Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    Ensinnäkin "Nettipastori" kirjoitti hyvin.

- - -

Oma kommenttini on:

Yeshua opettaa: "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi !"

Olet varmaan kanssani samaa mieltä Yeshuan opetuksen ainutlaatuisuudesta ja sisällön paikkansapitävyydestä.

Mutta alahan TODELLA osoittaa KAIKILLE lähimmäisillesi rakkautta (siis myös vihamiehillesi ja niille, joita olet tähän saakka karttanut, vihannut ja jopa inhonnut), niin hyvin pian huomaat, ettet kerta kaikkiaan kykene siihen !

Et voikaan kyetä, koska olet vielä muitten uudestisyntymättömien ihmisten lailla suruton syntinen eli esivanhemmiltamme Aatamilta ja Eevalta perimäsi syntisen luontosi orja.

Voit silloin apostoli Paavalin tavoin kysyä:
    "Jäsenissäni näen toisen lain, sillä sitä hyvää mitä tahdon, minä en tee, mutta sitä pahaa mitä en tahdo, minä teen... Kuka pelastaa minut tästä synnin ja kuoleman ruumiista ?"

Vastaus on: Adon Yeshua HaMashiach ! (Suomennettu virheellisesti nimiksi: Herra Jeesus Kristus). Pelastusprosessisi alkaa TÄÄLLÄ MAAN PÄÄLLÄ ja jollei ala, niin se ei ala lainkaan kohdallasi !

Sinun tulee ENSIN uudestisyntyä Jumalan lapseksi ja saada Pyhä Henki oppaaksesi ja Raamatun ohella voimanlähteeksesi. Sitten alat vähitellen oppia osoittamaan rakkautta myös vihamiehillesi sekä sanoissa että teoissa. Kyseessä on tosi pitkä prosessi jopa Hengen uudessa tilassa ollessasi !

Mainitsemallasi hyvällä elämällä tarkoittanet ilmeisesti moraalisesti korkeata ja raitista uskovan elämää.

Vain sellainen elämä on TODELLISTA elämää ja vain se tuo sinulle todellisen onnen, ilon, mielekkyyden ja päämäärän elämällesi sekä olemassaolollesi. Sellaista elämää eläessäsi koet miten Kaikkivaltias osoittaa mieltymyksensä sinua kohtaan suojellen, varjellen ja johdattaen sinua tämän hengellisesti kuivan ja näännyttävän kansojen erämaan läpi ja siunaten sinua ylitsevuotavasti armollaan, rakaudellaan ja läsnäolollaan. Saat sen lisäksi täällä alhaalla vaeltaessasi olla siunauksena lähimmäisillesi ja mikä parasta:

Kun kohta siirryt ikuisuuteen, saat kohdata täällä alhaalla tutuiksi tulleet uskovat lähimmäisesi rakkaan Isämme ja Vapahtajamme kotona Kirkkauden Saleissa ja elää ikuisesti heidän yhteydessään !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    ...huomaan, että sinua asia jossain määrin vaivaa. Tuskin muuten olisit aloittanut tätä keskustelua.

Tutustu ensin Vapahtajamme OIKEAAN nimeen, josta löydätlisäinfoa seuraavasta linkistä, mikäli osaat englantia:
    http://www.thenazareneway.com/yeshua_jesus_real_name.htm

Jos et osaa englantia, niin lyhyesti sanoen Vapahtajamme nykyisin käytössä olevat VÄÄRÄT nimet "Herra Jeesus Kristus" pitää olla seuraavia: "Adon Yeshua HaMashiach", jotka suomalaisittain lausutaan Adon Jeshuua HaMashiia. Vapahtajamme on syntyjään juutalainen ja puhui äidinkielenään arameaa ja "kirjakielenä" hebreaa. Hän on iankaikkinen Korkeimman Sana, joka tuli lihaksi ja asui ihmisenä Israelissa ajanlaskumme alussa.

Enkeli Gabriel KÄSKI Hänen vanhempiaan antamaan Pojalle hebrealaiset nimet, eikä suinkaan väärin kreikkaan käännetyistä suomalaistettuja epä-nimiä, joilla ei ole mitään merkitystä, kuten hebrealaisilla kaikilla erisnimillä on.

- - -

Sitten vielä lyhykäisesti ennen varsinaista vastausta:

OTSIKKO: SYLIVAUVAKASTEELLA KIRKOLLISVEROA

ENNEN VARSINAISTA ASIAA

Onhan selvää, että koska täysin epäraamatullinen, Ev.lut.kirkon Room.kat.kirkolta sellaisenaan omaksuma sylivauvakasteriitti on istutettu suomalaisten sydämiin jo varhaisella keskiajalla, niin siitä irtautuminen on hidasta.

Kirkkoruhtinaat tietävät hyvin ihmisten heikkouden tässä kohden ja ovatkin tyytyväisiä siihen, että heidän aiemmat oppi-isänsä ovat viekkaudella anastaneet näiltä lypsylampailtaan ja heidän jälkeläisiltään verotusoikeuden ja pitävät lampaita valheen ja vääryyden kahleilla yhteydessään vieläkin noin 80%:sti koko väestöstämme. - Perustelen asian jälempänä.

VARSINAINEN ASIA

Sylivauvakasteella saadaan siis hyvin pienellä vaivalla uskollisia KIRKOLLISVERON maksajia !!!
    Kyseessä on tahallinen harhakaste, jonka avulla UT:n opetuksia oppimattomat lasten vanhemmat eksytetään täysin pakanallista perua olevaan KASTERITUAALIIN ja se puolestaan johtaa siihen, että nuo sylivauvat vartuttuaan ovat automaatisesti tämän totuudesta (ratkaisevissa opinkohdissa, joista esitän 5 jälempänä) luopuneen porttokirkon lypsylehmiä.

Perustelen asian seuraavassa:

Pelastus on lahja Korkeimmalta. Se voidaan ottaa vastaan vain HENKILÖKOHTAISESTI Jeshuaan uskomalla, jota SYLIVAUVAT EIVÄT VOI TEHDÄ ennenkuin varttuvat senverran, että oppivat ymmärtämään puhetta ja itse puhumaan. Sylivauvat eivät ole myöskään mitenkään Korkeimmalle kelpaamattomampia kuin varttuneet, uskoon tulleet ja uskovien upotuskasteella käyneet kanssaihmisensä. Sylivauvat ovat Korkeimmalle SELLAISENAAN otollisia.

- On suorastaan typerää kuvitella, että luttarien täysin epäraamatullinen sylivauvakaste voisi pelastaa tällaisen ihmistaimen, joka on Korkeimmalle otollinen sellaisenaan. IKÄÄNKUIN IHMISLÄHTÖINEN TÄYSIN PAKANALLISTA ALKUPERÄÄ OLEVA KASTERIITTI VOISI OLLA PELASTUKSEN AVAIN !!!

Sitäpaitsi luttarit kastavat sylivauvat seuraavissa kohdissa väärin eli TÄYSIN UUDEN TESTAMENTIN OPETUKSISTA POIKETEN:...sillä apostolien opetuksen mukaan...

a) Kasteelle tulevan tuli ennen kasteelle menoaan tehdä (henkilökohtaisesti) parannus, mikä merkitsi käytännössä syntien tunnustamista ja hylkäämistä ja kääntymistä synneistä Korkeimman puoleen Jeshua Messiaan sijaisuhriin turvaten. (Apt.2:38a) Tähän ryhmään eivät voi mitenkään kuulua sylivauvat, sillä he eivät tunnista syntisyyttään autuaallisessa tilassaan vielä, mutta he ovat taivaskelpoisia sellaisenaan ilman kastetta.

b) Vesikaste suoritettiin kastamalla uskoontullut ja parannuksen tehnyt ihminen veteen JESHUA MESSIAAN NIMEEN. (Apt.2:38b)(Ei siis Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !!!). Tähän kastettavien ryhmään eivät kuulu sylivauvat, sillä he ovat taivaskelpoisia sellaisenaan.

c) Vain ne, jotka ottivat julistetun evankeliumin Sanan vastaan, kastettiin. (Apt.2:41) Sylivauvat eivät kuulu tähän ryhmään, vaan ovat taivaskelpoisia sellaisenaan.

d) Kasteelle menevän tuli omalla suullaan tunnustaa, että uskoo Jeshuan olevan Korkeimman Poika, edeltä luvattu Messias, voidakseen olla kelvollinen kasteelle. (Apt.8:37-38) Sylivauvat eivät kuulu tähän ryhmään, vaan ovat taivaskelpoisia sellaisenaan.

e) Uskoon tulleet ja parannuksen tehneet kastettiin upotuskasteella, usein virrassa tai muualla, jossa oli riittävästi puhdasta vettä. (Joh.3:23 ja Apt.8:38). Upottaminen veteen tehtiin siksi, että kasteessa ihmisen vanha luomus eli keho kuvaannollisesti haudattiin yhdessä Messiaan kanssa Hänen kuolemaansa ja vedestä nousi uusi luomus uskon kautta. (Room.6:3)

- Siis koska kyseessä oli HAUTAAMINEN, niin on aivan ymmärrettävää, ettei pelkkä veden valelu päälaelle ole riittävä, vaan kastettavan koko keho pitää painaa hetkiseksi veden alle.
    - Olisi mieletöntä tehdä tällaista kastetta SYLIVAUVOILLE. Ainakin "Pelastakaa lapset ry" nostaisi ihan aiheellisesti kovan mekkalan, jos luttarit alkaisivat kastaa sylivauvoja upottamalla heidät hetkiseksi vesipaljuun... :D

LOPUKSI LISÄÄ HUOMIOITAVAA

Voidaksemme uskon kautta säilyttää lahjana vastaanottamamme pelastuksen, tulee meidän pyrkiä vaeltamaan kuten Jeshua vaelsi (1.Joh.2:6 mukaisesti) eli Korkeimman tahtoa noudattaen niin hyvin kuin suinkin ja karttaen kaikenkaltaista syntiä ja - Jeshuan sanoja lainaten - meidän tulee ENNEN KAIKKEA kavahtaa fariseusten hapatusta eli ulkokultaisuutta. (Luuk.12:1)

Mietihän millaista teatteria nykyisin luttarien papit esittävät erikoisiin kaapuihinsa pukeutuneina ja harjoiteltuja kääntymisiä ja kumartamisia tehden koolla olevien lampaittensa edessä. Lähes täyttä muotomenoa on muukin osa ns. jumalanpalvelusrituaaleista eli lähes Täyttä ULKOKULTAISUUTTA, jota Jeshua KÄSKI meidän kavahtaa ENNEN KAIKKEA !!!

- Mitä siis Sinä teet ?

PS. Itse erosin kirkosta HETI koettuani uudestisyntymisen uskon kautta Jeshua Messiaaseen reilut 30 vuotta sitten.

- - -

Sitten varsinainen vastaus, jota olet jo kärsimättömänä varmaan odottanutkin:

Seuraavassa voit tutustua Uuden Liiton opetuksiin uskoville suoritettavasta upostuskasteesta veteen:

Kaste upottamalla: Room. 6:3-5; Kol. 2:12; 1 Kor. 10:1-2; 1 Piet. 3:20-21; Apt. 8:37,38 ja 39; Joh.3:23.

Jeesuksen Kristuksen kaste esimerkkinä: Matt. 3:13-17; Mark.1:9,11; Luuk. 3:21.

Kastekäsky: Matt. 28:18-20; Mark. 16:15-16.

Ensimmäinen kristillinen kaste helluntaipäivänä: Apt. 2:37-42.

Filippus kastoi Samariassa: Apt. 8:5, 12, 13.

Hoviherran kaste: Apt. 8:35-39.

Paavalin kaste: Apt. 9:18; Apt. 22:16.

Kornelius ja hänen ystävänsä kastetaan: Apt.10:47-48.

Paavali kastoi Korinttossa: Apt.18:8; 1 Kor.1:16; 1 Kor. 16:15.

Uskoon tulleitten kaste Efesossa: Apt. 19:1-6.

Paavalin selvitys kasteesta: Room. 6:3-5; Kol.2:12; Efes. 4:5; 1 Kor.12:13; Gal. 3:27; 1 Kor.15:29.

Hebrealaiskirjeen maininnat kasteesta: Hebr. 6:1-2; 10:22.

Pietarin lausunto kasteen olemuksesta: 1 Piet. 3:21.

Mihin Nimeen kastettiin: Apt. 2:38; 8:16; 10:48; 19:5; 1 Kor. 1:15; Kol. 3:17.

Fariseukset tekivät Jumalan aivoituksen tyhjäksi kasteen hylätessään: Luuk. 7:29-30.

Perhekuntien kasteet: Apt.10, Kornelius: Koko perhekunta tuli uskoon eli pelastui Pietarin sanojen kautta (Apt.11:14). ”Nyt olemme siis tässä kaikki kuullaksemme, .. mitä Herra on käskenyt sinun puhua” (10:33). ”… tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat” (10:44). Ja Pietari käski kastaa ne, jotka olivat saaneet Pyhän Hengen niin kuin hekin (10:47-48), ja siis puhuneet kielillä (10:46). Apt. 16:12,

Lyydia:
    Lyydia ja naiset kuuntelivat (16:13-14). Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin puheesta (16:14). ”… hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: Jos te pidätte minua Jumalaan uskovaisena..” (16:15).

Veljet Lyydian huoneessa rohkaisivat apostoleja (16:40). Apt. 16:27,

Vanginvartija: ”Mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?” (16:30). ”Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä KAIKILLE, jotka hänen kodissansa olivat” (16:32). ”… hän ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta (16:33). ”… riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi” (16:34).

Apt. 18:8, Krispus: Paavali puhui synagoogassa (18:4) ja todisti, että Jeesus on Kristus (18:5). ”Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan, ja myöskin monet nkorinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin (18:8).

1 Kor. 1:16, Stefanas: ”Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan” (1 Kor. 1:16). ”Te tunnette Stefanaan perhekunnan…, he ovat antautuneet pyhien palvelukseen" (1 Kor. 16:15).

Seuraaville riveille sopii merkata Raamatun todistus sylivauvakasteesta: …………………………………

Koska et vielä tähän mennessä käännetyistä suomenkielisistä Raamatuista löydä opetusta sylivauvakasteesta, niin suosittelen mitä lämpimimmin apostolista kastetta:

- Jos ensin uskot sydämessäsi, että Yeshua HaMashiach on Adon ja että Isä J-H-V-H ADONAI on tämän ainutlaatuisella tavalla ihmiseksi synnytetyn Poikansa kuolleista herättänyt ja...

- Jos sitten tunnustat suullasi, että Yeshua HaMashiach on Adon, niin...

- Sitten sinun tulee KASTATTAA itsesi eli pyytää jotakin uudestisyntynyttä suorittamaan sulle apostolinen upotuskaste niemessä: Adon Yeshua HaMashiach.

- Vasta nyt olet oikeaoppinen kristitty ja olet alkanut vaeltaa iankaikkiseen elämään johtavaa kaitaa tietä, jonka nimi on PYHITYS. Siltä eivät hullutkaan eksy !

- Edellytyksenä kaidalla tiellä pysymiseen on pyrkimys kuuliaisuuteen Yeshuan opetuksille, joita Hän on meille antanut valitsemiensa apostolien ja profeetojen kautta, joiden opetukset löydät Uuden Liiton Kirjoituksista, vaikkakaan et v.1992 suomalaisesta raamatunväännöksestä kuin vain osittain. Siksi suosittelen sinua lukemnaan esim. suomalaista Raamatunkäännöstä 1933/1938.

Tämän jälkeen on sinulle Apt.2:38-39 jakeiden mukaisesti RAAMATULLINEN (ei siis luterilainen, vaan raamatullinen) lupaus PYHÄN HENGEN LAHJASTA !

Jos olet kuuliainen edellä mainitulla tavalla, niin tulet myös kokemaan Pyhällä Hengellä täyttymisen kuten apostolit aikoinaan, sillä:

"Adon Yeshua HaMashiach on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti !" Hebr.13:8

Siunausta Yeshuassa !
    .
  3. .
    Koska J-H-V-H ELOHIM on Ylhäisin Kirkkaus, jota yksikään ihminen ei voi nähdä kasvoista kasvoihin ja jäädä eloon, niin on varsin ilmeistä, että Hänen tuli ilmestyä palvelijalleen Moosekselle Enkelinsä välityksellä, kuten esille ottamasi kohta osoittaa.

Väitteesi, ettei muka J-H-V-H ELOHIM olisi itse ollut Mooseksen ja Aaronin kanssa, on väärä, kun otamme huomioon seuraavat jakeet:

a) 2.Moos.33:12-23
    "12. Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä'.
    13. Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."
    14. Hän sanoi: "Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja minun viemän sinut lepoon?"
    15. Hän vastasi hänelle: "Elleivät sinun kasvosi käy meidän kanssamme, niin älä johdata meitä täältä pois.
    16. Sillä mistä muutoin tiedetään, että minä olen saanut armon sinun silmiesi edessä, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, että sinä käyt meidän kanssamme, niin että me, minä ja sinun kansasi, olemme erikoiset kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?"
    17. Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi".
    18. Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
    19. Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
    20. Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
    21. Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
    22. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
    23. Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."

b) 2.Moos.34:1-7

"1. Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua,
    entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, jotka sinä murskasit.
    2. Ole siis huomenaamuksi valmis; ja nouse huomenaamuna Siinain vuorelle ja seiso siellä minua vastassa vuoren huipulla.
    3. Mutta älköön kukaan nousko sinne sinun kanssasi, älköönkä ketään näkykö koko vuorella; lampaitakaan ja karjaa älköön käykö laitumella vuoren vaiheilla."
    4. Ja Mooses veisti kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja varhain seuraavana aamuna Mooses nousi Siinain vuorelle, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja otti ne kaksi kivitaulua käteensä.
    5. Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
    6. Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
    7. joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

- - -

Viitaten edellisiin lainauksiin ja niissä erityisesti jakeeseen 2.Moos.33:20 ja 34:6-7, on aivan selvää, mistä persoonasta puhutaan.

Ihminen voi nähdä enkelin kasvoista kasvoihin ja jopa painiskella tämän kanssa. Näin on minullekin käynyt hereillä ollessani kerran etsiessäni J-H-V-H:n Kasvoja v.1972. Voitin ottelun kuten Ja'akov muinoin. Myös sain kokea samaa kuin Ja'akov: Ottelun jälkeen, tosin vasta viiden vuoden kuluttua, minun oikeanpuoleinen lonkkajänteeni loukkaantui erittäin pahasti Israelissa työskennellessäni noin kolmen vuoden ajaksi...

Koska Korkein itse todella on niin valtava kirkkaus, että kirkkaimmat tähdetkin ovat Hänen rinnallaan vain himmeää tuiketta, niin on varsin selvää, että Hänen tulee ottaa muoto jossakin muussa hahmossa, kuin koko täyteydessään, ilmestyessään palvelijoilleen.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    ...ja se on mahdollista vain uudestisyntyneille. Sellaiseen olotilaan meidät on Yeshuassa kutsuttu.

Tuo kertomuksesi oli yksi esimerkki sellaisesta. Tiedän kokemuksesta, että kun on kärsinyt suurta vääryyttä, niin sitä ei kykene antamaan omin voimin anteeksi. Ainoastaan siten kykenee, että Yeshua osoittaa sen valtavan anteeksiantamuksen, jonka Isämme J-H-V-H osoitti meille antaessaan Poikansa kärsiä ja kuolla kärsimyspuulle Siionin vuorella, Golgatalla. Silloin meidän kärsimämme vääryydet asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin. Ja kun nöyrästi anomme Yeshuaa vaikuttamaan sydämessämme aidon anteeksiantamuksen, niin Hän sen myös tekee Pyhän Henkensä kautta.

Adonain rakkaus loistaa selvimmin siinä, että Hän armossaan jätti rankaisematta meille meidän syntimme ja antoi meille meidän kaikki rikoksemme ja syntimme anteeksi.

Tätä taustaa vasten saa seuraava Yeshuan opettama Isä-meidän-rukouksen virke syvemmän merkityksen:

"...ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet..."

Kun päätämme sydämestämme antaa anteeksi kaikille vihamiehillemme, niin silloin myös Yeshuan Isä-meidän-rukouksessa lupaama anteeksiantamus Isältä meitä kohtaan astuu välittömästi voimaan ja me koemme vapautumisen katkeruudesta ja kaunaisuudesta. Silloin tulemme oikeasti vapaiksi ja silloin toteutuu Yeshuan antama lupaus:
    "Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi !" (Joh.8:36)

- - -

Olin eräänä iltana ja sitä seuraavana yönä Yeshuan yliluonnollisessa johdatuksessa asuessani siihen aikaan Hesassa. Tarinan olen kertonut aiemminkin, mutta koska se on niin ihmeellinen todistus J-H-V-H:n käsittämättömästä rakkaudesta luotujaan kohtaan, niin kerron sen tässä uudelleen todistukseksi kaikille, jotka tahtovat saada kuulla, miten Korkein on kiinnostunut vielä tänään tavallisen syntisen ihmisen pelastamisesta:

Tapahtui Hesassa v.1972 syksyllä. Olin töissä Strömberg Oy:ssä, Elektroniikka-osaston piirtämössä. Eräs sihteeri tuli tutuksi siellä. Käytän hänestä peitenimeä Liisa. Hän oli aviossa, muttei ollut onnellinen, vaan hänen oli tapana mennä viikonloppuisin Kiteelle bailuihin silloin tällöin. Minun kävi häntä sääliksi ja kerran hänen olleessan menossa Kiteelle pyysin hänet sitä ennen iltateelle Hesaan asunnolleni aikomuksenani johdattaa hänet uskoon. Hän kyllä aavisti pyrkimykseni, mutta oli sen verran kiinnostunut asiasta, että poikkesi luokseni.

Pidin hänelle teenjuonnin lomassa 7 tuntia Raamattutunteja lukien sekä VT:ia että UT:ia ja valaisten tositapahtumin luettua tekstiä. Aika kului ja hänen menonsa Kiteelle estyi. Noin klo 21 maissa olin juuri opettamassa Liisaa, miten Yeshua näyttää tarvittaessa meille myös ilmestyksiä tulevista tapahtumista, soi ovikello ja välittömästi näin ilmestyksessä n. 30-vuotiaan miehen ovemme takana aikomuksena varastaa jotain huoneistostamme !

Kerroin sen heti Liisalle ja sitten menin avaamaan ovea. (Asuin näet 5:n uskovan nuoren poikamiehen yhteisessä vuokra-asunnossa, jossa olin ollut vasta n. 2 kk). Oven takana oli juuri se mies, jonka olin nähnyt ilmestyksessä. En ollut koskaan nähnyt häntä aiemmin luonnossa. Hän kysyi: "Asuuko Jaakko Nurmi täällä ?" Vastasin, ettei asu. Silloin Jaska tuli ja sanoi: "Asunhan minä täällä !" (Nimet on muutettu). Silloin tajusin vasta, että Jaskahan oli vain puhuttelunimi, enkä todellakaan ollut vielä kuullut Jaskan oikeaa nimeä aiemmin. Sanoin: "Suo anteeksi, sillä en ole kuullut oikeaa nimeäsi."

Silloin kuulin Herran Hengen sanovan sisimmässäni: "Vahinko, että hän pääsi sisälle, sillä hän aikoo varastaa täältä."

Palasin omaan huoneeseeni ja kerroin Liisalle mitä tapahtui ja mita Herra sanoi minulle siitä. Juteltuani jonkin aikaa Liisan kanssa sain sydämelleni mennä lukemaan erään luvun Raamatusta Jaskalle ja tämän kumppanille ja pyrkiä varoittamaan Jaskaa. Sain luvan lukea ko. luvun ja sitä lukiessani tuo vieras mies pyysi lupaa mennä hetkiseksi pitkälleen sohvalle ja alkoi parin minuutin kuluttua kuorsata, koska Herran Henki vaivutti hänet syvään uneen.

Unen aikana kerroin Jaskalle tarkalleen näkemäni ilmestyksen ennen tuon miehen tuloa ja varoitin häntä vakavasti Yeshuan nimeen jättämästä kaveriaan silmänräpäykseksikään yksin huoneistoon, ettei tämä saisi tilaisuutta varastamiseen !

Sitten menin Liisan kanssa evankelioimismatkalle myöhäiseen Hesan yöhön. Työntäessäni huoneistoni ulko-ovea auki, kuulin Herran sanovan: "Palaa takaisin huoneeseesi, ota henkkarisi ja kaikki rahasi ja lompakkosi mukaasi, ettei varas vie niitä !" Tein niin.

Herran Henki johdatti minua ja Liisaa ihmeellisesti aluksi monen nuoren tytön luo ohjaamaan heitä uskontielle. He ottivat kehoituksestamme vaarin. Liisa rukoili ja minä julistin evankeliumia. (Liisa oli nimittäin poikkeuksellisen lähimmäisrakas, vaikkei ollut vielä uskossa. Siksi Yeshua antoi hänet työtoverikseni tuona iltana ja yönä).

Saavuttuamme Hesan keskustaan kolmen sepän patsaan lähelle laskeutui Ilmestyksen Henki sekä minun että Liisan ylle ja näimme ikäänkuin valaistun reitin edessämme, mitä kulkea yeshuan valittujen sielujen luo. Reitti kulki Porkkalankadun suuntaan ja vei pimeää rautatietä takaisin Tennispalatsia kohden. Kesken matkaa tunsin valtavan Pyhän Hengen voiman valtaavan koko olemukseni. Tunsin, ettei mikään voima maailmassa voi estää kulkuamme. Silloin tunsin väkevän taistelun Hengessä ja sen jälkeen voiton ja syvän rauhan. Saavuimme rauhan vallitessa tennispalatsin kohdalla olevan sillan alle. Oli aivan niin pimeää, että jouduimme kävelemään hyvin varovaisesti, ettemme kompastuneet ratapölkkyihin.

Juuri sillan alla olevassa pimeimmässä kohtaa Yeshua sanoi: "Yakov, pysähdy !" Pysähdyin. Sitten yeshua sanoi: "Mene vasemmalle kannatuspilarien väliin." Menin ja erotin hämärästi ne pilarit. Yeshua sanoi: "Mene ihan perille asti." Menin ja sanoin: "Herra, täällä on iso roskakasa." Herra sanoi: "Kaiva roskia !" Aloin varovasti kaivaa roskakasaa.

Kohta tunsin jotakin lämmintä käsissäni ! Kun koskettelin lähemmin lämmintä kohdetta, tunsin sormenpäissäni ihmiskasvot ja kun silmni olivat jo tottuneet paremmin hämärään, niin erotin nukkuvan nuoren miehen kasvot. Hän oli kasannut päälleen ison kasan roskia, ettei palelisi yöllä ! Sitten Herra sanoi taas: "Kaiva kasaa myös oikealta puolelta !" Kaivoin ja tunsin toiset nuoren ihmisen kasvot käsissäni. Kun katselin tarkemmin oli kyseessä nuoren naisen kasvot. Hänkin oli syvässä unessa. Kerroin koko ajan Liisalle hiljaa mitä löysin ja pyysin häntä rukoilemaan.

Kun pidin käsiäni noitten kahden kasvon päällä, tunsin valtavan Jumalan rakkauden vuotavan ylleni. Se oli niin musertava, että aloin horjua ja minun oli vaikeaa pysyä pystyssä. Kuulin Hengessä herran sanovan: "Nämä ovat minun rakkaitani, jotka ovat joutuneet näin alas. Pidä kätesi heidän kasvojensa yllä ja profetoi heille näin sanoen: "Rakkaat lapseni, minä olen nähnyt teidän tuskanne ja kuullut teidän rukouksenne. Kestäkää vielä pieni hetki, niin minä noudan teidät luokseni !"

Profetoidessani heille, tunsin valtavan, ikäänkuin sähkövirran virtaavan pääni läpi, sydämeni kautta molempia käsiäni pitkin kumpaankin nuoreen ja tiesin herran siten vahvistavan heitä siihen, mitä heillä edessään oli. Kohta sen jälkeen Herra sanoi: "Tehtävä on tehty, jatkakaa matkaa, sillä vielä on useita sieluja, joille tulee viedä apu tänä iltana...".

Palatessamme asunnolle, tuli eräs asukkaista eteisessä meitä vastaan ja ilmoitti, että varas oli murtautunut asuntomme yhteiseen vuokrakassaan. Silloin kerroin välittömästi varoittaneeni Jaskaa Yeshuan nimeen, ettei tämän pidä antaa kaverinsa olla silmänräpäystäkään olla yksin huoneistossa. Kuulin Jaskan jättäneen kaverinsa yksin koko huoneistoomme, kun hän oli mennyt kaupungille ostamaan iltapalaa "hyvälle kaverilleen". Sinä aikana kyseinen kaveri oli vienyt ison kasan rahaa ja häipynyt teille tietymättömille. Vuokrakassassaan en onneksi ollut laittanut vuokraosuuttani vielä...

Sen jälkeen kaverini nimittivät minut profeetaksi, joka oli mielestäni imartelevaa, vaikka siihen tavallaan oli aihettakin. Tein Liisalle lattialle siskon pedin, sillä olisi ollut epäkohteliasta lähettää häntä kotiin yösydännä.

Mielenkiintoista asiassa oli vielä se, että kun tapasin Liisan noin 3 vuotta myöhemmin, niin hän ei muistanut em. illan ja yön tapahtumista YHTÄÄN MITÄÄN ! Ne olivat kuin täysin pois pyyhityt hänen muististaan...

- - -

Siunausta Isämme anteeksiantamuksessa Yeshuassa !
    .
  5. .
    Ei ole niin kuin kirjoitit, vaan Israelin Pyhä on sekä VT:n että UT:n J-H-V-H ELOHIM eli ADONAI, joka on ehdottomasti korkein auktoriteetti koko maailmankaikkeudessa. Jesajan kautta Hän julistaa kansalleen Israelille: (Jes.43:11-21)

"10. Te olette minun todistajani, sanoo ADONAI, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. ENNEN MINUA EI OLE LUOTU YHTÄKÄÄN JUMALAA, EIKÄ MINUN JÄLKEENI TOISTA TULE.

11. Minä, minä olen ADONAI, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.

12. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo ADONAI, ja minä olen Jumala.

13. Tästedeskin minä olen sama. EI KUKAAN VOI VAPAUTTAA MINUN KÄDESTÄNI; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

14. Näin sanoo ADONAI, teidän LUNASTAJANNE, ISRAELIN PYHÄ: Teidän tähtenne minä lähetän sanan Baabeliin, minä syöksen heidät kaikki pakoon, syöksen kaldealaiset laivoihin, jotka olivat heidän ilonsa.

15. Minä, ADONAI, olen teidän Pyhänne, minä, Israelin Luoja, olen teidän kuninkaanne.

16. Näin sanoo ADONAI, joka teki tien mereen ja polun valtaviin vesiin,

17. joka vei sotaan vaunut ja hevoset, sotaväen ja sankarit kaikki; he vaipuivat eivätkä nousseet, he raukenivat, sammuivat niinkuin lampunsydän:

18. Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.

19. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

20. Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.

21. KANSA, jonka minä olen itselleni valmistanut, ON JULISTAVA MINUN KIITOSTANI."

- - -

Muutama kommentti edellä olevaan:

a) Koskien jaetta 10: On olemassa vain yksi Korkein auktoriteetti, joka on muuttumaton ajasta aikaan. Hän on Israelin Pyhä: J-H-V-H ELOHIM. Jokaisen,joka tahtoo pelastua, on tunnustettava Hänen herrautensa ja oltava kuuliainen Hänen Uuden Liiton Kirjoituksissa ilmoittamalle tahdolleen.

b) Koskien jaetta 11: Hän Israelin Pyhä, ADONAI, on AINOA Pelastaja ja vain Häneen turvaamalla, siten kuin UT:ssa on opetettu, voi syntinen ihminen pelastua.

c) Koskien jaetta 12: Israel kansana on Jumalansa ADONAI'n todistaja, samoin kaikki ne, jotka turvaavat Israelin Jumalaan, ADONAI'hin kuten UT:ssa on opetettu.

d) Koskien jaetta 13: VAIN ja AINOASTAAN Israelin Pyhä, ADONAI ELOHIM, voi ja tahtoo pelastaa ihmiset niin Israelista, kuin kaikista muistakin kansoista.

e) Koskien jakeita 14-20: Hän, Israelin Pyhä, ADONAI ELOHIM, on ainoa Lunastaja, kaiken Luoja ja Kuningas, joka johdatti Israelin Egyptin orjuudesta ja on varjeleva heitä vastedeskin ja suojeleva heidät perkeleen vihalta, jota tämä ymmärtämättömien pakanakansain kautta alati lietsoo Juutalaisia kohtaan, kuten on kirjoitettu Ilmestyskirjassa (Ilm.12) ja muuallakin UT:ssa sekä VT:ssa, esim. Danielin kirjassa.

f) Koskien jaetta 21: Jos muistat, niin muutama vuosi sitten Israel voitti Euroviisut iskelmällä, jossa pelkästään ylistetään ja palvotaan Israelin Pyhää, J-H-V-H ELOHIM'ia eli ADONAI'ta. Laulu oli täynnä sanaa:

HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH, HALLELUYAH,

- - -

Apostoli Paavali kirjoittaa Israelin Pyhästä esim. seuraavasti: (1.Tim.1:17)

"17. Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen."

Ei ole pienintäkään epäilystä siitä, etteikö Paavali tässä viitannut Israelin Pyhään, Häneen, josta VT:ssa on kirjoitettu nimellä J-H-V-H ELOHIM !

Oletan sinun, KTS, menneen harhaan tässä asiassa siksi, ettet vielä ymmärrä J-H-V-H ADONAI'n PYHYYTTÄ, joka vaatii synnin rankaisemista. Koska et tätä seikkaa ymmärrä, niin olet etsinyt jotain kiertotietä olla hyväksymättä Korkeinta sellaisena kuin HÄN ON. Siksi olet omaksunut kabbalistisia ja muita salaopillisia selityksiä jumaluudesta.

Kirjoituksesi, että Ilmestyskirjassa muka viitattaisiin Pedon luvulla 666 jollain tavoin Israeliin tai Shabbat'iin tai Saturnukseen ovat höpön höpöä ! Täyttä huuhaata !

Jos ottaisit Raamatun kokonaisilmoituksen ja Ilmestyskirjan kokonaisuuden huomioon, niin ymmärtäisit, että Pedon luvusta puhuttaessa ei kyseessä ole suinkaan Israel tai sen "heimojumala" (kuten aiemmissa teksteissäsi olet väittänyt), vaan lihaksi tullut perkele, joka on VT:n ajoista asti yrittänyt tuhota sekä Israelin kansana, että juutalaiset yksilöinä, samoin kaikki ne valitut Korkeimman Pyhät pakanakansoista, jotka kunnioittavat Israelin Pyhää.

Shabbat on yhä Korkeimman säätämä alkuperäinen lepopäivä. Samoin Israel on kansana edelleen Korkeimman valittu kansa ja tulee aina olemaankin, sillä Jumala ei armolahjojansa eikä kutsumistansa kadu !

Sen lisäksi Korkein on Poikansa Yeshuan kautta lunastanut omaisuudekseen myös kaikki valittunsa kaikista pakanakansoista, joten lopulta on oleva vain YKSI KANSA JA YKSI PAIMEN. Hyvä Paimenemme Yeshua ja me Hänen lampaitansa, jotka Hän johdattaa iankaikkisen elämän vetten lähteille ja on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet meidän silmistämme.

Mikä ihana aika onkaan meillä Yeshuaan turvaavilla edessämme !

Tahdon lopuksi alleviitata sulle KTS (millä tarkoitat: Kristuksen Tosi Soturia), että kuten Johannes kirjoittaa, on sullekin AINOA mahdollisuus päästä iankaikkisesta elämästä osalliseksi hyväksymällä, uskomalla ja omistamalla kohdallesi seuraavat jakeet:
    ( Joh 1:12-13 ja 17:3)

"12. Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet (Adon Yeshuan) vastaan, Hän antoi voiman tulla J-H-V-H ELOHIM'in lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä,
    13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan J-H-V-H ELOHIM'ista."

"3. Mutta tämä on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT Sinut, joka YKSIN olet Totinen J-H-V-H ELOHIM, ja Hänet, jonka Sinä olet lähettänyt, Yeshua HaMashiach'n !"

Edellisen jakeen mukaan on kaikille niille, jotka tahtovat saada osan iankaikkisesta elämästä, EHDOTON VAATIMUS opetella TUNTEMAAN sekä J-H-V-H ELOHIM että Hänen Poikansa Yeshua HaMashiach !

Siunausta Isän ja tämän Pojan Yeshuan tuntemiseen !
    .
  6. .
    Olen samaa mieltä kanssasi kaikessa mitä kirjoitit !

Muutama sananen Annasta.

Kun hän tuli muutama vuosi sitten Suomeen Israelista, jossa hän oli työskennellyt Tiberiaassa, niin hän sai yliluonnollisella tavalla työpaikan. Koska tapaus oli myös humoristinen, niin kerronpa sen sulle:

Hän tahtoi tuoda erään sekarotuisen koiran mukanaan, koska oli kiintynyt siihen. Koiralla oli kiinan palatsikoiran pää ja jalat, mutta seeferin selkä. Koiran rokotus, matkalippu ja karanteenissa olo tuli maksamaan hänelle paljon, mutta myöhemmin kävi ilmi että tuo koira maksoi hintansa takaisin moninkertaisesti. Nimittäin Annan piti saada työpaikka erittäin nopeasti Suomessa voidakseen tulla toimeen. Inhimillisesti katsoen hänen oli vaikeaa saada sihteerin työtä, koska häneltä puuttui muutaman kurssin suoritus eli muodollinen pätevyys.

Eräänä aamuna hän oli ulkoiluttamassa koiraansa ja tämä alkoi käyttäytyä omituisesti. Siihen asti koira oli ollut kiltti ja totellut aina Annaa, mutta nytpä se alkoi pyrkiä määrätietoisesti tiettyyn suuntaan. Anna vaistosi, että nyt kannattaa alkaa seurata koiraa ja koirapa johdatti hänet Annan asunnon lähistöllä sijaitsevaan pieneen yksityiseen firmaan ja pyrki sen yläkertaan johtavalle ovelle !

Anna kysyi pihalla olevilta työmiehiltä, että olisiko heillä avointa työpaikkaa tarjolla siinä yrityksessä ? Miehet sanoivat ettei ole, mutta kannattaa ehkä kysellä firman yläkerrasta ! Koirapa veti kaikin voimin Annaa juuri sinne ! Anna koputti siellä olevan konttorin ovea ja muuan nainen avasi sen. Sitten Anna kysyi:
    "Sattuuko teillä olemaan vapaana sihteerin työpaikkaa ?"

Nainen vastasi: "Oletko lukenut aamun Hesarista, sillä meilläpä on juuri tänään siitä ilmoitus ja sinä olet ensimmäinen, joka sitä kyselee ?" Anna vastasi, ettei ole lukenut. Nainen kyseli ihmeissään, että mistä Anna tiesi asian ! Anna vastasi: "Tämä koira veti minut väkisin tänne !"

Naisesta tapaus oli hauska ja hän pyysi Annaa tulemaan töihin jo seuraavana aamuna. Yrityksen omistaa muuan Suomen juutalainen mies, joka työskentelee ko. yrityksessä toimitusjohtajana. Anna oli töissä siellä muistaakseni pari vuotta ja lopetti siellä siirtyäkseen - Yeshuan selvässä johdatuksessa - erään rikkaan juutalaisen "kukkaistytöksi" eli seuranaiseksi Jerusalemiin.

Kyseinen monimiljardööri-nainen oli nimeltään Gitta Sherover, erään upporikkaan juutalaismiehen leski, joka on lahjoittanut Jerusalemille uuden teatterin, nimeltä Sherover ja sen vieressä on hänen nimelleen omistettu katukin.

Anna oli siellä töissä Gittaa lohduttamassa, sillä Gitalta oli kuollut sekä aviomies että ainoa poikansa. Anna oli siellä kunnes hänen lähiomaisistaan kuoli kaksi (isä ja veli) Suomessa muutaman viikon välein ja surun murtamana Anna halusi palata takaisin Suomeen murehtimaan.

Nyt hän on jo surutyönsä hoitanut ja valmis palaamaan maalliseen työhön.

Kuten edellä kävi ilmi, joillakin sekarotuisilla koirilla on vainu myös hyvien työpaikkojen suhteen :)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  7. .
    ...viime vuosikymmenten aikana ovat juutalaiset saaneet olla kristittyjen taholta sangen hyvin rauhassa, ja saaneet meiltä paljon tukea ja apua.

tahdon väärinkäsistysten oikaisemiseksi painottaa, etteivät "oikeaoppiset" kristityt ole KOSKAAN vainonneet sen kummemmin juutalaisia kuin islamuskoisia eikä ketään muutakaan VT:n Pyhistä Kirjoituksista harhautuneitten uskontojen edustajaa. Me olemme olleet lähes 2000 vuoden ajan kuuliaisia Yeshuan opetuksille: Rakastamme Adonaita yli kaiken ja lähimmäisiämme kuin itseämme !

Älä kuvittelekaan, että yksikään itseään kristityiksi nimittävistä esim. katolisista ja protestanteista, jotka toisiaan tai muita tappavat tai tapattavat "uskonnon nimissä", olisivat OIKEAOPPISIA kristittyjä. Kaikkea muuta ! He ovat todellisuudessa Luciferin palvelijoita ja verenhimoisia murhaajia, eikä kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää. Apostoli Johannes kirjoittaa, että JO SE, JOKA VIHAA VELJEÄNSÄ, ON MURHAAJA ! (1.Joh.3:15)

- - -

Mitä taas islam-uskoa tunnustaviin tulee, niin pelkästään ja ainoastaan itseään sellaisiksi kutsuvat ovat VIIME VUOSINA AINA TÄHÄN PÄIVÄÄN SAAKKA vainonneet, kiduttaneet ja mitä julmimmin tappaneet satamäärin juutalaisia, eikä kyseisellä hirmuterrorismilla näytä olevan loppua.

Älkäämme siis eläkö menneisyydessä, vaan eletään tätä hetkeä ja taistellaan nykyajan hirmu-uskontoa, Islamia, vastaan kaikin kristillisesti hyväksyttävin keinoin ! Amen.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  8. .
    Olen vakuuttunut siitä, että Korkein on itse varjellut Sanaansa vuosituhanten saatossa ja on vastedeskin varjeleva sen puhtaana tuleville sukupolville, sillä vain Hänen iäti pysyvän ja elävän Sanansa kautta lihasta ja verestä syntyneet ihmislapset voivat syntyä uudeksi hengelliseksi luomukseksi Yeshua Messiaassa.

Tämä UUSI LUOMISTYÖ tapahtuu sukupolvesta toiseen Yeshuan ja Hänen Pyhän Henkensä yhteisvaikutuksesta vain niitten ihmisten sydämessä, jotka ottavat uskossa vastaan hyvän sanoman Yeshuasta ja pitäytyvät siihen.

Mielestäni jo se, että nykyään on tässä sukupolvessa ENEMMÄN kuin missään aiemmassa, uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, on kiistaton todiste Jumalan sanan puhtaudesta.

Eräs toinen todiste on Qumran'in luolista löydetyt Pyhät Vanhan Liiton Kirjakääröt. Kun niitten tekstien sisältöä (esim. Jesajan kirjaa) on verrattu sen jälkeen löydettyihin ja niihin nykyisiinkin monelle eri kielelle käännettyihin Raamatunkäännöksiin, on ne todettu suorastaan hätkähdyttävän sanatarkoiksi käännöksiksi. Tämä pätee hyvin myös vertailtaessa sitä suomalaiseen VT:n käännökseen vuodelta 1933.

On lisäksi tunnettua, miten juutalaiset ovat Pyhien Kirjoituskääröjen materiaalin vanhetessa ja rapistuessa vuosisatojen kuluessa aina lähes käsittämättömän pikkutarkasti jäljentäneet tuon arvokkaan sanoman tuleville sukupolville.

Lopuksi tahdon toistaa jo aiemmin kirjoittamani Raamatussa olvat varoitukset yrittää väärentää ja epätarkasti kääntää Pyhiä Kirjoituksia eri kielille:

Ei ole turhaan Raamatussa kirjoitettuna:
    "JOKAINEN Jumalan SANA on taattu: Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat." (Snl.30:5)

Myös seuraavasti on kirjoitettu:
    "Älä lisää Hänen sanoihinsa mitään, ettei Hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi !" (Snl.30:6)

Edelleen on Uuden Liiton Kirjoituksissa vakava varoitus kaikille Raamatunkääntäjille:
    "18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
    19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
    20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!"
    (Ilm.22:18-20)

Siunausta Yeshuassa totuuden tutkimiseen tarkkojen Raamatunkäännösten parissa !
    .
  9. .
    Kirjoitit:
    "...luulet tuovasi jotain uutta tai parempaa ymppäämällä suomen kielen vastaisia rakenteita mukaan."

Vastaan:
    Tästähän ei ole kysymys, vaan siitä, että tietyssä historian vaiheessa on muutettu mielivaltaisesti Vapahtajamme erisnimet erilaisiksi, kuin millaisiksi enkeli Gabriel käski ne antaa. Kyseessä ei tietenkään ollut vain enkelin määräys, vaan Ylhäisimmän Kirkkauden itsensä antama määräys.

- Siksi väitteesi on mielestäni pohjaa vailla. Sillä vaikka olisi totuttu käyttämään VÄÄRIÄ nimiä liki 2000 vuotta, niin VÄÄRIÄ NE EDELLEEN OLISIVAT ! Aika ei vääryyttä muuta, vaan nimenomaan MEIDÄN tulee muuttaa tapamme, tehdä parannus ja alkaa noudattaa totuutta.

Kirjoitit: "...en pidä itseäni kielitieteilijänä mutta olen kyllä opiskellut 9 eri kieltä ja tullut vakaumukseen, että jokainen käännös sisältää tulkinnan. Eli ei ole olemassa oikeaa käännöstä millekään raamatun lauseelle."

Vastaan:
    OHO, olipa perätön väite kerrassaan ! Kuten edellä mainitsin Raamattu VOIDAAN kääntää sanatarkasti, jos siihen pyritään. Hyvä esimerkki sanatarkasta käännöksestä (poislukien nimien virheelliset käännökset ja muutama muu virhe) on suomalainen v.1933 VT:n ja 1938 UT:n käännös. Sitävastoin vuoden 1992 käännös on kuin ihan jokin muu kirja kuin Raamattu. Kyseinen väännös sisältää (laskentatavasta riippuen) n. 7000 - 30 000 käännösvirhettä ! Siis keskimäärin JOKA SIVULLA on virheitä 5 - 21 kpl !!!

Suosittelen tutustumista kyseisiä käännösvirheitä laajasti käsittelevään kirjaan nimeltä: TAISTELU RAAMATUSTA Hätähuuto puhtaan Sanan puolesta / martti Päivänsalo / Ev.lut.Herätysseura ry. / ISBN 951-689-081-4 / Herätysseuran kirjapaino Suolahti 1993

Olen itsekin opiskellut useita kieliä ja tiedän, että Raamattu on sikäli ainutlaatuinen moneen muuhun kieleen verraten, että se voidaan kääntää alkukielistä hämmästyttävän sanatarkasti muille kielille, ilman että sen alkuperäissisältö muuttuu. Sitävastoin, jos sitä aletaan kääntämään (kuten suom. r-väännös 1992 on käännetty) mielivaltaisesti vain muka ajatuksia sen yksittäisistä sanaoista piittaamatta, niin mennään metsään, että rytinä kuuluu. Silloin katoaa linkit VT:n ja UT:n Kirjoitusten välillä, samoin esikuvat ja nimien alkuperäismerkitykset jne.

Kirjoitit: "...Itse naispapin sukulaisena olen jotenkin kyllästynyt raamatun sanatarkkaan tulkintaan... Tyyliin "nainen vaietkoon seurakunnassa." ei siinä lausessa ole seurakunta-sanaa siinä mielessä kuin me sen ymmärrämme....jne."

Vastaan: Perustelustasi ei ole Raamatun mukaista siksi, että toisaalla on Raamatussa selitetty, miksi naisen tulee vaieta miehen edessä. Lukekaamme 1.Tim.2:11-15
    "11. Oppikoon NAINEN hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
    12. mutta minä en salli, että NAINEN opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
    13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
    14. eikä Aadamia petetty, vaan NAINEN petettiin ja joutui rikkomukseen.
    15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä."

- Siis nainen on todellakin hengellisestikin mitaten se HEIKOMPI astia, jolle Korkein ei ole antanut seurakunnassa opettajan virkaa. Kyseessä on seuraus syntiinlankeemuksesta, jossa NAINEN petettiin, mutta miestä ei petetty, vaan mies teki TAHALLAAAN syntiä, koska rakasti VAIMOAAN enemmän kuin Korkeimman antamaa kieltoa.

Lisäksi pyydän sinua huomioimaan seuraavan tärkeän seikan: Siirryttäessä Suomen Ev.lut.kirjoissa naispappeuteen, siirryttiin todellisuudessa syvälle harhaoppiin, sillä silloin itseasiassa säädettiin NAISILLE oikeus toimia SEURAKUNNAN PAIMENENA. Papit ovat nimittäin Ev.lut.kirkoissa paimenina. Kuitenkin UT:ssa on PÄIVÄNSELVÄ määritelmä siitä, ketä saadaan asettaa seurakunnan paimeniksi kristillisissä kirjoissa ja ketä ei: Luemme 1.Tim.3:2

"Niin tulee siis seurakunnan KAITSIJAN (kreik. episkopos) olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen taitava opettamaan....jne."
    - Onhan selvää, ettei naispappisukulaisesi voi mitenkään täyttää tätä UT:n vaatimusta. Paikallisseurakunnan kaitsijan eli paimenen on OLTAVA SUKUPUOLELTAAN MIES. PISTE.

Kirjoitit tekstisi lopussa: "Suomalais-Jumalan siunausta (sitä saa kutsua UKKO-ylijumalaksi, koska se on yksi ja ainut eilen tänään ja iankaikkisesti)".

Vastaan: Kai olet tietoinen siitä, että lainauksesi - koskien mainintaa UKKO-ylijumala - peräisin pakanallisesta Suomen muinaisesta jumaltarustosta, Kalevalasta, jossa vilisee jos jonkinlaista epäjumalannimeä ?

Raamatun mukaan on eräänä, edessä olevana päivänä, Adonai Elohim oleva YKSI ja Hänen NIMENSÄ YKSI. Sak.14:9

Vaikka lienemmekin samaa mieltä siitä, että olemme lähes kaikessa eri mieltä, niin... ( :-) )

Siunausta Yeshuassa !
    .
  10. .
    ...sillä liian moni pakanuudesta Yeshuaan uskovaksi johdettu sielu on todellakin tullut myöhemmin tuolla tavoin harhaanjohdetuksi pois evankeliselta armoperustalta, jonka mukaan pelastus on mahdollista vain: "Yksin uskosta Yeshuaan ilman Lain tekoja. Yksin armosta Yeshuan Golgatalla suorittaman lunastustyön ansiosta !"
    Olemme Yeshuan veren hinta ja vain siltä perustalta otollisia Isä Jumalallemme.

Kohtasin Israelissa kibbutsiaikoinani jopa sellaisia suomalaisia kristittyjä, jotka uskoivat, etteivät he edes kuulu ns. Messiaan morsiusseurakuntaan, vaan ovat eräänlaisia Elieser-sieluja ja Messiaan TODELLINEN morsian olisi vain valitut Jaakobin jälkeläiset. Lienee täsät syystä eräässä suomenkielisessä hengellisessä sanat: "pääsen vierahaksi häihin iäisiin". Sanomattakin on selvää, ettei Messiaan morsian voi olla "vieras" omissa häissään !

Tuollainen harhaoppi on perkeleestä ja jo pakanain apostoli Paavali on langettanut sille kirouksen.

Apostoli Paavali kirjoittaa:

a) 1.Kor.11:1-4
    "1. Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.
    2. Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
    3. Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
    4. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."

b) Gal.1:6-9
    "6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
    7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
    8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
    9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

- - -

Iloitsen siitä, että olet terveellä tavalla uskossa ja ymmärrät Israel-kysymyksen oikein Uuden Liiton Kirjoitusten valossa. Sanomattakin on selvää, että myös sinä laillani muistat rukoilla myös kaikkien maailman - vielä pelastuksesta ulkopuolella olevien - juutalaisten puolesta, että hekin ottaisivat Yeshuan vastaan ainoana pelastajanaan ja saisivat armon osakseen oikeaan aikaan, kuten on kirjoituksissa meitä kehoitettu.

Kiitos hyvästä kommentistasi !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  11. .
    ...siitä, että rakastan totuutta salatuimpaan saakka ja pyrin ottamaan selville, mitä Raamattuun TODELLA oli alunalkaen kirjoitettu. Onneksi nykyään on jo saatavilla hyviä kirjaoppaita etsiville sieluille, vaikkeivät he Raamatun alkukieliä osaisikaan !

Kaikki pätevät suomalaiset Raamatun alkukielten vilpittömät tuntijat tietävät, miten virheellinen on esim. vuoden 1992 suomalainen Raamatunkäännös. Juuri siitä syystä jo kyseisen käännöksen alkuvaiheissa perustettiin maahamme eri kristillisistä piireistä koostuva ja hyvin Raamatun alkukieliä tunteva "Raamattu kansalle"-ry.

Valitettavasti jo varhaisena apostolien jälkeisenä aikana, jolloin kreikka oli silloisen euroopan ns. sivistyskieli, pyrittiin Raamattu ja eritoten sen Uusi Testamentti (joka oikeammin pitäisi kuulua: Uusi Liitto), kääntämään kreikaksi, kaikki paikkakuntien ja henkilöitten nimet mukaanlukien.

Monista itseään huipputeologeina pitävien vastaväitteistä huolimatta näyttää tarkemman Raamatuntutkimuksen valossa ilmeiseltä, että Uuden Liiton Kirjoitukset oli aluksi kirjoitettu hepreaksi (osa siitä arameaksi) ja vasta sitten kreikaksi.

Myös se on valitettava tosiasia, että Raamattuumme on tehty tahattomien käännösvirheiden lisäksi jopa TAHALLISIA käännösvirheitä, johtuen siitä, että vuoden 1992 käännöstä tehtäessä luovuttiin aiemmasta sanatarkan kääntämisen periaatteesta ja pyrittiin muka kääntämään vain ajatus. Tällöin ajateltiin etteivät ikäänkuin Korkeimman sanat sellaisinaan olisi tärkeitä ja ettei Hänen sanansa olisi muka riittävän tarkkoja meille suomalaislle sellaisenaan !

Ei ole turhaan Raamatussa kirjoitettuna:
    "JOKAINEN Jumalan SANA on taattu: Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat." (Snl.30:5)

Myös seuraavasti on kirjoitettu:
    "Älä lisää Hänen sanoihinsa mitään, ettei Hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi !" (Snl.30:6)

Edelleen on Uuden Liiton Kirjoituksissa vakava varoitus kaikille Raamatunkääntäjille:
    "18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
    19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
    20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!"
    (Ilm.22:18-20)

- - -

Lisää tietoa erisnimien virheellisestä kääntämisestä löydät lukemalla alustukseni palstalta Kristinusko ja sieltä kirjoituksestani "Riemuitse Kristitty !". Huomioi esim. nimimerkillä "Priscilla" kirjoittaneen hyvä kommentti aiheesta. Samoin vastaukseni monille keskusteluun osallistuneille.

Tietääkseni ne Suomen juutalaiset, jotka ovat löytäneet Yeshuan Messiaakseen, käyttävät lähes poikeuksetta Hänestä tämän alkuperäisnimiä "Adon Yeshua HaMashiach" (Suomennettuna virheellisesti nimiksi: Herra Jeesus Kristus), eikä suinkaan noita kreikasta väännettyjä epä-nimiä.

Lisäksi (jos osaat englantia) kehoitan sinua tutustumaan nettisivuihin osoitteessa:
    http://www.thenazareneway.com/yeshua_jesus_real_name.htm

Siunausta Yeshuassa !
    .