Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3044
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Laittomuuden ymmärrän. Mutta mitä on synti.
Hellarikodissani oli jopa sanomalehden lukeminen syntiä, puhumattakaan radion kuuntelemisesta.
Silloin ei ollut telkkaria, onneksi.
Joka ilta piti pyytää pahoja tekojaan anteejsi äidiltä ja isältä. Vaikka tällä järjellä ajateltuna he tekivät joka päivä enemmän väärin kuin me lapset.
Inhoa hellareita, ovat tekopyhiä, en todellakaan haluaisi samaan taivaaseen heidän kanssaan.
Lapsuuteni oli helvettiä heidän takiaan.
30.09.2023 17:47
Ei ole kantaa muuten Purrasta. Mutta olen nähnyt hänet luonnossa, ei ainakaan lihavaksi voi sanoa. Entinen valtiovarinministeri oli hieman pyöreä.
30.09.2023 16:21
Kyllä on tunteet. Kissani kanssa ymmärrämme toisamme katseesta.
Se katsoo joskus niin rakastavasti silmiin, sanon että anna suukko niin tyrkkää pääsä naamani lähelle. Jos on mörrillään niin suukkoa ei heru, kääntää takapuolensa.
Olin kolme vrk sairaalassa, en ole koskaan nänyt onnellisempaa kissaa kun tulin kotiin. Pyöri jaloissa välillä mahallaan ja selällään, ei tiennyt kuinka olisi näyttänyt tarpeeksi hyvin ilonsa palaamisestani. Meillä on yhteisymmärrys ja taäysi luottamus.
Mökillä huomasin että uskoo minun tekevän ihmeitä, kävelimme mökkitiellä, auto tuli ja kissa istui arvokkaasti keskellä tietä, uskoi että minä häädän auton pois. Yleensä yksin ollessaan painuu autoja karkuun jo äänen kuullessaan.
28.09.2023 11:43
https://www.helkamavelox.fi/tuoteosastot/sahkopyorat/e-city/helkama-e-aino-7v-26-musta/
Ostin uuden sähköpyörän. Tämä on klassikko mummopyörä.
Yli 8-vuotta sitten ostin ensimmäisen, jätän sen mökkipyöräksi.
Tänään ajelin keskustassa, kamalia nämä koululaiset sähköpotkulautojensa kanssa. Oli monta vaaran paikkaa, kerran olin mennä nurin kun eräs tuli suoraan kohti. Vapisin vielä kotonakin.
Toivon, kuten kaikki varmaan toivovat, kaikessa rauhassa nukkuessa olisi hyvä lähtö.
Kävin miestäni lähes päivittäin syöttämässä monta vuotta kun joutui vuodeosastolle, se olisi karmea kohtalo joutua sinne.
Olen eutanasian kannalla jos toivo tervehtymisestä ei enää ole.
26.09.2023 20:39
Tänne ennustivat kovaa myrskyä. Kyllä tuuli aika tavalla kun heräsin ja sähkötkin olivat mökiltä poissa vähän aikaa.
Mutta päivällä aloi jo aurinko paistamaan. Kävin keskustassa , ensin veljeni luona ja sitten asunnolla, pesin kaksi koneellista pyykkiä ja istuin parvekkeella virkkaamassa.
Huomasin että siellä onkin ihan mukavaa, parvekkeella on vielä lämmin ja voi seurata samalla ohi kulkevia ihmisiä.
Taidankin hetipuoleen muuttaa keskustaan, kissa ei oikein tykkää, mutta kyllä sekin tottuu.
Tämä mummonmökki on niin rakas, samanlainen missä vietin lapsuuteni.
Samalle tontille rakennettiin uudempi mökki, se myytiin enkä ole pahoillani. Tämä riittää minulle.
20.09.2023 21:09
On todella vaikeaa päästä lääkäriin kotikunnassamme. Lääkäreitä ei ole, tai hyvällä onnella yksi joka hoitaa päivystyksen.
Hoitaja ottaa vastaan ja hoitaa lääkärin hommat.
Toivotonta kamppailua jos menee terkkarille.
Olen vielä onnekas, ajan autoa joten en tarvitse kyytiä, koskaan ei tiedä kuinka kauan.
Kiitollinen olen elämälle että saan viettää vanhuuttani kohtalaisessa kunnossa.
Tänään kävin vuotta nuoremman veljeni luona, sanoin että vietämme elämämme parasta aikaa.
Nyt ei ole velvollisuuksia, saa elää itsellleen, hän oli vaimonsa kanssa samaa mieltä.
Vaikka vaimolla on muistisairaus ja veljellä monia sairauksia niin ovat sili onnellisia yhdessä, sen vaistosi käydessäni.
Olen joskus miettinyt että kuuluuko kivut automaattisesti korkeaan ikään. Jalkakivut ovat välillä lähes sietämättömät. Päivällä eivät niinkään haittaa mutta uni ei tahdo tulla millään kun särkylääkkeetkään ei auta.
20.09.2023 20:44
Eihän sitä tiedä kuka täältä lähtee ensin. Syntymän hetkestä asti mennään kohti kuolemaa. Olen saattanut lapseni hautaan, olisin tuhat kertaa ennemmin ollut hänen sijassaan, viikatemies ei kysele.
On selvää että meidän ikäisillämme aikaa on vähän. En ajattele sitä ollenkaan, aamulla ajatus että tänään olen elossa riittää.
Ei kuolemaa pljon ajateltu nuorempanakaan, olen ottanut asenteen nyt olen elossa.
Joku tekee kuolinsiivoustakin, minä en jaksa enkä viitsi.
Kyllä jälkeen jääneet hoitaa kaiken tarvittavan.
20.09.2023 20:22
Saman olen huomannut, virkkaminen ei käy hartioihin niin pahasti kuin kutominen.
Olen innostunut tekemään töppösiä isoäidinneliöistä, niitä jakelen tutuille ja sukulaisilleni.
En mitenkään ehtisi kaikki itse pitää, ikä loppuisi kesken.
20.09.2023 18:28
Minulle on lankahyllyn ohi kulkeminen vaikeaa. Kaveri saa kiskoa pois kunnes luovuttaa.
Lankoja on varmaan seuraaville sukupolville, mutta se onkin ainoa paheeni.
Kun korona saapui, ostin yhden kerän lankaa, ajattelin että viidenkymmenen vuoden tauon jälkeen voisin kokeilla virkkaamista.
Aloitin virkkaamalla isoäidin neliöitä vähän muunneltuna, mallin otin kirppikseltä ostamastani peitosta. Ostin myös toisen kerän että tulisi vähän mukavamman näköistä.
Olin pienestä pitäen kova tekemään käsitöitä, taito oli tallella.
Ruuhkavuodet ja työ tekivät sen että käsityöt jäivät hyvin pitkäsäi aikaa.
Olen kutonut sukkia, tehnyt kaikkea mahdollista virkkaamalla isoäidin neliöitä ym...
Olen onnellinen kun virkkaan, kuuntelen samalla äänikirjaa kissani kanssa.
Tämän kerroin jo toisaallakin.
Olen kuullut sanottavan että pitää elää täysillä, minulle tämä on sitä mitä haluan, se riittää.
Onhan nuo pakolliset kotihommatkin hoidettava näiden mieleisempien puuhien välillä.
16.09.2023 20:14
Toivon että Mika aaltola voittaa.
16.09.2023 19:39
Täytän vuoden päästä 80v.
Nuoruus on ollut ohi jo kauan. Mutta elämänhalua on vaikka kuinka.
Teen samat hommat kuin ennenkin, hitaammin ja itseäni säästäen.
Kuntoilen ainkain 3 kertaa viikossa noin 45 minuuttia.
Kesällä pyöräilen sähköpyörällä pitkiä lenkkejä. jos kelit ei ole pyöräilyyn sopivat niin poljen kuntopyörää.
En kaipaa mitään kummisempia virikkeitä. Kun saa olla omissa oloissaan virkkauksen, äänikirjan ja kissan kanssa, silloin olen tyytyväisin elämääni.
16.09.2023 12:00
Sanos muuta :)
Mitä elämästä tulisi jos koko ajan katuisi.
Pitää elää virheineen päivineen. Kuten sanoin : "Jos olisi tämä järki jne...."
12.09.2023 19:33
Kadun monia asioita.
Mutta olen sinut asioiden kanssa enkä vaivaa niillä päätäni. Katuminen on turhaa, elettyä elämää ei voi muuttaa.
Voi kun saisikin uusinnan ja olisi "tämä järki" ja elämänkokemus.
Moni valinta on tuottanut hyvää ja pahaa.
12.09.2023 18:56
Olen nähnyt Riikka Purran luonnossa. Ihan kaunis ihminen.
Onko aloitus rasismia??
Ei ketään pidä haukkua noin, puolueseen katsomatta.
08.09.2023 20:13
Äiti eli 96-vuotiaaksi. Suvussamme on 100-vuotiaaksi eläneitä. En kyllä välittäisi elää niin kauan jos joudun toisten autettavaksi.
Olen laskenut mielessäni, lieneekö oikein. Eka neljännes 1-25v , toka 25-50v, kolmas 50-75v, Viimeinen 75-100v. Minun mielestäni kaikki mikä on yli 75v on viimeistä neljännestä.
Aika paljon on kuitenkin ihmisiä jotka ovat 75v ja 100-vuoden välillä. Itsekin olen.
Jo käsityönopettajani inhosi minua kun tein kaikki oman mieleni mukaan enkä seurannut ohjeita.
07.09.2023 15:14
Totta :)
Viimeinen neljännes elämästä on jo pitkällä joten vaarallista ikää elän.
Anna minun katsoa mieleni mukaan, ei siitä kenellekään vahinkoa tule.
Ihmettelen nuorta miestä, pärjäisi muuallakin kuin persuissa, koulutettu ja fiksun tuntuinen.
07.09.2023 13:18
En nyt ollut ihan tosissani :D
05.09.2023 22:36
Ei minusta, päinvastoin. Runo tuomitsee eläinrääkkäyksen
05.09.2023 21:51
Mielstäni hän oli sitä mieltä että asioista voi olla eri mieltä sivistyneesti. Hän myönsi että puoluetovereissa on henkilöitä jotka käyttävät sopimatonta kiletä. Mutta ei uskonut että siihen mitkään kiellot auttaa, kuten en usko minäkään.
Kerro jollekin rääväsuulle, puolueeseen katsomatta että nyt kielletään sinulta tuollainen puhe. Mitä luulet, auttaisiko.
05.09.2023 20:59
Jos kissa kuoli ensimmäiseen iskuun eikä kitunut niin teit oikein.
Tyttärelle varmaan kova paikka. Älä nyt vedä taas persuja tähän.
Muuten ihan hyvä päivitys.
En minä ole persu, antaa heidän olla rauhassa hallituksessa, todennäköisesti kannatus romahtaa leikkausten takia.
Kuten A-studiossakin puhuivat, voi olla eri mieltä käyttämättä ala-arvoista kieltä.
Kyllä sama koskee kaikkien puolueiden jäseniä.
05.09.2023 20:46
33 / 153