Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3028
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkäpä niin....
19.05.2025 20:14
Kyllähän sen tajuaa jotenkin että miehet haluaa nuoria naisia. Mutta ihmetyttää nuori nätti nainen joka seurustelee omaa isoisäänsäkin vanhemman miehen kanssa.
19.05.2025 20:07
Katsoin Eerikan laulun sanat netistä.
Aika oudot ja monimieliset.
19.05.2025 19:18
En ole huomannut mitään kastijakoa kirjoittajien välillä.
Toki ikä tekee tepposia, muisti ym.. ei ole kuin kolmekymppisenä. Sen nyt jokainen 80v tietää ilman muuta.
Minulta joskus häviää jokin sana muistista mitä ei ole ennen sattunut.
Lisäksi kolotuksista päätellen olen yhä elossa, jos ne loppuisivat alkaisin ihmetellä joko olen tuonpuoleisessa.
Mutta meidän ikäisemme ei kannata enää jaotella kirjoittajia karsinoihin. Ollaan sitkeää porukkaa kaikki, moni ikäisemme on jo poistunut keskuudestamme.
Eletään ja nautitaan kesästä <3
16.05.2025 19:14
Mikä minusta tule vanhana kun olen vasta 80v.
Kaveri sanoo että aina vain äkäisempi, sitä en allekirjoita.
12.05.2025 19:47
Tuomessa on jo kukan nuput. Ensimmäinen lämmin päivä pitkään aikaan.
Istuin ulkona ja sain valmiiksi villatakin jota olen vierkannut jonkin aikaa.
Nyt on pidettävä paussia virkkaamisessa, olkapää ja oikea käsi on tosi kipeät.
Kaaduin ajat sitten ja olkapäähän tuli laaja-alainen repeämä, nyt meni taas ohi, mikä on nimeltään, Dementiako??? Eivät leikanneet, johtuu varmaan iästä.
Nyt muistin, Kiertäjäkalvosin.
Miksi minulta alkaa nimet unohtua, toivottavasti ei ole muistisairautta, olen seurannut läheiselläni tätä sairautta ja voin sanoa että on hirveä sairaus.
Kyllä on hienoa että saan nähdä uuden kevään ja kesän.
Talvi minulla tahtoo mennä melkein kuin karhulla, en sentään nuku talviunta.
Harmittaa jos en voi vielä ajaa pyörällä kun akillesjänteen katkeamisen takia tasapaino on huonontunut vaikka alkaa olla aika hyvällä mallilla muuten.
Olen ollut mökilläni jo kuukauden yhtä mittaa, pitäisi kai välillä käydä kaupunkikämpälläkin että en ihan turhasta maksa vastiketta. Käyn siellä pyykillä ja kastelen kukat. Suihkussa käyn myös kun täällä mökillä on vain sauna. Mökkiin tulee kylmä vesi kaivosta, en juo sitä mutta pesuvedeksi kelpaa.
Olen onnellinen kissani kanssa. Se tykkää nukkua autoni takaikkunalla, päivällä oli tuuli paiskaannut auton oven kiinni, katti oli aika äreä kun en heti tajunnut avata ovea, se inhoaa suljettuja ovia.
Tässäpä eläkemummon tapahtumia tällä kertaa.
12.05.2025 18:42
Olin juuri täyttänyt 17-vuotta kun tyttäremme syntyi. Siinä kasvoimme yhdessä. Varmaan tein paljon virheitä mutta rakkaudessa en koskaan kitsastellut.
Meillä on läheiset hyvät välit. Tytär asuu Etelä-Suomessa ja minä susirajalla joten ei kovin usein nähdä.
Kun hän tulee avaamme valkkaripullon ja parannamme maailmaa.
Ei viini tärkeää ole kummallekaan mutta se jotenkin juhlistaa yhdessäoloamme.
Poikamme syntyi kun olin 20-vuotias, Hän oli aikaansaapa ahkera ihminen. Menetimme hänet liian varhain syövälle. Se jätti ikuisen painon sisimpään ja surun joka ei lähde koskaan.
Olen kiitollinen että muunkin on jälkikasvun kanssa hyvät ja lämpimät välit.
En ole koskaan välittänyt juhlapäivistä enkä synttäreistä. Yhdessä olo perheen kanssa on aina juhlaa.
11.05.2025 20:14
Akillesjänne katkesi, on ollut pitkä ja vaikea toipuminen. Ei vieläkään kuin alussa, tai sitten lopussa?'
Selkä minullkain vihoittelee, se vaikuttaa myös jalkoihin, vaikka lääkäreillä on vaikeaa ajatella että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Selitäpä se heille, turhaa....
05.05.2025 18:59
Olen varmaan vastannut tähän jo monesti. En lue kommentteja.
Mikä minusta tulee vanhana ? Kiinnostaa aina, vaikka täytin Elokuussa 80v.
Olen kai vanha, mutta elossa. Toivon että minusta tulee sellainen joka osaa ajatella pelkästään itseään, olisi jo aika.
Tämä ei sulje pois rakkauttani jälkipolea kohtaan. He pärjäävät ja ovat syvällä sielussani.
05.05.2025 18:23
Muistelen edesmenneitä minäkin.
Saan lohtua änikirjoista ja virkkaamisesta. Kun saan jotain kaunista aikaiseksi samalla kun kuuntelen jotain mukavaa kirjaa niin huolet menevät taka-alalle.
05.05.2025 16:40
En ole saanut ahvenkukkoa sitten nuoruuden päivien. Se oli hyvää kun ruodot pehmeni hauduttaessa.
Suurensin kuvan, ihan missiluokkaa on kasvosi nuorena Hilla.
Minäkin olin nätimpi nuorena, mutta vielä tutut tunnistaa kun vastaan tulevat.
En ole kovin ryppyinen, mutta jalka ei ole vieläkään kunnossa nilkuttava mummeli.
Äiti oli aika rypytön kuolemaansa asti 94v.
Mutta ei rypyttömyys paljon auta kun kremppoja on senkin edestä.
05.05.2025 15:37
Tämä on niin totta.
05.05.2025 14:59
Nämä lapset ja nuoret skuuttaajat ovat vaarallisia pyöräilijöillekin.
Monta kertaa on ollut hyvin lähellä paha kolari jossa olisi käynyt pahasti.
Ajavat niin kuin ei muita olisi liikkeellä, ei väistetä keskellä tietä posotetaan.
En uskalla enää lähteä keskustaan pyörällä näiden takia.
04.05.2025 13:51
Minäkin saatan olla mökilläni viikonkin että puhun vain kissani kanssa.
En oikein tykkää puhua puhelimessa, soitan vain jos on asiaa.
Kyllä puhelin soi joka päivä, joten puhun sentään puhelimeen. Kumma miten riippuvaiseksi siitä on tullut.
Ei meillä ollut puhelinta kun olin lapsi, ei ollut naapureillakaan.
Kirjeitä kirjoiteltiin.
02.05.2025 19:35
"Joutenolon voittaa vain joutenolo ilman tunnontuksia siitä."
Alan oppia elämään juuri noin.
02.05.2025 16:40
Facessa olen tavannut entisiä koulukavereita. Mutta heitäkin on aina vain vähemmän, joko viikatemies tai sairaus karsii ikäluokkaani.
30.04.2025 13:34
Aika hyvin olen sisäistänyt erään päätökseni.
En tee mitään mistä en tykkää, paitsi pakolliset hommat.
28.04.2025 12:56
En tykkää talvesta, ulkona olen talvisin vain pakon edessä. Kesällä olen ulkona kaiket päivät.
Nyt olen jo nauttinut auringosta mökin pihalla ja kylillä parvekkeella, työnnän lasit syrjään jos aurinko paistaa.
Akillesjänteen katkeamisen takia on kävely ollut muutenkin huonoa, nyt alkaa jo jotenkin sujua.
Epäilyttää pystynkö enää ajamaan pyörällä kun tasapaino meni huonoksi jalan takia.
Kuntopyörää poljen joka päivä ja kuntoilen fysioterapeutin ohjeiden mukaan.
Harmittaa kun ostin uuden sähköpyörän viime kesänä, tiedä uskallanko kokeilla ajamista.
80-vuotta tuli täyteen Elokuussa, tiedän että aikaa on rajallisesti mutta en mieti sitä. Kuoleman pelko haihtui kokonaan kun menetin poikani syövälle. Äskettäin veljeni kuoli syöpään, minua 4-vuotta nuorempi.
Paljon nuorempien kuolinilmoituksia saa lukea vähän väliä. Sanon monesti aamuisin, " Kiitos että saan elää", saan nähdä vielä kesän.
Elämänhalua on vielä, välillä meinasi masentaa jalan takia, monta viikkoa kipsissä ja pyörätuolissa, sitten hirveä saapas jota oli pidettävä yötä päivää useamman viikon ajan. Silloin opin että minäkin tarvitsen apua, sain sitä onneksi läheisiltä.
Voi kun pääsisi lähtemään täältä niin että ei joutuisi käänneltäväksi laitokseen.
Aika heittelehtivä on viestini, kirjoittelin mitä mieleen tuli.
24.04.2025 18:47
Älkää tehkö kuten me temme, vaan kuten me sanotaan.
Vähän outoa räpistelyä oli Sofian esiintyminen.
Kun eilen puhui luonnon puolesta telkkarissa niin tuli kiusaantunut olo.
Minun puolestani voi jakainen tehdä metsilleen mitä haluaa lain puitteissa.
Mutta joskus vihreät sitovat itsensä ketjuilla puihin hakkuiden estämiseksi.
Suomi on hyvin metsäinen maa jos vertaa muihin euroopan maihin, En ole perehtynyt asioihin tarpeeksi miksi silti metsiä ei saisi hakata maltillisesti. Metsä on uusiutuva luonnonvara joten sitä tulee koko ajan myös lisää.
Turpeen alasajossa olivat mielestäni liian hätäisiä.
24.04.2025 11:46
Jos Jumala on olemassa niin hän on kaikkea ymmärrystä ylempi.
Jotain voi olla mistä emme tiedä.
On niin paljon asioita joita emme voi ymmärtää emmekä tule koskaan tietämään.
Ihminen kuvittelee itsestään liikoja, vaikka on olemattoman pieni kaikkeuden mittapuussa ja aikamme täällä silmän räpäys.
24.04.2025 09:43
1 / 152