Toisen kyyditseminen tarakalla

Jopon tarakka

Säännöt kieltävät polkupyörällä toisen kuljettamisen eli tarakalla ei saisi istua kukaan.Mitä mieltä
olette tästä.Kysyn,koska itselläni on tapana kuljettaa naisia tarakalla.Usein kun ravintolastakin
lähtee,niin joku naisimmeinen tulee jopon tarakalle,joskus jopa kolme päällä on ajettu.Jotkut vielä
kysyvät pääsisikö tarakalle.En kai minä viitsi sellaista kieltää,kun nuori nainen ei jaksa kävellä.Ei kai
tuo niitä isompia rikoksia ole.Mitä mieltä olette etenkin naiset?

48

8753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väsynyt juhlija

      Mukava huomata,että on vielä tuollaisia herrasmiehiä,jotka kyyditsevät väsyneitä naisia fillarin tarakalla
      ravintolasta kotiin.Se on tosi hienoa ja vielä pääsee jopon tarakalle.Varmasi hyppäisin minäkin kyytiin,
      jos joku pyytäisi tarakalleen.

    • hgfdsertyujhvcvbn

      Eipä muuta.

    • käytettävä ...

      Tieliikennelaissa lukee näin:

      "90 § (15.11.2002/954)
      Polkupyöräilijän suojakypärän käyttö
      Polkupyöräilijän ja polkupyörän matkustajan on ajon aikana yleensä käytettävä asianmukaista suojakypärää."

      Mielenkiintoista jos kuitenkaan ei saa kyydittää. Tarkoitetaanko tällä sitten pelkästään lapsi-istuimessa istuvaa lasta?

      • kolme päällä

        Tieliikennelaki tarkoittaa varmaankin lapsen kuljettamista tarakalla.Muistaakseni yli 15-vuotias saa kuljettaa
        alle 10-vuotiasta tarakalla.Täytyy kyllä sanoa,että tuota sääntöä tulee kyllä itsekin rikottua aika usein,
        eli tukee kyydittyä aikuista tarakalla ja välillä tulee itsekin oltua tarakalla.Etupäässä kun tulee baarista
        kotiin yöllä.Fillarista tulee aika huojuvainen,kun kaksi aikuista on sen päällä.Ehkä sen takia kielletty.
        Viime kesänä eräänä viikonloppuyönä tosin olin autolla ja seurasin huvikseni,kun kolme nuorta naista
        ajoi jopolla kolme päällä.Oliko tytöjen oma jopo vai olivatko pöllineet sen jostain,en tiedä.Hauskaa
        niillä näytti olevan.Kävelytietä menivät laidasta laitaan.Kaksi istui siellä takana ja yksi polki.Tuossa oli
        varmasti ylipainoa ja jopokin oli varmasti lujilla.Viimeksi näin sitten heidät kun he laskettilivat pitkää
        alamäkeä menemään,autotie kulki siinä vieressä,oli hyvä seurata ja vielä peruutuspeilistä näin heidät,
        kun tulivat laidasta laitaan.Ihme etteivät suistuneet tieltä.Jätin sitten tytöt sinne ajelemaan eikä heitä
        sitten enää näkynyt.Onko muilla saanlaisia kokemuksia tai ehkä nuo tytöt tunnistavat tästä itsensä,jos sattuvat lukemaan.


      • missä kohtaa?

        Löytyykö laista selvää kohtaa jossa kyydittäminen kielletään, vai mitä kautta tuo kielto tulee?


      • tyhjät kumit
        missä kohtaa? kirjoitti:

        Löytyykö laista selvää kohtaa jossa kyydittäminen kielletään, vai mitä kautta tuo kielto tulee?

        Kyllä laissa on mainittu tuo kielto.Yli 15-vuotias saa kuljettaa alle 10-vuotiasta.Tosin ei kai tuo niitä
        suurimpia rikoksia ole.Lähinnä kyse on siitä että pieni fillari muuttuu huojakkaaksi kahden aikuisen
        alla ja vielä enemmän kolmen tai neljän alla.Onhan siinä fillarikin kovilla,etenkin kumi ja vanteeet,
        jotka saattavat hajota,etenkin jos on vähän ilmaa.


      • ...
        tyhjät kumit kirjoitti:

        Kyllä laissa on mainittu tuo kielto.Yli 15-vuotias saa kuljettaa alle 10-vuotiasta.Tosin ei kai tuo niitä
        suurimpia rikoksia ole.Lähinnä kyse on siitä että pieni fillari muuttuu huojakkaaksi kahden aikuisen
        alla ja vielä enemmän kolmen tai neljän alla.Onhan siinä fillarikin kovilla,etenkin kumi ja vanteeet,
        jotka saattavat hajota,etenkin jos on vähän ilmaa.

        Linkin takaa löytyy tieliikennelaki. En löytänyt aiheesee liittyvää tietoa sieltä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267


      • pysäytetty on
        ... kirjoitti:

        Linkin takaa löytyy tieliikennelaki. En löytänyt aiheesee liittyvää tietoa sieltä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        Meidät poliisi pysäytti,kun ajoimme tyttökaverin kanssa kaksi päällä.Käslivät hypätä tyttökaverin
        pois tarakalta.Kun poliisit hävisivät näkyvistä,tyttökaverini hyppäsi takaisin tarakalle ja matka
        jatkui.Kai se sitten kiellettyä on.


      • Kiimanen pyöräilijä
        ... kirjoitti:

        Linkin takaa löytyy tieliikennelaki. En löytänyt aiheesee liittyvää tietoa sieltä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257

        42 §
        Henkilökuljetus polkupyörällä

        1. Polkupyörällä ei saa kuljettaa useampia henkilöitä kuin mille se on rakennettu.

        2. Kaksipyöräisellä polkupyörällä saa viisitoista vuotta täyttänyt henkilö kuljettaa yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö kahta enintään kuusivuotiasta lasta. Lapsen kuljettaminen on kuitenkin sallittua vain, jos polkupyörässä on lasta varten sopiva istuin ja tarkoituksenmukaiset jalkojen suojukset. Kuljetettaessa kahta lasta tulee polkupyörässä olla kaksi erillistä jarrulaitetta.


        44 §
        Henkilökuljetus perävaunun tavaratilassa

        3 a. Polkupyörän perävaunulla saa viisitoista vuotta täyttänyt henkilö kuljettaa yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö kahta enintään kuusivuotiasta lasta. Lapsen kuljettaminen polkupyörän perävaunussa on kuitenkin sallittu vain, jos perävaunussa on lasta varten sopiva istuin sekä tarkoituksenmukainen rakenne ja tarkoituksenmukaiset suojavarusteet estämään lapsen pääsemistä kosketukseen perävaunun liikkuvien osien ja tien kanssa. Lisäksi polkupyörässä tulee olla kaksi erillistä jarrulaitetta. (24.5.1996/356)

        4. Perävaunua ei saa käyttää muihin kuin edellä tässä pykälässä tarkoitettuihin henkilökuljetuksiin. (24.5.1996/356)


        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257


      • Jopo solmuun
        Kiimanen pyöräilijä kirjoitti:

        Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257

        42 §
        Henkilökuljetus polkupyörällä

        1. Polkupyörällä ei saa kuljettaa useampia henkilöitä kuin mille se on rakennettu.

        2. Kaksipyöräisellä polkupyörällä saa viisitoista vuotta täyttänyt henkilö kuljettaa yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö kahta enintään kuusivuotiasta lasta. Lapsen kuljettaminen on kuitenkin sallittua vain, jos polkupyörässä on lasta varten sopiva istuin ja tarkoituksenmukaiset jalkojen suojukset. Kuljetettaessa kahta lasta tulee polkupyörässä olla kaksi erillistä jarrulaitetta.


        44 §
        Henkilökuljetus perävaunun tavaratilassa

        3 a. Polkupyörän perävaunulla saa viisitoista vuotta täyttänyt henkilö kuljettaa yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö kahta enintään kuusivuotiasta lasta. Lapsen kuljettaminen polkupyörän perävaunussa on kuitenkin sallittu vain, jos perävaunussa on lasta varten sopiva istuin sekä tarkoituksenmukainen rakenne ja tarkoituksenmukaiset suojavarusteet estämään lapsen pääsemistä kosketukseen perävaunun liikkuvien osien ja tien kanssa. Lisäksi polkupyörässä tulee olla kaksi erillistä jarrulaitetta. (24.5.1996/356)

        4. Perävaunua ei saa käyttää muihin kuin edellä tässä pykälässä tarkoitettuihin henkilökuljetuksiin. (24.5.1996/356)


        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257

        Tulee mieleen tuosta fillarin tarakalla olemisesta yksi hauska juttu.Meitä oli
        kaksi miestä ja kaksi naista.Tulimme ravintolasta ja huomasimme siinä roskalavalla vanhan fillarin,oli muuten jopo.Otimme sen ja lähdimme neljä päällä
        ajamaan.Kumeissa oli kyllä aiak vähän ilmaa,mutta ei se haitannut.Sitten
        vain kaikki päälle,me tytöt mentiin tarakalle,toinen mies kuskin paikalle ja toinen
        polkemaan.Matka meni ihan kohtalaisest ja sitten tulikin sopiva alamäki ja jopo vauhtiin.Laura alkoi siinä takana jotain temppuilemaan ja jopo alkoi heitteleh-
        timään,siitäkin selvittiin,mutta sitten tiessä oli iso kuoppa ja mentiin suoraan siitä.Takavanne oikein rusahti äänekkäästi ja meni aivan solmuun ja me
        tietenkin suistuimme tieltä ja lensimme pöpelikköön.Onneksi ei kellekään käynyt mitenkään.Se jopo oli kyllä aivan solmussa,näköjään etuvannekin vaurioitui.
        Sitten me vielä hypimme sen päällä ja raahasimme jonkin matkaa mukanamme ja sitten heitimme pöpelikköön.Hauskaa meillä kuitenkin oli ja olemme monesti nauraneet tuolle asialle myöhemmin.Kertokaa muutkin,jos teillä on samanlaisia
        hauskija tarakkakertomuksia.


      • Seppo Susi
        Jopo solmuun kirjoitti:

        Tulee mieleen tuosta fillarin tarakalla olemisesta yksi hauska juttu.Meitä oli
        kaksi miestä ja kaksi naista.Tulimme ravintolasta ja huomasimme siinä roskalavalla vanhan fillarin,oli muuten jopo.Otimme sen ja lähdimme neljä päällä
        ajamaan.Kumeissa oli kyllä aiak vähän ilmaa,mutta ei se haitannut.Sitten
        vain kaikki päälle,me tytöt mentiin tarakalle,toinen mies kuskin paikalle ja toinen
        polkemaan.Matka meni ihan kohtalaisest ja sitten tulikin sopiva alamäki ja jopo vauhtiin.Laura alkoi siinä takana jotain temppuilemaan ja jopo alkoi heitteleh-
        timään,siitäkin selvittiin,mutta sitten tiessä oli iso kuoppa ja mentiin suoraan siitä.Takavanne oikein rusahti äänekkäästi ja meni aivan solmuun ja me
        tietenkin suistuimme tieltä ja lensimme pöpelikköön.Onneksi ei kellekään käynyt mitenkään.Se jopo oli kyllä aivan solmussa,näköjään etuvannekin vaurioitui.
        Sitten me vielä hypimme sen päällä ja raahasimme jonkin matkaa mukanamme ja sitten heitimme pöpelikköön.Hauskaa meillä kuitenkin oli ja olemme monesti nauraneet tuolle asialle myöhemmin.Kertokaa muutkin,jos teillä on samanlaisia
        hauskija tarakkakertomuksia.

        Harmi että ette kuolleet tai edes vammautuneet.


      • no mitä sitten
        Seppo Susi kirjoitti:

        Harmi että ette kuolleet tai edes vammautuneet.

        No pientä rajaa,ei kai se nyt mitään haittaa,jos nuo pari miestä ja pari naista
        romuttavat roskalavalle heitetyn vanhan jopon.Kaatopaikallehan se oli menossa muutenkin.Heillä oli tarkoituksena vain jatkaa matkaa sillä kotiinpäin,mutta
        matka päättyi romutukseen,no entä sitten.Onneksi eivät loukkaantuneet.


      • Kari Käärme
        Seppo Susi kirjoitti:

        Harmi että ette kuolleet tai edes vammautuneet.

        Älähän nyt,usko jo.


    • tytöt

      Rontit tuhositte hyvän jopon,vaikka se olikin heitetty roskalavalle.Kyllä se meille
      tytöille olisi vielä kelvannut.Eikö sitä sitten olisi saanut oikaistua tai jotain?.

    • Rontit

      Rontit vastaavat.Ei siitä joposta olisi enää kalua saanut.Kyllä me yritimme hyppiä sitä suoraksi.Laitoimme sen tuollaisen ojan päälle ja sitten kaikki neljä kerralla
      ja yhtäaikaa hypättiin takavanteen päälle ja aina uudestaan,mutta ei se oien-
      nut.Ainoa tulos oli että takarengas vain painui ojan sisään maahan ja pin-
      noja meni rikki.Kovia rusahduksia kyllä kuului.Tuo fillarihan oli kaatopai-
      kalle menossa muutenkin,joten ei kai sen väliä..Me tytöt haimme sen sitten muutaman päivän päästä ja nostimme autoon ja veimme kaatopaikan metallikeräykseen.

    • :(

      itseänihän harmittaa kun rissatin jopolla kaveria ja tämän jälkeen alkoi pyörää polkiessa kuulua ikäviä ääniä... johtunee pyörän tarakan painorajasta joka on 25kg

    • Maalaistytöt

      En ole kuullutkaan tuollaisesta jopon tarakan painorajasta.Kyllä vanhat jopot
      ainakin kestävät jopa useamman hemkilön kyyditsemisen.Kokemusta on.

    • jopotyttö

      Kertokaapa tarakkakomuksia,niitä varmasti löytyy.Itselläni niitä on paljonkin.
      Vietän kesät maalla marjanpoimijana ja käytössämme on vanha jopo,jolla
      huristelemme kaksi,kolme tai jopa neljä päällä pitkin maalaisteitä aina kuskia
      vaihtaen.Hyvin on jopo kestänyt,vaikka kovilla se on ollut.

    • sini 1234567899

      hahhahahhahaahahahahahah vitu paskaaaat oote iha håmåjaaaaaaaaaa!!! _GET_A_LIFE_BITCH_

      • hgajsdöfäjgSDKÖ

        no ei vittu sitte


    • SDKÖ

      Sitähän minäkin.Kyllä kai Sini tyttönenkin on fillarin tarakalla istunut,eikös joo.

    • varmasti tänäänkin

      Olen,olen ja monesti,eikä ole ollut yhtään hassumpaa kyytiä.

    • mies 28 v

      Viime viikonloppuna tuli kuljetettua naista tarakalla.Pääsin ravintolasta saatolle
      ja kun minä olin tullut sinne jopolla ja tuo nuori nainen kävellen,tarjosin tie-
      tenkin kyytiä ja pyysin tarakalle.Eipä tarvinnut kahta kertaa käskeä ja meillä
      oli tosi mukava matka.Minä vein hänet asunnolleni ja oli tosi mukava yö.
      Sitten aanuyöllä kuskasin vielä hänet omaan asuntoonsa fillarin tarakalla.
      Onko muilla samanlaisia kokemuksia.Tuo matka ravintolasta minun asunnol-
      leni on muuten noin 4 kilometriä ja siitä vielä kilometri tuon mukavan naisen asunnolle.

    • vanha jopo

      Pokaystävälläni on sellainen ihana vanha jopo,ja sen tarakalla minä aina istuskelen.Me ajelimme sillä kesälläkin lähes päivittäin ja välillä kyllä minäkin
      poljin ja poikaystäväni istui tarakalla.Jopo on paras ja se on ainakin naisten
      suosiossa,etenkin sellaiset vanhat jopot..

      • saapasjalkatyttö

        Haluan kertoa viime viikonlopulta kivan tapahtuman.Kävelin lauantaiyönä'
        ravintolasta kotiin Lohjalla.Matkaa olisi ollut kuusi kilometriä,eli kaupungista
        Perttilään.Siinä minä kävelin korkeakorkoisilla pitkävartisilla saappaillani
        kohti Nummentietä.Heti siinä Nummentien alussa takaani tuli fillarilla mies
        ja sanoi"terve" kelpaisiko kyyti.Minä hämmästyin kovasti ja sain sitten sanotuksi
        kyllä varmasti kelpaa.Hyppäsin tarakalle istumaan ja huomasin että hänellä
        on vanha jopo.Tuo kuusi kilometriä oli aivan mahtava matka.Välillä tosin minäkin
        lupauduin polkemaan ja poljinkin pienen matkan.Mutta sitten alkoi jo tuntumaan
        jaloissa ja vaihdoimme taas kuskia.Olen kuulut,että Lohjalla on tapahtunut
        tällaista muillekin.Tuo oli aivan mahtavaa,eikä tarvinnut kävellä tuota kuutta kilometriä.Minä olen muistanut joka päivä tuota miestä ja sen ihanaa jopoa.
        Jos on naiset muillakin samanlaisia kokemuksia kertokaapa.Tuo mies sanoi
        ottaneensa paljonkin naisia tarakalleen ja aina oli kuulemma kyyti kelvannut.


      • Anette
        saapasjalkatyttö kirjoitti:

        Haluan kertoa viime viikonlopulta kivan tapahtuman.Kävelin lauantaiyönä'
        ravintolasta kotiin Lohjalla.Matkaa olisi ollut kuusi kilometriä,eli kaupungista
        Perttilään.Siinä minä kävelin korkeakorkoisilla pitkävartisilla saappaillani
        kohti Nummentietä.Heti siinä Nummentien alussa takaani tuli fillarilla mies
        ja sanoi"terve" kelpaisiko kyyti.Minä hämmästyin kovasti ja sain sitten sanotuksi
        kyllä varmasti kelpaa.Hyppäsin tarakalle istumaan ja huomasin että hänellä
        on vanha jopo.Tuo kuusi kilometriä oli aivan mahtava matka.Välillä tosin minäkin
        lupauduin polkemaan ja poljinkin pienen matkan.Mutta sitten alkoi jo tuntumaan
        jaloissa ja vaihdoimme taas kuskia.Olen kuulut,että Lohjalla on tapahtunut
        tällaista muillekin.Tuo oli aivan mahtavaa,eikä tarvinnut kävellä tuota kuutta kilometriä.Minä olen muistanut joka päivä tuota miestä ja sen ihanaa jopoa.
        Jos on naiset muillakin samanlaisia kokemuksia kertokaapa.Tuo mies sanoi
        ottaneensa paljonkin naisia tarakalleen ja aina oli kuulemma kyyti kelvannut.

        Minulla tapahtui Lohjalla aivan samanlainen tapaus viime kesänä.Olin kävele-
        mässä viikonloppuyönä kotiin ravintolasta,kun eräs herra ajoi fillarilla viereeni
        ja kysyi kelpaisiko kyyti.Aivan varmasti kelpasi mullekin,lyseessä oli luulta-
        vasti sama henkilö,kun hänelläkin oli jopo.Oli aivan mahtava kyyti kaupungista
        pois.Olen usein muistellut tuota miestä lämmöllä.


      • on se niin mukavaa
        Anette kirjoitti:

        Minulla tapahtui Lohjalla aivan samanlainen tapaus viime kesänä.Olin kävele-
        mässä viikonloppuyönä kotiin ravintolasta,kun eräs herra ajoi fillarilla viereeni
        ja kysyi kelpaisiko kyyti.Aivan varmasti kelpasi mullekin,lyseessä oli luulta-
        vasti sama henkilö,kun hänelläkin oli jopo.Oli aivan mahtava kyyti kaupungista
        pois.Olen usein muistellut tuota miestä lämmöllä.

        Fillarilla on vain niin mukava ajella kaksi,kolme tai jopa neljä päällä.
        Sellaista me tytöt harrastetaan.


      • näinkin
        on se niin mukavaa kirjoitti:

        Fillarilla on vain niin mukava ajella kaksi,kolme tai jopa neljä päällä.
        Sellaista me tytöt harrastetaan.

        Kyllähän tuota miehetkin harrastavat,nimittäin filarilla kaksi päällä ajamista.
        Taitaa se kuitenkin olla enemmän naisten ja sitten pariskuntien hommaa.


      • kesä tulee
        näinkin kirjoitti:

        Kyllähän tuota miehetkin harrastavat,nimittäin filarilla kaksi päällä ajamista.
        Taitaa se kuitenkin olla enemmän naisten ja sitten pariskuntien hommaa.

        Kohta taas pääsee kuskailemaan naisia jopon tarakalla,kun tulee kesä.


    • Kuinka vanha voi kyydittää polkupyörällä ja kuinka vanha kyyditettävän pitäisi olla?
      Vastaus:

      Kaksipyöräisellä polkupyörällä saa viisitoista vuotta täyttänyt henkilö kuljettaa yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta ja kahdeksantoista vuotta täyttänyt henkilö kahta enintään kuusivuotiasta lasta. Lapsen kuljettaminen on kuitenkin sallittua vain, jos polkupyörässä on lasta varten sopiva istuin ja tarkoituksenmukaiset jalkojen suojukset. Kuljetettaessa kahta lasta tulee polkupyörässä olla kaksi erillistä jarrulaitetta.

      • kyyditsijä

        Noin se laki sanoo,mutta olen samaa mieltä.Naisia on mukava kyyditä fillarilla,
        ja kovin mielellään ne tarakalle hyppäävät,ja vielä jos attuu olemaan jopo.


      • onsehauska
        kyyditsijä kirjoitti:

        Noin se laki sanoo,mutta olen samaa mieltä.Naisia on mukava kyyditä fillarilla,
        ja kovin mielellään ne tarakalle hyppäävät,ja vielä jos attuu olemaan jopo.

        Tämä juttu jaksaa aina vaan naurattaa.


      • Hyvä että naurattaa
        onsehauska kirjoitti:

        Tämä juttu jaksaa aina vaan naurattaa.

        On se hyvä,että naurattaa.Kivaahan se onkin,se kyyditseminen nimittäin.


      • peukku pystyyn
        Hyvä että naurattaa kirjoitti:

        On se hyvä,että naurattaa.Kivaahan se onkin,se kyyditseminen nimittäin.

        Itse naisihmisenä nostan peukun aina pystyyn,kun tulen ravintolasta kotiin
        ja huomaan jonkun tulevan fillarilla takaapäin oli se sitten mies tai nainen.
        Aina on tarakalle päässyt ja len sentää jo 28-vuotias nuori nainen.


    • 87k

      Olihan mopollakin matkustajan kyydittäminen hengenvaarallista, ja ison sakon arvoinen teko vuoteen 2005 asti (ja kyllä, myös ennen vuotta 2005 oli oikeasti kahden ihmisen kuljettamiseen sopivia mopoja)

      Silloin se oli paha synti, mutta nyt se on normaalia, ja täysin turvallista

      • naisimmeinen

        Vappuyönä kokeilin liftaamista fillarin tarakalle ja se onnistui.Eräs herra tuli
        fillarilla takaapäin ja minä nostin peukun pystyyb ja tärppäsi.kyyti tuli tarpeeseen,
        Vähän pieni fillari hänellä oli,mutta hyvin matka taittui.Kiitos vinkistä.


      • Tämmönen vaan
        naisimmeinen kirjoitti:

        Vappuyönä kokeilin liftaamista fillarin tarakalle ja se onnistui.Eräs herra tuli
        fillarilla takaapäin ja minä nostin peukun pystyyb ja tärppäsi.kyyti tuli tarpeeseen,
        Vähän pieni fillari hänellä oli,mutta hyvin matka taittui.Kiitos vinkistä.

        No minä olen 12 vuotias ja olin juuri pari päivää sitten tarakalla ja kaverini istui satulalla. Niin ja sitten oli viel erikseen se ajaja eli yhden hengen pyörällä oli kolme kyydissä. Sitten jotenkin menetin tajuni ja tipahdin tarakalta selälleni ja löin pääni maahan niin etta sain aivotärähdyksen. Kaikki kyydissä olijat olivat 12 vuotiaita. Ja ei nää poliisitkaan oo mitää sanonu vaikka kaks kertaa ollaan parkissa olevan poliisi auton ohi. Joo toi juttu ei kyllä kysymykseen vastannut mutta kerroinpahan kuitenkin!


      • Ei turvallista

        Mutta pyörän tarakalla kyyditseminen ei kovin järkevää ole, sillä ei tarakkaa ole suunniteltu niin painavalle kuormalle. Useimpien pyörien tarakat kestävät 20-30 kiloa ja sen jälkeen on suuri riski, että tarakka yksinkertaisesti pamahtaa rikki. Eikä välttämättä mitään varoitusta tule, se vain yksinkertaisesti pettää sadasosassa alta. Tietenkin on niitäkin pyöriä, joissa tarakka kestää hieman enemmän, mutta silloinkaan ei kovin suuren ihmisen kyyditseminen ole järkevää. Ellei sitten halua tietoisesti kyydittävän loukkaantuvan...


      • hytrkjiu
        Tämmönen vaan kirjoitti:

        No minä olen 12 vuotias ja olin juuri pari päivää sitten tarakalla ja kaverini istui satulalla. Niin ja sitten oli viel erikseen se ajaja eli yhden hengen pyörällä oli kolme kyydissä. Sitten jotenkin menetin tajuni ja tipahdin tarakalta selälleni ja löin pääni maahan niin etta sain aivotärähdyksen. Kaikki kyydissä olijat olivat 12 vuotiaita. Ja ei nää poliisitkaan oo mitää sanonu vaikka kaks kertaa ollaan parkissa olevan poliisi auton ohi. Joo toi juttu ei kyllä kysymykseen vastannut mutta kerroinpahan kuitenkin!

        #Sitten jotenkin menetin tajuni ja tipahdin tarakalta selälleni ja löin pääni maahan niin etta sain aivotärähdyksen.#
        Opitko tuosta jotain?


      • hyvin on mennyt
        Ei turvallista kirjoitti:

        Mutta pyörän tarakalla kyyditseminen ei kovin järkevää ole, sillä ei tarakkaa ole suunniteltu niin painavalle kuormalle. Useimpien pyörien tarakat kestävät 20-30 kiloa ja sen jälkeen on suuri riski, että tarakka yksinkertaisesti pamahtaa rikki. Eikä välttämättä mitään varoitusta tule, se vain yksinkertaisesti pettää sadasosassa alta. Tietenkin on niitäkin pyöriä, joissa tarakka kestää hieman enemmän, mutta silloinkaan ei kovin suuren ihmisen kyyditseminen ole järkevää. Ellei sitten halua tietoisesti kyydittävän loukkaantuvan...

        Kyllä tulee ajeltua aika usein kaksi päällä jopolla.Ainakin vanhan jopon
        tarakka on kestänyt hyvin,vaikka kyydittävät ovat olleet aikuisia etupäässä
        naisia.Se on vain kumm,kun naisille tarjoaa kyytiä viikonloppuyönä ravintolasta,
        niin aina kyyti kelpaa.Ennäty on neljä päällä jopolla,silloin tosin meni taka-
        kumi puhki,mutta ei sitä huomannut kun kumit olivat muutenkin litussa.
        aihdoin sitten myöhemmin uuden kumin ja taas mentiin.Mitään onnetto-
        muutta ei ole koskaan sattunut.Kaksi meni istumaan tarakalle yksi satulalle ja minä
        polkemaan ja oli hauskaa.Ei olisi ollut niin väliä,vaikka jopo olisi hajonnut,siltä se
        kyllä kieltämättä välillä vaikutti.


    • reunaehtoja

      Jos nainen on alle 10 vuotta ja sinä yli 15 vuotta ja pyörässä on matkustajalle turvaistuin, niin touhu on laillista. Jos olet yli 18 vuotias niin saat kyyditä kahta alle 6 vuotiasta.

      Ai niin, ja kypärät pitää olla päässä.

    • Taksilla tietysti

      Jopolla polkeminen on retkujen ja pulsujen hommaa.

      Herrasmies maksaa taksin. Ja pelimies on ravintolassa selvinpäin auton kanssa.

      • ei reunaehtoja

        Nuo reunaehdot eivät kyllä täyttyneet viime viikonloppuna.Nainen tarakalla
        28-vuotta,minä mies polkemassa 30-vuotta.Välillä kuskia vaihtaen.


    • Tandemilla tottakai!

      Koskeekohan sama kielto tandem-pyöriäkin? :D

      • kyydin saanut nainen

        Herrasmies on se joka viitsii ottaa naisen tarakalleen ja polkea.Itse sain
        kyydin kesäisenä viikonloppuna.Taksijono oli pitkä,joten lähdin kävelemään
        ja sitten tuli tuo herrasmies,joka otti fillarinsa tarakalle.Muistelen vieläkin
        lämmöllä.


      • herrasmies
        kyydin saanut nainen kirjoitti:

        Herrasmies on se joka viitsii ottaa naisen tarakalleen ja polkea.Itse sain
        kyydin kesäisenä viikonloppuna.Taksijono oli pitkä,joten lähdin kävelemään
        ja sitten tuli tuo herrasmies,joka otti fillarinsa tarakalle.Muistelen vieläkin
        lämmöllä.

        Minä olin viime viikonloppuyönä herrasmies ja otin naishenkilön fillarini tarakalle.
        Täytyy sanoa,että kyllä se kuntoilusta käy polkea lähes viisi kilometriä kun
        toinen istuu tarakalla.Vielä pieni fillari ja ilmaakin ei ainakaan liikaa.Välillä tosin
        vaihdoimme polkijaa.Hauska matka oli molemmilla,täytyy myöntää.


      • nätti blondi
        herrasmies kirjoitti:

        Minä olin viime viikonloppuyönä herrasmies ja otin naishenkilön fillarini tarakalle.
        Täytyy sanoa,että kyllä se kuntoilusta käy polkea lähes viisi kilometriä kun
        toinen istuu tarakalla.Vielä pieni fillari ja ilmaakin ei ainakaan liikaa.Välillä tosin
        vaihdoimme polkijaa.Hauska matka oli molemmilla,täytyy myöntää.

        Minä sain viime viikonloppuna nätin blondin joponi kyytiin.Pyysi itse päästä
        tarakalle ja viemään kotiin.Kyllä hän pääsi ja oli mukava matka.kiitos
        vain Jenna.


      • Jakesjoelt

        Itse tuossa viikonloppuna Kyytsäsin Kaveriani ja En ole yli 15v, poliisit näki ja käski kaverini pois sitte hetken päästä kuitenkin jatkettiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe