Varokaa helluntaioppia!

oikeaoppinen luteril

Helluntaiseurakuntien oppi on tekojen oppia. Se oppi ei ole Raamatun mukainen. Oikea oppi panee luottamuksensa sataprosenttisesti Pyhässä Kasteessa meille lahjoitettuun pelastukseen ja uudestisyntymiseen. Sinä olet jo taivastiellä, olet pelastettu ja uudestisyntynyt Pyhän Kasteesi perusteella. Siionin Kannel: Kristuksen kuolo ja Kasteeni kallis niissä mä kurja oon taivaaseen valmis.

128

2922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen kastettu,,,

      Jos lapsena kastettu pääsee taivaaseen,niin ei pelastusta tarvita.,,!!! Sitten kun ihminen ymmärtää erottaa hyvän ja pahan,hän voi ottaa vastaan pelastuksen. Pieni vauva ei ymmärrä tätä. Mutta siunaan kaikkia . en tuomitse...Jeesuskin siunasi lapsia, ja ihmisiä kastettiin missä oli "paljon vettä".. Siunausta sinulla rakas lähimmäinen...

    • asdasdsadasdasd

      Bullshit vs. Total Bullshit

    • Lightbluesoul

      Jokainen uskoo mihin uskoo. Ei heidän uskonsa ole "alempaa" kuin sinunkaan vakaa uskosi raamattuun. Mihin minä uskon, tuskin sinua kiinnostaa, mutta minun jumala on meissä kaikissa ja kaikessa kaikenaikaa.

    • ajatustako

      Eikö mitään muuta kirjottamista löytynyt oikeaoppiselta luterilaiselta? voi voi...katsele ympärillesi ja näe elämää.
      Kysy itseltäsi kysymyksiä? Mitä on ekumenia? Mitä on kristittyjen yhteys? Miksi papilla on kaapu päällään Jumalanpalveluksessa? MIksi oikeoppiset eivät ole ykseydessä sellaisista kysymyksistä kuten naispappeus tai suhde samaa sulupuolta olevien siunaamiseen kirkossa?Miksi lestadiolainen sulkee pelastuksen ulkopuolelle SLEY:läisen?

      • oikeaoppinen luteril

        Oikean ekumenian perustana on yhteinen eli yksi ja sama oppi Evankeliumin opista ja Sakramenttien toimittamisesta. Luther mainitsee oikean kirkon seitsemän tuntomerkkiä. Mistä löytyy nämä seurakunnan oikeat tuntomerkit siellä on Kristuksen tosi kirkko. Kyllä rauhan sanan-lestadiolaiset hyväksyvät ja pitävät uskonveljinään SLEY:läisiä sataprosenttisesti. Mielestäni tämä on tärkeä aihe, koska väärä karismaattisuus on tunkeutunut jopa ev.lut. kirkkoomme.


      • 69
        oikeaoppinen luteril kirjoitti:

        Oikean ekumenian perustana on yhteinen eli yksi ja sama oppi Evankeliumin opista ja Sakramenttien toimittamisesta. Luther mainitsee oikean kirkon seitsemän tuntomerkkiä. Mistä löytyy nämä seurakunnan oikeat tuntomerkit siellä on Kristuksen tosi kirkko. Kyllä rauhan sanan-lestadiolaiset hyväksyvät ja pitävät uskonveljinään SLEY:läisiä sataprosenttisesti. Mielestäni tämä on tärkeä aihe, koska väärä karismaattisuus on tunkeutunut jopa ev.lut. kirkkoomme.

        MEne nyt v*ttuun :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • Anonyymi

        joo joo mutta tästä nyt kohta suoritetaan lähtö taiivhaaseen , ihan justhiin


    • Turvavyö pelastaa

      Taas näitä provo palstoja herätetään henkiin :((

    • bnrtyu

      Ei tämä ole mikään provokaatio.

    • Reijo R

      No minäpä helluntalaisena vastaan, että jokainen pelastetaan yksin armosta Jeesuksen tähden, oli luterilainen tai helari. Jokaisen ihmisen puolesta Herra Jeesus on jo pelastuksen hankkinut, nyt vain avaamaan tätä lahjapaketia ja omistamaan se pelastus. Oikea luterilainen pelastuu uskon kautta, kuten helluntalainenkin ja rohkenenpa sanoa, että jokainen jumalatonkin pelastuu uskon kautta Kristukseen! HALLE!

      Ps. Kirkot eivät voi ketään pelastaa. Jeesus vain pelastaa.

      Mutta en rupea enempää vänkäämään "oikeaoppisten" kanssa.

      • Elointment

        Sinäkin voit pelastua polttavalta, kuivalta ja kirvelevältä tuskalta. Siitä vaan reilusti pelastusta sormenpäihin truuttaamaan ja onkalon suun reunoille pyöräytät vastapäivään, täyden kierroksen.
        Polte ja kirvely helpottaa= Pelastut elämälle.

        http://www.apteekkituotteet.fi/Scheriproct-Neo-Kombi


    • srknuori

      Ei ole väliä mitä kautta uskoo, kunhan uskoo Kristukseen ja Taivaan Iskään. Ei pikkuseikoilla kuten milloin/miten kastetaan tai onko homoseksuaalinen tai uskooko evoluutioon ole väliä kunhan vain uskoo Jumalaan ja Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.

    • Reijo R

      Kristuksen luokse on monta tietä. Mutta siitä eteenpäin vain yksi, jonka kautta menemme.

      • Pukittaa

        Juu. Taas käy tie viinakauppaan. Kaupasta myös tupakkaa ostan. Illalla paarista naisen pokaan. Vieraan ehkä jo varatun. Hetken kohtaamme, jälkeen omaa kulkua jatkamme.
        Käy sinäki Reijo vieraissa. Vetele välillä vasuriin.....

        Ristus että janottaa ja panettaa !


    • Pietarsaareenkin

      pääsee kahta tietä...kokkolasta.

      • Jehovantodistajia ?

        Siellähän näitä helari hörhöjä vasta parveileekin.
        Vanhat äijät tekeytyy ja tuppautuu seuraan. Mitähän ne haluaa ?


      • pakotiet

        Jep ja pietarsaarestakin pääsee pois kolmea eri tietä, pännäisten kautta 8-tielle, rantatietä kokkolaan ja uusikaarlepyyhyn päin, ja niiden kautta maalimalle..siinäpä ne jeppiksen hyvät puolet olivatkin.


    • Aaaameeeeennn

      Kastekysymys ja eräitä muita asioita ovat seurakunnille vähän erilaisia mutta
      jokaiselle on pelastus Jeesuksen Kristuksen kautta, pähkinäkuoressa voi
      sanoa että kaste usko = pelastus, kaste ja aikuisena ei usko = ei pelastu,
      ei kastettu mutta uskoo = pelastus, toki kasteella on merkitystä koska
      Jeesus itse kehoittaa opetuslapset seuraavasti ( Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ).

      Aikoinaan kun opetuslapset menivät maailmalle he ottivat kokonaisia
      perhekuntia samaan aikaan kasteeseen, lapsia, nuoria, miehiä ja naisia
      josta voi lukea raamatusta ken haluaa.

    • demari63

      tilastoja katselemalla kannattaa heivata kaikki uskonnot.Nimittäin maailmassa soditaan eniten uskon takia,uskovaisyhteisöissä oksettavaa pedofiliaa,suurimpina pukkeina suurimmat papit ja alsimina pienet pojat.Nyt voitte Reijot ja kumppanit tulla esiin anteeksiantoinenne,mutta todellinen lasten ja rauhan puolustaja ei voisi seistä tälläisten tekojen ja sotien takana.Uskovaiset ovat myöskin pahimpia rasisteja,hehän eivät hyväksy eikä kunnioita kuin oman lahkon jäseniä.No minä sitten Lusiferin kanssa grillailen,kun tie loppuu

      • Reijo R

        On totta, että monet uskonnot ovat hyvin sotaisia ja aiheuttavat konflikteja. Se on näiden uskontojen opetuksen tulosta. Islam on yksi pahimmista. Jopa krisitusko on aikoinaan politisoitu palvelemaan valloituspyrkimyksiä. Puhumattakaan noista moista uskonnoista. Siksi minäkin vihaan uskontoja enkä niitä koskaan suosittele kenellekkään. Uskonnot eivät voi syntistä ihmistä pelastaa. Siispä suosittelen täydellistä rakkautta jokaisen sydämelle, ja Hän on Jeesus. Hänessä ei ole väkivaltaa vaikka hänet väkivaltaisesti teloitettiin meidän syntiemme vuoksi. Ainostaan Jeesus pelastaa syntisen ihmisen. Vain Hän voi muuttaa ja puhdistaa syntisen sydämen.

        Mitä näihin pedofiili juttuihin tulee, nekään eivät ole Jeesuksen opetuksen mukaisia, tai uskovien tai uskon syy, vaan epäuskon ja ihmisten omien himojen syy. Synti tekee työtään kaikissa ihmisissä, siksi meidän uskovien tulee entistä tiukemmin tarrautua Jeesukseen ja hänen voimaansa - Pyhään Henkeen - ettei meitä yhdessä maailman kanssa tuomita kadotukseen. Toki kaikki uudestisyntyneet uskovat, koemme myötähäpeää, kun Jumalan seurakunnissa tällaisia pedofilia lankeamuksia tapahtuu, mutta se on hyvä että ne tulevat ilmi!

        Joten ei heitetä Jeesusta ulos elämästämme, vaan mieluummin kaiken maailman uskonnot! itse ei kannata mennä helvetiin grillattavaksi jos kaveri vieressä lankeaaki. Sillä yksin me seisomme jokainen ajalaan Jumalamme edessä!


    • Aaaameeeeennn

      Tilastollisesti ei ole kovinakaan suurta ero ihmisissä, kaikki me teemme syntiä siitä huolimatta olemmeko uskossa vai ei, on turhaa osoittaa jotakin erityistä ryhmää sormella ja edellisen kirjoituksesta huomaa että suurin osa uskoo johonkin, mutta miksi on sitten niin helppoa tunnustaa Luciferin kun on olemassa tämä hyvä voittajapuoli eli Vapahtaja Jeesus Kristus, ei Lucifer lupaa meille mitään hyvää, osaa kyllä valehdella ja antaa syyt Kristityille koska se on hänen tehtävänsä.

      Monella on suuri kynnys julistaa että uskoo Jeesukseen koska luulevat että pitää ihmisenä muuttua joksikin pyhäksi olennoksi joka ei koskaan tee syntiä, vaikka me tunnustamme että Jeesus on Herramme niin olemme syntisiä siitä huolimatta koska emme kykene muuhun, juju on siinä että saamme syntiemme anteeksi ja saamme kulkea Jeesuksen kanssa, Vapahtajamme on kuollut juuri sen takia että me pääsisimme takaisin Jumalan tykö ja elää iankaikkisesti Jeesuksen kanssa ja vielä ilmaiseksi, me emme voi suoriutua jotenkin olemaan ns. hyviä ihmisiä jotta pääsisi taivaaseen, riittää että sanomme KYLLÄ Jeesukselle, haluamme ja sanomme että Hän on Vapahtajamme joka on kuollut meidän kaikkien tähden.

      • elä ihimisiks

        Miks just Jeesus olis joku pelastaja? Samanlainen satusetä ku muutki jumalat. Meillä on yks ainut elämä elettävänä miks tuhlata se jonku satuolion palvomiseen? Kaiken lisäks Raamattu on niin huonosti kirjotettu kirja ettei sitä pitäs minää totena pitää. Eläkää ihmisiks ja nauttikaa elämästä. Äläkää tuhlatko sitä mihinkää satujen saarnaamisiin.


      • Reijo R
        elä ihimisiks kirjoitti:

        Miks just Jeesus olis joku pelastaja? Samanlainen satusetä ku muutki jumalat. Meillä on yks ainut elämä elettävänä miks tuhlata se jonku satuolion palvomiseen? Kaiken lisäks Raamattu on niin huonosti kirjotettu kirja ettei sitä pitäs minää totena pitää. Eläkää ihmisiks ja nauttikaa elämästä. Äläkää tuhlatko sitä mihinkää satujen saarnaamisiin.

        Miksi pidät mieluummin Jeesusta satusetänä kuin Pelastajana? Oletko jostain kuullut että satusedät antavat syntejä anteeksi :) Minä en ole. Vain Jeesukselle on annettu valta antaa synnit anteeksi ihmiselle.

        Se että kunnioittaa Jumalaa ja tekee hänen tahtonsa, ei ole pois elämältä. Jeesus itse sanoo että Hän on todellinen Tie, Totuus ja ELÄMÄ! Kyllä me olemme eläneet maailmassa ja tiedämme mitä on elämä ilman Jumalaa. Vain Jeesus voi tuoda todellisen elämän ihmiselle. Ja extrana iankaikkisen elämän kadotuksen siaan. Ilman Jeesusta jokainen ihminen on kadotettu.

        Satuja ei koskaan kannata saarnata. Totuus tekee ihmisen vapaaksi. :) HALLE!


      • yjtfytf
        Reijo R kirjoitti:

        Miksi pidät mieluummin Jeesusta satusetänä kuin Pelastajana? Oletko jostain kuullut että satusedät antavat syntejä anteeksi :) Minä en ole. Vain Jeesukselle on annettu valta antaa synnit anteeksi ihmiselle.

        Se että kunnioittaa Jumalaa ja tekee hänen tahtonsa, ei ole pois elämältä. Jeesus itse sanoo että Hän on todellinen Tie, Totuus ja ELÄMÄ! Kyllä me olemme eläneet maailmassa ja tiedämme mitä on elämä ilman Jumalaa. Vain Jeesus voi tuoda todellisen elämän ihmiselle. Ja extrana iankaikkisen elämän kadotuksen siaan. Ilman Jeesusta jokainen ihminen on kadotettu.

        Satuja ei koskaan kannata saarnata. Totuus tekee ihmisen vapaaksi. :) HALLE!

        hei reijo luitko uusinta tutkimusta konservatiivisitä ja uskovista ihmisistä?he tutkivat sitä miksi nykyihminen uskoo moisiin sepityksiin?.siinä ne teki äo testejä heille ja olivat keskimääräistä paljon alemmat.oletko itse jo tehnyt?jos et ole niin teeppä ja sit tajuat itsekki miks uskot moiseen.vastauksistasi päätellen menet samaan kategoriaan.kyllä oon monet naurut saanut kiitos vain.


      • Reijo R
        yjtfytf kirjoitti:

        hei reijo luitko uusinta tutkimusta konservatiivisitä ja uskovista ihmisistä?he tutkivat sitä miksi nykyihminen uskoo moisiin sepityksiin?.siinä ne teki äo testejä heille ja olivat keskimääräistä paljon alemmat.oletko itse jo tehnyt?jos et ole niin teeppä ja sit tajuat itsekki miks uskot moiseen.vastauksistasi päätellen menet samaan kategoriaan.kyllä oon monet naurut saanut kiitos vain.

        Ei mitään ole hyvä vain. :) Nauru pidentää ikää, vaikka ei kuitenkaan iankaikkisuuteen saakka. Siihen taas tarvitaan Jeesus. Koskaan en olekaan väittänyt itseni kovin viisaaksi.

        Usko voi olla hyvinkin järjellinen juttu, mutta uskoon tuleminen ja syntyminen Pyhästä Hengestä uudesti ylhäältä on kuitenkin hengellinen juttu. Siksi on lohdullista tietää, että tämä on tie, jolta hullukaan ei eksy. :)

        1. Korinttolaiskirje 1:23: me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,...


      • samanmielinen
        Reijo R kirjoitti:

        Ei mitään ole hyvä vain. :) Nauru pidentää ikää, vaikka ei kuitenkaan iankaikkisuuteen saakka. Siihen taas tarvitaan Jeesus. Koskaan en olekaan väittänyt itseni kovin viisaaksi.

        Usko voi olla hyvinkin järjellinen juttu, mutta uskoon tuleminen ja syntyminen Pyhästä Hengestä uudesti ylhäältä on kuitenkin hengellinen juttu. Siksi on lohdullista tietää, että tämä on tie, jolta hullukaan ei eksy. :)

        1. Korinttolaiskirje 1:23: me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,...

        On ainaki yks asia jossa voi olla samaa mieltä ReijoRn kanssa. En mäkään sua oo kovin viisaana pitäny. Usko ei tosiaan oo mikään järkijuttu. Hullukaan ei eksy ja sellasiahan tolla tiellä onki.


      • Reijo R
        samanmielinen kirjoitti:

        On ainaki yks asia jossa voi olla samaa mieltä ReijoRn kanssa. En mäkään sua oo kovin viisaana pitäny. Usko ei tosiaan oo mikään järkijuttu. Hullukaan ei eksy ja sellasiahan tolla tiellä onki.

        :) Aivan. Hieno että meillä löytyi yhteinen näkemys. Nyt sinunkin on paljon helpompi tulla uskoon, kun kaltaisiasi on mukana. ;)


    • Aaaameeeeennn

      Minä olen uskossa, elään aika pitkälle kuin muutkin ihmiset mutta kuitenkin minulla on uskoni ja olen kristitty, en minä ymmärrä mikä siinä on niin pelottavaa tai vaikeata ettei sitä voisi hyväksyä osana arkielämää.

      En usko että raamatun kertomukset olisivat satuja, jokainen paikka josta raamattu kertoo on olemassa, on paljon ihmisiä raamatussa jotka ihmiset uskovat että ovat olleet olemassa esim. Faarao, Herodes yms....joten silloinhan Jeesuskin on totta ja on ollut olemassa, raamatussa on paljon profetioita ja voimme seurata niiden kulkua ja todeta että ne ovat pitäneet paikaansa, ilmestyskirjassa ( raamatun viimeinen osa ) kerrotaan kuinka me lähestymme kohti, luonnonkatastroofeja, jumalan pilkkaamista, taloudellista romahtamista ja paljon muuta kurjaa, ihmisille jotka ovat uskossa tämä merkitsee iloitsemista koska maapallomme synnytyskivut ovat alkaneet ja siihen tulee vielä useita tapahtumia ennenkuin Jeesus tulee takaisin joten sitä kannaattaa miettiä ja lukea !

      • elä ihimisiks

        Miksi oot valinnu just Kristinuskon? Varmaan siks että se on valtausko täällä päin. Raamatussa mainitaan tosiaan faarao. Jos sä uskot klaikkiin niihin kirjoihin joissa mainitaan olemassa olleita ihmisiä ei sulla lopu uskot eikä uskonnot. Raamattu on täynnä kertomuksia jotka on valeita. Koskaan ei Egyptissa oo ollu juutalaisia orjina ja kuitenki se sieltä lähtö on yks perusjutuista Raamatu uskoissa. Jeesuksen piti tulla takasi sillon ku ne samat ihmiset oli elossa jotka oli elossa sen kuollessa. Paskapuhetta siinäki. Aina kaikkina aikoina on ollu just se oikee aika Jeesuksen tulla. Koskaan ei vaan oo kukaan nähny. Kyllä se satukirja on eikä Jumalasta oo kellään mitään oikiaa näyttöö. Ala sääki elään oikiaa elämää ja jätä nuo hullutukset Reijoille.


      • Reijo R
        elä ihimisiks kirjoitti:

        Miksi oot valinnu just Kristinuskon? Varmaan siks että se on valtausko täällä päin. Raamatussa mainitaan tosiaan faarao. Jos sä uskot klaikkiin niihin kirjoihin joissa mainitaan olemassa olleita ihmisiä ei sulla lopu uskot eikä uskonnot. Raamattu on täynnä kertomuksia jotka on valeita. Koskaan ei Egyptissa oo ollu juutalaisia orjina ja kuitenki se sieltä lähtö on yks perusjutuista Raamatu uskoissa. Jeesuksen piti tulla takasi sillon ku ne samat ihmiset oli elossa jotka oli elossa sen kuollessa. Paskapuhetta siinäki. Aina kaikkina aikoina on ollu just se oikee aika Jeesuksen tulla. Koskaan ei vaan oo kukaan nähny. Kyllä se satukirja on eikä Jumalasta oo kellään mitään oikiaa näyttöö. Ala sääki elään oikiaa elämää ja jätä nuo hullutukset Reijoille.

        No miksi sitten Egyptin hallitus tosissaan esitti laskua israelilaisille sitä kullasta jonka saivat mukanaan luvattuun maahan Egyptistä. No Isralilaiset laskivat sen palkaksi orjatyöstä. :)

        Tosi on, että Raamattu on satukirja satusedille. Mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan totinen ja paikkansapitävä sana! Tee niinkuin on kirjoitettu, tapahtuu niinkuin on kirjoitettu. Voit alottaa syntiesi anteeksipyytämisellä, ja katso mitä tapahtuu. :)


      • Reijo! Ala elää!
        Reijo R kirjoitti:

        No miksi sitten Egyptin hallitus tosissaan esitti laskua israelilaisille sitä kullasta jonka saivat mukanaan luvattuun maahan Egyptistä. No Isralilaiset laskivat sen palkaksi orjatyöstä. :)

        Tosi on, että Raamattu on satukirja satusedille. Mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan totinen ja paikkansapitävä sana! Tee niinkuin on kirjoitettu, tapahtuu niinkuin on kirjoitettu. Voit alottaa syntiesi anteeksipyytämisellä, ja katso mitä tapahtuu. :)

        Unohda raamatut, jeesukset sun muut hömpötykset, ennen kuin on myöhäistä.


      • Reijo R
        Reijo! Ala elää! kirjoitti:

        Unohda raamatut, jeesukset sun muut hömpötykset, ennen kuin on myöhäistä.

        Niin en elä enään, minä vaan Kristus minussa :) Joten on jo myöhäistä. ;)

        1. kirje Timoteukselle 3:13: Sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa.

        AAMEN! :)


      • kerro mulle--
        Reijo R kirjoitti:

        No miksi sitten Egyptin hallitus tosissaan esitti laskua israelilaisille sitä kullasta jonka saivat mukanaan luvattuun maahan Egyptistä. No Isralilaiset laskivat sen palkaksi orjatyöstä. :)

        Tosi on, että Raamattu on satukirja satusedille. Mutta meille, jotka uskomme, se on Jumalan totinen ja paikkansapitävä sana! Tee niinkuin on kirjoitettu, tapahtuu niinkuin on kirjoitettu. Voit alottaa syntiesi anteeksipyytämisellä, ja katso mitä tapahtuu. :)

        onko raamattu se oikea vai koraani?Miksi vain uskot siihen raamattuun?Maailmassa on monia JUMALIA eri uskontojen mukaan ja jokainen näistä uskovista on sitä mieltä että minun uskoni on se oikea.Raamatun mukaan oli ensin vain EEVA ja AATAMI KÄÄRME jaOMENAPUU.Mistä polveutuivat nämä maailman kaikki rodut?


      • PIMPANVARTIJA
        kerro mulle-- kirjoitti:

        onko raamattu se oikea vai koraani?Miksi vain uskot siihen raamattuun?Maailmassa on monia JUMALIA eri uskontojen mukaan ja jokainen näistä uskovista on sitä mieltä että minun uskoni on se oikea.Raamatun mukaan oli ensin vain EEVA ja AATAMI KÄÄRME jaOMENAPUU.Mistä polveutuivat nämä maailman kaikki rodut?

        ONKO PERÄÄ ETTÄ KÄÄRME OLIS MENNYT EEVAN PIMPSAAN


    • Aaaameeeeennn

      Elään laadukasta elämää kristittynä, ei minun tarvitse tehdä tai olla tiettyjä asioita koska minä uskon, huomaan toki että jotkut jotka täällä kirjoittavat etsivät tosissaan totuutta miten he muuten voisivat hakea kohtia raamatusta tai kommentoida tiettyjä asioita.

    • Reijo R

      Kyllä näin on. Jokainen meistä on etsijä, sillä iankaikkisuus on pantu meidän sydämmiimme. Monet vain etsivät vääristä paikoista ja saavat synistä lyhytaikaista nautintoa. Iankaikkisuuskysymys on ratkaistu jokaisen puolesta Golgatan ristillä. Jeesus nimittäin tehtiin synniksi ihmiskunnalle. Sillä epäusko Jeesukseen on synti, joka vie ihmisen suoraan kadotukseen, siinä ei teonsynnitkään paina mitään. Samoin usko Jeesukseen vie taivaaseen. Kuuliaisuus Jumalan sanalle antaa mielekään elämän. Sen voin todeta. Tulkaa jutteleen kun näätte mut kylillä. Lupaan olla purematta :)

    • ristitty

      Kaste ja usko pelastaa Reijo hyvä, koita oppia tämän.

      • Reijo R

        Niin, Raamattu kylläkin sanoo: Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu. Mennään tuossa järjestyksessä :)

        Kaste, ilman uskoa on täysin hyödytön. Jos itse olet uskossa ja pidät lapsena saamaasi kastetta pätevänä, se on ok mun puolesta. Mutta älä tule väittämään mulle että kaste pelastaa. Se on pötyä ja tiedät sen itsekin. -Vai etkö?

        En ala sun kanssa kuitenkaan tästä tässä vääntämään.


      • Sieg halle?
        Reijo R kirjoitti:

        Niin, Raamattu kylläkin sanoo: Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu. Mennään tuossa järjestyksessä :)

        Kaste, ilman uskoa on täysin hyödytön. Jos itse olet uskossa ja pidät lapsena saamaasi kastetta pätevänä, se on ok mun puolesta. Mutta älä tule väittämään mulle että kaste pelastaa. Se on pötyä ja tiedät sen itsekin. -Vai etkö?

        En ala sun kanssa kuitenkaan tästä tässä vääntämään.

        Niinpä niin.....


      • Mitäs lupasit?
        Reijo R kirjoitti:

        Niin, Raamattu kylläkin sanoo: Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu. Mennään tuossa järjestyksessä :)

        Kaste, ilman uskoa on täysin hyödytön. Jos itse olet uskossa ja pidät lapsena saamaasi kastetta pätevänä, se on ok mun puolesta. Mutta älä tule väittämään mulle että kaste pelastaa. Se on pötyä ja tiedät sen itsekin. -Vai etkö?

        En ala sun kanssa kuitenkaan tästä tässä vääntämään.

        1.4.2012 klo 1926 sanoit et sä et rupee enempää vänkään. Ton kiriotit 19.4. Mites on noitten lupausten pitämisten kans. Vai eikö ne koske hellareit? Eihän tuo kyl eka kerta oo ku saarnaaja pajunköyttä syöttää. Mut senhän sä jo tiesitki.


      • Reijo R
        Mitäs lupasit? kirjoitti:

        1.4.2012 klo 1926 sanoit et sä et rupee enempää vänkään. Ton kiriotit 19.4. Mites on noitten lupausten pitämisten kans. Vai eikö ne koske hellareit? Eihän tuo kyl eka kerta oo ku saarnaaja pajunköyttä syöttää. Mut senhän sä jo tiesitki.

        En ole saarnaaja... Ja saarnaajat eivät syötä pajunköyttä vaan puhuvat Jumalaan sanaa.

        Lupaus koski "oikeaopista" luterilaista, ei sinua.


      • kastettu kristitty
        Reijo R kirjoitti:

        Niin, Raamattu kylläkin sanoo: Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu. Mennään tuossa järjestyksessä :)

        Kaste, ilman uskoa on täysin hyödytön. Jos itse olet uskossa ja pidät lapsena saamaasi kastetta pätevänä, se on ok mun puolesta. Mutta älä tule väittämään mulle että kaste pelastaa. Se on pötyä ja tiedät sen itsekin. -Vai etkö?

        En ala sun kanssa kuitenkaan tästä tässä vääntämään.

        kaste pelastaa tässä on suurin ero luterilaisten ja helluntailaisten välillä. te ette tunnusta että Kasteessa saadaan synnit anteeksi ja että uudestisyntyminen tapahtuu siinä, te vaaditte ihmisiltä omatekoista uskonratkaisua joka on harhaoppi. Lopettakaa tämä ihmisten käännyttäminen näillä seuduilla. He ovat jo kirkon jäseniä, kastettuja kristittyjä.


      • körttiläinen
        kastettu kristitty kirjoitti:

        kaste pelastaa tässä on suurin ero luterilaisten ja helluntailaisten välillä. te ette tunnusta että Kasteessa saadaan synnit anteeksi ja että uudestisyntyminen tapahtuu siinä, te vaaditte ihmisiltä omatekoista uskonratkaisua joka on harhaoppi. Lopettakaa tämä ihmisten käännyttäminen näillä seuduilla. He ovat jo kirkon jäseniä, kastettuja kristittyjä.

        Aamen se on totta.


    • joopa joo

      Baptistit haluavat kieltää loton.No niin.

    • Aaaameeeeennn

      Tuli mieleen eräs ihminen joka ei uskonut Jumalaan mutta kuitenkin hän oli vihainen Jumalalle yli 30 v, miten se on mahdollista jos ei kerran mukamas usko ? luulenpa että moni kokee tämän saman asian.

      • Eräs ihminen

        Eräs ihminen ja eräät tahot ovat yleisimpiä uskovien väittämien asioiden tekijöitä. Joskus myös joku tohtori on tehnyt jossain kokeita ja ne on jossain lehdessä esitetty. Koskaan ei kerrota nimiä ja paikkoja. Aina joku jossain. Vakuuttavaa todistelua.


    • Aaaameeeeennn
    • oikeaoppinen luteril

      Pyhä Kaste pelastaa. Näin oikeaoppinen kirkko opettaa. Pyhässä messussa nautittu Pyhän Ehtoollisen Sakramentti on todellista Kristuksen ruumista ja hänen verta, joka lahjoittaa syntien anteeksiantamuksen.

    • Uskovaisiako

      Näytti päivän Keparissa, että oikeaoppinen lutherilainen tohtori oli erottamassa arkkipiispaa.
      En kyllä tiedä mistä hän on valtuutensa saanut moiseen.
      Minä ainakin olen lukenut , vaikka en ole tohtoriksi lukenutkaan, että Raamatussa sanotaan:
      1. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
      (Evankeliumi Matteus 7)

      • kysely vaan

        onko jehoja ja lestaatti sama kuka tietää


    • kastettukristitty

      nämä lahkolaiset ovat tunkeutuneet jopa miesten sana ja saunapiiriin. Kauheaa väittelyä joka kerta. aino joku kävelee vihastuneena ulos. lopettakaa jo se pelleily.

      • AteistiA

      • kastepelastaa

        lauri joutui jättämään piirin, nyt siellä vallitsee täysi pimeys ja harhaoppi on vallannut sen. Ihannoidaan menestysteologiaa ja hellntailaisuutta. Lauri oli ainoa joka uskalsi tuoda oikean luterilaisen opin esiin. Nyt siellä on vaan nynnyjä kukaan ei uskalla panna vastaan näille pirullisille lahkolaisille.


    • Uudestisyntynytihminen

      Sinulle Kaste pelastaa: jos jättäisi pois kaikki valehtelut sinun kommenteissa niin jäisi täysin tyhjä komentti mutta ei sinulta voi vaatia kovinkaan paljon kun aivokapasiteetti on rajallinen.

      Jos kaste pelastaa niin silloin Jeesuksen työ olisi ollut täysin turha.

    • aitoluterilainen

      Luther sanoi että hengellisissä asioissa meidän järkemme on pirun riivama. Mikä sinua vaivaa kun kokoajan hyökkäät raamatullis-luterilaista pelastusoppia vastaan. Puuttuuko sinulta pelastusvarmuus? Tule kirkkoon sanan ja SAKRAMENTTIEN yhteyteen, muualta et rauhaa löydä. Tee parannus väärästä opista.

    • toinenkirkonkristitty

      Jeesuksen ristintyö on kasteessa ja ehtoollisessa, me tulemme osalliseksi Golgatan työstä näitten armonvälineiden kautta. Ei pelkkä Jumalan Sana riitä.

    • Siunattuapääsiäistä

      Minäkin olen luterilaisen seurakunnan jäsen, tulin uskoon 30v sitten, sain ottaa Jeesuksen vastaan pelastajakseni, elikkä synnyin uudesti ylhäältä. Sitä ennen uskoin kyllä Jumalan olemassa oloon ja rukoilinkin joskus, mutta en tuntenut Jeesusta Kristusta henkilökohtaisena vapahtajanani, olin myös lapsena kastettu ja kävin rippikoulun, mutta en ollut uskossa, vaan elin maailmassa, ryyppäsin ja remusin ja elin syntielämää. Usko on Jumalan antama armolahja. Saan olla pelastettu yksinomaan armosta. Kiitos Jeesus.

    • Uudestisyntynytihminen

      Late on entinen opettaja joka ei siedä muita ns. auktoriteetteja kuin oma valtava ego, mutta kaikessa on toivoa kunhan ensin pyyhitään pois opitut opetukset jotka eivät ole Raamatunmukaisia, kirkko ja sakramentit eivät anna kuin valerauhan, Jeesus antaa sen todellisen rauhan, pelastuksen, elämän, totuuden ja tien se joka muuta väittää on paholaisen omia !

      • Anonyymi

        laten veli on helluntailainen


    • evankelinenkristitty

      sinun lahko-opilla ei taivaan valtakuntaa peritä. Pitää olla oikea raamatullis-luterilainen usko ja oppi. Jos et tunnusta vanhoja kirkon uskontunnustuksia joita luetaan messussa et voi olla oikea kristitty. Tunnustatko YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUKSEKSI. Jos vastaus on ei olet väärässä uskossa ja opissa. Laurilla on oikea uskonymmärrys. Sinä et ole pystynyt esittämään yhtäkään kohtaa jossa hänen oppinsa ei olisi Raamatunmukainen.

      • Anonyymi

        nämä jotka aiheuttavat skismoja miesten sanapiirissä on pirun riivaamia ei pidä yhdessä rukoilla heidän kanssaan eikä olla samassa huoneessa jottei saastuisi heitä ei myöskään saa tervehtiä rauhantervehdyksellä , sana sanoo harhaoppista ihmistä karta varoitettuasi häntä kerran


    • evankelinenkristitty

      Tässä on eräs Siionin Kanteleen laulu jonka voitte laulaa seuraavassa miestenpiirissä:

      1. En voi rikkaammaksi tulla kaikki Kristuksessa on, taivas aarteineen on mulla kun sain Herran suosion, KASTE antoi Kristuksen sekä lapsen oikeuden.
      2. Jeesuksessa Kristuksessa syntinen on vanhurskas, vaatteessansa valkoisessa puhdas pyhä autuas, pääsin Herran omaksi perijäksi rikkaaksi.
      3. Aarrettani ei syö ruoste eivät varkaat varasta, koi ei päästä voi sen luokse, ei se koskaan katoa se on Herran huomassa parhaimmassa suojassa.
      4. Kuinka ihanaa on olla, täyttää ilo sydämen, onhan KERRAN KASTETULLA aarre iankaikkinen, totisesti Kristuksen omistan ja autuuden.
      5. Herran Sana on se kahva, johon tartun uskoen, se on testamentti vahva, varma kautta aikojen, pelastun kun uskon sen vaihtuessa tunteiden.

    • Uudestisyntynytihminen

      evankelinenkristitty: Sinulle on tuskin annettu valta arvioida kuka on Kristuksessa ja kuka ei ja väität että: Pitää olla oikea raamatullis-luterilainen usko ja oppi, entäs muut ihmiset onko kaikilla heillä väärä usko tai onko Jumala siunanut pelkästään Siionin porukka taivastielle, alkaa hieman kuulostaa nk Jehovan Todistajat heilläkin on tällaisia pitää pakkoja yms... lahkoon kuuluvia suorituksia ja luulevat että he ovat ainoat jotka perii Jumalan Valtakuntaa.

      Tiedätkö edes miten etsiä Jumalan Valtakuntaa, miten se tapahtuu ja mistä se löytyy ?

    • evankelinenkristitty

      Jos joku on tuhlaajapoika ja jättänyt kasteen armoliiton hän voi palata siihen parannuksen armon eli kääntymyksen kautta. Kirkon ja seurakunnan (jonkun papin tai maallikkouskovan) on julistettava hänelle synninpäästö Kristuksen nimessä ja veressä tai Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin uskoontuleminen tapahtuu jos on jättänyt Jumalan valtakunnan. Mutta rukouksen kautta kukaan ei tule uskoon rukous ei ole armonväline.

    • Uudestisyntynytihminen

      Kerro nyt missä se Jumalan valtakunta sijaitsee ja miten se löytyy ?

      • Anonyymi

        Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä se ei ole näkyvä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä se ei ole näkyvä

        Eli vähän niin kuin riihitonttu-usko. Ei sekään näy.

        Mielikuvituksia molemmat!


    • Helluntalaisilla ei ole omaa oppia, se on Raamatun oppi. Helluntlaisilla ei ole Raamatun ohella mitään uuta kirjaa (vr. luterilaisten tunnustuskirja) . Jos helluntaialilla on jokin oppi, se löytyy puhtaasti Jumalan sanasta.

      "Joka uskoo ja kestetaan se pelastuu" :)

      • luterilaiskristitty

        älä valehtele reijo Suomen helluntaikirkolla on nykyään oma katekismus, etkö ole tietoinen tästä?


      • OmaOppiOn

        Helluntalaisilla on oma oppi, se on helluntalaisten oma tulkinta Raamatusta.

        Juuri tämä tekee heidän kanssaa keskustelun vaikeaksi, siis "ei meillä ole omaa oppia" - vastaavaa sanovat monet muutkin uskonsuunnat ja lahkot, jotka edustavat hyvin erilaisia ajattelutapoja ja Raamatun tulkintoja.


      • hallekomohallereijo

        reijo ,miksi joka kymmenes vanki on hellari .miksi hellarit tekee rikoksia , varastaa tappaa, ja ennenkaikkea tekee talousrikoksia. amerikassa hellarisaarnaajat menee jo keskenään naimisiin , sanoivat että ovat homoja, jenkeissä jo hellariministerikin kannattaa homoliittoja


      • evankelistaHK

        miksi helluntaievankelista varastaa, eikö tunne käskyjä. miksi tuomitsee,eikö tiedä että hänet tuomitaan. . .


      • reijollaMENIsormiPYLLYYN

        kerroppa reijo toi helluntailaselle pariskunnalle jolta kuoli poika . poika oli isänsä mukaan helluntailainn , ei ollu kastttu , ei ollut uskoa koska kännäsi ja eli synnissä


    • luterilaiskristitty

      Teillä on Calvinin oppi ei Raamatun oppi. Lutherilla oli Raamatun oppi. Te kiellätte sakramenteissa saadun syntienanteeksiantamuksen.

    • Uudestisyntynytihminen

      Calvin korosti enemmän sitä, että seurakunnan toiminnan tulee olla nimenomaan Raamatun mukaista eli sellaista mikä on Raamatussa nimenomaan mainittu. Apostolien teot 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

      Huom. missään ei puhuta sakramenteista, koko raamatusta ei edes löydy sanaa sakramentti, se on ihmisten keksimä sana johon liittyy seuraavat asiat: Sakramentti on kristillisen kirkon pyhä toimitus. Eri kristillisillä kirkoilla on erilaisia sakramentin määritelmiä ja eri määrä sakramentteja. Katolisessa ja ortodoksisessaa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, konfirmaatio (vahvistus, mirhavoitelu), pappisvihkimys, avioliitto, ehtoollinen (eukaristia), rippi (parannus, katumus) ja sairaiden voitelu. Protestanttisissa kirkoissa sakramentteja on kaksi: kaste ja ehtoollinen ja mahdollisesti rippi.

    • EiVoiKieltää

      Helluntai-oppi on kaikkein dogmaattisin oppi, mitä löytyy.

    • helarihomoli

      Nuorena olen ollut mukana jonkin verran helluntaibhommeleissa pakosta mutta onneks olen päässyt pois siitä kirouksesta, helluntailaiset on minun kokemuksen mukaan niin kieroja ja ahneita selän takana puhujia, tämä minun kokemus noin kymmenestä eri seurakunnasta

    • oikeaoppinenluterus

      tänään torilla tuli vastaan kaksi lahkolaista epämiellyttäviä tyyppejä

    • rödsökaragrupp

      ne käyvät joskus miesten sana ja saunapiirissä istuvat joskus ABC:llä ilkeitä epämiellyttäviä tyyppejä

    • kastettukristitty

      kirkkomme arkkipiispa Tapio Luoma sanoi Turun sanomissa 16.10.2018: Kristillistä uskoa ei ole tarkoitettu poliittiseksi työkaluksi sillä tavoin, että poliittinen puolue voi käyttää uskoa argumenttina puolueen omassa poliittisessa agendassa". Kd on kirkon vastainen liike. Jos haluat tukea ev.lut kirkkoa älä äänestä KD:tä. Se on täynnä hellareita ja muita lahkolaisia. Suomen kirkko ja sen piispat ovat hyväksyneet tasa arvoisen avioliittolain. Suomen kirkon papit eivät saa syrjiä seksuaalivähemmistöjä. Joten äänestä sellaista puoluetta joka hyväksyy homot.

      • Anonyymi

        Äänestä mitä haluat.


    • Anonyymi

      rödsön miestenpiiri on harhaoppinen

    • Anonyymi

      Kaikki harhaoppisuus on passkaa. Etenkin jos ja kun puhutaan riihitontuista - jumalista, jeesuksista, enkeleistä, piruista, keijukaisista, ym mielikuvitusolennoista. Lapsille "syötetään valhetta", hävetkää muka aikuiset ja muka viisaat vanhemmat...
      Onneksi totuus paljastuu lapsukaisille kunhan he aikuistuvat ja saavat oman järkensä. Oppivat ajattelemaan itse - elämään itse vapaassa yhteiskunnassa ilman iskän ja äiskän - koko suvun sanelemia "saatanoita", hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Onko ripulistilla esittää mitään todisteita väitteidensä tueksi edelleenkään!


    • Anonyymi

      eräs luterilainen kirkkoherra oli rödsön miestenpiirissä mikä oli keskustelun aihe

      • Anonyymi

        He keskustelivat rysäkalastuksesta


    • Anonyymi

      Hyvinkin raamatullinen ja asiallinen piiri.

      • Anonyymi

        eikö siellä haise vanha viina ja hiki


    • Anonyymi

      Evoluutioteorialla ei ole moraalia, tunteita eikä toimi loogisesti, luomisteorialla on taas kaikki nämä elementit !

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet ihan asian ytimessä ja sen loogisissa perusteissa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14931692/luomisteoria

        Riitelettekö te itsenne kanssa vai toistenne kanssa? Vai molempien?

        Eikö rasita tuo räyhä?
        "Jumalalta tuleva viisaus on rauhaisa ja lempeä, täynnä hyviä hedelmiä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitelettekö te itsenne kanssa vai toistenne kanssa? Vai molempien?

        Eikö rasita tuo räyhä?
        "Jumalalta tuleva viisaus on rauhaisa ja lempeä, täynnä hyviä hedelmiä"

        Hah, mitä passkaa. "Jumaluus" on aiheuttanut ja aiheuttaa edelleen kasvavalla vauhdilla kaikki maailman pahimmat kauheudet: Sodat, tappelut, terrorismin, vihan, väkivallan; kateuden, köyhyyden, kadon, nälän, kyräilyn jne...
        Pahimpia ovat "miljoonat lahkot ja lahkolaiset". Olen tämän joutunut kokemaan ja todistamaan aina lapsuudesta tähän päivään saakka. Joten lopettakaa tuo naurettava keskustelu, kirjoittelu ja "tappelu muka siitä oikeasta jumalasta, jeesuksesta, riihitontusta, enkeleistä ja keijukaisista", hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      rödsössa asuu kaikki kylähullut

    • Anonyymi

      joo se yks kin juoppo joka käy saunapiirissä

    • Anonyymi

      Martti Lutherin näkemys homoseksuaalisuudesta on tallennettu Plassin What Luther Says-kirjaan:[5]

      »Sodomalaisten pahe on vertaansa vailla oleva hirvittävyys. Se poikkeaa luonnollisesta intohimosta ja halusta, jonka Jumala on istuttanut luontoon, jonka mukaan mies haluaa intohimoisesti naista. Sodomia kaipaa sitä, mikä on täysin luonnon vastaista. Mistä tämä perversio tulee? Epäilemättä se tulee paholaisesta. Kun ihminen on kerran kääntynyt syrjään Jumalan pelosta, paholainen painostaa hänen luontoaan niin suuresti, että hän sammuttaa luonnollisen halun tulen ja herättää toisen, mikä on luonnon vastaista.

    • Anonyymi

      Sipuleita kuoriessa, usko, toivo ja viimeinen oljenkorsi. Suorittamallakaan ei armoa tipu.

    • Anonyymi

      Helluntai herätyksessä paljon Herran kutsumia heränneitä jotka kertoneet omaan oikeaa todistustaan Jeesuksen armosta. Olen kokonut heidät monesti uskossaan aidoiksi. Myös uudestisyntymisestä on Raamatussa kerrottu, olen myös lapsikasteen puolesta mutta Raamatusta voi jokainen lukea uudestisyntymisen kohdat ja pohtia mikä merkitys on. Voisiko olla myös uskoon kutsumista ja uskon vahvistamista jonka Jumala joskus aikuisellekin jo vauvana kastetulle suo, esim ettei joudu harhateille vaan seuraa Jeesusta taivaaseen asti.

    • Anonyymi

      Luterilaisen kirkon nykykäsikirjassa korostuu kummat kohdat, veren juonti. lihan syönti, synnin jatkuva tekeminen tänään ja huomenna enemmän kuin edellisissä liturgioissa.

    • Anonyymi

      "kuoleman kultti" ei ole minusta niin hyvää uskoa, usko on elävien uskoa, ei kuoleman palvontaa monituisine pitkine riitteineen ja rahojen keruineen kuolemalle hautajaiset yms kuoleman tapahtumien korostaminen.

    • Anonyymi

      Porvoon hiippakunnan piispa rakastettu esipaimen Bo Göran Åstrand haluaa vihkiä samaa sukupuolta olevat. Miten Kokkolan ruotsalaisen seurakunnan kirkkoherra tulee toimimaan?

    • Anonyymi

      Pitää tietytsi kieltäytyä jos lukee seuraavaa tekstiä :

      Martti Lutherin näkemys homoseksuaalisuudesta on tallennettu Plassin What Luther Says-kirjaan:[5]

      »Sodomalaisten pahe on vertaansa vailla oleva hirvittävyys. Se poikkeaa luonnollisesta intohimosta ja halusta, jonka Jumala on istuttanut luontoon, jonka mukaan mies haluaa intohimoisesti naista. Sodomia kaipaa sitä, mikä on täysin luonnon vastaista. Mistä tämä perversio tulee? Epäilemättä se tulee paholaisesta. Kun ihminen on kerran kääntynyt syrjään Jumalan pelosta, paholainen painostaa hänen luontoaan niin suuresti, että hän sammuttaa luonnollisen halun tulen ja herättää toisen, mikä on luonnon vastaista.

    • Anonyymi

      Joo, tämä helluntaiusko on muiden uskontojen ohella herkän ihmismielen harhaanjohtamista ja pelottelua. Jos et usko ja tee sitä niin sitten joudut........... Jos vielä annat rahaa tähän hyvään niin saat armahduksen, pääset synneistäsi ja paikan taivaasta.

      Meidän naapurin sairas täti sairastui aikanaan pysyvästi tämän uskonlahkon sanansaattajien jatkuviin vierailuihin ja peloitteluihin tulevalla paikalla sieltä jostain pimeydesta jos et nyt viimeistään............... Näitä vastaavia tapauksia on tuhansia.

      Ei tämä kyseinen täti eikä kukaan muukaan ole palannut ilmoittamaan sieltä jostain mikä se todellisuus siellä odottaa.

      • Anonyymi

        Tällä sivustolla uskonasioista riitely on kielletty, joten tämän aiheen käsittely on loppuun käsitelty. Ei enää puheenvuoroja, kop kop kop, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      kokkolan suomalainen seurakunta on mukana pride tapahtumassa kaikki seurakunnan työntekijät ja papit joutuvat virkansa puolesta olemaan mukana

    • Anonyymi

      nyt se yksi kylähullu on alkanu ajaan mopolla

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä aikuiset oikeustoimikelpoiset viitsivät rahoittaa tuollaista mielikuvitustuotetta markkinoivaa puljua rahoittaa?

      Suomi kulkee kehityksessä jälkijunassa kun täällä edelleen kuuluu 67% ev.lut. kirkkoon vaikka vain 25% suomalaisista uskoo kristinuskon jumalaan. Ihan silkkaa saamattomuuttaan jatkavat satojen eurojen maksamista vuosittain tuolle umpibyrokraattiselle kirkolle.

      Moni kuvittelee, että maksamalla kirkollisveroa, tukee hyväntekeväisyyttä. Kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa kirkollisverovaroista menee vain byrokratian pyörittämiseen ja vähässä käytössä olevien kirkkorakennusten ylläpitoon.

      Hyväntekeväisyyteen ei taaida mennä edes 10%.

      • Anonyymi

        Hyvällä asialla olevaa tahoa, kuten kirkkoa, avustaa mielellään muutamalla eurolla per kuuksusi.


    • Anonyymi

      kyllä oikeassa olet

    • Anonyymi

      Onhan se jollekin elämäntavoille pelastus,muutoin tuntuu epäilyttävältä touhulta .

    • Anonyymi

      wof seurakunta oli kastanut toisen kerran jonkun joka oli jo lapsena kastettu. kauhea asia. se on oikein harhaoppien harhaoppi. vääristynyt lahko joka huijaa rahaa ihmisiltä

    • Anonyymi

      Osa on ahdasmielisiä jotka tuputtavat uskoaan jokaiselle vastaantulijalle.Sitten on nämä torilaulajat .Yksi teki konkurssin ja kusetti ns.ystäviään .

    • Anonyymi

      Dopets Sakrament frälsar och ger dig evigt liv

    • Anonyymi

      amen så är det. Vederdöparna är från han onde djävulen sade Luther. Den som tar andra dopet är inte en rätt kristen.

    • Anonyymi

      idag firades 6 rättrogna nattvardsmässor i Karleby flera hundra personer fick sina synder förlåtna i Nattvardens heliga sakrament.

    • Anonyymi

      Lukekaa Koraania, siinä on totuus. Muhammed oli oikea Herra. Allah Akbar.

    • Anonyymi

      i det helga dopet blev du upptagen som guds barn och i nattvarden får du syndernas förlåtelse så förkunnades det så tydligt och klart på sommarmötet i larsmo där var sextusen personer som deltog.

    • Anonyymi

      Nämä lahkolaiset ovat tunkeutuneet jopa miesten sana ja saunapiiriin. Kauheaa väittelyä joka kerta. aino joku kävelee vihastuneena ulos. lopettakaa jo se pelleily.

      Entäs miesten sana ja savusaunapiiriin.

      • Anonyymi

        Eri seurakuntien naist pitävä yhteisiä rukousiltoja eivätkä riitele mistään.

        Mite naiset onki niin paljo miehiä fiksumpia,


    • Anonyymi

      Näissä keskusteluissa tulee esille oma vanhurskaus,liha keskustelee ei henki.Ollessasi epävarma asiasta tarkista raamatusta mikä on totuus älä esitä omaa totuuttasi.Oma kielesi kylvää suurinta myrkkyä tai rakkautta ympäristöösi.

      • Anonyymi

        Rei jo Ruotsa lainen
        9 t •
        Tulemme hakemaan palkat pian .

        "Korostetaan sitä mikä on yhteistä.
        Joskus vuosia sitten minulla oli ankaria vääntöjä lahkottuneiden luterilaisten kanssa kasteesta. Muutaman kanssa on vieläkin. Lupasin joillekin jopa 10000 markkaa jos löytävät lapsikasteen raamatusta. Varoissani olen edelleen. "


    • Anonyymi

      Alussa Jumala loi Miehen ja Nai sen .

    • Anonyymi

      psykoanalyytikko Sigmund Freud sanoi että jokainen syntyy bi seksuaalina

    • Anonyymi

      Lavastus STOP

    • Anonyymi

      Lopettakaa lavastus

      • Anonyymi

        Freudin tuntemus näyttäs heikolta.


    • Anonyymi

      närvilässäkin on monta homoa

    • Anonyymi

      VAROKAA KAIKKIA USKONTOJA , NE ON VAAN RAHAN PERÄÄN

      • Anonyymi

        päinvastoin ,Ahtisaarikin, rauhannobelisti, sanoi, että uskonnot kaikki ovat rauhan asialla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe