Vapaa kuvaus

Aloituksia

368

Kommenttia

1267

1. *valtion säätelevää väliintuloa ei pidä palvella. Minulla ei ole ongelmaa totella virkamiestä. Minä voin käydä kontrolleissa ja tehdä valvontaprosessin loppuun. Minua haittaa VALEHTELU lapseni ja omasta mielenterveydestä ja käytöksestä, jolla verukkeella lapseni viedään väkivaltaisesti pois.
  2. palvelija vai auktoriteetti 3

Soitin aurinkosähkömyymälään ja kysyin Easysolar 48 V 5000 VA yhdistelmäinvertterin sopivuudesta sähkönmyyntiin ja minkä osan (PMS vai MPS) tarvitsen. Mies ei suostunut kertomaan, että PMS oli oikea. En saanut häneltä tietoa, koska hänestä tieto kuuluu auktoriteetille. Hän halusi minun hoksaavan tai ymmärtävän jotain "suoraan". Kerroin kyseleväni teoreettisesti ja vaadin häntä lopettamasta olemasta niin autoritaarinen. Jatkoin kyselemistä viidessä kirjaamassani asiassa. Hän väitti, että en ymmärrä Easysolarin olevan eri inverttereitä, vaikka vertasin Growatt mod6000tl-xh:n esimerkkinä siksi, että siihen sanotaan tarvittavan erillinen akkuhallintayksikkö PMS. Hän ei suostunut tunnustamaan kysymyksen olemassaoloa. Hän halusi sosiaalisen roolin, jossa hän päättää ja suunnittelee aurinkosähkövoimalan asiakkaille ja asiakkaat eivät tee omia kysymyksiä. Vastasin, että en minä sanonut sinulle, että luulen kahden invertterin olevan sama malli ja suljin luurin.

Soitin verohallinnon ajoneuroveropalveluun ja kysyin autoverostani. Erehdyin paikasta ja sain kuulla, että se kuuluu kysyä Traficomista. Halusin kuitenkin muodostaa oman ajatuksen sen syistä ja ymmärtää sen itse sen sijaan, että tottelisin. Kysyin, että kyllähän minulla pitäisi olla kahden ajoneuvon tiedot rekisterissä. Puhelinpalvelun nimi veropalvelussa liittyi asiaan. Nainen heti aluksi kielsi kysymykseni ja muutti puheenaiheen: mitä asiaa sinulla on. Sitten hän sanoi, että minulla pitäisi raksuttaa jotain. Vastasin siihen, että minun raksuttamisessani ei ole mitään vikaa ja mikä häntä vaivaa. Hän väitti minun vain olevan väärässä paikassa. Väitin, että nettisivun mukaan vero.fin ajoneuvoveron palvelunumero on oikea, enkä ole katsonut väärin. Käytyäni sen läpi, hän toisti, että ne kuuluvat Traficomille. Silloin sain tarvitsemani tiedon ja yhdistin sen tietämääni asiaan siitä, että Traficom hoitaa veroasiat. hän ei kuitenkaan sanonut, että verohallinnon sivulla oleva numeronajoneuvoveroasiaan on tarkoitettu johonkin tiettyyn asiaan vaan haukkui mielenterveyttäni. En edelleenkään tiedä, miksi verohallinnolla on autoveron palvelunumero, koska hänestä se tieto kuuluu ylemmälle. Sanoin, että nyt ymmärsin. Kiitos. Hän sanoi, no hyvä.

Molemmalle suomalaiselle asiakaspalvelulle on yhteistä hierarkisuus ja asiakkaan totteluvelvollisuus. Jos ostat aurinkosähkövoimalan, sinulta kysytään "kuinka paljon kulutat" eikä että millaisen osan sinä haluaisit. Tiedollinen epätasa-arvo voi johtaa liikaa maksamiseen yrityksen yrittäessä myydä enemmän.