Ensi viikolla ne pääsykokeet sitten on ja minua jännittää! Häiritsee, kun ei ole hajuakaan minkälaiset on yhteisöpedagogin pääsykokeet. Kutsussa luki, että kokeeseen kuuluu haastattelu, ryhmätilanne ja aineistokoe. Kaikista eniten pelottaa tuo aineistokoe, varsinkin kun siinä suomenkielisen osion lisäksi englannin- ja ruotsinkieliset osuudet. Mietin koko ajan miten osaan kirjoittaa mitään!
Onko kenelläkään antaa miten ohjeita/ vinkkejä yhteisöpedagogin pääsykokeita varten?
HUMAKin (Nurmijärven) pääsykokeet
7
789
Vastaukset
- Mamk
Hei. Itse hain ja pääsin Mikkelin ammattikorkeakouluun yhteisöpedagogiksi opiskelemaan niin voin antaa vinkkejä.
Ensin kaikkien piti kirjoittaa vastine kirjoituksesta jonka aiheena oli koulukiusaaminen. Kirjoituksessa katsottiin millaisia ajatuksia hakijalla on, luonnetta, sai siis kirjoittaa omaperäisesti, asiallisesti. Yms,
Ryhmätilanteessa annettiin 10 min aikaa perustaa leiri. Testissä katsottiin varmaan miten otat osaa keskusteluun, huomiot muut. Yms. Vinkkinä älä rupea tehtävissä seinäruusuksi. Ole rohkea mutta huomioi myös muut niin hyvin menee :)
Sitten piti vetää leikki. Oli erilaisia välineitä ja aikaa taisi olla 3min. Ilman välineitäkin pystyi vetämään.
Haastattelussa vaikuttaa aika paljon haastattelijat. Osalla oli tosikot, osalla ei. Esim. Minulla oli oikein mukavat haastattelijat joten oikein hyvässä hengessä meni.
Tsemppiä pääsykokeisiin! Rennolla ja hyvällä mielellä liikkeelle niin homma hoituu :) - tuleva opiskelija?
Kiitos vinkeistä! :)
Nyt pitää alkaa sitten miettimään leikkejä... ;) - Mansen tyttö
Hui, olen itsekin menossa samaan pääsykokeeseen keskiviikkona! Jännittää kyllä todella paljon kun en yhtään tiedä mitä odottaa, mutta jos pääsykoe on samaa tasoa kuin tuolla MAMKissa niin ei kuulosta yhtään niin pelottavalta kuin olen kuvitellut.
- möyh
mulla myös huomenna nurmijärvellä pääsykoe :)
- wbph
möyh pääsikkö nurtsille kouluun?olio vaikea koe?
- krib
Heip!
Täällä myös eräs, jolla ylihuomenna Nurmijärvellä valintakokeet yhteisöpedaan. Kauhukseni huomasin vasta äsken tuon maininnan englannin ja ruotsin kielisistä osuuksista. Pitääkö tämä siis paikkansa, että kaikilla KOLMELLA kielellä pitää vastata??? - tipuzw
Terppa,oon vissiin saanu käsityksen että pitää ruotsin kielinen teksti tiivistää suomeksi,samoiten enkun.itellä kans meno sinne ja jag inte talar svenska vai miten se menee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 74832
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745