Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Miten niin poistetut viestini olivat tlrkeit? Esitin vain oman näkemykseni. Jukkis se alkoi törkeilemään.

Yritän välttää toisten ratkojien aliarvioimista. On ratkojia, jotka eivöt halua saada ratkaisusanoja vaan vain vinkkejä. Jos he tulevat pyytämään vinkkejä, en heitä ylimielisesti alista. Tiedän, että vinkeissä on omat ongelmansa. Pyrin aina miettimään vinkit niin, ettei niitä koeta nöyryyttävinä tai alistavina vaan ne antaisivat juuri sen avun, mitä ratkojat ovat kulloinkin etsimässä. Olen töydin tietoinen, etten joka kerta onnistu. Mutta paljon kiitosya olen vinkeistäni saanut.

Toki kun paukauttaa suoraan ratkaisusanat, pääsee helpommalla. Auttajan ei tarvitse miettiä sitä, millaisena ratkoja kunkin vihjeen kokee. Sillä toki välttää sen, että jiku kokisi avun nöyryttävänä.

Jos ratkoja haluaa avun vain tiettyyn vihjeeseen, sen hän saa. Siinä ei ole mitään alistamista.

Jos pakotetaan ratkaisusanan löytämiseen HP-tyylisiä sikinsokin listoja, se on ylimielustä, nöyryyttävää alistamista. En voi mitenkään ymmärtää, miten täällä suositaan ylimielistä, nöyryyttävää ja alistavaa ratkaisusanojen pakkosyöttöä. Alistus on sitä, että jotkut koukutetaan kuin huumekierteeseen käyttämään jatkuvasti paljastuslistoja sen sijaan että ratkojat itse käyttäisivät enemmän omia aivojaan.

HP-tyyppinen nöyryyttävä toiminnalle pitäisi saada loppumaan. Nöyryyttäjä varmaan ivallisesti nauraa kaikille, jotka hänen listohaan ivat hyödyntöneen.
  2. Kysyin tästä Suomen WP:n tuessa:
    https://fi.wordpress.org/support/topic/teksti-valukkopainikkeele/#post-11253
    Tuskin osaavat tai viitsivät vastata.