Vapaa kuvaus

Tämän kesän kukkasia.

Aloituksia

48

Kommenttia

3174

1. Joulupäivän olen virkannut ja kuunnellut yle areena proadcastin kautta L Onervaa.
    Erikoinen nainen kun ottaa huomioon että oli syntynyt 1800 luvulla.
    https://naytelmat.fi/writer/l-onerva
    Kuuntelin hänen novellejaan nimeltä Mirdja.
    Todella mielenkiintoista ja syvältä luotaavaa kerrontaa.
    Aion kuunnella kaikki hänen teoksensa runoa myöten, vaikka en juuri runoista ole välittänyt.
  2. Minulle tuli hiki jo lukiessa.
    En ole tehnyt jouluksi mitään, tyttären porukkakaan ei pääse.
    Siivoan tarpeen mukaan, mieluummin harvemmin enkä määrättyinä siivouspäivinä.
    Kyllä minä ilkeän päästää vieraatkin vessaani. Saunaa käytän keskustassa harvoin, tahtoo olla säilytyspaikka kaikenlaiselle minkä haluaa pois näkyvistä. Ei se sentään hyvin täynnä ole, joten nopeasti sen saa lämmityskuntoon.
    Ei minulla sotkuista ole, en viihdy epäjärjetyksessä. Mutta pikkuisia villakoiriakaan en säikähdä.
    En tykkää laatikoista, enkä perinteisistä jouluruuista. Tytärkään ei tykkää, vävyn takia olen niitä heidän käydessään tehnyt.
    Ostan aina kaikkea mistä tykkään joten joulun ruuat ei tunnu mitenkään erityisiltä, en juuri välitä laskea kaloreita.
    Kaveri tarjosi ravintolassa jouluruuan Lauantaina, siinä oli kaikki mahdollinen mitä odotetaan jouluaterialla olevan.
    Nuorempana tein kaiken mitä "piti" jouluksi tehdä. Nyt teen mieluummin kaikkea mikä itseäni enemmän kiinnostaa, kuten virkkaaminen ja äänikirjat :)
    Olen ajatellut että näitä vähäisiä vuosia mitä on jäljellä elämästä ei kannata uhrata villakoirien perässä juoksemiseen ja kovin paljon keittiössäkään touhuamiseen.
    Välillä tykkään tehdä ruokaa, osaan kyllä tehdä ihan hyvää, kun olen paljon yksin kissoineni niin aika vähälle sekin jää.
    Nautin rauhasta, kun saan touhuta omia pieniä touhujani kaikessa rauhassa.
    Tunnen olevani onnekas kun ei ole valittamista, elämäni on sellaista kun haluankin.
    Arvostan kyllä vaivannäköä mitä varsinkin naiset joulun eteen antavat itsestään.
  3. "Myöskään krääsää en osta, teen sitä itse;)"
    Tuo Sel-lan kommentti sopii myös minuun. Järjestin hyllyjä, yksi kaappi kylillä on täynnä virkattuja ja kudottuja pipoja, sukkia, kaulureita poncoja takkeja mekkoja...
    lisäksi kaikissa sängyissa on virkkaamani peitot, en tykkää virkata ohuesta langasta, teen peitot isoäidin neliöistä, aika painavia, mutta ihan nättejä.
    Mökillä on sama juttu heti ei sovi muut vaatteet kaappeihin, onneksi on iso vintti :).
    Varmaan niitä joku ostaisikin, paljon olen antanut pois.
    En olisi uskonut vielä ennen koronaa että alkaisin virkata, viimeisestä virkkauksesta oli ainakin 55-vuotta. Nuorena tyttönä ja aikuisempanakin, oli kova kutomaan ja virkkaamaan. Sitten vain jäi muiden kiireiden takia.
    Koronan alettua ostin kerän lankaa, ajattelin että jonnekin kaapin perälle se jää, en olisi uskonut kuinka tällaiseksi räjähtää.
    Kädet on alkaneet vihotella, saa nähdä kuinka kauan tätä lystiä vielä kestävät.