Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mukavista+asioista+on+aina+kiva+keskustella,+oma+nuoruuteni+oli+hyvä+kaikinpuolin.+Kultaisesta+vanhuudesta+en+halua+vielä+keskustella,+uusimman+määritelmän+mukaan+se+on+jotain+73+vuoden+paikkeilla,+joten+ei+vielä...
Pelle+on+muuten+syntynyt+1955,+joten+ei+se+kovin+paljon+sua+ole+nuorempi+ja+esim+Joey+Ramone+oli+syntynyt+1951.
12.05.2017 09:50
Minä+myös,+kun+ei+ollut+kerta+kaikkiaan+varaa+ostaa+lehtiä+tai+kirjoja,+niin+kirjastosta+kulutettiin+paljon+aikaa.+Luen+edelleen+paljon+ja+nautin+suunnattomasti,+kun+voin+nykyään+ostaa+itselleni+kirjoja+sen+mukaan+mitä+kulloinkin+haluan+lukea.
12.05.2017 09:35
Positiivinen+asenne+auttaa,+vaikka+olisi+ollut+huonojakin+juttuja.+Ennen+syytettiin+lähes+kaikesta+lapsuutta+ja+nuoruutta,+mutta+eivät+ne+mielestäni+ole+suuresti+siihen+vaikuttaneet+mitä+olen+nyt.+Hyvä+että+olet+päässyt+yli+noista+asioista,+eikä+ne+ole+katkeroittaneet+koska+joka+tapauksessa+nuoruudesta+löytyy+paljon+voimaa.
12.05.2017 09:27
Pahalta+tuntuu,+jos+itsensä+puolustajasta+tehdään+syyllinen+ja+rosvoista+rikoksen+uhreja.
04.05.2017 12:35
Kaikkein+eniten+minua+häiritsee+se,+että+kyseessä+on+vielä+vanha+mies.+Pitäisikö+nyt+rosvot+päästää+vapaaksi,+jotta+voivat+nyt+käydä+kodin+tyhjentämässä+kun+vanhus+on+vangittuna.+Poliisi+turvaamaan+työrauhan,+poliisin+pakettiautolla+viedään+saalis+sinne+minne+rosvot+tahtovat.+Se+nyt+on+vähintä+mitä+yhteiskunta+voi+tehdä.
04.05.2017 12:10
Minä+myös+annan+kaiken+sympatiani+tälle+vanhalle+miehelle.+Ja+omalta+kohdaltani+olen+varma,+että+en+jää+odottamaan+sitä,+kun+rikolliset+hakkaavat+minut+sairaalakuntoon.+Varmasti+toimin+ennen+sitä+ja+puolustan+kotiani.
04.05.2017 12:05
Minä+tekisin+ihan+samalla+tavalla+mitä+tämä+vanha+mies+tekisi,+jos+minulla+nimittäin+olisi+ase.+Luultavasti+hakisin+jotain+kättä+pidempää,+olen+ikäiseksi+melko+vetreässä+kunnossa,+tai+muuten+vaan+hoitelisin+ryöstäjät+nyrkeillä+tyyliin:+-+halki+poikki+ja+pinoon!
04.05.2017 11:57
Onhan+laki+käsittämätöntä,+jos+ei+saa+suojella+omaa+henkeään+ja+omaisuuttaan.
04.05.2017 11:50
Tuollaisesta+asuntomurrosta+taitaa+Suomessa+selvitä+pelkillä+sakoilla,+joka+tapauksessa+tuskin+tulee+ehdonalaista+enempää.+Joten+vanha+mies+vankilaan+ja+rikolliset+saavat+jatkaa+toimiaan!
04.05.2017 11:45
Ehdottomasti+asia+käännetään+niin,+että+se+suurin+syyllinen+on+tämä+vanha+mies,+joka+on+aseen+laukaissut+ja+häneen+kuuluu+saada+suurempi+tuomio+mitä+ryöstäjät+saavat!
04.05.2017 11:36
Työkaverini+kotiin+murtauduttiin+ja+hänen+vaimonsa+romahti+täysin,+kun+tajusi+murtomiesten+käyneen+läpi+kaikki+laatikot+ja+komerot,+jopa+tonkineet+alusvaatteita+yms.+Oli+naiselle+henkisesti+niin+kova+paikka,+että+he+joutuivat+muuttamaan+pois+yli+30+vuoden+jälkeen+omasta+kodistaan.+Vaimo+alkoi+pelätä+liiaksi,+että+roistot+tulevat+takaisin+eikä+saanut+nukutuksi+enää.
04.05.2017 11:26
Huomenta.
Uhria+tässä+nimenomaan+syyllistetään.+Ei+kukaan+pysty+antamaan+viisasta+neuvoa,+mitä+oikein+tulee+tai+saa+tehdä,+jos+yllättää+murtovarkaat+pelipaikalta.+Voi+oma+henkikulta+mennä,+jos+alkaa+poliiseja+soittelemaan+paikalle+ja+varkaat+ovat+joka+tapauksessa+kaukana+ennen+kuin+kissalan+pojat+saapuvat.
Olet+oikeassa+tuon+empatian+taakse+menemisen+kanssa,+smaa+mieltä+siitä+ettei+rikollisia+tule+enää+yhtään+hyysätä+Suomessa.+He+pääsevät+aivan+liian+helpolla+ja+pienillä+tuomioilla.
04.05.2017 11:21
Siinäpä+on+hyvää+aikaa+ruveta+tekemään+analyysiä+tilanteen+vaarallisuudesta,+kun+kaksi+ryöväriä+tunkeutuu+kotiin+ryöstämään.+Että+pyytäisinkö+poistumaan,+nostaisinko+kämmentä+eteen+vai+kilisyttäisinkö+avainnippua?+Uhkaisinko+peräti+lyödä+avokämmenellä.
04.05.2017 11:15
Käytännössä+naapurikateushan+on+täysin+harmitonta+kaikille+osapuolille+ja+mukavaa+ajankulua,+jopa+joillekin+lähes+harrastus.
04.05.2017 10:05
Jos+puolustusvoimain+ylipäällikössä+on+tippakin+veteraaniverta,+kotiaan+puolustanut+ikämies+saa+mitalin+Suomen+satavuotispäivänä.
04.05.2017 10:00
Yritin+saada+näkyviin+missaamani+linkin:
http://www.ksml.fi/teemat/autot/Tämä-auto-aiheuttaa-naapurikateutta/920804
04.05.2017 09:55
Naapurikateutta+on+siis+kaikkialla+maapallolla+(paitsi+ehkä+joissain+köyhissä+ja+yhteisöhenkisissä+maanosissa).+Naapurikateus+on+kuitenkin+yleisempää+maaseutujen+omakotitaloalueilla+kuin+tiheästi+asutuissa+kaupunkien+kerrostalokortteleissa.+Voidaan+kuitenkin+varmuudella+sanoa,+että+kukaan+ei+voi+välttää+naapurikateutta.+Oleellinen+osa+naapurikateutta+on+naapurin+omaisuus.+Naapurilla+täytyy+siis+olla+jotain,+jota+kadehtia+(esim.+suuri+talo,+hieno+puutarha,+kallis+auto+jne.),+jotta+ilmiö+voisi+saada+alkunsa.+Myös+varallisuuserolla+on+todettu+olevan+huomattava+merkitys+naapurikateuden+synnyssä.
04.05.2017 09:53
Löysin+tällaisen+tiivistelmän+hikipediasta:
Naapurikateutta+on+siis+kaikkialla+maapallolla+(paitsi+ehkä+joissain+köyhissä+ja+yhteisöhenkisissä+maanosissa).+Naapurikateus+on+kuitenkin+yleisempää+maaseutujen+omakotitaloalueilla+kuin+tiheästi+asutuissa+kaupunkien+kerrostalokortteleissa.+Voidaan+kuitenkin+varmuudella+sanoa,+että+kukaan+ei+voi+välttää+naapurikateutta.+Oleellinen+osa+naapurikateutta+on+naapurin+omaisuus.+Naapurilla+täytyy+siis+olla+jotain,+jota+kadehtia+(esim.+suuri+talo,+hieno+puutarha,+kallis+auto+jne.),+jotta+ilmiö+voisi+saada+alkunsa.+Myös+varallisuuserolla+on+todettu+olevan+huomattava+merkitys+naapurikateuden+synnyssä.
04.05.2017 09:51
Kyllä+sitä+naapurikateutta+ihan+todistetusti+ilmenee:
ww.ksml.fi/teemat/autot/Tämä-auto-aiheuttaa-naapurikateutta/920804
04.05.2017 09:30
Ikävä+kyllä+meillä+on+otettu+käyttöön+mahdollisimman+alhaiset+tuomiot+rikollisille+ja+rehellisille+veronmaksajille+sitten+pilkuntarkat+säädökset,+joihin+tartutaan+välittämättä+oikeudenmukaisuudesta.+Varmasti+jäät+kiinni+viimeistään+siinä+vaiheessa,+kun+naapuri+sinut+käräyttää.+Melkoista+kyttäys+meininkiä+ja+sanelua+eri+tahoilta.
04.05.2017 09:15
61 / 66