siihe keilaamiseen?? oli muute aika pienen näkööne se sauna, siis mun mielestä.. itellä melkee semmone..
        sama jos kuortanelaaset mainostaas että meillä onki hotelli siis jos ois joku juttu siinä ja seinäjokelaaset että meillä on monta allasta.. muttaku nämä s ja k tajunnu pysyä asian ytimes :) juu on hyvää palvelua ainaki kuortaneella ja siellähä on oikee jotai asiaan liittyvää koulutustakin..
        mutta tosiaa se tyyppi joka siinä lehdes oli ni ei oikee kauheesti näyttäny keilaajalta..
        nii että kyllähä se seuraki ois hyvä olla olemassa..
        ja ne sivut nettii että näkis nää nii kauheesti kehutut valkoset parketit :D

        Kyllä sauna on tosi tilava ehkä parikytä henkee sopis, ja ne parketithan näkee paikan päällä parhaiten, että sillai.


    • gfgfgfgf

      Osaisko joku kertoa jotain keilaamiseen liittyvää...? Siis että minkälainen pallovalikoima? Onko sopivia reikiä ja kaiken ikäisille ja kokoisille? Öljytäänkö radat päivittäin? Koneet ei toimi aina täydellisesti missään, niin se vaan on. Sille asialle ei voi mitään... Osaako sielä keilaajat ottaa muut keilaajat huomioon vai heitteleekö koska sattuu? Etiketti säännöt olis hyvä tietää...
      Kännääkö sielä räkänokat viikonloppusin?

      • menen toistekkin

        Olen käynyt paikalla ja oli monen kokoista palloa ja eri kokoisissa palloissa on erikokoiset reijät. Kaiken ikäisille oli ja siellä oli myös paljon lasten kokoisia kenkiä.
        Kuulemma öljyävät radat päivittän ja kyllä sen myös huomasi kun komesti ne kiilti.
        Minun aikana ei ole kännääjiä ole ollut, kyllä siellä muutamia olusia juodaan mutta ei kännätä, eiköhän ne kännääjät viihdy jossain muualla.


      • kuulin vaan
        menen toistekkin kirjoitti:

        Olen käynyt paikalla ja oli monen kokoista palloa ja eri kokoisissa palloissa on erikokoiset reijät. Kaiken ikäisille oli ja siellä oli myös paljon lasten kokoisia kenkiä.
        Kuulemma öljyävät radat päivittän ja kyllä sen myös huomasi kun komesti ne kiilti.
        Minun aikana ei ole kännääjiä ole ollut, kyllä siellä muutamia olusia juodaan mutta ei kännätä, eiköhän ne kännääjät viihdy jossain muualla.

        Kohota ne kännilääset omii sen keilahallin ku kurtti pistää pubin kiinni


    • Voi voi, konkurssi t

      Kurkkimassa kävin, pallot oli lähinnä lastenpalloja, kierrepalloja ei ollut ainuttakaan... Radat varmasti hyvät ja koneet toimivat moitteettomasti.

      Keilahallinan liian "trendikäs" eli ei ihan urheilukeilailuun... Hintoja ei ollut missään esillä, eli varmasti hinnat sellaset että niitä ei kehtaa edes kertoa. Huomenna kokeilemaan, mutta todennäkösesti jää ainuaan kertaan. Seinäjoelle onneksi ajaa 20min. Halvat hinnat ja paremmat puitteet urheilemis mielessä.

      • yks eka

        Haista ny oikee v..tu tairat olla joku seinäjokinen tai muuten vaan kade.


      • voi voi, konkurssi t
        yks eka kirjoitti:

        Haista ny oikee v..tu tairat olla joku seinäjokinen tai muuten vaan kade.

        Mitäs *ittua minä sille voin että olen tottunu parempaan ja halvempaan.


      • lisääkö palloja??

        kyllähän se on niin että,jos kierrettä haluaa niin se on paljonkin heittäjästä kiinni.
        Kyllä ensin pitää koko tekniikka olla kunnossa ennenkuin haluaa kierteellä heittää,se on tosi taitolaji.
        Ja sitten kun sinne asti tekniikka ja huvitus harrastusta kohtaan piisaa,niin kannattaa ammattilaisella
        porauttaa oma pallo.Ja se kyllä katsoo kuinka palloa viskot,niin tietää varmasti minkäpainoinen pallo ja mihin poraukset porataan.
        Kyllähän se on niin ,että keilahalli hommaa peruspallot,eripainoisia tietenkin ja eri porauksilla.
        Mutta jos joka heittäjän kierteisiin pitäis löytyä pallo,niin voi sitä pallojen määrää...


      • KEILAAJA

        HINNATHAN ON LAPSIPARKINSEINÄS KESKELLÄ HALLIA METRISELLÄ ALUSTALLA,JOS ET KERRAN NÄHÄNY OOT VARMAAN SOKIA


    • En ymmärrä teitä

      Siis mikä täälä porukoita riivaa! Onko täälä noin katehia ihmisiä, voi kun tämä halli olis tullu tänne meille , en todellakaan vittuilisi vaan olisin kiitollinen.
      Aikanne täälä parjaatte niin omistajat voi siirtää kamat toiselle paikkakunnalle (Saksassa kun muutetaan niin otetaan keittiötkin mukaan) ja sitten minä nauran kun ette aikananne ymmärtäneet.
      Tätäkö te haluatte. Kyllä kateus voi olla kovaa.
      Miksette parjaajat hae lainaa ja tee jotain omaa yritystä sillä Suomessa voi jokainen alkaa yrittäjäksi-jos rahkeet riittää.

      • Moccamasterr

        Keilahallilla saa kahaveet ilimatteeks ku keilaa ensin hintaa 30 ekee tunti...


      • Jäljetjää
        Moccamasterr kirjoitti:

        Keilahallilla saa kahaveet ilimatteeks ku keilaa ensin hintaa 30 ekee tunti...

        Ihmettelin mistä tulee tämä ihme rinnastus johonkin Kamarikirjaston kotisivuihin. Ei pitäisi kuulua mitenkään samaan keskusteluun. Mutta sitten yhtäkkiät hokasinkin mistä tämä kateus ja eripuraa oikein täälläkin kumpuaa.


      • naapurikunnasta!
        Jäljetjää kirjoitti:

        Ihmettelin mistä tulee tämä ihme rinnastus johonkin Kamarikirjaston kotisivuihin. Ei pitäisi kuulua mitenkään samaan keskusteluun. Mutta sitten yhtäkkiät hokasinkin mistä tämä kateus ja eripuraa oikein täälläkin kumpuaa.

        Oikein kuvaavaa on tämä kirjoittelu. Kateus ja kenties katkeruus siitä, että joku jotain yrittää
        näyttää Lapualla vallitsevan.
        Miettikääpäs nyt kirjoittajat, miten tämän kaltainen kirjoittelu vaikkapa uutta Lapuaa yrittämis-
        paikakseen suunnittelevaa yrittäjää innostavat.
        En ainakaan minä viitsisi tuon kaltaiseen paikkaan yritystä ja työpanosta uhrata. Lienee paikkoja
        jossa uuden yrittäjä otetaan kannustaen vastaan. Jos yritys on muutaman viikon toiminut , niin
        kohtuuttoman kirjoittelun kohteeksi on joutunut.
        Taitaisi useimmille kirjoittajille sopiva joulun toivotus olla: HÄVETKÄÄ


      • 20+19
        naapurikunnasta! kirjoitti:

        Oikein kuvaavaa on tämä kirjoittelu. Kateus ja kenties katkeruus siitä, että joku jotain yrittää
        näyttää Lapualla vallitsevan.
        Miettikääpäs nyt kirjoittajat, miten tämän kaltainen kirjoittelu vaikkapa uutta Lapuaa yrittämis-
        paikakseen suunnittelevaa yrittäjää innostavat.
        En ainakaan minä viitsisi tuon kaltaiseen paikkaan yritystä ja työpanosta uhrata. Lienee paikkoja
        jossa uuden yrittäjä otetaan kannustaen vastaan. Jos yritys on muutaman viikon toiminut , niin
        kohtuuttoman kirjoittelun kohteeksi on joutunut.
        Taitaisi useimmille kirjoittajille sopiva joulun toivotus olla: HÄVETKÄÄ

        Mitäs jos ottaisit kirjoittelun käyttäjäpalautteena niin mielesi rauhoittuu. Tuollaiset K-argumentit ovat aivan liian heppoista kamaa eivätkä edusta enää tätä internetaikaa.


      • naapurikunnasta
        20+19 kirjoitti:

        Mitäs jos ottaisit kirjoittelun käyttäjäpalautteena niin mielesi rauhoittuu. Tuollaiset K-argumentit ovat aivan liian heppoista kamaa eivätkä edusta enää tätä internetaikaa.

        Tokihan voidaan joidenkin kirjoittajien kohdalla puhua käyttäjäpalautteesta!
        Kokonaisuus kuitenkin on kirjoittamani kaltainen. Mikähän tässä viestiketjussa edustaa
        sitten sitä raskaanpaa kamaa! Jos tämänkaltaiset viestit edustavat juuri sitä internetaikaa,
        niin heppoinen on liian heppoinen ilmaus tälle!
        Suurin nautinto näille nettikirjoittajille tulee siitä, jos jokin epäonnistuu, jollekkin tapahtuu
        jotain kielteistä , jonkun onnistuminen ei isommin juttua aikaansaa


      • nettipellet
        naapurikunnasta kirjoitti:

        Tokihan voidaan joidenkin kirjoittajien kohdalla puhua käyttäjäpalautteesta!
        Kokonaisuus kuitenkin on kirjoittamani kaltainen. Mikähän tässä viestiketjussa edustaa
        sitten sitä raskaanpaa kamaa! Jos tämänkaltaiset viestit edustavat juuri sitä internetaikaa,
        niin heppoinen on liian heppoinen ilmaus tälle!
        Suurin nautinto näille nettikirjoittajille tulee siitä, jos jokin epäonnistuu, jollekkin tapahtuu
        jotain kielteistä , jonkun onnistuminen ei isommin juttua aikaansaa

        Tuo mustamaalaus nettisivuista tilee ainakin naapurikunan puolelta se on varmaa. Ei osaa peittää jälkiään.


      • naapurikunnasta
        nettipellet kirjoitti:

        Tuo mustamaalaus nettisivuista tilee ainakin naapurikunan puolelta se on varmaa. Ei osaa peittää jälkiään.

        Noin uskon, että valtaosa kirjoittajista kuitenkin aivan oman paikkakunnan "kannustajia"!
        Tämä asia sinällään minulle kuulu, mutta yritysmaailmassa eläneenä tämänkaltainen
        kirjoittelu ja ilkeilyksi luettavat viestit ärsyttävät. Positiivisilla ja kannustavilla viesteillä
        paljon enemmän hyötyä paikkakunta kyllä saisi!


      • 1+1=2
        naapurikunnasta kirjoitti:

        Noin uskon, että valtaosa kirjoittajista kuitenkin aivan oman paikkakunnan "kannustajia"!
        Tämä asia sinällään minulle kuulu, mutta yritysmaailmassa eläneenä tämänkaltainen
        kirjoittelu ja ilkeilyksi luettavat viestit ärsyttävät. Positiivisilla ja kannustavilla viesteillä
        paljon enemmän hyötyä paikkakunta kyllä saisi!

        On todellakin mielenkiintoinen tuo yhteys kamarikirjastoon. Ja ne kirjaston nettisivut on muuten ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta selviäähän sieltä "johtokunnan jäsenet".


      • hyi hyi
        1+1=2 kirjoitti:

        On todellakin mielenkiintoinen tuo yhteys kamarikirjastoon. Ja ne kirjaston nettisivut on muuten ihan yhtä tyhjän kanssa, mutta selviäähän sieltä "johtokunnan jäsenet".

        hommaa tuollaaset kamarikiriastot!


    • keilaaja.

      sielä kuortaneellakaan työntekiät ole mitään huippuja..mutta tietenkin jos tykkää et kassa tytöt kokoajan yrittää jotain flirtailla niin ajakaa sinne!

    • Meirän Markku

      Ei helevetti mitä touhua! Lapualaasille keilahalli! Jo on aikoohin eletty! Mitähän neki sillä teköö? On meinaan nii sisäsiittoosta porukkaa nottei paremmasta väliä! Kuulemma seinäjoelta on pistetty pillit pussihin keilahallin osalta nii ei siinä varmahan kauaa mee lapuallakaa! Ottakaa ny ittiänne niskasta kiiinni ja huutakaa kolomesti notta ristuksen puusilimät!

    • onkotuttua

      Paskaasta , paperit loppu vessoista. Henkilökunta kuin juuri sängystä heränneet mörköjä
      Tervehtiminen vaikeaa. Pallojen palautuksesta aina jotain vikaa.

      • mnn

        Erittäin tuttua


    • viikonvarrelta

      Minkäs teet, jos sukuperimä on muuta kuin asiakas palvelu ja nöyryys. Yrittäjä ei tule pärjäämään pelkäälä mimellä ja kolloudella. Asiakas on se joka mahdollistaa toiminnan tässäkin tapauksessa. Vinkkinä, panostakaa nöyröönän asiakaspalveluun jo tänään. Muuten käy kylät ??????

    • hjysjs

      Junttikeilahalli. Juntiilla oma keilahalli. Voi herranjumala! Ei kiitos!!!

      • valokeila

        Ompa hienoa, että Lapualla on noin kova kiinnostus keilailuun. Ja noin asiantuntevia ja hyviä keilaajia. Missä käytte keilaamassa, jos tuo oman paikan halli ei ole mitenkään riittävä? Tampereellako? Itse asun Forssan seudulla. Meillä pienehkö keilahalli Forssassa. En ole mitenkään ammattilainen, enkä osaa vaatia huipputäydellistä. En käy edes joka viikko keilaamassa. Työmatkoilla tulee joskus yövyttyä Lapualla. Nyt tiedänkin oivan ilta ajankulun. Menen Lapualla keilaamaan. Netin kuvista päätellen, aika hieno paikka, saunoineen. Ja vielä siitä palvelusta. Kun täältä suunnasta tulee alapohjolaan, niin ensikäynnillä saa huomata, että turpiin tulee joka paikassa, vaikka sanoisit vaan "päivää". Siellä elämä on vähän rehvakasta, verrattuna esim. tänne Hämeeseen. Eikä meillä jokaisella voi olla keilahallia, vaikka se harmittaakin. Aurinkoista keilaus syksyä. T. Vorssan keilaaja


      • forssalaanen

        Viksu osaa mainostaa näinkin.


      • Anonyymi
        forssalaanen kirjoitti:

        Viksu osaa mainostaa näinkin.

        Raumalla äänellä möräjää se toinen jöröjukka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe