Epäterve suhde tuhoaa minut

Lopen uupunut...

Mies on väliinpitämätön, ikäänkuin suorastaan yrittäisi kaikin tavoin näyttää etten kelpaa ja olen huono. Sitten kun yritän irroittautua, hän tulee perään epätoivoisena kunnes lopulta palaan takaisin hänen luokseen. Tuntuu kuin suhde menisi jatkuvasti alamäkeä, mies loukkaa tahallaan ja antaa ymmärtää ettei ole edes kiinnostunut minusta, sitten kun alan itse olla lopen uupunut kohteluuni niin mies samalla työntää suhdettamme seuraavalle askelmalle, kuten esimerkiksi sanoi ensimmäisen kerran rakastavansa minua. Seuraavan kerran vihjaili että haluaisi mennä kihloihin kanssani. Kun näinä hetkinä olen onnellinen ja meillä tuntuu menevän hetken hyvin, ottaa mies yhtäkkiä etäisyyttä ja alkaa olla kylmä minua kohtaan.

Olen tunnekoukussa. Sisimpäni haluaa palavasti hyväksyntää mieheltä että tuntisin olevani sittenkin hyvä, ja sen kai mies huomaa kun tahallaan antaa välillä minulle "toivoa" hyvillä eleillään, siksi en osaa irroittautua. Tuntuu ettei mulla ole ihmisarvoa jos en voi tuntea olevani miehen silmissä hyvä. Miksi pitää kituuttaa, jos ei välitä? Miksi mies hätääntyy jos haluan päästää irti, tunnustaa rakkauttaan ja kohtelee hyvin, kunnes olen taas "varmemmin" hänen, ja sitten jatkaa taas kylmää linjaansa. Tiedän että on aika irrouttautua lopullisesti, mutta miten, kun tuntuu että kuolen. En jaksa enää yhtään!

20

4198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnevammainen

      *halaus* ja myötäntuntoa. Tiedän suunnilleen mistä puhut. Olin itse samantapaisessa tilanteessa, ja ymmärrän hyvin miten kiduttavaa tuollainen on. En pysty neuvomaan sinua, koska itse en päässyt tuosta tilanteesta irti ennen kuin nainen löysi minua "paremman" kumppanin ja "juttu" päättyi siihen, ONNEKSI! (olen siis itse mies). Noh, nyt ei olla pidetty yhteyttä kuukauteen ja olo on melkoisen hyvä taas.

      Kuulostaa siltä että voisit kärsiä vahvasti tunne/emotionaalisen vajeen tunnelukosta. Suosittelen lainaamaan/ostamaan sellaisen kirjan kuin avaa tunnelukkosi. Se luultavasti helpottaa sinua ymmärtämään tilannettasi.

      Et kuole, vaan heräät eloon kun pistät pisteen tuolle hommalle. Aikansa se ottaa, mutta voin melkeinpä luvata että näin tulee käymään. Tiedän että se on vaan niin pirullisen vaikeaa. *toinen halaus* ja paljon myötätuntoa ja lähimmäisenrakkautta täältä.

    • sattuu enemmän

      Tollaseen uhrannut elämääni minäkin .Uskoin sen muuttuvan ei muutu.Pahemmaksi menee ja menetät omanarvontuntosi.

      • ...jos vielä voit!

        Tuttua.... Jo seurustelun alussa mies saattoi sulkeutua omaan asuntoonsa useaksi päiväksi, kertomatta syytä. Ei halunnu lähelle vaikka yritin ja sit ku annoin periksi, veti lähelle, nosti pilviin, rakasti, helli. Mikään asia ei ole edenny luonnollisesti suhteessa, aikani vihjailin, ehdotin, kysyin suoraan. Ympäripyöreitä vastauksia, vastakysymyksiä. Aina annoin periksi, odotin, kunnes aina luovutin toivottomuudelle ja kas, mies muuttuu! Haluaakin kaiken, on ihana, rakastaa enemmän kuin mitään tässä maailmassa, hakee tähdet ja kuun, ei tahdo menettää. Tällaista henkistä vuoristorataa en tahdo kenellekään muulle. Kun vaan pääsisi pois.


      • NiinMinäkin

        Voi että. Tuohan on juuri meitä:/


    • alkup.

      Kiitos paljon vastauksista ja myötätunnosta.

      Olo on niin turta. En jaksaisi enää itkeä ja kärsiä, miettiä missä mennään ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Ei tämän tällaista pidä olla. Tutulta kuulostaa teidän vastanneidenkin kokemukset. Miksi nämä ihmiset käyttäytyvät näin? Mitä he tahtovat "uhreistaan"? Imeä kaikki mehut kunnes uhri on murskattu ja tuhottu, mitä he siitä saavat itselleen?

      Tiedän että on ihmisiä jotka nauttivat toisen epätoivosta, koska se saa heidät tuntemaan itsensä halutuiksi. Mutta eikö riitä että hetken leikkii ja sitten päästää irti, miksi pitää vuosi toisensa jälkeen jatkaa samaa, vaatiihan moinen pelleily voimia myös "kiduttajalta"? Kun tämä mies jonka kanssa olen tekemisissä päättää ryhtyä syystä tai toisesta pitämään matalaa profiilia ja välttelemään minua, hän saattaa esimerkiksi poistaa kokonaan facebook -tunnuksensakin vaikkapa kuukaudeksi, vaikka normaalisti käyttää lähes päivittäin facebookia kommunikoidessaan kavereittensa kanssa. Kun hän lisää tunnuksensa takaisin, alkaa hän samalla yllättäen soitella ja olla yhteydessä jälleen, ikäänkuin avaa taas yhteydenpitoväylät minulle (tämä on vain esimerkki, emme elä vain facebookin kautta).

      Tuntuu siltä kuin miehen ajoittaiset hiljaiselot olisivat jonkinlaisia rangaistuksia suorastaan, ja kun mies taas päättää haluta pitää yhteyttä, tuntuu kuin olisin hänen mielestään kärsinyt rangaistukseni voimme taas hetken olla normaalisti, kunnes mies taas tympääntyy ja ottaa hatkat ja sama jatkuu ja jatkuu. En ole mitään hänelle tehnyt, eikä kysyminen auta mitään, ympäripyöreitä vastauksia vain saan tai sitten hän suuttuu tai ihmettelee että mitä muka höpisen kun kaikki on mukamas ollut ihan normaalia, ja itse keksin päästäni ongelmamme. Alussa melkein aloin itsekin uskoa niin, mutta nyt tajuan ettei tuollainen kuulu normaaliin parisuhteeseen.

      Keskusteleminen ei siis auta mitään, haluaisin päästä miehen pään sisään ja tajuta mitä siellä oikein liikkuu, mitä hän minusta haluaa ja miksi hän käyttäytyy niin kuin käyttäytyy.

      • Ylireagoitko?

        No kysy siltä äläkä pyöritä kysymyksiä päässäsi.


      • tekee

        sinustakin persoonallisuushäiriöisen.

        Sinun pitää lopettaa ymmärtäminen ja tehdä lopullinen loppu suhteesta; hän ei sitä tee, koska sinä ruokit hänen sairasta minäänsä.
        Tuollainen rikkoo ihmisen, et saa häntä muuttamaan tyyliään lisää rakastamalla ja kitumalla, koska hän saa voimansa sinusta. Hän tavallaan ivaa ja vihaa sinun hyvyyttäsi, loukkaa sinua ettet olisi niin hyvä. Kun olet kitunut (riittävästi) hän voi armahtaa sinua ja ottaa lähelleen. Saadakseen hallinta sinua hän pitelee hetken ja tuuppaa seuraavaksi pois. Sinä menet sekaisin yrittäessäsi ajatella suhdetta loogisesti, johdonmukaisesti kun siinä ei tervettä logiikkaa ole.

        Hyvin todennäköisesti olet melko syvällä suhteessa, ja siitä irtaantuaksesi tarvitset ulkopuolisen kuuntelijan. Masentuminen ja hajoamisen tunnekin tuossa voi tulla, koska tilanne on todella sairas ja rankka käsiteltäväksi. Kannattaa kuitenkin opettaa itsensä pois suhteesta, joka ei ole tasa-arvoinen, kunnioittava, vaan toisen kipeyden välikappale.

        Nähty ja koettu. Irroita ellet halua itsekin sairastua.


      • nro:1

        Vaikka haluatkin päästä miehen pään sisään, sinä et sinne pääse. Mitä tekisit tiedolla mitä päässä liikkuu? Luulen, ettet pysty sitä edes tajuamaan, saati tehdä asioille mitään; vika on siellä toisen sielussa, sinne kurkistelu ei häntä paranna, mutta voi saada sinut sairastumaan.
        Riittäisikö vastaukseksi, että hän haluaa sinusta välikappaleen omalle sairaalle mielelleen ja käyttäytyy siten kuin käyttäytyy, että sinä ennen hajoamistasi ruokkisit hänen olematonta itsetuntoaan. En lukenut kaikkia kirjoituksiasi, mutta uskallan epäillä että olet pitänyt itseäsi vahvana, toimeliaana naisena, joka on hoitanut omat asiansa mutta nyt jaksaminen ja käsityskyky alkaa olla koetuksella.

        Jälleen kerran: et voi muuttaa tai pelastaa häntä, mutta itsesi voit. Vielä.


      • narsuun rakastunut

        Voi sentaan, todella tuttua minullekin. Minut on jatetty kolme kertaa, olen hajonnut palasiksi ja ottanut taas takaisin. Koukku on niin syvalla ja siita on vaikea paasta irti.
        Googlaa sana narsisti ja loydat ehka vastauksia kysymyksiisi. Tallainen ihminen osaa olla ihana,fiksu ja hurmaava, todella sellainen, etta miettii, voiko tallainen olla edes totta. Tanaan rakastaa sinua, maailman ihaninta, fiksuinta ja upeinta naista yli kaiken, palvoo ja saa sinut tuntemaan itsesi prinsessaksi. Huomenna jaakylma. Ja voi voi jattaa kun nallin kalliolle. Ja itse olet ihan rikki, ymmallasi etka yhtaan tajua mita oikein tapahtui.
        Vaikea neuvoa miten paaset irti, koska en ole itsekaan vuosien aika paassyt. Olen kylla oppinut ymmartamaan itseani ja miksi nain toimin. Ainoa keino on kai lopettaa kaikki yhteys. Vaikeaa.
        Voimia sinulle.


    • S

      Siis ihan kuin minun elämästä kirjoitettu. Itsellekin mies tekee niin, että välillä kohtelee hyvin ja sitten taas kaikki romahtaa.

      • rikkinäinen

        Kuullostaa tutulle. Itse olen lukenut aiheesta narsisimi ysm. jonkun verran ja vaikka en mikään ammattilainen olekaan, niin luulen, että omalle kohdalleni aj mysö ehkä sinun kohdallesi on osunut meis jolla on ainakin jonkun verran näitä piirteitä. Alla listaa, minkä löysyin. Meillä valiettavan moni kohat osuu "nappiin" ja itselläni olo kuin jyrän alle jääneellä, tosi voimaton ja tosi tyhjä...rakastaa ei rakasta rakastaa ei rakasta... minä rakastan, mutta tää tuhoaa mut henkisesti, sen olen jo tajunnut aikoja sitten. Voimia ja jaksamista sinulle ja kaikille muille samoja asioita kokeville ja kokeneille.


        Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

        Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

        Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

        Ei piittaa tekojensa seurauksista.

        Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

        Omatunto vajavainen tai olematon.

        Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

        Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

        Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

        Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

        Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

        Piintynyt valehtelu.

        Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

        Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

        Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

        Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

        Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

        Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

        Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

        Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

        Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

        Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

        Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

        Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

        Ilmaisee harvoin arvostusta.

        Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

        Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

        Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

        Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

        Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

        Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

        Hyvin ristiriitainen.

        Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

        Kätkee todellisen itsensä. Aina " päällä" .

        Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

        Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

        Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

        Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

        Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

        Jatkuva " Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi" .

        Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

        Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

        Ei kuuntele koska ei välitä.

        Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

        Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

        Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.


      • narsuun rakastunut
        rikkinäinen kirjoitti:

        Kuullostaa tutulle. Itse olen lukenut aiheesta narsisimi ysm. jonkun verran ja vaikka en mikään ammattilainen olekaan, niin luulen, että omalle kohdalleni aj mysö ehkä sinun kohdallesi on osunut meis jolla on ainakin jonkun verran näitä piirteitä. Alla listaa, minkä löysyin. Meillä valiettavan moni kohat osuu "nappiin" ja itselläni olo kuin jyrän alle jääneellä, tosi voimaton ja tosi tyhjä...rakastaa ei rakasta rakastaa ei rakasta... minä rakastan, mutta tää tuhoaa mut henkisesti, sen olen jo tajunnut aikoja sitten. Voimia ja jaksamista sinulle ja kaikille muille samoja asioita kokeville ja kokeneille.


        Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

        Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

        Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

        Ei piittaa tekojensa seurauksista.

        Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

        Omatunto vajavainen tai olematon.

        Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

        Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.

        Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

        Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.

        Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

        Piintynyt valehtelu.

        Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

        Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.

        Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.

        Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.

        Käyttää seksiä kontrolloimiseen.

        Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.

        Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

        Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.

        Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.

        Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.

        Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.

        Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.

        Ilmaisee harvoin arvostusta.

        Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

        Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

        Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.

        Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

        Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.

        Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.

        Hyvin ristiriitainen.

        Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.

        Kätkee todellisen itsensä. Aina " päällä" .

        Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

        Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

        Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

        Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.

        Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.

        Jatkuva " Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi" .

        Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

        Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

        Ei kuuntele koska ei välitä.

        Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.

        Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.

        Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.

        Vlitettavsati tuosta listasta löytyy 80 % mieheni piirteitä. Olen aavistanut jo jonkin aikaa,
        mutta kun olen jäänyt koukkuun. Irroittautuminen on tosi vaikeaa. olen kyllä yrittänyt.


      • S
        narsuun rakastunut kirjoitti:

        Vlitettavsati tuosta listasta löytyy 80 % mieheni piirteitä. Olen aavistanut jo jonkin aikaa,
        mutta kun olen jäänyt koukkuun. Irroittautuminen on tosi vaikeaa. olen kyllä yrittänyt.

        Ilmeisesti minun mies narsisti myös.? Siis tään ihmisen kanssa eläminen vie energiaa tosiaan! Hänen lähelleen ei edes uskalla mennä. Miettinyt eroa jo moneen otteeseen! Ei jaksa!


    • alkup.

      Jälleen kiitän vastauksista, on lohdullista lukea näitä. Olen itsekin miettinyt että josko mies olisi jonkin sortin narsisti. En kuitenkaan uskalla tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä ja iskeä hänelle narsistin leimaa otsaan, koska tuntuu ettei mies täytä kaikkia narsistin piirteitä. Tietenkin asia voi olla niinkin etten ole vielä edes nähnyt hänen todellisia luonteenpiirteitään, kun tämä on aina ollut tällaista soutamista ja huopaamista, on-off -suhdetta, enkä ole päässyt edes oikeasti tuntemaan hänen todellista luonnettaan.

      Miehen käytöksessä toistuu samat kuviot, osaan jo ennustaa hyvät ja huonot kaudet. Hyvänä kautena mies pitää yhteyttä, on rakastava ja hurmaava kun olemme yhdessä, kaikki on niinkuin normaaleillakin pariskunnilla. Hyvä kausi kestää muutaman viikon, sitten alkaa alamäki. Mies alkaa olla kylmäkiskoinen täysin ilman syytä. Ei auta todellakaan kysyminen että mistä johtuu, koska vastausta ei tältä mieheltä kertakaikkiaan saa. Jos tarpeeksi kiskoo vastausta, se on jotain tekaistua kuten "työkiireet stressaa", "perheongelmia", tai muuta vastaavaa. Useimmiten kuitenkin vastaus on se, että hän on mukamas täysin normaali minulle ja minä kuvittelen päässäni hänen kylmäkiskoisuutensa.

      Sen jälkeen hän ottaa ja katoaa, pistää käytännössä yhteydet poikki minuun ilman syytä. Tämänhän pitäisi olla normaalissa parisuhteessa jo hälyttävä merkki, niin se minullekin oli aluksi, nykyisin se on suorastaan normaalia. Tuntuu kuin mies toivoisi minun roikkuvan epätoivoisena hänen perässään, ja kun en roiku, luovutan ja yritän jatkaa elämääni eteenpäin, hän tulee muutaman viikon kuluttua muina miehinä taas elämääni kyselemään että no mitenkäs menee rakas ja milloin nähdään ja kuolee kuulemma ikävään. Kun ihmettelen että mistä tässä nyt on kysymys, mies suorastaan ihmettelee kysymyksiäni, sanoo ettei hänellä ole aina aikaa olla yhteyksissä ja se on täysin normaalia. Lopulta alan itsekin uskoa, että olen ylireagoinut.

      Kuvio toistuu ja toistuu, hyvän kauden jälkeen seuraa aina huono kausi, ja toisin päin. Tässä asiassa siis mies todennäköisesti hyvinkin täyttää narsistin piirteet, ainakin sen perusteella mitä netistä olen lukenut. Elämä hänen kanssaan on vuoristorataa taivaasta helvettiin. Mutta voihan asia olla niinkin, että hän on "pelkästään" tavallinen kusipää jolla on muita naisia ja siksi katoilee kuvioista aika-ajoin koska osaa sitoutua vain yhteen naiseen. Oli kummin tahansa, tiedän kyllä että parasta olisi jättää tuollainen. Ajatus hänen jättämisestä tuntuu niin pahalta, että melkein eläisin mieluummin niinkuin nyt, saaden aika-ajoin hänen rakkauttaan, kuin ettei häntä olisi elämässäni laisinkaan. Tiedän että tämäkin on varmaan aivan tyypillinen narsistin uhrin ajattelutapa. Siksi haluan päästä hänestä eroon vaikka se sattuisi, kun vain saisin voimia.

      (jatkuu)

      • alkup.

        (jatkuu)

        Hyvät ja huonot kaudet eivät ole ainoita hälytysmerkkejä miehen käytöksessä. Ensinnäkin suhteemme jo alkoikin niin, että jonkin ajan kuluttua seurustelumme alettua paljastui että hän tapaili samaan aikaan toista naista. Hän paljasti suhteen aivan itse kenties tahallansa merkkaamalla tämän toisen naisen seurustelukumppanikseen julkisesti Facebookissa. Tietysti järkytyin tästä, ja soitin miehelle ja sanoin että mistä ihmeestä on kysymys ja sain vastauksen että hän nyt vain sattui tapaamaan tämän toisen naisen samoihin aikoihin kuin minut ja pitääkin tästä enemmän. No minä hyväksyin tilanteen, katkaisin välit mieheen ja jatkoin elämääni, kunnes mies rupesi jonkin ajan kuluttua soittelemaan perääni ja anomaan minua takaisin, liiemmin selittelemättä mitä sille toisella naisella tapahtui (totesi että oli tämän kuitenkin jättänyt koska välittikin minusta enemmän). Olin niin typerä että ajattelin etten voi tuomita toista niin lyhyen tuntemisen jälkeen yhdestä virheestä ja jatkoimme seurustelua.

        Mies on myös mm. kehunut ystäviäni seksikkäiksi ja kauniiksi minun kuullen, aivan kuin halutakseen tahallansa saattaa minut mustasukkaiseksi. Hän on kerran jopa myöntänyt kun suutuin tästä, että hän haluaa vain tahallansa saada minut mustasukkaiseksi.

        Olen vasta nuori, 22-vuotias, ja tuntuu kuin minulta olisi jo riistetty kaikki usko mihinkään hyvään ja kauniiseen kahden ihmisen välillä. Suhteemme on ollut vain ruma valhe, jossa minut on haluttu saada romahtamaan ja menettämään itsetuntoni, ja jossa olen ollut vain säälittävä pelinappula kieron ihmisen kierossa pelissä. Yli kaksi vuotta olen kestänyt tätä paskaa, itkenyt ties miten monet kerrat itseni uneen tajuamatta mistä tässä kaikessa oikein on kysymys. Sen perusteella mitä tässä olen miehestä kertonut, moni voisi sanoa että miksen yksinkertaisesti ole ajat sitten heittänyt miestä menemään elämästäni, mutta se ei ole ollut niin yksinkertaista. Minun typerä ja naiivi uskoni kaiken hyväksi kääntymiseen on sen estänyt, sekä miehen uskomaton taito saada minut puheillaan ja teoillaan 200% vakuuttuneeksi siitä että hän todella muka rakastaakin minua omalla omituisella tavallaan. Hän osaa sanoa oikeat asiat, lopulta suurinpiirtein uskon että hän on pelannut pelejään vain koska on halunnut testata rakastanko minä todella häntä. Huonon kauden jälkeen kuvittelen että nyt minua on koeteltu tarpeeksi, ehkä NYT kaikki kääntyy hyväksi.. vaan ei.


        Tuntuu että vajoan pohjattomaan pimeyteen jos joudun erota miehestä, tuhoudun ja elän lopun elämääni surren menetettyä rakkautta, tuntien itseni lopun ikääni vajaavaiseksi ilman häntä, niin oikealta minulle hän kaikesta huolimatta tuntuu.


      • narsissi*
        alkup. kirjoitti:

        (jatkuu)

        Hyvät ja huonot kaudet eivät ole ainoita hälytysmerkkejä miehen käytöksessä. Ensinnäkin suhteemme jo alkoikin niin, että jonkin ajan kuluttua seurustelumme alettua paljastui että hän tapaili samaan aikaan toista naista. Hän paljasti suhteen aivan itse kenties tahallansa merkkaamalla tämän toisen naisen seurustelukumppanikseen julkisesti Facebookissa. Tietysti järkytyin tästä, ja soitin miehelle ja sanoin että mistä ihmeestä on kysymys ja sain vastauksen että hän nyt vain sattui tapaamaan tämän toisen naisen samoihin aikoihin kuin minut ja pitääkin tästä enemmän. No minä hyväksyin tilanteen, katkaisin välit mieheen ja jatkoin elämääni, kunnes mies rupesi jonkin ajan kuluttua soittelemaan perääni ja anomaan minua takaisin, liiemmin selittelemättä mitä sille toisella naisella tapahtui (totesi että oli tämän kuitenkin jättänyt koska välittikin minusta enemmän). Olin niin typerä että ajattelin etten voi tuomita toista niin lyhyen tuntemisen jälkeen yhdestä virheestä ja jatkoimme seurustelua.

        Mies on myös mm. kehunut ystäviäni seksikkäiksi ja kauniiksi minun kuullen, aivan kuin halutakseen tahallansa saattaa minut mustasukkaiseksi. Hän on kerran jopa myöntänyt kun suutuin tästä, että hän haluaa vain tahallansa saada minut mustasukkaiseksi.

        Olen vasta nuori, 22-vuotias, ja tuntuu kuin minulta olisi jo riistetty kaikki usko mihinkään hyvään ja kauniiseen kahden ihmisen välillä. Suhteemme on ollut vain ruma valhe, jossa minut on haluttu saada romahtamaan ja menettämään itsetuntoni, ja jossa olen ollut vain säälittävä pelinappula kieron ihmisen kierossa pelissä. Yli kaksi vuotta olen kestänyt tätä paskaa, itkenyt ties miten monet kerrat itseni uneen tajuamatta mistä tässä kaikessa oikein on kysymys. Sen perusteella mitä tässä olen miehestä kertonut, moni voisi sanoa että miksen yksinkertaisesti ole ajat sitten heittänyt miestä menemään elämästäni, mutta se ei ole ollut niin yksinkertaista. Minun typerä ja naiivi uskoni kaiken hyväksi kääntymiseen on sen estänyt, sekä miehen uskomaton taito saada minut puheillaan ja teoillaan 200% vakuuttuneeksi siitä että hän todella muka rakastaakin minua omalla omituisella tavallaan. Hän osaa sanoa oikeat asiat, lopulta suurinpiirtein uskon että hän on pelannut pelejään vain koska on halunnut testata rakastanko minä todella häntä. Huonon kauden jälkeen kuvittelen että nyt minua on koeteltu tarpeeksi, ehkä NYT kaikki kääntyy hyväksi.. vaan ei.


        Tuntuu että vajoan pohjattomaan pimeyteen jos joudun erota miehestä, tuhoudun ja elän lopun elämääni surren menetettyä rakkautta, tuntien itseni lopun ikääni vajaavaiseksi ilman häntä, niin oikealta minulle hän kaikesta huolimatta tuntuu.

        Ei haittaa vaikka saan haukkunne niskaani mutta itseäni jotenkin sairaalla tavalla helpotti lukea tämä keskustelu. Tunnistin nimittäin täydellisesti itseni, olen siis nainen... Olen juuri tuollainen kusipää peluri ja tiedän sen itsekin. Olen ollut jo pitkään. Joskus luin jotain narsismijuttuja ja ajattelin että paskat tämä minuun liittyy... mutta kyllä se liittyy, tuokin aiempi listaus oli kuin minusta kertovaa...
        Outoa ettei tullut edes paha olo kun ymmärsin, ehkä mie tiesin sen jo jossain pinnan alla. Voikohan narsismista parantua, oon tehny jo ihan tarpeeksi pahaa rakkaille ja tiedän sen, en vaan osaa katua... Ei ole tavallaan mitään tunteita.
        Kummallista, kun on aikansa syytellyt ja rähissyt jne niin älyääkin että peilistä katon minä ite..


      • zbdfksbf
        narsissi* kirjoitti:

        Ei haittaa vaikka saan haukkunne niskaani mutta itseäni jotenkin sairaalla tavalla helpotti lukea tämä keskustelu. Tunnistin nimittäin täydellisesti itseni, olen siis nainen... Olen juuri tuollainen kusipää peluri ja tiedän sen itsekin. Olen ollut jo pitkään. Joskus luin jotain narsismijuttuja ja ajattelin että paskat tämä minuun liittyy... mutta kyllä se liittyy, tuokin aiempi listaus oli kuin minusta kertovaa...
        Outoa ettei tullut edes paha olo kun ymmärsin, ehkä mie tiesin sen jo jossain pinnan alla. Voikohan narsismista parantua, oon tehny jo ihan tarpeeksi pahaa rakkaille ja tiedän sen, en vaan osaa katua... Ei ole tavallaan mitään tunteita.
        Kummallista, kun on aikansa syytellyt ja rähissyt jne niin älyääkin että peilistä katon minä ite..

        Psykoterapia voisi sinua auttaa...


      • 1957
        alkup. kirjoitti:

        (jatkuu)

        Hyvät ja huonot kaudet eivät ole ainoita hälytysmerkkejä miehen käytöksessä. Ensinnäkin suhteemme jo alkoikin niin, että jonkin ajan kuluttua seurustelumme alettua paljastui että hän tapaili samaan aikaan toista naista. Hän paljasti suhteen aivan itse kenties tahallansa merkkaamalla tämän toisen naisen seurustelukumppanikseen julkisesti Facebookissa. Tietysti järkytyin tästä, ja soitin miehelle ja sanoin että mistä ihmeestä on kysymys ja sain vastauksen että hän nyt vain sattui tapaamaan tämän toisen naisen samoihin aikoihin kuin minut ja pitääkin tästä enemmän. No minä hyväksyin tilanteen, katkaisin välit mieheen ja jatkoin elämääni, kunnes mies rupesi jonkin ajan kuluttua soittelemaan perääni ja anomaan minua takaisin, liiemmin selittelemättä mitä sille toisella naisella tapahtui (totesi että oli tämän kuitenkin jättänyt koska välittikin minusta enemmän). Olin niin typerä että ajattelin etten voi tuomita toista niin lyhyen tuntemisen jälkeen yhdestä virheestä ja jatkoimme seurustelua.

        Mies on myös mm. kehunut ystäviäni seksikkäiksi ja kauniiksi minun kuullen, aivan kuin halutakseen tahallansa saattaa minut mustasukkaiseksi. Hän on kerran jopa myöntänyt kun suutuin tästä, että hän haluaa vain tahallansa saada minut mustasukkaiseksi.

        Olen vasta nuori, 22-vuotias, ja tuntuu kuin minulta olisi jo riistetty kaikki usko mihinkään hyvään ja kauniiseen kahden ihmisen välillä. Suhteemme on ollut vain ruma valhe, jossa minut on haluttu saada romahtamaan ja menettämään itsetuntoni, ja jossa olen ollut vain säälittävä pelinappula kieron ihmisen kierossa pelissä. Yli kaksi vuotta olen kestänyt tätä paskaa, itkenyt ties miten monet kerrat itseni uneen tajuamatta mistä tässä kaikessa oikein on kysymys. Sen perusteella mitä tässä olen miehestä kertonut, moni voisi sanoa että miksen yksinkertaisesti ole ajat sitten heittänyt miestä menemään elämästäni, mutta se ei ole ollut niin yksinkertaista. Minun typerä ja naiivi uskoni kaiken hyväksi kääntymiseen on sen estänyt, sekä miehen uskomaton taito saada minut puheillaan ja teoillaan 200% vakuuttuneeksi siitä että hän todella muka rakastaakin minua omalla omituisella tavallaan. Hän osaa sanoa oikeat asiat, lopulta suurinpiirtein uskon että hän on pelannut pelejään vain koska on halunnut testata rakastanko minä todella häntä. Huonon kauden jälkeen kuvittelen että nyt minua on koeteltu tarpeeksi, ehkä NYT kaikki kääntyy hyväksi.. vaan ei.


        Tuntuu että vajoan pohjattomaan pimeyteen jos joudun erota miehestä, tuhoudun ja elän lopun elämääni surren menetettyä rakkautta, tuntien itseni lopun ikääni vajaavaiseksi ilman häntä, niin oikealta minulle hän kaikesta huolimatta tuntuu.

        Tiedän tunteen, tuon omituisen tavan "rakastaa" - elin itse samanlaisessa suhteessa puolitoista vuotta.
        Ensin hain vikaa itsestäni, kun minut muutaman viikon seurustelun jälkeen hyllytettiin. Suunnittelimme jossain vaiheessa jopa muuttamista yhteen. Mutta sitten hän katosi maisemista, ei vastannut yhteydenottoihini. Kun sitten luovutin, niin hän otti itse yhteyttä jollain verukkeella ja taas se sama alkoi, juuri kun luulin, että olen pääsemässä kiinni omaan elämääni. Seuraavaksi hän alkoi uhata itsemurhalla, kun eron jälkeen tapasimme, enkä ollut mukana "leikissä". Siihenkin koukkuun menin ja yritimme taas.
        Tänä keväänä hän toteutti tuon uhkauksensa. Enää ei voi kysyä miksi...
        Voimia kaikille!


    • hiltsumarika

      Niin. Rakastan karia sitä vitun kaljupää paskiaista varmaan ikuisesti, vaikka se kohtelee mua just noin. En tiedä, miksi olen koukussa juuri tähän mieheen. Ehkäpä haluan parantaa hänet.

    • Tiinaliisasaila

      Olen kokenut saman. Ikuisena ymmärtäjänä luulin, että vika on mussa. Luulin, että miehen kylmyys ja välinpitämättömyys on aikuisuutta ja minä olen lapsellinen ja naiivi kun kaipaan läheisyyttä, hellyyttä, kauniita sanoja ja välillä turvallista kainaloa. Kävin jopa terapiassa juttelemassa kun syytin omasta onnettomasta olosta itseäni. Suhteemme oli juuri tuollainen: usein mies oli välinpitämätön, kylmä ja jopa julma mua kohtaan. Mutta sitten taas hetken mukava ja rakastava. Erostamme on nyt 5 vuotta ja vasta nyt olen pystynyt myöntämään itselleni, että olin sokea ja hyväuskoinen hölmö kun annoin miehen pitää mua löysässä hirressä 10 vuotta. Kun sitten vihdoin ja viimein, ihan rikkinäisenä ja onnettomana, tajusin lähteä, niin viimeiseksi mies sanoi: "Älä lähde."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe