HUMAKin (Nurmijärven) pääsykokeet

tuleva opiskelija?

Ensi viikolla ne pääsykokeet sitten on ja minua jännittää! Häiritsee, kun ei ole hajuakaan minkälaiset on yhteisöpedagogin pääsykokeet. Kutsussa luki, että kokeeseen kuuluu haastattelu, ryhmätilanne ja aineistokoe. Kaikista eniten pelottaa tuo aineistokoe, varsinkin kun siinä suomenkielisen osion lisäksi englannin- ja ruotsinkieliset osuudet. Mietin koko ajan miten osaan kirjoittaa mitään!

Onko kenelläkään antaa miten ohjeita/ vinkkejä yhteisöpedagogin pääsykokeita varten?

7

789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mamk

Hei. Itse hain ja pääsin Mikkelin ammattikorkeakouluun yhteisöpedagogiksi opiskelemaan niin voin antaa vinkkejä.

Ensin kaikkien piti kirjoittaa vastine kirjoituksesta jonka aiheena oli koulukiusaaminen. Kirjoituksessa katsottiin millaisia ajatuksia hakijalla on, luonnetta, sai siis kirjoittaa omaperäisesti, asiallisesti. Yms,

Ryhmätilanteessa annettiin 10 min aikaa perustaa leiri. Testissä katsottiin varmaan miten otat osaa keskusteluun, huomiot muut. Yms. Vinkkinä älä rupea tehtävissä seinäruusuksi. Ole rohkea mutta huomioi myös muut niin hyvin menee :)

Sitten piti vetää leikki. Oli erilaisia välineitä ja aikaa taisi olla 3min. Ilman välineitäkin pystyi vetämään.

Haastattelussa vaikuttaa aika paljon haastattelijat. Osalla oli tosikot, osalla ei. Esim. Minulla oli oikein mukavat haastattelijat joten oikein hyvässä hengessä meni.

Tsemppiä pääsykokeisiin! Rennolla ja hyvällä mielellä liikkeelle niin homma hoituu :)

• tuleva opiskelija?

Kiitos vinkeistä! :)
      Nyt pitää alkaa sitten miettimään leikkejä... ;)

• Mansen tyttö

Hui, olen itsekin menossa samaan pääsykokeeseen keskiviikkona! Jännittää kyllä todella paljon kun en yhtään tiedä mitä odottaa, mutta jos pääsykoe on samaa tasoa kuin tuolla MAMKissa niin ei kuulosta yhtään niin pelottavalta kuin olen kuvitellut.

• möyh

mulla myös huomenna nurmijärvellä pääsykoe :)

• wbph

möyh pääsikkö nurtsille kouluun?olio vaikea koe?

• krib

Heip!

Täällä myös eräs, jolla ylihuomenna Nurmijärvellä valintakokeet yhteisöpedaan. Kauhukseni huomasin vasta äsken tuon maininnan englannin ja ruotsin kielisistä osuuksista. Pitääkö tämä siis paikkansa, että kaikilla KOLMELLA kielellä pitää vastata???

• tipuzw

Terppa,oon vissiin saanu käsityksen että pitää ruotsin kielinen teksti tiivistää suomeksi,samoiten enkun.itellä kans meno sinne ja jag inte talar svenska vai miten se menee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      74
      832
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe