Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kyllähän+se+hiukan+huvittava+ajatus+on.+Kaksi+miestä+alttarilla+ja+morsiamella+on+parta.+Se+on+nyt+tätä+nykyaikaa.+Sukupuolet+menee+sekaisin+ja+kaikilla+on+hauskaa.+:)
  2. Kiitos+kommentistasi+nimimerkki+kui2.+Hauska+nimimerkki+ja+ihan+mielenkiintoinen+tulkinta+minun+kirjoituksesta.+Minä+kirjoitin+:+"+Heteroparit+eivät+ole+synnittömiä+lähtökohtaisesti,+siis+ihmisinä,+mutta+heidän+liittonsa+sitä+kylläkin+on.+Miehen+ja+naisen+liitto+on+Raamatun+mukaista.+Homoliitto+ei."Kuten+tästä+selviää,+tarkoitukseni+oli+sanoa,+että+miehen+ja+naisen+liitto+on+Raamatun+mukainen+liitto.+Ja+että+homoliitto+taas+ei+ole+Raamatun+mukaista.+Kirjoitin+myös,+että+heteroparien+liitto+on+synnitön+lähtökohtaisesti.+Lähtökohtaisella+tarkoitan+tässä+sitä+tilaa,+mikä+heteroiden+avioliitolla+automaattisesti+on+ikään+kuin+sisäänleivottuna+ominaisuutena.+Miehen+ja+naisen+avioliitto+ei+siis+ole+sinänsä+syntinen,+vaan+vailla+syntiä+eli+synnitön.+Ja+homoliitot+taas+ovat+syntisiä+lähtökohtaisesti.+Olen+hiukan+yllättynyt+jos+tämä+asia+on+jäänyt+sinulle+epäselväksi.+Luulin+kyllä+kirjoittaneeni+aivan+selvästi+ja+ymmärrettävästi.+Ehkä+en+sitten+tehnyt+niin.+Yritän+nyt+uudestaan.Raamatun+mukaan+eronneita+pareja+ei+saisi+vihkiä+uudestaan,+siis+ainakaan+sitä+puolisoa,+joka+on+haureudellaan+aiheuttanut+avioeron.+Syytön+osapuoli+saa+mennä+uudestaan+naimisiin.+Näin+sanoi+Jeesus.Eli+jos+joku+menee+naimisiin+ja+eroaa+monta+kertaa+ja+on+itse+aiheuttanut+avioeronsa+tekemällä+huorin,+eli+syyllistymällä+aviorikokseen,+tilanne+on+se,+että+se+ensimmäinen+avioliitto+on+synnitön+avioliitto.+Mutta+kaikki+muut+sen+jälkeiset+avioliitot+ovat+syntisiä+avioliittoja.+Haureuteen+syytön+puoliso+saa+mennä+uusiin+naimisiin.Homoliitossa+taas+ensimmäinenkin+avioliitto+on+aina+syntinen.+On+myös+se+ja+sama+eroavatko+he+vai+pysyvät+yhdessä,+sillä+homoliitto+on+silti+aina+syntinen+lähtökohtaisesti.
  3. "Raamatussakin+tehdään+paljon+syntiä+ja+ollaan+tottelemattomia,+mutta+missään+kohtaa+Raamattua+ne+eivät+ole+estäneet+avioon+menoa."Tuo+koskee+miehen+ja+naisen+välistä+avioliittoa.+Tosin+Jeesus+antoi+tähänkin+yhden+poikkeuksen:+aviorikokseen+(+haureuteen+)+syyllistynyt+aviopuoliso+ei+saa+enää+mennä+uudestaan+naimisiin.Sen+sijaan+homoseksuaalisuuden+synti+on+ihan+pätevä+ja+hyvä+syy,+joka+estää+avioliiton+solmimisen.+"Ja+jos+Raamatussa+ei+jotain+ole,+niin+eipä+ihme:+se+on+ollut+tuhansia+vuosia+sitten,+ja+nyt+aivan+eri+kuviot,+mistä+siihen+aikaan+ei+osattu+kuvitellakaan."En+usko+että+kyse+olisi+ollut+pelkästä+mielikuvituksen+tai+tiedon+puutteesta.+Nimittäin+Genesis+Rabbah+(+noin+vuosilta+300-500+)+toteaa+viitaten+Egyptin+ja+Kaanaanmaan+kansojen+ja+heidän+esi-isiensä+tapoihin+:+"+I+[God]+have+declared+prohibited+only+the+practices+which+they+and+their+ancestors+established."+And++what+did+they+do?+A+man+would+marry+a+man+and+a+woman+[marry]+a++woman..."Eli+Mooseksen+aikana+Egyptissä+ja+Kaanaanmaassa+miehiä+vihittiin+keskenään,+ja+samoin+naisia.+Tämä+kaikki+ja+paljon+muutakin+mielenkiintoista+selviää+tästä+artikkelista:https://www.rabbinicalassembly.org/sites/default/files/assets/public/halakhah/teshuvot/19912000/roth_homosexual.pdf+Tai+sitten+voit+lukea+wikipedia-artikkelin+nimeltään+"History+of+same-sex+unions".+Molemmat+todistavat+aukottomasti+että+Raamatun+ajan+juutalaiset+kyllä+tiesivät+homoavioliitot+hyvinkin+tarkkaan.+Niitä+ei+vain+sallittu+sen+ajan+juutalaisten+keskuudessa.+Syykin+on+selvä:+homous+on+synti.+Joten+myös+homouteen+pohjautuvat+ihmissuhteet+tai+avioliitot+olivat+myös+syntiä.+Tämä+siis+siinäkin+tapauksessa,+että+ne+olisivat+olleet+kuinka+uskollisia+ja+rakastavia+tahansa.
  4. "Room.+1+ei+puhu+mitään+homoseksuaalisista,+vaan+siitä+mitä+"luonnollisessa+yhteydessä"+olleet+eli+heterot+olivat+menneet+tekemään.+Kiimoissaan+syttyivät+toisiinsa;+eivät+edes+homoihin.+Homo+ei+ole+koskaan+ollut+luonnollisessa+yhteydessä,+joten+on+jonkinlainen+tulkinta,+että+he+olisivat+sen+hylänneet.+Siitä+ei+Paavali+puhu+mitään."Tähän+alkuun+kysyn+lyhyesti,+miten+sinä+selität+sen,+että+miehet+syttyvät+toisiinsa,+ja+naiset+syttyvät+toisiinsa,+ja+he+kaikki+ovat+kuitenkin+sinun+mielestä+heteroita?+Eikös+tälläisiä+ihmisiä+tavallisesti+kutsuta+juuri+homoseksuaaleiksi?Sitten+itse+asiaan.+Pitää+ottaa+huomioon+missä+järjestyksessä+asioista+puhutaan.+1.Roomalaiskirjeen+jakeet+26-27:+"Siksi+Jumala+on+jättänyt+heidät+häpeällisten+himojen+valtaan.+Naiset+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+sukupuoliyhteyden+luonnonvastaiseen,+ja+miehet+ovat+samoin+luopuneet+luonnollisesta+yhteydestä+naisiin+ja+heissä+on+syttynyt+himo+toisiaan+kohtaan.+Miehet+ovat+harhautuneet+harjoittamaan+keskenään+säädyttömyyttä+ja+saavat+ansaitsemansa+palkan.+"Ensin+siis+Roomalaiskirjeessä+sanotaan+että+"Jumala+on+jättänyt+heidät+häpeällisten+himojen+valtaan".+Tämä+ei+voi+tarkoittaa+heteroseksuaalisuutta,+normaalia+miehen+ja+naisen+välistä+seksiä,+koska+Jumala+on+nimenomaan+luonut+miehen+ja+naisen+toisilleen+ja+toisiaan+varten.+Kyseessä+ei+voi+olla+häpeällinen+himo.+Joten+jo+tässä+jakeessa+puhutaan+joistain+muista+kuin+heteroista.+Ja+jatkosta+selviää+että+kyse+on+juuri+lesboista+ja+homoista.+Asia+on+täysin+selvä+eikä+asiasta+ole+mitään+epäilystä.
  5. "+Mulle+on+ihan+yks+lysti+miten+tiukkana+ittees+pidät,+onksut+niinku+sit+laitettu+raamatullisesti+alulle+vai?+Yritäksä+ny+väittää+et+synnitön+seksi+on+kekattu+vasta+ihmisten+keksittyä+avioliiton?+Tää+oliski+hienoo,+oon+ehkä+chattaillu+maailman+ainoon+raamatullisen+ihmisen+kans,+jee!"No+tälläinen+keskustelun+sävy+on+vähän+sillä+rajalla,+että+saako+uskovainen+ihminen+siihen+osallistua.+Raamatussa+kehoitetaan+välttämään+riitoja.+Mutta+jos+annan+tämän+kerran+sinulle+anteeksi+ja+kuorin+varsinaisen+kysymyksen+pilkkaamisesi+alta,+voin+vastata,+että+monet+muutkin+ihmiset+on+varmaan+tehty+ja+synnytetty+avioliiton+aikana,+joten+en+ole+tässä+mielessä+poikkeus."+Tarkotakko,+et+ihmislapsenteko+avioliiton+ulkopuolella+on+eläinkunnan+tapa+ja+avioliitos+ihmiskunnan?"Tarkoitan+sitä,+että+sinä+väitit+että+ihmiset+eläinkunnan+tapaan+ja+minä+osoitin+syitä+miksi+näin+ei+ole.+Joidenkin+Raamatun+tulkintojen+mukaan+avioliiton+ulkopuolella+tehdyt+lapset+ovat+synnissä+siitettyjä,+mutta+siinä+ei+tarkoiteta+suoranaisesti+että+kyse+olisi+eläinkunnan+tavasta.+Eläimethän+eivät+edes+ole+syntisiä,+vaan+kokonaan+synti/synnitön-kaksijaon+ulkopuolella."Suoraan+sanoen+vaikutat+aika+tekopyhältä."Tavallisesti+tekopyhällä+tarkoitetaan+sitä,+että+sanoo+yhtä+ja+tekee+toista.+Loogisesti+tästä+seuraa,+että+sinun+pitäisi+tietää+myös+minun+tekoni+eikä+ainoastaan+sanani.+Väitteesi+ei+siis+voi+olla+perusteltu,+koska+tiedät+vain+sanani.+Jos+siis+vaikutan+tekopyhältä,+se+voi+olla+vain+vaikutelma+sinun+päässäsi,+ei+todellisuudessa.+Ei+sen+puolesta+ettenkö+voisi+olla+tekopyhä,+mutta+sinä+et+vain+pysty+tekemään+tälläistä+johtopäätöstä+tietämättä+kaikkia+tekojani.+:)
  6. "Paavali+ei+ole+ottanut+kantaa+homoseksuaalisuuteen:+miehimys+on,+mutta+ei+naisimusta.+Siinä+kohtaa+hän+niputtaa+samaan+myös+epäjumalanpalvelijat+ja+varkaat."Valitettavasti+olet+väärässä.+Paavali+on+ottanut+kantaa+juuri+homoseksuaalisuuteen+esim.+Roomalaiskirjeessä."+Eräässä+paikassa+hän+noituu+sitä.+kun+jotkut+olivat+jättäneet+heteroelämänsä+syttyessään+kiimoissaan+toisiinsa."Väärä+tulkinta.+Kyse+on+homoista+ja+lesboista+jotka+ovat+hylänneet+Jumalan+luomisjärjestyksen+mukaisen+mies/nais-parin+"luonnollisen+yhteyden".+Kun+kerran+tämä+"luonnollinen+yhteys"+on+juuri+miehen+ja+naisen+välinen+yhteys,+niin+kahden+miehen+tai+kahden+naisen+yhteys+on+automaattisesti+luonnonvastainen+ja+Jumalan+tahdon+vastainen.+Eli+homoseksuaalisuus+on+synti.+Siinä+kohtaa+ei+puhuta+"homojen+ja+lesbojen+itsensä+luonnollisena+pitämänsä+yhteyden"+hylkäämisestä.Eli+tilanne+on+tässä+ihan+yksinkertaisesti+se,+että+synnin+tekijät+pyrkivät+todistamaan+Raamatun+sanaa+vääristämällä+että+heidän+syntinsä+on+itseasiassa+"luonnollista".+Ei+mene+läpi+minulla+eikä+mene+läpi+Jumalalla.Lisäksi+Raamatussa+sanotaan,+että+ihmisten+teot+voidaan+arvioida+heidän+tekojensa+seurauksista:+hyvä+puu+tuottaa+hyvää+hedelmää.+Miehen+ja+naisen+liitto+tuottaa+hyvää+hedelmää,+eli+lapsia.+Homoliitot+eivät+koskaan+tuota+tätä+samaa+hyvää+hedelmää.+Eli+homoliitot+eivät+ole+hyviä.+Ja+nykyisestä+keskustelusta+voi+päätellä+että+homoliitot+jopa+jakavat+kirkonkin.+Se+on+huono+hedelmä.+Homoliitot+ovat+siis+pahoja,+koska+se+tuottaa+pahoja+hedelmiä.+Eikä+tämä+olekaan+mikään+ihme,+koska+homoushan+on+syntiä.+Synnin+hedelmä+on+kuolema.+Se+kellä+on+silmät+lukekoon.+:)
  7. "Verrattuna+samaa+sukupuolta+olevien+vihkimisiin+aviorikos+on+moninkertaisesti+yleisempää+ja+koko+ajan+ajankohtaista+Suomessa."Jos+haluat+kääntää+keskustelun+toiseen+aiheeseen,+jotta+sinun+ei+tarvitsisi+ottaa+vastuuta+omista+sanomisistasi,en+näe+mitään+syytä+jatkaa+tätä+keskustelua.+Kuten+jo+sanoin,+voit+vapaasti+aloittaa+uuden+keskustelun+tästä+aiheesta.+Mutta+muuten+palataan+asiaan+taas+sitten,+kun+huomaan,+että+esität+epäloogisia+väitteitä.+Koska+tulkitset+monia+tekstejä+kirjaimellisesti+ilman+että+näytät+ymmärtävän+tekstien+varsinaista+sisältöä,+olen+aika+varma,+että+annat+minulla+paljon+aihetta+jatkossakin+palata+asiaan.+:)"Mutta+yhtälään+asiaa+koskevaa+kommenttia+et+ole+tänne+kaiketi+kirjoittanut+vai+mitä?"Itseasiassa+minä+olen+kirjoittanut+ainakin+"yhtälään"+kommentin+aviorikoksesta+usein+aikaisemmmin.+Viimeksi+kommentoin+että+Raamatun+mukaan+aviorikos+on+kielletty+eilen+klo+22:25+ketjussa+Kalliala:Avioliiton+telogiset+perustteet+avattava!Että+tämmöinen+lempeä+muistutus:+ole+ystävällinen+ja+ota+faktat+ensin+haltuun+tässäkin+asiassa+ennenkuin+alat+tuollaisia+perättömiä+väittämään.+:)
  8. Ehkä+asiaa+selventää+jos+verrataan+homoseksuaalisuutta+zoofiliaan.+3.Mooseksen+kirjan+luvussa+18+kuuluisa+homokielto+on+jakeessa+22.+Seuraavassa+jakeessa+23+kielletään+eläimeen+sekaantuminen+joten+kontekstin+perusteella+homoseksuaalisuus+on+samanveroinen+synti.+Voidaan+kysyä+kuinka+paljon+ihmiset+ymmärtävät+ihmisen+ja+eläimen+välistä+yksiavioista,+hellää+ja+"rakastavaa"+suhdetta?+Miksi+tälläinen+aito+rakkaus+torjutaan+tai+suljetaan+pois?+Miksi+se+on+vain+hekumaa+ja+himoa?Homoseksuaalisuutta+verrataan+usein+myös+pedofiliaan.+Jos+jokin+luonnonkatastrofi+tuhoaisi+kaikki+ihmiset+ja+jotkut+alienit+tulisivat+myöhemmin+tutkimaan+säilyneitä+asiakirjoja,+kuinka+paljon+mainintoja+löytyisi+aikuisen+ihmisen+ja+alle+kouluikäisen+lapsen+välisestä+intiimistä,+uskollisesta+ja+"rakastavasta"+suhteesta?+Alienit+löytäisivät+kuvauksia+hyväksikäytöstä,+raiskauksesta+ja+pahoinpitelystä.+He+lukisivat+vaatimuksia+että+kaikki+pedofiilit+pitää+kastroida+ja+tappaa.+Alienit+varmaan+ihmettelisivät+kovasti,+miksi+"rakastavista"+pedofiliasuhteista+oli+vaiettu?+Tiedän,+että+edellä+mainittu+voi+kuulostaa+kuvottavalta+ja+loukkaavalta+rinnastukselta,+mutta+zoofilian+suhteen+kyse+on+ihan+Raamatun+sanasta.+Pedofiliankin+voi+homouteen+Raamatun+tulkinnan+mukaan+liittää,+koska+samassa+luvussa+jakeessa+21,+eli+juuri+ennen+homokieltoa+puhutaan+lapsien+uhraamisesta+Molokille.+Kyseessä+oli+pienten+lapsien,+luultavasti+vauvojen,+uhraaminen,+ehkä+kuoliaaksi+polttaminen+metallisen+Molokin+patsaan+sylissä.+Lapset+uhrattiin+hedelmällisyysrituaalissa.+Heitä+hyväksikäytettiin...+ja+sitähän+myös+pedofiilit+tekevät.+Eli+aikuiset+uhraavat+lapsia+tavoitellessaan+omaa+etuaan.+Jostain+olen+lukenut+sellaisiakin+mielipiteitä,+että+homoavioparien+mahdollisuus+adoptoida+lapsia+olisi+lapsien+uhraamista+epäjumalalle.+Logiikka+on+sinällään+sama:+siinäkin+viattomat+lapset+kärsivät+aikuisten+halujen+ja+päämäärien+takia.+Kaikki+nämä+asiat+ovat+aivan+hirveitä.+Olen+kohtuullisen+varma+että+Jumala+on+samaa+mieltä.+Jeesuskin+siunasi+lapsia+ja+sanoi:+"Sallikaa+lasten+tulla+minun+tyköni,+älkääkä+estäkö+heitä,+sillä+senkaltaisten+on+Jumalan+valtakunta."Ja+huomasinpa+tuossa+juuri,+kun+Markusta+kopioin,+että+Jeesus+sanoi+nuo+sanat+lapsista+heti+sen+jälkeen+kun+oli+sanonut+fariseuksille+koskien+avioeroa+:+"Mutta+luomakunnan+alusta+Jumala+'on+luonut+heidät+mieheksi+ja+naiseksi.+Sentähden+mies+luopukoon+isästänsä+ja+äidistänsä+ja+liittyköön+vaimoonsa.+Ja+ne+kaksi+tulevat+yhdeksi+lihaksi.'"Siinäpä+syy+siihen+miksi+homoseksuaalisuus,+eläimiin+sekaantuminen+ja+pedofilia+eivät+ole+Jumalan+tahdon+mukaisia.+Homorakkaudessa+ei+ole+miestä+ja+naista+parina,+kuten+ei+zoofiliassakaan.+Ja+pedofiliassa+lapsi+ei+voi+luopua+isästään+ja+äidistään,+eli+lapsi+on+liian+nuori+menemään+naimisiin+ja+tulemaan+yhdeksi+lihaksi.No,+joku+voi+heti+sanoa,+että+lapsien+uhraaminen+Molokille+ei+ole+pedofilia-kielto.+Minä+väitän+että+ehkä+sen+olisi+pitänyt+olla.+On+outoa,+ettei+Raamatussa+ole+selvää+pedofiliakieltoa,+mutta+jos+sellainen+olisi,+tämä+3.Mooses+18+jae+21+olisi+hyvä+paikka+sille:+"+Älä+makaa+lapsen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+sillä+se+on+kauhistus."+Kaikki+muut+seksuaaliset+synnit,+jotka+luvussa+18+mainitaan,+ovat+aikuisten+miesten+ja+naisten+välisiä+syntejä.+Mutta+homoseksuaalisuus,+eläimiin+sekaantuminen+ja+pedofilia+olisi+selkeä+poikkeus+tähän+luetteloon.+Ne+ovat+erillään+muista,+alhaisessa+yksinäisyydessään,++ja+niistä+muodostaisi+helposti+"epäpyhä"+kolminaisuus+kaikkien+näiden+muiden+seksuaalisten+häväistyksien+ja+saastaisuuksien+joukossa.+Tämä+on+minun+mielestä+aika+objektiivinen+huomio,+siinä+on+paljon+järkeä+ja+logiikkaa.+Ei+Raamatussa+tarvitse+erikseen+kieltää+"rakastavia"+homosuhteita,+koska+homosuhteelle+rakentuva+rakkaussuhde+ja+avioliitto+on+automaattisesti+yhtä+luonnonvastaista+ja+törkeä+teko+kuin+eläimiin+sekaantuminen+ja+pedofilia+sekä+näille+rakentuvat+parisuhteet+ja+avioliitot.
  9. Kiitos+kommentistasi.+Se+on+hyvin+mielenkiintoinen+kuten+aina.+On+totta+että+kirjaimellisesti+Raamatussa+ei+sanota+noin.+Siksi+pitääkin+vähän+tulkita.+Ja+monet+minua+pätevämmät+teologit+ovat+jo+yli+kahdentuhannen+vuoden+ajan+tulkinneet+Raamattua+juuri+siten,+että+vain+miehen+ja+naisen+avioliitto+on+se+ainoa+oikea+avioliitto.+Tämän+avioliiton+sisällä+miehen+ja+naisen+välinen+seksi+ei+ole+syntiä+lähtökohtaisesti.Kahden+miehen+tai+kahden+naisen+välinen+seksi+on+sen+sijaan+lähtökohtaisesti+väärin+ja+Jumalan+tahdon+vastaista.+Homoutta+hyväksyvä+teologia+on+vain+noin+20+vuotta+vanha!Ja+vaikka+3.Mooseksen+kirjassa+on+mainittu+vain+"homoseksuaaliset"+teot,+on+aivan+päivänselvää,+että+myös+tälläisiin+tekoihin+johtavat+ajatukset,+himot+ja+halut+ovat+myös+aina+Jumalan+tahdon+vastaisia.+Tarkoittaa+että+"homoseksuaalinen"+rakkaus+on+myös+syntiä+läpikotaisin+ja+perusteellisesti.+"+Se+homo+joka+katsoo+toista+miestä+himoiten+on+jo+tehnyt+huorin...",+"Se+lesbo+joka+katsoo+toista+naista+himoiten+on+jo+tehnyt+huorin..."Se+on+vähintäänkin+yhtä+pahaa+ja+turmiollista+kuin+aviorikoskin+miehen+ja+naisen+liitossa,+tai+insesti+tai+lapsien+uhraaminen+epäjumalille+tai+eläimiin+sekaantuminen.+Itse+asiassa+kaikki+3.Mooseksen+kirjan+18+luvussa+mainitut+kiellot+"heteroille"+ovat+tietenkin+voimassa+myös"homoille"+jo+nyt+koska+homopareja+on+jo+vihitty+pappien+toimesta.+Joten+esittämälläsi+logiikalla+myös+homoseksuaalisuus+on+syntiä+:+yhtä+hyvin+voi+sanoa+homoutta+synniksi,+koska+siitä+on+niin+monta+syntitekoa+lueteltu.+Kirjoitit+taas+itsesi+pussiin.+:)