Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jenna1991
profiilit
jenna1991
jenna1991
Vapaa kuvaus
Poliittisesti työtön. Rakastaa köyhyyttä.
Aloituksia
3
Kommenttia
128
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse+asiassa+en+äänestä,+ei+ole+puoluekantaa,+edustan+nukkuvia.
04.02.2021 20:24
Jenna+kiittää+ja+kumartaa,+mielipiteesi+on+tärkeä.+Kiitos+siitä.
Kirjan+kirjoittaminen+on+työtä,+siksi+päivätyöhön+ei+olekaan+ollut+aikaa.
04.02.2021 20:23
Ymmärrän+tuskasi,+koita+pärjätä.+Perhe+on+kuitenkin+elätettävä+jos+sellaisen+on+mennyt+perustamaan.+Minusta+perhe,+omakotitalo+ja+auto+on+vain+unelmia,+todellisuudessa+velalla+nuo+hankitaan.+Ja+se+pitää+töissä.+Todella+pirullinen+keksintö+tuo+velka.
04.02.2021 20:22
No+mutta+sehän+sopii+minulle,+jos+työtä+ei+tehdä+sitten+lainkaan.
04.02.2021 20:21
Juuri+näin,+aikaa+ei+juuri+jää+ja+jatkuvasti+täytyy+aina+juosta+jostain.+Kaupassa,+harrastuksissa,+lapsia+hakemassa.+Onneksi+päätin+jo+20-vuotiaani+että+tähän+maailmaan+en+niitä+tee.+Liian+raskasta+raataa+töissä.+Sen+mitä+6+kk+pätkissä+tehnyt+osa-aikaa,+niin+täysin+säästöjen+toivossa.+Onhan+se+huoletonta+kun+voi+sitten+kerätä+siinäkin+aikana+ainakin+3-4+tonnia+säästöön,+joskus+enemmänkin+jos+palkkaus+on+ollut+normaalia+parempaa.+Samalla+voi+hetken+aikaa+olla+ilman+työkkäriä+häiritsemässä+kun+olet+ollut+jossain+töissä+välillä.+Vapaus+vaikuttaa+työmäärään+pitäisi+olla+nyky-yhteiskunnassa+itsestäänselvyys,+nykyisellään+systeemi+on+kankea+eikä+motivoi+työntekoon.
04.02.2021 20:20
Monella+työtä+tekevällä+ei+ole+niitäkään+säästöjä.
04.02.2021 19:02
Totta+ja+siinä+taas+monesti+paiskitaan+töitä+kahta+kauheammin.
Sen+lisäksi+opiskelut+voivat+viedä+vuosia+elämästä.+Miksi+opiskella?
Täytyykö+opiskella+10+ammattia+että+veronmaksajat+olisivat+tyytyväisiä?
04.02.2021 18:56
Arvostan+elämääsi+suuresti.
Se+on+tosiaan+jokaisen+oma+valinta,+enkä+missään+nimessä+kiellä+ketään+nousemasta+töihin,+kuten+et+varmasti+sinäkään+kiellä.+Se+on+hienoa+se.+Olen+nähnyt+työtä+tekeviä,+ja+itsekin+ollut+hyvin+stressaavassa+työssä,+siellä+työpäivän+jälkeen+itki+ja+työpäivän+aikana+laski+jäljellä+olevia+minuutteja.+Olen+kiitollinen+että+pääsin+sieltä+terveenä+pois.
Kotona+on+tosiaan+niin+paljon+hienoa+hommaa,+että+ei+oikein+pakkasiin+huvita+lähteä.
Ja+kun+ei+liiku+paljoa+talvella,+energiaakin+tarvitsee+vähemmän,+eli+talvisin+pärjään+100+euron+ruokabudjetilla.+Olin+kerran+monissa+töissä+osa-ajalla+ja+kyllä+käytettiin+hyväksi.
Tein+muiden+hommat+porukan+pienimmällä+palkalla.
Ei+tule+kolmatta+kertaa+työelämään+lähdettyä.
04.02.2021 18:49
Olen+kiitollinen+että+sinä+käyt+työssä.+Toivottavasti+saat+hyvän+eläkkeen.
04.02.2021 18:45
Kiitos,+olen+kyllä+samaa+mieltä+että+työstressi+ja+se+turha+"raataminen"+40+vuotta+elämästä+varmasti+näkyy+eliniässä.+Tarkoitinkin+lähinnä+sitä,+että+parempi+on+lyhyt+elämä+onnellisena+(vaikka+vain+3+vuoden+työttömyysjakso+ennen+seuraavaa+6+kk+määräaikaista+työtä)+kuin+tuollainen+40-vuotisputki+stressaavassa+ja+terveyttä+pilaavassa+työpaikassa.
Lyhyt+onnellinen+pätkä+siellä+täällä+varmasti+terveellisempi+noin+yleisestikin+elämän+kannalta+kuin+jatkuva+työnteko.+Moni+ei+vain+valitetavasti+työelämää+pakoon+pääse,+eli+tosiaan+moni+tekee+töitä+materiaa+varten,+ja+kun+on+100+000+euron+laina+hartioilla+niin+ymmärrät+ettei+siinä+oikein+ihmismieli+edes+lyhyttä+työttömyysjaksoa+kestä.
04.02.2021 18:43
Jos+et+osaa+lukea,+niin+ei+voi+mitään.
TOISTAN.+Lue++nyt+tarkkaan.
Lue+tosi+tarkkaan.
20-vuotiaana+jäin+suoraan+toisen+asteen+opinnoista+kortistoon.+Yritin+hakea+työtä,+mutta+en+ollut+sovelias+mihinkään+vaikka+paperit+oli+hyvät.+Pääsin+siitä+6+vuoden+jälkeen+6+kk+palkoille+määräaikaisena+ja+sain+säästettyä+ko+työssä+tonnin+kuussa,+koska+elelin+850+euron+budjetilla.+Sillä+säästin+jo+6000+euroa.+Työ+ei+jatkunut,+joten+palasin+kortistoon.+Löysin+jonkun+ajan+päästä+12+kk+määräaikaisen+pestin+ja+sitä+jatkettiin+12+kk,+säästin+joka+kk+500+euroa+kuussa.+Elin+edelleen+850+eurolla+kuukaudessa+budjetilla.+Miksi?+Koska+olen+tottunut+siihen.
Säästin+kahdessa+vuodessa+12000.+18+000+euroa+jo+siitä+parista+pestistä.
Lisäksi+sain+aikoinaan+10+000+euron+perinnön,+josta+3000+piti+tuhlata+välttämättömiin+menoihin.+Puskuritililläni+on+siis+kaikkiaan+nyt+25+000+euroa.
Työttömänä+kiristän+vyötä+niin+paljon,+että+säästän+50+euroa+kk+jo+tuen+tulopäivänä.+Tässä+säästän+toiselle+tilille,+jossa+tulee+600+euroa+vuodessa.+Noilla+ostan+äkilliset+menot,+tai+käyn+umahalleissa,+eli+ostan+sarjalippuja.+Kysy+toki+lisää+jos+et+jotain+ymmärrä.
Työtä+tehden+voi+todellakin+säästää!+Ja+tuista!
04.02.2021 18:35
Tekevät+jos+jaksavat.+Moni+työtä+tekevä+ulkoistaa+nekin+hommat+nykyään+moppaaville+ja+imuroiville+robotti-imureille.+Kertoo+jotain+missä+se+energia+palaa...
04.02.2021 18:23
Voi+ei,+käyhän+työterveydessä+jos+on+tarjolla.+Jos+ei+ole,+hae+kunnalliselta+diagnoosi.
Kyllä+työstä+pois+pääsee+vaikka+olisi+määräaikainen.+Hae+joku+kesätyö+esim.+Lidlistä+ja+ole+siellä+kesän,+niin+sen+jälkeen+pääset+kortistoon.+Työllä+ei+saisi+kyllä+terveyttään+pilata.
Suosittelen+tekemään+työtä+niin+vähän+että+riittää+palkanmaksuun.
Jenna+kiittää+ja+toivoo+sinulle+terveyttä!
04.02.2021 18:12
Minulla+on+tällä+hetkellä+499+euroa+käyttötilillä,+sillä+pärjään+kuun+loppuun.
Seuraavaa+tukea+haen+loppukuusta,+joka+tulee+kuukauden+1.+päivänä.
04.02.2021 18:11
Jenna+kiittää+sinua+ajastasi,+luin+joka+sanan!
Se+on+tosiaan+totta,+ihminen+ei+ole+mikään+kone.+Robotit+tulevat+muutenkin+viemään+aika+paljon+työpaikkoja,+joten+nyt+jos+koskaan,+kannattauisi+työtäkin+tekevän+olla+huolissaan.+Parempi+lyhyt,+mutta+onnellinen+elämä+köyhänä,+kuin+pitkä+ja+rasittava+työmatka+eläkkeelle+valmiiksi+"dead".
Mukavaa+lopputalvea+ja+alkavaa+kevättä+sinulle!
Rakkaudella+Jyväskylästä.
04.02.2021 18:07
Minä+olen+hyvä+työssäni.+Joka+päivä+laitan+kotona+ruokaa,+siivoan,+soitan+pianoa,+käyn+kaupassa,+tiskaan,+verryttelen,+meditoin,+autan+naapuriani+pihahommissa.+Lapioin,+sivistän+itseäni.+Eikö+tämä+ole+sitä+kaikkein+arvokkainta+työtä?+Ai+niin,+mutta+Suomessahan+se+ei+ole+työtä.+Ei+siitä+toki+palkkaa+saa,+mutta+hyvän+mielen.+Lisäksi+järjestelen+kaappeja+ja+kerään+kadulta+roskia+sekä+pulloja,+siivoan+siis+kaupunkimaisemia+kävelyni+lomassa.+Eikö+se+ole+ihan+hyvää+työtä?
04.02.2021 18:05
Juuri+noin-+Työ+kiinnostaa+minua.
Mutta+se+ei+kiinnosta+työssä,+että+pitäisi+käydä+siellä+40h+vko+ja+työmatkat+2h+päivässä.+Eli+50+tuntia+viikossa+pitäisi+pyhittää+työlle+ja+matkoille+siihen+liittyen.+Pystyn+elämään+hyvin+jo+850+eurolla+kuukaudessa,+siksi+tosiaan+valitsen+poliittisen+työttömyyden.
Minusta+pitäisi+työmarkkinoilla+olla+valintoja.
Haluatko+tienata+enemmän+ja+olla+enemmän+töissä+vai+haluatko+olla+20h+vko+ja+tienata+se+tonni+kuussa+käteen.+Silloin+en+eläisi+tuilla,+vaan+olisin+töissä+80h+kk.
Olen+yrittänyt+etsiä+20h+vko+työtä,+mutta+hyvästä+yrityksestä+huolimatta+ei+ole+tarjolla.
04.02.2021 17:56
Varmasti+kismittää.+Tällä+hetkellä+säästöjä+25+000+euroa.
Silloin+kun+minä+olin+töissä+2,5+vuotta+elämästäni,+säästin+500+euroa+kuukaudessa+helposti+sillä+että+minulla+ei+ole+autoa,+lapsia,+perhettä+tai+omistusasuntoa.+Asun+kyllä+omillani,+minulla+on+täysin+oma+yksiökämppä,+jossa+450+eurolla+saan+asua+ja+sisältää+veden,+sekä+netin+50+mb/s.+Tuollaisella+elämäntyylilläni+ei+kannata+töitä+paiskia,+koska+minulla+ei+ole+unelmaa.+En+aio+perustaa+perhettä,+en+aio+hankkia+sähköautoa,+enkä+aio+mennä+lapsia+tekemään.+Miksi+minun+on+pakko+myydä+itseni+40h+vko+ja+työmatkat+koneistolle?
Kaikki+tuntemani+työtä+tekevät+ovat+kyllästyneitä+työhönsä+ja+loputtomaan+velkaan,+mutta+kun+velka+just+pakottaakin+jatkamaan+töissä,+vaikkei+siitä+pitäisikään.
Niin+tätä+pitäisi+mielestäni+suomalaisessa+yhteiskunnassa+muuttaa.
04.02.2021 17:53
Onko+mukavempi+nuolla+pomoa+työpaikalla?+Eli+mennä+pomon+pillin+mukaan.
Jos+et+uskalla+sanoa+pomollesi+ei,+niin+olet+hyväksikäytetty.
04.02.2021 17:50
Eläkeläinen,+hei!
Ymmärrän+tilanteesi.+Eläkkeet+on+pieniä+ja+isänihän+jää+eläkkeelle+11+vuoden+kuluttua.+Kyllä+joka+päivä+saa+kuulla+miten+pieni+eläke+on.+Ja+hän+on+tehnyt+ikänsä+töitä,+maksimissaan+vuoden+työttömyysjakso+välissä.+Työssä+meni+verenpaineet+koholle+ja+painoakin+on.
Olen+huolissani+hänestä+ja+kun+hän+pääsee+eläkkeelle,+tulee+se+pieni+olemaan.
Kannattaakin+mainostaa+tuota+ihan+oikeasti+nuoremmille+sukulaisille,+etteivät+menetä+terveyttään+työllä.+Kuten+huomasit,+ei+sillä+mitään+saa.+Minäkin+töitä+mielelläni+tekisin+jos+korvaus+olisi+selvästi+kannattavampi+kuin+työttömänä+oleminen.
Terveyttä+sinulle,+Jennalta.
04.02.2021 17:41
3 / 7