NISSAN JUKE

kertokaa omistajat niin risut kuin ruusutkin kyseisestä autosta.
Millä varusteilla/koneella auto kannatta ostaa vai kannattaako ollenkaan(20tkm/v)
Ilmianna
Jaa

87 Vastausta


Alla Juke, Dig-T rekisteröity 2/11. Ajettu nyt 7 tkm. Ei vian vikaa.

Plussat:

-erottuu marketin pihalla harmaista pappavolkkareista ja tojotista
-hauska ja hyvä ajaa
-penkit hyvät, ajettu yhtä soittoa 500 km välissä vain kusitauko
-lämmin pakkasilla
-mahtava voima koneessa, kyllä lähtee!
-passelit varusteet
-selkeä mittaristo
-korkea maavara joten talvella yhtä juhlaa

Miinusta:
-aika kova jano, keskimäärin 8,5 litraa satkulle tosin raskaalla jalalla
-aika pieni takaloota
-takapenkille mennessä porukat lyö yleensä polven takaoven sisäkahvaan

Miinuksia aika vähän, ja on ehdottoman suositeltava malli. Ja nimenomaan tuolla turbollisella bensapadalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
On se hyvä kun ei ole 7tkm:iin yhtään vikaa, jes hyvin sä vedät.
Ruma kun piru ja ulkomittoihinsa nähden naurettavan pienet sisätilat, sopii kahdelle teinille ihan hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja "edulliset "huollot. 1v/20.000 vain 452e. Seuraavat sitten vähän kalliimpia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nissan = rumat autot kirjoitti:
On se hyvä kun ei ole 7tkm:iin yhtään vikaa, jes hyvin sä vedät.
Ruma kun piru ja ulkomittoihinsa nähden naurettavan pienet sisätilat, sopii kahdelle teinille ihan hyvin.
Näköjään se toisen japskimerkin fania risoo, että muilla käy kauppa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muuten hyvä suomeenkin talviautoksi, mutta....kun takarattaat jäätyy aina kiinni.Ei siis suostu pyörimään. Nääs jaarrut jäätyy kun auton pyssäyttää.
Muuten hyvä mutta tarttis saada sukset takarattaijen tilalle talveksi.
Ei pööri niin ei pööri ratas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onhan se jos 7 tonnia ajjaa ...iliman vikkaa taatsunilla. Meleko paljo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Renaulthan se on Nissanin vaatteissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jukella ajettu 60000 km jarru pääsylinteri rikki takuu mennyt. Ei kuulemma tyypillinen vika kallis korjaus. Ei tällä km määrällä pitäisi hajota.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eke10 kirjoitti:
Jukella ajettu 60000 km jarru pääsylinteri rikki takuu mennyt. Ei kuulemma tyypillinen vika kallis korjaus. Ei tällä km määrällä pitäisi hajota.
eka huolto uudella jukella ja jarrusylinterit herkistetty. huolto sano että kannattaa tehdä. vika vai ominaisuus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
japtoys kirjoitti:
eka huolto uudella jukella ja jarrusylinterit herkistetty. huolto sano että kannattaa tehdä. vika vai ominaisuus.
Kuuluu ilmeisesti huolto-ohjelmaan. Olen huollattanut kahdessa eri merkkikorjaamossa ja kummassakin aina herkistetään jarrut. Avaavat ja laittavat sinne jotain kuparirasvaa liukupinnoille (ei sentään kitkapinnoille :) Eipä ole ollut ongelmiakaan. Katsastukset aina ilman huomautuksia ja eikä talvella ole jarrut eikä käsijärru jäässä.

PK-seudulla kannattaa vertailla ja kilpailuttaa merkkihuoltojen hintoja. Saattaa olla toista sataa euroa eroa hinnoissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
yhtä ruma kuin note, keula kuin buldog koiran nokka, voihan se muuten hyvä ollakkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
.

Juken keula on kopsattu Zwickausta

http://www.youtube.com/watch?v=MUfSjtD-kLs

Tai sitten joku ajoi nissanilla kolarin ja siitä tehtiin sarjatuotantomalli

.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Makuja on monia. Pitää vain muistaa,ettei sotke akkansa ulkonäköön...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kopsattu zwickausta: kirjoitti:
.

Juken keula on kopsattu Zwickausta

http://www.youtube.com/watch?v=MUfSjtD-kLs

Tai sitten joku ajoi nissanilla kolarin ja siitä tehtiin sarjatuotantomalli

.
Ei ole ruma vaan persoonallisen näköinen ja helvetin hyvä ajettava.penkit missä todella hyvä istua. Kaikin puolin ihan mahtava crossover. Hyvin on toiminut ! Muunlaista enään huoli ja autoja on ollut eri merkkisiä, Mersusta lähtien.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ehdottomasti kannattaa ottaa turbo versio.Ajoin pure drive versiolla reilu 20tkm ja
kyllä oli yhtä pure hammasta menoa.Ohituskiihtyvyys luokkaa onneton.Normaaliajo
onnistui lähinnä kaasu pohjassa asennolla moottorin huutoa kuunnellen ja miettien kuinkahan mahtaa kestää.
Koomisinta oli auton ajotapavalinta valikko tässä moottorissa.
Auto toimi täysin moitteetta ja varustelutaso (acenta) oli hyvä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Turbolla ajettu nyt vuosi ja ei mitään vikaa. Tosin huolto 1v / 20000 km maksaa autokeskuksessa 452 euroa. Ainoa miinus ja se on tulossa enskuussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tbo gig-t kirjoitti:
Turbolla ajettu nyt vuosi ja ei mitään vikaa. Tosin huolto 1v / 20000 km maksaa autokeskuksessa 452 euroa. Ainoa miinus ja se on tulossa enskuussa.
Jaahas mitähän maksaa 2v. huolto. "Hiukan" enemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kävin Konalan Autokeskuksessa eilen vilkaisemassa Jukea. Luonnossa näyttää paljon paremmalta mitä kuvissa. Ainakin harmaa Acenta yksilö (1,6 Dig-t )punaisella sport sisustalla näytti tosi siistiltä. Tilaa on riittävästi ja tavaratilakin on ihan sopiva. Sportpack Nissan connect paketilla varustus suorastaan ylellinen. Nyt on vielä näköjään tarjolla winterPack ilmaiseksi.
Harvoin on tarjolla halpaa ja hyvää, mutta tässä kokonaisuudessa se on jo lähellä.

Autossa oli ensiasennusrenkaina alla Continentalit ja viereisessä QQ:ssa Bridgestonet. Autot jotka löytyy Hangosta ehtii rekisteröidä vielä ennen autovero muutosta - tehdastilauksia ei. Autoveron muutos noin 1kiloege mallista riippuen.

Ulkomaalais syntyinen myyjä oli kyllä aika pihalla, eikä viitsinyt sen takia paljoa kysellä.

Huollon hinnat on ilmeisesti korkeat ja huolenpitosopimus hinnat lähes tähtitieteelliset. Katsotaan.....
Ilmianna
Jaa
Nyt kun Juken ulkonäköön on tottunut se näyttää tosi hienolta. Upea auto kertakaikkiaan. Mutta ei sovellu missään nimessä VW-Toyota tyypeille joiden päätarkoitus on hukkua massaan.
Kokoisekseen erittäin hyvä auto ajaa. Tuntuu maantiellä ajaessa pari numeroa suuremmalta kuin mitä on. On kuitenkin kaupungissa ketterä.
Tilat on pienet.
Parhaiten sopii kakkosautoksi perheeseen jossa toisena autona jo on maasturityyppinen korkea auto. Juke on samantyylinen. QQ 2:sen rinnalle ei voi ottaa Micraa vaan se on sitten Juke.
Ilmianna
Jaa
Itsemurhaan ajautuu sellainen, jonka pihasa makaa qässykkä ja ruma sammakko.
Ilmianna
Jaa
Juken hullosta: Minun etuna on asua pieni kokoisessa kaupungissa ja huolto on yksityinen valtuutettu Nissan huolto.
Niihin hintoihin eli huoltoväli vuosi tai 30.000 km.
Minulle tuli vuosi ja 15.000 km ja huolto hinta 146 euroa ja kysyin 30.000 km huollosta
niin katsoi taulukosta ja ilmoitti summaksi 346 euroa.
Ettei se Juke ole auto johon huollot yksinään maksaa, jos merkki liikkeeseen viedään niin kyllä ne muihinkin autoihin maksaa.
Tämän tiedän kokemuksesta,koska on ollut useampi auto.
Jukella on mukava ajaa ei ole ollut ongelmia vaikka toiset haukkuu ja toiset kehuu todella hyvän näköiseksi. Omaansa kaikki kehuu-Hyvää kevättä.
Ilmianna
Jaa
Juke sillä turbokoneella on todella hauska paketti, nelivedolla varmaan vielä enemmän, siinä olisi ollut seuraava auto ellei olisi tullut "huonoja kokemuksia" erinäisissä Nissanliikkeissä
Ilmianna
Jaa
Itse sain vm. 2012 Juken 4x4 DIG-T CVT Tekna oikeestaan kaikki mahdolliset valinnaisetkin hilut tammikuussa. Nyt mittarissa 4500 kilsaa. Seuraavat korjaukset tehty:

-maalattu kumpaakin oikeanpuoleista ovea (maalikuplia/vaurioita jo uutena), muutenkaan maalipinnasta nyt ei edes mitään pikkuvirheitä kannata ruveta ettimään koska ei se häävi ole ja roskia on alla... Voi olla että kun E-Mersuun olin tottunut, niin vaadin liian hyvää.
-korjattu kuskin jalkatilan sisustapaneelia (repsotti jo uutena, kun ei ollut yläpäästä urassaan)
-uusittu vasemman a-pilarin verhoilu (tippui yhtenään, tehtaan jäljiltä poikkinaiset muoviklipsit)
-kojelaudan kolinaa/vikinää korjattu
-oven rämähdystä korjattu (kiristetty pakosarjan lämpösuojia ja kardaanin suojia pohjan muoveja)
-putsattu massamällejä pakosarjan päältä kun aiheutui palaneen käryä pakoputken lämmettyä
-koitettu fiksata polttoaineenkulutusta pienemmäksi, vaihdettu takaisinkutsuna railpaineanturi
-lisätty jäähdytysnestettä (pari desiä kadonnut, liekö ollut ilmatasku tms.)
-uusittu kaikki jarrupalat 3500 km kohdalla, kun yksi jarrupala oli ihan paskana (iso pala lohjennut) ja muut murtumaisillaan -> huomasin kun ei levyt pysyny puhtaana vaan kiersi ruosteista rantua -> Sanoivat Nissanillakin, että näyttävät ihan 100 000 km ajetun auton paloilta ja kyselivät, että oonko käyny jossain vaihattamassa (juu tottakai uudesta autosta menen heti ensimmäisenä vaihtamaan jarrupalat)
-korjattu mittariston oikeenpuolimmainen nappula (toiminnonvaihto), jäi pohjaan
-pyöränkulmat korjattu (uutena ensikilometreillä huomasin että rattia pitää vääntää vasemmalle että menee suoraan -> perseelläänhän ne oli vasemmalta puolelta tehtaan jäljiltä)

Kaikki luonnollisesti takuuna, mutta kuitenkin pistää pikkusen vituttamaan, varsinkin kun lisäksi auton saadessani oli nahkapenkissä naarmut ja palkeenkieli (itse liimasin nahkaliimalla sen kiinni ja ehostin, kun ei jaksa valittaa -> ei siihen uutta nahkaa olis kuitenkaan saanut) pissapojan nesteet jäätyi heti umpiköntiksi vaikka liikkeessä oikein erikseen kehuttiin ne pakkasenkestäviksi. Lisäksi laturin sähköliitin konehuoneessa oli uutena viittä vaille irti ja kumisuoja roikkui puolivälissä johtoa.

Polttoaine tuntuu maistuvan, ihan sama onko etuvedolla vai eco-moodissa niin alle 8 litran on todella vaikee päästä vaikka heittää 400 km reissun 80 km/h körötellen ECO-moodissa sukkasilleen etuvetotilassa. Toisaalta kiihdytellen ja 4wd-v-tilassa menee se 8-8,5 sekalaisessa ajossa, joten onneksi ei veny kovin ylös. 6 litraa / 100 km on EU-kulutus maantiellä, mutta siihen on ihan turha haaveilla pääsevänsä.

Ajettavuushan on loistava ja auto on hauska, näppärä sekä persoonallinen. Neliveto toimii ihan helvetin hyvin umpihangessa sekä liukkailla jääpinnoillakin. Lähtee jäiseen ylämäkeenkin täysin eleettömästi kuin rusakko puskasta. Torque vectoringon aivan loistava mutkateillä! Lisäksi suorituskyky on paljon parempi mitä paperit antaa ymmärtää. 1. kiihdytys sport-moodissa kostealla asfaltilla bussipysäkiltä maantielle antoi Racechronolla 8,3 sekuntia 0-100 km/h. Varttimailin tämä menee uskomattoman hyvin vakioksi ja kiihtyvyyttä löytyy joka tilanteeseen Suomen rajoitusten puitteissa...

Silti pikkusen ihmetyttää, että reilu 100 kg painavampi takavetoinen E-Mersu tuplasti isommalla (tilavuudeltaan) turbokoneella meni pienemmällä polttoaineella kuin Juke "melkein alamäkeen" oikein supersäästöajossa. Samaahan nuo puhuu Jukeforums.comissa...

PS. Laatua ei voi verrata Mersuun... On niin eri pelejä, ja voin taata että ostan seuraavaksi BMW:n tai Mersun, mutta hetken mielijohteesta tuli nyt ostettua kuitenkin reilu 37 k€ Juke (1-Bemari tai C-Mersu piti ostaa, joten säästinhän minä ainakin 20 k€ rahaa seuraavaan autoon -> jätän Juken varmaan kakkosautoksi muutaman vuoden päästä)...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Paljon kiitoksia! Kirjoittele ihmeessä lisää kokemuksia autosta jos viitsit joskus, olisi mielenkiintoista tietää ennen ostoa mahdollisimman paljon!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olen ajanut Jukella 26000 vm14.Ei vielä mitään vikoja Eilen ajoin 490 km keskikulutus oli 5.6. talvella kahden kilometrin kauppareissulla 8 l
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kannattaa tsekata http://www.jukeforums.com/forum/ sieltä löytyy oikeastaan kaikki Jukelle tyypillinen negatiivinen porina ja myös paljon positiivista. Ite lueskelin nuo ennen ostopäätöstä, joten ei mikään varsinaisesti yllätyksenä tullut. Maalivaurioistakin on tuolla paljon juttua, samoin kuin pa-kulutuksesta.

Helposti tulee kerrottua aina negatiiviset puolet, mutta mainittakoon tosiaan, että kyllä auto nyt toimivana ja korjattuna on oikein mieleinen (johtuiko sitten siitä kun tammi-maaliskuussa tuli ja oli pirusti lunta). Sekin täytyy kertoa, että hyvityksenä noin monesta takuujutusta ensihuollosta ei tullut mitään kulua ja huollon palvelu oli oikein hyvää, vaikka varmaan pitivätkin ensin hulluna kun esitin niin pitkän vikalistan (auto oli korjamoolla 10 päivää, tosin 4 pyhäpäivää välissä). Jokainen vika korjattiin huolella ja minulle kerrottiin mitä tehtiin. Jos Mersun kanssa olis saanut edes 50 % niin hyvää palvelua, niin voi olla ettei olis merkki vaihtunut.

Nyt on eka tankillinen kesärenkailla menossa, joten nähdään meniskö näissä Etelä-Suomen olosuhteissa nyt vähemmällä polttoaineellakin ilman mitään säästöajoa.
Ilmianna
Jaa
Raportoidaan nyt sen verran, että toissailtana korjailtu narinoita ruikkimalla kotipihassa PTFE-sprayta pelkääjän aurinkolipan saranaan ja molempiin etuovien turvavyönpitimiin. Sen lisäksi laitettu vaahtomuovia pelkääjän jalkatilan vasemman sivupaneelin alle, joka rämisi (varmaan kun Defan sisälämppäri roikkuu kyljessä).

Koitin eilen kovaa kiihdytystä 2WD-tilassa. Hyi kauhia miten auto vetelee etuvetotilassa kiihdyttäessä, todella ikävästi. En keksi mitään syytä käyttää 2WD-tilaa, koska 4WD-V:ssä menee ihan saman verran polttoainetta, eikä auto vetele kuin ajokoira, vaan pysyy törkeen hyvin tiessä. Sama juttu Eco-tilan kans, ihan turha... Netistä sais palikkaa, millä saa lisää ajo-ohjelmia tähän, jopa 24 erilaista ja kuulemma eco-tilakin on oikeasti eco, eikä vaan *itun laiska paska, jossa saa survoa kaasun pohjaan jos tulee pieni ylämäki 50 km/h vauhdissa.

Jos joku nyt harkitsee 2WD DIG-T:n hommaamista, niin enpä juuri suosittele sen perusteella mitä tuossa 2WD-tilassa tuli ajeltua. 2WD-tilassa kallistelee mutkissa inhottavasti, torque vectoringilla ei kallistele yhtään kun ulkokaarteen pyörät pyörii nopeemmin.

Peräkärryhommissa (multaa ja puuta kuskattu) kulutus tankista mitattuna 8,55 litraa / 100 km (4wd-v ja normal-ajo-ohjelma).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lähtikö narinat pois noilla toimenpiteillä? Jukessa ilmeisesti tyyppivika tuo koelaudan/tuulilasin alareunan natina, ainakin tehdas julkaissut korjausohjeen.

http://www.nissan-techinfo.com/TSB/TSB_xml/nmabstract.aspx?id=56462&model=&modelyear=

Omassa vm. 2011 Jukessa tuo natina ainakin on ja pitäisi käyttää huollossa tuon ärsyttävän natinan takia. Onko kukaan käyttänyt huollossa tuon narinan vuoksi ja auttoiko tuo tehtaan ohjeiden mukaiset teipin palat poistamaan natinan?

Muuten ei valittamista Jukesta n 9000 km ajokokemuksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lähti joo narinat pois, kojelauta oli silminnähdenkin ennen korjausta 1 cm vasemmasta reunasta A-pilarin juuresta ylempänä kuin pelkääjän puolelta vastaavasta kohdasta. Kojelaudassa näkyi vasemman A-pilarin kohdalla nirhaumaakin jo uutena, joten on varmaan paskasti tehtaalla laitettu vaan. Eipä ole narissut sen koommin. A-Pilarin muovikin uusittiin ja on pysynyt.

Ei mulla kyllä mitään teipin paloja ole lisätty, vaan istuvuutta muutettu vaan...
Ilmianna
Jaa
neliveto Juke olisi varmaan hauska laite, jos Autokeskuksen myyjät ja väliporras eivät hautoisi niitä omassa käytössään, koskaan ei ole paikalla eikä koeajo mahdollista
Ilmianna
Jaa
Mua on oikeastaan ketuttanut vain tuulilasinpyyhkijät, joita ei saa pystyasentoon yön ajaksi talvella (pitäisi avata koko nokkapelti, muuten ei onnistu) sekä vaihdekepin nuppi, josta on 50% maalista kulunut pois jo 5000km kohdalla. Kun jaksaisi, niin menisin urputtamaan uuden tilalle. Ei narinoita ta muitakaan omituisia ääniä ole esiintynyt. Tykkään kovasti, kunhan on sport-tila käytössä. Laiskemmilla menee hermot hönkimisen kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kannattaisikohan lukea ohjekirja. Ainakin omassa ihan karvalakkimallissa saa lasinpyyhkimet ylös huoltoasentoon käyttämällä heti virrankatkaisun jälkeen vipua pesuasennossa.
Ei mennyt hermot viime reissullakaan. Leviltä kotiin1007 km neljällä tauolla ja 85 km/h keskinopeudella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ohjekirja on puolaksi, joten siitä ei paljoa apua ole :-D Suomesta ostettu auto, mutta ohjekirjanen ihan väärällä kielellä joka tapauksessa. Kysyin huollostakin, mutteivat muka tienneet miten pystyasentoon saisi pysäytettyä... Suomenkielinen opas on tulossa, joten ehkä pystyn perehtymään muihinkin hienouksiin sen saatuani.

Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla.
Ilmianna
Jaa
Raportoidaanpa nyt taas parin kk:n jälkeen kesätietoa 4x4 DIG-T:stä:

-ei mitään vikoja 1. (ja toivottavasti viimeisen) takuukorjuun jälkeen (3500 km)
-mittarissa nyt siis about 7 tkm
-kesäajossa vie 7,4-7,5 litraa / 100 km, sen alle ei mene millään (työmatkaa 26 km / suuntaansa randomit kauppa-ajot)
-jos kenkii sport-tilassa reilusti ja säänöllisesti, niin menee litra enemmän (ihme kyllä ei sen enempää)
-sport-tilassa ei ole oikeastaan mitään järkeä (koska on oikeastaan käytännössä hitaampikin kuin normal-tila ja soppaa menee enemmän)
-huonovaloisen peräkärryn vetäminen on yhtä *ittuilua, kun auton takapaksissa huutaa pelletööttimäinen torvi jos ei kärryn valot toimi, kuuluu ulos asti... Aiheutti sen, että piti korjata vilkut kärrystä :D
-ei tunnu keräävän kesälläkään pikipaskaa ovien alareunoihin samaan malliin kuin matalammat / aiemmat autoni, kiveniskemiäkin vaan keulassa konepellissä muutama.

Puoli vuotta takana, tyytyväinen olen ollut. Jos ostaisin alle 40 k€ uutta autoa, niin tämä olis edelleen erittäin vahvoilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Moottoritiekulutus 5,4. Kaupungissa 7-8. Ei vikoja. Normaali moottori automaatilla, Ajettu 43,000.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
..siis onko asia laita niin ettei 2WD.tä kannatta edes miettiö? meneepä turhan kalliiksi kuitenkin melko pieni auto .
Kulutuksesta ollut paljon asiaa. Mikä on teillä ollu normikulutuksena ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Runsas vuosi ajettu jukella 2wd ilman turboa.Keskimäärin kulutus 5,4 litraa satasella. Nyt mittarissa 29778km. Pidän vielä noin pari vuotta .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tuo on jo melko paljon vähemmän kun minun omassa autossani (Fiat Stilo 1.6 MW) . Juke on ehkä kuitenkin tiloiltaan liian pieni, jos perhe-autoksi meinaa. Vaikka kyllähän noita 3 ipanaa tuli kuskattua 127:lla kun silloisesta Saabista kilahti kone ...
Ilmianna
Jaa
Joskus törmää kirjoituksiin huolto hintoihin esim. Juke tai kassu,että ovat kalliita.
Tänään Jukella ajettu 30023 km ja Joulukuussa 2v.
Tämä 30 tuhannen huolto hinta 189,00 ekua ei minusta ole kallis.
Tiedän kyllä jos isompaan kaupunkiin veisin niin hintaa kertyy 350--400 ekua eli merkki liikkeeseen.
Onnekseni kaupunki, jossa asun on yksityinen valtuutettu Nissan huolto niin tämä hinta selittyy sillä.
Alle sata kilsaa isompaan kaupunkiin, josta voisi tänne ajaa huoltoon niin saisi kohtuu hyvän tunti palkan.
Ilmianna
Jaa
Juken navigaattoriin uusi päivitys että uudet liikennekamerat näkyisivät.Mistähän päin mahtaa päivityksen saada.Kiitos tiedosta.
Ilmianna
Jaa
Nopeuskameratiedot voi ladata .csv tiedostona muistitikulle vaikka täältä http://www.gps-waypoints.net/gps/
tikulta pitää sitten kopioida laitteeseen

uusi karttapäivityskin 2013 olisi tarjolla 149 $ hintaan

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NissanNorthAmerica-Site/en_US/-/USD/Default-Start?ProgramUUID=N.gKCghBL8YAAAExJf5mELo4&utm_campaign=Navteq-AFF&utm_medium=aff&utm_source=nissanlogo
Ilmianna
Jaa
kyl on kallista öljyn vaihto huoltoo eipä ne juuri muuta tee pyörien mutskuihin sotkevat jotain harmaata mönjää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
minkä lainen välitys suhde on lootas kulkeeko alle kolmen tonnin sataa neljää kybää vai huutaako kone seittemäs donas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kannattaa ilman muuta ostaa. mieluummin hyvällä varustelulla ja automaatilla.
Ilmianna
Jaa
Mutta on se vaan niin järkyttävän ruma, että huh huh...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Se on ruma vain Skoda ja Volkkari pojuille, jotka ovat tottuneet maksalaatikkoon ja tuulipukuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muotoilija kirjoitti:
Se on ruma vain Skoda ja Volkkari pojuille, jotka ovat tottuneet maksalaatikkoon ja tuulipukuun.
SAIRAAN ruma. Ihan muidenkin autoilioiden mielestä. Myönnä pois ostit pas...n
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Se on kirjoitti:
SAIRAAN ruma. Ihan muidenkin autoilioiden mielestä. Myönnä pois ostit pas...n
Onko sitten Urban cruiser tai KIAn vastaavat laatikot sitten kauniita, eipä ole ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Muotoilija kirjoitti:
Se on ruma vain Skoda ja Volkkari pojuille, jotka ovat tottuneet maksalaatikkoon ja tuulipukuun.
Ai luoja. Nissan on eläkeläisten auto liiku Toyokin. Saksan merkit pesee 10-0 japsit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kauneus on katsoja silmissä sanotaan, mutta tylsäksi Jukea ei voi sanoa . Tosin ihmettelen millä Jukea mydään..esim Käyttöautolla kun myyvät myös Chevroletia, ja Juken hinnalla (likipitäen) saa farmari-Cruzen,tai ihan normi hatchbackin, tuntu siltä että Juken alkaen mallin hinnat ei sais olla yli 17 000 €.n ?
Ilmianna
Jaa
Eipä ole noiden alkutaipaleen pikkumurheiden jälkeen mitään ollut. Olen nyt ajellut 4x4 DIG-T:llä huomenna tasan yhden vuoden / 12 000 km. Hemmetin hyvä on ollut ajella, varsinkin vähänkin liukkaammilla keleillä huomaa miten liukas ei vaikuta kuin jarrutusmatkan pidentymisenä... Sopii siirtymiseen kuin nenä päähän.

Mielestäni tän Juken nahkaverhoilu on osoittautunut tosi mukavaksi ja laadukkaan oloiseksi. 3-bemarissa meni kuskin penkin vasen alapehmuste länään jo 2000 kilometrissä eli heti. Jukessa on melko paksun oloiset nuo nahkaosat, ei ole missään kulumajälkiä vaikka kakaraakin (kaukalossa) on kuljeteltu.

Jos nyt jotain huonoja puolia, niin sisämelu on suht kova ja bensaa tuo nelikko vie ahnaasti. Lisäksi automaatti-ilmastoinnin automaattitila antaa vähän liian vähän puhallusta kylmemmillä keleillä, sais antaa pykälän tai pari enemmän. Tietty jos -20 rupee ikkunat huurtuun, niin saahan sitä käsin laitettua lisää puhallusta.
Ilmianna
Jaa
mikä lasten turvaistuin olisi hyvä Nissan Jukeen jolloin lapsen matkusasento olisi selkä menosuuntaan? Kokemuksia??
Ilmianna
Jaa
Be-Safe:lta löytyy hyvin Jukeen mahtuvia (tai eihän sinne mikään hyvin mahdu, vaan hantin puolen etupenkin saa ottaa aika eteen).

Turvakaukaloiden osalta Britax Baby-Safe SHR on mahtunut vaivattomasti.
Ilmianna
Jaa
Tuhannen kilsaa ajanut, käytettynä ostettu 2012 vuoden 1,5 dCi. Ihan käypäiseltä kulkupeliltä tuntuu, ja kokemusta on kuitenkin varmaan ainakin tusinasta eri automerkistä fiatista mersuun. Edelliset kaksi olivat Volvoja, ja V50 mallille (-08) tämä pärjää aika hyvin. V70 ei ole vertailukelpoinen, se on sentään premium-luokan pirssi. Hieman yllätys on kulutus, ajotietokoneen perusteella kulutellaan 5,5 - 5,8 litraa satasella, riippuen vähän kaupunkiajon määrästä. V70 isona autona (2,4 d) pääsi kuitenkin 6 litraan, eikä Juke kooltaan ole kuin puolet siitä. No, hauska vehje tämä kuitenkin on, dieselinäkin lähtee kuin "nappi Jameksesta" tarvittaessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juken ilmanvastuskerroin on melko korkea 0,35, mikä näkyy kulutuslukemissa. Varsinkin moottoritienopeuksissa kulutus kasvaa nopeasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
2012 malli automaatti kaikilla herkuilla.Ajettu 49000 km eikä muuta vikaa kun laitoin
12 v ulostuloon jakajan johon liitin liikennekameran ja puhelimen virtajohdot niin sulake paloi.Navigaattorin päivitys maksaa kohtuuttoman paljon.
Ilmianna
Jaa
Ihan vain sivukommenttina, vaikka omaan käyttöön liian pieni. Mielestäni Juke on tosi hauskan oloinen ja näköinen laite, sopivasti erilainen, symppis, mukava nähdä niitä liikenteessä.

Turvallisia kilometrejä kaikille kulkineesta riippumatta!
Ilmianna
Jaa
Tuohon Juke romuun ei saa edes moottoria vaan voisi puhua moottorin kesyistä korvikkeista. Siinä sittn nissan ruipeloa harmittaa kun nykii paskaansa vauhtia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä Juken 190 hv riittää arkiajoon oikein hyvin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onpa sekundaa joukos, laadunvalvonta persiillään?
Ilmianna
Jaa
Kävin tänään koeajamassa vm. 2013 Juken manuaalivaihteilla. Kaasupoljinta painaessa tuntui selvä pykälä hieman ennen kuin poljin oli pohjassa. Onko normaalia vai jokin vika jossain?

Kaikenkaikkiaan vaikuttaa oikein kivalta autolta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vanhahko viesti, mutta vastaan silti. Kaasupolkimessa tuntuva pykälä on todennäköisesti nopeudenrajoittimen ohitus. Jos nopeudenrajoitin on päällä ja ajetaan asetettua nopeutta, niin kaasun painelu ei vaikuta mitään. Vasta kun poljin painetaan pykälästä ohi lattiaan asti, niin rajoitin menee tilapäisesti pois päältä. Automaattivaihteisissa autoissa saman pykälän nimi on "kick-down" ja sen tarkoitus on pakottaa vaihteisto vaihtamaan pienemmälle kiihdytyksen parantamiseksi.

Nopeudenrajoitin on mielestäni yksi parhaita ominaisuuksia nykyisissä autoissa. Se päällä voi ajaa kaupungissa ja vaihtelevissa liikenneolosuhteissa ilman pelkoa ylinopeudesta. Käytän sitä nykyään paljon enemmän kuin vakionopeudensäädintä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Takapenkillä ei mahdu matkustamaan keskivertoa pidempi ihminen, ettei polvet olisi suussa ja pää katossa. Melkoinen meteli myös sisätiloissa. Ei miellyttänyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Osta Note niin mahtuu takapenkilläkin olemaan selkä suorana vaikka parimetrinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse 2011 1.6 DIG T ollut käytössä pari kuukautta. Tykästynyt ehdottomasti! Aavistuksen pieni takaloota, mutta ei meitä haittaa....
Onko kenelläkään kuulunut niinsanottua nakutusta tyhjä käynnillä?! Kuuluu moottorin vasemmalta puolelta, öljyt ok.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kuskin puoleisessa moottorin päässä on vaihdelaatikko, eli joku hemmetin cvt, jos kyseessä on automaatti juke.

Törmäsin tuollaiseen cvt jukeen, jonka moottorin vaihdelaatikon puoleisesta päästä kuuluu tyhjäkäynnillä jonkinlaista kahinaa, kun vaihde vapaalla (N) tai parkilla (P). D:lle tai R:lle kun laittoi vaihteen, niin ääni lakkasi paikalla ollessa. Sitten kun liikkeelle lähti, niin kahina kuului taas, nyt ehkä jopa voimakkaampana.

Kyseessä n. 50 tkm ajettu juke.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Mikä siellä on laukeamassa ja tuleeko kallis paukku?

Ääntä vois kuvailla kahinaksi tai rahinaksi, mutta säännöllinen rytmi siinä on. Jotain laakeriahan se pistää epäilemään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tarkista ainakin vaihdelaatikon öljyt. Tikku on moottorin etualalla kuskin puolella. Tässä videossa n. 4min 30s kohdasta eteenpäin näkyy öljytikun paikka ja irroitus (siinä on lukitus, joka pitää avata ensin)
https://www.youtube.com/watch?v=rhOFQKvB-QQ&feature=youtu.be&t=4m30s

Googlaus hakusanoilla nissan cvt grinding noise antaa kaikenlaisia tuloksia enkä lähde arvailemaan mistä voisi olla kyse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juke_ääntää kirjoitti:
Kuskin puoleisessa moottorin päässä on vaihdelaatikko, eli joku hemmetin cvt, jos kyseessä on automaatti juke.

Törmäsin tuollaiseen cvt jukeen, jonka moottorin vaihdelaatikon puoleisesta päästä kuuluu tyhjäkäynnillä jonkinlaista kahinaa, kun vaihde vapaalla (N) tai parkilla (P). D:lle tai R:lle kun laittoi vaihteen, niin ääni lakkasi paikalla ollessa. Sitten kun liikkeelle lähti, niin kahina kuului taas, nyt ehkä jopa voimakkaampana.

Kyseessä n. 50 tkm ajettu juke.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Mikä siellä on laukeamassa ja tuleeko kallis paukku?

Ääntä vois kuvailla kahinaksi tai rahinaksi, mutta säännöllinen rytmi siinä on. Jotain laakeriahan se pistää epäilemään.
Vika selvisi merkkihuollossa. CVT-"vaihteisto" on kuulemma täysin sökö, ja vaatii uuden laatikon. Kustannus jotain 4 - 5 tonnia laatikosta + työt.

Onneksi olivat tulleet Nissanilta hyvin vastaan ja uuden laatikon saa ilmaiseksi jonkinlaisen tuotevastuun piikkiin, kun on noin vähän ajettu auto ja takuukin oli päättynyt vasta vähän aikaa sitten. Työt auton omistaja joutuu kuitenkin maksamaan itse (~tonni).

Että semmosta Nissan-laatua tällä kertaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Multa löytyy Nissan Juken alkuperäiset taakkatelineet, hyvin vähän käytetyt. Voin myydä jos joku tarvitsee.. 050 4010315 on nro.

Sijainti: Helsinki

/Janne
Ilmianna
Jaa
Älkää herran jumala erehtykö ostamaan. CVT Automaattilaatikko kestää < 70 000 km. Takuut ja tuotevastuut hoidetaan huonosti. Nissan-Europelta ei saa asianosaisia kiinni. Jälleenmyyjistä Autokeskuksen huoltoveloitus vain 111€/h. Kohtuullista! Eikö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos kyse on omakohtaisesta kokemuksesta, niin laita tarina tänne jakoon yksityiskohtien kanssa, jotta me muutkin tiedämme varoa.

Mutta jos kyseessä on vain hevosmiesten tietotoimiston uutinen kumminkaiman hajonneesta CVT:stä, jota kukaan ei korjannut, niin voit pitää tarinan omanan tietonasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvin on Juke pelittänyt. Takana 110000km eikä mitään vikaa. Huollot voisivat olla halvempia, niinkuin kaikki muukin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Viimeisin huolto maksoi karvan alle 400 euroa. Se on iso raha öljynvaihdosta ja jarrujen valohoidosta, mutta on se silti vähemmän kuin sitä edellisen huollon yli 500 euron lasku.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ei näköjään pidä ostaa enään nissaneita eikä tojotia samatin kuin audit ja pemarit näyttävät olevan täysiä romuja nuo uudet autot taijan pysyä 99 nissanissa ei oo syöny edes öljyä 20t aikana vaikka on ajettu 270t samatin kuin vanha korolla jolla oli mit 460t eikä syöny öljyä nää uudet autot nykyisin on tehty pelkäs kulutus tavaraksi
Ilmianna
Jaa
osta vanha kunnon nissani niin ajat sillä 10v taka jarrut tahtoo mennä jumiin mutta muuta vikaa ei sitte olekkaan merkki almeera
Ilmianna
Jaa
Kertokaas pikasesti millasia lämmitysjärjestelmiä löytyy teidä Jukeistanne. Elikkä onko lohko, letkun väliin sijotettu vai säteilijöitä? Toki polttoaine käyttöinen lämmitin olis paras, mutta mitäs muita vaihtoehtoja? Saako kyseiseen peliin edes lohkolämppäriä..?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Omassani ei ole minkäänlaista, mutta lohkolämmittimen paikka pitäisi olla moottorissa valmiina. Kanadassa lohkolämppärin saa tehdasasennettuna.

Tehtaalla asennetun lämmittimen johto löytyy konepellin alta apukuskin puoleisesta etukulmasta
http://www.jukeforums.com/forum/attachments/nissan-juke-engine-discussion/40112d1326416864-juke-engine-block-heater-cord-juke-heater-plug.jpg
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
No niin, nyt on sitten tämäkin asia hoidettu ja mielestäni hyvä lämmityskampe hommattiinki. Eli kyselin aluksi eri huolloista vaihtoehtoja ja suosituksia, niin aina tarjosivat sitä säteilijää pelkästään. Esim AD huollossakin tarjottiin säteilijää, vaikka aattelin että kyseinen paja vois ehdottaa muutakin kuin vain sellasta mitä tulee tehdasasennettu. Ei muuten mutta toi säteilijähän on kaikista surkein vaihtoehto tänne kylmään pohjolaan. Perus lohkolämppäriä taikka vanhanmallista (perus letkulämppäri) letkulämppäriä tuoreempiin autoihin ei kannata asentaa ns lähinnä paikallisen lämmityksensä vuoksi, jolloin nesteen kierto on melko surkeaa moottorissa ja kosla ei ole varma että onko lämmin vai kylmä kone. Tutkittuani netin ihmeellistä maailmaa, niin löysin sellasen TT Thermon 1000w lämmittimen, joka pistetään letkujen väliin ja kyseisessä laitteessa on oma pumppu mikä kierrättää nestettä moottorissa lämmityksen aikana. Tällä tavoin moottori lämpiää tasaisesti ja ainakaan mitkään anturit ei tappele keskenään eri lämpötilojen kanssa. Sopii tuoreempiin autoihin erinomaisesti. Eka meinasin itte asentaa, mutta sitten tulin järkiini ja kyselin yhdestä hyvästä huollosta että suostuvatko asentaan kyseisen laitteen ja Defan johtosarjan samalla (saa samalla asennustakuun). Ny lämpiää Juke komeesti.

AD huollolla asennus, Defan johtosarja sis. sisähaarotuksen ja sitten viä sen surkeen säteilijän niin hinnaksi olisi tullut 550€. Säteilijä on helppo asentaa myös itse.

Tällä TT Thermon lämppärillä, Defan johtosarjalla ja asennuksella yhdessä alan liikkeessä tuli hinnaksi suunilleen tuo sama 550€ (asennus oli halvempi kuin AD:lla säteilijän asennus, vaikkakin tämä oli hankalampi asentaa), eikä näistä lämmittimistä voi keskustella edes saman pöydän ääressä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hirvee muhkura-auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo ohan se vähä erimuotone kuin laatikkovolvo vai millä ajeletkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten mahtaa automaatti kestää 190hv, onko siihen mitoitettu? Kovin paljoa ajettuinahan ei näy olevan myynnissä että ei ole oikein mitään faktaa..

Onhan tuo ulkonäkö aikamoinen, joko sitä vihaa tai voi tykätäkkin.
Auton vaihtoa miettimässä, niin joku nissankin voisi olla vaihtoehtona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nissanilla on CVT-automaatteja 230 hv 3,5L V6:n jatkeena, esim. Murano X-tronic. Nettiautosta löytyy muutama 200 tkm ajettu. Primeroita löytyy kanssa CVT-laatikolla 200 tkm ajettuna. Juken saa manuaalivaihteisena etuvetona tuolla samalla 190 hv DIG-T koneella jos CVT pelottaa.

Itse halusin halvimman neliveto-automaatin, joka ei ole Skoda tai VW. Sen kautta valinta osui Jukeen. Parin vuoden kokemuksen jälkeen, jos nyt pitäisi valita, niin en varmaan ottaisi toista samanlaista. Kaupunkiajossa näkyvyys etuviistoon on huono. Paksut A-pilarit ja niiden juuressa olevat isot peilit peittävät näkyvyyden tehokkaasti. Risteyksissä ja suojateillä pitää tosissaan heilutella päätään, että näkee A-pilarien taakse. Istuinmukavuus voisi olla parempi ja auton sisusta vähemmän muovinen. Auton halpuus näkyy hyvin juuri sisustassa. CVT toimii hyvin, mutta moottorissa on liikaa turboviivettä. Alle 2000 kierroksen ei tapahdu oikein mitään. Sen jälkeen voimaa kyllä riittää ja ohitukset tapahtuvat vauhdikkaasti. Harvinainen rengaskoko (215-55-17) nostaa rengaskuluja tarpeettomasti. Korin korkea ilmanvastus näkyy tankilla käydessä. Bensaa palaa kaupungissa 10l ja matka-ajossa 7,5l. Vähän ajavalle se ei kuitenkaan ole kovin iso ongelma.

Hyviä puolia on tehojen lisäksi auton pienet ulkomitat. Juke mahtuu pieneenkin koloon ja peruutuskameran avulla pysäköinti on helppoa. Tekniikkaa on runsaasti ja se toimii hyvin. Avaimeton ajo, automaatti-ilmastointi, peruutuskamera, kosketusnäyttö, navigaattori, vakionopeudensäädin nopeudenrajoittimella, bt-handsfree, apukuskin turvatyynyn poiskytkentä. Viimeistä lukuun ottamatta kaikille on ollut käyttöä enkä haluaisi luopua niistä, kun seuraavan kerran vaihdan autoa. Vastaavaa tehon, nelivedon ja varusteiden yhdistelmää on vaan vaikea löytää muista saman hintaluokan malleista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvin on pelittänyt 53 tkm turbo automaatti ja kiva on ajaa.
Vähän harmittaa, että neliveto painottaa voimaa etuakselille, eli just tulleessa talvessa leikkiminen menee helposti etuvetoisen tyyliin puskemiseksi. Tietääkö kukaan, miten Nismoon on otettu ne 10 lisähevosvoimaa? Koskaanhan tehoa ei ole liikaa, eihän...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Juken torque vectoring siirtää enemmän voimaa ulommaiselle takapyörälle jos nelivedon valitsin on keskellä AWD-V asennossa. Sitten vielä ESP pois päältä ja sport ohjelma päälle, niin perän saa helposti luistoon pelkällä kaasulla. Nelivedolla luistot on aina leveitä, mutta hauskaa riittää.

Normaalissa ajossa ja ESP päällä torque vectoring vähentää puskemista juuri samasta syystä, eli kun rattia kääntää, niin voimaa menee enemmän vastakkaisen puolen takapyörälle, mikä kääntää autoa ratin osoittamaan suuntaan. Kun nelivedon valitsimen kääntää alas 4WD asentoon, niin voimaa menee suurin piirtein saman verran molemmille takapyörille. Silloinkin torque vectoring on käytössä, johtuen taka-akseliston rakenteesta, mutta voiman jako on tasaisempi.

Torque vectoring on siis aina käytössä nelivedolla ajettaessa, koska Juken nelivetomalleissa ei ole perinteistä tasauspyörästöä takana. Sen tilalla on yksinkertainen kulmavaihde. Voiman jako vasemman ja oikean puolen välillä hoidetaan vetoakseleilla joissa on tietokoneen ohjaamat monilevykytkimet välissä. Voimaa välittyy sille vetoakselille, jonka monilevykytkin on kiinni.

Juken taka-akseli pystyy siirtämään hetkellisesti kaiken taakse tulevan voman yhdelle takapyörälle. Näin ollen se on aito vektorointi eikä abs:n jarruilla toteutettu, kuten joissain muissa autoissa. Nelivedon valitsin vaikuttaa suhteeseen miten voima jakaantuu takapyörien välille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No minähän käytin tuota 4WD asentoa, eli jätänkin nyt sit sen -V asennon päälle, jahka taas talvi palaa suolauksen kuivattamille teille, niin pääsee koittamaan uudestaan.
Tietääkö kukaan noista Nismon lisähevosista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jukekuskin ohjeilla homma tosiaan toimi hienosti, kun etelän pikatalven liukkailla pääsi testaamaan.
On tää hilpeä auto ihan oikeasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juke on sairaan kaunis autoksi. Aivan käsittämättömän hyviä muotosuunnittelijoita löytyy yhä. Iso sisältä ja hauska päältä Kehu ei koske takapenkkiä ja takalootaa. Pitkää matkaa on ilo rullata ja kaupungissa Juke pyörii näppärästi. Olen erittäin tyytyväinen vain parin viikon kokemukseen ja uskon, että laatu on aitoa Nissania.
Qashqaita kattelin, mutta Jukeen päädyin. Samat koneetkin niissä on ja Qq:ssa on painoa (ja tilaa) enempi ja bansa maistuu enemmän. Rengaspaineanturit on hanurista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

NISSAN JUKE

kertokaa omistajat niin risut kuin ruusutkin kyseisestä autosta.
Millä varusteilla/koneella auto kannatta ostaa vai kannattaako ollenkaan(20tkm/v)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta