Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä taas olen käynyt täällä jo kauan, vasta Elokuussa täytän pyöreitä vuosia.
Tykkään 80v palstasta enemmän kuin 70v missä puhutaan vain politiikkaa. Haukutaan persuja ja persut haukkuu kaikkia muita.
14.04.2024 08:07
En muista läheskään yhtä hyvin kuin nuorempana. Vaikka silloinkin olin välillä hajamielinen.
Nyt on puhelin ja avaimet kateissa jatkuvasti.
Jos menen hakemaan toisesta huoneesta jotain huomaankin jotain tehtävää matkalla ja varsinainen asia unohtuu.
Mutta lohdullista on, tein muistitestin netissä, sain täydet pisteet. Ei ole muistissa vikaa sen mukaan.
Epäilen että en keskity, on monta hommaa yhtä aikaa meneillään ym..
14.04.2024 08:03
On kaupunki, urheilija, ym.. On myös kirja.
https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno:ateos_5826
13.04.2024 11:31
Täytän Elokuun alussa 80v. Tunnen kuuluvani joukkoon.
Olisi mukava nähdä jos terveys sattuu kohdalleen.
13.04.2024 10:34
Olisiko jalkapalloilija saanut nimensä tämän Orlandon mukaan.
Toisaalta kirjan kuunteleminen kiinnosti mutta en aina ymmärtänyt mitä Virginia Woolf tarkoitti tekstillään.
13.04.2024 10:27
Olen kuunnellut Virginia Woolfin Orlandoa. En pysy koko aikaa kärryillä.
Kirja on ollut sensaatio aikoinaan. Kirjaa voi kuunnella yle areenan äänikirjoista.
Orlando pohtii ihmisten välisen kommunikaation syvällisiä kysymyksiä. Se tuo esiin kulttuurieroja, jotka estävät ihmisiä löytämästä toisiaan, niitä eroja, joita synnyttää erilainen aika jota ihmiset elävät ja joka vaihtelee kunkin temperamentin ja mielikuvituksen mukaan.
Se luotaa sukupuolten välistä kilpailua ja yhteiskunnan luomaa väärää asenteellisuutta.
12.04.2024 21:31
Kunhan ei olisi postimies ollut avustamassa. Kun on paljon rahaa niin kyllä lapsi tulee hoidettua. Muistaakseni Caplin tuli isäksi vielä tuon ikäisenä.
11.04.2024 13:04
Lunta tulee taivaan täydeltä. Muualle on satanut jo aikisemmin, meille on ensimmäinen kerta vähään aikaan.
Olo ei ole kehuttava, kuumetta vähän ja kamala väsymys.
Pitää huilata vähän väliä jos jotain tekee.
Melkoinen yllätys oli Kontin jämälangoista ostamani lankakerän sisällä.
Läytyi automainos lehden sivulta vuodelta 1969, eli lanka on ainakin 55-vuotta vanhaa.
Ihan käyttökelpoista virkattavaksi.
07.04.2024 14:59
Kiusattiin koulussa kun en saanut pukeutua kuten muut ikäiseni vanhempien "uskonnon" takia.
Monesti kävelin 4km koulumatkan itkien kotiin.
Olin hyvin arka kun kotona oli kova kuri. Tyttölasta ei arvostettu ollenkaan.
Kun nyt muistelen olin koti ja koulukiusattu.
En annan anteeksi kohteluani mutta en ole katkera.
Olen hyvin elämänhaluinen ja pärjään muutenkin hyvin, kai kova elämä on opettanut.
Nyt osaan pitää puoleni, ehkä liiankin hyvin.
Mutta en koskaan aloita riitaa enkä myöskään kiusaa ketään, en tunne tarvetta sellaiseen.
Olin lapsena paljon yksin, olin kova lukemaan.
Viihdyn yksin vieläkin, koskaan en ole yksinäinen, aika kuluu liiankin nopeasti.
Tuntuu hyvältä että olen huomannut monien pitävän minusta vaikka isäni muisti sanoa usein että sinusta ei tykkää kukaan.
Olen oma itseni, suhtaudun kaikkiin samalla tavalla varallisuuteen tai asemaan katsomatta.
Kehunko liikaa, pitää välillä tykätä itsestään :D
04.04.2024 17:26
Musiikki kuuluu tosi kovasti mutta puhe on mökellystä. En saa selvää ainakaan keskustan asunnolla kun ei ilkeä huudattaa täysillä naapureiden takia.
Onjoitakin näyttelijöitä jotka puhuvat selvästi, mutta enin osa kuiskailee ja ääni vaihtelee hiljaisesta kovempaan.
01.04.2024 19:46
Katson vähän telkkaria.
Keskustan asunnolla on kolme telkkaria ja mökillä kaksi.
Kaikki ovat vanhaa mallia ei mitään hybridiä.
Monella on telkkari olohuoneessa, minulla on kahdessa makuuhuoneessa ja keittiössä.
Avaan yleensä telkkarin nukkumaan ruvetessa, katson vähän aikaa, yleensä A-studion ja muita ajankohtaisohjelmia. Keittiössä katson aamulla silloin tällöin aamu tv.n ohjelmaa aamiasta syödessäni. Useimmiten katsin tabletista lehdet syödessäni.
Murhia tulee telkkarin joka kanavalta illan mittaan, niitä en enää viitsi katsoa.
31.03.2024 23:06
Siinä Pääsiäinen kuluu kuin muutkin päivät.
En ole koskaan välittänyt juhlapyhistä.
Työssä ollessa oli mukavaa kun sai vapaata.
Aurinkokaan ei ole näyttäytynyt.
Mietin lähtisikö mökille, lunta on siellä niin paljon että ei ulos tee mieli. Kunhan seinien vierestä sulaisi sen verran että saisi vietyä tuolin, olisi mukavaa istua auringossa.
Täällä on niin paljon lunta että pelottaa sulaako edes Juhannukseen mennessä. Aina on sulaneet, niin käy nytkin.
Pyöräilynkin voisi aloittaa, pyörätiet ovat sulat ainakin lähes kokonaan, aikoinaan ajelin näihin aikoihin, varjon kohdalla oli liukasta ja lensin nurin.
Pelottaa taas alkaa ajelemaan, ostin uuden Helkama sähköpyörän syksyllä. Se on "mummomallia", on helppo nousta pyörän päälle kun ei tarvitse nostaa jalkaansa korkealle. Entinen sähköpyörä on ainakin 7-vuotta vanha, vielä sillä mökkitiellä ajelee, akku ei kestä pitkiä matkoja.
Aika kuluu liiankin nopeasti, en kaipaa mitään virikkeitä. Omat touhuni riittävät, käsityöt ja äänikirjat ovat tärkeimmät.
Huomenna on vielä Pääsiäistä jäljellä, toivottavasti aurinko paistaa.
31.03.2024 14:33
Liekko kirjoitti ylläolevan. Vaikka olin kirjautunut ei profiili tullut näkyviin.
30.03.2024 21:45
Mitäpä moista miettimään. Kaikella on aikansa. Minäkin tykkään virkata kissa sylissä :D
30.03.2024 21:37
Hyvin todellisen tuntuinen, ihan kuin poikani olisi käynyt luonani. Unet yleensä unohtuu, tästä muistan jokaisen hetken ja sanan mitkä vaihdoimme.
26.03.2024 14:08
Tämä aihe kiinnostaa. On äänikirjja ja Youtubessa on joskus ihan hyviä juttuja aiheesta.
Niin kauan kun muistan olen ollut avaruudesta kiinnostunut.
26.03.2024 13:56
70+ palstalla kirjoitetaan pelkkää politiikkaa.
Minä en käy sellaisilla palstoilla joista en tykkää.
Avoimilla palstoilla missä voi kirjoitella anonyymisti käy monenlaista porukkaa.
Tykkään käydä 80+ palstalaa, Elokuussa tulee täydet kymmenet.
Ei me kaikki olla seniilejä.
Ihan elämänhaluisia kremppoinemme.
Tänään oli harvinaisen kamala päivä, huono olo alkoi jo kolmelta yöllä.
En saanut enää nukuttua. Ei koskenut mihinkään tavallista enempää, oli vain jotenkin paha olo. Aamullakin väsytti niin että en menannut jaksaa millään nousta.
Koko päivän makailin vähän väliä.
Nyt alkaa olo korjaantua.
24.03.2024 20:11
Olen jo kirjoittanut useammankin kommentin tähän aloitukseen. Mutta haluan vielä kysyä näkeekö muut selkounia edesmenneistä läheisistään.
Yksi uni on painunut mieleen, poikamme kuoli syöpään ihan liian varhain.
Näin unta että hän oli käymässä luonani, ihan kuin aina ennenkin elossa ollessaan. Mutta tiesin unessa että hän on kuollut.
Juttelimme kaikesta, vähän oltiin jopa eri mieltä. Mutta hyvin lämmin tunnelma oli muuten.
Sitten poikani sanoi että pitää lähteä. Hän nousi seisomaan pitkänä ja terveenä kuten eläessään. Läksin saattamaan eteiseen kuten minulla oli aina tapana. Ovella taputin olkapäälle ja kysyin koska taas tulet käymään. Hän katsoi silmiini läheltä ja sanoi, tulen kyllä mutta en osaa sanoa koska.
Uni oli äärettömän lohdullinen. Odotan että hän tulisi uneeni taas.
23.03.2024 21:57
Käyn harvakseltaan joten en ole huomannut aikaisemmin alkoholista juuri puhuttavan. Vastasinkin hänelle mutta ei mennyt perille, aloitus oli poistettu.
Jos joku saa ilonsa viinapullosta se hänelle suotakoon. En silti vähättele vaikeuksia mitä perheet ja juopot joutuvat kokemaan alkoholismin takia.
Olen joutunut itsekin katsomaan läheltä kuinka kamalaa juopon elämä on.
Silti vastasin tuolle kirjoittajalle näin:
"Hyvä että nautit elämästäsi. Otan lasillisen valkoviiniä saunan päälle. En sentää joka viikkokaan. Nuorempana istuttiin iltaa naisystävien kanssa, silloin saattoi viiniä kulua useampi lasillinen.
Ikä tekee sen että ei halua huonoa oloa eikä tee mielikään juoda."
22.03.2024 18:27
Hyvä että nautit elämästäsi. Narautan valkkaripullon korkin auki ja otan lasillisen saunan päälle. En sentää joka viikkokaan. Nuorempana istuttiin iltaa naisystävien kanssa, silloin saattoi viiniä kulua useampi lasillinen.
Ikä tekee sen että ei halua huonoa oloa eikä tee juuri mielikään juoda,
22.03.2024 18:18
28 / 159