Suomi- moldova (Chişinău) reissu

Hei onko kellään syvempää kokemusta Moldovan matkailusta.
Itse olisi tarkoitus tehdä pieni reissu kyseiseen maahan. Pahin ongelma luultavasti on lennon vaihto kun suoraa yhteyttä ei taida olla. Olisiko kellään kokemusta minkä kautta kannattaisi lentää?
Sen verran tiedän että lähden Helsingistä ja Chişinău pitäisi päästä.
Samoin onko tietoa millainen Moldovassa tai yleensä välilaskumaissa on tuo matkatavara systeemi? En haluaisi myöhästyä lennolta koska jouduin turvatarkastukseen jossain Berliinin kentällä ja kuinka paljon aikaa kannattaisi välilaskun välille varata?
En ole niin paljon matkustellut kentältä toiselle että kaikki vinkit ja hyvä-tietää jutut olisi erittäin tervetulleita.

8

3053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timmppa_hki

      Itse kävin viime vuonna Bukarestin kautta. Otimme yöjunan Bukarestista ja olimme aamulla perillä Chisinaussa. Tarkoitus oli olla siellä vaan 3 päivää mutta olimmekin viikon. Tosi kiva paikka!
      Olimme yötä HOtelli zareassa. Ok hotelli ja hintakin vain 20 eur huone!

      Pois menimme bussilla bukarestiin mutta juna on huomattavasti parempi!

      • Itse ajattelin mennä Riikan kautta lentäen. Ensi meinasin Berliinin kautta mutta on kuulemma sen verran iso kenttä että voi helposti joutua eksyksiin.
        Eikä se mikään paha hinta ole jos noin 300€ pintaan saa meno-paluu lennon ja pääsee perille noin 4-6 tunnis.
        Onko kukaan muuten lentäny airbaltic yhtiön kyyttis?


      • Riikan kautta
        Nevis89 kirjoitti:

        Itse ajattelin mennä Riikan kautta lentäen. Ensi meinasin Berliinin kautta mutta on kuulemma sen verran iso kenttä että voi helposti joutua eksyksiin.
        Eikä se mikään paha hinta ole jos noin 300€ pintaan saa meno-paluu lennon ja pääsee perille noin 4-6 tunnis.
        Onko kukaan muuten lentäny airbaltic yhtiön kyyttis?

        Ehdottomasti kannattaa lentää Riikan kautta Air Balticilla, menimme huhtikuussa tätä reittiä. Lähtö oli kyllä Tampereelta, mutta luultavasti myös Helsingin kautta on yhtä hyvä yhteys eli sopivasti vaihtoaikaa Riikassa. Meidän hotelli oli Jolly Alon, ihan tasokas ja sijaitsee aivan keskustassa, siisti ja palvelu ok. Vieressä oli Codru hotelli joka näytti myös ihan hyvältä ja oli ehkä vähän edullisempi, näihin molempiin sain Air Balticin kautta kätevästi paketin. Air Balticilla matkalaukut meni perille asti, joten välilaskussa ei tarvitse laukusta huolehtia. Ja sen verran voin kertoa, että parin kuukauden aikana olen lentänyt 4 lentoyhtiöllä ja niistä on ollut paras Air Baltic, huonoin palvelu oli Finnairilla.
        Ehdottomasti kannattaa Moldovassa käydä ja vierailla esim Milesti Mici viinikellareilla, itse Chisinau on tosi pieni kaupunki joten siellä ei saa kulutettua kovin montaa päivää.
        Mukavaa matkaa..


      • tsenobyl
        Riikan kautta kirjoitti:

        Ehdottomasti kannattaa lentää Riikan kautta Air Balticilla, menimme huhtikuussa tätä reittiä. Lähtö oli kyllä Tampereelta, mutta luultavasti myös Helsingin kautta on yhtä hyvä yhteys eli sopivasti vaihtoaikaa Riikassa. Meidän hotelli oli Jolly Alon, ihan tasokas ja sijaitsee aivan keskustassa, siisti ja palvelu ok. Vieressä oli Codru hotelli joka näytti myös ihan hyvältä ja oli ehkä vähän edullisempi, näihin molempiin sain Air Balticin kautta kätevästi paketin. Air Balticilla matkalaukut meni perille asti, joten välilaskussa ei tarvitse laukusta huolehtia. Ja sen verran voin kertoa, että parin kuukauden aikana olen lentänyt 4 lentoyhtiöllä ja niistä on ollut paras Air Baltic, huonoin palvelu oli Finnairilla.
        Ehdottomasti kannattaa Moldovassa käydä ja vierailla esim Milesti Mici viinikellareilla, itse Chisinau on tosi pieni kaupunki joten siellä ei saa kulutettua kovin montaa päivää.
        Mukavaa matkaa..

        Ei se ihan pieni Suomen mittakaavassa ole kun asukkaita on enemmän kuin Helsingissä.

        Käyty on muutaman kerran.


      • artegora
        Nevis89 kirjoitti:

        Itse ajattelin mennä Riikan kautta lentäen. Ensi meinasin Berliinin kautta mutta on kuulemma sen verran iso kenttä että voi helposti joutua eksyksiin.
        Eikä se mikään paha hinta ole jos noin 300€ pintaan saa meno-paluu lennon ja pääsee perille noin 4-6 tunnis.
        Onko kukaan muuten lentäny airbaltic yhtiön kyyttis?

        Joo olen lentänyt Air balticilla.Erittäin negatiivinen kokemus.En suosittele!


    • Kokemusta on

      No reissu tuli tehtyä ja aivan loistava matka olikin. Paljon parempi ku mikään aurinkomatkojen turistikierros. Vietin viikon Chisinaus tai Kishinev kumpi se nyt sitte onki ja ei tosiaan oo mikään pieni paikka ku noin 15 miljoonaa ihmistä kaupungis...
      Ihmiset on ihan mukavia mutta eivät kyllä puhu englantia muuta kuin lentokentällä ja hinta taso on aivan loistava. 20 lei eli noin 1,5€ sai puolenlitran oluen ja liikkuminen paikasta toiseen hoituu busseilla tai mini busseilla 3lei mihin vaan kaupungin sisällä (1€ = 16 lei) eli hinta on kuin pieru tuulessa.
      Kaupunki on joksenki siisti mutta monet rakennukset ja tiet on neuvostoliiton (~1940) ajoilta, joten ovat aika huonossa kunnossa. Tämän takia autoakaan ei kannata siellä vuokrata, parhaiten paikasta toiseen pääsee joukkoliikennettä hyödyntäen.
      Lennoista voin sanoa sen verran että tuliaisista ei tarvitse huolehtia lennon aikana. Meinaan jos on jotain särkyvää ruumaan menossa, koska pakkaavat tosi huolella Riikan ja Moldovan kentillä. Omat pullot (4kpl) säilyivät ehjinä suomeen asti rinkassa.

      PS: Ruoka on myös halpaa ja erinomaista.

      • DarjuskaMoldovalaine

        Olen moldovalaisen miehen kamssa naimisissa. Kävin ties kuinka monta kertaa Moldovassa,ERITTÄIN YSTÄVÄLLINEN MAA.Turvallisempi kuin Venäjä kyllä.Lensin aina Riikan kautta Chisinauun.Suositelen!


      • 2+12

        Hieno maa ja hieno kaupunki, itsekin tuli vierailtua muutama viikko sitten. Sitä en tiedä mistä sinä tuon Chisinaun väkiluvun olet lukenut, kun koko maassa ei asu kuin neljä miljoonaa ihmistä. Muuten puhuit kyllä asiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe