Vapaa kuvaus

Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.

Aloituksia

47

Kommenttia

3029

1. En juuri lämmitä saunaa, kaveri käydessään lämmittää mökillä.
    Keskusassakin on sauna mutta useimmiten tahtoo jäädä suihkun alla seisomiseksi.
    Ennen saatoin lämittää saunan ihan mielijohteesta viikollakin.
    Yhden valon laitoin mökin ikkunaan, se on mukavaa katseltavaa illalla.
    En ole masentunut vaikka moni asia on jäänyt ihan vapaaehtoisesti, olen elämääni tyytyväinen.
    Saattaisin jaksaakin enemmän, mutta mieluummin virkkaan äänikrjojani kuunnellen.
    Olen tullut siihen tuokseen että 80v pitää tehdä kaikkea mikä itseäni huvittaa, niin kauan kun jaksaa.
    45-minuutin kuntoilu erilaisilla vempeleillä on asia mistä en juuri tingi. Olen huomannut että veri kiertää päässäkin paremmin sen jälkeen. Kävely on jäänyt aika vähälle kun jalat on kipeät. Hurjastelen Helkaman Aino sähköpyörälläni kun satun sille tuulelle.
    Käyn aika epäsäännöllisesti palstalla. Kun avaan oiken läppärin niin tykkään kirjitella kunnon näppäimistöllä.
  2. Tykkäisin puolukoista ja marjoista mutta vatsani on eri mieltä.
    On minulla puolukoita pakkasessa, varsinkaan maksa ja kaalilaatikkoa ei voi syödä ilman puolukkahilloa.
    Punaiset viinimarjatkin jävät Räksien syötäviksi.
    Ihan huomaamatta on metsässä kuljeskelu jäänyt, jalkoja on leikelty ja välillä tuntuu siltä että mitä enemmän operoivat, sen pahemmaksi jalat muuttuu.
    Pystyn kyllä kävelemään normaalin näköisesti vaikka jokainen askel tuottaa kipua.
    Onko kukaan kokeillut paljasjalkakenkiä? Ne taitaa olla ainoat mitkä on vielä kokeilematta.
    Ajattelen aina syksyllä että jospa ensi kesänä saan enemmän aikaan, sehän on merkki siitä että en ole luopunut toivosta.
    Huonoa omaatuntoa en tunne tekemättömistä töistä, tärkeimmät hoidan ja muun ajan käytän asioihin joista tykkään.
    Olen nyt virkannut itselleni takkia, se on aika paksusta hyvin pehmeästä langasta, itsekin yllätyin kun alkoi olla sovituskunnossa, tulee ihan hyvä.
    On kyllä todella hirveä määrä kaikenlaisia virkkauksia kaapissa ja kaappien ulkopuolella.
    Jos en saa päivittäistä virkkaus annostani tulee vieroitusoireita.
    Tämä buumi alkoi Koronan kanssa yhtä aikaa eikä loppua ole näkyvissä.
    Olen antanut paljon virkkauksiani pois. Virkkasin Ukrainan väreillä polveen asti yltävät sukat isoäidin neliöistä, mielestäni ovat kauniit. Annoin ne Ukrainalaiselle naiselle joka kävi luonani siivoamassa. Lähellä keskustassa asuu paljon Ukrainalaisia.
    Moni on kertonut että haluaa jäädä tänne. Ovat ahkeria ja mukavia ihmisiä.
  3. Syön kaikkean mistä tykkään kun ruokahalu on aika huono.
    Jäätelö, jugurtti ja paistetut pihvit ovat mieleeni nyt. Ostan salaattitarpeita mutta useimmiten joudun suurimman osan viskaamaan pois kun ei maistu.
    Kaverin käydessä teen "kunnon ruokaa".
    En näe mitään syytä niuhottaa ruuan suhteen kun terkkarilla kehutaan kaikkia arvojani kuinka hyviä ovat.
    Uskon että reninnöllisyydelläkin on esim. kolestroolin vaikutusta. Äiti söi voita ja kaikkea eäterveellistä, kolestroli oli hyvissä lukemissa ja kaikki muutkin arvot, eli pitkästi yli 90v.
    Minä stressaantuisin jos pitäisi miettiä koko ajan mitä uskaltaa syödä.
    Lievä ylipaino on tietojeni mukaan hyväksi ikäiselläni, siis lievä ylipaino.
    Käytän voita ruuanlaitossa, olen aina käyttänyt.
    Mutta en halua väheksyä heitä joilla on ongelmia vaikkapa kolestrolin kanssa, hyvä että Pohjois-karjalan tauti on vähentynyt tiedon myötä. Siis sydän ja verisuonituadit olivat juuri PK alueella yleisempiä kun muualla. Sukuni on rannikolta, siellä on muut sairaudet enemmän esillä.