vaunujen renkaat

renkaan jäljet

onks kellään tietoa millä saisi lattian valkoisesta muovimatosta pois lastenvaunujen renkaitten jättämät tummentumat.ei lähe vimillä,ei astianpesuaineella ei millään.onko mitään poppakonstia.jäljet ovat pinttyneet tosi hyvin kiinni(vaalean ruskeat laikut).olisin kiitollinen vinkeistä!

14

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkka

      Usein kenkien ym pinttyneetkin jäljet saa pois lattiasta tavallisella pyyhekumilla pyyhkimällä

    • renkaan jälj

      ei nämä ole semmoisia hankausjälkiä vaan semmoisia pinttymiä,ihan kuin matto olisi imenyt jäljet itseensä.metkaa on että renkaat on mustat ja nämä jäljet ovat ruskeat.nyt käytämme rengassuojia mutta jäljet pitäis ssada pois,jos saa.jälkiä on vieri vieressä.olis pitäny huomata aikaisemmin,mut ku ei.onko muilla ollu samoja ongelmia?

      • Anna

        Niitä ei kyllä valitettavasti saa mitenkään pois. Muovimatto on sen verran huokoista että se imee väriä tosi helposti ja sen jälkeen se väri istuu siinä matossa maailman loppuun asti. Jostain olen kuullut että tärpätillä voi jossain tapauksessa saada sitä vähän vaalennettua mutta ei toimi aina sekään.

        Itse huomasin juuri astianpesukonetta tyhjentäessani, että yleiskoneen valkoinen muovikansi oli imenyt itseensä ilmeisesti ketsuppisista lautasista kaiken punaisen värin ja on nyt todella irvokkaan punalaikkuinen. Eikä lähde pois. Jossain astiassa värjäymät nyt ei kyllä tosiaan ole ollenkaan niin häiritseviä kuin lattiassa.


      • jee
        Anna kirjoitti:

        Niitä ei kyllä valitettavasti saa mitenkään pois. Muovimatto on sen verran huokoista että se imee väriä tosi helposti ja sen jälkeen se väri istuu siinä matossa maailman loppuun asti. Jostain olen kuullut että tärpätillä voi jossain tapauksessa saada sitä vähän vaalennettua mutta ei toimi aina sekään.

        Itse huomasin juuri astianpesukonetta tyhjentäessani, että yleiskoneen valkoinen muovikansi oli imenyt itseensä ilmeisesti ketsuppisista lautasista kaiken punaisen värin ja on nyt todella irvokkaan punalaikkuinen. Eikä lähde pois. Jossain astiassa värjäymät nyt ei kyllä tosiaan ole ollenkaan niin häiritseviä kuin lattiassa.

        ei auta tärpätit,oon kokeillu!


      • rengas

        eli pistämällä maton niiden jälkien päälle....
        Eivät lähde millään. Onneksi vaunukaupassa varoittivat meitä.


      • selvä
        rengas kirjoitti:

        eli pistämällä maton niiden jälkien päälle....
        Eivät lähde millään. Onneksi vaunukaupassa varoittivat meitä.

        ostimme vaunut käytettyinä ja pitää sitten joskus ku muuttaa niin vaan odottaa ku huoltofirma sanoo että pitää laittaa uus matto.no tyhmyydestä sakotetaan,kyllä tämän nyt muistaa.


      • junnu
        selvä kirjoitti:

        ostimme vaunut käytettyinä ja pitää sitten joskus ku muuttaa niin vaan odottaa ku huoltofirma sanoo että pitää laittaa uus matto.no tyhmyydestä sakotetaan,kyllä tämän nyt muistaa.

        ksyleeniä .


      • siivooja

        eli kokeile klorittia ja anna sen vaikuttaa jonkin aikaa tai toinen vaihtoehto on asetoni joka irroittaa pinttyneemmänkin rasvan peräti auton öljyn.
        Rasvaahan se jälki luultavasti on mitä on kulkeutunut pyörissä sisälle ulkoa.


      • rengas
        siivooja kirjoitti:

        eli kokeile klorittia ja anna sen vaikuttaa jonkin aikaa tai toinen vaihtoehto on asetoni joka irroittaa pinttyneemmänkin rasvan peräti auton öljyn.
        Rasvaahan se jälki luultavasti on mitä on kulkeutunut pyörissä sisälle ulkoa.

        rasvaa vaan todellakin pyöränkumista huokoiseen muovimattoon imeytynyttä jotain.
        Sanokaa viisaammat mitä se kumi pitää sisäällään. Öljyä, hiiltä??


    • Vois tehota

      pestä vahanpoistoaineella. Luin itse joltain niksipalstalta että sillä lähtee pinttynyt lika tosi hyvin pois. Kokeilin itse ja se todella sai puhdasta jälkeä aikaan. Meillä muovilattia, vailla mitään käsittelyä, ja eteisen lattia oli aika kunnossa , mutta en ollut uskoa silmiäni kuin puhtaaksi se lähti.

    • åke

      Vaunujen lisäksi kehotan välttämään kumisaappaiden, pyöränrekaiden, kumisten käsipainojen jne. säilyttämistä muovimaton päällä. Mitä pahemmalta kumi haisee, sitä todennäköisemmin se jättää jälkiä. Eikä niiden aiheuttamat jäljet lähde millään. Nokian kumisaappaiden hoito-ohjeessa muistaakseni tästä varoitetaankin.

    • sori

      Niin varoitti meidänkin vaunukauppias. Ei lähde kuminjäljet pois. Äläkä ainakaan asetonilla yritä muovilattiaa; voipi liueta rikki.

    • rami

      Mä teen työkseni peruspesuja ja vahauksia. Tää kuullostaa aika pahalta jos se on imassut sinne mattoon kiinni. Vahanpoisto on hyvä aine mutta ei toimi välttämättä jos ei ole vahattu lattia. siksi kannattaa vahata aina uusikin lattia, koska se suojaa pinnan. Sit on helppo poistaa jäljet ja sonnat kun mitään ei pääse itse materiaaliin. Ja kun lattiassa on hyvä vaha niin pölyt ym. lähtee kertahuitasulla. Näiden renkaanjälkien kanssa olen joutunut nostaan kädet pystyyn. Vahaa!!!Ja lisää!

      • pa uli

        asetoni, ksyleeni, kynsilakan poistoaine (samaa kuin nuo kaksi edellistä) tai sitten svartvega vai miten se kirjoitetaankaan.
        Höyrypesuriakin voisi näyttää sille.
        Jos ei noista mikään auta niin matton onkin jo hinkattu puhki, eli eikun paikkaa päälle tai matto uusksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe