Vapaa kuvaus

Harrastuksena www-suunnittelu, ristikoiden ratkonta ja kuntoliikunta. Digipiirtämistäkin pitäisi ehtiä harrastamaan, mutta se on jäänyt.

Aloituksia

267

Kommenttia

7703

1. eskustelua siinä, missä kulkee hyvän maun raja on vaikea missään käyfä. Nettitittuni eivät tyyliseikkoihin halua julkisesti ottaa kantaa vaikka olisivat kanssani samoilla linjoilla. Kritiikkini on yksinpuhelua.

Itse asiassa Sanarisin foorumissa on enemmän mielipiteen vaihtoa mitä tulee huonona pidettävään kuvituksen tyylin. Siellä joku on hieman arvostellut Mäkelän kuvitusta. Ekin tyylijuttuihin kukaan muu kuin minä ei ehkä ole puuttunut. Kirjoitan ehkä, sillä en ole lukenut vanhimpia kirjoituksia enkä kaikkia uudempiakaan.

Täällä joku joskus aloitti Mäkelän PuPe-kuvituksen kritiikin ollen siinä aika laila samoilla linjoila kuin minä. Tämä on oikeastaan ainoa paikka, jossa seksistisistä ja törkylilyyn liittyvistä Mäkelän kuvituksista on kunnolla keskusteltu.

On joitakin asioita, joista ei saa kunnon keskustelua muualla kuin täällä. Tosin tässä säikeessä ei ole kovinkaan rakentavaa keskustelua. Tämän säikeen loppupuolella toin esille sen, mitä kaikkia foorumeita lukematon on kokenut Ekin vihjeet.

Kritiikkini olen saanut lähinmä Ekin toiminnan puolustajat ärsyyntymään ja ryhtymään puolustuskannalle. Halusin herätellä heitä, että ihmisten enemmistö ei taida ajatella niin kuin Ekin kuvittelee. Sanaris-kuplan tuomasta harha olisi syytä tiedostaa ja miettiä, miltä maailma kuplan ulkopuolisen näkökulmasta näyttää.

Vaikka kirjoittasin millä ip:llä tahansa ja millä nimjmerkillä tahansa ja niin asiallisesti kuin voisin, Ekin tyylin arvosteleminen Sanarisin foorumissa olisi mahdotonta. Näin siksi, että jäisin siellä yksin. Ekin olisi siksi helppo poistattaa tai poistaa kommentit (kuka ne varsinaisesti poistaa ei ole tietoa) pelkästään tabu-aiheen perusteella.

Sanarisin foorumiin on ikävästi tullut tabu-aiheita (Ekin monen ala-arvoisena pitämä vihjeitystyyli, Magma, digimaailmaan siirtyminen).
  2. Mielellään ottaisin foorumiini muitakin sitä pyörittämään. Se on taloudellisista riippuvuuksista vapaa. Se tarjoaa myös upean teknologian, jossa ratkontojen pilaaminen voidaan tyystin välttää. Myös muita ratkojia huomioivia asioita siinä on.

Joku voisi ehdottaa koodin siistimistä, joskaan en usko, että sivuston nopeuteen/hitauteen oma koodini oleellisesti vaikuttaa.