Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

213

Kommenttia

5018

1. Rikollinen+siis+paatunut+rikollinen+kokee+aina+lyömiseksi+sen+kun+joutuu+teoistaan+tilille.
  2. KR+1933/-38Sananl.+10:19+Missä+on+paljon+sanoja,+siinä+ei+syntiä+puutu;+mutta+joka+huulensa+hillitsee,+se+on+taitava.+Paaljon+eksyttäviä+sanoja+sinulla+ja+eksytys+olikin+kirjoituksesi+perimmäinen+tarkoitus.+Teille+velluille+Jeesuksen+tunnustaminen+Herraksi+on+mahdotonta.Paavali+oli+aikansa+oppineimpia+miehiä,+mutta+hän+piti+puheensa+yksinkertaisena+ettei+hukkaisi+sanomaa+rististä+puheen+monimutkaisuuteen.++KR1933/-381Kor.+1:17+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Ap.t.+9:15+Mutta+Herra+sanoi+hänelle:+"Mene;+sillä+hän+on+minulle+valittu+ase,+kantamaan+minun+nimeäni+pakanain+ja+kuningasten+ja+Israelin+lasten+eteen.1Kor.+2:1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.+1Kor.+2:4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,1Kor.+2:13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.+Gal.+1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi+Gal.+1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,+Gal.+6:14+Mutta+pois+se+minusta,+että+minä+muusta+kerskaisin+kuin+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä,+jonka+kautta+maailma+on+ristiinnaulittu+minulle,+ja+minä+maailmalle!
  3. KR+1933/-38Sananl.+10:19+Missä+on+paljon+sanoja,+siinä+ei+syntiä+puutu;+mutta+joka+huulensa+hillitsee,+se+on+taitava.+Paaljon+eksyttäviä+sanoja+sinulla+ja+eksytys+olikin+kirjoituksesi+perimmäinen+tarkoitus.+Teille+velluille+Jeesuksen+tunnustaminen+Herraksi+on+mahdotonta.Paavali+oli+aikansa+oppineimpia+miehiä,+mutta+hän+piti+puheensa+yksinkertaisena+ettei+hukkaisi+sanomaa+rististä+puheen+monimutkaisuuteen.++KR1933/-381Kor.+1:17+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Ap.t.+9:15+Mutta+Herra+sanoi+hänelle:+"Mene;+sillä+hän+on+minulle+valittu+ase,+kantamaan+minun+nimeäni+pakanain+ja+kuningasten+ja+Israelin+lasten+eteen.1Kor.+2:1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.+1Kor.+2:4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,1Kor.+2:13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.+Gal.+1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi+Gal.+1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,+Gal.+6:14+Mutta+pois+se+minusta,+että+minä+muusta+kerskaisin+kuin+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä,+jonka+kautta+maailma+on+ristiinnaulittu+minulle,+ja+minä+maailmalle!
  4. Tuokoon+selvennyksen+tuohon+todella+paljon+väärin+käytettyyn+Raamatunkohtaan+ote+Matteuksen+evankeliumistaMatt18:15+Mutta+jos+veljesi+rikkoo+SINUA+VASTAAN+niin+mene+ja+nuhtele+häntä+kahdenkesken;+jos+hän+sinua+kuulee,+niin+olet+voittanut+veljesi.18:16+Mutta+jos+hän+ei+sinua+kuule,+niin+ota+vielä+yksi+tai+kaksi+kanssasi,+'että+jokainen+asia+vahvistettaisiin+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla.'+18:17+Mutta+jos+hän+ei+kuule+heitä,+niin+ilmoita+seurakunnalle.+Mutta+jos+hän+ei+seurakuntaakaan+kuule,+niin+olkoon+hän+sinulle,+niinkuin+olisi+pakana+ja+publikaani.+18:18+Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+minkä+te+sidotte+maan+päällä,+on+oleva+sidottu+taivaassa,+ja+kaikki,+minkä+te+päästätte+maan+päällä,+on+oleva+päästetty+taivaassaUsko+Jeesukseen+syntien+sovittajana+EI+OLE+TAIKAUSKOA+kuten+vl-usko+on.+Ei+ole+mitään+mystistä+taikaa+joka+siirtyisi+ihmiseltä+toiselle.+Teillä+onJumalan+asettamat+suomukset+silmillänne+kun+olette+hylänneet+Hänen+lähettämänsä+Rakkauden+totuuteen.+Minä+en+teitä+näkeviksi+voi+tehdä.+2+tess2:7+Sillä+laittomuuden+salaisuus+on+jo+vaikuttamassa;+jahka+vain+tulee+tieltä+poistetuksi+se,+joka+nyt+vielä+pidättää,+2:8+niin+silloin+ilmestyy+tuo+laiton,+jonka+Herra+Jeesus+on+surmaava+suunsa+henkäyksellä+ja+tuhoava+tulemuksensa+ilmestyksellä2:9+tuo,+jonka+tulemus+tapahtuu+saatanan+vaikutuksesta+valheen+kaikella+voimalla+ja+tunnusteoilla+ja+ihmeillä+2:10+ja+kaikilla+vääryyden+viettelyksillä+niille,+jotka+joutuvat+kadotukseen,+sentähden+etteivät+ottaneet+vastaan+rakkautta+totuuteen,+voidaksensa+pelastua.+2:11+Ja+sentähden+Jumala+lähettää+heille+väkevän+eksytyksen,+niin+että+he+uskovat+valheen,+2:12+että+kaikki+ne+tuomittaisiin,+jotka+eivät+ole+uskoneet+totuutta,+vaan+mielistyneet+vääryyteen.
  5. aamen!
  6. Minä+en+tuomitse+ketään,+eikä+minulla+ole+oikeutta+siihen!Minä+en+väitä+ettei+syntiä+enää+ole!On+kahdenlaisia+syntisiä:+toiset+ovat+armahdettuja+syntisiä,+eli+heitä+ei+tuomita.Sitten+on+syntisiä+kuten+lestadiolaiset+jotka+kuvittelevat+että+ihminen+voisi+antaa+syntejä+anteeksi+hokemalla+Jeesuksen+nimeä.+He+menevät+ilman+armahdusta+kuolemaansa+aikanaan,+tukenaan+vain+vl-puhvelin+valhe.+Heille+Herra+sanoo:+Menkää+pois,+en+tunne+teitä!Tällä+Raamatun+neuvolla+saat+vain+ja+ainoastaan+Herran+armahduksen!KR+1933/-38Room.+10:9+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Matt.+10:32+Sentähden,+jokaisen,+joka+tunnustaa+minut+ihmisten+edessä,+minäkin+tunnustan+Isäni+edessä,+joka+on+taivaissa.+Luuk.+12:8+Mutta+minä+sanon+teille:+jokaisen,+joka+tunnustaa+minut+ihmisten+edessä,+myös+Ihmisen+Poika+tunnustaa+Jumalan+enkelien+edessä.+Ap.t.+16:31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi.Ei+voi+olla+pelkkää+uskoa+ilman+kohdetta+kuten+valhelestadiolaisilla+on.
  7. Usko+mihin?