Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Mutta nyt eletään Uuden Liiton aikaa. eikä Israelin Jumala nyt elä juutalaisen kalenterin mukaan.
    Mutta sen aika tulee vielä, että oikeastaan olet vain aikaasi edellä.

Olen adventisti so. odotan ylöstempausta:

Ilm 20:4
    Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.

Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.

He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
    [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2+ | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].

Jos olen pedon aikakaudessa mukana, se on pää poikki.
    Mutta pedon mentyä ja saatanan tultua sidotuksi syvyyteen - minä "herään eloon" ja hallitsen yhdessä ylöstemamttujen ja Kristuksen kanssa ne 1000 vuotta.

SILLOIN saan ehkä olla valvomassa, että totisesti jokaisesta kansasta lähetetään edustajat Jerusalemiin - lehtimajanjuhliin ja sapattijuhliin.
    Tempaus kuitenkin on ennen pedon merkin ottamista ja toivon mukaan olen valmis ylösottoon - joten taivaallisesta Jerusalemista käsin saanen ehkä olla mukana hallitsemassa.

Ehkä lapsenlapseni joutuvat pedon ajassa teloitetuiksi. Uskovaisina he heräjävät hallitsemaan. Mukaa jälleennäkeminen!
    Sitten on koetus 1000 vuoden lopussa, kun saatana päästetään villitsemään.
    Mutta uskon, että lapsenlapseni selviävät koetuksesta ja saamme yhdessä viettää iankaikkista elämää Isän luona.

Sak 14:16-17

16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
    [Jes. 66:23]
    17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
    [Jes. 5:6].
  2. Laitoit sitten koko Ilm 20. luvun esille, 15 jaetta.

1.
    Syvyyden avaimet
    2.
    Saatana sidottiin 1000 vuodeksi.
    3.
    Ja saatana sinne avattuun syvyyteen lukitaan sinetöiden portti kiinni.
    Ettei villitsisi kansoja ennen kuin vasta tuhatvuotisen loputtua.
    sitten kuulemma irti vähäksi aikaa.
    4.
    Valtaistuimille istutetuille tuomiovalta.
    Pedon teloittamat virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa ne tuhannen vuotta.
    5.
    Muut kuolleet virkosivat tuhannen vuoden jälkeen.

6.
    Autias siis se, jolla on osa tuossa 1. ylösnousemuksessa.
    Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa.
    Vaan he tulevat Kristuksen pappeina hallitsemaan ne tuaht vuotta.
    7.
    Sitten saatana päsätetään vankeudestaan irti.
    8.
    Se kokoaa kansat sotaan.
    9.
    Piirittävät sen rakastetun kaupungin, mutta tuli kuluttaa heidät.
    10.
    Saatana heitetään enkeleineen tulijärveen, jossa jo peto ja väärä profeetta ovat.
    Niitä vaivataan yöt ja päivät aina ja ikuisesti.

11.
    Valkealla valtaistuimella istuvaa pakenivat sekä maa että taivas.
    12.
    Kirjat avataan kuolleiden seistessä sen valkoisen valtaistuimen edessä.
    Avattiin elämän kirja ja tekojen perusteella tuomittiin.
    13.
    Meri antoi kuolleensa, samoin Kuolema ja Tuonela.
    Tekojensa mukaan tuomittiin.
    14.
    Tuonela ja Kuolemakin heitettiin tuliseen järveen.
    15.
    Tuliseen järveen heitettiin kaikki ne, joiden nimi ei ollut elämän kirjassa.

Eivätpä ole, tarkemmin katsoen, ihanteelliset nuo saatanan olosuhteet ja tulevaisuuskaan.
    täyttä totta haastat: "Vai ihanteellisiin olosuhteisiin".
    Korvakuulolta vain olin kuullut, mutta nyt olen vakuuttunut asiasta.
  3. Jaha - että mikään ruoka ei tahdo kelvata meidän pikkuiselle vauveliinille - puhun kuin lapselle, etten vain loukkaisi kovuudellani.

Kun parsin pari Flinkin heittämää jaetta kokoon - välistä puuttuvan jakeen kautta, (Ilm 20:3-4-5), sekin on sinun suussasi irrallinen juttu Raamatusta.
    Vaikka asiasta ei muka muualla Raamatussa lisää ole (kuin vain tuossa Ilm 20:1-9).
    Joten aina mahdollisuuteni saada sinut uskomaan Kristukseen - on YKSI AINOA JAE, JOKA SISÄLTÄÄ KAIKEN TARVITTAVAN, pienokaiselle.

1.Kor.3:1-3 :
    1 Minä en voinut puhua teille, veljet, niin kuin hengellisille ihmisille puhutaan, vaan niin kuin puhutaan vanhan luontonsa vallassa oleville, niille jotka ovat Kristuksen tuntemisessa vielä pikkulapsia.
    [Ef. 4:13,14]
    2 Annoin teille ravinnoksi maitoa, en vahvaa ruokaa, sillä sitä te ette olisi vielä kestäneet. Ette kestä sitä vielä nytkään,
    [Hepr. 5:12]
    3 sillä olette yhä vanhan luontonne vallassa. Kun teillä kerran on keskinäistä kateutta ja riitaa, silloinhan vanha luontonne vallitsee teitä ja te elätte niin kuin ihmiset elävät.
    [1. Kor. 1:11, 11:18]

Ole niin kiltti ja nauti tämä!

Joh 3:16
    Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
    [Room. 5:8, 8:32].

Edes vähän kasvaneille, joihin toivon mukaan itsekin kuulun:

1. Kor. 3:2
    Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

2. Tim. 2:19
    Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
  4. Ateistiksi minua toki voisi luonnehtia oikeutetusti, sillä en usko jumaliin enkä uskontoihin tahi ismeihin - vaan ainoastaan ihmiseen. Ihminen Kristus Jeesus olkoon nyt ja aina minun Jumalani!

1. Tim. 2:5
    Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
    [1. Kor. 8:4+ | Gal. 4:4,5].

KEN JAKAA IRTOJAKEITA, KEN KERÄÄ IRTOPISTEITÄ
    - mutta minut on kutsuttu jakamaan totuuden sanaa

Jos olenkin helmiä heitellyt si - siis irtojakeita; eivät ne ole sinulle tarkoitettuja olleet, vaan lukijoilleni.
    Tällä kertaa moitit väärää ihmistäkin, sillä sehän oli tuo Adventtikirkon pääteologi - ei sentään, vaan vain Suomen osaston johtava teologi - joka heitti ne kaksi irtojaetta, jättämällä niiden välistä yhden jakeen pois.
    Ilm 20:3-4-5.

Minä oikaisin tuota t.Flinkiä, mutta hän ei vain uskonut, että kolmen ja viiden välissä on nelonen.

Tässä - ties kuinka monennen kerran - koko asiayhteys, kokonaisuudessaan kaikkineen.

Tuhatvuotinen valtakunta - Ilm 20:1-6 :

1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
    [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]

2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
    [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]

3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
    [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2+ | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
    [1. Tess. 4:16]

6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
    [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10].

Myönnän, että se on vain irtojaekimppu, jos löydät kertomuksen 1000-vuotisesta myös jostain toisesta kohdin Ilmestyskirjaa - tai mistäpäin tahansa Raamatussa.
    Muussa tapauksessa - olet eksynyt syyttämään minua perättömästi.

Myönnän sen - OLEN YKSINKERTAINEN ja LAPSELLINEN
    (4 lastahan minulla on)

Luuk. 10:21
    Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
    [10:21,22: Matt. 11:25-27].

Olen ylionnellinen, sillä lapsenmielinen ymmärtää olla kiitollinen Jumalalle, sensijaan että koettaisi ansaita Jumalan mielisuosiota.
    Tämä on sapatinlepoa, tämä. Sopii kadehtia.
  5. ULOS HENKILÖÖN KATSOMISESTA - SISÄÄN ASIALINJALLE!

Mutta vastaanpa kuitenkin lyhyesti, jälleen kerran, tuohon arkaan irvailuun, noihin saatanallisiin säkeisiin.

Taannoin olin hetken silläkin alalla, kuten toisella sosiaalisella alalla - vanginvartijan työssä.

Kokemusasiantuntijuuden kautta ja koska kristityille aiheuttaa lakihenkisyys vakavia ongelmia elämässä, olen jo pitkään työskennellyt vapaaehtoisena mielenterveysalalla.
    Vastuullisissa tehtävissä ja vähemmän vastuullisessa.
    En lainkaan vastuuttomissa, sillä olenhan myös psykonomi.

Narratiivinen lähestymistapa kaikenlaisiin ongelmiin on minun intohimoinen ratkaisukeskeinen elämäntapani.

Se siitä. Ei ihminen mitään ole ja siksi tämä foorumi kannattaisi PYHITTÄÄ hengellisille asioille, eikä udella kirjoittajien taustoja.
    Rakastan erityisesti mielenterveyskuntoutujia.
  6. Hyvin tunnet Sanan, mutta mikset laittanut sitä Vanhan Testamentin listaa?
    No minäpä esittelen, miksi Ilmestyskirjan 12 sukukuntaa ei todellakaan vastaa Vanhan Testamentin 12 sukukunnan listaa!

Tosin tulen teikäläisiltä taas saamaan herjaa sellaista, että muistelen ikivanhoja kirjoituksia.
    Ja onhan se niin, että mitäs vanhoista - onhan meillä Jeesuksen viimeinen tahto - Ilmestyskirja!

DAN - MANASSE

Josoef sai Egyptissä valtiovarainmninisterinä ollessaan Efraimin ja Manassen.
    Hänen veljensä Daan ei eesaun lailla ollut lainkaan kiinnostunut hengellisistä asioista.
    Vaan jäi laivanvarustajan puuhiin, kun olisi pitänyt Israelin rajoja puolustaa.

Niinpä Jumala vaihtoi Daanin suvun Manassen sukuun ja se on peruuttamatonta.
    Siksi Ilmestyskirjan 144000 joukossa tulee olemaan 12000 manasselaista -daanilaisten sijasta.
    Näin opettaa virallinen ja luotettava Raamattu.

Ilm. 7:6
    Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

MUISTATHAN, että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo oksentavansa ulos suustaan välinpitämättömät?
    Daanin heimo lankesi pakkosiirtolaisuduen jälkeen TÄYDELLISEEN välinpitämättömyyteen.
    Josoefin Manasse nousi tilalle.

Hes 48:1
    "Nämä ovat heimojen nimet: Maan pohjoispäässä, Hetlonin tiestä, Lebo-Hamatista ja Hasar-Enanista alkaen, Damaskoksen alueen ja sen vieressä olevan Hamatin alueen eteläpuolella on Danin heimon osuus, joka ulottuu maan poikki idästä länteen.

Daanin oli hyvä käydä kauppaa Välimeren laivojen kanssa, kun hänen maa-alueensa kulki halki Israelin. Kuitenkaan hän ei välittänyt puolustaa maata.
    (Hesekiel kirjoitettiin pakkosiirtolaisuudessa, Babyloniassa.)

Aam. 8:14
    ne, jotka vannovat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: "Niin totta kuin sinun jumalasi elää, DAAN, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot!" -He kaatuvat eivätkä enää nouse.

1.Kun.12:30
    Tämä koitui synniksi, sillä kansa alkoi käydä patsaiden luona, toiset Betelissä, toiset Danissa. [2. Moos. 20:4 | 1. Kun. 13:34, 14:9,16; 2. Kun. 10:29, 17:21,22].

Daanilaisille laivakauppa oli tuttua jo tuomarien ajalta. Lopulta se koitui niin synniksi, että se heimo on Ilmestyskirjassa vaihdettu Manasseen.
    Muutoin lista on sama noiden 12 veljesten syntymästä aina ikuisuuteen asti.

Tuom 5:17
    Gilead jäi aloilleen Jordanin taakse. Miksi viivytteli Dan vieraiden laivojen luona? Asser pysyi meren äärellä, jäi lahtiensa rannoille. [Joos. 13:24, 19:24,40].
  7. OLEN OIKEASSA, SILLÄ RAAMATTU ON OIKEASSA JA PYHÄ HENKI

Tietysti ymmärsit, mihin t.F. pyrki esityksellään ja minäkin ymmärsin - mutta esittämääni Raamatun totuutta vastaan ette mitään voi, vaikka kuinka herjaisit Jmalaa ja Hänen uskovaisiaan!

Niinkuin ette voi tehdä tyhjäksi Jes 53. lukua, joka on Raamatun avainluku - niin ette myöskään sen jälkeistä lukua!!!

Jerusalem, hylätty vaimo, saa armon - Jes 54.

1 Riemuitse, hedelmätön, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, hylätyllä, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra.
    [Jes. 49:20; Gal. 4:27]
    2 Tee telttasi sija suureksi, levitä säästelemättä kangasta asumustesi katoksi! Pidennä köydet, iske lujaan vaarnat!
    [1. Moos. 26:22+]
    3 Sinä laajenet oikealle ja sinä leviät vasemmalle, sinun jälkeläisesi perivät muukalaisten maat ja asuttavat autioiksi jääneet kaupungit.

4 Älä pelkää, ei sinua enää nöyryytetä, älä häpeile, et sinä jää häväistyksi. Nuoruutesi nöyryytyksen sinä saat unohtaa etkä enää ole muistava leskeytesi häpeää,
    5 sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi.
    [Room. 3:29]
    6 Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.

7 -- Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. [54:7,8: Ps. 30:6]
    8 Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
    9 -- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä. Silloin minä vannoin, etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli, ja nyt minä vannon, etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa.
    [1. Moos. 9:11]

10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. [Matt. 24:35]

Uusi Jerusalem

11 Sinä onneton, myrskyn piiskaama, sinä jota kukaan ei lohduta! Malakiitilla minä peitän sinun seinäsi, minä lasken sinun perustuksesi safiireista,
    [54:11,12: Tob. 13:16; Ilm. 21:19,20]
    12 rubiineilla minä päällystän sinun muuriesi harjat, sinun porttisi minä rakennan vuorikristallista ja jalokivistä koko sinun ympärysmuurisi.
    13 Herra itse on opettava sinun poikiasi, runsas on lastesi onni ja rauha.
    [Jer. 31:34; Joh. 6:45 | Room. 5:1]

14 Kun oikeus on sinun perustuksesi, sinä kestät. Olet kaukana sorrosta, sen uhka ei enää sinuun yllä, olet vapautunut pelosta, ei se enää sinuun pysty.
    15 Jos joku hyökkää kimppuusi, minä en häntä auta. Joka hyökkää kimppuusi, se sortuu jalkojesi juureen.
    [Room. 8:31]
    16 Minä olen luonut sepän lietsomaan hiilten hehkua ja takomaan asetta käyttäjän käteen, olen myös luonut tuhoojan tuhoamaan,

17 ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.

Asia on myös Ilmestyskirjassa selväksi puhuttu.
    Ja tiedämme - alex-kasi siitä alkoi ensimmäisenä varoittaa - ettei Ilmestyskirjasta saa mitään jättää pois, kun opetetaan ja uskotaan!

OSALLISUUS PYHÄÄN KAUPUNKIIN OTETAAN POIS SILTÄ (TIETYSTI MYÖS IANKAIKKISEN ELÄMÄN OSUUS) JOKA KIELTÄÄ JERUSALEMIN, ISRAELIN JA JUMALAN YHTEENKUULUVUUDEN.

Ilm 22:19
    Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.

VAIN LAPSENMIELISILLE

Kun viisaat oppineet eivät alla olevaakaan kohtaa ole voineet poistaa Raamatusta - tiedämme, että Raamattu on tosi ja toimiva; tavallisen ihmisen hyväksi.

Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [10:21,22: Matt. 11:25-27].
  8. "Mitä Raamattu sanoo tuhatvuotisesta?"

Mutta on aivan eri tason asia, mitä Raamattu sanoo ja mitä Ellen-tyttönen sanoo.

Suoraan Raamatusta löydät totuuden 1000-vuotisesta rauhan ajasta. Jos tahdot tietää totuuden - ja päästä osalliseksi totuuduesta.

Sillä toden totta - kyllä totuus 1000-vuotisesta koskettaa jokaista kristittyä. Alkuun totuudessa pääsee lukemalla Ilm 20:1-6 sekä Sak 14. luku.
    Viitekohtien ja profeettojen viimeisten lukujen kautta aukeaa vaikka kuinka paljon totuutta 1000-vuotisesta rauhanajasta Maan päällä.

Iankaikkisuus, muuten, kestääkin sitten hieman pitempään kuin vaivaiset 1000 vuotta.
    Daavid eli noin 1000 vuotta eKr. Hän on lähempänä Kristusta kuin me, mutta me lähempänä 1000-vuotista.

Sak 14:4-5

4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
    [Aam. 1:1 | Juud. 14].

Herää, sinä joka olet valittu armon perilliseksi!
    Lue tuo loppu uudelleen - ja ymmärrä myös:

"Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan."

Mitä mahtanee tarkoittaa tuo, että sitten - kun on astunut Öljymäelle ja tuhonnut antikristuksen joukkoineen - tulee Jerusalemiin ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan? eiköhän juuri sitä, mitä siinä lukee, eikä jotain muuta.
  9. JUMALAN HULLUUS ON IHMISEN MIELTÄ VIISAAMPI

- se häävieraan vaate ei ole oppi, vaan lahjavanhurskaus sille joka uskoo

Huijaan teidät mukaan USKOMAAN siihen Jumalan hullutukseen, että Israel on Jumalan vaimo - vertauskuvallisesti - ja me Jumalan lapset olemme Heidän lapsiaan!

Olemme ottolapsia ja häävieraita.

1. Kor. 1:21
    Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Jer 30:17
    Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.

Ilm 21:2
    Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Matt 22:9
    Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'

Matt 22:11-12
    11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
    12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

Matt 22.13
    Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt 22:14
    Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Ilm 6:11
    Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.

Jes. 64:6
    Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.
  10. Nyt, Timo, heitit aivan surkean vitsin - ihan tässä tuntee itsensä matoseksi, kun joutuu tuollaista lukemaan.
    Tiedät vallan hyvin, että on tuleva tuhannen vuoden rauhanaika, jolloin ei aseistusta edes ole.
    Sillä saatana on sidottuna syvyydessä.
    Mitta isä salaa tämän kaikilta viisastelijoilta - Hänellä on valta ja oikeus niin tehdä.
    Vain NÖYRÄT saavat armon.

Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [10:21,22: Matt. 11:25-27].

HERRAN PÄIVÄ - ENNEN JA JÄLKEEN

1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi SISÄLLÄ.

2 Minä kokoan KAIKKI KANSAT taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ENNENKIN vihollisen hyökätessä.
    [Jes. 42:13]

4 Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN.
    [Aam. 1:1 | Juud. 14].

6 SINÄ päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
    [Ilm. 21:25]

8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
    [Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]

9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
    [Mal. 1:11]

10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka.
    [Ps. 48:3; Jes. 2:2; Miika 4:1 | Jer. 31:38]

11 Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa.
    [Mal. 3:24]

12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.

14 Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.

15 Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.

16 KSIKKI jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
    [Jes. 66:23]

17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
    [Jes. 5:6]

18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.

19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.

20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat.
    [2. Moos. 28:36]

21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.
    [Hes. 44:7; Joel 4:17 | Mark. 11:15,16].

Amen!