Itsemurhaa harkitseva vai?

Huolestunut ystävä

Tää mun viesti on nyt varmaan väärässä paikassa mut en tienny mihin oisin tän viestini laittanu. Mulla on yks ystävä jonka löysin viikko sitten tekemässä hirttoköyttä ittelleen. Omien sanojensa mukaan huonon päivän varalle. Se oli tekemässä sitä sellasessa paikassa jos varmasti ties jonkun kaverin tulevan. Eli haluaako henkilö vaan huomiota vai onko sillä oikeesti sellasia ajatuksia? Koitin kysellä syytä mut turhaan....
Neuvokaa mua joku!

7

1158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttumaaria

      Mä luulen että se sun kaveris haki huomiota kun sillä on paha olla.. Se varmaan halus et joku ees huomais ja auttas sitä ennen ku.. Mulla nimittäin on samanlaisia kokemuksia.. Mun poikaystävä yritti viiltää ranteensa auki viime syksynä, mut se soitti mulle viime tipassa.. En vaan siinä vaiheessa tajunnu et se oli avunhuuto, muutamaa päivää myöhemmin se löydettiin hirttäytyneenä.. Et auta kaverias vielä kun voit..

      • Pilvi

        Olen samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Ota ystäväsi teko vakavasti, kyllä jotain on vialla.. ei ole yleistä tehdä hirttoköysiä "varmuuden vuoksi". Itselleni kävi niin, että lukuisten yritysten jälkeen minunkin poikaystäväni teki itsemurhan. En arvannut, että oli tosi kyseessä, vaikka hän soitti minulle juuri ennen tapahtumaa ja uhkasi tehdä jotain.
        Jälkeenpäin ajatellen surettaa se, etten tarkistanut asiaa, lopputulos voisi olla toinen. Toimi siis sinä ajoissa!!!


    • Viekää

      Pakkohoitoon-ennekuin tuottaa tuskaa monille!

      • kokemusta on..

        ei nykyyhteiskunnassa pysty toimittamaan ihmistä pakkohoitoon. tai voi, mutta ensin täytyy tehdä jotakin, joka antaa pakkohoitoon aiheen, kuten itsemurhan yrityksen.mutta sekin vin siinä tapauksessa, että joutuu yrityksestä lääkärinhoitoon. läheistäni yritin saada hoitoon, kun näin että on ihan seksin, ja uhkaili itsemurhalla, soitin mielisairaalat, josta ohjattiin terkkariin, sinne soitto, josta ohjattiin poliisille, ja he ilmoittivat että eivät voi tehdä mitään, jos kyseinen henkilö ei juuri sillä hetkellä käyttäydy esim agressiivisesti. no seuraavana aamuna hän sitten lopetti itsensä. minusta muuten sana itsemurha on kamala, käytän mielummin tuota itsensä lopettamista.


    • kipeä

      Jos tekee hirttoköyden niin että varmasti sen joku näkee, niin kyseessähän on teatteriesitys. Pyydä häntä liittymään johonkin paikkakunnalla olevaan amatööriteatteriin jos ei sellaisessa jo ole mukana.
      Köyden teko, tupakan poltto, viinan juonti, huumeiden käyttö ja kaikki muut itsetuhoiset toimet ovat vain huomion pyytämistä itselle, jotta joku huomaisi kuinka ankeaa minun elämä on että minun pitää tällä lailla itseni ottaa hengiltä. Koko homma on silkkaa väärinkäsitystä ja sen voi poistaa vain tajuamalla että se joka haluaa tehdä itsemurhan ei ole todellinen minä, vaan päähän pinttynyt virheellinen ajatuskuvio. Kun tulee tietoiseksi tästä tietämättömyydestä johtuvasta itsemurha-ajatuksesta, niin huomaa että se joka tiedostaa sen ajatuksen onkin se todellinen minä, eikä se ajattelija tai ajatus olekkaan minä, vaikka olisi koko ikänsä erehtynyt niin luulemaan.
      Siis koko itsemurha on HIRVITTÄVÄ erehdys, jota todellinen minä ei koskaan halua. Ota selvää asioista, tutustu osoitteeseen: http://www.oshana.org/

      • parempi huominen:)

        Aina kun kuulee jonkun ihmisen puhuvan tai valmistautuvan "pahan" päivän varalle, se on avunhuuto; auttakaa minulla on paha olla, kun en itse itseäni auttaa jaksa. Jotkut ihmiset voivat olla sisäisesti niin loppuja, ettei sitä ulos päin edes näe. Ja miksi kertoa aikeistaa, huonosta olostaan kun kukaan ei kuitenkaan ymmärrä.. Itsellä myös kokemusta, ja voin vannoa ettei sitä kukaan ymmärräkkään ennenkuin sen helvetin on itse kokenut! Olin sisäisesti niin riekaleina että muuta tietä en nähnyt enää kuin itsemurhan vaikka kuinka olisi yrittänyt.. Onneksi lähelläni oli ystävä, joka jaksoi valaa mulle uskoa aina paremmasta huomisesta. Sulle neuvona. Yritä kuunnella ja sisäistää mikä kaveriasi murjoo, ennen kaikkea ymmärtää, näin pystyt auttamaan häntä parhaiten..


    • kyskyskyskys

      kuoliks se?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe