Pienet painot - suuret lihakset

lautaperse

Mikä mahtaa olla enätys tässä "kundi vetää pienillä painoilla, muitta sillä on isot lihakset" -sarjassa. Meikäläinen on ainakin nähnyt saleilla sellaisia jätkiä, joka näyttäis kerrasta toiseen tekevän "kevyttä päivää", mutta silti niillä on suhteettoman hyvät lihakset.

13

4099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaaja88
      • dgf

        .


      • Iso amatööri

        Pienet painot - suuret lihakset
        lautapersekirjoitti:
        "Mikä mahtaa olla enätys tässä "kundi vetää pienillä painoilla, muitta sillä on isot lihakset" -sarjassa. Meikäläinen on ainakin nähnyt saleilla sellaisia jätkiä, joka näyttäis kerrasta toiseen tekevän "kevyttä päivää", mutta silti niillä on suhteettoman hyvät lihakset."

        Itse olen aina tehnyt painoharjoittelua pienehköillä painoilla ja silti mm. hauis on 53 cm rasvaprosentin ollessa alta kymmenen. Muutenkin olen amatööribodaajaksi hyvin kehittynyt.
        Monet ovat salilla ihmetelleen miten lihakseni ovat niin suuret vaikka käytän huomattavasti pienempiä painoja kuin monet luutsepit. Osa luulee että teen palautustreeniä.

        Oma salaisuus on se että teen pidempiä sarjoja ja pumppaan lihakset huippuunsa treenissä ja lisäksi teen liikkeet hyvin puhtaasti ja hartaasti, myös negatiivisen osan. Liikkeitä teen lihasryhmälle useampia, 6-12 sarjaa lihakselle koosta riippuen. Toistoja teen yleensä 12-15. Treenit ovat 2-3:een jaettuja.
        Pumppailen ja venyttelen lihaksia taukojen aikana. Teho on ollut yllättävänkin hyvää. Monet vuosia todella kovaa ja kovilla painoilla treenanneet ovat lihaksistoltaan tavallisen jampan mitoissa, kun taas itsellä on todellakin bodauslehdistä tuttu luukki. En nyt väitä että kilpailuissa pärjäisin, mutta lihasmäärä ja kireys ovat samaa tasoa rantakuntodieetin jälkeen. Itseäni kilpaileminen ei edes kiinnosta kuten ei myöskään penkkitulos. Ainoa tärkeä asia on lihaskasvu, lihasten symmetrian parantaminen, alhainen rasvaprosentti ja hyvä fyysinen kunto. Tämän treenitavan valitsin, koska olen nähnyt liikaakin suurilla painoilla treenaavia ukkoja joiden kroppa brakaa. Toisilla on irroneet tai ratkennet hauislihakset, toisilla rintalihakset. Osalla on olkapäät pilalla ja jollain vaivaa alaselkä koko ajan. Itse treenaan aina sellaisilla painoilla jotka koen hallitsevani. En nykäise, en koita ennätyksiä, vaan treenaan tappavaan tahtiin sopivan kokoisilla painoilla vastusta lisäten siihen tahtiin kun keho sopeutuu.


    • Jotkut kehittyvät

      aivan hillittömästi huolimatta heidän treenistään.

    • 66-v

      Kysymyksesi ennätyksestä lienee retoorinen!

      Espanjassa ollessani käyn kerran, pari viikossa läheisellä GoldenGym- ketjun salilla.
      Ei nostolavaa, ei jalkajumppatelineitä.
      Paljon muita vitkuttimia.

      Joukossa on erittäin sopusuhtaisia ja myös ylisuuressa kunnossa olevia heppuja.
      Läskejä ei lainkaan.

      Kaikki nitkuttavat pienillä vastuksilla hitaita, munulle pitkiä sarjoja.

      Vedin minäkin muutalla käynnillä maasta kun havaitsin suorituksen.
      Hiton kookas, pituus 190cm?, lihaksikas ja sopusuhtainen heppu aikansa verrytteli ja latasi pystytolpan koukkujen varassa tankoon 140kg.
      Ranteisiinsa se viritti ainakin5cm leveät hihnat ja minusta näytti että niiden päissä oli koukut???

      Heppu veti 4 kuuden toiston sarjaa 5 - 10cm lattiatason yläpuolelta.
      Tanko roikkui koukkujen? varssa?
      Viimeiset olivat aidosti tiukan näköisiä.
      Luulin alkuun alkuverryttelyksi mutta aidon näköistä se oli.
      Sitä en tiedä mitä oli tehnyt edellisenä päivänä mutta taman päivän se ainakin aloitti tällä.
      Ulkonäkö ja suorituskyky olivat mielestäni ristiriidassa.
      Ainoa kerta kun olen siellä nähnyt kenenkään edes "leikkivän" mavea.

      Kaikilla sama tyyli. Pienillä vastuksilla, hitaasti pitkiä, 10 sarjoja.
      Mutta treenatun näköistä sakkia, joukossa tosi isossa kunnossa olevia.

      Matkin itse mavea. Laitoin lattialle litteät levyt ja vedin niiden päältä.
      Rinnallevedoissa täytyi tyytyä hikisten kourien johdosta pieniin painoihin.

      Tehdessäni etukyykkyä, max. 90kg. tuijotti osa porukkaa kummajaista peilien kautta.
      Yksi jätkä tuli muutaman metrin päähän möllöttämään.
      Meilä olisin tulkinnut sana tuijotuksen säälin osoitukseksi. Voi pappa parka! Miksi kiusaat mokomalla itseäsi?
      Tuolla tulkitsin sen vain kummajaisen pällistelyksi.

      • ...mies

        Mikä sitten kenellekkin on suorituskyvyn ja ulkonäön painotus. Suomessa edelleen elää tiukassa käsitys, että lihasmassaa saadakseen pitää tehdä isoilla painoilla ja painojen pitäisi koko ajan olla nousussa. Useissa maissa tuo myytti on jo haudattu vuosia sitten. Jännä juttu oli kuulla, että myös Espanjassa toimitaan jo näin. Aikoinaan jenkkilässä huomasin, että aivan hillittömän isot ukot pumppaa aina pienillä painoilla. Yksi aivan mielettömät reidet omaava kaveri sanoi, ettei koskaan kyykkää yli 140 kilolla. Ja reidet oli sellaiset, että ne hakkaisi kaikki reidet suomen bodylavoilla.

        Itse olen aikoinaan treenannut isoilla painoilla ja pyrkinyt liikuttelemaan mahdollisimman isoja rautoja. Nykyään itsekkin treenaan vain pienemmillä painoilla, juuri Espanjassa näkemälläsi tyylillä. Riittäväksi suorituskyvyksi lasken selviämisen normaalista arkielämästä. En enää arvosta suorituskykyä juurikaan, siitä ei ole mitään hyötyä, ainakaan koskaan ollut minulle. Ulkonäkö ratkaisee. Ja miksi nähdä ylimääräistä vaivaa, kun pienemmällä vaivalla pääsee jopa parempiin tuloksiin.

        Sitäpaitsi, on täysin eri asia nostaa 200 kg maasta "repimällä" tai 140 puhtaasti selällä. Yllättävän paljon ne painotkin pienenee, kun alkaa tekemään ihan puhtaasti lihaksella. Voimaakaan ei toki ole niin paljon jos katsotaan liikkeitä. Sitävastoin puhdas lihasvoima ei juurikaan ole kärsinyt. Esim. teen scott-penkissä hauiksia samoilla painoilla kuin ne hemmot, jotka kääntää normaali hauiskääntöä 20kg isommilla painoilla kuin minä. Voin vain kysyä, mihin se ylimääräinen 20kg paino menee? Ei ainakaan hauiksille.


      • Suorituskyvykäs
        ...mies kirjoitti:

        Mikä sitten kenellekkin on suorituskyvyn ja ulkonäön painotus. Suomessa edelleen elää tiukassa käsitys, että lihasmassaa saadakseen pitää tehdä isoilla painoilla ja painojen pitäisi koko ajan olla nousussa. Useissa maissa tuo myytti on jo haudattu vuosia sitten. Jännä juttu oli kuulla, että myös Espanjassa toimitaan jo näin. Aikoinaan jenkkilässä huomasin, että aivan hillittömän isot ukot pumppaa aina pienillä painoilla. Yksi aivan mielettömät reidet omaava kaveri sanoi, ettei koskaan kyykkää yli 140 kilolla. Ja reidet oli sellaiset, että ne hakkaisi kaikki reidet suomen bodylavoilla.

        Itse olen aikoinaan treenannut isoilla painoilla ja pyrkinyt liikuttelemaan mahdollisimman isoja rautoja. Nykyään itsekkin treenaan vain pienemmillä painoilla, juuri Espanjassa näkemälläsi tyylillä. Riittäväksi suorituskyvyksi lasken selviämisen normaalista arkielämästä. En enää arvosta suorituskykyä juurikaan, siitä ei ole mitään hyötyä, ainakaan koskaan ollut minulle. Ulkonäkö ratkaisee. Ja miksi nähdä ylimääräistä vaivaa, kun pienemmällä vaivalla pääsee jopa parempiin tuloksiin.

        Sitäpaitsi, on täysin eri asia nostaa 200 kg maasta "repimällä" tai 140 puhtaasti selällä. Yllättävän paljon ne painotkin pienenee, kun alkaa tekemään ihan puhtaasti lihaksella. Voimaakaan ei toki ole niin paljon jos katsotaan liikkeitä. Sitävastoin puhdas lihasvoima ei juurikaan ole kärsinyt. Esim. teen scott-penkissä hauiksia samoilla painoilla kuin ne hemmot, jotka kääntää normaali hauiskääntöä 20kg isommilla painoilla kuin minä. Voin vain kysyä, mihin se ylimääräinen 20kg paino menee? Ei ainakaan hauiksille.

        Höpö, höpö, jos ei lihasvoimalla ole merkitystä niin voit aivan yhtä hyvin aloittaa kestävyysjuoksun.

        Ihme homppeleita täällä jos ei suorituskyvyllä ole mitään merkitystä.


      • 66-v
        ...mies kirjoitti:

        Mikä sitten kenellekkin on suorituskyvyn ja ulkonäön painotus. Suomessa edelleen elää tiukassa käsitys, että lihasmassaa saadakseen pitää tehdä isoilla painoilla ja painojen pitäisi koko ajan olla nousussa. Useissa maissa tuo myytti on jo haudattu vuosia sitten. Jännä juttu oli kuulla, että myös Espanjassa toimitaan jo näin. Aikoinaan jenkkilässä huomasin, että aivan hillittömän isot ukot pumppaa aina pienillä painoilla. Yksi aivan mielettömät reidet omaava kaveri sanoi, ettei koskaan kyykkää yli 140 kilolla. Ja reidet oli sellaiset, että ne hakkaisi kaikki reidet suomen bodylavoilla.

        Itse olen aikoinaan treenannut isoilla painoilla ja pyrkinyt liikuttelemaan mahdollisimman isoja rautoja. Nykyään itsekkin treenaan vain pienemmillä painoilla, juuri Espanjassa näkemälläsi tyylillä. Riittäväksi suorituskyvyksi lasken selviämisen normaalista arkielämästä. En enää arvosta suorituskykyä juurikaan, siitä ei ole mitään hyötyä, ainakaan koskaan ollut minulle. Ulkonäkö ratkaisee. Ja miksi nähdä ylimääräistä vaivaa, kun pienemmällä vaivalla pääsee jopa parempiin tuloksiin.

        Sitäpaitsi, on täysin eri asia nostaa 200 kg maasta "repimällä" tai 140 puhtaasti selällä. Yllättävän paljon ne painotkin pienenee, kun alkaa tekemään ihan puhtaasti lihaksella. Voimaakaan ei toki ole niin paljon jos katsotaan liikkeitä. Sitävastoin puhdas lihasvoima ei juurikaan ole kärsinyt. Esim. teen scott-penkissä hauiksia samoilla painoilla kuin ne hemmot, jotka kääntää normaali hauiskääntöä 20kg isommilla painoilla kuin minä. Voin vain kysyä, mihin se ylimääräinen 20kg paino menee? Ei ainakaan hauiksille.

        Mainitsemani Golden Gym on toiminut tuolla paikalla ainakin niin kauan kuin meillä on ollut siellä asunto, 24-vuotta.

        Itse aloitin siellä harvakseltaan, kerran, pari viikossa kuutisen vuotta sitten.
        Pisimmät rupeamat olivat 3kk.
        Muuten olemme luumuilleet siellä pari, kolme lertaa vuodessa, 1 - 1,5kk jaksoissa.

        Siellä ovat kuvauttaneet itsensä Shwartsenegger (vai miten se kitjoitetaan?) ja useita muita suuria jätkiä joiden nimiä en muista.
        Suuret valokuvat ovat seinilla ja kuvissa nimen omaan näkee ne siellä kuvatuiksi. Tuskin ovat trikkikuvia.
        Tuosta päättelin sen olevan osa jotain suurempaa k-v ketjua joten ovat ne siellä jo aikaisemminkin osanneet.

        Itse arvostan kyllä suorituskykyä mutta kyllä nuo "keveillä" treenaavat heput ovat osanneet itseään muotoilla.

        Oma tavoitteeni on mavessa säilyttää taso tuplaten oma paino ja oma paino rinnalle mutta kohta täytyy hieman tinkiä tavoitteista tai ryhtyä laihduttamaan mutta siinäkin tulee pian raja vastaan ja tehot katoavat.

        Ulkonäöstäni en juurikaan piittaa.
        Tärkeintä on terveyteni -> ei verenpaine- eikä kolestrolilääkitystä.
        Bonuksena olemisen ja tekemisen keveys.


      • kuntoa kuntoa kuntoa
        Suorituskyvykäs kirjoitti:

        Höpö, höpö, jos ei lihasvoimalla ole merkitystä niin voit aivan yhtä hyvin aloittaa kestävyysjuoksun.

        Ihme homppeleita täällä jos ei suorituskyvyllä ole mitään merkitystä.

        Mitä siit lihasvoimast on iloa..osut kerran meikäläiseen niin peli on loppu.
        JOS osut..

        Kuntoa näyttää salilla niillä kavereilla jotka sillä 150:pilläkin tekevät
        penkkiä olevan saman verran kuin Fordissa puhtia.
        Mitä iloa on olla iso jos nukut kehässä vain sen takia, että keuhkot on tulessa
        ykkös erässä? Kamalampaa on se, ettei siitä isosta hauiksesta lähde isoa mälliä läheskään aina. Lopulta kun se nukahtaa pystyy tai tippuu harmittomaan
        japiin, niin olipa taas turha nousta kehään pääse edes hikeen.
        Yksikään ei ole kuudenteen erään lähtenyt mielumin kestävyysjuoksija kun täysin kunnoton möhkäle.

        No okei yksi piste isolle miehelle yhden kaverin ei tarvinnu
        lähtee toiseen erään, nukahdin itse ekaa iskuun.


    • bodaus_is_jeeah

      lukea näitä kommentteja tästä aiheesta.

      Itse kun kävin jokunen vuosi sitten salilla ja rehkin sutkot ei puhtaita liikkeita suurin vastuksin pienin toistoin niin palautuminen ja lihaksen kasvu oli aika hidasta.

      Nykyään kun tekee jo omalla painolla liikkeet niin kehittyy hyvin, leuan veto, punnerrus ja yms liikeet.

      Turha rehkiä suurilla painoilla kun se vaan vie energiaa ja lopulta voi särkee kropasta paikan/paikat

      Treeni on mukavempaa ja luistaa paremmin kun voi tehdä rauhallisemmin ilman että hikivirtaus olisi sama mitä tulvassa :D

      Onhan niitä kehittyineitä tyyppejä jotka eivät koskaan rehki suurilla painoilla. Ei ne voimat vaan ne lihakset miltä ne näyttää ;)

      • toinen lautis

        Luulenpa että ollaan taas siinä yhdessä asiassa, nimittäin joillakin on sitä kasvuhormonia veressä omasta takaa ihan riittävästi. Toisilla ei välttämättä omasta takaa. Ja kolmansilla omasta takaa suht vähän.


    • Isomiespienimieli

      Pieni mies , isot munat.

    • hepuhepu

      Dopingaineiden käyttäjien ei tarvitse treenata kovaa, koska roina auttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe