hullu lajinne tuottaa tuskaa!

Ellu_82

olen kuullut poikani käyvän pelaamassa airsoftia hänen kaverinsa luona. Otin pojan heti kättelyssä puhutteluun, ja sanoin, että saat harrastaa sitä, kun olet 18 vuotias. Nyt poika on 15, Kyllä tuon ikäisellä tuntuu jos kuula tulee peppuun. Huonoja vanhempia, jotka antavat poikiensa pelata tätä. Sotahullujen peli se on. Poikani on myös kinunut päästä harrastamaan tätä lajia jossain Airsoft seurassa, enkä tietenkään päästänyt! Ja mitenkäs pitkää kotiarestia ehdottaisitte siitä, kun poikani oli käynyt salaa pelaamassa? onkohan yksi kuukausi tarpeeksi? Poika sanoo itse että korkeintaan 3 viikkoa, noh, mitäs mieltä olette?

85

953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosikko. ..

      Hemmetin mielenkiintoinen ja antoisa harrastus.

      Lisäksi hyvin sosiaalinen, päinvastoin kuin kuvitellaan.

      Ennemmin olisin huolissani väkivaltapelaamisesta internetin välityksellä kuin tästä.

      Softaaminen on pikemminkin larppaamista.

      Tässä voisi pikemminkin tulla psyykkisiä oireilua jollei pääse pelaamaan.

      Jos pääsee, niin veikkaan että into siinä sitten lopahtaa muutaman vuoden päästä.

      Mutta, leikkimieltä... se on leikkiä ja peliä ja huvia vaan.

      • 70v Äiti

        KOKO LAJI ON VÄÄRIN JOS SITÄ JATKETAAN KAIKKI KUOLEE KUN SELLASET LAPSET KASVAA TAPPAJIKSI


      • 70v Äiti kirjoitti:

        KOKO LAJI ON VÄÄRIN JOS SITÄ JATKETAAN KAIKKI KUOLEE KUN SELLASET LAPSET KASVAA TAPPAJIKSI

        Airsoftia ei MITENKÄÄN voi sanoa sotahullujen peliksi koska se on vain harrastus, ei liity oikeaan sotaan. Jos pelaajasta tulee sotahullu, kyllä,sillä on päässäkin joku vialla. Katsoppa vaikka mtv3:n aamuteeveen jakso airsoftista


    • Kokenut softaaja

      Ensinnäkään airsoft ei ole sotahullujen peli, vaan liikunnallinen kuntoa kasvattava urheilulaji joka ei ole tullut vielä tutuksi Suomessa. Se kehittää sosiaalisia taitoja ja ei ole pahaksi lapsille toisin kuin on annettu ymmärtää. Uskon että vanhemmille on tullut huono kuva kun lehdissä on ollut lööppejä missä lapsi on saanut muovikuulan silmäänsä. Se on lapsen sekä vanhempien oma syy jos eivät ole ostaneet lapselleen kunnollisia suojavälineitä. Itse antaisin lapsen harrastaa airsoftausta kunhan hänelle ostetaan kunnon suojavälineet ja kerrotaan etteivät airsoft-aseet ole leluja vaan asereplikoita jotka ampuvat 6mm muovikuulia jotka aiheuttavat iholle osuessaan pienen mustelman mutta eivät mitään hengenvaarallista kunhan on ne suojavälineet kunnossa.

    • Kokenut softaaja

      Lisäksi suosittelen lukemaan myös esimerkiksi pks-airsoftin (Pääkapunkiseudun airsoft ry) tekemän tietoiskun huoltajille ja aloittelijoille missä kerrotaan mitä airsoft on, mitä siinä tehdään ja muuta oleellista.

    • Anna softata vaan

      oon ollu pari kertaa airsoft pelissä ja on osunut kasvoihin ja käsiin lauantaina pkssän pelissä mutta jälkii ei nää enää eikä se nipistelly kun puoli minuuttia.

      PKS AIRSOFTIN SIVUILLA LUKEE ETTEI KÄYTETÄ SANOJA SOTA ,KUOLIN JNE..

      OON 13V JA VANHEMMAT ANTAA KÄYDÄ PELAAMASSA PKS:ÄN PELEISSÄ KOSKA SIELLÄ ON AIKUISIA JA SE ON TODELLA HYVÄÄ LIIKUNTAA


      PS. ANNA LAPSEN MENNÄ PELAAMAAN AIRSOFTIA JA SE ON RASKAAMPAA KUN PARI TUNTIA KUNTOSALILLA....

    • airsoft turvallista

      ei yhtään koska ihan turhaa antaa rankaisua hyvästä liikunnasta, eikä se ole vaarallista.

    • mastolle!

      moi! olisko kukaa kouvolast nii tarvittais lisää väkee softaamaan mastolle ku puuttuu väkee se on hyvä pien mettä se on kouvolan kelotien pääs sinne voit tulla mut sinne pääsee vaan yli 10.v siel on sitte softaus pelit jos saahaa paljo väkee =D saa olla minkä laine ase va

      • kalle nalle

        Saaks olla snipu jika lähtee reilut 200 metrii sekunnis?


      • 100MS
        kalle nalle kirjoitti:

        Saaks olla snipu jika lähtee reilut 200 metrii sekunnis?

        Ei todellakaan, jossain peleissä rajana on 100 m/s ja jossain enemmän.


      • kalle nalle
        100MS kirjoitti:

        Ei todellakaan, jossain peleissä rajana on 100 m/s ja jossain enemmän.

        läppä oli


      • qwerwdgrt
        kalle nalle kirjoitti:

        läppä oli

        huono läppä.


      • no huhhuh
        kalle nalle kirjoitti:

        Saaks olla snipu jika lähtee reilut 200 metrii sekunnis?

        200 m/s voi jopa tehdä reiän poskeen jos tule paha osuma sitä paitsi ei semmosil saa softata


      • sissassus

        Jes vihdonki! Millon pelejä on ja voisitsä sanoo tarkemman sijainnin?


      • Kokenutsoftaaja

        Perhana! Taidan olla vähän liiankin myöhässä näille peleille!
        Olis just ollut mahtavaa vaihtaa airsoftaus mestaa täältä Järvenpään seudusta, ja tutustua muihinkin hyviin tyyppeihin!
        Mutta onko mahdollista järkätä uudet pelit, jottei tarttis istuskella kotosalla pelaten vaan noita pelejä?
        Tai sitten jos tääl lähellä Järvenpäätä ois poppoota, niin ihan mielellään lähtisin messiin!


    • Kokenut softaaja

      Pohdiskelin tässä, että onko teillä siihen metsään asianmukaiset luvat? Ihan vaan kyselen koska en mieluiten tule pelaamaan jos ei ole lupia maanomistajalta. Ja itse tuskin saisin edes kyytiä sillä Kouvola sijaitsee sen verran kaukana

      • mastolle!

        no siellä on softattu yli 5vuotta eikä kukaa oo valittanu =/ ja siel käy joskus joku huoltomies kattoo sitä mastoo eikä se mitää oo sanonu et uskon et kyl siel saa softaa ps.ja softaus on paljon hauskempaa kuin joku jalkapallo=/


      • KoKeMuSpUhUu
        mastolle! kirjoitti:

        no siellä on softattu yli 5vuotta eikä kukaa oo valittanu =/ ja siel käy joskus joku huoltomies kattoo sitä mastoo eikä se mitää oo sanonu et uskon et kyl siel saa softaa ps.ja softaus on paljon hauskempaa kuin joku jalkapallo=/

        Itsekkin ollaan softattu 5 vuotta kotipaikkakuntani metsässä, ja ny kun pääsiäisenaikaan siellä taas oleskeleimme, joku kärttynen vanhus tuli valittamaan.. ja uhkasi soittaa poliisin ja lastensuojeluviraston tms. joten meidän täytyi luopua paikasta, ja ehkä koko harrastuksesta jossemme löydä uutta paikkaa.


      • kokemusPUHUu
        KoKeMuSpUhUu kirjoitti:

        Itsekkin ollaan softattu 5 vuotta kotipaikkakuntani metsässä, ja ny kun pääsiäisenaikaan siellä taas oleskeleimme, joku kärttynen vanhus tuli valittamaan.. ja uhkasi soittaa poliisin ja lastensuojeluviraston tms. joten meidän täytyi luopua paikasta, ja ehkä koko harrastuksesta jossemme löydä uutta paikkaa.

        Kuulun samaan porukkaan ja se saakelin vanhus pitäis häätä täält!!!!!!!!!!!!


      • KoKeMuSpUhUu
        kokemusPUHUu kirjoitti:

        Kuulun samaan porukkaan ja se saakelin vanhus pitäis häätä täält!!!!!!!!!!!!

        Juu, mut kukas oot? =D


      • Älä luovuta
        KoKeMuSpUhUu kirjoitti:

        Itsekkin ollaan softattu 5 vuotta kotipaikkakuntani metsässä, ja ny kun pääsiäisenaikaan siellä taas oleskeleimme, joku kärttynen vanhus tuli valittamaan.. ja uhkasi soittaa poliisin ja lastensuojeluviraston tms. joten meidän täytyi luopua paikasta, ja ehkä koko harrastuksesta jossemme löydä uutta paikkaa.

        Pyydä vanhempiasi soittamaan poliiseille ja kysymään lupaa alueelle niin ainakin meidän porukassa tehtiin.


    • hg

      Jos on asin mukainen vaatetus/SUOJAVARUSTUS niin mikäs siinä muuta ku pelaamaan ja se EI ole mikään sotahullujen laji vaan pikemminkin liikunnallinen ja mukava harrastus......

    • airsoft zx

      pelaan itsekkin airsoftia ja se on hauskaa.en tykkää siitä kun jotkut sanovat airsoftia sota hulluudeksi.

    • Sniper . . . . ..

      softauksessa oppii tarkkuutta...

    • kylk

      Älkää nyt, mitä välii vaikka jollain on huono itsetunto eikä oo lapsena saanu leikkiä pyssyleikkejä muiden kanssa. Vaan sen poikahan tosta kärsii...

    • effffffffgegeg

      Tuollainen vanhempi on ERITTÄIN HUONO esimerkki pojalle. Meidän peleissä käy myös eräs jonka äiti ei anna hänen edes ostaa airsoft asetta tai pitää airsoft asetta tietokoneensa taustakuvana. KANNATTAA TUTUSTUA harrastukseen ennen kuin haukkuu sotahullujen peliksi tai muuta vastattvaa.

    • 0,12

      Kannattaako softates käytää 0,12 g kuulii? Lähtevätkö ne leijaamaan?

    • jopla

      o, 12 gramman kuulat lähtee pers vakoo et pysykää niis 20 g kuulis

    • kylk

      20g kuulat lentää ehkä 5m. Mutta koittakaa 0,2g

      • :D:D:D

        Saanko kysyä jopla mistä saat 20 g kuulii??? :D


      • jopla
        :D:D:D kirjoitti:

        Saanko kysyä jopla mistä saat 20 g kuulii??? :D

        esim proairsoftist


      • aaaaaabbbbb

        kylk 20g on sama asia kun 0,2g.kävikö koulu käymättä?


      • painovirhe
        aaaaaabbbbb kirjoitti:

        kylk 20g on sama asia kun 0,2g.kävikö koulu käymättä?

        0,2g=200mg
        20g=20 000mg


    • (o__O)

      Provo Prkl :D näkeehän tost.

      Ja ooksä sä ellu syntyny 82 ? 13 vuotiaana jo poikaa maailmaan ?

    • joppe!?!?

      Airsoft on liikunnallinen harrastus joka on kivaa eikä se kuula nyt niin paljon satu. Kun on kunnon suoja varusteet ei satu mitään onnettomuuksia että anna vaan pojan harrastaa sitä!

    • jep-

      samaa mieltä.... (lopettakaa turhat kommentit)

    • SoftaajaPro

      Etkai sinä nyt herranjumala 15 vuotiaalle pojallesi anna kotiarestia jos se on käynyt softaamassa kaveriensa kanssa? Mahtaa olla aika kova kuri teillä jos minulta kysytään.

    • kylk

      Älä, eikä nolota yhtää sanoo kavereille et on kotiarestii. Mut sit itket ku sit aletaa kiusaa. Ja mä kunnioitan iskääni, mut se on ansainnu sen. Sua taas varmaa aletaa haukkuu .

    • anna ihmeessä!!!!

      ittekki olen käyny softaamassa mutta kauan siinä suostuttelemisessa kesti
      äiti kävi kaikki maailman sivut lapi sun muuta meni jopa paikan päälle kysyy et onks tää turvallista, se luuli että se kuula menee ihon sisään ja pysyy siellä niin kauan kunnes maatuu no puolivuotta siinä sitte meni mut sain mä lopulta alottaa softaamisen sain sen jälkee jopa 50 euroa hyvitystä ja sain mp5 A5:den ja nyt mul on m4a1 olen nyt 16 v. alotinsoftaamisen 12 vuotiaana ja hyvi on mennyt

      ps. anna lapsesi ihmeessä aloittaa softaaminen se on tosi kiva harrastus no. parempaa se on ku esim. telkkarin ääressä istuminen tai tietsikan tapittaminen

    • anna harrastaa

      anna ihmeessä lapsesi harrastaa kunhan suojavarusteet kunnossa.
      Minunkaan ei aluksi annettu harrastaa lajia mutta lopulta vanhemmat antoivat luvan harrastaa ja jopa kyselivät miksen ole softaamassa.
      Ja jos nyt annat lapsesi harrasttaa lajia niin vuden tai kahden päästä sanot että etkö ole jo liian vanha noihin pyssyleikkeihin. Sillä näin kävi minulle.

    • haittoja

      kyllähän lapsella harrastus pitää olla jos ei oo harrastusta missä viettää aikaa niin on sitten jossakin kylillä kaiken aikaa ja alkaa juoda, polttaa ja pahimmassa tapauksessa käyttää aineita.

    • dctgwh3123e

      siis tämä laji on väärin ymmärretty airsoft on erittäin liikunnallinen ja hyvä harrastus jota tosiaan kannattaa harrastaa ja siinä saa jopa purettua vihankin (kohtuuksien rajassa) (olen 13v)

    • cds ckem 4

      olen saanut kuulan silmä kulmaan keskelle aatamin omenaa haulikosta leukaan ja moniin muihin paikkoihin ja hengissä minä olen soke olisin jos olisi pari kertaa lasit unohtunu ja paljon kipuu oon säästäny ostamal softii tarkotetut liivit

    • Miks ei?

      Miks ei sais harrastaa? Airsoft on ihan yhtä urheilulaji ku säbä tai futis, ja paljon tehokkaampaa! Siinä oppii ryhmätyötä, strategiaa, historiaa ja muuta semmosta. Eli anna sinä Ellu vaan sen pojan harrastaa"!

    • snipax

      no toi on nyt aika pikku tarkkaa... boo-hoo jos kuula tulee peppuun se kuuuluu asiaan! eikä oo mikää wanna bee rambojen sota hullupeli. on kuntoa kasvattava ja sosiaalinen harrastus.

    • _______

      olet tyhmin vanhempi mitä olen nähnyt. Airsoft ei ole sotahullujen peli,ja aika tosikko olet jos annat kotiarestia.päästä poika vain pelaamaan. Meilläpäin nuorimmat on noin 10 vuotiaita.

      • ujjjfgddf

        meil 11


      • trollkill3r 9972
        ujjjfgddf kirjoitti:

        meil 11

        Sinä?


    • ÄLÄ ESTÄ!!!

      Anna pojan harrastaa!!! Airsoftissa kasvaa vain kunto ja sosiaaliset taidot. Kunnon silmä suojaimilla MITÄÄN VAARAA EI OLE!

    • annahan ellu poik...

      softaus on ERITTÄIN monipuolisesti hyvä harrastus! ite en saanu harrastaa softia (olin silloin 11v) kunnes koulusta äikän open kanssa tehtiin noin 20 sivuinen esitelmä pelkkää tekstiä ja miehän sitten eräs sunnuntai ilta 9 alotin esitelmän pion ja se oli hiasta ku vakava lukihäiriö vaivaa tai vaivasi ja aseenosto lupa tai tulla siinä 12 maissa.... :D

    • ...

      eipä tässä voi muuta sanoa kuin HULLU ÄMMÄ!!! eipäilempä vain että joku on halunnut saada keskustelua aikaan...

    • Snip3r

      Ei mulla muuta, ku harvinaisen outo olet, kun et anna poikasi harrastaa harrastustaan.

    • moikka72

      siis antaa pojan pelata!!!se on vain peliä....

      • ¤(&)¤

        älä nyt ihmeessä arestia anna jos on mennyt airsoftia pelaamaan. todella kiva ja sosiaalinen harrastus!!


    • mamo

      airsofti on peliä eikä "sotaa"... kehittää aivoja ja saa uusia kavereita... on muuten raskasta juosta metsässä kamppeet päällä... suajat pitää tietty olla!!!! oot iha liian ankara pojalle ketä haluu vaan oppia ja kokeilla uutta!!!! sun pitäs vaan kannustaa ja auttaa poikaasi alkuun harrastuksen kanssa!

    • S.T.A.L.K.E.R.

      Airsoftissa ei ole mitään vaarallista, kunhan suojausasiat ovat kunnossa. Airsoftin kuuluu olla hauskaa, eikä siitä missään nimessä saa käyttää nimityksiä sota tai tappaminen. Peli ja eliminoituminen kuuluvat oikeeaan sanastoon.

      Eli älä missään nimessä anna kotiarestia, anna mieluummin liiallisesta pelaamisesta. Pelit kaappiin ja jälkikasvu metsään pelailemaan.

    • gagfff

      Joo olen samaa mieltä stalkerin kanssa ja sitten viel se asia et kun softaa, niin siitä harrastuksesta on jälkeenpäin armeijassa hyötyä. Luulisin niin

      • poiuytr

        Toki siinä oppii asetta käsittelemään (sormi ei liipaisimella, varmistin päällä ect.) mutta ei siinä muuten oikein mitään armeijaa varten opi.


    • Kokemusta on

      Sulle voisin näin sanoa tästä että kun itse olin noin 12 vuotias ei oma äitini päästänyt sotimaan metsään. Pitkään puhuin äitini kanssa ja ei silti. Muutama vuosi sen jälkeen kun olin 14. Kyselin taas äitiltäni ja kokeneempi softaaja kaverini tuli kertomaan äitilleni kädestäpitäen airsoftista. No kun suojavarusteet hankittiin äitini olijo paljo ilosempi ja oli iloinen että harrastan airsoftia mm. se on hyvää liikuntaa. En suosittele että koti arestia annat tuollaisesta. Pikemminkin olet mukana pojan harrastuksessa.

    • yjutgjhhd

      mun kaverii ammutii naamaan 160 m/s lähteväl snipul 10 metrin pääst nii siihekki tuli vaa pien jälki

    • sepposoikkeli

      ihme väkee! Ite menin kerran ilmottamatta isoveljen aseella ekaa kertaa softaamaan joskus 9v. Ja tulin kotii nii vanhemmat kysy että pitäiskö ostaa msski ja ne innostu ja tälleen...nyt oon 11 ja ostin tänää cybergunin AK47 Betan ,ja hyvin on mennyt.Paska vanhempi jos nyt suoraan sanotaan,nimittäin softaaminen EI OLE SOTAHULLUJEN laji joten pistä teinisi pelaamaan äläkä anna arestia perrhana!

      • sepposoikkeli

        by the way,softauksella ei oo ikä rajaa suomessa /:l


    • nokialta 14 v

      me ollaan monta kertaa softattu nokialla ja joku pappa soittaa aina poliisin ja kun ne tulee niin ne vain soittaa porukoil että onko vanhemmilta lupa ja jos kaikalla on niin ei ne mitään tee (kaikilla tietysti maskit)

    • Ellu_82

      Suutuin pojalalleni nyt niin paljon, että tungin hänen kaverin kuula aseen hänen perseeseen kun ase oli laitettu sarja tulelle ja liipasin teipattu kiinni!

      • Nyt sitten..

        Vähän niinkuin arvelinkin kun aloin keskustelua lukemaan.. Tämä oli trolli.


      • noloo

        sarjatuli kirjoitetaan yhteen


      • kielioppi_virhe

        *pojalleni
        *kaverinsa
        *kuula-aseen
        *p-rseeseensä
        *sarjatulelle
        *liipaisin


    • KoPeZu

      Tämä on paska trollaus, älkää ottako tossissanne.

    • vakaaakk

      Poikasi kestää varmaan kuulan osuman toisin kuin sinä!

    • jäkispelaaja

      vaikka on 15 v HUHUHUH!!! ite oon koht 11 ja alotan ensi viikolla!!Ja jääkiekkokin on vaarallisempi laji jääkiekos murtuu käsii jalkoi mut airsoftis korkeintaan mustelma

    • Dolnagee

      Tiedän erään jolla murti kylkiluut softatessa.
      Kaatui märällä kelillä, ei sen kummempaa.

    • Riaxo

      Okei. Nyt mahtaa ketjun aloittajaa vituttaa kun kaikki häntä vastaan ovat, mutta hän kyllä on väärässä. Tämä on todella liikunnallinen ja sosiaalinen harrastus. Itseltäni tämä on kielletty kun olin nuorempi, mutta kyllä 11v osaa käsitellä asetta järkevästi ellei ole ylivilkas tai mielensairas.

      Vaikka jos kerran saa kuulasta, se tuntuu nipistävän paljonkin. Mutta halvoissa maastopuvuissa metsässä se ei tunnu puvun läpi ollenkaan.

      Ketjun aloittaja on idiootti jos luulee että 15v poika ei kestä kuulan iskua. Virirajathan on sitä varten ettei se satu, ja niin kovia virejä ei saakkaan että sillä ihmisen voisi tappaa muutakun ampumalla suuhun ja tukehduttamalla.

      Todella tiukka äiti olet kyllä, 15v saa yleensä tehdä lähes mitä itse tahtoo, jos normaali on. Itse ainakin pidän siitä että kaverini eivät vittuile että haha sulla on helvetin nolo ämmä se sun äitis.

      Poikasi on harvinaisen kiltti jollei uskalla kotiarestillesi ja softauskielloille sanoa vastaan.

      • gfgsfgs

        Voi hyvä luoja... tarvitsee nyt tosissaan vastailla aivan selvään läpällä kirjoitettuun trolliin.


    • czcc

      Tuosta hyvästä jos kotiarestia annat niin huhhuh!
      Airsoft on mukava sosiaalinen peli, jossa ollaan kavereiden kanssa.
      Itse olen 12 ja olen softannut jonkun aikaa ja mukavaa on ollut.
      luulen että et ehkä aiheesta hirveästi tiedä ja ylireagoit.
      kunnon kamat niin todella hauska harrastus.

    • dingdong!

      Ja vitut tosta mitää kotiarestia tarvi antaa saatana.. hyvää liikuntaa ja tarkkuuttta armeijaa varten kato! ite oon harrastanu tätä 6vuotta ja ei ole ku kerran tullu kuula takaraivoo ku ei ollu pipoo pääs ! turvallista se on oikeilla kamppeilla

    • Fyreme

      Kannattaa lukea keskustelu lävitse ennen kuin rupeaa kommentoimaan ;) Tällöin tajuaa, että kyseessä on vain huono trolli.

    • RaZoRi-97

      Airsoft on hieno harrastus itse löisin natsikortin pöytään ja ottaisin sen kukkahatun pois päästä

    • komarko87

      Kumpi on sun mielestä Ellu_82 haitallisempaa lapsen kehitykselle,Sotapelit joissa näkee verta,kuolleita,ja sotapeleissä tapetaan toisia.Uskoisin että sun lapselta löytyy sotapelejä.

      Airsoft ei liity millään tavalla sotaan,tappamiseen,tai mihinkään muuhun väkivaltaan.Kyse on ainoastaan hauskanpidosta ja kun lapsesi alkaa olla vanhempi menee hän tod näköisesti armeijaan ja armeijassa opetetaan tappamaan ihmisiä,siis ihan oikeita ihmisiä.Sulla ei ole todellisuuden tajua,Vie poikasi airsoft-seuran peleihin niin pelinjärjestäjät kertovat sinulle varmasti kaiken tarpeellisen airsoftista.Sekä seuran eli siis yhdistyksien peleissä on tiukat säänöt joiden noudattamista valvotaan tehokkaasti.

      • Fiksuus piste fi. Eli toisinsanoen samaa mieltä. Omalla tavallaan kuitenkin ymmärrettävää että jotkut tädit sun muut ukot uskoo tämän lajin olevan pirusta, mutta harmillisesti koska eivät jaksa ottaa selvää siitä, niin eivät he myöskään tiedä tuosta kovinkaan mitään. Itseäni harmittaa toisaalta että vieläkin aika monet aikuiset herneet ja naiset jaksaa kirjaimellisesti vetää herne purkista pieniä pirpanoita nenuunsa, huutaen kaiken näköistä koska kuulostaa aluksi ihan toiselta, vailla katsomatta asian olevan tismalleen erilainen kuin olettavat. Elikkäs juu, Perus Suomalaisuus intensifies, if you ask me. Kind of a shame, but no can do. Almost every time when somebody tries to reason them somehow, they close their ears believing themselves being the reasonable on the case, whatever the subject of argument is about.

        Eli siis;
        MUKSUT SAAVAT PAREMMAN MIELEN KUN SAAVAT HARRASTAA ASIAA JOSTA OVAT MIELENKIINTOISTUNEET, JOSTA TOSIAAN SAA SOSIALISOITUA AIKA HYVINKIN, JA PAREMMAN MIELEN MUUTENKIN! PIKEMMINKIN KUN AIKUISENA OLET ANKARA LAPSELLESI, SE ON SE ASIA MIKÄ PAHENTAA TILANNETTA TOTAALISESTI, TEHDEN LAPSESTASI IKÄVÄN HENKILÖN TULEVAISUUDESSA TOD, NÄK. NIMENOMAAN NÄMÄ PELIT JOTKA TE AIKUISINA ANNATTE MUKSUILLENNE TILAISUUTTA TEHDÄ, OVAT PAAAAAALJON PAHEMMAT JA ITSE ASIASSA VARSINAISESTI NE, MITKÄ OVAT PAHINTA LAPSELLE. PELEISSÄ EI TURHAAN OLE IKÄRAJOJA MÄÄRÄTTY, JA SE ON OIKEASTAAN MYÖS LAISSA KIELLETTY OMALLA TAVALLAAN SALLITA LAPSEN PELATA K 15 - 18 YM PELEJÄ, JA IHAN SYYSTÄKIN JOIDEN VANHEMPIEN YMS KANNATTAISI YMMÄRTÄÄ!
        AIRSOFT SIIS ON TOSIAAN IHAN TISMALLEEN AIVAN MUUTA, JOSTA SAA PALJON HYÖTY LIIKUNTAA, KUN TAAS POISLUKIEN TUO SOHVAPERUNOINTI PELIEN ÄÄRESSÄ HEIKENTÄNE JOPA VAISTOJA, TAI JOPA SILMIEN TARKKUUTTA KUN TUIJOTTAVAT RUUTUA.
        VINKKINÄ VANHEMMILLE TARKASTI; KATSOKAA TARKASTI ETTÄ MIKÄ ON HYVÄKSI LAPSELLENNE. ANTAKAA HEIDÄN TILAISUUS TEHDÄ JOTAIN, JA JOS ASIA MENEE PÄIN PERSETTÄ, NIIN SIINÄ VAIHEESSA KANNATTAA OTTAA OHJAT KÄSIINSÄ.
        VANHEMPINA TEIDÄN SIETÄISI TIETÄÄ SE!!
        ELI VIELÄ KERRAN; SALLIKAA LAPSENNE TEHDÄ JOTAIN MISTÄ OVAT MIELENKIINTOISTUNEET, JA JOS ASIA ON MENOSSA HUONOON SUUNTAAN, NIIN SIINÄ TAPAUKSESSA VASTA KIELTÄKÄÄ NE ASIAT, JOTKA HUOMAUTTAVASTI OVAT IKÄVÄ ASIA LAPSELLE ITSESSÄÄN.
        SE ETTÄ TE OLETTE TURHANKIN ANKARA LAPSELLENNE, MYÖSKIN PAHENTAA TILANNETTA HUIMASTI SIIHEN SUUNTAAN ETTÄ ALKAVAT VARSINKIN RÄMMELTÄÄ SIELLÄ SUN TÄÄLLÄ, USEISTA ERI SYISTÄ.
        JA JOLLETTE ETENKÄÄN TYKKÄÄ AJATUKSESTA KOVIN ETTÄ LAPSENNE EI PIDÄ TEISTÄ, NIIN VARSINKIN TUOSSA TAPAUKSESSA TEHKÄÄ KUIN NEUVOIN.
        SE ETTÄ VÄITÄTTE KOVIN USEIN MYÖS ETTÄ KYLLÄ SE LAPSI LEPPYY SIITÄ, NIIN ON AIVAN ABSURDIA SANAA VANHEMMILTA, ELI HÄVETKÄÄ SITÄ, JA OTTAKAA OPIKSI.

        Mikäli sanani ei mennyt perille joillekkin aikuisille vanhemmille jotka epäilevät helposti harhaan johtavan asian joka kääntyykin sen olevan toisin, niin kysykääpä lapsiltanne mitä he ovat mieltä, älkääkä vetäkö teidän aivoja narikkaan ja luulko vaan mikä on hyväksi, tai tehkö sitä mitä te itse haluatte, sillä jos lapsi haluaa tehdä jotain itseään houkuttelevaa asiaa ja häneltä estetään ne, niin tosiaan se tekee lapsestanne jörön ukon/akan, kuin ilmeisesti tekin olette, epäillen kaikkea ja ollen samalla turhankin tiukka henkilö asiaa kohti, johon tiukkuus ei vaadi kantaa.


    • A-Harrastaja

      Itse olen harrastanut airsoftia vähän aikaa ja meiän airsoft porukka on todellamukava ja kaikki ovat ystävällisiä. Ei pelissä ole kyse mistään sotahullujen räiskimisestä. Kunhan on hyvä silmä ja kasvosuojaus, mitään vakavempaa ei käy.Kaikki pikku penskat jotka ampuu kadulla muita ihmisiä ja eläimiä pilaa harrastuksemme maineen. Kannattaa päästää poikasi pelaamaan koska airsoft on mukava ja jännittävä harrastus.

    • ulilililipaskakakkaa

      Miten te vielä tähän jaksatte vastailla jos ette lopeta tuun röllään teiä seeäsäs ja syötän teille sienimuussi herkkutateilla

      VITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTAVITTU OPETELKAA KÄYTTÄÄN TIETOKONETTA

    • laura4

      jos et sattunut tietämään että airsoft aseita ei saa myydä alle 18 v mutta lapsetkin saa harrastaa sitä

    • WithoutAirsoftNoLife

      Jjjuuuhh... Ensinnäkin se että sosiaalinen urheilullinen ja mielenkiintoinen laji on sun mielestä paha on jo aivan järjetön aate. Ja se että aattelit pilata poikas urheilun halun on jo erittäin huono aate. Ja se että pidät jotain silmitöntä tappamista tv ruudulla parempana vaihtoehtona on jo alle asteikon!

    • AioSattuuko

      Pelattiin 7veenä mettässä jousipyssyillä ja keihäillä ilman suojia ihan samaa sotaa :)

    • Kuulaperseeseen

      Jos poika ei saa softata outoja vanhempia
      ootte ja softauksesta saa liikuntaa j:niita ite olen 9 ja meni hetki että sain suostuteltua vanhemmat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe