Kuka muistaa.
En tiedä olenko mielikuvissani jälkeen päin asian sotkenut nostalgian uniini,vai onko todella asia totta?
Joskus seitkyt luvun lopulla ihastuin biisiin Veikko Nieminen,se teki minut kiinnostuneeksi Tapani Kansasta.
Biisi kolahti, silloista aikaa kuvaaviin sanoihin,tarttuvalla melodiallaan ,minuun.
Olin köyhä työtön kuin Veikko Nieminen,lueskelin Suosikista Tapani Kansan kiertueesta tanssityttöjen kera,en edes muista kiertueen nimeä mutta rokkia se oli.
Sitten tulee tämä mielikuva,josta en tiedä onko se totta vai harha kuvitelmaani.
Kiertelin Anttilan levy osastoa ja käsiini sattui tupla albumi,Tapani Kansan live kiertueelta,biiseinä tapsan veikko niemiset sekä jotain rock klassikoita..
Eihän minulla pojalla ollut rahaa kallista Tupla levyä ostaa sillä kertaa,mutta ajattelin säästää pari kuukautta ja ostaa sitten tuon levyn pois.
Vihdoin sain rahat kasaan ja painuin Anttilaan,mutten löytänyt kyseistä levyä enää sieltä,kysyin myyjältä asiaa mutta sain vastaukseksi ettei sellaista enää ole .
Onko tuollainen levy ollut olemassa,ja jos on,saako sitä mistään.
Kyse on nostalgiasta sekä samalla selviää muistinko oikein ja tapaus oli todellinen.
kuka muistaa????
3
324
Vastaukset
- Gilla*
Se on varmaan sen niminen tuplalevy, kuin "Tapani Kansa konserttilavalla "
Se on ainakin taltioitu jostain Tapsan konsertista ja siinä Tapsa laulaa sekä omia hittejään ,että myös muutaman rock-klassikon (Elvistä).
Minulla on se C-kasettina, mutta en tiedä ,että saako sitä mistään CD-levy versiona.
Ostin tuon kasetin Huuto.netistä. Sieltä sivuilta kannattaa käydä katsomassa. Ihmiset myyvät siellä paljon myös kaikenlaisia äänitteitä, uusia ja vanhoja. Myös netin levymyymälöiden sivuilla kannattaa käydä katsomassa ( Esim. Ariman) ja divareista voi olla tuollaisia vanhempia levyjä saatavilla.Joo, tuo albumi on julkaistu v.1979 eli varmaan se on just se mitä aiheen aloittaja tarkoittaa. Ei siis ole nostalgista unta se levy :)
Mulla on se kans sellasena kasettiversiona ( tai eihän sitä varmaan saakkaan muuten kuin vinyylinä tai kasettina ,sillä eihän Cd-levyjä kai tuohon aikaan vielä valmistettu). Jostain kirpparilta sen muistaakseni kerran löysin. Just Divareista yms. sitä levyä kananttaa metsästää.
- pinsio
Oikeilla jäljillä olette, Ilmestyi 1979 ja shown nimi oli Let the Good Times Roll. Löytyy tosi hienoja biisejä. Itseltä löytyy se tupla LP-nä. Oli tietoni mukaan ensimmäinen oikea Live-äänitys Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561428
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu611340Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611311Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle651178Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041131Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58947Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu250941- 55916
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin82870