Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitti kun kerroit :D Täytyy muistaa katsella. Tapsa pääsee nyt kerrankin oikein luvallisesti ja laillisesti näyttämään nopeutensa autonratissa ;)
10.02.2007 23:46
Joo, Tapsa on upea! Ei ole tippaakaan ainakaan huonontunut iän myötä, vaan päinvastoin ! Tapsa paranee vanhetessaan, kuin hyvä viini.
Tapsa on vaan entistäkin ihanampaa kuunneltavaa ja katseltavaa. Ihan mielettömän charmantti ja karismaattinen tyyppi ja Tapsan upea ääni saa mun sukat pyörimään jaloissa ja kylmät väreet menemään ihastuksesta pitkin selkää. Tykkään ihan kybällä !
10.02.2007 23:35
En ole kuullutkaan tuosta kirjasta. Oln ihan uutta tietoa minulel ,että Tapsan setä on tuollaisen kirjan kirjoittanut. Se olis varmasti mielenkiintoista luettavaa. Näyttää olleen oikein kunnon selvännäkijän/ennustajan lahjoja siinä Uuno Kansassa ! Mistä olet sen kirjan saanut ?
10.02.2007 19:07
Tapsalla ja Kirkalla ei varmaankaan ollut ihan parhaat mahdolliset välit, mutta kyllä mä uskon ,että Tapsakin on ihan aidosti surullinen Kirkan kuolemasta.
10.02.2007 16:54
Joo -15 on se pakkasraja.
10.02.2007 10:10
Toi oli kyllä varmaan herkkä ja liikuttava tilanne, kun konsertin artistit ja muusikot muistivat Kirkaa ruusulla. Toivottavasti se näyteetäisiin kans sitten siinä TV-konsertissakin.
09.02.2007 20:37
Kiitos sinulle taas tuostakin avautumisesta. En olisi pystynytkään elämään ilman tuota tietoa, että kuinka pitkä matka sulla on Auraan.
09.02.2007 18:41
Hieno juttu !:D Mutta oon mä kyllä aika kateellinen sulle, kun pääset Tapsan keikalle jo reilun parin kuukauden päästä. Mä joudun nimittäin odottamaan vielä ihan toukokuulle asti ennenkun pääsen Tapsaa livenä kuuntelemaan ja katselemaan seuraavan kerran. Tuntuu ,että siihen on ikuisuus... :(
09.02.2007 18:00
Näitä mä en tiedäkkään paljon mitään...
- Akselin ja Elinan häävalssi (en ole kyllä varma onko se ollut jonkun suomalaisen elokuvan tunnusmelodia joskus)
09.02.2007 08:58
Olavi Virta kuoli 57-vuotiaana, eli n. vuoden Kirkaa vanhepana.
08.02.2007 23:48
Tämä oli hyvä kysymys. Mä tiedän kolme naisartistia joiden kanssa Tapsa on levyttänyt dueton. Ne ovat :
1. ARJA KORISEVA. "Yö on hellä" levyllä on muutama biisi, jossa Tapsa ja Arja laulavat yhdessä ja lisäksi ovat laulaneet yhdessä sen " Se on rakkautta oikeaa" nimisen laulun.
2. ANU HÄLVÄ. Anun kanssa tapsa on levyttänyt biisin "Yläilmoihin".
3. RIIKKA HAKOLA. Sopraano Riikka Hakolan kanssa Tapsa on levyttänyt " Onnelliset".
Siihen sitten loppuikin mun tietämykseni. Mielenkiintoista lukea, että kuka on se neljäs naisartisti tai jos niitä on vielä useampikin.
08.02.2007 23:45
Baritoni on paras, kaunein ja komein miehen lauluääni. Se ei ole liian kimakka ( kuten tenoreilla), eikä liian matala/möreä( kuten bassoilla).
Oikein aurinkoista kevään odotusta sulle myös.
ps.Tsemiä ja pidä pintasi vaan Manne , mutta muista kuitenkin pysyä asiassa ,eli musiikissa, kun musiikkifoorumista on kyse.
08.02.2007 19:26
Joo, tuo albumi on julkaistu v.1979 eli varmaan se on just se mitä aiheen aloittaja tarkoittaa. Ei siis ole nostalgista unta se levy :)
Mulla on se kans sellasena kasettiversiona ( tai eihän sitä varmaan saakkaan muuten kuin vinyylinä tai kasettina ,sillä eihän Cd-levyjä kai tuohon aikaan vielä valmistettu). Jostain kirpparilta sen muistaakseni kerran löysin. Just Divareista yms. sitä levyä kananttaa metsästää.
08.02.2007 12:03
Ei nuo R.A.K.A.S, Äidin pikkupoika ja Veikko Nieminen mun suosikkeja Tapsan biiseistä ole, mutta on ne sellasia hyviä tunnelman kohottajia just keikalla, konsertissa ym. Eli kun Tapsa ne livenä laulaa, niin niitä on silloin tosi kiva kuunnella.
08.02.2007 11:56
Ei Tapsan korvikkeeksi käy kukaan. Tapsa vetää väkeä mm. lavoille runsaat määrät ja kun hän siellä mm. nuo hittinsä kajauttaa, niin silloin on kyllä oksat pois ja tunnelma todella korkealla. Viimekesänä Tapsa lauloi yhdellä tanssikeikalla pari Elviksen rock-biisiä, turhaan ei yleissöstä sen jälkeen joku huutanut ,että " ELVIS ELÄÄ! " . Siitä siis vaan keikoille Tapsaa kuuntelemaan, jos ja kun haluaa esim. Tapsan "Kalajoen hiekkoja, R.A.K.A.S:säää, Veikko Niemistä, Äidin pikkupoikaa ja Delilahia kuulla oikein itsensä mestarin laulamana, eikä minkään halpojen kopioiden esityksinä.
Tapsallahan on tänävuonna 40-vuotistaiteilija juhlavuosi. Tuo viimesyksynä ilmestynyt, hieno päiväkirjamainen "Kulkumies" levy sopi siis mun mielestä paremmin, kuin hyvin tätä juhlavuotta alustamaan.
Jatkossa Tapsalta varmasti tulee myös sellaista perusiskelmääkin,( saattaapi sellainen ilmestyä jo tänävuonan näin juhlavuoden kunniaksi! ) Mutta tuo sisältörikas Kulkumies levy ilmestyi mielestäni hyvään saumaan.
Sillä kun laulaja on laulanut 40-vuotta ja tehnyt ties kuinka monta perusiskelmälevyäkin, niin nyt on mun mielestä mielenkiintoista kuulla tälläistä laulajan jonkinlaista omahkohtaistakin tarinaa elämästään ( Se mun mielestä vastaa vähän niinkuin jotain elämänkerta kirjaa)
08.02.2007 11:28
Täällä tyypillinen tilanne on se, että kun ei keksitä enää mitään muuta "järkevää" sanottavaa, vaan huomataan ,että on jäämässä väittelyssä kakkoseksi, niin sitten sitä tekeydytäänkin yhtä-äkki ties miksi psykiatriksi ja kallonkutistajaksi ja ollaan tekemässä toisesta kaikennäköisiä diagnooseja .. joo joo.. teikäläiset kyllä tunnetaan ;)
Mannelle tsemppiä vaan ! Älä anna kaikenmaailman hyypiöiden hyppiä nenille.
06.02.2007 23:01
Noh, ehkä olet oikeessa. Kai sen Kari Tapion biiseissä jotain sisältöä sitten niin kuitenkin on.
05.02.2007 18:29
Niimpä tietysti taas.... Yksinänihän mä täälä tappelenkin.
En ole pienenä saanut piiskaa en , mutta en mä silti kuritta ole kasvanut.
05.02.2007 11:19
Niin just! Ja Tapsahan oli myös eka iskelmäartisti, joka alkoi tekemään konserttikiertueita ympäri Suomen konserttisaleissa. Tienraivaaja siinäkin muille artisteille.
05.02.2007 11:09
Tapsan ei tarvitse nousta ykköskastiin, koska hän on jo siellä.
Se on aivan oikein ,että Tapsa laulaa monipuolisia biisejä . Luojan kiitos, että Tapsa ei ole mikään Charles Plogman, jonka veisuita ei toisistaan erota. Tuntuu, kuin Plogman laulaa samaa superpitkää levykaupalla jatkuvaa jollotustaan. Se on mun mielestä aika kunnianhimotonta jos mikä!
Ja täällä, kun on nyt tätä Elvis- vertailua käytetty, niin sanompa vaan ,että kyllä se olisi ollut suuri sääli ja menetys jos Elviskin olisi laulanut vaan rockia TAI balladeja. Mutta kun hän lauloikin sekä rockia ,että balladeja, niin se teki hänestä just edukseen poikkeavan rokkarin.
Tapsa on iskelmälaulaja, joka laulaa sekä iskelmiä että laulemia ja kaikkea siltä väliltä.
Se olisi todella hätkähdyttävää jos Paula Koivuniemi tekisi tangolevyn, tai vaikka laulelmalevyn ( Oskar Merikantoa yms.) .
Silloin hän tarjoaisi ensimmäisen kerran urallaan jotain todella uutta ja erikoista. Ei tangolevyn laulaminen artistina häntä ainakaan milläänmuotoa huonontaisi. Se on vaan niin, että Paulan äänellä ei taideta pahemmin tangoja lauleskella.
Joku Kari Tapio on toinen esimerkki ykspuolisista levyistä. "Toiset on luotuja kulkeman", " Juna kulkee" , " Paalupaikka".... eikös jo heti nuo levyjen samansuuntaiset nimetkin paljasta jotain, että millaista musiikkia ne pitävät sisällään? Eli hyvin samankaltaisia, samastapuusta veistettyjä rallatuksia. Monipuolistuminen ei tekisi pahaa Karillekkaan.
ps. Mitä Tapsan KULKUMIES levyllä olevat " On rakkaus sokea" ja " Täällä onni on" ja "Kuolleet tunteiltain" jos ei iskelmää? Ei ne ainakaan Rautavaaran ralleilta kuulosta .
05.02.2007 09:11
113 / 198