Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Ei+kerroin+vain+että+samanarvoisesta+asiasta+Raamatussa+sinä+et+täällä+koskaan+meuhkaa,+Miksi?+"Tuohon+on+yksinkertainen+vastaus,+veli+hyvä.+Minä+en+kovin+usein+meuhkaa+muutenkaan.+Kirjoitan+vain+näitä+omia+juttujani+tänne+ja+yritän+käyttää+asiallista+sävyä+ja+kohtuullista+kieltä.Minulla+on+toinenkin+vastaus.+Samaa+sukupuolta+olevien+parien+vihkiminen+kirkossa+on+nyt+hyvin+ajankohtainen+asia.+Miksi+siis+siitä+ei+saisi+keskustella?+Miksi+sen+sijaan+tai+sen+lisäksi+pitäisi+keskustella+jostain+muusta+tässä+keskustelussa?+Vainko+sen+takia,+että+sinä+et+osaa+perustella+mielipidettäsi+loogisesti?+Mutta+eihän+se+ole+reilua.+:(Mutta+huomaan+nyt,+että+sinä+jälleen+koitat+ohjata+keskustelun+pois+varsinaisesta+aiheesta.+Jos+haluat+keskustella+siitä,+miksi+Raamattu+kehoittaa+tappamaan+juopon+ja+irstailevan+lapsen,+joka+kiroaa+vanhempansa,+aloita+siitä+oma+keskustelu.+Tai+aloita+keskustelu+aviorikoksesta.++Lupaan+osallistua+niihinkin+keskusteluihin,+mitä+muilta+hommilta+ehdin.Ja+huomaan+senkin,+että+et+taaskaan+vastannut+kysymyksiini.+Onpa+näppärä+temppu.+Luuletko+tosiaankin+että+se+jäisi+minulta+huomaamatta?+Esittämilläsi+perusteilla+kirkon+pitäisi+vihkiä+homoparien+lisäksi+myös+ihminen-eläin-pareja,+eikö+totta?+Missä+kohtaa+avioliittolakia,+kirkkolakia+tai+kirkkojärjestystä+nimenomaisesti+kielletään+ihmistä+menemästä+avioliittoon+eläimen+kanssa?+Ja+vielä+bonuskysymys:+avioliittolaki,+kirkkolaki+tai+kirkkojärjestys+ei+aseta+kieltoa+vihkikaavan+tekemiselle+ihmisen+ja+eläimen+avioliittoja+varten,+vai+mitä?Ps.Osoittaa+huonoa+keskustelukäyttäytymistä+kun+ensin+perustelet+asiaasi+väitteillä,+mutta+et+sitten+vastaa+niitä+koskeviin+kysymyksiin.+Ilmeisesti+et+halua+myöntää+olleesi+väärässä.+:)
  2. Joo,+kyllä+ne+piispat+osaa+keksiä+kaikenlaisia+kivoja+juttuja.+Harmi+vaan+että+siinä+sivussa+evlut+kirkko+käytännössä+tuhoutuu.Itsekin+kuuntelin+tuon+haastattelun+Radio+Deissä.+Muistaakseni+perustelut+olivat+se,+että+Jeesuskin+otti+kaikki+ihmiset+yhteyteensä.+Tuli+vaan+mieleen+heti,+että+Jeesus+otti+lähinnä+syntisiä+ihmisiä+yhteyteensä.+Onhan+hän+jossain+Raamatun+kohdassa+sanonutkin,+ettei+tullut+pelastamaan+vanhurskaita+vaan+syntisiä.+Kuitenkin+homoutta+puolustavat+ihmiset+ovat+sitä+mieltä,+että+homous+ei+voi+olla+mitenkään+synti.+Moni+homo+ajattelee+samoin.++Joten+jos+seksuaalisest+aktiiviset+homot+eivät+ole+syntisiä+homoudessaan,+he+eivät+voi+olla+niitä+ihmisiä,+joita+Jeesus+tuli+pelastamaan+eivätkä+he+voi+olla+niitä+syrjään+jääneitä,+joita+Jeesus+otti+yhteyteensä.+Tässä+on+yksi+selvä+ristiriita.Tälläinen+perustelu+jotenkin+kätevästi+ohittaa+kysymyksen+homoseksuaalisten+tekojen+synnillisyydestä.+Raamatun+opetus+on+että+kaikki+miesten+välinen+ja+kaikki+naisten+välinen+seksi+on+syntiä.+Jos+yhteyteen+ottaminen+tulkitaan+avioliittoon+vihkimiseksi,+siinä+rinnastetaan+perinteinen+avioliitto+homoliiton+kanssa+ja+sanotaan+että+ne+ovat+molemmat+yhtä+hyviä+Jumalan+silmissä.+Raamatusta+tälle+ajatukselle+ei+löydy+mitään+perusteita.+Tässä+on+jo+toinen+ristiriita.Jos+Jeesus+on+tässä+jokin+esimerkki,+niin+käsittääkseni+Jeesus+ei+kuitenkaan+vihkinyt+ketään+homoparia.+Hän+vain+vietti+aikaa+syntisten+ihmisten+kanssa,+söi+ja+joi+heidän+kanssaan,+paransi+heitä+ja+opetti+heitä.+Jos+nykyaikana+joku+yrittää+parantaa+homoja,+siitä+seuraa+hirvittävä+kohu+ja+valitus.+Tässäkin+on+ristiriita.+Jos+Jeesus+olisi+vihkinyt+homopareja,+silloin+nykykirkonkin+pitäisi.+Silloin+uskovaisillakaan+ei+voisi+olla+mitään+asiaa+vastaan,+koska+se+selvästi+olisi+Raamatun+mukaan+Jumalan+tahto.+Eikä+asiassa+olisi+mitään+ristiriitaa.+Valitettavasti+näin+ei+ole.Ai+niin.+Raamatun+mukaan+myös+homoseksuaalisten+tekojen+lisäksi+kiellettyjä+on+seksi+lähisukulaisten+kesken+eli+insesti,+aviorikos,+kuukautisverisen+vaimon+kanssa+makaaminen,+lasten+uhraaminen+epäjumalalle+ja+eläimeen+sekaantuminen.+Lisäksi+avioeron+voi+saada+vain+haureuden+perusteella.+Syytön+puoliso+saa+mennä+uudestaan+naimisiin,+syyllinen+ei.+Nämä+tähän+loppuun,+jotta+ei+kukaan+tuntisi+että+vain+homoutta+tuomitaan.
  3. "+Jos+näin+on+todella+paikallisesti+ja+pappeja+sitovasti+päätetty,+niin+on+toimittu+piispainkokouksen+päätöksen+vastaisesti..."No,+tähän+minulla+ei+ole+mitään+sen+kummempaa+sanottavaa.+Näin+on+käynyt.+Ehkä+nämä+Rovaniemen+ja+Kotkan+uskovaiset,+jotka+olivat+tälläisen+piispainkokouksen+päätöksen+vastaisen+toiminnan+takana,+ovat+jonkinlaisia+kapinallisia+ja+cooleja+kristittyjä+-+yksilöllisiä+ajattelijoita,+joita+ei+niin+vain+komennellakaan.+Näin+ainakin+haluaisin+itse+ajatella+heistä.+"+Mutta+seurakunta+tai+hiippakunta+ei+voi+tätä+päätöstä+tehdä+papin+puolesta.+Eli+ei+voi+pyyhkiä+piispainkokouksen+päätöksellä+pöytää.+Ehkä+olisi+kurinpalautuksen+paikka!"Ehkä+niinkin.+Mutta+etkös+sinä+itse+juuri+moittinut+kirkkoa+epäjohdonmukaisesta+toiminnasta?+Ja+sitten+kun+jotkut+seurakunnat+ottavat+johdonmukaisen+linjan,+joka+on+sopusoinnussa+Raamatun+opetuksen+kanssa,+sinä+kritisoit+sitäkin.+Nyt+et+itse+taida+olla+oikein+johdonmukainen.+:)"+Olen+vakuuttunut+siitä,+että+tällaiset+syntirukoukset+ne+vasta+kohun+nostaisivat,+eikä+yksikään+pari+taatusti+haluaisi+enää+mitään+rukouksia+sellaiselta+kirkolta.+"Olen+samaa+mieltä,+että+tälläiset+syntirukoukset+nostaisivat+kohun.+Nykyään+ei+enää+saa+sanoa,+että+homous+on+synti.+Vaikka+se+onkin.+Tälläinen+lälly-liberalismi+ei+johda+muuhun+kuin+Jeesuksen+tarjoaman+pelastuksen+häivyttämiseen.+Hänestä+tulee+vain+viisas+opettaja,+joka+kehoitti+kaikkia+rakastamaan+ja+suvaitsemaan+lähimmäistä.
  4. "+Raamatussa+ei+oteta+huomioon,+tai+ainakaan+tunnusteta,+rakkauden+mahdollisuutta+samaa+sukupuolta+olevien+välillä.+Jumala+ei+vissiin+ollut+oikein+perillä+asioista.+Eikä+tämä+ole+ainoa+asia!"Kiitos+taas+kommentistasi.+Väite,+että+Raamatun+aikoihin+ei+tunnettu+rakastavaa+homoseksuaalista+parisuhdetta,+on+aina+kuulostanut+valheelliselta+minun+korviini.+Eikö+juuri+liberaaliteologit+ja+homoaktivistit+ole+yrittäneet+todistaa,+että+homoutta+ja+lesboutta+on+aina+ollut+ja+myös+juuri+"oikeaa"+rakkaudellista+homoseksuaalisuutta?+Tässä+asiassa+olen+samaa+mieltä+homoaktivistien+kanssa.+On+erittäin+todennäköistä,+että+homoja+on+ollut+aina+ja+että+myös+"rakastavia"+homosuhteita+on+aina+ollut.+Homoseksuaalisuus+näyttää+olevan+oleellinen+osa+ihmiskuntaa.+On+varsin+yleinen+harhakäsitys,+että+vain+nykyajan+ihmiset+tietävät+miten+asiat+ovat,+ja+että+entisten+aikojen+ihmiset+eivät+voineet+tietää+mitään.+Varsinkin+koskien+seksiä.+Tämä+on+nykyihmisen+hybristä,+ylpeyteen+asti+liioiteltua+itsevarmuutta.+Wikipedia+antaa+hybriksen+vastakohdaksi+itsekritiikin+ja+itseironian.+Ja+eiköstä+mitä+nämä+suvaitsevaiset+ihmiset+olekin+aina+hyvin+vakavia+asiassaan.+He+eivät+ole+väärässä+-+he+ovat+kyvyttömiä+itsekritiikkiin.+He+eivät+laske+leikkiä+-+he+eivät+taida+itseironian+jaloa+taitoa.+Toisin+kuin+esimerkiksi+minä.+:)Mutta+onko+seksuaalisuus+koskaan+ollut+täysin+riippuvainen+teknologiasta?+Ilmeisesti+ei+ole+ollut,+koska+ihmiskunta+on+lisääntynyt.+Vanhaan+aikaan+ihmisiä+on+toki+ollut+vähemmän.+Myös+homoja+on+ollut+vähemmän,+mutta+mikään+ei+itseasiassa+todista+etteikö+"rakastavia"+homosuhteita+olisi+ollut+tarpeeksi,+jotta+ne+olisi+huomattu.+Ehkä+kyse+on+siis+vain+siitä,+että+juuri+Vanhan+Testamentin+ajan+ihmiset+eivät+tietäneet+asiasta+mitään?+Kuitenkin+Vanhassa+Testamentissa+3.Mooseksen+kirjan+luvussa+18+miehen+kanssa+makaamisen+kiellon+kontekstina+on+Israelin+kansan+ympäröivien+maiden+seksuaalisesti+moraaliton+käytös.+Jae+3:+"Älkää+noudattako+entisen+asuinmaanne+Egyptin+tapoja+älkääkä+ruvetko+seuraamaan+niitä+tapoja,+joita+noudatetaan+Kanaaninmaassa,+minne+minä+teidät+vien.+Älkää+eläkö+vieraiden+kansojen+tapojen+mukaan."+Nämä+vieraiden+kansojen+tavat+olivat+mm.+kaikenlainen++insesti,+aviorikos,+eläimiin+sekaantuminen+...+ja+homoseksuaalisuus.+Kappas+vaan!+Israelin+kansan+naapurivaltioissa+oli+homoseksuaalisuus+hyväksytty.+Egyptin+orjuudessa+ollessaan+Mooseksella+ja+Israelin+kansalla+oli+kyllä+tarpeeksi+aikaa+havainnoida+Egyptin+ja+Kaanaanmaan+homoseksuaalisuutta.+Rakastava,+uskollinen+homosuhde+ei+ole+automaattisesti+poissuljettu+heidän+havainnoistaan.+Itse+asiassa+sinun+väitteesi+on+sen+verran+heikko,+että+se+vaatisi+selviä+perusteita.+Pelkkä+asian+toteaminen+ei+riitä+tässä+keskustelussa.+Mielestäni+Raamatun+perusteella+voidaan+tuomita+myös+rakastavat,+uskolliset+homosuhteet+ja+-avioliitot.+Kuten+jo+perustelin.+Lisäksi+voit+katsoa+vastaukseni+nimimerkille+Torre12++tässä+heti+yläpuolella.
  5. "Ja+et+taida+löytää+Raamatusta+ainuttakaan+kohtaa,+joka+estäisi+rakastamasta.+"Kiitos+kommentistasi.+Valitettavasti+minun+on+todettava+tästä+"rakkaudesta",+että+se+itsessään+ei+ole+mikään+homouden+synnistä+vapauttava+asia.+Väittäisin+jopa,+että+rakastava+ja+uskollinen+suhde+on+vielä+enemmän+syntiä,+kuin+pelkkä+yksittäinen+satunnainen+homoirtosuhde.+Syy+on,+että+rakastavassa+homoseksuaalisessa+suhteessa+pari+on+mukana+synnin+tekemisessä+koko+olemuksellaan.+He+vahvistavat+ja+uudistavat+homoseksuaalista+syntiä+toisilleen+ja+itselleen+niin+kauan+kuin+parisuhteessa+tai+avioliitossa+elävät,+toisin+kuin+irtosuhteita+harrastava+homoseksuaalinen+ihminen,+joka+syyllistyy+"vain"+oman+ruumiinsa+häpäisemiseen+eikä+välttämättä+muuta+haluakaan.+Julkisuudessa+on+usein+käytetty+tätä+rakastavaa,+uskollista+homosuhdetta+perusteluna+avioliitolle,+ensin+maalliselle+ja+nyt+uskonnolliselle.+Unohdetaan+se,+että+kristinuskossa+homoseksuaalinen+rakkaus+ja+uskollisuus+on+edelleenkin+syntiä.+Eihän+eläimeen+sekaantuminenkaan+muutu+hyväksi+moraaliseksi+teoksi+tai+Jumalan+tahdon+mukaiseksi,+jos+ihminen+menee+naimisiin+eläimen+kanssa+ja+on++tälle+uskollinen.+Sama+koskee+insestiä+tai+heteropareilla+avioliiton+ulkopuolista+suhdetta.+Kun+parisuhteen+perusta+on+moraalisesti+väärä,+ei+se+siitä+muuksi+muutu,+vaikka+saisi+mennä+naimisiin+ja+vaikka+kuinka+olisi+uskollinen+ja+hellä.Siten+myös+sellainen+homoseksuaalinen+avioliitto+tai+parisuhde,+jossa+jostain+syystä+ei+enää+harrasteta+seksiä,+mutta+jossa+edelleen+on+homoseksuaalisuuteen+perustuvia+tunteita,+rakkautta+tai+kiintymystä,+on+sekin+syntiä+ja+väärin.+Homoavioliitto+on+siis+aina+väärin+pelkästään+jo+sen+perusteella,+että+se+on+kahden+samaa+sukupuolta+olevan+ihmisen+liitto.+Se+ei+ole+Jumalan+tahto.+Eikä+Raamatusta+löydykään+yhtään+kohtaa+joka+tälläisen+hyväksyisi+tai+siihen+kehottaisi.+Lisäksi+jos+homopuolisot+rakastavat+toisiaan+"+koko+sydämellään,+koko+sielustaan+ja+mielestään+ja+kaikella+voimallaan"+he+syyllistyvät+samalla+epäjumalanpalvelukseen.+Luulen+että+Paavali+viittaa+tähän+Roomalaiskirjeessään.+Eli+rakastavat+homoparit+rikkovat+siis+ensimmäistä+käskyä+vastaan.Kun+siis+homoseksuaaliset+teot+ovat+syntiä,+ja+homoseksuaalinen+rakkaus+ja+muut+tunteet+ovat+syntiä,+on+aivan+selvää+että+kirkon+ei+tulisi+vihkiä+tai+siunata+samaa+sukupuolta+olevien+avioliittoja.+Pappien+ei+myöskään+tulisi+edes+rukoilla+tällaisten+liittojen+puolesta.