Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3173
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä suomalaisten työttömienkin asiaa pitäisi ajaa.
On paljon työttömiä joita voisi uudelleen kouluttaa työelmään.
Miksi heitä ei huomioida ihan kuin heitä ei olis ollenkaan.
25.04.2023 16:43
Ei oikein yllättänyt , vanhuus.
Se tulee aika hitaasti, nuorena aikaa tuntuu olevan paljon, mitä vanhemmaksi tulee, sen joutuisammin aika kuluu.
Mutta hyvä että ollaan vielä elossa kirjoittelemassa tänne.
Laila Kinnunen oli hieno laulaja, lahjakkaimmilla oli myös heikkoutensa.
https://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg
17.04.2023 22:21
https://www.iltalehti.fi/talous/a/0f6aedf2-9902-4d35-b95d-0592a4e4dcd2
Tämä kiukutti, kuten monia muitakin.
Mutta mitäs teet. Itse ollaan valittu päättäjämme. Sitä saa mitä tilaa.
Ei auta muu kuin ottaa Burana ja painua pehkuihin.
17.04.2023 21:31
Äitini ja myös isäni suvuissa oli ainoastaan poikalapset toivottuja.
Minä esikoisena oli karvas pettymys kun kehtasin olla tyttö.
Onneksi poika syntyi vuoden kuluttua, hän oli oikea perintöprinssi.
En syytä vanhempiani, he olivat sellaisia miksi olivat kotonaan kasvatettu.
Äitini kanssa oli viileät välit, hän ei pitänyt minusta. Silti kävin auttamassa häntä loppuun asti. Hoidan isän ja äidin haudan samalla kun miehen ja pojankin haudat.
Mietin joskus millanen minusta olisi tullut jos olisin saanut vähän rakkauttakin osakseni lapsena.
Ehkä lapsuudesta juontaa erakkomaisuuteni. En koskaan kaipaa seuraa enkä tunne yksinäisyyttä vaikka suuren osan ajasta vietän kissani kanssa.
Kaveri käy, häneen ollaan kissan kanssa totuttu. En tiedä miten kävisi jos asuttaisiin saman katon alla, en ehkä jaksaisi. .
Eiköhän se ole tärkeintä että olen hyvin tyytyväinen elämääni.
Koskaan en ole päässyt näin helpolla. Mistään ei ole puutetta, enkä stressaa töillä, ei maailman työt tekemällä lopu.
Kerran olen sanonut äidilleni pahasti. Hän sanoi, ole hyvilläsi että emme antaneet sinua pois.
Vastasin, olisitte antaneet, missä hyvänsä olisi ollut parempi olla. Hänen sanansa satuttivat.
Enkä kadu vieläkään.
Minulle tyttäreni on tärkeintä maailmassa.
Onneksi ajat ovat muuttuneet, ainakin meillä suomessa, muualla maailmassa tyttölapsen syntymään suhtaudutaan vieläkin samoin kuin pohjanmaalla syntymäni aikoihin. En usko että kaikki perheet ovat olleet samanlaisia.,
17.04.2023 17:16
Suoraan sanottuna, en tiedä, sellainen sanonta on olemassa.
Politiikka on näyttäytynyt minun mieleeni pelinä ja kieroiluna melkein aina.
13.04.2023 20:53
Eivät kertoneet onko vastaavaa lääkettä mikä auttaisi. Antoivat vain nesteenpoistoon lääkettä.
Tiedän että joskus on elämän loputtava, siksi sen pitäisi tuottaa mahdollisimman vähän kärsimystä.
13.04.2023 20:40
Minullakin on vielä 16 kevättä jäljellä jos elän yhtä kauan kuin äitini.
Hän eli täyttä elämää, paitsi viimeinen vuosi.
Ottivat Digogsiinin pois eikä muut lääkkeet tehonneet sydämen vajaatoimintaan. Kamalaa oli katsoa kun nestettä kertyi, tuntui että hukkuu kun kehkotkin täyttyivät nesteellä.
Saatiin vähäksi aikaa lääke takaisin, joku venäläinen lääkäri armahti. Hän piristyi ja oli tyytyväinen. Sanoivat että lääkettä kertyi vanhaan elimistöön, siksi poistivat.
Kysyin, kumpi kuolema on parempi tukehtumalla vai lääkkeen sivuvaikutukseen. Eivät osanneet kertoa.
Eksyin aiheesta.
13.04.2023 20:13
Ei se mitään. Tämä on vain minun käsitykseni. Katsoin kaiken varalta vikpediasta, ei mielipiteeni sen mukaan ihan metsään ole mennyt.
Oikeasti, samapa tuo.
13.04.2023 19:32
Kai kansan mielipide usein kuitataan populismiksi.
Jos on eri mieltä kuin rahvas niin kansaa voi kutsua populisteiksi ja katsoa nenänvarttaan pitkin.
Vaikea on määritellä kuka edustaa sitä "parempaa" populismia.
13.04.2023 19:14
En ajattele kovinkaan paljon oikeinkirjoitusta kirjoittessani, asiani yritän tuoda esille niin selkeästi kun satun sillä hetkellä osaamaan. Olen huomannut että vanhemmiten vireystasokin on aika vaihteleva.
En myöskään välitä "kirotusvireistä", tärkeintä on että ymmärrän asian mitä kirjoittaja tahtoo sanoa.
13.04.2023 19:08
Ei Panu mielestäni ole mistään kotoisin.
Mutta tämä on vain yhden mummelin mielipide.
Kirjoitteli aika vaivaannuttavasti jossain kirjassaan Katri Helenasta, herrasmies ei sellaiseen syyllistyisi.
Tasapuolisuuden vuoksi ei Katrikaan häntä kirjassaan kehunut.
13.04.2023 17:50
Ennen kasvatin joka kevät jotain taimia. Nykyisin tahtoo kaikki siirtyä tuonnemmaksi kunnes on liian myöhäistä.
Minä vain virkkaan ja kuuntelen äänikirjoja.
Mitenhän onnituisi vieroittaminen?
Vaihdoin profiilikuvan siinä on uusi ponconi, moneskohan tuokin jo on.. Sain viimeinkin valmiiksi jota jupersin monta kuukautta, välillä kyllästyin ja tein muuta virkkauksia ja otin sitten taas esiin.
On aika ohuesta langasta, joten oli hidas tehdä. Tykkään muutenkin tehdä neliöitä joissa värit vaihtuu usein, tämä oli aika pitkäveteinen tehdä.
13.04.2023 17:46
Pikkusieluisuus on jotaviin asioihin tarrautumista ja muutosten vastustamista, minun mielestäni.
Olen huomannut itsestäni, joskus on ihan otettava itseään niskasta kiinni kun entis aika tahtoo pyrkiä päälle, ilmenee enimmäkseen juuri muutosten vastustamisessa.
Vieläkin olen kiukkuinen aina kun näen liikennemerkin jossa ennen oli söpöt tyttö ja poika, nykyinenen sukupuolineutraali on kamala. Tässä asiassa pysyn kannallani.
Muuten olen sitä mieltä että vaihtakoot sukupuolta vaikka kahdesti päivässä jos siltä tuntuu, ei se ole minulta pois.
13.04.2023 17:39
Kannattaa elää täysillä miettimättä elämämme rajallisuutta.
Ikä tekee kaikkiin tehtävänsä, nuoristakin tulee vanhoja jos eivät kuole ennen sitä.
Mikään ei ole pysyväistä täällä maan päällä.
Ostan elämänkerran jos ja kun tulee äänikirjana.
13.04.2023 17:15
https://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg&list=RDGMEMQ1dJ7wXfLlqCjwV0xfSNbA&start_radio=1&rv=Zst5bXZKLHY
Tämä laulu soitettiin ja laulettiin äitini hautajaisissa. Laila Kinnusen, lahjakkaan ihmisen traaginen elämä tuli myös mieleen. Äitini elämää ei voinut mitenkään verrata hänen kohtaloonsa, mutta kaikkien meidän elämäämme tämä laulu koskettaa.
Äänikirjoja olen kuunnellut, en saa unta ilman äänikirjaa. Viimeksi Teemu Keskisarjan kirjaa Kyllikki Saaresta. Siksi että olen syntynyt Isojella. Tätä äänikirjaa olen kuunnellut monesti, johtuu siitä että siinä vilahtaa tuttuja nimiä.
08.04.2023 20:32
Valvoin yön ja vahdin hiekkalaatikkoa. Mikä ihana tunne kun alkoi hiekka lentää, kissa peitti pissiään tarmokkaasti. Millaisen onnentunteen voi kissan pissi tuoda.
Syö vieläkin aika valikoivasti ja vähän, mutta teki jo isomannkin tarpeensa.
Menemme eläinlääkärille tarkastukseen, varasin jo ajan, onneksi pahin on ohi kun ei meinaa millään päästä eläinlääkärille kiireellisenä, lähes sadan kilometrin päästä ehdottivat.
Katsotaan rokotukset ym...
Kissa ei tätä huolenpitoani arvosta, inhoaa eläinlääkärillä käyntiä.
04.04.2023 17:59
Valkoihoisten erooppalaisten rasimi on pahinta. Meitä saa haukkua ja sortaa miten haluaa, ollaan niin etuoikeutettuja?
01.04.2023 18:52
En pysty katsomaan mitään ohjelmaa missä eläimiä kohdellaan huonosti tai ne kärsivät.
Se ylittää kynnyksen mitä voin mielessäni sulattaa. Ylivoimasen paha olo tulee, joten jätän väliin.
Ymmärrän että luontokin on julma ja eläimiä kärsii nälkää ja menehtyy, se vain on niin.
01.04.2023 18:13
Kissat oppivat avaamaan ikkunan, nostavat päällään kahvaa, jopa kaksinkertaisesta ikkunasta sai molemmat auki.
Olen huolissani kissastani, siinä on hilsettä joka on stressin merkki. Ei syö ja on alakuloinen. Vien eläinlääkäriin jos ei parane maanataihin mennessä.
Liikuttavin kokemus kissoista on asuessamme lähipaikkakunnalla.
Naapuri ei huolehtinut kissoistaan, lisääntyivät ja olivat heitteillä. Emo kävi luonani syömässä ja voitin sen luottamuksen.
Tuli kyyneleet silmiin kun emo tuli pihaamme neljä pentua rivissä perässään, luotti että minä autan.
Otin kaikki meille, leikkuutin emon ja pennut, olivat meillä hamaan vanhuuteen paitsi kaksi pentua sain sijoitettua hyvään kotiin.
01.04.2023 15:39
Mökillä on kesäisin Varis joka ei pelkää minua, tulee ihan lähelle kun vien sille syömistä. Jos on vieraita ei tule pihaan.
Kissa on hyvä kaverini, siitä on riesaakin, on oppinut niin nirsoksi että on vaikea löytää mieleistä ruokaa, mutta itseäni saan syyttää.
Sitten vihaa minun virkkaamistani kun vie huomion pois siitä.
En luopuisi siitä mistään hinnasta, pelottaa kun katilla on jo ikää että koska joudutaan eroamaan.
30.03.2023 16:56
51 / 159