Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi+että+tuli+ikävä+sukupäivällisiä+pääsiäisen+aikaan,+kun+kurottelin+kahvimukiani+kaapista.+Pienet+sievät+creme+brylé+kulhot+rivissä+muistutti+parin+vuoden+takaisesta.
Edellsenä+päivänä+jo+valmistin+lohi+&+mätihyytelön+alkupaloiksi,+ja+++katoin++olohuoneen+ruokapöydän++karitsanpaistilla+ja+kermaisella+kahvikastikkeella.+Nuorimmaiseni+3+tytärtäkin+olivat+silloin+mummolassa,+ja+päätimme+aterian+creme+bryléllä.
On+vaikea+uskoa+kokevani+enään+näitä+perhepäivällisiä,+nyt+saa+jo+nuoremmat+pandemian+jälkeen+ottaa+ne+hoitaakseen.
Tosin+tyttäreni+kutsuivat+niin+jouluna+kuin+syntymäpäivänäkin+tapaamisiin,+mutta+eihän+se+ole+enää+etäisyyden+vuoksi+samaa,+ei+halauksia,+suukoista+nyt+puhumattakaan.
+Onneksi+on+muistoja,+pitää+nyt+vaan+tyytyä+niihin.++Mukavaa+ja+viihtyisää+viikoloppua++sentään!
13.03.2021 16:54
Hauskalta+kuullostaa+SkillaN'in+kirjoittama+*pullohalaus*+joskin+puhalluksia+siihen+sihtasin+😊))
Kylmällä+on+toki+halailtu+kuumavesipulloakin+villasukan+sisällä.+Olimme+v.+55+muuttaneet++vastavalmistuneeseen+kivitaloon,+jossa+lämpö+ei+riittänyt+öisin.+
Niinpä+parivuoteessamme+öisin+keskellemme+tunki+pari+lasta+ja+kissakin+kuumavesipullojen+lisäksi.+Onneksi+parissa+viikossa+kosteus+tasoittui.
11.03.2021 10:59
Nuo+joella+seilaamiset+on+aika+hauskoja,+Vantaanjokea+olemme+mieheni+kanssa+lipuneet+kumiveneessä,+maisemia+ihaillen.+
Olikin+yllätys,+että+olimme+kahden+kosken+välissä,+vastaan+tuleva+vene+huuteli:+rantautukaa+ja+kantakaa+vene+ohi+kosken!
No,+emme+arvanneet+jatkaa+matkaa+Nurmijärven+puolelle+ja+käännyimm.+Paluumatkalla+olimme+jo+lähellä+koskea+ennen+Kuninkaan+lohea,+ja+nousimme+rantaan+siinä.+Jouduimme+kantamaan+kumiveneemme+takaisin+kesäpaikkaamme,+ja+siirryimmekin++soutelemaan+Lippajärven+turvallisille+vesille.
Mutta+hauskempana+koin+vaihtuvat+jokimaisemat+leveällä+Vantaanjoella.+Hassuinta+oli+soutu+Linjendal'in+kapealla+joella,+missä+airot+hipoi+heinäseipäitä!+Haukea+tosin+nousi+yli+oman+tarpeen+sillä+reissulla.+🦈🐋
11.03.2021 09:07
Kirjoittihan+Makriina+vastauksen+johonkin+kommenttiin+eilen,+
allekirjoituksena+kuten+ennenkin
Mkr.
Antoihan+tuo+yskä+jo+paremmin+nukkua+viime+yönä,+peräti+6+tuntia.
Vaikea+sanoa+mistä+tuli,+mitään+flussan+oireita+kun+ei+ole.+Parin+päivän+kuluttua+rokotuksesta++alkoi+vaan+limaa+erittymään+ärsyttävästi.
Influenssaepidemiathan++on+loistaneet+poissaolollaan,+käsien+pesu+ja+etäisyydet+on+siihen+syynä.
Kahvia+lisää+tässä+vielä+kaipailen,++ja+jatkan+pullopuhalluksia+vielä.+heippa!
10.03.2021 09:38
Mukavaa+lukea+ajatuksianne,+ja+onhan+nuo+testitkin+ohjaavia.+Käsien+muodosta+voi+myös+nähdä+ihmisen+luonnetta,+minullekin+on+sanottu+käsieni+kuvastavan+(+mitä+nyt+kukin+näkee)+Hoikat+ja+pitkät+sormetjan+minulla+on+ja+hyvin+notkeina+on+sormeni+pysyneet+läpi+elämän.+
Tosin+vasemman+käden+jänne+esti+pianonsoiton,+mutta+annoin+soittimeni+lastenlapsille++muutossa.+
Usein+minulle+riittää+ajattelukin,+voin+mielessäni+kokea+metsän+tuoksun+aurinkoisena+päivänä,+samoin+meren+tuoksu+on+jo+lapsuudesta+olemassa,+ja+ajatuskin+tuo+tuulen+henkäyksen+poskelleni.
Liittyyhän+siihen+turhaakin+herkkyyttä,+nuorena+kuin+vereslihalla+oloa,+mutta+onneksi+elämä+ja+huumorintajukin++on+karaisseet.
09.03.2021 18:27
Melkoinen+myräkkä+on+eteläsuomessa+ollut+tänään.+Hyvä.että+vieraani+soitti+10+aikaan,+tulevansa+käymään+ennen+lumentuloa,+ja+ehtikin+takaisin+ennen+kaaosta.+Turuntie+on+ollut+ketjukolarin+vuoksi+tukossa,+ja+muuallakin+maassa+on+saatunut+vakavia+onnettomuuksia.
Rokotuksen+jälkeinen+yskä+on+vaivannut+minua,+lähinnä+öisin+makuuasennossa.+
Juuri+hain+vanhan+pulloni+ja+letkun,+jotta+hengittelisin+sen+kautta+liman+irroittamiseen.+Aina+se+ennen+on+saanut+limaa+irtoamaan.+Nukkuisin+jo+mielelläni+paremmin.
Muuten+päivä+on+sujunut+leppoisasti,+Emmerdalia+aioin+tässä+katsella+samalla+kun+puhaltelen.
Viihtyisää+iltaa+kaikille!
09.03.2021 18:15
Ei,+merelle+ei+noilla+varusteilla+suunnata,+kyllä+unelmissa+oli+vain+lipuminen+joenpenkaa+ihaillen.+Tuo+Sipoonjoki+halkoo+kaunista+maalaismaisemaa,+ohittaen+somia+tiloja+lemineen+ja+hevosineen.+Kukkivien+omenapuiden+aikaan,+on+näkymät+Pilvijärvelle+asti+aivan+kiehtovat.+
Tiloilla+ja+omakotilaisilla+joen+varrelle+on+laiturinsa,+joilla+kaikenlaista+sosiaalista+elämääkin++näkee.+
Merimatkoilla+on+omat+haasteensa+ja+viehätyksensä,+mutta++tuo+jokirantojen+kauneus+jäi+pelkkään+umelmointiin.
Olen+tajunnut+Korppis+tuon+saman+piirteen+sinussa,+uppotuessasi+omaan+luovaan+toimintaasi,+ei+sinua+mikään+siinä+voi+satuttaa!
Ihana+olotilahan+se+onkin.+mutta+ei+se+liity+pelkästään+sunnuntaitunnelmiin,+vaan+kaikki+tekeminen,+missä+ilo++saa+tekemään+oman+ajatuksen+mukaan+arkisiakin+asioita,+on+samaa+elämää+rikastuttavaa+luovuutta.+
Myös+suru+voi+kirvoittaa+halun+ilmaista+tunteita+runon+muodossa,+tai+luoda+kirjallisuudessa+aivan+omia+maailmoja,+musiikista+puhumattakaan!
09.03.2021 07:20
Naistenpäivää+vaan+tänne+Noja-tuolilaisillekin!+KYllä+siinä+muutama+mieskin+menee+samaan+juhlintaan+😊+))
Vielä+uskaltaa+kupillisen+kahvia+nauttia+silakkapihvien+paiston+jlkeen.+Aika+työläshän+on+tuo+etiikkaliemeen+laitto,+mutta+hyvää+senkin+edestä.
Tänään+sain+nimettömän+kukkalähetyksen,+ilahduttihan+se,+mutta+jättää+epätietoiseksi+lähettäjästä.+Joka+taholla+olen+nyt+kiittänyt+siitä,+mutta+vaivautunut+kyllä+olen.
No,+nyt+on+kahvitkin++juotu,+ja+siirryn+huilaamaan+loppuillaksi+oman+tv-tuoliini.+heippa!
08.03.2021 18:40
En+tunne+Löparön+kartanon+historia,+isäntäparin+tunnen+kunnallispolitiikka-ajaltani,+vieraillut+heillä+viikonlopun+ystävien+kanssa.
Toinen+tuttavamme+ja+Löparön+isäntä+kävivät+sinä+viikonloppuna+Suomelahdella+lohen+pyynnissä,+ja+toivat+ison+lohen+josta+graavasivat+osan.+
Isännän+äiti+eli+silloin+vielä,+ja+alakerta+oli+hänellä+hallussaan.+Suvun+historia+taaksepäin+en+paremmin+tunne.
Viiden+sukupolven+ajan+taannehtivasti+on+nykyiset+omistajat+olleet+kartanon+isäntiä,+pariskunnan+4+lasta+asuttavat+saarta+nytkin,+2+heistä+kartanossa.+
Lomamökit+ja+kylpylä+ilmeisesti+on+nuorten+elinkeinona,+vadelmaviljelyt+ovat+jääneet+pienimuotoiseksi.
06.03.2021 20:57
Sipoonjoen++päätyessä+mereen+Sipoonlahdessa+,+on+joki+sulana+tällä+hetkellä.
+Kuin+teltassa+olen+nukkuessani+veneessä+😊))
Vene+on+Löparön+kartanolla+talviteloillaan+ja+on+helppo+saada+veteen++jo+nyt.+Tuttu+Löparön+isäntäpari+vaan+kehoittavat+odottamaan+ensiviikkoon+ja+nauttimaan+vieraanvaraisuudestaan.
Löparön+kartanon+kiviseinät+on+lähes+metrin+paksuiset,+ikkunasyvennyksessä+voi+istua+paksuilla+tyynyillä++mukavasti,+näköalaa+ihailemassa.+
Emännän+myyntiin+valmistama+vadelmahillo+on+erinomaista+räiskäleiden+kanssa.
Hilloa+myydään+veneestä+suoraan+H:gin+Kauppatorilla.
06.03.2021 15:37
Menihän+myöhään+iltakaakaon+kanssa,+kahvia+en+viitsi+näin+myöhään+juoda.++Aamupäivä+menikin+kodinhoitopuuhissa,+ja+muutaman++pienen+kaalilaatikon+sain+tehtyä+ennen+maalaamista.
Siinä+iltapäivä+menikin.+ajantaju+häviää+kokonaan,+yli+18;00+oli+kello+kun+havahduin+pieneen+nälkään.
TV-varoitus+jatkuu+Espoon+pohjoisosassa+on+jokin+putkirikko,+tuskin+koskee+koko+Espoota.+Perjantai-ilta+ja+väsymyskin+painaa+jo,+tuo+asento+maalatessa+ottaa+selkään,+mutta+työ+on+nyt+valmis.
Huomenna+pitääkin+ulkoilla,+tänään+jäi+väliin+kokonaan.+Oikein+
mukavaa+viikonloppua+kaikille!
05.03.2021 19:56
Olli+Jalosen+Taivaanpallo+on+meneillään+parast´aikaa.+Se+kertoo+tähtitieteen+oppipojasta+ST.Helenan+saarelta,+joka+haaveilee+Lontoosta+Edmund+Halleyn+oppilaana.+
Seikkailuhenkinen+kirja+jää+hetkittäisten+lukemisten+varaan,+innostuttuani+taas+maalaamisesta.
05.03.2021 09:11
Valkosipuliversoja+on+minulla+vain+kasvamassa,+niitä+sitten+uusin+ja+leikkelen+ruokiin+ja+leivälleni.
Minulla+on+vielä+käytössä+Husqvarna+ompelukoneeni,+eikä+siihen+ole+ollut+kuin+1+huolto.+Sillä+saa+niin+napinlävet+kuin+helmaompeleet+tehtyä,+ja+olenkin+monet+mekot+tytölleni+ommellut.
Tyynyliinoja+ompelin+pitsireunuksilla+viimeksi+puolen+tusinaa,+ja+isoäidin+esiliinan+olkapääröyhelöineen.+Nuori+Jurij+Enzo+rakastaa+sitä+essua,+pojan+haaveena+onkin++opiskella+disign+vaatesuunnittelijaksi.+
Kaikki+edellytykset+hyvänä+piirtäjänä+onkin+siihen,+aloittaa+opiskelunsa+pian+kuvataidelukiossa.
Siivooja+on+sulostuttanut+aamupäivällä+kotiani,+ja+pakasteesta+poimin+lounaanikin,+joten+luovan+joutilaisuuden+sallin+tänään+itselleni.
Eilinen+päivä+oli+ystävättären+luona+miellyttävä,+kahvitellessamme+nautimme+pienet+pikarilliset+sherryäkin,+päivän+sujuessa+mukavasti+iltaa+kohti.
Kiitollinen+voi+olla+edes+yhden+laps.+ystävän+olemassaolosta,+muita+ei+sitten+olekaan+elossa+enään.
On+niin+paljon+yhteisiä+muistoja,+kotipaikka,+koulu+ja+avioliittovuodet,+lasten+syntyminen,+joten+puolesta+sanasta+jo+tietää+mistä+on+kysymys.
Nyt+keiton+lämmittämiseen,+nauttikaa+vielä+lauhasta+säästä,+kuten+aion+minäkin+kohta!+heippa
03.03.2021 11:35
Kiireessä+paljon+kirjoitusvihreitä,...sorry!+😂
02.03.2021 11:48
Ihanalta+kuullostaa+fiinufammun+mökkiviereilu+ja+siivoushommat.+Ihan+voi+aistia+kevätriemua,+kun+muistaa+muuton+kesäasunnolle+jo+maaliskuun+lopulla.+Olihan+se+siivouspäivä+sillonkin,+petivaatteet+ulsi+ja+kaikki+matot,+vaikka+syksyllä+oltiin+kaikki+jätetty+kuntoon.+
Olhan+se+kevään+tuoksikin+saatava+peitteisiin+ja+huopiin,+ja+saunan+jälkeen+nukuimmekin+kuin+onnen+unelmissa.+
Myöuään+syksyllä+vasta+tulimme+vakikotiin,+mitä+nyt+käväisimme+kesän+aikana.
Tänään+olen+lähdössä+laps.ystäväni+synttäreille,+valmistin+eilen+jättilasiin+kerma-ananashyytelön+ja+koristelin+tummilla+rypäleillä.
Jos+ei+punaviiniä+juo+jättilasista,+käyttäköön+kevätkukkien+maljakkona!
Käytännön+lahjana+annan+bambusukkia+nipun,+pehmeitä+ja+joustavia+ovat,+ja+pussillisen+kuivattuja+nokkosia.
Iltaan+menee+ennen+kuin+selviän+niistä+synttäreistä,
mukavaa+jatkoa+päivällenne+🌷
02.03.2021 11:46
Eilen+olin+erottavani+mustarastaan+luritusta,+kevään+merkki+sekin.+Mukava+ilma+on+tänään+kin,+joskaan+ei+täällä+aurinko+paista+täydeltä+terältään.+
Tapiolasta+tulin+juuri,+käväisin+saamassa+sen+tehosterokotteen,+joten+nyt+on+sitten+muori+rokotettu+kovid+19+vastaan.
Kummallisia+ihmisiä,+kun+yrittävät+ylipuhua+hoitajan+lisäämään+heidät+vuorolistalle,+kun+on+niiiin+kova+astma!
Hoitaja+joutui+toistamaan,+ettei+heillä+ole+rokotteita+kuin+ajanvarauksen+saaneille,+mutta+n.+60+v.+luuli+saavansa+taivuteltua+hoitajan+inttämällä.+Huh+huh,+vähänkös+hävetti+joutua+kuuntelemaan,..
En+tarvinnut+edes+kaupassa+käydä+tänään,+kaikkea+aineksia+on+kotona,+ja+ystävättären+synttärilahjakin+huomiseksi+on+valmiina.+
Lounasta+alan+tässä+tutkailemaan,+siis+iloista+kevätmieltä+edelleen!
01.03.2021 11:49
Laitoin+tuon+työn+alla+olevan+venetaulun,+jossa+teen+veneen+tummemmaksi.+Nyt+se+on+samanvärinen+kuin+juomassa+oleva+hevonen+ja+se+häiritsee+silmääni.+moikka!
28.02.2021 15:02
Terveiset+ulkoilmasta,+josta+en+millään+meinannut+irrota!+Sattui+puhelias+koirantaluttaja+samaan+matkaan,+ja+jäimme+pihallamme+auringossa+koiruuksia+turisemaan.+
Niin+hieno+on+ilma+ja+lämpöäkin++++6+°,+joten+tulikin+viivyttyä+pitkään+auringossa.
Demeter+nyt+turhaan+kirjoittaa+olevansa+ehkä+syy+poissaoloon"+Ei+alkuunkaan,+aina+niin+maltillisesti+kirjoittava!+
Minä+olen+olen+venetervauksessa+pari+päivää.++Nimittäin+isokokosen+tauluni+Sipoon+joella,+oli+hieman+vielä+keskeneräinen+ja+sitä+olen+matalalla+jakkaralla+istuen+jatkanut.+Taulu+on+1++1/2+metrinen,+joten+lattialta+se+nojaa+tv-tasoon.
Niin+oli+nälkä+kun+kotiuduin,+että+silakkalaatikko+jonka+tein+jo+perjantaina,+upposi+possunkylki+viipaleineen+pinnalla,+kuin+tyhjää+vaan!
Jälkkäriksi+vielä+persikanpuolikkaat+mehussa++€+0,75+per+purkki.
Edullinen+ja+vaivaton+jälkiruoka+kerrassaan.
Nyt+rentoudun+omassa+nojatulissani,+tyytyväisen+kylläisenä,+eikä+mitkään+palstajutut+ole+mieltä+painamassa+❤️
Aurinkoista+jatkoa+toivottelen+😊))
28.02.2021 11:36
Muistan+äitini+toistaneen+hokemaa:+siian+pää+on+sianpää!+Mikä+sitten+onkaan+lohenpää?+Kermaista+lohisoppaa+keittelen,+ja+nostin+juuri+reikäkauhalla+lohenpalan+ja+pään+selvittääkseni+ruodoista.
No+pään+selvittelin+suuhuni+suoraan,+jesses+kuinka+se+onkan+hyvää+😊!
Eipä+tässä+muuta+lounasta+kaipaakaan,+jäin+muistelemaan+appiukkoani,+joka+istui+keittiön+pöydän+äärellä+selvitellen+keitettyjä+lahnanpäitä.
Niitä+oli+3+litran+purkillinen,+ja+niin+löysin+itseni+herkuttelemasta+appeni+kanssa,+imeskelimme+naamat+rasvassa+komeitä+kalanpäitä+tyytyväisinä+😂+))+Siitä+lähtuen+olen+ollut+vannoutunut+kalapään+herkuttelija,+silakka+lie+ainoa+jonka+pään+jätän+rauhaan.
Hyvä+puhelu+oli+ystävättäreni+kanssa+eilen,+yli+tunnin+pulputimme,+ja+sain+puheenvuoroa+nyt+minäkin,+oppinut+on+!
Kunhan+nyt+molemmat+olemme+saaneet+tehosterokotukset,+ei+tarvitse+pitää+etäisyysiä+enään.
Nyt+onkin+perunat+keitossani+kypsyneet,+pitää+nostaa+hellalta+sivuun.
Heippa+ja+hyvää+jatkoa!
25.02.2021 10:48
Sankka+sumu+on+vallannut+rannikkoseudun.+eipä+paljon+eroitu+kauempana+olevat+talot.+Autojen+valot+vain+vilkkuvat+tuolla+pääkadulla,+mutta+puut+seivovat+apean+näköisinä.
Apeutta+ei+mielessä+ole,+hauskaa+on+lukea+positiivinen+näkemys
+Noja-tuolin+olemassaolostakin.+Itsellä+pyörii+kiva+uni+vielä+tietoisuudessa,+missä+lasten+kanssa+suunnittelimme+uutisrakennuksen+pihaan+kukkapenkkejä.
Kumma+uni,+kun+ei+tuollaista+suurta+rakennusta+ole+ollut+elämässäni,+ja+kuitenkin+olen+siellä+unessa+vieraillut.+No,+selittämätön+on+unimaailma+joskus,..hyvä+uni+se+kyllä+oli.+
Tulikin+nukahdettua+vielä+uudelleen+klo+6+jälkeen,+mutta+nyt+on+päivä+jo+pitkällä.+Pesukoneen+käynnistän+ensi+töikseni,+ja+sitteen+alkaakin+olla+kohta+lounasaika.+Tuli+niin+hyvä+tuo+uunipaistos,+perunat+maustuivat+gribsien+liemessä++niin+maukkaiksi,+samoin+omenapuuro+oli+raikasta.+
Ihastunut+olen+minäkin+tuohon+uuteen+sarjaan+Anna+a+lopussa,+tyttö+suurine+silmineen+on+mielikuvituksineen+hauska+ja+tempperamenttinen.+Matthev+on+jo+aivan+ihastunut+tyttöön,+eikä+mene+kauaa+on+sitä+jäykempi+sisarkin!+😊++Mukavaa+seurattavaa+taas+iltapäivisin.
Hyvää+jatkoa+kirjoitusinnolle,+ja+iloista+mieltä+kaikille!
24.02.2021 10:17
6 / 27