Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En juuri lämmitä saunaa, kaveri käydessään lämmittää mökillä.
Keskusassakin on sauna mutta useimmiten tahtoo jäädä suihkun alla seisomiseksi.
Ennen saatoin lämittää saunan ihan mielijohteesta viikollakin.
Yhden valon laitoin mökin ikkunaan, se on mukavaa katseltavaa illalla.
En ole masentunut vaikka moni asia on jäänyt ihan vapaaehtoisesti, olen elämääni tyytyväinen.
Saattaisin jaksaakin enemmän, mutta mieluummin virkkaan äänikrjojani kuunnellen.
Olen tullut siihen tuokseen että 80v pitää tehdä kaikkea mikä itseäni huvittaa, niin kauan kun jaksaa.
45-minuutin kuntoilu erilaisilla vempeleillä on asia mistä en juuri tingi. Olen huomannut että veri kiertää päässäkin paremmin sen jälkeen. Kävely on jäänyt aika vähälle kun jalat on kipeät. Hurjastelen Helkaman Aino sähköpyörälläni kun satun sille tuulelle.
Käyn aika epäsäännöllisesti palstalla. Kun avaan oiken läppärin niin tykkään kirjitella kunnon näppäimistöllä.
05.10.2024 20:16
On hienoa että viitsii ja jaksaa etsiä vaihtelua elämäänsä.
Minulle on ylellisyyttä kun saan olla rauhassa kissani kanssa.
Olen matkustellut ja tehnyt kaikkea, hyvää ja pahaa elämässäni, tarpeeksi yhden ihmisen osalle.
Raskaat ruuhkavuodet ja pitkä omaishoito saavat vielä enemmän arvostamaan rauhallista elämääni.
En ole kateellinen heille joiden elämä on vaihtelevampaa kuin minun.
Jos joskus vielä tekee mieli lhteä pidemmälle reissulle niin lähden.
Australiaan voisin lähteä vieläkin, siellä asuu tuttuja. Jos ei olisi niin kamalan pitkä matka niin lähtisin.
Kun tästä piristyisin, oli ajat sitten Korona, jäköhän siitä jotain häikkää kun väsyttää ja kolottaa aina vain.
05.10.2024 19:39
Kyllä voi kaikenlaista sattua vaikka kuinka varoisi. Onneksi Hilla ei käynyt pahemmin.
Minä meinaan kompastua maton reunoihin, eilen oli jalassa paksut sukkahousut jotka ylsivät jalan alle kapeamalla osalla. Se oli luiskahtanut jalan alta pois ja onnistuin kompuroimaan sen avulla.
En juuri harrasta raskaampaa siivousta, jos en enää kestä katsella niin pyydän siivoojaa apuun.
On kamala harmi ollut jaloista, eihän niiden tarvisisi kestää kuin minun elinaikani, onko tuo paljon pyydetty?
Toin linnuille siemeniä ja rasvapalloja kaupassa käydessäni. Närhet hotkivat kitaansa kaiken hyvin nopeasti. Ostin sellaisen syöttöpaikan johon ei närhien pitänyt päästä, katselivat sitä pää kallellaan, viimein yksi onnistui ja muut seurasivat esimerkkiä. Onhan niilläkin näålkä, mutta harmittaa pienten lintujen takia, eivät uskalla tulla syömään närhien takia.
05.10.2024 18:59
Vein myös kanervia haudoille ja käydään vielä veljen kanssa laittamassa havuja.
04.10.2024 22:57
Minäpä olen virkannut tänään 24 kpl isoäidin neliöitä.
Lämmitin pakasteesta risottoa ja uuniakin lämmitin. Ollaan vieläkin mökillä.
Kuka panee paremmaksi :)
Ihailen ihan totta ihmisiä jotka saavat paljon aikaan. Minusta on tullut saamton, vai onkohan laiskuutta kun ikää on tullut.
04.10.2024 22:56
Huvittaa kun luin kiireesti. Meinasin jo vastata kipakasti :)
Että minäkö taas väärässä ??
Kannattaa todella malttaa mielensä ja lukea edes muutama viesti ennen vastaamista.
30.09.2024 21:34
Puolustelu ja oman nuoruuden muistelu on eri asia.
Ajattelen hyvin eri tavalla nyt kun nuorempana.
30.09.2024 21:23
Näin on, muistan oman nuoruuteni. Jos olisin nyt teini niin pelkäisin ihan yhtä paljon ilmastokatastrofia.
Silloin pelkäsin atomisotaa, sekin alkaa olla taas pelon aihe.
30.09.2024 21:15
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html
Onko tämä totta? Epäilyttää laittaa keräykseen vaikka nytkin värjöttivät vesisateessa kaupan edessä. Laitoin 2 euroa ihan siksi kun säälitti kerääjä, kaikki kulkivat ohi.
30.09.2024 21:13
Joku kirjoitti Elviksestä ja Bill Haleysta, nuoruudessani jäivät väliin kun uskovainen kotini ei suvainnut heitä.
Sitten tulikin avioliitto ja lapsenhoito, en ehtinyt silloinkaan ihastua idoleihin.
Nyt voin kuunnella mitä haluan, äänikirjat ovat etusijalla. kuuntelen uudelleen Pajtim Statovcin "Kissani Jugoslavia" kirjaa.
Toisella kerralla tuntuukin mielenkiintoisemmalta.
Häneltä on uusikin kirja, en ole vielä tilannut. " Bollan" olen myös kuunnellut, "Tiranan sydän" kirja odottaa kuuntelua.
Tosi vähän on tapahtumia, Mutta olen hyvin tyytyväinen elämääni kun flunssakin alkaa helpottaa.
Mökillä olen vielä, kun saisi aikaiseksi niin pakkaisin kissan ja kamoja autoon keskustaan muuttoa varten.
30.09.2024 20:35
Tulen pahalle mielelle kun näen ilkitöiden takia tullutta siivoamista joka ei näytä olevan helppoa.
30.09.2024 20:22
Laitoin prifiiliin kuvan ukrainan värisistä sukista. Tein sukat isoäidin neliöistä.
22.09.2024 21:38
Tykkäisin puolukoista ja marjoista mutta vatsani on eri mieltä.
On minulla puolukoita pakkasessa, varsinkaan maksa ja kaalilaatikkoa ei voi syödä ilman puolukkahilloa.
Punaiset viinimarjatkin jävät Räksien syötäviksi.
Ihan huomaamatta on metsässä kuljeskelu jäänyt, jalkoja on leikelty ja välillä tuntuu siltä että mitä enemmän operoivat, sen pahemmaksi jalat muuttuu.
Pystyn kyllä kävelemään normaalin näköisesti vaikka jokainen askel tuottaa kipua.
Onko kukaan kokeillut paljasjalkakenkiä? Ne taitaa olla ainoat mitkä on vielä kokeilematta.
Ajattelen aina syksyllä että jospa ensi kesänä saan enemmän aikaan, sehän on merkki siitä että en ole luopunut toivosta.
Huonoa omaatuntoa en tunne tekemättömistä töistä, tärkeimmät hoidan ja muun ajan käytän asioihin joista tykkään.
Olen nyt virkannut itselleni takkia, se on aika paksusta hyvin pehmeästä langasta, itsekin yllätyin kun alkoi olla sovituskunnossa, tulee ihan hyvä.
On kyllä todella hirveä määrä kaikenlaisia virkkauksia kaapissa ja kaappien ulkopuolella.
Jos en saa päivittäistä virkkaus annostani tulee vieroitusoireita.
Tämä buumi alkoi Koronan kanssa yhtä aikaa eikä loppua ole näkyvissä.
Olen antanut paljon virkkauksiani pois. Virkkasin Ukrainan väreillä polveen asti yltävät sukat isoäidin neliöistä, mielestäni ovat kauniit. Annoin ne Ukrainalaiselle naiselle joka kävi luonani siivoamassa. Lähellä keskustassa asuu paljon Ukrainalaisia.
Moni on kertonut että haluaa jäädä tänne. Ovat ahkeria ja mukavia ihmisiä.
22.09.2024 20:00
Tykkään kovasti siististä kodista mutta en tykkää siivota.
Siivoan silti kun on pakko, en viihtyisi likaisessa ja sotkuisessa ympäristössä.
Yleensä pyyhkäisen pölyjä ohi kulkiessani ja aina kun huomaan että jokin kohta vaatii kohentamista niin teen asialle jotain.
Ei ole siivouspäiviä, siivoan tarpeen mukaan.
20.09.2024 13:39
Minäpä pistän paremmaksi.
On ollut vähän vaikea puhua asiasta mutta mitäpä häpeämistä tässä on.
Menin naimisiin 16-vuotiaana Urkin luvalla, tytär suntyi kun olin juuri täyttänyt 17v.
Ei erottu vaikka vaikeita aikoja oli ja asuin pitkään eri osoitteessa. Kun mies sairastui lupasin hoitaa ja hoidin yli vuosikymmenen.
Kasvettiin tyttären kanssa yhdessä, vieläkin on hyvin läheiset välit.
Poikamme syntyi kun olin täyttänyt 20v, hyvin selvisin lasten kanssa.
Pojan menettäminen syövälle on elämäni pahin asia, en toivu siitä koskaan.
Noin nuorena ei paljon kanna huolta huomisesta vaikka hyvin vastuullinen olinkin lapsista huolehtiessani.
Opiskelin vielä lähes nelikymppisenä, kun tekee lapset nuorena niin lapset lähtevät pesässtä silloin kun itsekin on vielä voimissaan.
Tulin mummoksi alle nelikymppisenä, nyt olen iso-mummi, saatan tulla vielä iso-iso-mummiksikin kun tyttären pojan jälkikasvu alkaa jo olla siinä iässä. Meitä oli viisi polvea elossa äitini kuolemaan asti.
Arvostan leppisia eläkepäiviäni, mielestäni elämäni on täydellistä nyt, ei ole mitään huolia juuri tällä hetkellä.
Tiedän kokemuksesta että muutos elämään voi tulla nopeastikin, mutta toivon että saan elää näin vielä kauan.
20.09.2024 13:26
Olet väärällä sivulla.
Ei meitä 80+ ihmisiä kiinnosta tuollainen.
Jos hierojaa tarvitsee niin oikealle hierojalle maksan mieluummin.
Ajatuskin että joku maksullinen mies alkaisi kopeloimaan on todella puistattava.
Etsi kohderyhmää muualta.
17.09.2024 16:43
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tasmanian_aboriginaalit
Ei riitä sanat <3
16.09.2024 21:57
En tiedä sielunvaelluksesta, mutta minulla ona aina ollut ihan uskomaton kiinnostus Australiaan. Varsinkin alkuperäisasukkaat ja heidän kohtalonsa on koskettanut, kuten Tasmanian ja Uuden-Seelannin alkuperäisväestö.
Olenko elänyt siellä joskus, en osaa sanoa.
On paljon asioita mitä emme ymmärrä, ehkä ei ole tarpeenkaan ymmärtää.
16.09.2024 21:44
Syön kaikkean mistä tykkään kun ruokahalu on aika huono.
Jäätelö, jugurtti ja paistetut pihvit ovat mieleeni nyt. Ostan salaattitarpeita mutta useimmiten joudun suurimman osan viskaamaan pois kun ei maistu.
Kaverin käydessä teen "kunnon ruokaa".
En näe mitään syytä niuhottaa ruuan suhteen kun terkkarilla kehutaan kaikkia arvojani kuinka hyviä ovat.
Uskon että reninnöllisyydelläkin on esim. kolestroolin vaikutusta. Äiti söi voita ja kaikkea eäterveellistä, kolestroli oli hyvissä lukemissa ja kaikki muutkin arvot, eli pitkästi yli 90v.
Minä stressaantuisin jos pitäisi miettiä koko ajan mitä uskaltaa syödä.
Lievä ylipaino on tietojeni mukaan hyväksi ikäiselläni, siis lievä ylipaino.
Käytän voita ruuanlaitossa, olen aina käyttänyt.
Mutta en halua väheksyä heitä joilla on ongelmia vaikkapa kolestrolin kanssa, hyvä että Pohjois-karjalan tauti on vähentynyt tiedon myötä. Siis sydän ja verisuonituadit olivat juuri PK alueella yleisempiä kun muualla. Sukuni on rannikolta, siellä on muut sairaudet enemmän esillä.
16.09.2024 20:28
Täytin äskettän 80v, olen käynyt kauan 80+ palstalla.
En huomaa olossani mitään eroa tasakymmenen ohitettuani.
Pitää kehua vähän kun tuli hyvä mieli kaupassa käydessäni.
Etsin koronatestiä, eilen jo tein testin joka oli negatiivunen, mutta varmistan vielä testillä joka näyttää myös infulenssat.
Kysyin myyjältä testeistä ja sanoin että korona pelottaa kun olen jo 80-vuotias, eli riskiryhmää.
Myyjä katsoi pitkään ja sanoi että ei olisi uskonut kun olen niin hyväkuntoisen näköinen.
Menin hämilleni enkä osannut sanoa muuta kun kiitos.
Ei kannata ylpistyä, kyllä luulot karisee kun laitan särkyvoidetta illalla jalkoihini.
13.09.2024 16:02
12 / 152