Armilan koulu

Hämmästynyt

Armilan koulun oppilaat niin tytöt, kuin pojatkin
sotkevat ja likaavat kahden lähi kerrostalon piha-
ja katualueet. Ennen koulua kokoonnutaan tupakalle kerrostalon piha-alueelle ja kaikki
tumpit ja roskat heitetään nokan eteen. Kaupungin hoitama roskis on 2 metrin päässä! Kusella
käydään kerrostalon kellarin kongissa. Mopoilla
vedätetään kisat, niin kouluun kuin poiskin kerrostalon nurmikkoalueen läpi. Jos heille huomauttaa asiasta, niin vastaus on haista v...u.
Sanotaan 75 v. mummolle !!!! Asiasta on oltu yhteydessä rehtoriin, mutta asiaan ei ole tullut
korjausta. Ei välitä. Miksi ei voi asettaa sääntöä, että välitunnilla ei poistuta koulun piha-alueelta. Siis tämä toistuu joka välitunti !
Toivoisin oppilaitten vanhempien puuttuvan asiaan,
koska rehtori ei näytä pystyvän mihinkään. Seuraisi itse mitä välitunneilla tapahtuu. Tai
toivoisin infoa/palaveria rehtorin puolesta lähi-
talojen asukkaille. Ymmärrän kyllä oppilaitten
käyttäytymisen, koska kun he tulevat "passipaikoilleen" välitunnilla niin näköyhteys kouluun on poikki, voi tehdä mitä haluaa, saa vetää kessut ja roskata rauhassa.

54

15349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehtori

      ..asiallinen meininki!

    • Löytyy

      Kaikki tumpit, roskat, pullonsirpaleet ja kuset
      pakettiin. Kuvat oppilaista, lähetys vanhemmille.

      • seppo

        ei toi toimi, ja suurin osa siinä puutarhakadulla tupakalla käyvistä oppilaista asuu siinä talossa, ja toiseksi, jos otettaisiin kuvat niin luultavasti puoliakaan vanhempia ei kiinnostaisi, koska nuorilla on ns. lupa polttaa vanhemmilta.


      • nyyh

        Sorry, ei mitää apua! Toisen ihmisen kuvaaminen luvatta on kanssa kielletty eli jos räpsitte yhtään kuvaa niin maksatte siitä ;>


      • saarnaaja_123

        Oppilaat voisi pistää ojennukseen ...
        vanhemmat ovat liian sinisilmäisiä asioille ja he uskovat pikku kullannuppujaan (jotka väittävät olevansa syyttömiä) ja päästävät sitten nämä helpolla todistusaineiden puuttuessa .

        Tai sitten yksinkertaisesti lasten kasvatus on mennyt pieleen ja vanhemmat eivät jaksa panostaa enää siihen etenkään kun on kyse murkkuiän saavuttaneista teinestä ...

        Enemmän kuria kaikkiin kouluyhteisöihin KIITOS


        ja teinit ...
        se että isottelee vanhoille ihmisille, niin se ei tee teistä cooleja vaan tosi-idiootteja


      • *röyh*
        nyyh kirjoitti:

        Sorry, ei mitää apua! Toisen ihmisen kuvaaminen luvatta on kanssa kielletty eli jos räpsitte yhtään kuvaa niin maksatte siitä ;>

        Julkisella paikalla saa kuvata. Olisi toki kohteliasta kysyä lupa, mutta ei pakko.


      • Satarkkis
        nyyh kirjoitti:

        Sorry, ei mitää apua! Toisen ihmisen kuvaaminen luvatta on kanssa kielletty eli jos räpsitte yhtään kuvaa niin maksatte siitä ;>

        Valvontakamera paikalle, niin kuvtaan vaan jatkubvasti. Mistä olet keksinyt moisen kuvauskiellon. Tupakkalaki on olemassa ja se kieltää alle 18 v tupakoinnin, hallussapidon ja ostamisen ja myymisen. Siinä muutama rikosnimike mietittäväksi pillipentu.


      • moroporooo
        Satarkkis kirjoitti:

        Valvontakamera paikalle, niin kuvtaan vaan jatkubvasti. Mistä olet keksinyt moisen kuvauskiellon. Tupakkalaki on olemassa ja se kieltää alle 18 v tupakoinnin, hallussapidon ja ostamisen ja myymisen. Siinä muutama rikosnimike mietittäväksi pillipentu.

        Armilan koulussa on JO valvontakamerat


    • jopo

      valita kaupungin kouluvirastoon, jos vaikka saisivat rehtorille vauhtia.

    • kman

      Se on ihan väärässä paikassa

    • sara

      No itse asiassa sieltä koulun pihalta ei saiskaan poistua.ja ne välituntivalvojat joutuu aina välitunnilla käymään ne luvattomat tupakkapaikat läpi&käräyttää oppilaat.mut ku ei oo koulun ympärillä mitään muuria,ni liikkuminen on liian helpoa..tollasta ongelmaa ei olis,jos koulu antais polttaa koulu alueella.

      • asta

        Kas, kun se tuo alaikäisten sauhuttelu on laissa kielletty,niin ei voi oikein koulun pihalla- ymmärtänet?
        Kyllä koulun sisäisellä valistuksella pitäisi pärjatä- mikä lie opettajien taso siellä?


      • anni
        asta kirjoitti:

        Kas, kun se tuo alaikäisten sauhuttelu on laissa kielletty,niin ei voi oikein koulun pihalla- ymmärtänet?
        Kyllä koulun sisäisellä valistuksella pitäisi pärjatä- mikä lie opettajien taso siellä?

        ei kytät kyl sano mitää jos vetää niitten ohi rööki käes tai polttaa kyttiksen pihal..! et mahtaa olla hyvi valvottu laki.!xD LOL


      • kjo
        anni kirjoitti:

        ei kytät kyl sano mitää jos vetää niitten ohi rööki käes tai polttaa kyttiksen pihal..! et mahtaa olla hyvi valvottu laki.!xD LOL

        tupakan polttoa ei ole kielletty alle 18 vuotiailta ni ei poliisit voi sanoa mitään


    • vm 75

      En yhtään ihmettele. Olin siellä itse oppilaana noin 15 vuotta sitten ja sain kokea elämäni helvetillisen koulukiusaamisen ja muun sabotoinnin kolmen vuoden ajan. Ei näytä uusi sukupolvikaan muuttuneen pahemmin...

      • Ei oo mahollista

        Joo tehdään kieltoja ite olin tuolla koulussa 2 vuotta sitten. Miten hoidat 500 päistä teinilaumaa. Luuletteko te jos kolun järjestys säännöillä tuollasita laumaa hallittaan. EI todellakaan. MInkä niille mahtaa ei mitään, Opettajat kiertää kyllä paikat läpi mutta kun pitäisi käydä niin moni paikka läpi. Itse huomasin heti valittaminen ihmisiltä loppui, kun ns "tupakkapaikka" siirtyi matkakeskusken vastapäätä olevaan puskaan, joka on koulun aluetta. Opettajien oli helppo kontrolloida tilannetta. Näin poliisitkin kyseiellä öljymäellä muttakun 20 alaikäsitä on vaikee työntää poliisi autoon. Tupakointi on rangasitava teko 2 tunnilla jälki istuntoa. Ei niille mahda mitään. Alaikäisille ei saa tehdä tupakka paikkoja mutta vaivihkaa voi vihjaista, että jos poltatte polttakaa edes tuolla ns" puskassa" jolloin oppilaat itse keräävät tumppinsa keväällä maasta. Rehtoria on turha syyttää. MEnkää itse koulun pihalle ja koittakaa saada tutoa 500 päistä teini laumaa uskomaan :D


      • luuseriko?
        Ei oo mahollista kirjoitti:

        Joo tehdään kieltoja ite olin tuolla koulussa 2 vuotta sitten. Miten hoidat 500 päistä teinilaumaa. Luuletteko te jos kolun järjestys säännöillä tuollasita laumaa hallittaan. EI todellakaan. MInkä niille mahtaa ei mitään, Opettajat kiertää kyllä paikat läpi mutta kun pitäisi käydä niin moni paikka läpi. Itse huomasin heti valittaminen ihmisiltä loppui, kun ns "tupakkapaikka" siirtyi matkakeskusken vastapäätä olevaan puskaan, joka on koulun aluetta. Opettajien oli helppo kontrolloida tilannetta. Näin poliisitkin kyseiellä öljymäellä muttakun 20 alaikäsitä on vaikee työntää poliisi autoon. Tupakointi on rangasitava teko 2 tunnilla jälki istuntoa. Ei niille mahda mitään. Alaikäisille ei saa tehdä tupakka paikkoja mutta vaivihkaa voi vihjaista, että jos poltatte polttakaa edes tuolla ns" puskassa" jolloin oppilaat itse keräävät tumppinsa keväällä maasta. Rehtoria on turha syyttää. MEnkää itse koulun pihalle ja koittakaa saada tutoa 500 päistä teini laumaa uskomaan :D

        tuskin siellä 500 tupakoijaa löytyy... osa on tietysti ihan ok-porukkaa. ja mitä poliisiin tulee niin kai niillä on useampiakin autoja. tuntuu selitykseltä koko tarinas. ja jos oot tosiaan jossain virassa niin eroa, ei kukaan kaipaa jo valmiiksi luovuttajia.
        "ei niille mitään mahda" voi hitto mikä asenne!!


    • Armilasta

      Ite oon täl hetkel armilan koulussa, ja joka välitunti on tupakalla n. 10 nuorta.. jos opettajat kiertävät paikat, saa moni jälki-istuntoa.. mut on niil välituntivalvojilla muutakin tekemistä, sillä ne loput yli 400 saattavat puuhata sillä aikaa jotain muuta, kun opettaja kiertää tupakkapaikkoja.. ja koulun alueelta on poistuminen kielletty, mut ei siitä moni välitä.. Itekki (täytyy myöntää)poistun välillä koulun alueelta (en tupakalle, vaan ärrällexD)

    • sdfsf

      "Miksi ei voi asettaa sääntöä, että välitunnilla ei poistuta koulun piha-alueelta. Siis tämä toistuu joka välitunti !"

      Tällainen sääntö on jo olemassa, mut ei me raggarit sítä totella!!!!½½½½13133

    • joo

      joo oon samaa tai erimieltä

      • -.-

        Yks sama haile mitä muut puuha älä sä niist välitä ite päättää mite elää..


    • Veijo

      Tää on iha paras: "Mopoilla
      vedätetään kisat, niin kouluun kuin poiskin kerrostalon nurmikkoalueen läpi." .. Ite en oo KERTAAKAAN nähny muitten ku niitten talojen asukkaiden ajavan siinä nurmikolla. xP

      • Lispetti

        Niin että...jos saisitte hoidettua kaikki tupakkateinit antaisin nobel-palkinnon kaikille. Mutta kun opettajatkaan ei vät voi vaan ilmestyä eri paikkoihin pitää kiertää lukuisat tupakkapaikat samalla kun pitäisi valvoa,että koulussa ei tapahtuisi kiusaamista kuten pahoipitelyä. Tai valvoa sisällä lusmiset. Olen itse armilan koulussa,ja sitä ei tarvitse mustamaalata. Hyvä koulu, hyvät opettajat ja hyvä opetus. Kasvattajat luottavat jo vastuuntuntoisuuteenmitä osalla on ja osalla ei. Ei ne voi väkisinkään lopettaa oppilaiden tupakan poltot ja muut. Kaikesta pahasta annetaan rangaistus ja siitä KYLLÄ välitetään.
        ...


      • 54654
        Lispetti kirjoitti:

        Niin että...jos saisitte hoidettua kaikki tupakkateinit antaisin nobel-palkinnon kaikille. Mutta kun opettajatkaan ei vät voi vaan ilmestyä eri paikkoihin pitää kiertää lukuisat tupakkapaikat samalla kun pitäisi valvoa,että koulussa ei tapahtuisi kiusaamista kuten pahoipitelyä. Tai valvoa sisällä lusmiset. Olen itse armilan koulussa,ja sitä ei tarvitse mustamaalata. Hyvä koulu, hyvät opettajat ja hyvä opetus. Kasvattajat luottavat jo vastuuntuntoisuuteenmitä osalla on ja osalla ei. Ei ne voi väkisinkään lopettaa oppilaiden tupakan poltot ja muut. Kaikesta pahasta annetaan rangaistus ja siitä KYLLÄ välitetään.
        ...

        No voi hitsi.


    • perkele

      HAISTA V***U !!!

    • SEPPO!!!

      ole sitten hyvä ja ota harja käteen --> siivoustalkoot, mora kätee mopojen kumit puhki

    • TUPAKKATEINIT

      siis OMG! VOI LOL ! XD MÄ AINAKIN POLTAN JOKA VÄLKKÄ KUN MUL TULEE AIN KAUHEE NIPPA! NIII ON AIVAN PAKKO KÄYDÄ. KUKAA EI TUU MUA KIELTÄÄ MÄ TEEN MITÄ HALUUN. VITUN MUMMOT PYSYKÄÄ SISÄL. JOS KYRSII NII VOIVOI TÄÄÄ ON NIIQU MUN ELÄMÄ.EIKÄ MITKÄÄ MUMMOT TUU SIIHE TIELLE! TÄÄ! TERVERSIN ARMILANKOULUN TUPAKKATEINIT

      • vihastunut !

        SENKIN TUPAKKA TEINIT ! TUO ON AIKA PAHAA TEKSTIÄ !! TOIVOO VIHAINEN MUMMO !!! olette asiattomia ! se on meidän piha aluetta .


      • TUPAKKATEINIT
        vihastunut ! kirjoitti:

        SENKIN TUPAKKA TEINIT ! TUO ON AIKA PAHAA TEKSTIÄ !! TOIVOO VIHAINEN MUMMO !!! olette asiattomia ! se on meidän piha aluetta .

        hei ala viiti! sa olet ihan typerä! vÄHÄKS OOot NOLO ! HHAHAHAHA, HAJOILEN SULLE MUMMO


      • TUPAKKATEINIT
        vihastunut ! kirjoitti:

        SENKIN TUPAKKA TEINIT ! TUO ON AIKA PAHAA TEKSTIÄ !! TOIVOO VIHAINEN MUMMO !!! olette asiattomia ! se on meidän piha aluetta .

        SIIS SE ON NIIQU MEIN ALUETTA.HEI D44. ME KÄYDÄÄN NIIQU JOKA VÄLKKÄ TEIN PIHAL RÖSSIL. ET VOIVOI.


      • vihastunut!!
        TUPAKKATEINIT kirjoitti:

        SIIS SE ON NIIQU MEIN ALUETTA.HEI D44. ME KÄYDÄÄN NIIQU JOKA VÄLKKÄ TEIN PIHAL RÖSSIL. ET VOIVOI.

        minä tulen tupakalle teidän koulun pihalle tupakalle kissani miirun kanssa ! kuinkas sitten suu pannaan !!!


      • TUPAKKATEINIT
        vihastunut!! kirjoitti:

        minä tulen tupakalle teidän koulun pihalle tupakalle kissani miirun kanssa ! kuinkas sitten suu pannaan !!!

        OTA MIIRUS MESSII. VOIS TULLA NIIQU HAUSKAA. OTAX JÄMÄT?


      • TUPAKKATEINIT
        vihastunut!! kirjoitti:

        minä tulen tupakalle teidän koulun pihalle tupakalle kissani miirun kanssa ! kuinkas sitten suu pannaan !!!

        voeee! tule kissasi kanssa vaan, ei pelota! ota myös harava messii ettei tuu paniikki ! että kuinkas suu pannaa????


      • --------------------->
        TUPAKKATEINIT kirjoitti:

        voeee! tule kissasi kanssa vaan, ei pelota! ota myös harava messii ettei tuu paniikki ! että kuinkas suu pannaa????

        hei siis daa, tulen jos annat. ;D


      • vihaiiinen
        TUPAKKATEINIT kirjoitti:

        voeee! tule kissasi kanssa vaan, ei pelota! ota myös harava messii ettei tuu paniikki ! että kuinkas suu pannaa????

        elkää pilailko kustannuksellani !


      • ppppppppppp
        vihaiiinen kirjoitti:

        elkää pilailko kustannuksellani !

        ei ei, mummi kulta!


      • pppp
        vihaiiinen kirjoitti:

        elkää pilailko kustannuksellani !

        mummo 75, oles hiljaa >;


      • TUPAKKATEINIT
        pppp kirjoitti:

        mummo 75, oles hiljaa >;

        joo siis just käytii tein mummo 75 pihal rössil. mut eipä näkyny mummoo oisit vaik halunnu jämääät? :o


      • mummo69
        TUPAKKATEINIT kirjoitti:

        joo siis just käytii tein mummo 75 pihal rössil. mut eipä näkyny mummoo oisit vaik halunnu jämääät? :o

        hei mummo 78 rössille pihalle tänää ? voisin haluta JÄMPSKYT !!!


      • mummmmmmeli
        TUPAKKATEINIT kirjoitti:

        voeee! tule kissasi kanssa vaan, ei pelota! ota myös harava messii ettei tuu paniikki ! että kuinkas suu pannaa????

        minun kissani miiru ei sekaannu tupakkateineihin se on hyvin sivistynyt katti !


      • mummmo78
        mummo69 kirjoitti:

        hei mummo 78 rössille pihalle tänää ? voisin haluta JÄMPSKYT !!!

        joo mennään vaan, mul on punast lämää siiis on kyl tuplapahvit haittaaxk?


      • mummo69.
        mummmo78 kirjoitti:

        joo mennään vaan, mul on punast lämää siiis on kyl tuplapahvit haittaaxk?

        ei haitttaa mummo sistah ! minä pidän siitä ! jätä reilut jämpskylit !


      • :ASD:DA
        ---------------------> kirjoitti:

        hei siis daa, tulen jos annat. ;D

        SIIS HEI TULEN JOS ANNAT !


    • mummmo78

      minä olen 78 ja poltan aina armilankoulun pihassa rössii, et mites suu pannaa pikkuteinit?

      • FAASFD

        VOI HITSIN HITSIN HITSIN HITSI!


    • foihgg

      Älkää mummot itkekö?

      • koira

        meikä runkkaa vaik armilan koulun pihal jos tekee mieli .. nussin vaikka poppista anaalii jos tekee mieli


    • kara

      Valitus on taas kerran turhaa. Kyseessä on pari nuorta neljästäsadasta. Älkää aina yleistäkö, kun suurin osa nuorista ei poistu koulun alueelta välitunneilla... Itse en ole koskaan rikkonut mitään sääntöjä, enkä aio rikkoakaan, eikä ole kaverinikaan rikkoneet. Sori vaan, jos pari lahopäistä häiriökäyttäytyjää kusee päällenne, mutta ei ole todellakaan kaikkien Armilan koulun oppilaiden vika!!!

    • aspnremo

      koululaiset käyvät kyllä tupakalla, ennen, jälkeen ja kesken koulupäivän, mutteivät sentään kerrostalon pihalla, vaan viereisessä puistossa... tämä paikanvaihto on juhtunut siitä, että koulualueelta poistumista on ruettu valvomaan ja siitä saa automaattisesti kaksi tuntia jälki-istuntoa. asukkaat saisivat huolehtia omista asioistaan eivätkä kytätä oppilaita välitunneilla, varsinkaan, kun kukaan ei käy kusemassa mihikään, missä sitä ei kuulu tehdä!

    • Nimimerkki on jo rekisteröi...

      puisto on iha percst :-( sorisori

      • L-O-L

        Joku mummeli tuli viime vuon sen rakkisa kanssa huutelemaa ja ottelemaa kuvia mikä ei oo sallittua vai ??? Mut eipä oo mummelia näkyny pitkää aikaa. IHME. Saa rauhassa polttaa tupakat loppuu missä haluaa.


    • pöljäerererererererer

      Homettakin? Ainakin luulen niin, ja nyt jos remontti vielä viivästyy varmaan "kuolee" home-allergikot sinne sitten ja lama senkun kasvaa

      • koululainen

        Miks mollaatte armilan koulua, uskon et kaikissa muissakin yläasteissa tehää melkein samalla tavalla.. joo ehkä 10 oppilasta käy röökillä ja tarvii koko koulusta alkaa valittaa.. kauheeta yleistämistä!!!

        Jos haittaa niin kamalan paljon nii muuttakaa jonnekin muualle..


    • joosdfsf

      tupakka kopit koulun pihalle! eipähä tulis roskattuu kerrostalojen pihal ja jokaine ois tyytyväinen, mutta laki kieltää varmaa senkii -_-

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1666
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1328
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      170
      1271
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      196
      792
    Aihe