Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3147
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulla on lehtipuhallin, en tykkää. Vaivalloisempi kun haravointi.
Olen ollut jonkin aikaa koneella ja kirjoitellut viestejä moneen ketjuun.
Minulla on kirjoittelu vähän tuurista kiinni. Useimmiten ei huvita.
Muistan kun aikoinaan sain tietokoneen ja netin niin olisin viettänyt koneella vaikka päivät pitkät.
Katselen tärkeimmät puhelimella, en tykkää sillä kirjoittaa kömpelöillä sormillani.
Mukavaa että Hilla tekee aloituksia taas.
30.10.2025 21:24
Just juteltiin tyttären kanssa että on ollut hyvin tasaista pitkän aikaan.
Pahin menetys oli poikamme kuolema, siitä on jo aikaa mutta ei mene tuntia etteikö kävisi mielessä.
Kun hän oli viimeisiä aikoja elossa sairastuttuaan syöpään niin rukoilin, olisin lähtenyt mielelläni hänen edestään jos saisi valita.
Sitten oli vähän väliaikaa, kuoli äitini ja mieheni kolmen kuukuden sisällä. Nyt viimeksi neljä vuotta nuorempi veljeni.
Olen sukumme vanhin "matriarkka", tiedän että parhaimmillaankin aikaa on rajalliesti.
30.10.2025 20:45
Minulla oli kompleksi sääristäni vaikka ei niissä mitään vikaa ollut eikä ole vieläkään.
Hyvin on asiansa ajaneet. Nuorena vain on niin vaativa ulkonäkönsä suhteen.
Tämä on syynä että en ole minihametta pitänyt.
Pitkät housut olivat lempiasusteeni.
Nykyisin käytän hamettakin, mutta harvoin.
30.10.2025 20:30
Nykyisin ei ole lempiruokaa, vanhemmiten on makuaisti tullut vaativammaksi.
Olisin kai Kaalilaatikko, siitä tykkäsin puolukkahillon kanssa.
30.10.2025 20:25
En juuri valehtele enää, paitsi joskus valkoisia valheita.
Nuorempana saatoin joskus livauttaa totuuden vastaista puhetta.
Olen huomannut että valehtelijalla pitää olla hyvä muisti, minulla on aika huono.
30.10.2025 20:22
Kirjoitan lähes aina rekattuna.
Tykkäisin että jonkinlainen tunnistus tulisi vaikka viestin perään ainakin ketjuun johon joku anonyymi vastaa useamman kerran.
Olenkohan huomionkipeä kun haluan nikkini näkyviin???
Ei minua kukaan ole loukannut viime aikoina. 60+ aikoina jouduin hampaisiin ja sain kuulla kunniani oikein olan takaa. Kirjoitin silloin eri nikillä.
30.10.2025 19:55
Hehhhh..
Alkaakohan seniliys lähestyä.
Kyllä se kanakeittoa oli, annoin närheille kun ovat niin nälkäisiä. Eivät moittineet maustamista.
29.10.2025 15:34
Kokeilen ensin toimiiko. En ole saanut viestejä tulemaan.
29.10.2025 15:27
Isällä oli pussihousut ja jatsarit. Ne olivat silloin muodikkaat.
Kun nyt katsoo vaikkapa vanhoja kuvia You Tubesta niin Hitlerilläkin oli pussihousut.
21.10.2025 17:56
Just katselen ikkunasta kun Paskanärhet ahmivat lintulautaa tyhjäksi. Kai paskanärhi nimitys on tullut siltä ajalta kun oli avotunkioita ja kävivät siellä ruokailemassa.
En inhoa niitä mutta ei niitä täytä ruualla, jos yksi saa mahansa täyteen niin heti on kymmenen jonossa.
Komea lintu Närhi on ja pakkohan senkin on syödä jos meinaa hengissä selvitä.
15.10.2025 15:53
Otan noin kerran vuodessa lievän permanentin, hiukseni ovat jäykät ja paksut. On helpommat laittaa mieleiseksi.
Peruukkeja minulla on useita, on tullut ostettua vaikka en niitä ole pitänyt.
Kesällä hiostavat mutta talvella käy karvahatusta?
Vaikka ikää on 80+ ei hiukseni ole yhtään harventuneet, harmaantuneet kylläkin kun lopetin värjäämisen.
15.10.2025 15:04
Minusta on tullut äreä mummo. Kaverin kanssa tulee sananharkkaa ihan tyhjästä.
Hän on aika temperamenttinen myös. Saatetaan huutaa aika kovasti kun kumpikaan ei tunnu saavan ääntään kuuluviin kun toinen huutaa kovemmin.
Sitten alkaa molempia naurattamaan, kaveri ottaa halaukseen ja sanoo: "anteeksi."
Viiden minuutin kuluttua asia on unohdettu.
Samanlainen huumorintaju meitä yhdistää. Sivullinen saattaisi luulla meitä kuunnellessaan että onko nuo ihan ok.
Toisessa ketjussa puhuttiin omaisuudesta ja asumisesta.
Minäkin saisin tilanteeni näyttämään oikein hyvältä jos kerron totuuden, mutta totuuden takana on muutakin.
Asun velattomassa saunallisessa kolmiossa, on mökki ja auto..Eläkekin on kohtalainen.
Nyt kerron totuuden toisen puolen, Kolmio on velattomassa taloyhtiössä ja ihan siisti, mutta kukaan ei täällä osta asuntoa, hyvä jos ilmaiseksi huolisivat.
Mökki on vaatimaton mummonmökki, oli tässä uudempikin mökki joka myytiin.
Autokin on yli kymmen vuotta vanha Pösö.
En enää säästä, eläke riittää jos ei isompia osta.
Aikoinaan sain vähän säästettyä, on hyvä olla jonkilainen puskuri jos tulee isompia hankintoja.
Siitä olen vähän ylpeä että sain 80-vuotta täytettyäni vielä ajaoikeuden viideksi vuodeksi. Ja autokin tuli katsastettua.
Pitää lopettaa tämä ripittäytyminen. Mistä ihmeestä nyt tuulee?
Luulisin että johtuu siitä kun lueskelin noita ketjuja, mietin minäkin että mitähän kehumista minulla olisi, monen mielestä ei mitään, joidenkin mielestä on.
Siksi kerroin riitelystä kun ihmettelen eikä kukaan muu 80+ koskaan riitele muualla kuin näillä palstoilla.
Pitää lähettää äkkiä että en tule katumapäälle.
11.10.2025 15:37
Sehän on myös sosiaalista kanssakäymistä. On mukava tavata ihmisiä ja syödä maukasta ruokaa.
Ei sillä taloudellisen tilanteen kanssa mitään yhtymäkohtaa ole.
Todella hienoa että ruokaa ei heitetä pois vaan saadaan käyttöön.
Olen niin huono lähtemään mihinkään, muuten kävisin vaikka tässä hävikkiruokailussa.
Olen ollut emäntänä koulun keittolassa, on ruokia joista lapset tykkäsivät, mutta oli inhokkejakin. Monesti ihmettelin miksi niitä oli keitettävä vaikka kaikki tiesivät että ne eivät maistu
11.10.2025 14:19
Minua harmittaa kun en enää jaksa tehdä kaikkea mitä haluaisin.
Nytkin olisi paljon ulkohommia, mökin ympäristö pitäisi saada talvikuntoon. Ensi oli koivun siementä niin paljon että en ole moista ennen nähnyt, kun niistä päästiin niin alkaa lehtiä varisemaan.
Kyllähän kaikki laiminlyönnit peittyy lumen alle jos ei jaksa kaikkea tehdä.
Keväällä sitten näkyy mitä on taakseen jättänyt jos vielä on elossa. Jos en ole, niin tyttären perheen huolena sitten.
Katselen ikkunasta kirjoittaessani. Ostin jo linnuille rasvapalloja, kaveri teki sellaisen syöttöpaikan että Närhi ei pääse sinne, se ahmatti hotkii hetkessä lintujen tarjoilut.. Närhet yrittävät vaikka minkälaista konstia, mutta tipahtavat alas. Nälkähän se on Närhelläkin.
Kyllä nämä virikkeet ovat aika vaatimattomia, mutta riittävät hyvin minulle ja kissalle.
Kaveri tulee illalla, jos vaikka viikonloppuna saataisiin yhdessä pihaa kuntoon.
03.10.2025 15:11
En tedä olenko kovin positiivinen.
Ihan tyytyväinen olen elämääni, tyytyväisin mitä olen ollut koko pitkän elämäni aikana.
En aina ajattele kaikesta kovin suopeasti (positiivisesti), mutta mielestäni tällaisiin tuntemuksiin on ollut aihetta.
03.10.2025 14:36
Kyllä elämä on muuttunut todella paljon kun lapsuuteni ja nuoruuteni aikoja muistelen.
Menin kauppaan harjoittelijaksi, oli eka työpaikka.
Palkka oli mitätön, sillä ei olisi elänyt kissakaan. Mutta töitä piti tehdä joka päivä niin kauan että kaikki oli saatu kuntoon seuraavaa päivää varten, kuusi päivää viikossa, olisivat nauraneet ulos jos olisin alkanut puhua ylityökorvauksista.
Ei ollut edes lankapuhelinta, kirjeitä kirjoiteltiin.
Lapsia oli paljon, aika ei käynyt pitkäksi vaikka muuten elämä oli vaatimatonta.
Meillä oli vain neljä lasta, kolme poikaa, minä ainut tyttö vanhin, joten jouduin paljon hoitamaan nuorempia.
Paljon hyviä muistoja, mutta myös ikäviä on lapsuudesta. Pahinta oli kun muutimme Etelä-Pohjanmaalta Pohjois-Karjalaan. Ikävöin niin että sydämeen sattui.
Nyt on ollut aika pitkä rupeama samanlaista elämää.
Välillä oli muutoksia todella paljon.
Poikamme kuoli vuonna 2010.
Sitten äidin ja miehen kuolemat tulivat kolmen kuukauden välein.
Ostin tämän mökin 27-vuotta sitten, silloisista naapureista ei ole monikaan elossa enää.
Niin ne vanhat siirtyy tuonpuoleiseen ja nuoremmat tulee tilalle.
Niinhän se menee, mutta en murehdi näitä asioita, pitää elää täysillä voimiensa mukaan. Mitä se täysillä eläminen sitten tarkoittaakaan, sitäkin olen joutessani miettinyt.
25.09.2025 17:01
Hienoa että Hilla jaksaa tehdä aloituksia, kun luin ketjua niin tulin siihen tulokseen että itse en haluaisi montakaan aloitusta tehdä.
Jossain mainittiin että voisi käydä vanhusten luona heitä piristämässä kun ovat yksinäisiä.
Uskon todella että yksinäisyyttäkin on, jos se ei ole vapaaehtoista niin varmasti raskasta.
Itse en haluaisi mistään hinnasta ketään vapaaehtoista kyläilemään luonani.
Enkä myöskään halua sitoutua mihinkään vapaaehtoistyöhön ym..
On elämän aikana ollut niin paljon velvoitteita että riittää minun osaltani.
En tarkoita ettenkö arvostaisi heitä jotka jaksavat.
Mökillä vieläkin aikaa vietämme kissani kanssa, on suunnitelmissa muuttaa keskustaan, mutta lupailivat vielä leudompia ilmoja joten taidan vielä katsella mökin ikkunasta.
En juuri käy netissä, nyt avasin netin kun tuttavan mökki oli pantu myyntiin ja tietokoneelta näkee kuvat paremmin. Uteliasko?
Kyllä sen huomaa että ikää on tullut taas vuosi lisää, väsyn helpommin. Akillesjänteen katkeaminen vaikutti tosi paljon henkisesti ja ruumiillisesti. Ei toivu kuten nuorempana.
Mukavia syyspäiviä kaikille.
25.09.2025 16:28
Onnea Hilla nimipäivänäsi. Tyttäreni nimi-ja syntymäpäivä oli eilen.
Kyllä aika rientää ihan huimaa vauhtia, Katselin neljä vuotta sitten tekemiäni päivityksiä, vastahan minä ne kirjoittelin? Mihin aika on karannut käsistä.
Oletteko huomanneet, vuosi vuodelta vuodetkin vierivät aina vain huimempaa vauhtia.
16.09.2025 14:53
Kyllä kai tähän ikään on jo nähnyt kaikenlaista, seksiäkin, ainakin jostain on minunkin kaksi lasta ilmaantunet maailmaan.
Ei minulle seksistä kirjoitteleminen ole tabu, mutta ei juuri kiinnosta enää.
On minulla kaveri, ollaan päästy hyvään yhteisymmärrykseen kaikista elämän alueista.
12.09.2025 17:47
En ole laskenut.
Jalkateriä on leikattu monesti, kengät tahtoo muuttua sopimattomiksi.
Nyt akillesjänteen katkeamisen jälkeen alkaa taas tavallinen kenkä käydä jalkaan.
12.09.2025 16:03
1 / 158