Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. Kritisoin vihjeiden sijoittelua
    92. tapioLainaa8.11.2023 klo 18:41
    Juoksevat lapset ja sadepilvi ovat virheellisesti.
    93. tapioLainaa8.11.2023 klo 18:45
    Ks. https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/foru ms/topic/punainen-pelikaani-5-2023/#post-29511

---

95. lapatossuLainaa8.11.2023 klo 18:53
    Lainaus: 92. tapio 8.11.2023 klo 18:41
    Juoksevat lapset ja sadepilvi ovat virheellisesti.

---
    Yhdestä kuvasta tulee kaksi vastaussanaa. Miksi niiden pitäisi olla jossakin järjestyksessä?
    96. JukkisLainaa8.11.2023 klo 19:09
    Vissiin lasten pitäis leijailla enkeleinä sen jahtaavan sadepilven yläpuolella, jotta kelpais tapiolle.
    97. tapioLainaa8.11.2023 klo 19:23
    Minusta sadepilvi ja lapset eivät muodosta yhtä kuvaa. Jos muodostaisivat, sateen pitäisi ulottua lapsiin asti.
    98. tapioLainaa8.11.2023 klo 19:25
    Sadepisaroiden koko ei ole järkevässä suhteessa lasten kokoon, jos tulkitaan sadepikvi ja lapset yhtenä kuvana.
    99. lapatossuLainaa8.11.2023 klo 19:32
    Lapset ovat kauempana kuin sadepilvi -se on perspektiivikysymys.

Koitapas tapio ratkoa ruotsinkielisiä ristikkoja. Ehkäpä erilaisten "sääntöjen" näkeminen avartaisi ymmärrystäsi.
    100. tapioLainaa8.11.2023 klo 19:39
    Poika jahtaa tyttöä. Ei sadepilvi ketään jahtaa. Outoa kuvan tulkintaa.
    101. JukkisLainaa8.11.2023 klo 19:41
    Ei jumalauta, tätä samaa järjetöntä jankkamista kuin silloin ennen.
    102. tapioLainaa8.11.2023 klo 19:58
    "8.11.2023 klo 19:32
    Lapset ovat kauempana kuin sadepilvi -se on perspektiivikysymys."

Tuo ei tunnu järkevältä. Pilvi olisi suhteettoman alhaalla. Otin kyllä huomioon, että joku tulkitsisi yhtenä kuvana, mutta minusta vain pilveä ja lapsia ei voinut tulkita yhtenä kuvana. Liian monta asiaa ei tuntunut sopivan yhteen.
  2. Siis erinon'mainen vinkki tässä säikeessä ja juuri minulle. Koska tuodaan esille ratkaisusana, en saamaani vinkkiä voinut sellaisenaan soveltaa sivustollani.

https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/#post-30247

Tuossa asia on epämääräisemmin, mutta toivottavasti kysyjälle riittävän hyvä. Olen tietoinen siitä, että jos ratkaisusanaa ei kerrota eikä se saa näkyä edes kätkönä vinkissä, logiikkavinkin antaminen on joskus vaikeaa.

Tärkein periaate minulla on auttaa sen verran, että kysyjä ristikon saa ristikon oikein ratkottua. Muutaman vihjeen logiikan selityksen olen jättänyt myöhemmäksi, jos logiikka ei voi selittää ilman ratkaisusanan kertomista. Silloinkin olen pyrkinyt varmistamaan sen, että ratkoja on saanut ratkottua ongelmakohdan oikein. Ykeensä se on onnistunut koska oken saanut ristikosta kuvan. Ilman kuvaa oikeellisuudesta ei voi varmistua.

Minun PuPe-säikeitäni hallitsee siis
    * autetaan saamaan ristikko oikein ratkottua ilman ratkaisusanojen kertomista; näin ratkojalle jää kmaa pohdintaa mahdollisimman paljon
    * kenenkään ratkontaa ei pilata.

Jälkummäisesdä asiassa ei sivustoni aina onnistu, sillä muut kirjoittajat antavat vinkkejä ilman spoilereita. Koska spoilereiden käyttöön pitää ainakin hieman paneutua, en voi vaatia niiden käyttöä. Olen esittänyt kaikille, että toivon niitä käytettävän, mutta en ole esittämästäni pyynnöstä huolimatta saanut muita sitoutumaan niiden käyttöön.

Olisi tosi upeata, jos suvustollani kaikki sitoutuisivat spoikereiden käyttöön vinkkien antamisessa, mutta se in enemmän utopiaa kuin realismia.

Se, että täällä massiivisesti paljastetaan ratkaisusanoja ei takaa, että massiivista apua sasnut on ratkonut ristikon oikein.