Videofirma Makuuni

Mirke

Paljonko Makuunissa saa tuntipalkkaa? Entä ilta- ja vkoloppulisät?

37

29453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu

      Eikös Makuuni ole näitä "orjatyöfirmoja", siis maksaa tosisurkeaa tuntipalkkaa ilman mitään lisiä? En ole ollut siellä töissä, mutta yksi kaveri oli pari vuotta sitten. Muistaakseni hän kertoi palkan olevan huikeat 5 euroa/tunti. Olemattomat liksat siis...

      • minä itte

        se palkan juttu on totta, tuntipalkka on 5,20 ja iltalisää ei saa...ainoastaan lauantaisin kuuden jälkeen, elikkä se on tosi huono


      • Makuunilainen

        Palkat on Makuunissa edelleen pienet, mutta nykyään enemmän lainmukaiset kuin nuo 5,20 palkat muutama vuosi sitten, nykyinen lähtöpalkka siis 7,19 euroa/tunti. Eihän se työ mitään vaikeaa ole, mutta työilmapiirissä ei ainakaan meidän liikkeessä ole kehumista. Esimiehet olevinaan todella kiireisiä ja höseltäviä, vaikka kaikki työt (tilaukset, palkkatunnit, yms) jää todellisuudessa myyjille. Kaikista eniten rasittaa se, että oletetaan tehtävän ihmeellisiä työtehtäviä palkatta.

        Esimerkiksi tuuraajan avaimet pitäisi hakea toiselta puolelta kaupunkia mihin tahansa kellonaikaan ilman minkäänlaista palkka/matkakulukorvausta. Esimies on todella ammattitaidoton, ja käyttää esimiehelle sopimatonta kieltä sekä työntekijöille että asiakkaille, ja huonosta asiakaspalvelusta syyt saavat kuitenkin tietenkin myyjät. Niitä stressiviesteistä, joista joku mainitsi, saattaa tulla pitkin päivää, eikä ole lainkaan ennenkuulumatonta tai tavatonta, että esimies laittaa viestiä aivan keskellä yötäkään.

        Kun on kyse myyjille huutamisesta, esimies on kyllä yksin esimies, mutta mitä tulee vastuualueisiin tai asioiden hoitamiseen, asenne on se että, mehän ollaan tiimi niin jaetaan tätä vastuuta teillekin.

        Todella rasittavaa olla jatkuvasti yhteydessä jos jonkinmoiseen työsuojelu -yhdistykseen milloin mistäkin asiasta. Helposta ja mukavasta työstä tekemällä tehdään stressaavaa ja sen lisäksi on itse huolehdittava joka jumalan asiassa ettei esimies kuseta sua tavalla tai toisella. Yhtä taistelua tämä työ, vaikka niitä vanhoja leffoja nyt ilmaiseksi saakin yhden yön kotonaan pitää...


    • Orja

      Palkka on n.5e/h (jos sitäkään),iltalisiä ei saa,Ainoastaan sunnuntaista sai pienen lisän,videoita saa ilmaiseksi katsella niin paljon kuin haluaa ja karkkia mutustella...Kiva olla töissä mutta ei palkalla maksa edes vuokraa

      • ihmettelen

        Siis mitä, ei iltalisiä olleskaan?? Suomessa on noudatettava eri alojen työehtosopimuksia palkanmaksussa, miten on mahdollista et Makuuni voi pitää jengiä töissä noin hämäräperäisillä palkoilla? Kyl ne ilta- ja lauantailisät teillekin kuuluu...


      • Laura
        ihmettelen kirjoitti:

        Siis mitä, ei iltalisiä olleskaan?? Suomessa on noudatettava eri alojen työehtosopimuksia palkanmaksussa, miten on mahdollista et Makuuni voi pitää jengiä töissä noin hämäräperäisillä palkoilla? Kyl ne ilta- ja lauantailisät teillekin kuuluu...

        Makuuni noudattaa videovuokrausliikkeiden keskinäistä työsopimusta jolla ei ole mitään tekemistä kaupan tes:in kanssa. Alkupalkka on 5€ ja pääkaupunkilisä on 50senttiä, eli pääkaupungin makuuneissa palkka 5,50/h. Sunnuntailta saa tuplapalkan, muita lisiä ei muistaakseni lainkaan. Voi olla että lauantai-illoista sai jotain, mutta ei muuten. Karkit ja leffat työsuhde-etuna ilmaisia. Tuloilla ei tosiaan pitkälle pötkitä, mutta eipä se työ toisaalta vaadi mitään äärettömiä aivosolujakaan...


      • riina
        Laura kirjoitti:

        Makuuni noudattaa videovuokrausliikkeiden keskinäistä työsopimusta jolla ei ole mitään tekemistä kaupan tes:in kanssa. Alkupalkka on 5€ ja pääkaupunkilisä on 50senttiä, eli pääkaupungin makuuneissa palkka 5,50/h. Sunnuntailta saa tuplapalkan, muita lisiä ei muistaakseni lainkaan. Voi olla että lauantai-illoista sai jotain, mutta ei muuten. Karkit ja leffat työsuhde-etuna ilmaisia. Tuloilla ei tosiaan pitkälle pötkitä, mutta eipä se työ toisaalta vaadi mitään äärettömiä aivosolujakaan...

        Muistaakseni Satakunnankansassa oli juuri juttu siitä kuinka eräät makuunin työntekijät haastavat makuunin oikeuteen, koska MITÄÄN lisiä ei maksettu. Yksi tyttö ei saanut 1,5kk palkkaa lainkaaan, aina luvattiin maksaa viikon päästä.

        Eli itse en ainakaan suosittelisi. Kun myös yksi kaverini oli töissä makuunissa pari viikkoa. Eikä hän kyllä saanut syödä karkkia niin paljon kuin halusi. Hän sai puoleen hintaan joka perjantain kilon karkkipussin. Mielestäni se ei todellakaan ole ilmaista. No leffoja sai vissiin ilmaiseksi 5 viikossa.


      • ihmettelen
        riina kirjoitti:

        Muistaakseni Satakunnankansassa oli juuri juttu siitä kuinka eräät makuunin työntekijät haastavat makuunin oikeuteen, koska MITÄÄN lisiä ei maksettu. Yksi tyttö ei saanut 1,5kk palkkaa lainkaaan, aina luvattiin maksaa viikon päästä.

        Eli itse en ainakaan suosittelisi. Kun myös yksi kaverini oli töissä makuunissa pari viikkoa. Eikä hän kyllä saanut syödä karkkia niin paljon kuin halusi. Hän sai puoleen hintaan joka perjantain kilon karkkipussin. Mielestäni se ei todellakaan ole ilmaista. No leffoja sai vissiin ilmaiseksi 5 viikossa.

        Jopas on ihmeellinen firma tämä Makuuni. Palkkaavat ilmeisesti vain nuoria ja eduistaan tietämättömiä duunareita, kun kerran mitään lisiä ei makseta eikä välttämättä palkkaakaan??! Lähtekää pois tuommoisesta paikasta hyvät ihmiset. 5 euroa tunnilta on aivan onneton palkka, siitä huolimatta ettei työ itsessään vaadi kummempia spesiaalitaitoja. Eikös mikään liitto ole puuttunut Makuunin toimintaan??


      • tyttö -86
        ihmettelen kirjoitti:

        Jopas on ihmeellinen firma tämä Makuuni. Palkkaavat ilmeisesti vain nuoria ja eduistaan tietämättömiä duunareita, kun kerran mitään lisiä ei makseta eikä välttämättä palkkaakaan??! Lähtekää pois tuommoisesta paikasta hyvät ihmiset. 5 euroa tunnilta on aivan onneton palkka, siitä huolimatta ettei työ itsessään vaadi kummempia spesiaalitaitoja. Eikös mikään liitto ole puuttunut Makuunin toimintaan??

        Minä olen myyntineuvottelija/lehtimyyjä ja saan lehtien puhelinmyynnistä n. 7-9e tuntipalkkaa.

        Jotkut jotka ovat aivan superhyviä saattavat saada jopa 13-18e tunnilta ja mun mielest se on jo superhyvin!!!

        Eikä sekään suurempaa vaadi.. Puhumista ja istumista... Suosittelen kokeiltavaksi!!


      • neuvoteuvo
        tyttö -86 kirjoitti:

        Minä olen myyntineuvottelija/lehtimyyjä ja saan lehtien puhelinmyynnistä n. 7-9e tuntipalkkaa.

        Jotkut jotka ovat aivan superhyviä saattavat saada jopa 13-18e tunnilta ja mun mielest se on jo superhyvin!!!

        Eikä sekään suurempaa vaadi.. Puhumista ja istumista... Suosittelen kokeiltavaksi!!

        Älä mene puhelinmyyjäsi!!! Kaikki vittuilee sulle puhelimessa, eikä ihmiset mitään lehtiä osta... Toi 18e tunnissa on aikamoinen vale... Aluksi tehdään työtä palkatta ns. harjoitteluaika ja sitten parinviikon päästä kun palkka alkaisi juoksemaan et ole enää henkisesti sillä tasolla että voisit tällasta työtä jatkaa...


      • puhelinmyyjä
        neuvoteuvo kirjoitti:

        Älä mene puhelinmyyjäsi!!! Kaikki vittuilee sulle puhelimessa, eikä ihmiset mitään lehtiä osta... Toi 18e tunnissa on aikamoinen vale... Aluksi tehdään työtä palkatta ns. harjoitteluaika ja sitten parinviikon päästä kun palkka alkaisi juoksemaan et ole enää henkisesti sillä tasolla että voisit tällasta työtä jatkaa...

        olen puhelinmyyjä ja tienaan 9-66e/tunti, riippuen omasta osaamisesta


    • Työntekijä

      Alkupalkka on 5 e/h ( pääkaupunkilisä 50 snt), 500 tunnin jälkeen nousee 50 snt ja 1500 tunnin jälkeen 50 snt.
      Lauantai-illat klo 18 eteenpäin sekä koko sunnuntai tuplapalkka.
      Karkin vapaa syönti riippunee paikasta, leffat kuuluu ilmaiseksi myyjille lainaan.
      Palkan lisäksi kisoja kuten siisteys- ja klubikisa, vuoden myyjä-palkkiot yms. joista saa useita satoja euroja riippuen ihan omasta ahkeruudesta.
      Palkka ei päätä huimaa, mutta kouluttamattomalle nuorelle joka tykkää leffoista ja haluaa asiakaspalvelukokemusta, Makuuni on jees paikka. Kyllä sillä ihan vuokran maksaa, kuulkaas :)

      • hohhoijaa

        Mä oon kouluttamaton nuori ja mun tuntipalkka on n.10e Enkä oo missään iskän firmassa, saatana!!! Mä en ainakaan pystyi tollasella paskaliksalla vuokraani maksamaan... Tietysti jos asuu koirankopissa ypäjällä... toi liksa on ihan vitsi...


      • Boss

        Aivan liian suuri palkka. Miksi maksetaan älytöntä korvausta siitä, että joku lämmittelee mukavassa myymälässä. Moni työtön voisi maksaa vuokraa, jos saisi olla sisätiloissa.


    • työntekijä

      Itse olen ollut Makuunissa töissä jo pidemmän aikaa ja ihan tyytyväisenä...
      totta on ettei Makuunin aloituspalkka ole päätähuimaava, mutta omalla työpanoksella pystyy vaikuttamaan aikalailla palkkaansa.
      Ja kaikille tiedoksi että Makuunissa maksetaan lauantai illasta tuplapalkka...
      itse elätän itseni todella hyvin Makuunin palkoilla ja pystyn myös matkustelemaan mihin huvittaa...ja maksamaan vuokran (hieno kaksio kallion alueella joka ei tunnetusti ole halpa paikka).
      Makuunin työntekijät ovatkin pääsääntöisesti opiskelijoita jotka eivät tee työtä "leipätyökseen".Mutta erikseen on tietysti myymälä päälliköt sekä vastuumyyjät joiden palkka on aivan kohtuullinen heidän työmääräänsä nähden.Ja jos ei joku ole tyytyväinen Makuunin palkkoihin niin turha siitä on valittaa silloin kannattaa vaihtaa työpaikkaa...lopettakaa valittaminen ja menkää sellaseen työhön mistä saatte elämiseenne riittävää palkaa...itse olen tyytyväinen Makuunin palkkausjärjestelmään...ei valitettavaa...ja jos jossain vaiheessa on niin silloin vaihdan työpaikkaa, ei sen vaikeampaa...

      • JOOJOO

        Ai että kallio on kallis paikka??? Sieltä huumeluolien keskeltä saa ihan törkeen halpoja kämppiä, ei todellakaan kalliita!!! Toi makuunin palkka on jokatapauksessa aika orjuutusta, onhan se hyvä työpaikka niille jotka ei tajuu oikeuksiaan ja joille kelpaa ihan mikä vaan!!! Ja vielä tosta lauantaista et mä saan 10e tunnissa arkipäivänäkin... Oon muuten kouluttamaton nuori.


      • HEK HEK

        ..."itse olen tyytyväinen Makuunin palkkausjärjestelmään", hek hek... Joo, jos joku voi olla siihen tyytyväinen, että tuntipalkka on 5eskoa niin, aika koomista. Tiedoksi vaan, että pahemmin ilta/viikonloppu yms lisiä ei makuunissa tunneta. Kyseinen lafka on haastettu lukuisia kertoja oikeuteen, koska se rikkoo työehtosopimuksia/suomenlakia, että sillälailla. Niin, ja kallio on kyl edullisimpia kaupunginosia stadissa, että sekin meni munilleen, mutta ei se mitään.


      • parempaa liksaa
        HEK HEK kirjoitti:

        ..."itse olen tyytyväinen Makuunin palkkausjärjestelmään", hek hek... Joo, jos joku voi olla siihen tyytyväinen, että tuntipalkka on 5eskoa niin, aika koomista. Tiedoksi vaan, että pahemmin ilta/viikonloppu yms lisiä ei makuunissa tunneta. Kyseinen lafka on haastettu lukuisia kertoja oikeuteen, koska se rikkoo työehtosopimuksia/suomenlakia, että sillälailla. Niin, ja kallio on kyl edullisimpia kaupunginosia stadissa, että sekin meni munilleen, mutta ei se mitään.

        Ryhtykää yhdessä vaatimaan teille kuuluvaa palkkaa, kyse on ihmisoikeuksista ja laista, ei kenenkään tarvitse Suomessa tehdä töitä orjapalkalla.


      • teeku
        parempaa liksaa kirjoitti:

        Ryhtykää yhdessä vaatimaan teille kuuluvaa palkkaa, kyse on ihmisoikeuksista ja laista, ei kenenkään tarvitse Suomessa tehdä töitä orjapalkalla.

        Siis miten niin Makuuneista saa muka helposti tavis työtä, ei tosiaan saa, pitää olla aika helvatin ihana ja nätti, että sinne pääsee.
        Olen hakenut tosi innokkaasti jokaiseen paikkakunnan makuuniin, koska rakastan elokuvia, ja asiakaspalvelutyökin, siis se vähä mitä on tehny, on ollu kivaa. Olis ollu hauskaa olla Makuunissa töissä. Ihmiset aina rutisee, kui kamalaa duuni on, olkaa onnellisia että ootte sinne päässy, pääseehä sieltä pois jos se noin rassaa. Ihmeellistä touhua.


      • tiitu
        teeku kirjoitti:

        Siis miten niin Makuuneista saa muka helposti tavis työtä, ei tosiaan saa, pitää olla aika helvatin ihana ja nätti, että sinne pääsee.
        Olen hakenut tosi innokkaasti jokaiseen paikkakunnan makuuniin, koska rakastan elokuvia, ja asiakaspalvelutyökin, siis se vähä mitä on tehny, on ollu kivaa. Olis ollu hauskaa olla Makuunissa töissä. Ihmiset aina rutisee, kui kamalaa duuni on, olkaa onnellisia että ootte sinne päässy, pääseehä sieltä pois jos se noin rassaa. Ihmeellistä touhua.

        Makuunin alkupalkka ( joku 4 vuotta sitten) oli 30mk. Se siitä sitten pikku hiljaa nousi huimaan 42mk tunnilta ( olin ollut töissä 2 vuotta) olin tuolloin nuori, ekassa työpaikassa enkä tiennyt työlainsäädännöstä mitään, niin kuin about kaikki makuunin työntekijät. iltalisiä ei saanut, lauantai illoilta tupla palkkaa kuten myös sunnuntailta. Olin aina yksin töissä, eli taukoja ei ollut. työterveydenhoitoa ei, makuunissa kyllä oikein kannustettiin tulemaan kipeenä töihin. Olihan niitä kaiken maailman porkkanoita ( clubikisa palkkiot, jos myynnit ylitti tietyt summat palkkio jne) mutta tosiasiassa ne ei paljon lämmittänyt kun niitä sai niin harvoin (kerran vuodessa). Minulle huijattiin työhaastattelussa palkan suuruus, kyseltiin hävyttömiä (olin fredan mp:n haastattelussa). Palkka maksettiin usein myöhässä, yksiä bonuksia jotka luvattiin en koskaan saanut ja kun erosin jouduin itse soittelemaan työtodistuksen perään useaan otteeseen. hakekaa hyvät ihmiset ihan mihin tahansa muualle töihin kun makuuniin.


      • ei - tyytyväinen makuunilainen

        Itse olen kanssa tässä suljufirmassa töissä, ollut jo vuoden verran. Mutta itse en todellakaan ole tyytyväinen palkkaukseen! lauantaina kuuden jälkeen tupla, samoin kuin sunnuntaina koko päivän, mutta se ei riitä! Meille kuuluisi iltalisät, yölisät ja jos rapsassa tökkii niin monesti menee vielä ylitöiksi, mutta siitäkään ei makseta! Ihmettelen vain, miten jaksan niellä kaiken tämän..


      • hoi
        ei - tyytyväinen makuunilainen kirjoitti:

        Itse olen kanssa tässä suljufirmassa töissä, ollut jo vuoden verran. Mutta itse en todellakaan ole tyytyväinen palkkaukseen! lauantaina kuuden jälkeen tupla, samoin kuin sunnuntaina koko päivän, mutta se ei riitä! Meille kuuluisi iltalisät, yölisät ja jos rapsassa tökkii niin monesti menee vielä ylitöiksi, mutta siitäkään ei makseta! Ihmettelen vain, miten jaksan niellä kaiken tämän..

        Jos kerran olet niin tyytymätön, niin miksi vielä olet "suljufirmassasi" työssä? Oma valintasi! Ja jos raportissa jokin tökkii, johtunee se siitä, että olet taitamaton, eli tehnyt virheen joko kassan laskussa tms. tai lyönyt väärin kassaan, jonka seurauksena kassa heittää. Pitäisikö maksaa ylimääräistä siitä, että korjaat virheesi?


      • työntekijä myös
        hoi kirjoitti:

        Jos kerran olet niin tyytymätön, niin miksi vielä olet "suljufirmassasi" työssä? Oma valintasi! Ja jos raportissa jokin tökkii, johtunee se siitä, että olet taitamaton, eli tehnyt virheen joko kassan laskussa tms. tai lyönyt väärin kassaan, jonka seurauksena kassa heittää. Pitäisikö maksaa ylimääräistä siitä, että korjaat virheesi?

        Eipä ole opiskelijalla kovin helppoa löytää töitä. On otettava mitä saa ja totta helvetissä 5,2 euron tultipalkasta saa valittaa. Työaikakin kun ylittää sen puolenyön eikä taukoja ehdi pitää. Itsekin olen työntekijä ja kyllä sotii oikeudentajua vastaan kyseinen menettely. Ei vaan ole valinnanvaraa töissä ja pakko on menonsa maksella joten minkäpä teet.

        Puhumattakaan työolosuhteista. Lakisääteiset tauot on yhä tyhjän kanssa. Koko ajan töissä ollessa jalkeillaan ja yrittää siinä sitten 7,5 tunnin jälkeenkin hymyillen vastaan ottaa dvd:tä, jotka kuulemma eivät toimi. Stna. Pari vessataukoa hyvällä tuurilla ehtii pitää.

        Mihin tahoon vois oikeasti valittaa tuosta?
        Ihme hommaa että Suomen kaltaisessa valtiossa tuommosen menettelyn annetaan mennä läpi.

        Ja työpaikkaa vaihtaisin samalla sekuunnilla, jos vaan mahdollisuus olisi.


      • makuunin bimbo blondi
        työntekijä myös kirjoitti:

        Eipä ole opiskelijalla kovin helppoa löytää töitä. On otettava mitä saa ja totta helvetissä 5,2 euron tultipalkasta saa valittaa. Työaikakin kun ylittää sen puolenyön eikä taukoja ehdi pitää. Itsekin olen työntekijä ja kyllä sotii oikeudentajua vastaan kyseinen menettely. Ei vaan ole valinnanvaraa töissä ja pakko on menonsa maksella joten minkäpä teet.

        Puhumattakaan työolosuhteista. Lakisääteiset tauot on yhä tyhjän kanssa. Koko ajan töissä ollessa jalkeillaan ja yrittää siinä sitten 7,5 tunnin jälkeenkin hymyillen vastaan ottaa dvd:tä, jotka kuulemma eivät toimi. Stna. Pari vessataukoa hyvällä tuurilla ehtii pitää.

        Mihin tahoon vois oikeasti valittaa tuosta?
        Ihme hommaa että Suomen kaltaisessa valtiossa tuommosen menettelyn annetaan mennä läpi.

        Ja työpaikkaa vaihtaisin samalla sekuunnilla, jos vaan mahdollisuus olisi.

        Tuntuu että nää Makuunin palkat tuottaa päänvaivaa lähinnä muille kuin Makuunin työläisille. Itse olen Makuunissa ollut töissä 3 vuotta ja vaikken sitä huippupalkkaa vedäkään (tuntipalkkani on alkaen 6,7€) niin oon silti tosi tyytyväinen, että mulla on mukava työpaikka. Työkaverini on aina ollut tosi mahtavia tapauksia (ehkä siitä syystä, että Makuuniin juuri otetaan meitä tyhmiä bimboja vaan ;) ) ja voin vaikuttaa omiin työvuoroihini todella paljon. Tykkään leffoista, eli luontaisedutkin on kuin mulle luodut. Makuunin kassalla voi jutella asiakkaiden kanssa päivän kuulumisia, toisin kuin jossain kaupan kassalla. Makuunissa on paljon muutakin puuhaa kuin leffojen vuokraamista, joten päivät eivät ole kaikki samanlaisia. Työ ei todellakaan vaadi sitä mensan jäsenyyttä, joten koulupäivien lisäksi tämä on kuin tehty opiskelijoille.
        Ennen kuin käytte vetämään johtopäätöksiä Makuunin toimitusjohtajan tuomiosta, huonoista palkoista jne. niin muistuttaisin, että jokainen liike on oma yksikkönsä missä hommat toimivat omalla tavallaan. Esim. ketjuun kuulumattomat liikkeet voivat päättää itse kuinka paljon työläisilleen palkkaa maksavat. Eikä meitä kukaan orjuuta töihin, työ on yleensä mukavaa, ja jos joku haluaa lopettaa, niin sen voi tehdä. En myöskään sano, etteikö parantamisen varaa monien asioiden saralla ole, mutta se älämölö mikä Makuunin "kauheista työoloista" on tullut, on ihan älytön...


      • jopajoo
        ei - tyytyväinen makuunilainen kirjoitti:

        Itse olen kanssa tässä suljufirmassa töissä, ollut jo vuoden verran. Mutta itse en todellakaan ole tyytyväinen palkkaukseen! lauantaina kuuden jälkeen tupla, samoin kuin sunnuntaina koko päivän, mutta se ei riitä! Meille kuuluisi iltalisät, yölisät ja jos rapsassa tökkii niin monesti menee vielä ylitöiksi, mutta siitäkään ei makseta! Ihmettelen vain, miten jaksan niellä kaiken tämän..

        Joo hanurista ovat.
        Sain ekasta kesäduunistani 5.6€/h ja enskesäksi on luvattu 7,5-8€ =)


      • asunnonhakija
        HEK HEK kirjoitti:

        ..."itse olen tyytyväinen Makuunin palkkausjärjestelmään", hek hek... Joo, jos joku voi olla siihen tyytyväinen, että tuntipalkka on 5eskoa niin, aika koomista. Tiedoksi vaan, että pahemmin ilta/viikonloppu yms lisiä ei makuunissa tunneta. Kyseinen lafka on haastettu lukuisia kertoja oikeuteen, koska se rikkoo työehtosopimuksia/suomenlakia, että sillälailla. Niin, ja kallio on kyl edullisimpia kaupunginosia stadissa, että sekin meni munilleen, mutta ei se mitään.

        Kallio muka halvin asuinalue Helsingissä? Olet kyllä pahasti väärässä. Kalliossa kämpät ovat ihan kohtuuttoman kalliita, koska kaupunginosa on niin suosittu. Katsoppas uudestaan sitä vuokrattavat -palstaa. Ja voin vakuuttaa, että halvemmalla saa asuntoja esim. Tapulista ja Malmilta.


      • höpö höpö
        HEK HEK kirjoitti:

        ..."itse olen tyytyväinen Makuunin palkkausjärjestelmään", hek hek... Joo, jos joku voi olla siihen tyytyväinen, että tuntipalkka on 5eskoa niin, aika koomista. Tiedoksi vaan, että pahemmin ilta/viikonloppu yms lisiä ei makuunissa tunneta. Kyseinen lafka on haastettu lukuisia kertoja oikeuteen, koska se rikkoo työehtosopimuksia/suomenlakia, että sillälailla. Niin, ja kallio on kyl edullisimpia kaupunginosia stadissa, että sekin meni munilleen, mutta ei se mitään.

        siinä vaiheessa kun joku joka on oikeasti töissä kyseisessä paikassa ja tietää sen palkka järjestelmästä niin paljon tarvi alkaa vastaan sanomaan, makuunissa aloituspalkka on 5.21 ja sunnuntailta saa tuplat samoin lauantai illasta. jokainen siellä työskentelevä on töissä vapaaehtoisesti ja jos palkka ei miellytä niin voi mennä muualle töihin. turha tässä on muiden huudella että teette töitä ihan paskalla palkalla, ei se muille kuulu, entäs sitten!!


      • plaa plaa
        hoi kirjoitti:

        Jos kerran olet niin tyytymätön, niin miksi vielä olet "suljufirmassasi" työssä? Oma valintasi! Ja jos raportissa jokin tökkii, johtunee se siitä, että olet taitamaton, eli tehnyt virheen joko kassan laskussa tms. tai lyönyt väärin kassaan, jonka seurauksena kassa heittää. Pitäisikö maksaa ylimääräistä siitä, että korjaat virheesi?

        jos kassa ei täsmää niin se ei välttämättä ole iltatyöntekijän vika, vaan kömmähdys on saattanut sattua jo aamussa.


      • Töissä minäkin
        jopajoo kirjoitti:

        Joo hanurista ovat.
        Sain ekasta kesäduunistani 5.6€/h ja enskesäksi on luvattu 7,5-8€ =)

        Muutama asia on oikaistava, tuntuu suurin osa kirjoituksista perustuvan luulon/kuulin kaverilta pohjalle kuin tietämykseen... Isekin olen kyseisen lafkan työntekijä ja palkkani on riittänyt aina normaaliin elämiseen. Töissä olen vapaasta tahdostani, minua ei siis "riistofirma" raahannut kadulta töihin tai pidä minua siellä vastentahtoisesti. Asiat kannattaisi aina suhteuttaa, jos kyseinen firma on jonkun mielestä riistoa, on hänellä mielestäni sivistyksessä jokunen aukko. Suurinta osaa nykyisistä huonopalkkaisista työntekijöistä(firmassa kuin firmassa)/köyhistä opiskelijoista kun katsoo, ei ole ollut ruuasta ainakaan puutetta...
        Palkkauksemme on porrastettu, palkka nousee tehtyjen työtuntien mukaan. Tuplapalkka tulee lauantaisin kuuden jälkeen, sunnuntaina sekä kaikkina kalenterin osoittamina pyhäpäivinä. Bonuksia saa myös henkilökohtaisesta myyntityöstä kuten clubikisasta, siivouskisasta ym.
        Mikä on edellisissä kirjoituksissa unohtunut, palkkaamme tulee myös elokuva- ja oheistuotebonukset. Kun liike myy yli elokuvabudjetin ja/tai oheistuotebudjetin, tulee siitä lisä palkkaan, jokaista tehtyä työtuntia kohden. Tässä myös korostuu henkilökohtainen myyntityö, mitä paremmin palvelemme, sen parempaa tulosta teemme( ja näin ollen palkkaa).
        Itse työskentelen yrittäjävetoisessa liikkessä ja ainakin meillä asiat sujuvat oikein hyvin. Elokuvia saa ja pitää katsoa, työvuorot voimme itse täyttää.
        Korjaukseksi vielä, lafkaa ei ole haastettu useita kertoja oikeuteen. Entinen toimitusjohtaja kyllä, hänen toimet taas eivät liity kyseiseen ketjuun tai sen työntekijöihin millään lailla.
        Toivotan oikein aurinkoisia päiviä kaikille!


      • makuunilainen
        Töissä minäkin kirjoitti:

        Muutama asia on oikaistava, tuntuu suurin osa kirjoituksista perustuvan luulon/kuulin kaverilta pohjalle kuin tietämykseen... Isekin olen kyseisen lafkan työntekijä ja palkkani on riittänyt aina normaaliin elämiseen. Töissä olen vapaasta tahdostani, minua ei siis "riistofirma" raahannut kadulta töihin tai pidä minua siellä vastentahtoisesti. Asiat kannattaisi aina suhteuttaa, jos kyseinen firma on jonkun mielestä riistoa, on hänellä mielestäni sivistyksessä jokunen aukko. Suurinta osaa nykyisistä huonopalkkaisista työntekijöistä(firmassa kuin firmassa)/köyhistä opiskelijoista kun katsoo, ei ole ollut ruuasta ainakaan puutetta...
        Palkkauksemme on porrastettu, palkka nousee tehtyjen työtuntien mukaan. Tuplapalkka tulee lauantaisin kuuden jälkeen, sunnuntaina sekä kaikkina kalenterin osoittamina pyhäpäivinä. Bonuksia saa myös henkilökohtaisesta myyntityöstä kuten clubikisasta, siivouskisasta ym.
        Mikä on edellisissä kirjoituksissa unohtunut, palkkaamme tulee myös elokuva- ja oheistuotebonukset. Kun liike myy yli elokuvabudjetin ja/tai oheistuotebudjetin, tulee siitä lisä palkkaan, jokaista tehtyä työtuntia kohden. Tässä myös korostuu henkilökohtainen myyntityö, mitä paremmin palvelemme, sen parempaa tulosta teemme( ja näin ollen palkkaa).
        Itse työskentelen yrittäjävetoisessa liikkessä ja ainakin meillä asiat sujuvat oikein hyvin. Elokuvia saa ja pitää katsoa, työvuorot voimme itse täyttää.
        Korjaukseksi vielä, lafkaa ei ole haastettu useita kertoja oikeuteen. Entinen toimitusjohtaja kyllä, hänen toimet taas eivät liity kyseiseen ketjuun tai sen työntekijöihin millään lailla.
        Toivotan oikein aurinkoisia päiviä kaikille!

        Olen myös Makuunissa töissä, ja kyllähän asiat ovat muuttuneet uuden "johtajan" tultua. Tietojeni mukaan Makuuni on sopinut PAMin kanssa jotain, eli palkat tulisivat nousemaan ihan "normaaliksi".
        Moni asiakas kyselee, että kuinka tällaista työtä jaksetaan tehdä tuommoisilla palkkauksilla, mutta jokaisen oma valintahan se on. Työ on mukavaa, sillä asiakkaista monet ovat kantiksia, joita jo moikataan kaduillakin. Leffojen katselu on ilmaista, tosin meillä karkeista maksetaan (en siis ole yrittäjällä) jonkin verran.
        Työkaverit ovat äärimmäisen kivoja, samanhenkisiä, eivätkä tosiaan mitään bimboblondeja. Ja vessassa kyllä ehtii käymään ja syömäänkin jossain välissä, aina kuitenkin tulee hiljaisia hetkiä.
        Vaikka niin kovasti Makuunista valitetaan, yllättävästi meillekin tulee työhakemuksia viikoittain, eikä pelkästään opiskelijoilta..


      • ööm
        makuunilainen kirjoitti:

        Olen myös Makuunissa töissä, ja kyllähän asiat ovat muuttuneet uuden "johtajan" tultua. Tietojeni mukaan Makuuni on sopinut PAMin kanssa jotain, eli palkat tulisivat nousemaan ihan "normaaliksi".
        Moni asiakas kyselee, että kuinka tällaista työtä jaksetaan tehdä tuommoisilla palkkauksilla, mutta jokaisen oma valintahan se on. Työ on mukavaa, sillä asiakkaista monet ovat kantiksia, joita jo moikataan kaduillakin. Leffojen katselu on ilmaista, tosin meillä karkeista maksetaan (en siis ole yrittäjällä) jonkin verran.
        Työkaverit ovat äärimmäisen kivoja, samanhenkisiä, eivätkä tosiaan mitään bimboblondeja. Ja vessassa kyllä ehtii käymään ja syömäänkin jossain välissä, aina kuitenkin tulee hiljaisia hetkiä.
        Vaikka niin kovasti Makuunista valitetaan, yllättävästi meillekin tulee työhakemuksia viikoittain, eikä pelkästään opiskelijoilta..

        Olen itsekin makuunissa töissä kyllä palkalla tosiaan pärjää, mutta kyllä kesällä tekee tiukkaa ilman tukia. Tällä hetkellä palkka on 5.32 ja pääkaupunkiseudulla siihen saa 0.50 lisän joka arkitunnille. Iltalisiä ei tosiaan ole, lauantaina klo.18 jälkeen tuplapalkka samoin sunnuntaina.
        Itse olen kuitenkin sitä mieltä että vaikka työ on kivaa ja palkitsevaa kyllä siitä pitäisi maksaa lain mukainen korvaus, PAM-palkkojen tuloon en ainakaan henkilökohtaisesti luottaisi koska niitä on lupailtu tässä jo jonkin aikaa. Tosin olen myös sitä mieltä että ilman näitä työpaikkoja moni nuori olisi ilman töitä. Mielestäni on parempi kuin ei mitään saada pientä palkkaa. Tällä hetkellähän makuunilla ja Filmtownilla on oma ammattiliitto ja se säätelee palkkoja, neuvotteluja ilmeisesti käydään PAM:n kanssa kokoajan.
        Yksi asia minkä olen kuitenkin huomannut, koska makuunin palkat eivät ole samaa tasoa kuin muilla tällä alalla ja opiskeluiässä raha säätelee tuota sivuammatin valintaa, kyllä Makuuninn ehdottomasti kannattaisi kehitellä hiukan kilpailukykyisemmät palkat.


      • huhu
        työntekijä myös kirjoitti:

        Eipä ole opiskelijalla kovin helppoa löytää töitä. On otettava mitä saa ja totta helvetissä 5,2 euron tultipalkasta saa valittaa. Työaikakin kun ylittää sen puolenyön eikä taukoja ehdi pitää. Itsekin olen työntekijä ja kyllä sotii oikeudentajua vastaan kyseinen menettely. Ei vaan ole valinnanvaraa töissä ja pakko on menonsa maksella joten minkäpä teet.

        Puhumattakaan työolosuhteista. Lakisääteiset tauot on yhä tyhjän kanssa. Koko ajan töissä ollessa jalkeillaan ja yrittää siinä sitten 7,5 tunnin jälkeenkin hymyillen vastaan ottaa dvd:tä, jotka kuulemma eivät toimi. Stna. Pari vessataukoa hyvällä tuurilla ehtii pitää.

        Mihin tahoon vois oikeasti valittaa tuosta?
        Ihme hommaa että Suomen kaltaisessa valtiossa tuommosen menettelyn annetaan mennä läpi.

        Ja työpaikkaa vaihtaisin samalla sekuunnilla, jos vaan mahdollisuus olisi.

        Tottahan se on ettei mitään taukoja ole kunnolla laitettu ja vessassa tosiaan kerkeää juuri ja juuri käymään. On monta vuoroa jolloin olen itsekin vain pidättäny siihen asti että liike on mennyt kiinni. Varsinkin liikkeissä joissa on yksi kerrallaan töissä, pitäisi olla kokoajan valvomassa mitä tapahtuu.
        Muutenkin on jotenkin ihmeellistä ettei muka saisi valittaa? tottakai saa, kyllä ottaisin parempipalkkaisen työn jos vaan saisin, samoja hommiahan tässä tehdään kuin muissakin kaupoissa.
        Henkilökohtaisesti voin sanoa että tuntuu ettei meidän työntekijöiden työntekoa kunnioiteta ja toisaalta en ainakaan itse näe Makuunia kunnioitettavasti toimivana yrityksenä. Mistään näistä asioista ei saisi puhua eikä kukaan uskallakkaan.


      • makuunilainen Tampereelta
        ööm kirjoitti:

        Olen itsekin makuunissa töissä kyllä palkalla tosiaan pärjää, mutta kyllä kesällä tekee tiukkaa ilman tukia. Tällä hetkellä palkka on 5.32 ja pääkaupunkiseudulla siihen saa 0.50 lisän joka arkitunnille. Iltalisiä ei tosiaan ole, lauantaina klo.18 jälkeen tuplapalkka samoin sunnuntaina.
        Itse olen kuitenkin sitä mieltä että vaikka työ on kivaa ja palkitsevaa kyllä siitä pitäisi maksaa lain mukainen korvaus, PAM-palkkojen tuloon en ainakaan henkilökohtaisesti luottaisi koska niitä on lupailtu tässä jo jonkin aikaa. Tosin olen myös sitä mieltä että ilman näitä työpaikkoja moni nuori olisi ilman töitä. Mielestäni on parempi kuin ei mitään saada pientä palkkaa. Tällä hetkellähän makuunilla ja Filmtownilla on oma ammattiliitto ja se säätelee palkkoja, neuvotteluja ilmeisesti käydään PAM:n kanssa kokoajan.
        Yksi asia minkä olen kuitenkin huomannut, koska makuunin palkat eivät ole samaa tasoa kuin muilla tällä alalla ja opiskeluiässä raha säätelee tuota sivuammatin valintaa, kyllä Makuuninn ehdottomasti kannattaisi kehitellä hiukan kilpailukykyisemmät palkat.

        Olin 1.7.2007 haastattelussa ja yrittäjä kertoi, että heillä palkat nousivat juuri kyseisenä päivänä 5,2€ 6,7€. Iltalisää tulee ma-pe 22.00 jälkeen, la 18.00 jälkeen ja su 20.00 jälkeen ja su on tuplapalkka. Asun lisäksi vielä muutaman minsan kävelymatkan päässä, että ei nuo iltavuorotkaan haittaa. Elokuvat ja asiakaspalvelutyö ovat lähellä sydäntä, niin mikäs on ollessa. Samoin tulevat työkaverit vaikuttavat erittäin mukavilta.


      • huihui
        makuunilainen Tampereelta kirjoitti:

        Olin 1.7.2007 haastattelussa ja yrittäjä kertoi, että heillä palkat nousivat juuri kyseisenä päivänä 5,2€ 6,7€. Iltalisää tulee ma-pe 22.00 jälkeen, la 18.00 jälkeen ja su 20.00 jälkeen ja su on tuplapalkka. Asun lisäksi vielä muutaman minsan kävelymatkan päässä, että ei nuo iltavuorotkaan haittaa. Elokuvat ja asiakaspalvelutyö ovat lähellä sydäntä, niin mikäs on ollessa. Samoin tulevat työkaverit vaikuttavat erittäin mukavilta.

        homma kääntyy näköjään inhimillisempään suuntaan.Itse olen vielä 17-vuotias mutta olen miettinyt ,että jos tuossa kun täytän 18 niin opiskelun ohella olisiin töissä.Tämä uusi palkkahomma oli kiva plussa ja näyttää siltä ,että töihin tulee sitten varmaan mentyä.


      • paavot
        huihui kirjoitti:

        homma kääntyy näköjään inhimillisempään suuntaan.Itse olen vielä 17-vuotias mutta olen miettinyt ,että jos tuossa kun täytän 18 niin opiskelun ohella olisiin töissä.Tämä uusi palkkahomma oli kiva plussa ja näyttää siltä ,että töihin tulee sitten varmaan mentyä.

        palkkaus on nykyisin 6.71e/h.
        arkisin 20.00 jälkeen tulee iltalisä 0.70e
        lauantaisin iltalisä alkaa klo 18.00
        sunnuntaisin ruhtinaallinen tuplapalkka, sekä 20.00 alkaen iltalisät.
        tollaset. eipä kovin herkkua. onneks otin loparit ja sain paremman työpaikan


      • hyvä työntekijä
        paavot kirjoitti:

        palkkaus on nykyisin 6.71e/h.
        arkisin 20.00 jälkeen tulee iltalisä 0.70e
        lauantaisin iltalisä alkaa klo 18.00
        sunnuntaisin ruhtinaallinen tuplapalkka, sekä 20.00 alkaen iltalisät.
        tollaset. eipä kovin herkkua. onneks otin loparit ja sain paremman työpaikan

        Jos Makuunissa sai kuukaudessa 800 € palkkaa niin se oli jo tosi huippua. Jälkeenpäin mietin kans että jos olisin tehnyt saman työmäärän jossain muussa yrityksessä niin olisin saanut paljon enemmän palkkaa. Jossain viestissä oli että karkit ja leffat ilmaisia... en lukenut tuliks siihen vastauksia mut karkit eivät ole ilmaisia. Alennus karkeista on 40%, limuista ja sipseistä 30%, kaikesta muusta 20%. Leffat on ilmaisia mut niistä täytyy myös maksaa myöhästymismaksua jos niitä jemmaa kotona yhtään pidempään. Ja just tulleita leffoi jos vie kotii ni sitä ei katsota hyvällä.

        Työilmapiiri varmaan vaihtelee eri putiikeissa, mutta uskon ettei se ole enää sitä samaa missään makuunin liikkeessä mitä tässä viestiketjussa eräs työntekijä v.2005 hehkutti. Kaikki on tiukentunut niistä ajoista ja myös ilmapiiri makuunissa on mennyt vakavampaan suuntaan. Olin melkein 3v. töissä ja yksi syy lopettamiseeni oli työilmapiiri. Nyt kun olen toisessa työpaikassa niin mietin usein että miten jaksoin olla makuunissa töissä. Uskollisesti vain. Uudessa työpaikassani oikein näkee ja tuntee kuinka paljon esimiehet arvostavat työntekijöitänsä ja heidän vointiaan. Minun negatiivinen kuva työelämästä syntyi ikävä kyllä juuri makuunissa, missä mikään ei riittänyt vaikka yritit tehdä kaiken. Siellä oli juuri sellaisia esimiehiä jotka olivat olevinaan todella kiireisiä ja höselsivät kaikkea, vaikkeivat saaneet mitään aikaiseksi muuta kuin iltavuorolaiselle ison työtaakan mikä piti seuraavaksi päiväksi olla hoidettu tai tuli kommenttia laiskuudesta. Kun menit illalla kotiin, niin makuunin asiat stressasivat päätä aivan kuin se olisi ollut sun oma yritys. Aina sai odottaa mitä viestejä esimieheltä tuli puhelimeen.

        Antoi kuitenkin arvokasta kokemusta asiakaspalvelutyöstä. Asiakkaat luulivat että työ oli helppoa leffojen katselua ja karkin syöntiä ja jos olit stressaantunut niin se ei saanut näkyä yhtään tai tuli heti valituksia.

        Kun suljen uuden työpaikkani oven kotiin lähtiessäni, niin ei tarvitse pelätä että puhelimeen tulee stressisoittoja tai -viestejä pomolta/työkaverilta. Työpäivä loppuu siihen. Se on taivaallista ja tuntuu uskomattomalta, että uudessa työpaikassani pomo arvostaa minua pelkästään siitä syystä että olen työntekijä ja teen hänelle töitä! Ja saan siitä lisäksi hyvää palkkaa.

        Kävin eräässä makuunin liikkeessä eräs ilta töistä tullessani. Työntekijä siellä oli todella väsyneen ja ahdistuneen oloinen ja teki jotain hommia koneella (varmaan koneet taas temppuilivat kun hommat olivat kesken tai oli kova työlista laitettu hoidettavaksi iltavuorossa). Asiakaspalvelu ei ollut ollenkaan asiallista. Sen sijaan että olisin mennyt valittamaan asiakaspalvelun laadusta, niin tunsin suurta myötätuntoa työntekijää kohtaan.

        Teki mieleni sanoa hänelle, etteivät kaikki työpaikat ole samanlaisia, mutta olin vain hiljaa ja vuokrasin filmin. Tunsin helpotusta etten ollut enää samassa tilanteessa.


      • huoh11111
        paavot kirjoitti:

        palkkaus on nykyisin 6.71e/h.
        arkisin 20.00 jälkeen tulee iltalisä 0.70e
        lauantaisin iltalisä alkaa klo 18.00
        sunnuntaisin ruhtinaallinen tuplapalkka, sekä 20.00 alkaen iltalisät.
        tollaset. eipä kovin herkkua. onneks otin loparit ja sain paremman työpaikan

        TYTTÖ NYT HILJAA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      257
      2486
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      186
      1592
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe