Mistä kannattaa ostaa pihalleen taimet. Tarkoitan siis lähinnä oikein monivuotisia kasveja.
taimet
13
847
Vastaukset
- kaikkialta
Paikkoja on monia..Honkkari, tavaratalojen kesäpihat, Essin Viherpalvelu, Kodin Terra, tori..
Kasvien ostopaikka ei ole ratkaiseva, vaan se miten hyvin kasvit valitaan kasvualueelleen ja hoidetaan niitä asianmukaisesti. Joissain puutarhamyymälöissä on tarjolla puutarhurinkin apua, jos on vielä se viherpeukalo keskellä kämmentä.
Itse aloitin kiertelemällä siellä täällä ja ostin taimia, jos sain sopuhintaan. Kavereilta kannattaa myös kysellä ja vastaanottaa perennoiden taimia, niitä kun täytyy silloin tällöin ruokota ja ne taimet on taatusti ilmaisia.Salossakin on ainakin ollut ns. Perennoidenvaihtopäivät, ellen ihan väärin muista..- Tuurinkauppa
Se, miten taimista huolehditaan myymälöissä on ratkaisevaa. Huolenpito ei joka paikassa ole priimaa. Hinnat tosin ovat pilvissä.
- Veera Viherpeukalo
Pukin Puutarha Perniössä Leppäkorventiellä on ehdoton ykköspaikka. Sinne kannattaa ajaa kauempaakin. Saa hyvät neuvot ja edelliset hinnat persoonalliselta puutarhurilta, josta vähän aikaa sit oli juttu Salonjokilaaksossakin.
- puutarhuri2
Minulla on pihalla kaikenlaisia monivuotisia kasveja. Voikukkaa ja nokkosta. Joku ruusupusikko leviää kuin syöpä ja muutkin pusikot tuntuu olevan aika monivuotisia. Saa hakea taimia ihan ilmaiseksi
- W A Lusti
Salosta ei kannata ostaa, taimet ovat huonoja ja kalliita. Tutki esin Turun ja Raision hintoja. Ostamalla esin kaikki kesäkukat vaikkapa Bauhausista, Plantagenista tai pirilän kukkatalosta säästää helposti bensarahat ei tule tuettua salolaista ylihinnoittelua.
- Valle Huunonen
No niin taimet hankittiin Raisiosta ja olivathan ne paljon halvempia sekä parempikuntoisia.
Mikä kumma siinä on että nykyään melkein kaikki kannattaa joko tilata verkkokaupasta tai käydä ostamassa SSO:n vaikutusalueen ulkopuolelta.
Lisäksi siisteys salolaisissa kaupoissa on monasti surkea, yhtä surkea kuin palvelun taso.- multaa sormissa
Palvelun taso on todella surkea. Sen huomasin minäkin! Kävin tuossa essissä vai mikä se nyt oli ja siellä tuli kyllä niin maanmatonen olo :(
- oijoijoi
Salossa ostaisin vain torilta, siellä on parikin hyvää myyjää, pensaat ja puut ostaisin Hongiston taimistolta.
Karta honkkaria ja terraa, ne kasvit eivät pihallasi kauaa elä. - viherpiiperö
itse olen ostanut kaikki pensaat ja taimet Terrasta ja mikään ei ainakaan mulla oo vielä kuollut.Terrassa huomaa,että siellä taimia hoidetaan,suosimme työkavereiden kanssa kyseistä paikkaa...Tori on mielestäni hyvin kallis,honkkarissa hoidetaan kukkia ym huonosti...käyn myös taimistoilla,mutta enimmäkseen silti ostan Terrasta...suosittelen!
- Vihreämpi piiperi
Terran taimet ja hyvinhoidetut taimet ovat kyllä kaksi aivan eri asiaa.
- Kukkia Perniöstä
Lehtisen Puutarha Perniössä, kesäkukat myös sieltä tai Pukin Puutarhasta Perniöstä, tai Koskisen puutarhasta Perniöstä. Lehtisen Puutarha on Kemiöntien varrella, Pukin puutarhan menee tie Perniön VPKta vastapäätä ja Koskisen puutarhaan menevän tienhaaran löytää Tammisaarentien varrelta.
Lehtisellä laajin valikoima, Pukilla erikoisuuksia ja Koskisella parhaiten hoidetut taimet. - Anonyymi
Mahtaako tuo Pukin puutarha enää olla toiminnassa?
- Anonyymi
Mitäs niitä ostat, käy pöllimässä kaupungin istutuksista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3072989- 321435
- 851423
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791322- 1171141
- 49941
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201913- 59874
- 76862
Yritin alkaa nukkumaan
Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une46796