No+joku+tolkkuhan+siihen+pitäisi+saada.+Nyt+on+lähtenyt+kaikki+käsistä+kun+ei+saa+itse+päättää+enää+mistään.++Ja+maatalousalan+ihmistenkin+pitää+olla+jo+juristeja,+että+siitä+paperipinokaaoksesta+yksikään+selviää.+EU+vahtii+kuvausten+kautta+joka+ikisen+maapläntin+ja+mikä+duuni+siellä+on+menossa.++Raksi+väärään+kohtaan+paperissa,+niin+oot+roisto.+Eikä+oo+sama+tuottaako+Suomessa+vai+keskemmällä+Eurooppaa.+Ja+suomalaisetkin+on+ihan+liian+kilttejä,+me+ollaan+heti+polvillaan+kun+direktiivi-isät+inahtaa,+että+kyllä+kyllä+käyrät+kurkut+suoristuu.+Ei+ne+tuolla+muualla+usko+mitään+näitä,+ne+viljelee+ja+huseeraa+kuin+sattuu...Kaikkiahan+EU:ssa+on+tukiaista.+Siihen+ei+ois+pitäny+koskaan+mennäkään.+Niin+asioita+ois+voitu+toteuttaa+ihan+eri+raiteilta.+Nyt+on+pistetty+kihlat+ranteisiin.Minua+oikeasti+harmittaa+tämä.+Oon+niin+sydämeltäni+maaseutuhenkinen.+Täällä+on+hyviä,+rehellisiä+ja+työtätekeviä+epäitsekkäitä+ihmisiä,+jotka+eivät+saa+koskaan+mistään+kiitosta,+keppiä+kyllä+tulee+vaiks+kuin+hyvää+yrittäisit.+Mä+ostan+suomalaiselta+viljelijältä+itse,+ja+vaikka+se+vähän+maksais,+niin+teen+sen+mielelläni.+Tiedän+mitä+syön+ja+sen,+että+se+on+puhdasta+ja+turvallista.+Eikä+sodi+omaa+etiikkaa+vastaan.+Elämä+on+valintoja.