Liittykää EOK:n jäseneksi..

JanitaL

Jäsenpalvelut
* Jäsenedut

EOK-jäsenyys vahvistaa ja edistää oikeusturvan toteutumista


* saat oikeusturvaneuvontaa, ohjausta ja koulutusta kaikilla oikeusaloilla
* saat jäsenpalvelun kautta ammattitaitoista ja luotettavaa asiantuntija-apua
* saat jäsenpalvelun kautta EOK:n seurannan ja valvonnan omaan oikeusturva-asiaasi
* saat oikeusturva-asiasi osaksi EOK.n laajempaa kollektiivista oikeudellista edunvalvontaa
* kehität ja ajantasaistat osaamistasi omien laillisten oikeuksiesi puolustamiseksi
* verkostoidut muiden jäsenten kanssa ja voit osallistua erilaisiin vertaistukiryhmiin


Jäsenmaksunsa suorittaneella jäsenellä on oikeus käyttää EOK:n oikeusturvapalveluita ja osallistua liiton järjestämiin opetus-ja koulutustilaisuuksiin. Tilaisuuksista tiedotetaan erikseen liiton koulutus-sivuilla.
EOK:n jäsenpalvelu ja Oikeusturvakeskus välittää jäsenten pyynnöstä asiantuntija-apua sekä seuraa ja valvoo, ettei EOK-jäsenten oikeusturvaa sekä perus- ja ihmisoikeuksia loukata viranomaisissa. Lisätietoja pääsivulla kohdassa Oikeusturvakeskus.

Jäsenrekisteri ja jäsenluettelo

1. EOK:n jäsenrekisteri on henkilötietolain mukaan salassa pidettävää tietoa, ja se on liittohallituksen vastuulla eikä sitä saa esittää, eikä siitä myöskään saa luovuttaa tietoja kenellekään. Jäsenrekisteriin kuuluvalla on kuitenkin oikeus tarkistaa itseään koskevat tiedot. Tarkistuspyyntö tulee esittää liittohallitukselle kirjallisesti.

Yhdistyslain mukaan vain EOK:n jäsenellä on oikeus nähdä jäsenluettelo. Jäsenluettelossa saadaan mainita vain jäsenen nimi ja asuinpaikkakunta. Jäsenluettelossa olevat tiedot näytetään vain niistä henkilöistä, jotka ovat antaneet siihen luvan, jos ei tietosuojavaltuutettu yksiselitteisesti oikeuta yksityisyyden suojan loukkaamista jostakin syystä joiltakin osin, tai lainvoimainen tuomio velvoita tiedon antamiseen.


Suosittelen liittymistä,jos taistelette huostaanotto tai muissa asioissa. Olemme liittyneet jäseneksi ja pyytäneen tapauksemme seurantaa EOK:ssa.

Viranoamsiet tahtoo kuunnella vain viranoamsiten lausuntoja,joten itse perhe jää oikeutta vaille.

* Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto -EOK ry on kansalaisten ja yrityksien riippumaton ja puolueeton oikeusturvan edunvalvontajärjestö, joka on perustettu vuonna 2004.

Miksi EOK:n kannattaa liittyä

* vahvistat ja edistät jäsenyydelläsi tärkeää oikeusturvatyötä
* saat oikeusturvaneuvontaa, ohjausta ja koulutusta kaikilla oikeusaloilla * saat jäsenpalvelun kautta ammattitaitoista ja luotettavaa asiantuntija-apua
* saat jäsenpalvelun kautta EOK:n seurannan ja valvonnan omaan oikeusturva-asiaasi
* saat oikeusturva-asiasi osaksi EOK.n laajempaa kollektiivista oikeudellista edunvalvontaa
* kehität ja ajantasaistat osaamistasi laillisten oikeuksiesi puolustamiseksi
* verkostoidut muiden jäsenten kanssa ja voit osallistua erilaisiin vertaistukiryhmiin


Säilytä EOK-jäsenyys

*EOK:n tutkimuksien ja seurannan mukaan ihmisellä on useita oikeusturvaongelmia elämänsä aikana. Siksi on tärkeää säilyttää EOK-jäsenyys!

20

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 vuotta jäsen ?

      Totuudentekijän aika :::::::::::::::::::::::: - Vaalit ...
      2010 ... Olen sokea tehtävä ! Mikään ei tunnu miltään ? ... Mistä metsä kansa löytäisi Häpeän tunnistamisen ja terveen moraalin ...esteellinen ja jäävi oikean ja väärän tunnistaminen
      "Seuraamus rangaistus "
      Avoin keskustelu
      - 0



      Jokainen asaikas hoitaa asiansa Yksin ?
      Pitäisi olla joukkokanne ryhmässä !

      • JanitaL

        oleemme suunnitelleet monien lastemme menettäneiden perheiden kanssa, eli lapsi on virheellisesti,perusteettomsti huostaanotettu, ilman todellista syytä.

        Joukko kantelu olisi tarkoitus laittaa EIT:n , eli Euroopan IhmisoikeusTuomioistuimeen...

        Mukaan mahtuu.


      • elloca
        JanitaL kirjoitti:

        oleemme suunnitelleet monien lastemme menettäneiden perheiden kanssa, eli lapsi on virheellisesti,perusteettomsti huostaanotettu, ilman todellista syytä.

        Joukko kantelu olisi tarkoitus laittaa EIT:n , eli Euroopan IhmisoikeusTuomioistuimeen...

        Mukaan mahtuu.

        miten tohon pääsee mukaan. olen eok jäsen mutta en ole kuullut tollasesta mitään.....


    • Muista pitää meteliä

      Onkohan tuonkin järjestön kanssa nyt niin, että yhdistys kuulostaa komeammalta ja näyttääkin nettisivustonsa ja henkilökuntansa puolesta komeammalta kuin mihin oikeasti rahkeet riittävät.

      Mitä tapauksia kyseinen yhdistys on onnistunut hoitamaa ja missä se on ihmisiä auttanut?

      Kyllä kaikenlaista liittoutumista kannattaa koko ajan miettiä ja rakentaa verkostoja, mutta pitää aina muistaa se, että tärkeintä on sittenkin aina puhua omasta ongelmasta julkisesti ja mahdollisimman isosti ääneen!!! Mihinkään tuollaiseen yhdistykseen ei pidä turvautua siten, että unohtaa oman toimimisen ja metelin pitämisen.

      Onneksi esimerkiksi Janita, tämän ketjun aloittaja, jaksaa puhua omasta tapauksestaan! Siitä kiitos ja kumarrus hänelle!

      Niin, ja tuo EOK taitaa olla perussuomalaisten touhuja, jos asian poliittinen puoli jotain kiinnostaa. Eipä silti, en minäkään sinänsä piittaisi siitä, mikä puolue on yhdistyksen takana, jos yhdistys osaa tehtävänsä.

      Juristeja yhdistyksellä näyttää olevan palveluksessaan monta. Se on tietysti toiminnan kannalta ihan oleellinen asia.

      • mahdollista tehdä joukkokanne? Minulle väitettiin aikanaan, että Suomen viranomaiset ja päättäjät ovat kaukaa viisaina kieltäneet lailla mahdollisuuden joukkokanteen tekoon. Sellaista demokratiaa siis, että kansalaisten vaikutusmahdollisuudet typistetään lähinnä äänestämiseen ja ne vaikutusmahdollisuudet kyllä tiedetään.


      • Lapsiamme ryöstetään
        rivera kirjoitti:

        mahdollista tehdä joukkokanne? Minulle väitettiin aikanaan, että Suomen viranomaiset ja päättäjät ovat kaukaa viisaina kieltäneet lailla mahdollisuuden joukkokanteen tekoon. Sellaista demokratiaa siis, että kansalaisten vaikutusmahdollisuudet typistetään lähinnä äänestämiseen ja ne vaikutusmahdollisuudet kyllä tiedetään.

        Lastensuojelun päättömyyksien kirjo on niin laaja, että joukkokannetta varten pitäisi ehkä koota samanlaisia asioita kokeneiden ryhmiä. Suomalaiset lapsiperheet kärsivät niin moninaisista kohtuuttomuuksista viranomaisten suorittamassa lasten"suojelussa", että juttujen erilaisuus voi hämmentää. Tosin kaikkia tapauksia sitten yhdistää lopulta lapsen (kiireellinen) huostaanotto. Siihenhän kaikella järjettömyydellä lastensuojelussa (lue: lastenkotibisneksessä ja huostaanottoklustereissa) pyritään.

        Neurologisista häiriöistä (kuten autismista) kärsivien lasten perheet voisi olla eräs hyvä ryhmittymä, jotka voisivat joukkokanteen tehdä. Ainakin se saisi julkisuutta! Lapset eivät siis pääse asianmukaiseen hoitoon, vaan kiikutetaan jonnekin lastensuojelulaitokseen, laitoksen laskutettavaksi.

        Ehkä siinä EOK voisi auttaa? Saisi järjestökin tunnettavuutta.


      • elloca
        Lapsiamme ryöstetään kirjoitti:

        Lastensuojelun päättömyyksien kirjo on niin laaja, että joukkokannetta varten pitäisi ehkä koota samanlaisia asioita kokeneiden ryhmiä. Suomalaiset lapsiperheet kärsivät niin moninaisista kohtuuttomuuksista viranomaisten suorittamassa lasten"suojelussa", että juttujen erilaisuus voi hämmentää. Tosin kaikkia tapauksia sitten yhdistää lopulta lapsen (kiireellinen) huostaanotto. Siihenhän kaikella järjettömyydellä lastensuojelussa (lue: lastenkotibisneksessä ja huostaanottoklustereissa) pyritään.

        Neurologisista häiriöistä (kuten autismista) kärsivien lasten perheet voisi olla eräs hyvä ryhmittymä, jotka voisivat joukkokanteen tehdä. Ainakin se saisi julkisuutta! Lapset eivät siis pääse asianmukaiseen hoitoon, vaan kiikutetaan jonnekin lastensuojelulaitokseen, laitoksen laskutettavaksi.

        Ehkä siinä EOK voisi auttaa? Saisi järjestökin tunnettavuutta.

        allekirjota vaikka minkä kanteen auttaakseni autistista lastani jonka vapaus tullaan riistämään ensi tiistaina. laitoin jo juntuselle sähköpostia asiasta. minä kun olen eok jäsen ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.


      • Armin Varakoti Oy?
        elloca kirjoitti:

        allekirjota vaikka minkä kanteen auttaakseni autistista lastani jonka vapaus tullaan riistämään ensi tiistaina. laitoin jo juntuselle sähköpostia asiasta. minä kun olen eok jäsen ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.

        Elloca,

        meidän pitäisi järjestää mielenosoitus teidän perhettä kohdanneen järjettömyyden rummuttamiseksi kaikille hämeenlinnalaisille ja laajemmallekin yleisölle, koko Suomelle! Hyvällä tiedottamisella mielenosoitus olisi seuraavana päivänä kaikissa lehdissä ja sähköisessäkin mediassa.

        Mennään kylttiemme ja lakanoidemme kanssa seisomaan ja vaatimaan oikeuksia Hämeenlinnan sosiaalijohtaja Tuija Nieminen-Kiurun (onko nimi todella tuo?) ikkunan alle ja toimiston edustalle! Voisimme kirjoittaa medialle todella seikkaperäiset tiedotteet teidän perhettänne kohdanneesta katastrofista, jossa olette jääneet ilman kunnallisia peruspalveluja ja rehellisiä, oikeudenmukaisia tutkimuksia jne... Ja kaiken viranomaisten kouhotuksen seurauksena teidän perhettänne palkitaan nyt (ensi tiistaista alkaen) lapsen kiireellisellä huostaanotolla!

        Järjetöntä. Törkeää.

        Nyt on ilmeisesti niin, että lapsesi sijoituspaikassa, jonne Hämeenlinnan sosiaalityöntekijät kyyditsevät hänet kalliiseen lastensuojelun vuorokausihoitoon, on vain tyhjä laitospaikka, jonka täytteeksi sinun autistinen poikasi on sopiva. Poikasi on kai sopivan rauhallinen, ehkä muu porukka on kyseisessä laitoksessa levottomampaa? Ehkä poikasi on vain sopiva juuri sille laitospaikalle, ominaisuuksiensa takia. Ei lastensuojelutarpeen vuoksi.

        Hirveää.


      • elloca
        Armin Varakoti Oy? kirjoitti:

        Elloca,

        meidän pitäisi järjestää mielenosoitus teidän perhettä kohdanneen järjettömyyden rummuttamiseksi kaikille hämeenlinnalaisille ja laajemmallekin yleisölle, koko Suomelle! Hyvällä tiedottamisella mielenosoitus olisi seuraavana päivänä kaikissa lehdissä ja sähköisessäkin mediassa.

        Mennään kylttiemme ja lakanoidemme kanssa seisomaan ja vaatimaan oikeuksia Hämeenlinnan sosiaalijohtaja Tuija Nieminen-Kiurun (onko nimi todella tuo?) ikkunan alle ja toimiston edustalle! Voisimme kirjoittaa medialle todella seikkaperäiset tiedotteet teidän perhettänne kohdanneesta katastrofista, jossa olette jääneet ilman kunnallisia peruspalveluja ja rehellisiä, oikeudenmukaisia tutkimuksia jne... Ja kaiken viranomaisten kouhotuksen seurauksena teidän perhettänne palkitaan nyt (ensi tiistaista alkaen) lapsen kiireellisellä huostaanotolla!

        Järjetöntä. Törkeää.

        Nyt on ilmeisesti niin, että lapsesi sijoituspaikassa, jonne Hämeenlinnan sosiaalityöntekijät kyyditsevät hänet kalliiseen lastensuojelun vuorokausihoitoon, on vain tyhjä laitospaikka, jonka täytteeksi sinun autistinen poikasi on sopiva. Poikasi on kai sopivan rauhallinen, ehkä muu porukka on kyseisessä laitoksessa levottomampaa? Ehkä poikasi on vain sopiva juuri sille laitospaikalle, ominaisuuksiensa takia. Ei lastensuojelutarpeen vuoksi.

        Hirveää.

        olet tarkkanäköinen. 10 pistettä. tuija nieminen-kiuru on oikea nimi. ja kuten huomasit olen laittanut kyselyä armin varakodista toisella nimimerkillä. koin hetkellisen pelästymisen nimimerkkini puolesta minä kun tykkään liikkua elloca nimellä vähän siellä sun täällä. mielen osotus kuulostaa hyvältä ja mielelläni liputan muittenkin puolesta. niin moni täällä kirjoitteleva kokee hirveää ja jatkuvaa vääryyttä. ja entäs lapset joiden terveys ja kehitys vaarannetaan näillä vapaudenriistoilla.


      • Pian,eikä joskus
        elloca kirjoitti:

        allekirjota vaikka minkä kanteen auttaakseni autistista lastani jonka vapaus tullaan riistämään ensi tiistaina. laitoin jo juntuselle sähköpostia asiasta. minä kun olen eok jäsen ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille.

        Niin sossut perääntyvät hyvin äkkiä koko asiasta.. usko pois pelastut vain julkisuutta käyttämällä niin on moni pelastunut..


      • elloca
        elloca kirjoitti:

        olet tarkkanäköinen. 10 pistettä. tuija nieminen-kiuru on oikea nimi. ja kuten huomasit olen laittanut kyselyä armin varakodista toisella nimimerkillä. koin hetkellisen pelästymisen nimimerkkini puolesta minä kun tykkään liikkua elloca nimellä vähän siellä sun täällä. mielen osotus kuulostaa hyvältä ja mielelläni liputan muittenkin puolesta. niin moni täällä kirjoitteleva kokee hirveää ja jatkuvaa vääryyttä. ja entäs lapset joiden terveys ja kehitys vaarannetaan näillä vapaudenriistoilla.

        olen laittanu ton hämeenlinnan sossun johtajan nimen väärin joten nimi oikeasti on tuija nieminen- kurki.


      • elloca
        Pian,eikä joskus kirjoitti:

        Niin sossut perääntyvät hyvin äkkiä koko asiasta.. usko pois pelastut vain julkisuutta käyttämällä niin on moni pelastunut..

        mistä löytää joku hyvä kanava siihen kun en halua mitään viihdettä tästä asiasta tehdä kun tämä on kuitenkin todella henkilökohtanen ja kipeä asia.


      • Armin Varakoti Oy?
        Pian,eikä joskus kirjoitti:

        Niin sossut perääntyvät hyvin äkkiä koko asiasta.. usko pois pelastut vain julkisuutta käyttämällä niin on moni pelastunut..

        Anteeksi, Elloca, minun ei ollut tarkoitukseni paljastaa sinua, vaan paljastaa kyseinen laitos. (Siksi käytän edelleen nimimerkin kohdalla laitoksen nimeä.) Meillä on mielestäni täysi oikeus vastuuttaa kaikki koneiston osapuolet tapahtumaketjusta, johon perheesi on upotettu.

        Yllä sinulle ehdotetaan julkisuutta. Eli vähintään sillä uhkailua, jollei sitten lopulta itse lehtijuttuakin. Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Ihmiset käyttävät aivan liian vähän julkisuutta hyödykseen! Sehän on ainoa kenttä, jossa on vielä jokin turva suomalaisille lapsiperheille. Siellä kun on pakko koneistonkin koettaa toimia avoimen yhteiskunnan ehdoin. Julkisuus muuttaa avoimena kenttänä aina toiminnan sääntöjä, tekee niistä terveempiä.

        Minä pyytäisin vähintään valokuvaajan paikalle, kun sosiaalityöntekijät tulevat lapsesi hakemaan kotoaan ja kyyditsevät laitokseen. Kuvaajaksi käy kuka tahansa, joka osaa käyttää kameraa. Kuvat voivat olla myöhemmissä lehtijutuissa ja muussa mediassa hyvin hyödyllisiä! Sinulla on lupa valokuvata omassa kodissasi niin paljon sielu sietää. Sinä määräät.

        Ja toinen tyyppi videoimaan tapahtuma.


      • elloca
        Armin Varakoti Oy? kirjoitti:

        Anteeksi, Elloca, minun ei ollut tarkoitukseni paljastaa sinua, vaan paljastaa kyseinen laitos. (Siksi käytän edelleen nimimerkin kohdalla laitoksen nimeä.) Meillä on mielestäni täysi oikeus vastuuttaa kaikki koneiston osapuolet tapahtumaketjusta, johon perheesi on upotettu.

        Yllä sinulle ehdotetaan julkisuutta. Eli vähintään sillä uhkailua, jollei sitten lopulta itse lehtijuttuakin. Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Ihmiset käyttävät aivan liian vähän julkisuutta hyödykseen! Sehän on ainoa kenttä, jossa on vielä jokin turva suomalaisille lapsiperheille. Siellä kun on pakko koneistonkin koettaa toimia avoimen yhteiskunnan ehdoin. Julkisuus muuttaa avoimena kenttänä aina toiminnan sääntöjä, tekee niistä terveempiä.

        Minä pyytäisin vähintään valokuvaajan paikalle, kun sosiaalityöntekijät tulevat lapsesi hakemaan kotoaan ja kyyditsevät laitokseen. Kuvaajaksi käy kuka tahansa, joka osaa käyttää kameraa. Kuvat voivat olla myöhemmissä lehtijutuissa ja muussa mediassa hyvin hyödyllisiä! Sinulla on lupa valokuvata omassa kodissasi niin paljon sielu sietää. Sinä määräät.

        Ja toinen tyyppi videoimaan tapahtuma.

        tullaankin videoimaan. mulle tulee tänne kaveri ja äitini todistamaan tapahtumaa. lisäksi olen pitänyt huostapäiväkirjaa jo pitkään kaikesta tapahtuneesta. soittelin just asianajajalle kuulumisia ja ei ole vielä kuulunut mitään uutta. täytäntöön laitto kieltoa on haettu ja elämme toivossa että tulisi vielä jokin käänne tähän juttuun. aikaraja on aika rankka. kohta saa alkaa tunteja laskemaan. tiistaina klo.13.00....


      • Päiväkirja, hienoa!
        elloca kirjoitti:

        tullaankin videoimaan. mulle tulee tänne kaveri ja äitini todistamaan tapahtumaa. lisäksi olen pitänyt huostapäiväkirjaa jo pitkään kaikesta tapahtuneesta. soittelin just asianajajalle kuulumisia ja ei ole vielä kuulunut mitään uutta. täytäntöön laitto kieltoa on haettu ja elämme toivossa että tulisi vielä jokin käänne tähän juttuun. aikaraja on aika rankka. kohta saa alkaa tunteja laskemaan. tiistaina klo.13.00....

        Kirjoitatko päiväkirjaa huostaanotosta sähköisessä muodossa, tietokoneellasi? Silloin sitä materiaalia on helppo jakaa, levittää eteenpäin esimerkiksi lehtien toimituksille!

        Tuollainen päiväkirja saattaa olla kullanarvoinen, hienoa että olet ryhtynyt siihen!

        Huostaanottopäiväkirjasi voisi olla hyvä jutun aihe jo sinänsä jollekin lehdelle, se olisi sunnuntaisivujen tyylistä aineistoa esimerkiksi maakuntalehteen.

        Muista huolella valokuvata tilanne, kun sosiaalityöntekijät tulevat noutamaan poikasi ja vievät hänet laitokseen! Kuvilla voi olla myöhemmin paljon käyttöä, ne toimivat hienosti jonkin lehtijutun kuvituksena. Media arvostaa sellaisia autenttisia kuvia.


      • elloca
        Päiväkirja, hienoa! kirjoitti:

        Kirjoitatko päiväkirjaa huostaanotosta sähköisessä muodossa, tietokoneellasi? Silloin sitä materiaalia on helppo jakaa, levittää eteenpäin esimerkiksi lehtien toimituksille!

        Tuollainen päiväkirja saattaa olla kullanarvoinen, hienoa että olet ryhtynyt siihen!

        Huostaanottopäiväkirjasi voisi olla hyvä jutun aihe jo sinänsä jollekin lehdelle, se olisi sunnuntaisivujen tyylistä aineistoa esimerkiksi maakuntalehteen.

        Muista huolella valokuvata tilanne, kun sosiaalityöntekijät tulevat noutamaan poikasi ja vievät hänet laitokseen! Kuvilla voi olla myöhemmin paljon käyttöä, ne toimivat hienosti jonkin lehtijutun kuvituksena. Media arvostaa sellaisia autenttisia kuvia.

        käsin mutta tarkoitus on siirtää se koneelle. kirjaan ylös kaikki päivän tapahtumat asiaan liittyen tunteet mukaan lukien. laitan tässä tämän päivän kirjoituksen jotta saat asiasta käsityksen: olen valvonut koko yön. asia pyörii niin paljon mielessä. kauhulla ajattelen hukkaan meneviä tunteja jos nukun. jälleen yksi päivä vähemmän aikaa... sain kuin sainkin nukuttua pari tuntia aamulla. päivän saldo on että olen ollut yhteydessä asianajotoimistoon ja eok.hon. mitään uutta tietoa tilanteesta ei ole ja nyt alkaakin viikonloppu joten maanantai on ainoa toivo......... teemu kysyi tänään että mikä päivä on. vastasin että perjantai. teemu sanoi itku kurkussa että tiistai lähestyy. miten voisin lohduttaa lastani? peittelin juuri lapsen unille jättihalin kera. halusi nukkua sängyssäni ja ei ole pahemmin sitä tehnyt paitsi painajaisesta herätessään könyää viekkuun. tämä osoittaa minulle että lapsellani on turvaton olo ja haluaa olla lähellä minua. itsestäkin tuntuu kuin olisi giljotiinille menossa. kello käy tik tak tik tak.....


    • Hyvä, Juntunen!

      Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliitto ry:n toiminnanjohtaja Jarmo Juntunen kirjoittaa tänään Lapin Kansassa yleisönosastossa otsikolla "Elitistinen ihmisoikeuskeskus tukee kulissioikeusvaltiota".

      Hänen tämänaamuinen lehtikirjoituksensa näyttää löytyvän myös hänen blogistaan:

      http://jarmojuntunen.fi/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=2&Itemid=33


      Tuleepa mieleeni, että eipä se lapsiasiavaltuutetun viran ja toimiston perustaminenkaan ole lasten ja etenkään perheiden eduksi kääntynyt. Joissakin asioissa näyttäisi olevan ihan päinvastoin. Juntunen on oikeassa noissa pohdinnoissaan, että koneisto perustaa virastoja vain itseään suojellakseen. Virkamiehet pääsevät lujittamaan omaa asemaansa.

      Lapsiasiavaltuutettu Maria Kaisa Aula näyttäisi olevan viemässä lapsiperheiltä jopa sananvapautta. Noista "ihmisoikeusvirastoista" saattaa muodostua todellisia uhkia yhteiskunnalle ja kansalaisille!

      Kiitos, Jarmo Juntunen, kirjoituksestasi.

      • Salatut elämät.

        Yleensä mikäli haluaa jostakin asiasta tietoa, kannattaa Googlata, koska haulla löytyy paljon enemmän tietoa, kuin mitä joku yksittäinen mahdollisesti julkisuuteen "lobattu peitetarina" tieto kertoo asoista.

        Google haku > eok eok ry < Hakutulos 38.800 "osumaa>.

        Hakutuloksesta Eok ry poimittu Jaana Pedersenin blogi.
        Jaana Pedersen
        EOK liittovaltuuston jäsen
        Lakimies, OTK.
        Oikeustaistelija.

        "Olen vaatinut EOK:n liittovaltuuston ylimääräistä kokousta EOK:n hallituksen toimien selvittämiseksi. Sitä odotellessan kiitän Promerit keskustelupalstan ylläpitäjiä sanavapauden mahdollistamiseksi.

        Juntunen on sammuttanut valon kansaltamme kieltämällä siltä pääsyn EOK:n keskustelusivustolle.
        Tulen tekemään kaikkeni Juntusen sammuttaman valon uudelleensytyttämiseksi, oikean oikeusturvaideologian suojelemiseksi ja sensuroimattoman EOK:n keskustelusivuston palauttamiseksi.

        -Jos EOK:n johto ei kestä sen oman toiminnan kriittistä tarkastelua ollaan pian tilanteessa, että kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon.
        Samalla ollaan ideologisesti lähempänä pohjoiskorealaista systemiä tai fedoalismia kuin oikeusturvaliikettä.
        Juuri siksi EOK:n oikeusturvan suojelusenkelinkin tarvitsee sellaista suojelusta, jonka vain kritiikin salliminen ja johdon toiminnan avoimuus voi sille antaa. Itse aion tätä suojelusenkeliä avustaa.

        Jaana Pedersen.
        EOK:n liittovaltuuston jäsen.

        Linkissä löytyy ihan mielenkiintoista luettavaa.

        http://www.promerit.net/jaanapedersen.blogi.htm

        ---


      • Eläköön sananvapaus!
        Salatut elämät. kirjoitti:

        Yleensä mikäli haluaa jostakin asiasta tietoa, kannattaa Googlata, koska haulla löytyy paljon enemmän tietoa, kuin mitä joku yksittäinen mahdollisesti julkisuuteen "lobattu peitetarina" tieto kertoo asoista.

        Google haku > eok eok ry < Hakutulos 38.800 "osumaa>.

        Hakutuloksesta Eok ry poimittu Jaana Pedersenin blogi.
        Jaana Pedersen
        EOK liittovaltuuston jäsen
        Lakimies, OTK.
        Oikeustaistelija.

        "Olen vaatinut EOK:n liittovaltuuston ylimääräistä kokousta EOK:n hallituksen toimien selvittämiseksi. Sitä odotellessan kiitän Promerit keskustelupalstan ylläpitäjiä sanavapauden mahdollistamiseksi.

        Juntunen on sammuttanut valon kansaltamme kieltämällä siltä pääsyn EOK:n keskustelusivustolle.
        Tulen tekemään kaikkeni Juntusen sammuttaman valon uudelleensytyttämiseksi, oikean oikeusturvaideologian suojelemiseksi ja sensuroimattoman EOK:n keskustelusivuston palauttamiseksi.

        -Jos EOK:n johto ei kestä sen oman toiminnan kriittistä tarkastelua ollaan pian tilanteessa, että kun kaikki ajattelevat samalla tavalla, kukaan ei ajattele kovin paljon.
        Samalla ollaan ideologisesti lähempänä pohjoiskorealaista systemiä tai fedoalismia kuin oikeusturvaliikettä.
        Juuri siksi EOK:n oikeusturvan suojelusenkelinkin tarvitsee sellaista suojelusta, jonka vain kritiikin salliminen ja johdon toiminnan avoimuus voi sille antaa. Itse aion tätä suojelusenkeliä avustaa.

        Jaana Pedersen.
        EOK:n liittovaltuuston jäsen.

        Linkissä löytyy ihan mielenkiintoista luettavaa.

        http://www.promerit.net/jaanapedersen.blogi.htm

        ---

        Minäkin olin jo aiemmin lukenut jotain näistä EOK:n eli Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliiton sisäisistä - ja sittemmin myös ulkoisista - skismoista.

        Ehtojen asettaminen ongelmista puhumiselle ja kirjoittamiselle on sietämätöntä, silloin kun se koskee vain asiasisältöä. Juristi, oikeustaistelija Pedersen lienee asiassaan ihan oikeassa, tässä mielessä.

        Ja on tosi typerää, jos tuollaisessa asiantuntijayhdistyksessä pomo yrittää keskittää vallan itselleen. Siinä ei voi asiantuntijuus ja oikeusturvaa koskevien ongelmien tunnistaminen kehittyä.


      • Oikeusturvaa.
        Eläköön sananvapaus! kirjoitti:

        Minäkin olin jo aiemmin lukenut jotain näistä EOK:n eli Eurooppalaisen Oikeusturvan Keskusliiton sisäisistä - ja sittemmin myös ulkoisista - skismoista.

        Ehtojen asettaminen ongelmista puhumiselle ja kirjoittamiselle on sietämätöntä, silloin kun se koskee vain asiasisältöä. Juristi, oikeustaistelija Pedersen lienee asiassaan ihan oikeassa, tässä mielessä.

        Ja on tosi typerää, jos tuollaisessa asiantuntijayhdistyksessä pomo yrittää keskittää vallan itselleen. Siinä ei voi asiantuntijuus ja oikeusturvaa koskevien ongelmien tunnistaminen kehittyä.

        Google haku > eit < kaikkialta internetistä 8.60.000 "osumaa 2.
        Google haku eit < maasta Suomi 82.400 "osumaa".

        Suomi on saanut useita tuomioita Euroopan ihmisoikeustomioistuimelta.

        Hakutulos maasta Suomi poimittu linkki Wikipedian sivustolle.

        Euroopan ihmisokeustuomioistuin on Strassburgissa toimiva ylikansallinen tuomioistuin, joka valvoo Euroopan ihmisoikeussopimuksen noudattamista.
        Ihmisoikeussopimukseen ovat liittyneet useimmat Euroopan valtiot ja se takaa sopimusvaltioiden kansalaisille ja niiden alueella oleskeleville ihmisille ihmisoikeuksina muun muassa oikeuden elämään, yksityisyyteen ja omaisuuden suojaan.

        Lainaus oikeudenkäynti.
        Jokainen sopimusvaltio tai yksityinen valittaja, voi valittaa EIT:een, jos kokee ihmisoikeussopimuksessa turvattujen oikeuksiensa tulleen loukatuksi.

        ''''
        MOT ohjelmat ovat vieneet joitakin ohjelmissaan käsiteltyjä tapauksia EIT:hen. Muistaakseni ohjelman Lääkärit tuomareina, tai Sinun lapsesi eivät ole sinun liittyivät huoltajuuskiistoihin, joissa eistettiin perättömiä syytöksiä huoltajuuskiistoissa.
        Googlaa > sinun lapsesi eivät ole sinun < ja > ei valitusoikeutta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe