Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. KUMPI VOITTAA ?

Seraja opettaa, että oppi sammumattomasta helvetsitä on antin helvetti-oppia, eivätkä muut adventtipastorit ilmaise olevansa toista mieltä.
    Taistelu jää Jumalan ja Serajan väliseksi.
    Mutta entäs antti? Antti vain siteerasi Jeesuksen sanoja. Antti ei ryhdy arvuuttelemaan, kuinka kauan tai vähän kestää, että iankkainen sielu on helvetin kuluttavaisessa tulessa kulunut olemattomaksi. Sillä Jeesus käyttää sanontaa "sammumaton tuli", jotenka tuli ei tule kesken loppumaan.

Kysehän on VAIN niiden ihmisten tuomiosta, joille ei pelastus Kristuksessa kelpaa vielä viimeisessä hengenvedossakaan. Jumala siis on pitkämielisen rakastava.

TURVAUDU JEESUKSEEN - ÄLÄ JÄÄ JUMALAN VIHAN ALLE

Mark 9:43-50:

43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
    48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
    50 Suola on hyvä; mutta jos suola käy suolattomaksi, millä te sen maustatte? Olkoon teillä suola itsessänne, ja pitäkää keskenänne rauha."

Jäädään katsomaan sitä. sillä painiottelu näköjään on kiihkeästi käynnissä - Serajan sisimmässä.
    Toivon, että Seraja voittaisi niinkuin Israel!

1. Moos. 32:26-32 :

26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
    27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".

28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
    29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.

30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".
  2. Suoralta kädeltä voi arvostella tuo profetia VÄÄRÄKSI. Että muka adventtikirkot vain puolillaan 14.7.

Minä, Antti, kehottaisin Israelin Jumalan lainkuuliaisia menemään ERITYISESTI ensi lauantaina (14.7.)adventtikirkkoon.
    Juutalaiseen kalenteriini on merkitty lauantaihin lisuke "sapatti" ja vuosi on nyt 5767.
    Sivumennen sanoen, 10.7 kohdalla on hyvä raamatunkohta - Jes 30:19. Kuuluisi kylläkin olla kohta 3.Ms.23:27.

OIKEA PROFETIA RAKENTAA - EI HAJOTA

Profeettain henget tosin ovat profetoiville alamaiset, 1.Kor.14:32 - MUTTA myös raamatullisuudelle. Mutta eihän Jeesuksen Testamentissa edes mainita "sapattikokousta".
    Se pyhäpäivä ja jumalanpalvelus, jota noin 100 v. jKr. alettiin kristittyjen keskuudessa viettää, ja myöhemmin siitä tuli koko sivistyneen maailman käytäntö - sillä ei ole mitään tekemistä käsitteen "sapatti" kanssa.
    (Historian tuntijoilta, tutkijoilta sitä voi kysyä, jos TODELLA rakastaa totuutta kyseisen asian suhteen.)
    Jotenka Henki ei anna minkäänlaista ilmoitusta sapattikokouksia koskien.

Ja vaikka sattuisikin käymään, kuten ennustat, mikä merkitys ja tarkoitus sillä olisi?
    Pyhä Henki ei huvin vuoksi ole lähetetty - sitäpaitsi Hän on Puolustaja. Ei siis suostu tuomariksi jonkun puolesta jotain vastaan.
    Mutta jos vaikkapa adventisti on kokouksesta poissa laupeuden töiden takia - kiitos Herralle siitä! Viittaan Luuk 10:28-38.
    Viite siksi, ettei joku ajatteleamton taas tätäkin väittäisi antin omaksi höpinäksi.

Nimittäin hengellisessä kielenkäytössä samarialaisuus on laupeuden astiana olemista ja silloin voi monta juhlakokousta jäädä väliin. VAIKKA laki vaatii sekä 7. pvänä että 8. pvänä saapumaan juhlakokoukseen - 3. Moos.23:36, 4. Moos.29:35, 5.Moos.16:8.
    (Yllä mainitun infon suuntaan vain irtojakeita rakastavalle jäännökselle).

SAMARIALAISUUS, KOKOUKSET, SAPATTI

Sekä maailma että myös lainopettajapapit tulkitsevat samarialaiset roskaväeksi, eikä edes armahduksen arvoisiksi. Mutta Jeesus samaistuu mieluiten samarialaisiin ja syntisiin.

Luuk. 10:33    Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.    
    Luuk. 17:16    ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.    
    Joh. 8:48    Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"    

Jos kirkot todella ovat vain puolillaankokousaikaan - sentään kaikki papit paikalla - ja jos se johtuu siitä, että ihmisistä on tullut laupiaita - niin SIINÄ TAPAUKSESSA on Henki heitä rohkaissut uskaltamaan olla poissa ja siinä tapauksessa outo ennustuksesi on todettava oikeaksi.

Hoos. 6:6
    Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja.

Luuk 10:28-38 :

28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".   
    29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"   
    30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.

31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.   
    32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.   
    33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.   
    34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.

35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.   
    36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"   
    37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".   
    38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.   

Ota Jeesus sydämesi kotiin!
  3. >

Just joo. Ensin leimaatte minut lukijain silmissä rakkaudettomaksi. Mm. väittämällä, että koko helvetti-oppi on antin idea, eikä Kristuksen.
    KAIKKI kirjoituksenne tähän mennessä ovat vakuuttaneet, ettei helvettiä ole. Ja sillä juuri on pyritty leimaamaan minut paholaisen lähettilääksi. Tunnustatteko NYT minun olleenkin oikeassa ts. raamatullinen julistaja?

Nyt sinä sanot: "Me katsomme ...", saas nähdä, "katsovatko" muutkin vastaisuudessa tuosta uudesta näkökulmasta, joka on sekin vielä sangen pettävä käsitys asiasta. Kuinkas muuten, ikuisen olennon kohdalla voisi jossain vaiheessa "palamisprosessi" lakata kesken kaiken jossain vaiheessa?

EI RAAMATTU, VAAN "ME KATSOMME . . . "

"Me katsomme" - niin, katsomme, että ihminen vain hetken kärsii pientä rangaistusta suuren suuresta pahuudestaan. (Ne joille Kristus ei kelpaa).

Mutta tämä on itse rakkauden - Jeesuksen - idea:
    Mark. 9:48
    Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Se on Jumalan rakkautta, että ihan viimeiseen hengenvetoon asti Jla on kärsivällinen ja sitten vasta tulee tuomio. Todellinen tuomio, jonka vastapainoksi vastaavasti kiusatut ja vainotut saavat armosta suuren "palkinnon".

Jos opetamme sitä valhetta, ettei mitään isoa rangaistusta tule, niin pahantekijä kääntyy vain hiukan, takertuu sopivan helppoon oppiin, joka antaa väärän rauhan. tämä on VIELÄ petollisempaa kuin julkijmalattomuus.

Matt. 5:22
    Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Matt. 18:9
    Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen.

Matt. 23:15
    Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Matt. 23:33
    Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
  4. Ei selvinnyt, mitä tuo lause tarkoitti, tuo "Rakkaus Kristulsessa on uskomme ydin".
    Raamatusta ei myöskään löytynyt viitausta sen sisältöön.
    Sanaparin "Rakkaus Kristuksessa" tarkoitus tuossa yhteydessä, jäi sekin hämärän peittoon. Kuten tuon "uskomme ydin" merkitys.

Ehkä sillä oli tarkoitus korostaa sitä totuutta, että rakkaus ja usko pitävät täysin yhtä:
    Gal 5:6b
    Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

Tai:
    Room. 4:16
    Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.

Ehkä sillä haluttiin nostaa esiin myös Kol 1:27 julkituomaa jumalallista salaisuutta. Sillä eihän monikaan kiinnostu uskonasioista, ellei siihen houkuta uskovaisen olemus. Että siinä näkyy epätavallista epäitsekkyyttä ja pyyteetöntä rakkautta.

Kol. 1:27
    Joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

Jotta olisimme maailmalle toivo, meissä tulee runsaasti asua Jeesuksen sanaa, jolla neuvomme toinen toistamme viisaasti. Kiitollinen sydän on vastaanottavainen.

Kol. 3:16
    Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

1. Tess. 2:13   
    Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

RAKKAUS KOETELLAAN

Seraja-m55 kyllä kirjoitti avartavasti rakkaudesta ja hyvä niin. Hetken näytti siltä, että Seraja ottaisi pitkän askeleen kohti rakentamista ja rakentumista. Mutta TULIHAN SE SIELTÄ - se opeista kiisteleminen ja Jeesuksen sanojen - ettenkö sanoisi: Jeesuksen - kieltäminen.

Seraja aivankuin flirttailee aivan lähelle - ja sitten kertoo hinnan. Tässä tapauksessa yhteyden ja riidattomuuden hinta olisi se, että puolet Jeesuksen sanoista täytyisi hyljätä.
    Aluksi hän tietysti tapansa mukaan kiivailee lain puolesta. Mutta sitten hän tuo esiin aivan uutta ja todellakin puolet Jeesuksesta - Totuudesta - hän hylkää kepeästi.
    Koeteltu rakkaus ei tekisi niin. Että kieltää sen, mistä on pelastettu sekä kieltäytyy rakentavasta yhteisymmärrykseen pyrkimisestä, vaikka juuri on siitä toitottanut.

>

Tuo oli Johannesta, joka näyttää kelpaavan Serajalle - ehkä Ilmestyskirjan vuoksi. Mutta sehän on "Jeesuksen Kristuksen Ilmestys" ja helvetille Jeesus siinäkin laittaa puolet painoarvosta. Seraja syyttää Jeesusta valehtelijaksi, mitä tulee totuuteen helvetistä.

JOS SERAJA OLISI SAANUT TUON ILMESTYKSEN, NIIN ARVATENKIN OLISI HELVETTI-KUVAUKSET JÄTTÄNYT POIS.
    MUTTA "RAKKAUDEN APOSTOLI" RAKASTI MYÖS TOTUUTTA JA HALUSI OSOITTAA, MISTÄ RAKKAUS MEIDÄT PELASTAA.

JULISTAN HELVETTIÄ VASTAAN

Jeesus antoi henkensä taistelussa helvettiä vastaan. Siksi minä saarnaan evankeliumia helvettiä vastaan. Mikä on "kirkkauden toivo"? Eikö juuri se, että helvetti on voitettu. Että jokainen joka panee toivonsa Kristukseen, välttyy helvetin rangaistukselta.

Jokainen ihminen on - niinkuin Jeesus sanoo - "ansainnut helvetin tuomion".
    Mutta Jeesus ansaitsi armahduksen niille, jotka panevat toivoinsa Hänen kirkkauteen.
    "Kristus teissä, kirkkauden toivo".
    Toivottomasta iankaikkisesta rangaistuksesta Jeesus meidät pelastaa.

Sillä itsessämme me OLEMME rakkaudettomia ja itsekeskeisiä. Olemme täysin vastoin sitä, mitä meidän tulisi olla ja mitä Seraja aluksi niin kaunisiti kuvaili. Mutta Seraja kohta sen jälkeen ikäänkuin palaa oksennukselleen - inttämään jäkkeen kerran laista, vaikka jo Paavali sanoo, että ne ovat turhia väiteltäväksi.

Rakakudettomuus Herraa kohtaan menee niin pitkälle, että Seraja kieltää Jeesuksen todistuksen, tämän: on taistelu helvettiä vastaan, helvetin ansioita vastaan.

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Kun sidotaan oppeihin, tehdään käännynnäisiä ja se voi lopulta johtaa helvettiin - varoittaa Jeesus. Ei tyhjänpäiväiseen tyhjiin raukeamiseen, vaan "eristysselliin", helvettiin.
    Meidän tulee vain rakastaa, mutta "kosto on Jlan". Ja Jeesus puhui paljon helvetin rangaistuksesta.
    Olematon rangaistus se olisi, jos vapautettaisiin vain olemattomaksi.

Helvetin pimeyttä vastaan, kirkkauden puolesta
  5. VAIN JUMALAKO IKUINEN?

Silloin kaikki Raamattua myöden olisi turhaa - syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme.

Niin hirvas kuin Uskova_1 ja muut armon lapset käsittävät, mikä paikkansa kullakin Raamatun kohdalla on.

Myös minulle Jumala on käsittämättömässä armossaan suonut viisautta ylhäältä.

Tietenkin kuolemattomuudella tarkoitetaan sitä ainoaa kuolemattomuuden LÄHDETTÄ, kun sanotaan: "Vain Jumala on kuolematon".

Joh. 6:63
    Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Joh. 6:68
    Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat.

Mikään ei katoa OLEMATTOMIIN, selvitti jo Albert Einstein. Mutta ainakin minulta taitaisi mennä pää pyörälle, jos kuuseen kurkottaisin lukiessani Raamatun kuvauksia 2iankaikkisesta iankaikkiseen".

Asiayhteys aina ratkaisee, missä mittasuhteissa liikutaan. Kun Raamattu puhuu "iäti pysyvästä maasta", kuvatessaan tässä katoavassa maailmankaikkeudessa sijaitsevaa Maata, niin vain Henki osaa selittää sen oikein.

Saarn. 1:4
    Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.

Saarn. 3:14
    Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

Jes. 34:10
    Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu; se on oleva raunioina polvesta polveen, ei kulje siellä kukaan, iankaikkisesta iankaikkiseen.

Oleellisin ja luotettavin totuus on, että Kristuksella ON iankaikkisen elämän sanat.
    Kenenkäs muun tykö sitten menisimme, ellemme Hänen - uskon sana vastaanottamalla!
  6. Hyvä adventtipastori. (Tämä on vain kohteliaisuus, sillä Jeesus tietää sanoa, ettei "kukaan ole hyvä paitsi Isä yksin").

Tässä lisää antin helvetin oppia:

Älä pelkää kuitenkaan, sillä pilkanteko - ei edes jumalanpilkka, Mark 3:28 - sinänsä vie helvettiin. Vain Pyhän Hengen pilkka aiheuttaa ikuisen rangaistuksen pimeyden ympäröimässä helvetin tulijärvessä.
    Ja Hengen pilkkaahan ei ole vajavaisten kirjoitusten pilkkaaminen, vaan Jumalan tekojen halveksiminen on Hengen pilkkaa, Mark 3:23-30. Joista, Jlan teoista, teoista suurin on se, että Jumala armossaan antaa uskon Kristukseen.

Tiedäthän tämän kullanarvoisen, lohduttavan sanan:
    Kun Jeesus sanoo, että veljeään panetteleva on ANSAINNUT helvetin tuomion, niin Hän itse on sen tuomion jo kärsinyt puolestasi. Vain siirrät syyllisyyden Hänen päälleen. Niin vähällä panettelun synnistä selviää.

Jes. 53:10
    Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Selkokielelle käännettynä Hengen pilkka tarkoittaa käytännössä sitä, että ei vielä viimeisen hengenvetonsakaan aikana vastaanota sovitusta. Sillä Jlan tekohan se on, se että uskomme Häneen, jonka Jla on lähettänyt, Joh 6:29.
    Teemme Jlan tekoja siinä, kun "panemme Hänen sielunsa vikauhriksi".

MISTÄS MEIDÄT PELASTETAAN?

Kevytmieliset kirjoittajat pakottavat minut ottamaan kantaa Jeesuksen helvetti-opetukseen ja tietysti niin tulen Jeesuksen lailla syyllistyneeksi ihmisten vaivaamisen pelottavalla asialla. Minun mielestäni Jeesuksen ei olisi pitänut lainkaan puhua helvetistä.

Toisaalta: mistä meillä on tarve pelastua, ellei iäti kestävästä rangaistuksesta. Jlan oikeudenmukaisuus ja uskollisuus vaatii, että ne jotka eivät LOPULTAKAAN lakkaa kiusaamasta Hänen rakkaitaan, saavat rangaistuksen, eikä vain jotain tyhjänpäiväistä tyhjiin raukeamista. Siksi Jesus puhui hieman myös helvetistä.

MUTTA helvetti ei ole ihmistä varten, vaan aivan toisenlaisia ikuisia olentoja varten - pahuuden henkivaltoja varten, sitten kuin tämä maailmankaikkeus alkuaineineen kuumuudesta sulaa ja katoaa. Sillä "heille ei enää ollut sijaa taivaassa".

Tiedämmekin vain Juudas Iskariotista, Pedon väärästä profeetasta ja Pedosta varmuudella - ei antti, vaan Jeesus sen sanoi - että helvettiin joutuvat.
    Paikka siis on valmistettu ja noiden kolmenlaisten kaltaiset siihen saatanalle valmistettuun paikkaan "sijoitetaan". Sillä he eivät voi kestää Jumalan läsnäolossa, vaan häveten rangaistuspaikkaansa pakenevat - ja myöntävät, että se on oikeus ja kohtuus.

Joh. 6:70    
    Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
    Joh. 17:12
    Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Ilm. 19:20    
    Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

PERKELEELLE VALMISTETTU

JOS iankaikkinen rangaistus olisi vain tyhjiin raukeaminen, olemattomaksi tuleminen - sanoisiko Jeesus: "valmistettu"?

Matt. 25:41    
    Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

Ps. 139:8
    Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

Kiitos Jlalle, että uuden liiton pyhien ei tarvitse alhaalla tuonelassa odotella iankaikkisuutta, vaan ylhäällä paratiisissa! Riittää, että elämäsi viime hetkillä uskot sovituksen kohdallesi, niinkuin ristin ryöväri.
    Mutta älä luota itseesi, sillä ET tiedä, milloin hetkesi lyö.

Luuk. 23:43    
    Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Luuk. 12:20
    Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

Matt. 24:44    
    Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
  7. ILOSANOMAA YKSINKERTAISILLE -kuten minä

1. Kor. 1:21
    Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.

Room. 3:19
    Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä,

Luuk. 10:21
    Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Paavali julistaa hulluja vielä tänäänkin:

Ap. t. 26:24

Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".

Apt 26:27-31 :

27 Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
    28 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".

29 Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
    30 Niin kuningas nousi ja maaherra ja Bernike sekä ne, jotka istuivat heidän kanssansa.
    31 Ja mennessään he puhuivat keskenänsä sanoen: "Tämä mies ei ole tehnyt mitään, mikä ansaitsisi kuoleman tai kahleet".
  8. VUOROVAIKUTUSFOORUMI OPETTAA ENEMMÄN

Kirjekurssi on huono idea. Olen toki käynyt Kirjatoimen "Kirjeellisen Raamattukurssin", Arkeologiakjurssin, Ilmestyskirjakurssin ja ehkä muitakin.

Sekä monien muiden suuntien kursseja, Raamattuopistoa, Raamattukoulua, teologiaakin.

MUTTA ei mikään niin paljon ja nopeasti ole opettanut, kuin tämä foorumi. Sillä se on vaatinut etsimäöän vastauksia Raamatusta ja omasta sydämestä - kuitenkin ennen kaikkea Ylhäältä.

Harvat kirjekurssit tai raamatulliset opinahjot sallivat haastavien kysymysten esittämistä saati sitten vastauksia niihin. Tällä foorumilla joutuu itsekin koettelemaan sen, mitä on oppinut.

kirjekurssi on mielestäni kaikkein huonoin idea. Parasta on minun mielestäni Jukka Norvaannon "Raamattu kannesta kanteen" radio Deissä iltayhdeksältä joka arkipäivä.

SAPATTITOTUUS = TOTUUS SAPATISTA
    Sapattitotuus on sapatin SISÄLTÖ.

Viikkosaaptti ja juhlakokous Egyptistä vapautumisen muistamiseksi:

2.Moos.31:12-18. 5. Moos.5:12-15. 5.Moos.16:8.
    4.Moos.15:32-36.

Vuotuinen paastollinen sapatti=suuri sovituspäivä

3.Moos.23:26-32.

Elonkorjuujuhla=sapattiviikko on se 7. viikko
    (6 viikossa siis tuli sato saada talteen).

5.Moos.16:9-13.

Monta muutakin sapattia, joilla tietty tarkoitus tietysti. Tuskinpa Jumalalla on sitä vastaan, että kristittykin viettäisi sapattia. Ihmistä vartenhan sapatti on. Niinpä kaiken a ja o siinä on, minkä sisällön itsekukin sille laitamme. Sapatin Herra siunaa kaikenlaiset asialliset tarkoitusperät, "vapauden lain" puitteissa.
  9. Vai olet muka tutustunut A. Kantolaan - ethän ole tutustunut edes A. Kantolan kirjoituksiin.
    Jotta olisit havainnut, että raamatun asiaa punuu ja Raamatun hengessä. Asiakokonaisuuksia ja viitekohtia myöden silloin kun tarpeen on.

MIKÄ IHMEEN LUMOUS

Armonoppi ei lumoa, vaan vapauttaa. Sensijaan lainkiihkoilun lumosta olen koettanut varoitella.
    Sillä ihminen helposti, uudellen ja uudelleen lumoutuu omiin töihinsä ja lainalaisiin saavutuksiin. Huono puoli on se, että alkaa luottaa itseensä.

Gal 3:1-3

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
    2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
    3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?

Kun väität tuntevasi minut ja löytäneesi itse saatanankin sydämeni syvyyksistä, niin aprikoin, että oletkohan milloinkaan tullut mihinkään pelastukseen.

Vaikka sinun evankeliumisi olisikin saatanan etsimistä lähimmäisten sydämistä, niin minä jatkan Paavalin julistaman evankeliumin opettamista.
    Se on jokseenkin v aloisampaa ja antoisampaa.
    Tahtoisin löytää Kristuksen tuntemisen jokaisen sydämestä. Eikä tosiaankaan vain ajatusmaailmasta tai mielikuvituksesta, vaan sisimmästä.

Kol. 1:28
    Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

Jos jo evankeliumin peruustotuuksien esiin tuominen on "häiriköintiä", niin mitä olisikaan syvällisempi opetus. Paavalilla on kokemusta siitäkin. Että saa kuulal kunniansa, kun häiritsee itsemielestään viisaiden väärää rauhaa.

Ap. t. 24:5
    Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies.

Miksi ylipäätään aloit lukea A.Kantolan kirjoituksia? Sillä eiväthän ne ole edes tarkoitetut sinulle, vaan Sanan nälkäisille.
  10. >

No sinähä olet herkkähipiäinen (advari?). ensin tekeydyt jumalattomaksi ja sanot höpön höpöksi Jumalan ennalta-asettamiset.
    Kun oikaisen sinua, koskien maailman törkeintä tahallista tahallista väärinkäsitystä - että Jumala mokasi, eikä siksi ole uskottava - niin alat riehumaan kuin viikinki.

Tekeydyt tai olet tuossa loukkaantumisessasi tyypillinen tosikkomainen advari. Minkähän roolin seuraavaksi otat? Tuskin sinulle kelpaa raamatullinen rooli - tämä: armosta te olette pelastetut, uskon kautta; ette itsenne kautta.

Väität minua yksinkertaiseksi, jota olenkin; mutta se ei haittaa näin yksinkertaisessa asiassa.
    Lisäksi väität minun halventavan muita. Onko siis evankeliumin julistaminen halventamista?

Mutta kuinka voidaan armon evankeliumia julistaa, ellei saa toteennäyttää, että armahdusta tarvitaan.

ENKÖ MUKA NÄE OMAA VAJAVAISUUTTANI?

Juuri siitähän tiedän, siitä että itse olen vajavainen ja olin poispoikennut - vain siitä tiedän, että myös sinä.
    Jumala ei mokannut, vaan minä ja sinä.

ÄLÄ LUOTA ITSEESI

Te, jotka itseenne luotatte, tehän rukoilette - Sana sen paljastaa - vain itseksenne.
    Mutta Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen vapauttaa sellaiseen rukoilemiseen, että kykenee rukoilemaan jopa Isä meidän -rukouksen. Se rukous kiitää aina taivaisiin asti.

Luuk 18:11-12
    11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
    12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'