Vapaa kuvaus

Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.

Aloituksia

47

Kommenttia

3044

1. Minäkin olen sekä isän että äidin sukujen vanhin, siis sukujen matriarkka.
    En ole mikään arvokas vanha rouva joka istuu pöydän päässä ja menee ensimmäisenä kahvipöytään sukujuhlissa :)
    En olisi ikinä uskonut että joskus saan tällaisenkin arvonimen.
    Ei tässä matrarkkana olossa olen mitään vikaa jos ei liikaa mieti elämän rajallisuutta.
    Kun ajattelee vaikkapa 20-vuotta taaksepäin niin se on lyhyt hetki. Mutta eteenpäin ei uskalla miettiä Jos en sitten tule äidin puolen ukkini siskoon jka eli yli 100-vuotiaaksi.
    Äitikin eli 94-vuoden ikään.
  2. Minulle tuli hiki jo lukiessa.
    En ole tehnyt jouluksi mitään, tyttären porukkakaan ei pääse.
    Siivoan tarpeen mukaan, mieluummin harvemmin enkä määrättyinä siivouspäivinä.
    Kyllä minä ilkeän päästää vieraatkin vessaani. Saunaa käytän keskustassa harvoin, tahtoo olla säilytyspaikka kaikenlaiselle minkä haluaa pois näkyvistä. Ei se sentään hyvin täynnä ole, joten nopeasti sen saa lämmityskuntoon.
    Ei minulla sotkuista ole, en viihdy epäjärjetyksessä. Mutta pikkuisia villakoiriakaan en säikähdä.
    En tykkää laatikoista, enkä perinteisistä jouluruuista. Tytärkään ei tykkää, vävyn takia olen niitä heidän käydessään tehnyt.
    Ostan aina kaikkea mistä tykkään joten joulun ruuat ei tunnu mitenkään erityisiltä, en juuri välitä laskea kaloreita.
    Kaveri tarjosi ravintolassa jouluruuan Lauantaina, siinä oli kaikki mahdollinen mitä odotetaan jouluaterialla olevan.
    Nuorempana tein kaiken mitä "piti" jouluksi tehdä. Nyt teen mieluummin kaikkea mikä itseäni enemmän kiinnostaa, kuten virkkaaminen ja äänikirjat :)
    Olen ajatellut että näitä vähäisiä vuosia mitä on jäljellä elämästä ei kannata uhrata villakoirien perässä juoksemiseen ja kovin paljon keittiössäkään touhuamiseen.
    Välillä tykkään tehdä ruokaa, osaan kyllä tehdä ihan hyvää, kun olen paljon yksin kissoineni niin aika vähälle sekin jää.
    Nautin rauhasta, kun saan touhuta omia pieniä touhujani kaikessa rauhassa.
    Tunnen olevani onnekas kun ei ole valittamista, elämäni on sellaista kun haluankin.
    Arvostan kyllä vaivannäköä mitä varsinkin naiset joulun eteen antavat itsestään.
  3. Ei ole varsinaista kotivaraa. Pakastimessa on paljon kaikenlaista. Jauhoja ja leivontatarvikkeita on aina kaapissa. Kahvia on paljon kun ostan tarjouksista.
    Uskon että ainakin kuukauden, vähän ylikin pärjäisin.
    Vettä pitäisi olla jos veden tulo loppuisi, se on tärkeä.