Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se oli hyvä ja osuva vertaus. Tapsa osaa laulaa monenmoisia lauluja ; rempseitä ralleja sekä klassisia sävelmiä.
21.02.2007 13:05
Hyi ällö ! Siinä sitä on niin siirappinen poppoo ,ettei pahemmasta väliä. Sen makeilevan laulusolistin yli-imelää ääntä kuunnellessa tulee kyllä sellaseen sokerihumalaan, että teksi mieli oksentaa. Karseeta suorastaan !
En ole niin masokisti ,että olisin tuota Iskelmägaalaa kuunnellut, mutta kun kävin Iskelmän sivuilla katsomassa sitä kuvagalleriaa, niin näytti siltä, että sinne oli onnistuttu keräämään yhteen enemmän tai vähämmän äklöttäviä esiintyjiä enemmänkin, aina kähisijä Paula Koivuniemestä, kimottaja Mikko Siltalaan...
Kaikenhuippuja oli ne kuvat ,joissa Kari Tapio oli taas tuttuun tapaansa naama muikeana ja mairena, teräväkärkisissä rotantappo-kengissään luovuttamassa Paula Koivuniemelle kultalevyä( Yllätys, yllätys !)
21.02.2007 12:58
Aina te kans oikein hakelmalla hakemalla löydätte Tapsasta jotain kalvettavaa. Tapsa tekee ammattitaidolla ja hyvin laulajantyötään, ja kyllä varmaan harjoittelee uusia biisejä, mutta ainahan niiden esittäminen ekan kerran elävän yleisön edessä jännittää enemmän, kuin jonkun tutumman ja satoja, ehkä jopa tuhansia kertoja esitetyn biisin laulaminen.
21.02.2007 12:02
Kyllä Manne on sen verran pitkään Tapsan uraa seurannut ,että tietää siitä kyllä yhtä ja toista, niinkuin täälläkin on huomattu. Tuskin tarvitsee kovinkaan paljon mihinkään googlettamiseen turvautua. Kaikkia asioita ( vuosilukuja, nimiä...) ei tietenkään voi muistaa aina ulkoa.
19.02.2007 19:15
Olen miettinyt pääni puhki, mutta en millään keksi sitä toista biisiä... Mahtaakohan Mannekaan sitä keksiä ?
19.02.2007 19:11
Olihan ne ihan hienoja autoja ( Se Bemarin avoauto ja maasturi Porche), joita Tapsa siinä pääsi koeajamaan, mutta kyllä Tapsan oma auto oli kaikista tyylikkäin (Kolmen litran moottorilla varustettu diesel Bemari).
Tapsa otti vaan vähän turhan varmaanpäälle sen nopeusajon.... Hävisi niukasti 10 sekunninsadasosaa sille juontajalle.
19.02.2007 18:49
En tiedä ,että ymmärsinköhän mä tämän kysymyksen oikein, mutta ainakin "Nuoruuden tango" nimisessä biisissä esiintyy Olavi Virran nimi. Tapsa laulaa siinä ,että " Olen kuunnellut Olavi Virtaa, jonka tangoon mä tyttöni vien..."
18.02.2007 22:25
UPEETA! :D
Arvaa vaan olisinko mä halunnut olla tuolla konsertissa myös.
"Laulava tyttö" sopii Tapsalle just tosi hyvin, kun se on sellanen rempseä laulu ( vähän samantyylinen, kuin "Tytön huivi", josta tykkkään kans tosipaljon varsinkin just Tapsan laulamana), "Balladi" ja "Kyläntiellä" on upeita myös. Sitä "Itkevää huilua" en olekkaan koskaan vielä Tapsan laulamana kuullut.
ps.Juttelitko Tapsan kanssa mitään ?
18.02.2007 20:53
Olen kuullut jostain "Stefan Folk"- nimestä... tiedä sitten ,että oliskohan Tapsa sillä nimellä esiintynyt joskus....
Tuo toinen kysymys on kyllä tosi vaikea. Mä en kyllä siihen osaasanoa yhtään mitään. Manneen mä luotan ,että hän sen oikean vastauksen sieltä ainakin pläjäyttää.
17.02.2007 01:14
Kuuntele musiikkia korvilla äläkä persreiälläsi. Tapsan ääni ei todellakaan ole ohentunut, eikä heikentynyt. Päinvastoin. Nuorempana Tapsan ääni oli ohuempi ja hentoisempi jossain lauluissa kuulosti vähän nasaalilta ja falskiltakin. Iän myötä se on tullut vaan jylhemmäksi, komeammaksi ja miehekkäämmäksi. Ääni on tullut sellaseksi pehmeämmäksi ja lämpimämmäksi myös. Sitä on entistäkin miellyttävämpi kuunnella.
ps. Hyvästä viinistä ei todellakaan tule vanhemmiten mitään etikkaa ( paitsi ehkä sinun tekemistä viineistäsi). Vanhemmiten viini kypsyy, täytelöityy, jalostuu ja tulee vivahteikkaammaksi, yms.
Ja hyvän viinin lailla Tapsakin on vaan kokoajan jalostunut paremmaksi vanhemmiten
17.02.2007 00:41
Mä en oikein noista puolue ja politiikka-asioista niin kauheasti välitä, enkä seuraa ,että kuka mitäkin kannattaa, muttasen mä vaan sanon ,että kyllä Tapsa on laulajana ihan eri planeetalta, kuin joku Kari Tapio.
17.02.2007 00:34
Pennittömän uneksijan Tapsa laulaa välillä, että Uneton paneksija :D
16.02.2007 08:51
Hieno juttu ! :)
Kattelinkin tuossa , että Tapsalla alkaa kohta parin viikon loma, muttei se sitten näemmä ihan kokonaan lomailua olekkaan :)
14.02.2007 14:27
Myös mun korvat Tapsa on avannut klassisellemusiikille. Silloin kun en ollut vielä Tapsa-fani ( olen ollut Tapsan fani n. 10 vuotta), niin en mä koskaan kuunnellut mitään oopperalaulajia vapaaehtoisesti ainakaan. Mutta siten kun minusta tuli Tapsan fani ja olin hänen konsertissaan jossa Tapsa lauloi Schuberttia, Sibeliusta, Kuulaa, Merikantoa... yms. niin mä innostuin siitäkin musasta.
Tietysti on olemassa sellasiakin Tapsan faneja, jotka eivät haluakkaan kuulla esim.Lauri Viitaa kenenkään muun, kuin Tapsan laulamana, mutta asiahan on niin, että liedkonserteissaan Tapsa laulaa monia sellaisiakin lauluja, joita hän EI OLE itse levyttänyt ollenkaan. Näin ollen kun mä olen siellä konsertissa johonkin tiettyyn lauluun /lauluihin ihastunut oikein kovasti ja haluan kuulla niitä lisää kotona levyltä, niin olenkin käynyt sitten kirjastosta lainaamassa sellaisen taidelaulajan levyn, jonka levyllä sen niminen laulu/lauluja on. Näin mä automaattisesti tulen kuunnelleksi monia taidelaulajia ja samalla heidän muutakin tuotantoaan ( esim. Jorma Hynnistä, Jaakko Ryhästä, Georg otsia, Mauno Kuusistoa, yms. )
Mä voisin kysyä myös, että mitä luulette; onkohan Anne Mattila, Janne Tulkki , Katri-Helena, Paula Koivuniemi tai vaikka Kari Tapio innostaneet ihmisiä kuuntelemaan myös klassistamusaa ja klassisia laulajia, kuten Tapsa ?
14.02.2007 13:35
Mun mielestäni tuo "Laitisen kissan" Sepi Kumpalainen vertaus on jokseenkin outo ja ontuva.
Sepi Kumpulaisen suosio perustui aluksi uutuudenviehätykseen. Sellaista "laulajaa" ja musiikkia ei ollut kukaan ennen esittänyt. Mutta hänen suosionsa loppui kun hän jäi toistamaan itseään. Ei kukaan jaksa kuunnella levykaupalla ja vuositolkulla jotain DIPPADAI DIPPADAIDA DIPPADAI... renkutuksia. Varsinkin kun se musiikilliselta anniltaan oli täysin tyhjänpäiväistä kuuneltavaa. Se vitsi on jo vanhentunut eli ns. kaluttu luu. Ei sillä tänäpäivänä enää pärjätä. Ja koska Sepi Kumpulaisen laulutaidot ( jos hänellä niitä nyt yleensäkään on ) on hyvin rajalliset, niin eipä hän noin vaan pystykkään muuttamaan tyyliään ja esittämään jotain erillaista musaa.
Tapani Kansaei luo, ideoi ja tekee kokajan uutta ja suunnittelee levyihinsä aina vähän erityylistä musaa mitä esim. edeltävällä levyllä on ollut. Esim. nyt kun tuo ihana " Kulkumies" -levy on pääasiassa sellaista kaunista ja herkkää kuuntelumusaa, niin ehkäpä jo seuraava Tapsan levy edustaa sellaista menevämpää ja enemmän iskelmätyylistä tanssimusaa.... ken tietää... Tapsa on arvoitus ja sen vuoksi myös varsin mielenkiintoinen artisti.
( Mä sanon suoraan ,että jos Tapsasta tulisi joku miespuolinen Anne Mattila, jonka biisit ovat kertatoisensa jälkeen sitä samaa yllätyksetöntä ja ennalta-arvattavaa huttua, niin mä sanoisin ,että good bye Tapsa ! )
Tapsa on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisten artistien ykkösryhmästä. Hänen osaamisensa ja taitonsa tiedetään. Kuten VEXI SALMI on sanonut:
" Tapani Kansa on viihdetaiteemme moniottelia.Hänen kokeilunhalunsa,uteliaisuutensa ja lahjakkuutensa kartoittaa säveltaiteen äärialueita perusiskelmien lisäksi. Mikään tyylilaji ei ole Tapani Kansalle vierasta. Eläytymiskykynsä ansiosta hän saa kuuntelijansa hyväksymään myös toisenlaisen musiikin. Hän on aina valmis kokeilemaan jotain uutta ; milloin laulut liikkuvat romanttisten iskelmien, milloin tangojen, laulelmien tai vaikka hullunhauskojen rokkien parissa. Monipuolisuus on vapauttanut T.Kansan ennakkoasenteiden kahleista. Tapani SAA olla erillainen ja silti hyväksytty."
Thats it.
14.02.2007 10:16
Tomi Markkola on kyllä ainakin nimennyt suosikkilaulajakseen Tapani Kansan.
Ja Varjokuva bändin laulusolisti/rumpali kehui viimekesänä Tapsaa. Hän sanoi ,että kyllä on upea kokemus soittajapojalle tavata tuollainen upea laulaja ja legenda, kuin T.Kansa livenä. Ja lisäsi, että tuollaisia laulajia, kuin Tapsa on ei ole Suomessa montaa.
Uskon ,että moni muukin nuoremmanpolven laulaja ihailee Tapsan laulutaitoa, pitkää uraa, monipuolisuutta, yms.
Paula Koivuniemi ja Kari Tapio ovat sydänystäviä. joten tottakai Paula kehuu Karia ja Kari Paulaa.
12.02.2007 15:56
Sen nimi on " Murskaava rotaatio".
Netissä oli kuvaus kirjasta:
"Kirja kertoo siitä, mitä selluloosateollisuudessa tapahtui sodan jälkeisinä vuosina 1952–1972. Kertoja ja kirjan päähenkilö, Yki Vilkka kuvaa oivallisesti selluloosatehtaan ja sen ympärille rakentuneen suljetun tehdasyhteisön arkea."
11.02.2007 19:07
Täällähän on tosia kovia Tapsa-tietäjiä. Mä en ole tiennyt mitään noista Sopotin laulukilpailuista, enkä siitä ,että Tapsa on osallistunut Los Angelesin olymppialaisissa pidettäviin laulukilpailuihin ja hyvällä menestyksellä ! :)
Aina oppii näemmä uutta :)
11.02.2007 19:01
Ai jaa sä reagoit noin voimakkaasti.... En mä kylläkään sentään ihan vollaamaan ala, vaikka Tapsan mittavaa ja monipuolista uraa ihailenkin kovasti.
11.02.2007 16:43
Täytyykin heti ensviikolla mennä kirjastosta kysymään tuota kirjaa :) Innolla odotan pääseväni lukemaan sitä.
sitä Tapsan isän kirjoittamaa kirjaakaan en ole vielä lukenut ( tiedän kyllä sen kirjan nimen). Täytyy katsoa vaikka sitäkin samalla sieltä kirjastosta :)
10.02.2007 23:50
112 / 198