Vapaa kuvaus

Puosu nostaa maljan

Aloituksia

1

Kommenttia

447

  1. Kommentoidaan+ja+pohditaan+mualiman+menoa+AB:lle+ja+Edsonille.+Hattua+nostaen.+Koronavirus+epidemian+vauhdittamana+pörssikurssit+syöksyvät+alaspäin+vuoden+1929+malliin.+Ralli+on+ollut+kovaa.+Monikohan+mr.+money+maker++-biljonääri+on+hypännyt+korkealta+pilvenpiirtäjän+ikkunasta+alas+mätkähtäen+kadulle++tai+laittanut+itsensä++heilumaan++kaulakiikkuun.++Olisi+varsin+mielenkiitoista+uutisoitavaa+sellainen.+Uskoisin+että+silläkin+trendillä+on+voimakas+kurvi+ylöspäin.+Melko+lähellä+naapurissa+purettiin+vanha+yli+60+vuotias+omakotilo.+Parissa+päivässä+kaivurimies+laittoi+pinoon+koko+torpan.+Nyt+on+kalliota+myöten+nyljetty+tontti+jäljellä.+Irtomaakin+on+raijattu+pois.+Ikään+kuin+taloa+ei+olisi+koskaan+ollut+olemassakaan.+Väliaikaista+kaikki+on+vaan+pätee+elämässä.+Kaikki+konkreettinen+muuttuu+lopulta+abstraktiksi.+Päivä+kerrallansa.+Puosu+https://www.youtube.com/watch?v=ory9R86VMzw
  2. Edson+kiinnitti+huomiota+oikeaan+asiaan+eli+lääkkeiden+valmistukseen+ja+lääkkeiden+saattavuuteen,+Arvoisa+merikapteeni+evp+,+kemisti+evp+eli+AB+jo+aikaisemmin+eräässä+postauksessansa++kertoili+lääkkeiden+markkinoinnista,+hinnoista+ja+saatavuudesta.+Kansainväilsen++lääkebisneksen+raadollisuudesta.+Postaus+taisi+olla+viime+vuoden+puolella.+Menikö+peräti+niin+että+AB:n+parempi+tuttu+on+tutkinut+ja+selvitellyt+asiaa.+Koronaepidemia+Kiinassa+vain+tuo+asian+kovuudessansa+päivänvaloon.+Lääkesaatavuus+on+ollut+vuosia+tosiasia.+Kansainväliset+lääkejätit+valmistuttavat+valtaosan+lääkkeistä++Kiinassa+ja+Intiassa+ja+kaukoidän+halpamaissa.++Koskee+sekä+apteekkiläkkeitä+ja+sairaalalääkkeitä.+Lääkebisnes+palvelee+ensisijaisesti+suurasiakkaita+ja+vasta+sen+jälkeen+muut+saavat+rippeet.+Suomi+markkina-alueena+ja+asiakkaana+on+liian+pieni+ja+siksi+vähemmän+kiinnostava+lääkejäteille.+Sekin+rassaa+kun+Suomessa+yritetään+laeilla+pudottaa+lääkkeiden+hintoja+alaspäin+jotta+kansa+saisi+lääkkeet+edullisesti.+Kansainvälinen+lääkejätti+myy+ja+palvelee+sitä+joka+maksaa+parhaat+hinnat+ja+ostaa+valtavia+määriä.+Kansainvälinen+lääkebisnes+piupaut+välittää+suomen+eduskunnan+taikka+hallitusten+innosta+rajoittaa+lääkkeiden+hintoja.+Kiinassa+lääkepajat+tuottavat+lääkkeitä+myös+mustaanpörssiin+takaovesta.+Eli+aina+joku+vetää+välistä.Korruptio+on+valtaisaa.++Voiko+Kiinassa+tuotettujen+lääkkeiden+puhtauteen+edes+luottaa.++Puosu
  3. SARS+epidemian+aikaan+sattui+työreisulla+pieni+episodi.+Vaihdoin+thaimaan+bankogissa+kiinan+Hong+Kongiin+menevään+koneeseen.+Minulla+oli+päällä+aivan+liikaa+rompetta.+Puvun+takki+ja+pari+paitaa.+En+ehtinyt+transitoalueella+vaihtamaan+lyhythihaiseen.+Kun+mentiin+koneeseen+niin+kaikilla+muilla+oli+lyhythihaiset+paidat.++Itse+olin+ainut+eurooppalainen.+Koneessakaan++en+pystynyt+takkia+riisumaan.+Oli+tolkuttoman+ahdasta+ja+kuumaa.++Tiesin+miten+käy.+Honkkarissa+jäin+maahantulon+lämpökameraan++kiinni.+Hehkuin+monitorikuvassa++puolukan+punaisena.+Minut+kuljetettiin+kiinni+pitäen++syrjemmäs+tutkittavaksi.+Lämpömittari+tökättiin+korvaan.+Ihan+ok+lukemat.+Virkailija+käski+minut+vessaan+pesemään+kasvoni.+Kyykytti+siis.+Vasta+naamanpesun+jälkeen+sain+käsimatkatavarat+itselleni.+Jatkoin+tullialueelle.+Puosu
  4. Se+oli+vuonna-+83,+kun+turussa+humalistonkadulla+valmistui+lääkäriasema+pulssin+iso++liikerakennus.+Liki+Turun+rautatieasemaa.+Olin+raksamiehenä.+Olen+tehnyt+monenlaista.+Alakerrassa+oli+aloittanut+pankin+konttori.+Turun+säästöpankki+jos+muistan+oikein.+Hommia+tehtiiin+vielä.+Niitä+pintajuttuja.+Kun+olin+vielä+fiini+ja+nuori+joutusin+niihin+sisäfiksaushommiin.+Konttorin+takahuoneessa+puuhailin+jotain+korjausjuttua+yhden+kesäpojan+kanssa.+Kuinkas+ollakaan+niin+siellä+sisäpihalla+hiippaili+juuri+sellainen+"mies"+ja+hänellä++juurikin+pieni++nätti+punaruskea+olkalaukku.+Kaverin+kanssa+naureskeltiin+ääneen+ja+aika+likaisesti.+Ikkuna+oli+auki+raollansa.+Varmaan+kuuli+meitin+hörötykset.+Vähän+ajan+päästä+samainen+meikkiboksin+kantaja+tupsahti+viereiseen+pankinjohtajan+huoneeseen+asioimaan.++Tuli+iso++kiires+ja+nopeasti+kaverin+kanssa+häippäistiin+veks.Meitä+vietiin.++Menin+alakertaan+piiloon+ja+siivoilemaan.+Alakerrassa+oli+pankin+kassaholvi+ja+tallelokerot.+Avasin+lattiassa+olevan+tarkistusluukun+nostoruveilla.+Siellä+kulki+jotain+putkia+sun+muuta+infraa.+En+kauaa+ehtinyt+puuhailla+luukun+kanssa,+kun+kuulin+portaissa+nopeita+napsuvia+askeleita.+Katsahdin+sivuun+ja+siinä+seisoi+kiukkuinen+pankinjohtajanainen+korkeakorkoisissa+kengissä+silmät+kekäleinä.++Aika+lyhyt+hamekin.+Sinänsä+hyvä+katselukulma,+mutta+se+tilanne.+Rupesi+minulle+räksyttämään+ja+tentaamaan+tiukkaan+sävyyn.+Nolotti+aika+lailla.+Vietiin+kuin+litran+mittaa.++Opetus:+Muista+pitää+ikkuna+kiinni+kun+naurat+meikkilaukkumiehille.+Parempi+ettet+naura+ollenkaan.+Puosu.