Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
rauha palstalla säilyy. Leikkikenttä taitaa olla enemmänkin tuolla naapurin puolella :-)
Yllätysmatka maapallon toiselle puoliskolle on tosiaankin pistänyt rauhalliset joulusuunnitelmat sekaisin. Mutta odotan paljon matkaltani ja toivon että jaksan olla mukana kaikissa kuvioissa siinä helteessä ja kosteudessa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!
05.12.2004 10:09
Ihanaa kun itse säästyn kaikelta joulutohinalta!
Vaikka juuri nyt on niin stressistä, että olen aivan pyörällä kuinka ehdin kaikki asiat toimittaa ennen lähtöä. Malariapillerit on hukassa, etsin niitä...Ne oli jossakin kirjekuoressa, kunhan en olisi heittänyt paperinkeräykseen...phuu!!!
04.12.2004 19:01
Aivan kädet tärisi ja omakin viestini tuli tuplaten, kai se on tuon nikkini takia....
04.12.2004 11:23
pn kuulemma palanen puhdasta paperia ja likainen mielikuvitus ;-)
04.12.2004 11:21
olemme jutelleet väreistä aikaisemmin jossakin yhteydessä...
Olisikohan ollut värien psykologisesta vaikutuksesta, jota käytetään hyväksi eri yhteyksissä, esim. mainonnassa.
Sininen, erityisesti tumman sininen, on sellainen auktoriteettiväri (poliisien univormut, laivaston siniset värit jne.); oranssi ja keltainen, jotka näkyvät kauaksi, jotka huomataan ja käytetään mm liikennemerkeissä.
Tummat värit antavat kantajastaan vakavan, arvovaltaisen henkilön kuvan, kun taas vaaleat pastellisävyt antavat kantajastaan lempeän ja kiltin vaikutelman. Saattaa olla että moni rakastunut ihminen, joka pukeutuu yleensä tummmasävyisiin vaatteisiin, alkaa pukeutua huomaamattaan vaaleisiin pastellisävyihin rakastuttuaan...
Värit saattavat kertoa paljon kantajastaan ja tätä väritietoutta käytetään hyväksi mm. haastattelutilaisuuksissa kun valitaan uusia työntekijöitä eri tehtäviin.
02.12.2004 16:26
Kun poikani oli 5-vuotias ja lähti "leikkikouluun" niin hän halusi punaiset, kukalliset puukengät ja punaisen jenkkikassin! Ne olivat hänen mielestään niin hienot!
Ja hän sai ne ja oli onnellinen.
Näinhän on että lapsi tietää tarkalleen esimerkiksi mistä väreistä hän pitää, mutta joutuu hyvin pian manipuloinnin kohteeksi: poikien väri on sininen, ainoastaan tytöt käyttävät punaista!
Sitten alkaa muoti vaikuttaa ja kohta olemme siinä "pässi narussa", mistä olet maininnut!
Vaatii mieheltä rohkeutta pukeutua ROOSAAN pellavapukuun! Sellaiseenkin asiakkaaseen olen törmännyt! Mikä upea näky! Ruskettunut, 185-senttinen atleetti! Tarkoituksella pukeutunut juuri tähän väriin!
Vaikeata varmaankin jollekin juntille mennä heittämään huulta "raukkiksesta"!
Väreistä voisin heittää juttua enemmänkin, koska se on kuulunut osittain ammattiini.
02.12.2004 15:08
Kaikkihan ne ovat ruotsalaisia, Army of Loversin jäsenet, vaikka onkin ulkomaalainen tausta...
Camilla Henemark kotoisin pohjois-Ruotsista, äiti ruotsalainen, isä muistaakseni jostakin afrikkalaisesta maasta. Jean-Pierre Bardan juuret ovat Ranskassa. Dominika Peczynskin juuret Puolassa. Ja Alexander Bard ainoa täysin ruotsalainen, syntynyt Linköpingissä, muuttanut vanhempien kanssa jo pienenä Motalaan.
Hyviä biisejähän ne tekivät 90-luvun alkupuolella.:-)
Täytyy muuten todeta että ulkomaalaiset muusikot ovat sellainen ryhmä, joita ei "sorsita" yhtä paljon kuin muita ulkomaalaisia, vaikka sattuisikin olemaan värillinen iho, varsinkin jos heistä alkaa tulla kuuluisia :-)
02.12.2004 12:56
kuuluu maailman rikkaimpiin kieliin, mitä synonyymeihin tulee. Olisi mielenkiintoista tietää esim. Lönnrotin sanojen määrä hänen kirjoittaessaan Kalevalaa.
Kalevalan ruotsinnoksessa huomaa jo kuinka kieli kuihtuu ja menettää rehevyydestään käännöksessä.
02.12.2004 12:46
Kun tässä tuli juttua noista kuusijuhlavaatteista sun muista, niin haluaisin jutella enemmänkin vaatteitten merkityksestä kun liikutaan toisten seurassa.
Ajattelin kerran kun menin erääseen naisten liikkeeseen arkivaatteissa, kiireisenä ja hikisenä, muovikassit kädessä, niin myyjät eivät näyttäneet huomaavan tulijaa ollenkaan :)
Joku toinen kerta kun menin samaan liikkeeseen, oli meikit ja kampaus kunnossa, fiksummin puettu ja palvelu oli aivan toista luokkaa!
Se oli ainakin ahaa-elämys, että jos haluaa palvelun pelaavan niin kannattaa nähdä hiukan vaivaa :)
02.12.2004 09:43
Minulla on aina ollut lämpimät jalat ja kädet. Ei enää. Ihmettelin "henkilääkärilleni" miksi jalkani ovat aina kuin jääpuikot sisälläkin ja melkein saisi istua sormikkaat kädessä tietsikankin ääressä, tämä on aivan uutta minulle.
Hän sanoi että se johtuu nähtävästi verenpainelääkkeestäni (Tenormin), joka vaihdettiin aikaisemman lääkkeen tilalle. Siitä voi olla sivuvaikutuksena mm. kylmät kädet ja jalat.
02.12.2004 08:52
on minullakin aina Suomireissulla tavata entisiä työkavereitani.
Meitä on 6 harmaapäistä tätiä, jotka muutumme nuoriksi tytönhupakoiksi tavatessamme.
Puheet kääntyvät poikkeuksetta 45 vuoden takaisiin muistoihin. "Muistatteko tytöt sen, entäs senkin tapauksen...?"
Joka kerta tuntuu aivan uskomattomalta että kaikista jutuista on kulunut niin pitkä aika.
Vaikka tapaamisten välillä olisikin kulunut vuosia, tuntuu kuin olisimme juuri eilen olleet yhdessä.
01.12.2004 17:02
Twin Peaks pyörii täysillä, kiitti vaan...! :-)
01.12.2004 16:18
Muistan kun meitä oli 3 tyttöä, jotka harjoittelimme kuusijuhlaan laulua. Tyttö, joka oli ryhmämme tähti, kirkasäänisin meistä kolmesta, alkoi yks kaks kiemurrella ja purskahti itkuun.
Opettaja hätääntyi ja kysyi mikä hänelle tuli.
- On niin kova pissihätä, sanoi tyttö.
- No, juokse nyt kiireesti vessaan.
Tyttö otti muutaman askeleen, pysähtyi ja lattialla alkoi lätäkkö levitä...
Siihen jäi lauluharjoitukset, siivosimme lätäkön porukalla, tyttö sai lainata opettajalta kuivat alushousut ja me toiset saimme ankaran varoituksen, ettemme kertoisi tästä kenellekään.
01.12.2004 14:40
Kyllä Ozzy on osannut tehdä korvaystävällistäkin musiikkia :-)
Niitä muita en voinut kuunnella, tai olisin voinut, jos olisin hakenut Microsoftilta "avaimen" (lisenssin) kuuntelua varten.
Olit ilmeisesti kopsannut ne CD:ltä ja kopsauksen aikana fiilit suojattiin niin että voi kuunnella vaan muutamassa tietsikassa. Mutta en viitsinyt hakea sitä "elektroonista avainta".
Sama juttu on kai noissa Media Payerin eri versioissa. Uusimmissa versioissa on aina jotakin uusia finessejä ja suojia.
01.12.2004 10:49
Tänään on pojallani syntymäpäivä. Hänen laskettu syntymäaikansa oli juuri 1.12 ja työnimenä oli "Oskari" :-) Kun menin synnytyslaitokselle, kysyttiin siellä koska laskettu aika oli niin sanoin että tänään!
- Kylläpä sieltä on tulossa säntillinen ihmisenalku, sanoi kätilö.
On pitänyt paikkansa. Poika ei ole hutiloinut
koskaan sovittujen aikojen kanssa!
Juon tässä aamukahvit seurassanne ja lähden sitten valmistelemaan synttäreitä!
01.12.2004 09:48
Oli niin kiire että syöksyin melkein leipäpala hampaissa omiin puuhiini!
Kiitos tästäkin jaksosta juttutuvan puolella! Uusi kyltti esille, SkillaN! Jutut jatkuvat!
30.11.2004 18:19
Moi vaan SkillaN! Laitan kunnon voisilmän tuohon kaurapuuroon ja savolainen kun olen niin syön sen leivän kanssa. Ja kahvit päälle ja sitten mentiin taas!
Eilen sulatin pakastekaapin ja leivoin sämpylöitä. Tänään jatkuu leipomisurakka ja pakastin alkaa täyttyä pikkuhiljaa.
Hyvät päivän jatkot kaikille!
30.11.2004 08:13
I´m a Dreamer on sellainen vanhan konkarin "softis", joka ei riko meidän vanhusten kuulotorvia! Ozzy on minun suursuosikkini muutenkin :)
Pink Floydillakin on ihan kivoja biisejä...
30.11.2004 07:58
että veljeni ensimmäinen moottoripyörä 50-luvulla oli Jawa, rekisterinumeronkin muistan, UO-510.
Se oli viininpunainen. Tulipahan monta kertaa paleltua takatuupparilla kun kunnon varusteet eivät olleet yhtä tavallisia kuin tänäpäivänä!
Viimeinen pyörä oli Honda Goldwing. Kultaiset siivet muuttuivat valkoisiksi kesällä 2000...
29.11.2004 21:51
jos haluat, ellumari! Vaikka diskreetisti sp:n välityksellä. :-)
29.11.2004 21:28
138 / 150