Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Iltapäivää+plikat,+Noja-tuoliin++on+mieleni++😍+työn+lomassa!+Kahvimukini+täytin+lukeakseni,+ja+vakavoituuhan++sitä+hetkeksi.
Läheisen+poismeno+on+aina+kipeää+kaipausta,+otan+osaa+suruusi+minäkin+km,+tietäen+sen+3+v.+sitten,++ainoan+siskoni++menehdyttyä.++
+
Ps.+Aiheesta+toiseen
Makriina+saa+sittenkin+humoristisellä+logiikallaan+nauramaan+😂))
H.Sanomissa++oli+kirjoitus+tänään:+***Älkää+ruokkiko+trollia!***+Siitä+se+saa+vain+voimansa.+
Ollaanhan+monet+kehoitettu+menemään+vain+eteenpäin,+mutta+enkös+itsekin+reagoinut+väitteisiinsä+!+No,+toivottavasti+vahingosta+viisastuneena+jätän+tähän.
Pääsin+liukastumatta+Postiin,+löysin+komerosta+ehjät+kantapää+liukueteet,+ja+pito+oli+hyvä.
Kotona+innostuin+laittamaan+paistopussiin+lehtikaalia,+sipuleita+lohkottuina,+perunaa+ja+kaiken+päälle+pienennetyt+porsaan+grilliluut.+Niihin+hieroin+lujasti+paprikapulv,+valkosipulia,+suolaa+ja+mausteita.+Mahtavat+tuoksut+sai+keittämään+omenariisipuuroa,+että+kestän+hiljaisen+kypsymisen+vaatiman+ajan.
Ihanaa+on+taas+kirjoittaa+irti+trollien+metkuista,
jatketaan+omaa+kanssakäymistämme,+kuin+ennenkin!++✍️
23.02.2021 15:00
Miksi+ihmeessä+kasaat+tuollaista+nälvintä+taakkaa+nyt+minulle?+
Eihän+minun+ole+tarvinnut+pelätä+Korpikirjailijaa+rekattuna+ennenkään+?+Eikä++nälviminen+edes+kuulu+luonteenpiirteisiini:+😊))+
Asiallisesti+hän+mielestäni+on+oikaissut+väärinkäsitykseni,+eikä+minulla+ole+ollut+tarvetta+kurmottaa+ketään+ilkeyttäni!+Ei+rekattuna+eikä+rekkaamattomana+!
Miksi+kieltäisin+kirjoittavani+anonyyminä,+sen+ollessa+sallittua,+mutta,..sovussa+olen+siinäkin++suhteessa+itseni+kanssa.
Ps.+Toivottavasti+sinäkin!
23.02.2021 11:00
"Voi+Jessuksen+pyssy+soikoon",+sanoi+isä+rintamalla+ennenvanhaan,++tätäkin++myrskyä+vesilasissa,...+jumalattarineen!+
Järkipuhettako+nyt+aletaan+jumaloimaan,..😂)),...++eiköhän+jo+kinaamiset+riitä,+kun++sekä+Makriina+ja+SkillaN'kin++joutuu+harmittelemaan.
Eihän+muutamat+soraäänet+voi+haitata+vuosien+hyvää+kylvöä+SkillaN+,+kyllä+Noja-tuoli+jatkaa+monella+mukavalla+osallistujalla+❤️
Tulee+mieleen+kevätsiivouksen+aika,+jolloin+tuoreella+katajaluudalla+huiskittiin+hämähäkkien+solmut,+seitit+ja+pölyt+nurkista,+kastettiin+luuta+upoksiin+kiehuvaan+veteen,++ja+ihanan+raikas+tuoksu+jäi+aitan+seiniin!
Ei+unohdeta+Eino+Leinon'kaan+sanomaa+Hymyilevässä+Apollossa:
"Ei+paha+ole+kenkään+ihminen
on+toinen+vain+heikompi+toista",..
Siihen+on+joskus+pitäydyttävä,+ihan+itsensäkin+kohdalla.
Ps.
Aika+sopiva+pakkassää+-4°+näkyy+ulkona+olevan,+tänään+on+mentävä+sipsuttelemaan+sinne+postiin,+huomenna+palauttavat+lähetyksen+muuten.+
Heippa+vaan,+luottavaisin+mielin.+😊))
23.02.2021 10:28
Miksi+olisi,+olihan+minunkin+mieheni+paljon+minua+vanhempi!+
Mutta++juuri+niin+kiukkuinen+kuin+on+tarpeen,+olen+ulkopuolella+palstan,+anonyymien+letkautuksia+en+näe+syytä+noterata.
22.02.2021 19:10
Ei+nyt+viitsitä+jatkaa+määrättömiin!+
Tykkäänhän+minä++lukea+sekä+Korpikirjailijan+että+Paloman+tekstiä,+enkä+juuri+ole+kommentoinut++vastakarvaan!+
Jos+nyt+ihan+rehellinen+++olen++,+olin+tänään++valmiiksi+kiukkuinen+estyneen+lähtöni+vuoksi+😂
Ja+naisena+tuo++luokittelu++ollaan+"erittäin+iäkkäiden+palstalla"+Otti+vaan+päähän,+🤣+))vaikka+sitä+ei+minulle+sanottukaan+!+
Sellainen+aamupäivä!
22.02.2021 13:00
Mitä+noita+paikkakuntasi+jälkijuna+tiedoituksia+täällä+jakelet.++Tautikeskuksissa+on+jo+1.helmikuuta+aloitettu+85+vuotiaiden+rokotukset.+Sekaannusta+vain+aiheutat+pätemisen+tarpeellasi!
22.02.2021 11:17
Paras+fiilis+tänään,
https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DWSLxUsaAEkMD
22.02.2021 10:56
Hyvää+aamupäivää+sentään!
Peevelin+peeveli,+kun+vasta+puettuna+ja+suihkunraikkaana+olin+lähdössä+kivijalkakaupan+postiin,+kun+huomasin+vasemman+piikkarini+puuttuvat+nastat!+
2+piikkiä+vain+jäljellä,+joten+riisuhan+++takki+ja+jalkineet,..+tuonnehan+en+näillä+lähde.
Exstra+kahvikupponen+sai+jo+huomista+miettimään+ja+hyvä+tuuleni+palasi.
Aamu-uutisten+ilmoitus+Myanmarin+sotilasjuntan+uhkauksesta+kansalle+tosin+karmaisi+js+sai+miettimään+tilannetta+siellä:+*Lakkoon+jos+menette,+voi+se+maksaa+henkenne!*+
3+on+jo+ammuttu,+joskaan+ei+tuota+54+miljoonaista+kansaa+voi+mikään+mahti+ampua.+
Sotilasjunta+vakuuttaa+olevansa+kansan+puolella+demokratian+saavuttamiseksi,+mutta+niin+vakuutti+myös+nyt+vangittu+Sun+Kyi,+antaen+silti+murhata+etnisen+Rohingyan+pakolaisia.
Noin+valtavan+määrän+eri+poliittisia+ja+uskontoja+harjoittavien+kansanryhmien+saaminen+demokraattiseen+järjestelmään,+ei+näytä+kevyesti+onnistuvan+äänestämällä,+vuos'kymmenien++vallankaappausten+vuoksi.
Usan+presidentti+Joe+Biden+vaatii+jo++vallan+palauttamista,+mutta+Kiina+ja+Intia+Japania+myöten,+pitävät+sitä+maan+sisäisenä+asiana.
Kyi+Suun+valtaan+palauttamista+onkin++vaikea+hyväksyä+Rohingyanihmisten++murhien+vuoksi,...ei+sellaiselta+voi+Myanmarin+vastuullinen+päämis/nainen+ummistaa+silmiään,+ei+minkään++edun+vuoksi!
Niin+on+kahvit+juotu,+ja+ajankohtaisuuksia+maailmalla+saatu+pohdittua.++Terveppä+taas+terve!
22.02.2021 10:13
Vähän+apeana+haukkasin+korvapuustia+yksinäni,+kun+ei+sunnuntaivierailu+onnistunutkaan.+Pahinta+vielä+kun+katselin+Hengenvaarallisesti+lihava+ohjelmaa,+oli+lähes+huono+omatunto,+kun+haukkasin+hyvää+pullaani!
Ihan+suotta+oikeastaan,+eihän++minullekaan+ole+lääkärit+koskaan+painosta+huomauttaneet,+mutta+hirvittää+katsella+noita++läskivuorirassukoita.+Sairaushan+se+on,+psyykkinen+varmaankin,+kun+ei+ikinä+saa+ruuasta+tarpeekseen.+Rakkautta+ovat+jääneet+vaille,+niinkin+on+todettu.
Ei,+saa+olla+iloinen,+että+ruoka+maistuu,+voi+tulla+aikoja,+jolloin+ei+saa+alas+vaikka+olisi+tärkeää++syödä.+Sellaistakin+on+nähty.
Levon+kannalta+on+tämä+sunnuntaipäivä+mennyt,+eilinen+olikin+sitä+enemmän+keittiössä+häärimistä.+Nyt+onkin+sitten+pakastimessa+valmista+joksikin++aikaa.+
+
Yllättävän+raikasta+oli+näytepullo+alkoholitonta++My+Cup+of+Tea,+jossa+vihreää+teetä+on+kuplivana+kylmäjuomana+eri+hedelmien+kanssa.+Suosittelevat+virkistävänä+jäiden+kanssa+Summer+Frost+juomana,+ja+mikä+ettei!
Kahvikaisaksi++olen+kyllä+kehittynyt,+ei+aamuni+lähde+käyntiin+ilman+hyvää+kahvia.+Toista+oli+nuorena,+taisin+olla+jo+25,++kun+aloin+työelämässä+kahvitauolla+juomaan+kupposen.
Nuorimmaiseni+teen+juoja,+ei+ole+edes+aloittanut+kahvittelemaan,+hyvä+että+muille+sentään+tarjoaa+😊))
Taas+on+jaariteltu+yhteisössä+lämpimikseen,+kiitos+seurasta,..moikka!
21.02.2021 14:09
Tarkoitin+matkaasi+miehesi+rinnalla,+vaikka+se+ei+ilmene+sanomastani!+Muistan+hyvin+kertomasi+virkamiesisästä,+ja+äitisi+ruokataloudesta+kalakeitonkin++voileivällä+pinnallaan+😊))
Muistan+nauttineeni+uintiretkistänne,+jolloin+rantakoivusta+sinkositte+sinä+ja+sisaruksesi+(+köydenkö+avulla+)+järveen,+monia+ihania+kertomuksia+juuri+omista+kotioloistasi.
21.02.2021 09:52
Jos+aivan+normaalit+ja+inhimilliset+tavat+keskustella+karsittaisi+varovaisuudesta,+olisihan+se+ilmaisun++typistämistä.+Siihenkö+pitäisi+mennä,+jotta+ei+kukaan+voisi+juoruta+ja+kehitellä+omia+harhaanjohtavia+ajatuksiaan+?
Ei,+ja+kertakaikkiaan+ei!+Sellainen++keskustelupiiri+on+jo+varovaisuudessaan+pystyyn+kuollut!
Ihmisen+on+hyvä+saada+olla+normaali+itsensä+tuntemattomienkin+joukossa,+jaotella+kuuluisi+silti+mikä+on+sivistymätöntä+käytöstä.++Minusta++on+oikein+huomauttaakin+siitä.+
Toinen+asia+on++areenalla,+jossa+käy+2,2+milj.+päivittäin,++voivatko+kaikki+kävijätkään+olla++normaaleja+?++
On+tietenkin+paljon++olettamuksia,+suoranaista+vääristelyäkin,+joita+voi++halutessaan+oikaista,++tai+sitten+oppia+viittaamaan++kintaalla,+ja+mennä+iloisesti+eteenpäin.
21.02.2021 09:34
Iltapäivän+kahvihetken+kruunaa+Placido+Domino+
and+Bee+my+love
https://www.youtube.com/watch?v=plmDmYTo_MM
20.02.2021 14:59
Lauhtunut+on+pakkaset+Espoossakin,+ja+kylmä+on+tunkenut+sisälle.+Niin+kylmältä+tuntui+aamupäivällä,+että+kahvimukllani+lämmittelin++käsiäni.+
Ei+tarvinnutkaan+laittaa+kaalilaatikkoa,+kun+löysin+pari+muhkeaa+palaa+pakasteesta+jättikaalikääryleestäni.
Sain+kaalia+mielihaluuni+tällä+kertaa-+Iltapäiväksi+saan+ruokatilaukseni,+joten+uuni+tulee+taas+käyttöön+tuntikausiksi.+
Menee+porsaan+gripsit+paistopussissa+bataatin+kanssa,+ja+blac+agnus+liha+paistumaan+omassa+kulhossaan.+Sipuleita+taidan+laittaa+kaveriksi.+Kiertoilma+kun+uuni+on,+saatan+laitta+vielä+muutaman+uuniperunankin+kypsymään.
Pullaa+leivoin+aamupäivällä,+koevapuusteja+jos+kätilötyttönen+pistäytyy++huomenna+mummolassa,+pidettäisi+teehetki+ruuan+jälkeen.+Kiva+kun+nuo+hoitohenkilöt+on+nyt+rokotettuja,+ja+minunkin+1+rokotukseni+antaa+85+%+suojan.+Saa+taas+nähdä+hymyileviä,+ilmekkäämpiä+kasvoja+😊))
Olihan+hyvä+filmi+viikolla,+Harjoittelija,+jota+katsoin+mielelläni.+Siinä+Robert+de+Niro'sta+muodostui+eläkeläispappana+neuvonantaja+ja+ystävä+nuorelle+nais+toimitusjohtajalle.
Synpaattinen+rooli,+tuollaisen+ystävän+ottaisin+koska+tahansa+minäkin.
Ramoonan+taival+on+sitten+alkanut+kantatilan+riihennurkalta,+mukavaa+on+lukea+näitä+sukuhistoriikkejä.+On+hyvä+tuntea+lähtökohtansa+ja+sukunsa+jäseniä+vaiheineen.
Meidän+sukukirjoissamme+on+valokuviakin+runsaasti+selostuksineen,+myös+hautakivistä+teksteineen.+Oma+äitini,+jonka+ammatti+oli+hautakiven+kaivertaja,+kävi+kesäisin+uusimassa+kultauksia+hautakivien+kaiverruksissa,+hänestä+oli+kuin+velvollisuus+osaavana+tehdä+se+palvelus+suvulle.+
Papinsaaressa+Kuhmoisissa,+onkin+monet+suvun+jäsenet+löytäneet+leposijansa,+kävellessäni+siellä,+koin+mystisen+tunteen+puhuttelevista+haltijoista.+Sittemmin+luin+saaren+olleen+muinainen++kulttipaikka+uhrikivineen.
Ketjun+renkaina+olemme+vaikuttaneet+ympäristöömme+ihmisineen,+ja+sitä+jatkavat+edelleen+jälkeläisemme.+
Hyvää+viikoloppua!
20.02.2021 14:28
Kaunista+seutuahan+nuo+mummolan+tienoot+ovatkin,+ja+rakkaita.
Taidan+kuulua+vanhaan+talonpoikais+sukuni+geeniperimään+enemmän,+kuin+johonkin+pisaraan+aatelisverta.++
Tunnen+vetoa+kaikkeen+kasvavaan,+ruokaan++ja+itse+luontoon.+
Tietenkin+eri+aikakausien+kulttuuri+kiinnostaa+yksilönä,+vanhat+pukeutumistyylit+on+hauskoja,+romanttisia,+huonekalut,+rakennustyylitkin+kertovat+paljon.
Omassa+sisustus+maussani+olen+modernisti,+pidän+selkeydestä+ja+väljyysestä.
Ihanaa+kun+sain+ruokatilauksen+vielä+huomiseksi,+kaipaan+kaalilaatikkoa,+ja+pakastimen+liha+ja+kalavarastokin+on+lähes+nollilla.
Onnellista+viikonloppua+ilman+hoppua+!
19.02.2021 14:21
No+joo,+hauskahan+se+suomeksi+on,+meillä+voidaan+noitua+kun+jokin+taas+menee+pielee,+voihan+p****e+sentään,+kun+kestää+11+min.+ennen+kuin+nähdään+auttoiko+tuo?
Kovin+kauaskantoisia+suunnitelmia+on+pitkään+ollut+Mars'n+asuttamisesta,+lähinnä+tuo+ferraforming,+maan+kaltaistaminen+ilmakehällä.+Samoin+kokeilut+levien+istuttamisesta+hapen+tuottamiseen+ym+ym.
Vaikka+mahdollisuudet+teknisesti+jo+olisivat+olemassa,+ei+mitkään+varat+riitä+niihin+kustannuksiin+!
Siihen+asti+voi+vaan+kuvitella+ja+laulella,..+kenties,+kenties,+kenties+😊))
19.02.2021 09:29
Huomena+pilviseen+aamuun.+Luntahan+taas+luvataan,+onneksi+ei+etelään+kovin+paljon+sentään,+mutta+kovilla+alkaa+lapioivat+jo+ollakin.
Sukututkimusta+ei+tarvinnut+minun+harrastaa,+oli+sukulainen+joka+teki+4+kirjaa+meistä,+aina++1740+luvulle+saakka.
Hämeeseen+sai+käskyn+tulla++Ruotsin+vallan+aikana+Johan+B.+niminen+mies,+aatelisen+vaimonsa+ja+lastensa+kanssa.
+Kuinka+ollakaan+hän+naitti+tyttärensä+Margarethan+minun+talonpoikaseen+sukuuni+Tapialan+kylässä,+jonka+15+polveen++itse+lukeudun.+
Nälkävuodet+ja+silloiset+isot+lapsiluvut+on+ollut+kipeää+luettavaa,+enimmäkseen+otteina+Hämeen+Sanomista+ja+Ruotsin+ja+Venäjänkin+lehdistöstä.+Paljon+kirkonkirjojen+kopioista+olen+tunnistanut+sukunimiä,+ja+hymyillyt+etunimien+Hintriikkaa+Julianaa+ja+Viktoriaa.
Vasta+siskoni+ja+minä+saimme+Kalevalaiset+nimemme,+Raamatun+aikaisia+oli+paljon+sillosissa+miesten+nimissä.
Tuo+ruot.+Margarethan+lapset,+ja+parin+sukupolven+jälkeen+olivat+Martha++ja+Sigurd+ja+Kristina,+sittemmin+ei+vaikutteita+näkynyt.
Padasjoen+pappeja+ja+Seilinsaareenkin+eksyi+näitä+Ruotsin+vallan+edustajia,+joiden+geenit+nyt+on+monien+muiden+tänne+sulautuneiden+suvuissa.+
Tällainen+on+äidinpuoleinen++sukuni+Hämeen+karjamailta,+mutta+Pihlajakosken++Pappani++on+taatusti+itäpuolelta+Suomea,+tumma+melko+lyhyt,+vilkas+ja+nopeaälyinen,+hauska+ajattelija.++
Kyläfilosofina+mainittukin+Pihlajakosken+kylähistoriikissa.
19.02.2021 08:57
On+helppo+yhtyä+riemuun,+Nasan+tutkijateemin+rynnätessä+pystyyn+luotaimen+laskeuduttua+Mars´n+pinnalle.+
Kun+tiedostaa+miten++paljon+tutkimista,+työtä+ja+varoja+tuo+uusin+askel+on+näille+valtioille+maksanut,+voi+sen+ymmärtää.
Kun+me+otamme+kaukosiirtimen++käteemme,+avataksemme+TV:n+tai,+kytkeäksemme+lämmön+päälle+kesämökillämme,+emme+ole+tietoisia+miten+kaukana+on+tuo+kohde+Mars,+jonka+ilmatilaan+saadaan+ensimmäistä+kertaa+ohjattava+lentokone+liikkumaan+tutkiessaan++ilmakehää.
Oli+helpotus+lukea+auringon+purkauksen+aiheuttaneen+Mars'in+ilmakehän+valtaosan+häviämisen+3,7+miljardia+vuotta+sitten.+Tuo+tapahtui+suunnilleen+samoihin+aikoihin+jolloin+Maapallolla+alkoi+alkeellinen+elämä+kehittyä.
Joka+vuorokausi+tänä+päivänäkin+häviää+yhä++100+gr+ilmaa/vaiko+happea+Mars'in+kehästä.+
On+laskettu+vievän+n.++2+vuotta+ennen+kuin+voi+odottaa+kaivausten+tuloksia,+ilmakehä+ei+kerro+eliöiden+aineenvaihdunnan+jätteistä,+niin+kuin+Venuksen+ilmakehästä+löytyi+todisteita+alkeellisisten+eliöiden+aineenvaihdunnan+jätteitä,+Mars'in+maaperä+sensijaan+saattaa+kertoa+miten+oli+menneisyydessä.
Mars+planeetalla+tiedetään+olleen+sekä+happea+ja+vettä,+ennen+kuin+ilmakehä+karkasi.+Etuna+nykyään++on,+että+Mars'in+ilmakehän+hiilidioksiidistä+ja+vesijäästä+pystytään+valmistamaan+happea.+
Ken+elää+hän+näkee.
19.02.2021 08:30
Hep+hep+!+
vajaa+1/2+tl+suolaa+😅
18.02.2021 18:42
Juu+on+hernesoppa+hyvää,+joskaan+en+iltapalaksi++taitaisi+syödä!
Itte+kuorin+6+sikliä+ja+jaoin+ne+neljään+osaan.+Lohkoperunoita+paistan+uunissa+lorautettuani+ensin+muovipussiin+oliiviöljyä,+ja+päälle+perunakuorrutetta.+Sitten+vaan+hyvä+hölskytys,+jotta+tasaiseen+menee+mausteet.++Jaotellaan++leivin+tai+alumiinin+päälle+225°+n.+35+min.
Dippaan+tillimajoneesiin+tai+sinappiin,..katotaan+jos+pari+nakkia+vaati+vielä,...heippa!
Ps.+Jos+ei+ole+valmista+mausteseosta
1+tl+paprikapulveria
1/+tl+suolaa
mustapippuria+ja+chiliä
dippiin+voi+raaputtaa+valkosipulikynnen!°+nam
18.02.2021 18:41
Lastenlapsia+täälläkö+++nyt+lasketaan,+piti+ihan+tarkastaa,++omien+lasteni+kanssa+on+jälkipolvea+23+toistaiseen+minulla.+Enpä+ole+kerralla+nähnyt+sitten+Juhannusvieton+saaristossa+2o+kaikkiaan.+
Filippinipoika+on+sen+jälkeen+tullut+kuvioihin.+Olihan+se+kokemus+isoisoäidille+silloin,+kun+ohje+oli,+etten+saanut+mihinkään+ruokapuuhiin+osallistua.+Olin+se+kiertänyt+perkaamalla+ja+fileoimalla+kotona+jo+8+komeaa+rasvasilliä,++keitettyjä+kanamunia++sipulia,+punajuuria+ja+smetanaa+ja+valmistin+salaa+ison+venäläisen+sillivadin+pöytään+pantavaksi.
Se+vati+oli+tuliaiseni+samalla,+sinivalkoinen+Rörstrandin+tosi+iso+tarjoiluvati,++siellä+enemmän+tarpeen,+minä+kun+jo+aloin+vähentää+kovin+suuria+seurueitä+😊))+On+niitä+tullutkin+kestitettyä,+sukuja+kun+aina+siunaantui+aviomiesten++myötä+kohdalleni.+Ystävyys+on+ihmeesti+säilynyt+monen+elossa+olevan+kanssa,+mutta+kävimme+joskus+ennen+pandemiaa+tapaamisissa++ravintelissä.
Kauaa+en+viihtynyt+jaloittelussa+tänään,+-16+on+kylmää+kyytiä+minulle,+kun+tuon+kaulahuivin+läpi+hengitys+ei+anna+tarvittavaa+happea,+ilman+taas+salpaa+se+kylmyys.+
Sisällä+maistui+kuuma+keitto+taivaalliselle,+näkkärit+oli+jo+syöty,+mutta+Vaasan+ohutta+ruisleipää+löytyi+pari+kuivaa+viipaletta.+Hyvin+meni,+voita+päälle+ja+johan+lämpeni+muori+😅
Nyt+lakkaan+höpöttämästä,+vaikka+hauskaa+tää+onkin,+voikaa+hyvin+ja+nauttikaa+elämästä!
18.02.2021 16:12
7 / 27