Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. JUUTALAISET HYLKÄSIVÄT - PAKANAT YLISTÄEN VASTAANOTTIVAT !

Mutta aloittaja väittää:
    ## Seurakunta oli syntymästään lähtien käytännössä juutalainen,
    ja sellaisena se pysyi. ##

Toki 12 apostolia (Juudas Iskariotin tilalla Mattias) evankelioi ensisijaisesti juutalaisia ja vain Paavali ensisijaisesti pakanoita, mutta juutalaiskansa kielsi Jeesuksen - pakanat uskoivat. Se jopa ennustettiin.

Matt. 21:43
    Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

Jes. 65:1
    Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet; minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!

MATTEUS 8 -- JUUTALAISET ULOS, PAKANAT SISÄÄN

Jo 8. luvussa Matteusta Jeesus julistaa:
    "10
    Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
    11
    Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
    12
    mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen;
    siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Apt.18:6
    Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."

Nooh . . . luulenpa, ettei minullakaan olisi toivoa, ellei iankaikkinen Isä kaiken kurituksen jälkeen kuitenkin armahtaisi - niin alkuperäiskansaansa kuin uskon kautta Messiaaseen oksastettuja -->

PSALMI 89.
    31 (89:32) jos he halveksivat minun säädöksiäni eivätkä pidä minun käskyjäni,
    32 (89:33) niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
    33 (89:34) Mutta armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.
    34 (89:35) Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.
    35 (89:36) Minä olen vannonut pyhän nimeni kautta, ja minun valani pitää. En valehdellut, kun lupasin Daavidille: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+89:1&rnd=1334088552742

Jes. 48:9
    Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen.
    Jotta minua yhäti ylistettäisiin, minä hillitsen vihani enkä tuhoa sinua.

2. Tim. 2:13
    jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
    sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

HALLELUJA, MIKÄ YLLÄTÄVÄ JYTKY, JOTA LAKIKAAN EI VOI KÄSITTÄÄ ! :

Jes. 62:4
    Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
    ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+62:1&rnd=1334089051122 )

" Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti,
    kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
    ja niin kaikki Israel on pelastuva "
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room.+11:1&rnd=1334089315322

antti
  2. ALOITUSAIHE KÄSKYJEN MERKITYKSESTÄ ON TODELAL HYVÄ
    - kannattaa lukea se linkki

Sensijaan joku esitti seuraavanlaisen teorian :
    " Jos Jumalan laki, saisi sydämissä tilaa, niin yhteiskunta eläisi siunausten aikaa "

Nyt on kuitenkin niin, että LAINKIIVAILU tekee ihmisistä mielipuolisia tapapjia.
    Käsi poikki varkaalta, homot hirteen, pyhäpäivänrikkoja roviolle ja sitä rataa.

TOTUUS ja todellisuus on se, että kun rakkaus saa tilaa ihmissydämessä, tulee rauha maahan ja sydämiin. Ihmiset täyttävät toistensa tarpeet ja silleen.

Gal 5:5b
    Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.

Gal. 5:14
    Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
    "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Room. 13:8
    Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
    Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

Jeesus itse vahvistaa tämän totuuden, että lakikin tulee täytetyksi kun rakastetaan, mutta ellei rakkautta ole, on kaikki lainnoudattaminenkin turhaa . . .

Matt. 7:12
    "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
    Tässä on laki ja profeetat.

Matt. 22:37
    Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
    38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
    39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
    40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Näin on sen ansiosta, että Jeesus on ristiinnaulittu ja noussut kuolleista.

antti
  3. Hyvin joku kirjoitteli:
    ##
    Gal. 5: 5:13 "Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa."

Me olemme siis vapaat Kristuksessa, mutta meidän halumme hyvään on Jeesuksesta, siitä muuttuneesta mielestä, jonka Jeesus on uskon kautta saanut muuttaa.

Siinä on SUURI ERO entiseen. Se VAPAUS velvoittaa, mutta rakkaus hyvään tulee siitä rakkaudesta minkä olemme itse saaneet. Sillä Hän rakasti meitä ensin ja muutti kuolleen kivisydämen eläväksi uskon kautta.

5:14 "Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
    "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." ##

Mitä tulee sitten siihen, miten taivaallinen Isä suhtautuu meihin itseemme, niin hän ei syntejämme muista, eikä tahdo nistä kuulla, kun näkee meidän palaavan luokseen. Nääs, yhteys ihmiseen on Isälle tärkeintä. Ei se, mitä olemme tehneet tyhmyyksissämme. Katsopa tuhlaajapoikatarinaa, joka on itse asiassa tosikertomus avokätisestä taivaallisesta Isästämme

LUUKAS 16 - - KERTOMUS EHDOITTA RAKASTAVASTA TAIVAAN ISÄSTÄ

Tuhlaajapoika ja hänen veljensä

. . .
    17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli:
    'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään.
    18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle:
    Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan.
    19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.
    Ota minut palkkalaistesi joukkoon.'

20 Niin hän lähti isänsä luo. "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä.

21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
    22 Mutta
    isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan.
    23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa!
    24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla.

25 "Vanhempi poika oli pellolla. Kun hän sieltä palatessaan lähestyi kotia, hän kuuli laulun, soiton ja tanssin.
    26 Hän huusi luokseen yhden palvelijoista ja kysyi, mitä oli tekeillä.
    27 Palvelija vastasi: 'Veljesi tuli kotiin, ja isäsi käski teurastaa syöttövasikan, kun sai hänet terveenä takaisin.'

28 Silloin vanhempi veli suuttui eikä halunnut mennä sisään.
    Isä tuli ulos ja suostutteli häntä,
    29 mutta hän vastasi: 'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä. Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
    30 Mutta kun tämä sinun poikasi tulee, tämä, joka on hävittänyt omaisuutesi porttojen parissa, sinä teurastat hänelle syöttövasikan!'

31 Isä vastasi hänelle:
    'Poikani, sinä olet aina minun luonani, ja
    kaikki, mikä on minun, on sinun.
    32 Mutta olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.'"

Kääntyköön tänä pääsiäisenä monen elämäänsä tuhlaavan sydän takaisin iankaikkisen Isän puoleen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden!

antti
  4. ## LAIN VÄÄNTÄMINEN EVANKELIUMIKSI ##

Kun kukaan ei pitkässä vastausketjussa sittenkään vastannut aloitusotsikkoon, päätin uhrautua vastaamaan. Ei ole asiallista puhua lain vääntämisestä evankeliumiksi tai evankeliumin vääntämisestä laiksi, sillä muun muassa pakanain apostoli Paavali toteaa olevan mahdotonta noudattaa lakia ilman rakkautta ja toisaalta - mahdotonta rakastaa aj silti halveksia lain käskyjä.

Gal. 5:14
    Lain kaikki käskyt on pidetty, kun tätä yhtä noudatetaan:
    "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Lain kaikki käskyt on pidettävä ja Jumala katsoo meidän pitäneen lain, kun rakastamme. Sillä rakkaushan vaatii minua, sisäsyntyisesti, noudattamaan lakia siitä systä, että lain tarkoitus on turvata lähimmäiseni elämää.

Sitäpaitsi, vaikka antaisit kaikki miljoonasi lähimmäisellesi, mutta et rakastaisi häntä, et olisi lopultakaan mitään hänelle lahjoittanut - vain roskaa.

Matt. 7:12
    "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
    Tässä on laki ja profeetat.

Gal. 5:6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.

Jaak. 2:8
    Jos te noudatatte lain
    kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on:
    "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein.

jaak. 2:12
    Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
    pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
    13
    Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
    mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

antti
  5. ## Usko Kristukseen varjelee vääryydeltä, koska
    ihminen ei enää saata tietoisesti valita sitä minkä tietää vääräksi ##
    (tuntematon filosofi)

Usko Kristukseen tosin vaikuttaa hyviä töitä meissä ja pahat teot vähenee.
    Mutta kyllä ainakin minä, vaikka päivääkään en ilman Kristusta pärjäisi,
    joka päivä teen tietoisia vääriä valintoja. Enimmäkseen on kyse LAIMINLYÖNNEISTÄ. Tiedän, mitä pitäisi toteuttaa, mutta en vain saa itsestäni irti. Kiitos Kristuksen, että minulla silti on puolustaja Isän edessä!

1.Joh.3:18
    Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
    19
    Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
    2
    että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

Onko joku lakannut syntiä tekemästä?
    En ainakaan minä.

1. Joh. 1:10
    Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
    niin me teemme hänet valhettelijaksi,
    ja hänen sanansa ei ole meissä.

Eikä Paavali tykkänään lakannut syntiä tekemästä, kun Kristuksen kirkkauden alkoi nähdä.

Room. 7:22
    sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
    23
    mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
    24
    Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
    25
    Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

MEISSÄ ITSESSÄMME VOI OLLA TAHTO HYVÄÄN, MUTTA ALATI ON TAISTELU VOIMASTA, EIKÄ SITÄ AINA ANNETA JO SIKSIKIN, ETTÄ YLPISTYISIMME

2. Kor. 4:7
    Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman
    suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

Room. 7:18
    Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

antti
  6. KÄSKYT SINÄ TIEDÄT ? Siis tietenkin nämä . . . (siis ainakin 6 on hyvä tietää)

Mark. 10:19
    Käskyt sinä tiedät:
    'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
    'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
    20
    Mutta hän sanoi hänelle:
    "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".

Parhaimmat onnittelut! Tuo nuorimies tunsi ja toteutti kaikkia kuutta Jeesuksen peräänkuuluttamaa käskyä!! Varmaankin odotteli Herralta kiitossanoja, mutta ...

21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:
    "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille,
    niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".

TURHAA oli ollut kuuden käskyn noudattaminen, kun yksi puuttiui elämästä, yksi asia, joka asia sittenkin olisi ollut kaikki kaikessa, a ja o. Itse asiassa käskyjen noudattaminen, josta seurasi, että siunaantui hänelle omaisuutta - se muodosti hänelle paulan niin, ettei ymmärtänyt tarvitsevansa vain Jeesusta !

22
    Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
    23
    Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
    24
    Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!

Iloista Pääsiäistä Armonruhtinaan seurassa !
  7. MEILLÄ ON KORKEAMPAA TIETOA, KOTKOTTAA N. LUDE JA KOMPASTUU YLHÄISYYTEENSÄ, MUTTA . . .

Niin Jeesus kuin Paavalikin heittivät kankkulan kaivoon ylhäisyytensä, joak heillä toki olisi ollut käytettävissään.

Filippiläiskirje 2:5
    Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
    6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
    7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
    8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
    9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.

Filipp. 3:6
    intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
    7
    Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
    8
    Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen
    9
    ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.
    10
    Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.

2. Kor. 4:7
    Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että
    tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan
    eikä näyttäisi tulevan meistä.

antti
  8. ex-nihilisti väitti nihilismsitä: " Sopii hyvin adventisteihin. "

Kaipaisin edes jonkin perustelun, sillä käsittääkseni ja kokemukseni mukaan adventisteille on kovastikin väliä ja merkitystä esim, sillä syödäänkö terveesti vai ei.

Adventistit myös laittavat kovasti painoarvoa raamattu-arkeologialle - todisteille.

Adventistit nykyisin pyrkivät kovasti yhteistyöhön muiden kanssa, joten yhteydellä ja yhteisvoimalla on heidän mukaansa väliä paljonkin.

Kyllä adventistit välittävät Herran käskyistäkin, sen huomaa foorumeilla. Puhuvat hyvää Jeesuksesta ja sellaiseen ihmsieenhän Jeesuksella on ote.
    Niljakkaasta nihilististä sensijaan ei kiinni saa, kun ei ole mitään särmää, ympäripyöreätä vain kaikki.

Oletkos joskus koettanut nousta rannalle limaisen ajan ja veden hioman sileän kallion kautta? Et saa otetta. Mutta Jeesuksella on adventisteista ote, kuten esimerkiksi minustakin. Perusteltujen mielipiteiden esittäjiin saa kontaktin.

Mark. 9:38
    Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin." [Luuk. 9:49,50 : Luuk. 9:54]
    39
    Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa.
    40
    Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme.

Adventistit puhuvat hyvää Jeesuksesta, ovat Jeesuksen puolella siis ja niinpä ei kellään ole oikeutta sulkea heitä ulkopuolelle Kristuksen seurakunnan.

antti
  9. Bushmanni teki aloituksen:
    ## Eero Junkkaala kirjoitti äärettömän hienon ... ##

Äärettömyydestä en tiedä, mutta Eero Junkkaala on minunkin silmissäni niitä vankimpia terveen raamatullisen uskon puolestapuhujia. Hänen luottamuksensa Raamattuun on realistista eikä taivaanrannan maalailemista. Eero on spesialistiasiantunjija todella monissa Raamatun kysymyksissä. Bushmannin laittamien linkkien lisäksi kannattaa lukea mm. nämä:

Teol.tri - http://eerojunkkaala.net/vaitos/
    Tietoja Eersota - http://eerojunkkaala.net/tietoja/
    Ajankohtaista - http://eerojunkkaala.net/author/eerojunkkaala/

Wikiepdiassa - http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Eero_Junkkaala

Juutuupissa - http://www.youtube.com/watch?v=j_bCPcE9An4

Etsi lisää googlettamalla!

PALATAANPA BUSHMANNIN MIELENILMAUKSIIN

## Adventtikirkosta ei taida löytyä yhtäkään henkilöä, joka olisi yhtä sivistynyt ja hieno ihminen, oikea kristitty, kuin Eero Junkkaala. ## (bushmies)

Junkkaala on hieno mies arvovaltaisine opetuksineen, mutta kyllä Adventtikirkosta voin ihan empimättä hetkessä luetella, sieltäkin, muutaman vahvan raamattuimehen, kuten esim. Kai Arasola, Kalervo Aromäki ja Aimo Helminen. Kun on puhe "sivistyneestä oikeasta kristitystä, nuo tulivat mieleen.

antti
  10. RAKKAUSKÄSKYT

Jos en rakasta, osaan sujuvasti ulkoa
    ne kymmenen käskyä kaikki
    ja tiedän tasan tarkkaan
    ihmisten synnit

Jos rakastan tiedän että
    en itsekään yhtäkään käskyä noudata
    kyllin hartaasti sydämen pohjasta pyyteettömästi
    Mutta osaan jotain TEHDÄ oikein kanssaihmisiä kohtaan.

KUN RAKKAUS KÄSKEE, ON TYÖLÄS POTKIA TUTKAINTA VASTAAN

2. Kor. 5:14
    Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka
    olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;

15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

Niinpä niin. Jos noudatamme hyviä lakeja oamhyväisesti, kuulostamme ulospäin tyhjiltä kolisevilta tynnyreiltä. Mutta kun annamme lain muistuttaa kanssaihmistemme tarpeista ja sisimmässä olevasta hädästä tai kaipuusta oppia tuntemaan Jumala Kristuksen kautta - silloin astelemme Jeesuksen jalanjäljissä ja silloin olemme Tiellä ja silloin Jumalan tahto toteutuu Kristuksen kautta. Ensin on tietysti itse ojentauduttava Kristukseen . . .

Jes. 53:10
    Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
    ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

RAAMATUN PÄÄSIÄISLUKU : http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+53:1&rnd=1333663571642

Syvällsitä Pitkäperjantaita ja Iloista Pääsiäistä jokaiselle lukijalle !

Antti
  11. Aloittaja kirjoitti:

## Kuollut mies tuli taloon.
    Täällä palstalla on kuollut mies tullut taloon ja luulee elävänsä.
    Mutta Jumalan valtakuntaan pääsee sisälle vain saamalla elämän
    Itse Herralta Jeesukselta Kristukselta. ##

Haistan tuossa koppavan omavanhurskaan ylvästelyä. Mutta meidän nöyrien on syytä pitää itseämme itsessämme kuolleina ja ennen kaikkea itsellemme kuolleina elikkä tyystin kadottaa oman voiton pyynti ja harrastaa sensijaan rakkautta. On näet kirjoitettu . . .

Mark. 8:35
    Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.

"Kuollut mies tuli taloon" -otsikosta saa hyvän aasinsillan pääsiäisaiheeseen, sillä Jeesus on se kuollut mies, joka tuli taloon! Vain Jeesus sen teki. Jesaja ennustaa sen. Jesaja . . .

Jes. 53:9
    Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

Niin, ei meistä eläviä tule täällä maan päällä, ei sen kummempia kuin jo olemme. Mutta Herraamme kätkettyinä elämme, sillä Hän elää meidän kauttamme, kun suostumme pit'ämään kiinni Hänestä, tukeutumaan Häneen.
    Pakanain apostoli Paavali siitä muistuttaapi meitä kokemusasiantuntijana . . .

Gal. 2:20
    Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15+]

Syvällistä Pitkäperjantaita ja Iloista Pääsiäistä kaikille lukijoille ! T: Antti
  12. ## SISÄINEN KAIPUU !

Joka usein laiminlyödään. Jumalkaipuu on synnynnäinen ja syvälle ankkuroitu meidän olemuksemme sisimpään syvyyteen.Se kuuluu ihmisen henkiseen varustukseen. ## (Anne-Elinan aloitus)

Koko aloitus on äärimmäisen tärkeää ja totta ! ! ! Pahasti laiminlyöty aihe!

Synnintunto elikkä se, että koemme itsemme riittämättömiksi lakia seurailemaan, on toki tärkeä kolkuttaja, kuten omatuntokin, mutta jumalkaipuu on niissäkin, jotka eivät katso mitään tarvitsevansa tahi ovat ateisteja olevinaan.
    Tyhjältä ja turhalta tuntuu voitot, rahat, rakkaudet sun muut - lopulta tai ajoittain - ellei mitään yhteyttä koeta Raamatun Jumalaan.

Uskonnollisuus, kaikenmoiset uskonnot ja saatananpalvonta ovat korvikkeita.

## Salomo kirjoittaa:
    "Kaiken Hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden Hän on pannut heidän sydämmeensä, mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua, eikä loppua." ##
    (anne-elina)

Ylen viisas ja rikas ja vallan huipulla oleva julkkis kirjoittaa tuollaista, Salomo !
    Sadat vaimotkaan eivät täyttäneet sitä sydämen tyhjää kohtaa, minä vain Jumala voi täyttää rauhallaan ja tyydyttää kaipausta.

JUMALANNÄLKÄ

## Ihmisen sydämmeen sielunelämän syvyyteen Jumala on asettanut ikuisuuden, jumalkaipuun. Mutta ihminen ei voi aina käsittää sitä. Hän ei ymmärrä aina, mikä tekee hänet rauhattomaksi ja pakoittaa etsimään rauhaa.
    Hän pyrkii etsimään yhteyttä Häneen josta hän on lähtöisin. ## anne-elina

Voi miten totta tuo onkaan! Kaikenmoisella hömpötyksellä, turhalla ja tärkeälläkin, elämänsä täyttänyt ihminen tulee sangen rauhattomaksi, kun on hiljainen hetki elämässä tai päivässä tai yössä - jos pakenee Jumalaa.
    Jokainen ihminen tuntee ainakin ajoittain jumalannälkää, se vähintäänkin on erona ihmisellä ja gorillalla.

## Mutta voi kieltääkin Jumalan olemassa olon tai syyttää Jumalaa maailman hädästä, mutta kuitenkin ihmisen on vaikea kokonaan katkaista niitä siteitä, jotka yhdistävät hänet raskastavaan taivaalliseen Isään. ## anne-elina

Hei, haloo - mikä meitä tosiaankin riivaa!? Usein sanotaan, ettei Jumalaa ole ja kuitenkin heti syytetään Jumalaa, kun jotain PAHAA tapahtuu. Kaiken hyvän stävastoin toteamme ihmisen ja tieteen aikaansaannokseksi.

## Mutta ei ainoastaan ihminen hapuillen etsi Luojaansa. ennenkaikkea Jumala etsii ihmistä. Pyhä Henki on lähetetty mikäli mahdollista johtamaan jokainen ihminen yhteyteen Jumalan kanssa. Näin Jumala Henkensä avulla herättää kaipuun elää Hänelle, ja elää onnellisina Vapahtajan yhteydessä ""
    anne-elina

Ap.t. 17:25
    eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
    26
    Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
    27
    että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
    28
    sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
    29
    Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

antti