Taas aloitamma.
Löysin kauniin runon ja laitan sen tähän alkuun,tupamme ylistykseksi.
Laulu kodille.
Me kaikki onnea tavoitamme,
ei ole onnea suurempaa
kuinoma koti ja rakaimpamme
ja tämä taivas tämä maa.
Jos sateenkaaren tuolla puolen
ois kultaa,kunniaa maailman,
niin niistä kantakoon toiset huolen,
mä kotiseutua rakastan.
Jos ihmiskohtalot kauhistaisi
tai meno mieletön masentaa,
niin ken ei lohtua siitä saisi
kun omaan kotiin tulla saa.
Ja milloin kauaksi täältä lähdet,
niin kotiin kaipaat takaisin,
kun muistat-kauneimmin taivaan tähdet
sen yllä loistavat kuitenkin.
Itsenäisyyspäivä lähestyy,olkoon tämä omistettu myös sille.
Tervetuloa kaikki vanhat ja uudet, edelleen
Juttutupa
209
8227
Vastaukset
- Klara
..ei niin hirveän vanha, mutta sitäkin laiskempi.
(Kompensoikoot toisiaan.)
Olin viikonlopun muualla resuamassa ja johan oli ketjulle tullut pituutta! Hyvä, kun jaksoin läpi kahlata. On vissiin tullut mesottua yhdellä jos toisellakin tavalla, jäljet olivat vielä niin tuoreet.
Mutta mitäs noista, hirressäkin tottuu roikkumaan, kun tekee sen asenteella.
Nyt, kun pääsin heti alkumetreillä jonon keulille, ajattelin kurkata ja naatiskella vaikkapa siiderin. Tyhjältä vielä näyttää, mutta repullinen vetoa, kohta alkaa taas tupa täyttyä.- ellumari
uusi siisti Juttutupa ja Klara ensimmäisenä mukana.
Minä sinua kaipailinkin tuolla entisessä paikassamme ja aivan kuin telepatiaa olisi taaskin ollut...tulla tupsahdit siiderille. Minäkin otan puolikuivan.
Voi kuinka siistiä täällä onkaan,mitään vanhoja pölyjä emme tuoneet mukanamme ja toivottavasti täällä käykin rauhantahtoisia mukavia ihmisiä.
Skillan aina emännän ominaisuudessa toivottaakin aivan kaikki tervetulleiksi ja niin me muutkin puolestamme.Kippis vaan uudelle, mutta entistä linjaa noudattavalle Juttutuvallemme!
- tyrsus
Vieläkö olet chatissa?
Minä kyllästyin laulamaan ja tulin tänne rauhalliseen seuraan.
Vaikka kyllä me täälläkin laulella voisimme,
kunhan ei kukaan riehaannu kuten minä tuolla cätin puolella.
On oikein mukava tulla taas riehumisen jälkeen tänne ottamaan vaikka pienet paukut.
Kahvikin muuten kävisi mutta kun se tahtoo viedä yö unet mennessään.
Piipahdankin aamulla kahville ja kaurapuurolle.
Nyt vain morjestan jokaista olijaa ja kävijää ja painun omiin ilta-askareisiini.
Hellurei ja hellät tunteet.- ellumari
chatti sellainen riehumiselle mahdollistava foorumi?
Mitä sinä siellä teit kun koit riehaantuneesi?
Haukutaanko siellä ja nimitellään, vai mitä se riehuminen on?
Sanoit laulaneesikin siellä. Joululaulujako?
Eikö ikäihmiset nyt sitten yhtään maltillisesti osaa, tai tahdo käyttäytyä? ethän riehaantunut,kaikki tykkäsi.
Vai tälläinen on,tämä nikki.*hymyä*
Kiva ,kun oistäydyit ,tultiin "tutuiksi",tule toistekin.
- ZOZ
...niin kaunista...
Höm...juu oli mulla asiaakin.
Lisäsin tuonne http://koti.mbnet.fi/~baludar/player.html
pari uutta kipaletta. Tuntui toimivan...
Mdk, "Osbournen Dreamer" löytyy nyt listalta.
pullaulla, ei löydy jazzia enkä sen päälle mitään
ymmärräkään mutta yksi jouluaiheinen CD kyllä löytyy. Täytyy vaan keretä jossain vaiheessa ripata ne raidat fileiksi :)
Ei ole kyllä hirmusesti enää tilaa kotisivullani...
silleen, taas mennään!
Pidä emäntä tönö pysytssä :DKyllä Ozzy on osannut tehdä korvaystävällistäkin musiikkia :-)
Niitä muita en voinut kuunnella, tai olisin voinut, jos olisin hakenut Microsoftilta "avaimen" (lisenssin) kuuntelua varten.
Olit ilmeisesti kopsannut ne CD:ltä ja kopsauksen aikana fiilit suojattiin niin että voi kuunnella vaan muutamassa tietsikassa. Mutta en viitsinyt hakea sitä "elektroonista avainta".
Sama juttu on kai noissa Media Payerin eri versioissa. Uusimmissa versioissa on aina jotakin uusia finessejä ja suojia.- ZOZ
MdK-MdK kirjoitti:
Kyllä Ozzy on osannut tehdä korvaystävällistäkin musiikkia :-)
Niitä muita en voinut kuunnella, tai olisin voinut, jos olisin hakenut Microsoftilta "avaimen" (lisenssin) kuuntelua varten.
Olit ilmeisesti kopsannut ne CD:ltä ja kopsauksen aikana fiilit suojattiin niin että voi kuunnella vaan muutamassa tietsikassa. Mutta en viitsinyt hakea sitä "elektroonista avainta".
Sama juttu on kai noissa Media Payerin eri versioissa. Uusimmissa versioissa on aina jotakin uusia finessejä ja suojia.Katos perhana...empä tommostakaan tullut huomanneeksi.
Hyvä kun kerroit, täytyy vissiin kopioida ne uudestaan.
Tässä sitä näkee kuinka tärkeää palaute on :) - ZOZ
MdK-MdK kirjoitti:
Kyllä Ozzy on osannut tehdä korvaystävällistäkin musiikkia :-)
Sama juttu on kai noissa Media Payerin eri versioissa. Uusimmissa versioissa on aina jotakin uusia finessejä ja suojia.Muutin vähän asetuksia ja koppasin taas nuo kipaleet.
Vieläkö vaatii lisenssiä ? ZOZ kirjoitti:
Muutin vähän asetuksia ja koppasin taas nuo kipaleet.
Vieläkö vaatii lisenssiä ?Twin Peaks pyörii täysillä, kiitti vaan...! :-)
Kaikkihan ne ovat ruotsalaisia, Army of Loversin jäsenet, vaikka onkin ulkomaalainen tausta...
Camilla Henemark kotoisin pohjois-Ruotsista, äiti ruotsalainen, isä muistaakseni jostakin afrikkalaisesta maasta. Jean-Pierre Bardan juuret ovat Ranskassa. Dominika Peczynskin juuret Puolassa. Ja Alexander Bard ainoa täysin ruotsalainen, syntynyt Linköpingissä, muuttanut vanhempien kanssa jo pienenä Motalaan.
Hyviä biisejähän ne tekivät 90-luvun alkupuolella.:-)
Täytyy muuten todeta että ulkomaalaiset muusikot ovat sellainen ryhmä, joita ei "sorsita" yhtä paljon kuin muita ulkomaalaisia, vaikka sattuisikin olemaan värillinen iho, varsinkin jos heistä alkaa tulla kuuluisia :-)- ZOZ
MdK-MdK kirjoitti:
Kaikkihan ne ovat ruotsalaisia, Army of Loversin jäsenet, vaikka onkin ulkomaalainen tausta...
Camilla Henemark kotoisin pohjois-Ruotsista, äiti ruotsalainen, isä muistaakseni jostakin afrikkalaisesta maasta. Jean-Pierre Bardan juuret ovat Ranskassa. Dominika Peczynskin juuret Puolassa. Ja Alexander Bard ainoa täysin ruotsalainen, syntynyt Linköpingissä, muuttanut vanhempien kanssa jo pienenä Motalaan.
Hyviä biisejähän ne tekivät 90-luvun alkupuolella.:-)
Täytyy muuten todeta että ulkomaalaiset muusikot ovat sellainen ryhmä, joita ei "sorsita" yhtä paljon kuin muita ulkomaalaisia, vaikka sattuisikin olemaan värillinen iho, varsinkin jos heistä alkaa tulla kuuluisia :-)oppii kokoajan uutta!
Sanottakoon että en tuon bändin kipaleista ole kuullut kuin tuon Obsessionin, Crusified(?) ja sitten vielä yksi jonka nimeä en millään muista.
Mutta hyvän kuuloista musiikkia kuitenkin!
Joo, kyllä tuo kuuluisuus on jännä juttu. Sen varjolla moni saa puukotukset, päälleajot sun muut tempauksensa anteeksi. Varjopuolena(?) tietty se että uhraa oman yksityisyytensä medianmyllyn alttarille.
Jos menis lenkille...
- naisten juttupalsta
Ilmeisesti täällä ei karvaisella uroolla liene paljoa tekemistä, sillä ikäiseni henkilöt juoksentelevat tuolla Veijo Esson baarissa kyttäämässä nuorempiaan.
Talvi tuli Savoonkin.
Kirjar lupaili lammaskaalia,mika ei maistu villalle,joten syökäämme.
Keitin neljänviljan puuron,aamumassullemme.
Kuppi kahvia vielä,siitä päivä kähtee ,käyntiin.
Karvaiselle uroolle,pistäydy vain useimmin ja onnea niille ,jotka sinne toiseen baariin yrittävät.SkillaN kirjoitti:
Talvi tuli Savoonkin.
Karvaiselle uroolle,pistäydy vain useimmin ja onnea niille ,jotka sinne toiseen baariin yrittävät.Tänään on pojallani syntymäpäivä. Hänen laskettu syntymäaikansa oli juuri 1.12 ja työnimenä oli "Oskari" :-) Kun menin synnytyslaitokselle, kysyttiin siellä koska laskettu aika oli niin sanoin että tänään!
- Kylläpä sieltä on tulossa säntillinen ihmisenalku, sanoi kätilö.
On pitänyt paikkansa. Poika ei ole hutiloinut
koskaan sovittujen aikojen kanssa!
Juon tässä aamukahvit seurassanne ja lähden sitten valmistelemaan synttäreitä!- Lotta*
SkillaN kirjoitti:
Talvi tuli Savoonkin.
Karvaiselle uroolle,pistäydy vain useimmin ja onnea niille ,jotka sinne toiseen baariin yrittävät.Päivää tupaan ja tupalaisille. Vesi herahti kielelleni, kun kuulin lammaskaalista mainittavan. Lammaskaali ja l.pata puhumattakaan viulusta ovat kaikki suurta herkkua. (Kun tietää, mistä ostaa, niin todellakaan ei lammas maistu villalle).
Valkosipulinkynsiä kehottavat kokit usein pistelemään lammaspaistiin. Meillä sekä ukko että minä tykätään, että valkosipuli peittää hyvän lampaanlihan omat aromit. Minttuhyytelöä kyllä paistin lisukkeeksi haluan laittaa.
Tämä on hyvää. Kiitos kirjarille. *Puhuu itsekseen*: miten tätä saisi annoksen salakuljetettua sille kaverillenikin. Muuten joudun heti ruuanlaittoon, kun tästä lähden. Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille tupalaisille. Toivotaan, että fiilis säilyy.
- exR
Mitkä kahvin tuoksut! En voinut kävellä ohi, oli tultava tuoksuttelemaan, vaikka itse en sitä juokaan.
Mitäs jos täällä olisikin vielä koivu, vaikka sen kuusen seurana. Runostasi,Skillan, muistui mieleen toinen, lapsena kuulemani.
Muuten,(ja ihan oikeasti) meidän pihapiirissä on yksi koivu vielä melkein täydessä lehdessä, vihreätäkin vielä. Toisessa hiukan harvemmassa lehtia, kummallisilta näyttävät.
Tosiaan, paljot tuurit taas tällekin tuvalle! - Klara
Voi hyvät hyssykät, miten minua palelee. Ellumari kertoi joskus aiemmin olevansa tummaverikkö, minä olen kylmäverikkö (lyh. kylmäkkö) eli minua palelee aina. Vaatetta on sisälläkin niin paljon päällä, että olo on kuin tönkkösuolatulla muikulla. Ihan totta! Kolmet sukat on nytkin päällekkäin, sisähousut ja kaksi pitkähihaista, päällimmäinen on fleeceä ja aina vaan palelee.
En ole saamassa flunssaa. Tämä sama ilmiö on vaivannut ainakin kymmenen vuotta, lokakuussa alkaa paleltaa ja huhti- toukokuussa loppuu.
Kohta loppuvat kyllä vaatteetkin.- Aija
kun on vilu. Onko sinulla kuitenkin huoneessa lämpöä normaalit > 20 astetta. Luin juuri jostain, että kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa palelemista. Mutta se sinulla varmaan on tutkittu. Olen itse vähän samanlainen vilukissa ja vällyn alla olisi kiva olla pakkaspäivinä varsinkin. Joululämpöä sinulle toivottaa Aija
- Klara
Aija kirjoitti:
kun on vilu. Onko sinulla kuitenkin huoneessa lämpöä normaalit > 20 astetta. Luin juuri jostain, että kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa palelemista. Mutta se sinulla varmaan on tutkittu. Olen itse vähän samanlainen vilukissa ja vällyn alla olisi kiva olla pakkaspäivinä varsinkin. Joululämpöä sinulle toivottaa Aija
Kiitos toivotuksistasi!
Torpassa on lämpöä 22 astetta, joten kyllä pitäisi siltä osin riittää. Kuitenkin jalat ovat jääkylmät, samoin kädet.
Täytynee laittaa lisää kynttilöitä palamaan. - ellumari
minuakin palelee, mutta kestän sen urhoollisesti kun ajattelen miten lämpimät oltavat meillä on sitten siellä flamengon/kastanjettien maassa, kommuunissa asuessamme.
Ihanat tulevaisuuden haaveet saavat kestämään tämän karmean talvenkin.
Minulla on vanha levy :"Ellos me quieren mirar, pero si tu no los dejas..."
Ei,joulu on tulossa, tunnelmoidaan sen tiimoilla...
Sitten joskus lämpimään! - Klara
ellumari kirjoitti:
minuakin palelee, mutta kestän sen urhoollisesti kun ajattelen miten lämpimät oltavat meillä on sitten siellä flamengon/kastanjettien maassa, kommuunissa asuessamme.
Ihanat tulevaisuuden haaveet saavat kestämään tämän karmean talvenkin.
Minulla on vanha levy :"Ellos me quieren mirar, pero si tu no los dejas..."
Ei,joulu on tulossa, tunnelmoidaan sen tiimoilla...
Sitten joskus lämpimään!Sanoisinpa, että suorastaan kuumat, if juu ändöständ;)
Täytyykin taas täällä vesisateen keskellä alkaa ajatella tulevaisuutta. Si, si! - Klara
Klara kirjoitti:
Sanoisinpa, että suorastaan kuumat, if juu ändöständ;)
Täytyykin taas täällä vesisateen keskellä alkaa ajatella tulevaisuutta. Si, si!Neitsytihmisenä suorastaan metsästän kirjoitusvirheitä (mm), joten sallinet minun korjata: ei flamengo vaan flamenco.
Ethän pane pahaksesi, hyvällä minä... - ellumari
Klara kirjoitti:
Neitsytihmisenä suorastaan metsästän kirjoitusvirheitä (mm), joten sallinet minun korjata: ei flamengo vaan flamenco.
Ethän pane pahaksesi, hyvällä minä...koska tässä on joutunut kirjoitusvirheitä oikomaan ja epätäydellisyys tarttuu kuten kaikki paha helpommin kuin hyvä.
Si,si!
Perfektionistejä kun olemme, niin aina oikaisemme virheet!Muiden. Mahtaako johtua huonosta verenkierrosta? Olen huomannut, että kun jalat ovat lämpimät, paleleminen loppuu. Siksi laitan aina, kun vilu alkaa hiipiä pitkin selkärankaani, jalkoihini "Assin ja Viivin" eli esikoiseltani viime jouluna lahjaksi saamani "koiratossut". Olette varmaan niitä nähneet, ehkä lähinnä lapsille(?) tarkoitettuja eläintohveleita. Minun tossuni ovat "Cavalier King Charles-spanieleja" ja muistuttavat kahta jo edesmennyttä koiraani, sisaruksia nimeltä Assi ja Viivi (huomasitte kai, mitä piilee nimimerkkini takana!).
Nukkumaan mennessäni vedän jalkoihini untuvatossut. Jonkin ajan kuluttua potkin ne unissani pois , mutta silloin ne ovatkin jo tehneet tehtävänsä: auttaneet makean unen alkuun!
Luulen, että tällainen palelemistaipumus on perinnöllistä. Ainakin vanhin poikani kärsii samasta asiasta; muut lapseni eivät.
Kiitos mukavasta seurasta. Seuraan juttutupalaisia silloin tällöin vaikka ei aina tule poikettua.assiivi kirjoitti:
Mahtaako johtua huonosta verenkierrosta? Olen huomannut, että kun jalat ovat lämpimät, paleleminen loppuu. Siksi laitan aina, kun vilu alkaa hiipiä pitkin selkärankaani, jalkoihini "Assin ja Viivin" eli esikoiseltani viime jouluna lahjaksi saamani "koiratossut". Olette varmaan niitä nähneet, ehkä lähinnä lapsille(?) tarkoitettuja eläintohveleita. Minun tossuni ovat "Cavalier King Charles-spanieleja" ja muistuttavat kahta jo edesmennyttä koiraani, sisaruksia nimeltä Assi ja Viivi (huomasitte kai, mitä piilee nimimerkkini takana!).
Nukkumaan mennessäni vedän jalkoihini untuvatossut. Jonkin ajan kuluttua potkin ne unissani pois , mutta silloin ne ovatkin jo tehneet tehtävänsä: auttaneet makean unen alkuun!
Luulen, että tällainen palelemistaipumus on perinnöllistä. Ainakin vanhin poikani kärsii samasta asiasta; muut lapseni eivät.
Kiitos mukavasta seurasta. Seuraan juttutupalaisia silloin tällöin vaikka ei aina tule poikettua.Minulla on aina ollut lämpimät jalat ja kädet. Ei enää. Ihmettelin "henkilääkärilleni" miksi jalkani ovat aina kuin jääpuikot sisälläkin ja melkein saisi istua sormikkaat kädessä tietsikankin ääressä, tämä on aivan uutta minulle.
Hän sanoi että se johtuu nähtävästi verenpainelääkkeestäni (Tenormin), joka vaihdettiin aikaisemman lääkkeen tilalle. Siitä voi olla sivuvaikutuksena mm. kylmät kädet ja jalat.MdK-MdK kirjoitti:
Minulla on aina ollut lämpimät jalat ja kädet. Ei enää. Ihmettelin "henkilääkärilleni" miksi jalkani ovat aina kuin jääpuikot sisälläkin ja melkein saisi istua sormikkaat kädessä tietsikankin ääressä, tämä on aivan uutta minulle.
Hän sanoi että se johtuu nähtävästi verenpainelääkkeestäni (Tenormin), joka vaihdettiin aikaisemman lääkkeen tilalle. Siitä voi olla sivuvaikutuksena mm. kylmät kädet ja jalat.Minun verenpainelääkkeeni on jo vuosia ollut Adalat Oros. Täytyypä seuraavassa vuositarkastuksessa kysyä lääkäriltäni, voisiko "kylmyyteni" johtua tästä. Kiitos vihjeestä.
- mahgbueajhef
ok mää haluan
näin ani varhain. Oli niin pimeää, kukaan ei ole sytyttänyt kynttilöitä ikkunalle, eikä kylttikään loista, olisiko lamppu palanut loppuun.
Eihän se ihme, niin monta on tiellä kulkijaa ja sisään poikkeajaa.. kaikille kun on pitänyt valoa näyttää.
Vähän minuakin paleltaa, ulkona -0,4 ja sisällä makuuhuoneessa 17,8, Lämmintä sopivasti kun on peiton alla, vaan kun uni ei tule, mitäs sitä turhaan makailemaan. Ylös ulos ja lehden hakuun, samalla poikkesin tännekin.
Torstaina toiveita kerätään... perjantaina pyykit pestään...
Hyvää ja turvallista torstaita kaikille.- Maalaismies*
Pohdiskelen usein hyödyttömiä, vanhoja asioita. Koko kirjallinen vuoteni on kulunut pääasiassa William Shakespearen elämäkerran kimpussa. Mikä nyt minua hänessä tällä hetkellä pohdituttaa?
No se, että tutkijat ovat laskeneet Shakespearen näytelmissään käyttäneen sanojen määrän. Se on pöyristyttävän suuri, 21000 sanaa. Hänen aikalaisensa, runoilija John Miltonin sanavarasto käsitti 8000 sanaa. Lontoolainen kadunmies/nainen tuli 1600-luvulla toimeen noin 800:lla sanalla, yliopisto-opiskelijan sanavarasto oli 3-4000 sanaa.
Sanat ovat kirjailijan työkaluja. Puutteellisella kalustolla ei synny kummoistakaan jälkeä. Raamatun käännökset olivat ensimmäisenä tuoneet rehevän kansankielen kirjallisuuteen niin Englannissa, Saksassa kuin Suomessakin.kuuluu maailman rikkaimpiin kieliin, mitä synonyymeihin tulee. Olisi mielenkiintoista tietää esim. Lönnrotin sanojen määrä hänen kirjoittaessaan Kalevalaa.
Kalevalan ruotsinnoksessa huomaa jo kuinka kieli kuihtuu ja menettää rehevyydestään käännöksessä.- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
kuuluu maailman rikkaimpiin kieliin, mitä synonyymeihin tulee. Olisi mielenkiintoista tietää esim. Lönnrotin sanojen määrä hänen kirjoittaessaan Kalevalaa.
Kalevalan ruotsinnoksessa huomaa jo kuinka kieli kuihtuu ja menettää rehevyydestään käännöksessä.todella rikas.Kirjakielemme synonyymien lisäksi muo mahtavat herkulliset murresanat tekevät kielestämme rikkaudestaan huolimatta ulkomaalaiselle vaikeasti opittavan.
Tarkoitan tilannetta, missä esm. joku suomalaiseen rakastunut tänne tultuaan asustelee vaikkapa Raumalla tai Kuopiossa. Puhuu kyllä seurustelukumppaninsa kanssa jollain lailla suomea, mutta kun menee yksin vaikkapa torille ja siellä esitellään tuotteita paikallisella murteella!
Muuten , voi kunpa minussa ilmenisi vielä sellaista "sivistyshalukkuutta", että lukisin koko Shakespearen tuotannon läpi! MdK-MdK kirjoitti:
kuuluu maailman rikkaimpiin kieliin, mitä synonyymeihin tulee. Olisi mielenkiintoista tietää esim. Lönnrotin sanojen määrä hänen kirjoittaessaan Kalevalaa.
Kalevalan ruotsinnoksessa huomaa jo kuinka kieli kuihtuu ja menettää rehevyydestään käännöksessä.Olenpa minakin, vaatimittomine sivistyksineni, pohtinut suomenkielen erinnomaisuutta tai huonoutta.
Kielemme on tehty kirjakieleksi ymmartaakseni varhain. Kieli kehittyy ihmisten suussa, rikastuu kasvaa ennenkuin se lukitaan saantoihin.
Kun puhutaan vaikkapa yksikon kolmannesta persoonasta, jota en saa taalla oikein kirjoitettua, on erikseen selitettava kummasta sukupuolesta on kysymys. Englannissa on he ja she, ruotsissa han ja hon ja espanjassakin el ja ella.
En aina edes oikein tajua oman aidinkieleni suurta merkitysta. Omat kielet voisivat olla puhuttuina ja kaikille opetettaisiin yksi kansainvalinen kieli , vaikkapa englanti.- Maalaismies*
Ruuneperi kirjoitti:
Olenpa minakin, vaatimittomine sivistyksineni, pohtinut suomenkielen erinnomaisuutta tai huonoutta.
Kielemme on tehty kirjakieleksi ymmartaakseni varhain. Kieli kehittyy ihmisten suussa, rikastuu kasvaa ennenkuin se lukitaan saantoihin.
Kun puhutaan vaikkapa yksikon kolmannesta persoonasta, jota en saa taalla oikein kirjoitettua, on erikseen selitettava kummasta sukupuolesta on kysymys. Englannissa on he ja she, ruotsissa han ja hon ja espanjassakin el ja ella.
En aina edes oikein tajua oman aidinkieleni suurta merkitysta. Omat kielet voisivat olla puhuttuina ja kaikille opetettaisiin yksi kansainvalinen kieli , vaikkapa englanti.Toinen kotimainen kielemme alkaa olla englanti. Nuori polvi varsinkin on omaksunut sen musiikin, pelien ja tämän netin kautta. Silti ruotsin ja venäjän osaamista pidetään arvokkaana.
Minulla on hyllyssäni Shakespearen kootut alkukielellä. Englannin taitoni, (kun muistetaan näytelmistä löytyvän 21000 sanaa) ei vain riitä alkuunkaan saamaan sanonnoista täyttä nautintoa.
Luen parhaillaan "Myrskyä" suomeksi. Käännös vain on ikivanha, joten saan monesti miettiä, mitähän tässä nyt tarkoitetaan. Tosin elämäkerta ja 1600-luvun taustan ymmärtäminen auttaa jonkin verran. Koetan mielessäni kuvitella, miltä tämä näytelmä on aikanaan näyttänyt ja maistunut.
Jos nyt joku kysyisi, mitä järkeä on noiden vanhojen asioiden tutkistelusta, sanoisin etteipä paljonkaan. Opin toki tajuamaan, kuinka vähän tiedän ja ymmärrän mistään mitään. - exR
MdK-MdK kirjoitti:
Kalevalan ruotsinnoksessa huomaa jo kuinka kieli kuihtuu ja menettää rehevyydestään käännöksessä.Missään nyt olen, kulttuurikahviossa?
Älä Selma loukkaannu kun kytken sinut noihin kielijuttuihin, sinultahan se savo sujuu. Entäpä jos oletkin sillä tavalla ummikko tiedenainen, että et osaisikaan esitelmöidä muuten kuin savoksi? Luulisitko olevasi yhtä uskottava, vaikka sisältö olisi murretta lukuunottamatta sama?
Onkohan täällä tänään lämmintä juotavaa?
Aha, että emäntä shoppailee. OK. - Selema
exR kirjoitti:
Missään nyt olen, kulttuurikahviossa?
Älä Selma loukkaannu kun kytken sinut noihin kielijuttuihin, sinultahan se savo sujuu. Entäpä jos oletkin sillä tavalla ummikko tiedenainen, että et osaisikaan esitelmöidä muuten kuin savoksi? Luulisitko olevasi yhtä uskottava, vaikka sisältö olisi murretta lukuunottamatta sama?
Aha, että emäntä shoppailee. OK.Minun pitikin kirjoittaa tähän ketjuun, kun oli vaatteista puhe, että kyllä leveä savonmurre pilaisi vaikutelman!
Olin kerran työmatkalla Savossa ja erään yhtiön johtaja tuli ottamaan minut vastaan. Komea mies, tosi hyvin pukeutunut, mutta... kun hän aukaisi suunsa ja alako viäntee oekeen mehevätä savvoo niin illuusiot hajosivat kuin saippuakupla!
Kielitaidon merkityksen ymmärrän ja senpä vuoksi olen huolehtinut siitä että selviän muillakin kielillä kuin suomella ja savolla!
Savonmurteen puhuminen on minulle perinteitten ja oman kulttuurin säilyttämistä. Ja jos sen kuuleminen huvittaa vaikka ei vitsiä vääntäisikään niin tarjoan ilon mielihyvin! - ellumari
Selema kirjoitti:
Minun pitikin kirjoittaa tähän ketjuun, kun oli vaatteista puhe, että kyllä leveä savonmurre pilaisi vaikutelman!
Olin kerran työmatkalla Savossa ja erään yhtiön johtaja tuli ottamaan minut vastaan. Komea mies, tosi hyvin pukeutunut, mutta... kun hän aukaisi suunsa ja alako viäntee oekeen mehevätä savvoo niin illuusiot hajosivat kuin saippuakupla!
Kielitaidon merkityksen ymmärrän ja senpä vuoksi olen huolehtinut siitä että selviän muillakin kielillä kuin suomella ja savolla!
Savonmurteen puhuminen on minulle perinteitten ja oman kulttuurin säilyttämistä. Ja jos sen kuuleminen huvittaa vaikka ei vitsiä vääntäisikään niin tarjoan ilon mielihyvin!Silloin kun onn murteitten aika,puhutaan kotiseutumme murretta.
Minä olen kotoisin Itäiseltä Uudeltamaalta ja puhun aina "sellaista"
Ihailen joitakin kaksikielisiä, kuten esm.Jörn Donneria,Elisabeth Rheniä ja monia muita kaksikielisiä, jotka puhuvat täydellistä, virheetöntä suomea. exR kirjoitti:
Missään nyt olen, kulttuurikahviossa?
Aha, että emäntä shoppailee. OK.shoppapillut,olin auttamassa kälyäni siivouspuuhissa.
Palkaksi sain hirvipaistin ja hirvilahapulloa ja vielä ahvenkukkoa.
Hyvä emäntä ,kun pyrin olemaan,toin teille kukkomaistiaiset ja hirvilihapullia.
Savo on niin "vaikea" kieli ,että ei se kaikille varmaan aukeaisi.
Vaikeaa on joskus aidolle savolaisellekin, ja varsinkin kirjoittaminen. Täytyy tunnustaa.
Hyvää pakkaspäivää,huomenna sataa räntää ja vettä.- exR
SkillaN kirjoitti:
shoppapillut,olin auttamassa kälyäni siivouspuuhissa.
Vaikeaa on joskus aidolle savolaisellekin, ja varsinkin kirjoittaminen. Täytyy tunnustaa.
Hyvää pakkaspäivää,huomenna sataa räntää ja vettä.Hei vaan!
Minä se heitin oletuksena, kun aika monet shoppailevat näinä päivinä. Kirjallisuuspiirit olivat omissa ajatuksissaan,eivät siihen sanoneet juuta ei jaata. Että sinä ehdit vielä muuallakin auttelemaan, aikamoinen emäntä! - Tyhmis
SkillaN kirjoitti:
Hyvää pakkaspäivää,huomenna sataa räntää ja vettä.Mitä tarkottavat sanat "shoppapillut" ja "hirvilihapulloa"?
- isoäiti**
Maalaismies* kirjoitti:
Toinen kotimainen kielemme alkaa olla englanti. Nuori polvi varsinkin on omaksunut sen musiikin, pelien ja tämän netin kautta. Silti ruotsin ja venäjän osaamista pidetään arvokkaana.
Minulla on hyllyssäni Shakespearen kootut alkukielellä. Englannin taitoni, (kun muistetaan näytelmistä löytyvän 21000 sanaa) ei vain riitä alkuunkaan saamaan sanonnoista täyttä nautintoa.
Luen parhaillaan "Myrskyä" suomeksi. Käännös vain on ikivanha, joten saan monesti miettiä, mitähän tässä nyt tarkoitetaan. Tosin elämäkerta ja 1600-luvun taustan ymmärtäminen auttaa jonkin verran. Koetan mielessäni kuvitella, miltä tämä näytelmä on aikanaan näyttänyt ja maistunut.
Jos nyt joku kysyisi, mitä järkeä on noiden vanhojen asioiden tutkistelusta, sanoisin etteipä paljonkaan. Opin toki tajuamaan, kuinka vähän tiedän ja ymmärrän mistään mitään.Perheessämme pelataan *scrabblea*, minkä
suomalaista versiota en tunne valitettavasti,
mutta se on kuitenkin lautapeli,
missä sanoilla kerätään pisteitä.
Minä pärjään siinä mainiosti siihen asti, kun
eivät nuo Shakespearen sanat sekoita tilannetta.
Hävitessäni voinkin vain todeta, että William
voitti.
Lainauksia Shakespearen kirjallisuudesta kuulen
usein, koska mieheni on joutunut sitä
opiskelemaan pakkopullana, kuten me Kalevalaa
aikoinamme. - isoäiti**
isoäiti** kirjoitti:
Perheessämme pelataan *scrabblea*, minkä
suomalaista versiota en tunne valitettavasti,
mutta se on kuitenkin lautapeli,
missä sanoilla kerätään pisteitä.
Minä pärjään siinä mainiosti siihen asti, kun
eivät nuo Shakespearen sanat sekoita tilannetta.
Hävitessäni voinkin vain todeta, että William
voitti.
Lainauksia Shakespearen kirjallisuudesta kuulen
usein, koska mieheni on joutunut sitä
opiskelemaan pakkopullana, kuten me Kalevalaa
aikoinamme.Sanakirjassa scrabble käännetään ristisanapeliksi.
Ristisanojen tekijäin nokkeluutta
scrabblessakin tarvitaan. Tyhmis kirjoitti:
Mitä tarkottavat sanat "shoppapillut" ja "hirvilihapulloa"?
hyvä ,kun huomasit.
Se tarkoittaa sitä ,että olen huolimaton ,en taaskaan tarkastanut kirjoittamaani.
Anteeksi pyydän ,yrittäkää ymmärtää,,,vanhaa.
(nolona olen)- 1pullaulla
SkillaN kirjoitti:
hyvä ,kun huomasit.
Se tarkoittaa sitä ,että olen huolimaton ,en taaskaan tarkastanut kirjoittamaani.
Anteeksi pyydän ,yrittäkää ymmärtää,,,vanhaa.
(nolona olen)Minusta nämä pikkuset "sanavirheet" antaa vaan hauskuutta tänne --kyllä minulle nauru maitto--Soppapillut:):)
- ellumari
1pullaulla kirjoitti:
Minusta nämä pikkuset "sanavirheet" antaa vaan hauskuutta tänne --kyllä minulle nauru maitto--Soppapillut:):)
jotenkin kieroutunut, mutta juuri tuollaisille "hauskoille" nauran hilpeästi.
Siskoni sanoo minua irstaaksi, mutta ei se sitä ole. Minusta nyt vaan parhaat vitsitkin ovat aina tuhmia, tai vähintäänkin puolihävyttömiä.
Moni taaskin närkästyy, mutta olen ainakin rehellinen.
Minä teenkin sellaisen hyvän uudenvuoden lupauksen, että rupean valehtelemaan. Sisar sanoi, että flaskaan monta hyvää asiaa sanomalla niinkuin ajattelen. Toki sen ymmärrän, että asioita voi kaunistella, mutta sekin on opeteltava. "Oppia ikä kaikki."
Olenkohan ensi vuonna tähän aikaan korrekti ja hienotunteinen? SkillaN kirjoitti:
Hyvää pakkaspäivää,huomenna sataa räntää ja vettä.poistaa tuo oikein kirjoitus näytteeni,mutta olen jo muutaman naurun saanut aikaan,jospa joku vielä hyvän tuulen saisi.(toivottavasti ei ärsyynny,vahingossa se tuli)
Niin hyvää pakkaspäivää ja tarjoilen tässä mannapuuroa ja rusinasoppaa,kahvin kanssa otin juuri uunista toscakakun.Olkaa hyvät.
Lounaaksi kaalilaatikko, puolukkasurvoksen kera.
Senora Lyyliä odottelemme ja on monenlaisia arvailuja ,hänen saapumisestaan,mutta varmaan kohtapuoliin saamme nauttia hänen mukana olostaan.
Toivon kovin ,että ottaisi Juttutuvan myös käyntipaikakseen,toisi iloa ja väriä elämäämme.
Kertoilkaa ystävät jouluvalmisteluista,jospa jotakin uutta tulisi perinteisen lisäksi,myös minun jouluuni.
Hyvää päivää kaikille.ellumari kirjoitti:
jotenkin kieroutunut, mutta juuri tuollaisille "hauskoille" nauran hilpeästi.
Siskoni sanoo minua irstaaksi, mutta ei se sitä ole. Minusta nyt vaan parhaat vitsitkin ovat aina tuhmia, tai vähintäänkin puolihävyttömiä.
Moni taaskin närkästyy, mutta olen ainakin rehellinen.
Minä teenkin sellaisen hyvän uudenvuoden lupauksen, että rupean valehtelemaan. Sisar sanoi, että flaskaan monta hyvää asiaa sanomalla niinkuin ajattelen. Toki sen ymmärrän, että asioita voi kaunistella, mutta sekin on opeteltava. "Oppia ikä kaikki."
Olenkohan ensi vuonna tähän aikaan korrekti ja hienotunteinen?pn kuulemma palanen puhdasta paperia ja likainen mielikuvitus ;-)
SkillaN kirjoitti:
poistaa tuo oikein kirjoitus näytteeni,mutta olen jo muutaman naurun saanut aikaan,jospa joku vielä hyvän tuulen saisi.(toivottavasti ei ärsyynny,vahingossa se tuli)
Niin hyvää pakkaspäivää ja tarjoilen tässä mannapuuroa ja rusinasoppaa,kahvin kanssa otin juuri uunista toscakakun.Olkaa hyvät.
Lounaaksi kaalilaatikko, puolukkasurvoksen kera.
Senora Lyyliä odottelemme ja on monenlaisia arvailuja ,hänen saapumisestaan,mutta varmaan kohtapuoliin saamme nauttia hänen mukana olostaan.
Toivon kovin ,että ottaisi Juttutuvan myös käyntipaikakseen,toisi iloa ja väriä elämäämme.
Kertoilkaa ystävät jouluvalmisteluista,jospa jotakin uutta tulisi perinteisen lisäksi,myös minun jouluuni.
Hyvää päivää kaikille.Aivan kädet tärisi ja omakin viestini tuli tuplaten, kai se on tuon nikkini takia....
- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
Aivan kädet tärisi ja omakin viestini tuli tuplaten, kai se on tuon nikkini takia....
porukat ovat shoppailemassa kun täällä on näin hiljaista.
Minä en käynyt missään kaupassa koko päivänä,
enkä ole ollut ulkonakaa, enkä mene.
Tapahtuipa erittäin harvinainen asia tuossa aamutuimaan.
Heräsin aikaisin niínkuin teen aina, kirjoitin eräälle tutulleni kirjeen aamukahvia juodessani ja kun olin lukenut lehdet ajattelin mennä hetkeki sänkyyn lepäilemään, kun ei tarvinnut lähteä mihinkään ja nyt se ihme tulee : minä nukahdin ja nukuin kolme tuntia. Kolme tuntia päivällä aikaihminen, niinkuin pikkuvauvat! Olisin saattanut nukkua kauemminkin , mutta tytöt(siskon) tulivat käymään ja minä tein meille kaikille ruokaa.
Jännittävää ja tapahtumarikasta tämä elähtäneen sinkkutytön elämä, vai mitä? ellumari kirjoitti:
porukat ovat shoppailemassa kun täällä on näin hiljaista.
Minä en käynyt missään kaupassa koko päivänä,
enkä ole ollut ulkonakaa, enkä mene.
Tapahtuipa erittäin harvinainen asia tuossa aamutuimaan.
Heräsin aikaisin niínkuin teen aina, kirjoitin eräälle tutulleni kirjeen aamukahvia juodessani ja kun olin lukenut lehdet ajattelin mennä hetkeki sänkyyn lepäilemään, kun ei tarvinnut lähteä mihinkään ja nyt se ihme tulee : minä nukahdin ja nukuin kolme tuntia. Kolme tuntia päivällä aikaihminen, niinkuin pikkuvauvat! Olisin saattanut nukkua kauemminkin , mutta tytöt(siskon) tulivat käymään ja minä tein meille kaikille ruokaa.
Jännittävää ja tapahtumarikasta tämä elähtäneen sinkkutytön elämä, vai mitä?Ihanaa kun itse säästyn kaikelta joulutohinalta!
Vaikka juuri nyt on niin stressistä, että olen aivan pyörällä kuinka ehdin kaikki asiat toimittaa ennen lähtöä. Malariapillerit on hukassa, etsin niitä...Ne oli jossakin kirjekuoressa, kunhan en olisi heittänyt paperinkeräykseen...phuu!!!- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
Ihanaa kun itse säästyn kaikelta joulutohinalta!
Vaikka juuri nyt on niin stressistä, että olen aivan pyörällä kuinka ehdin kaikki asiat toimittaa ennen lähtöä. Malariapillerit on hukassa, etsin niitä...Ne oli jossakin kirjekuoressa, kunhan en olisi heittänyt paperinkeräykseen...phuu!!!poissaollessasi ei menisi ranttalipeliksi!
Täällä on muutamaa pientä poikkeusta lukuun ottamatta ollut hyvä jutustella.
Varautumien kaikkeen on paikallaan ja eiköhän jotenkin selvitä
Jouluaattonako vasta palaat sieltä mahdottoman kaukaa?
Nauti matkastasi ja tule terveenä ja virkistyneenä takaisin! ellumari kirjoitti:
poissaollessasi ei menisi ranttalipeliksi!
Täällä on muutamaa pientä poikkeusta lukuun ottamatta ollut hyvä jutustella.
Varautumien kaikkeen on paikallaan ja eiköhän jotenkin selvitä
Jouluaattonako vasta palaat sieltä mahdottoman kaukaa?
Nauti matkastasi ja tule terveenä ja virkistyneenä takaisin!rauha palstalla säilyy. Leikkikenttä taitaa olla enemmänkin tuolla naapurin puolella :-)
Yllätysmatka maapallon toiselle puoliskolle on tosiaankin pistänyt rauhalliset joulusuunnitelmat sekaisin. Mutta odotan paljon matkaltani ja toivon että jaksan olla mukana kaikissa kuvioissa siinä helteessä ja kosteudessa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!- Maalaismies*
MdK-MdK kirjoitti:
rauha palstalla säilyy. Leikkikenttä taitaa olla enemmänkin tuolla naapurin puolella :-)
Yllätysmatka maapallon toiselle puoliskolle on tosiaankin pistänyt rauhalliset joulusuunnitelmat sekaisin. Mutta odotan paljon matkaltani ja toivon että jaksan olla mukana kaikissa kuvioissa siinä helteessä ja kosteudessa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!Pidähän mieli virkeänä ja paita puhtaana! Jos matkasi käy Afrikkaan, ottaisitko selville, joko käki kukkuu siellä? Kaikkea hyvää!
Maalaismies* kirjoitti:
Pidähän mieli virkeänä ja paita puhtaana! Jos matkasi käy Afrikkaan, ottaisitko selville, joko käki kukkuu siellä? Kaikkea hyvää!
Sri Lankalle, Colombosta hiukan etelään, mutta suurin osa saaresta tulee kyllä kierrettyä.
En tiedä kuuleeko siellä käen kukuntaa, mutta muita (eksoottisiakin) lintuja ehkä näen.
Uhattuja merikilpikonnia haluaisin nähdä omin silmin.
Tämä on uniikki tilaisuus minulle, kun eräs ystävättäreni on kotoisin Sri Lankalta ja on lähdössä tervehtimään 93-vuotiasta isäänsä.
Kysyi, joutaisinko lähtemään mukaan. Ja mikäs minua estäisi!
Hän osaa kielen ja osaa opastaa ja viedä mielenkiintoisiin paikkoihin. Ei siis ole mikään tavallinen turistimatka.- exR
MdK-MdK kirjoitti:
Sri Lankalle, Colombosta hiukan etelään, mutta suurin osa saaresta tulee kyllä kierrettyä.
En tiedä kuuleeko siellä käen kukuntaa, mutta muita (eksoottisiakin) lintuja ehkä näen.
Uhattuja merikilpikonnia haluaisin nähdä omin silmin.
Tämä on uniikki tilaisuus minulle, kun eräs ystävättäreni on kotoisin Sri Lankalta ja on lähdössä tervehtimään 93-vuotiasta isäänsä.
Kysyi, joutaisinko lähtemään mukaan. Ja mikäs minua estäisi!
Hän osaa kielen ja osaa opastaa ja viedä mielenkiintoisiin paikkoihin. Ei siis ole mikään tavallinen turistimatka.Hei, näin sinut ikkunan takaa lähtötohinoissasi ja tulin samalla toivottelemaan mielenkiintoista reissua! Itse haukkaan voileivän, jaksaa taas jonkun matkaa taapertaa.
exR kirjoitti:
Hei, näin sinut ikkunan takaa lähtötohinoissasi ja tulin samalla toivottelemaan mielenkiintoista reissua! Itse haukkaan voileivän, jaksaa taas jonkun matkaa taapertaa.
hyvää ja nautittavaa matkaa.
On mukava kun ei esteitä matkalle lähtöön, nopeaankin, minäkin lähtisin ,mutta löytyy pieniä vaikeuksia sen suhteen. En ole kuitenkaan kateellinen.
Keitin reilun lihasopan,paljon yrttejä ,lanttua,porkkanaa,purjoa,sipulia,perunaa ja tietysti lihaa,mikä on sikaa.
Marjapuuron vatkasin ilmavaksi,maistuu sopan päälle.
Lunta tuiskuttaa,on kiva ,kun voi katsella ikkunasta,ei ole pakko mennä sekaan.
Hyvää toista adventtia.- ellumari
SkillaN kirjoitti:
hyvää ja nautittavaa matkaa.
On mukava kun ei esteitä matkalle lähtöön, nopeaankin, minäkin lähtisin ,mutta löytyy pieniä vaikeuksia sen suhteen. En ole kuitenkaan kateellinen.
Keitin reilun lihasopan,paljon yrttejä ,lanttua,porkkanaa,purjoa,sipulia,perunaa ja tietysti lihaa,mikä on sikaa.
Marjapuuron vatkasin ilmavaksi,maistuu sopan päälle.
Lunta tuiskuttaa,on kiva ,kun voi katsella ikkunasta,ei ole pakko mennä sekaan.
Hyvää toista adventtia.täälläkin.
Olen jo valmistautumassa itsenäisyyspäivän viettoon ja "heittänyt arkihuoleni."
Sinivalkoisia kynttilöitä ottanut esiin ja polttanut koko päivän.
Suomen pienoislippu oli jo tänään kahvipöydän keskellä kun ystäviä poikkesi päiväkahville.
Sää on lauha ja ulkoiluun otollinen, sumuisen harmaa tietenkin.
Meidäm MdK-MDK on nyt sitten vähän aikaa poissa juttutuvastamme ja otti siskonsa Selemankin mukaan lämpimään maahan.Toivotimmehan joukolla hänelle hyvää lomaa ja kiva on jälleen tavata kun palaa. Eikö?
Jos Kirjar luet tämän, niin katso postilaatikkoosi! Jos siellä ei ole minulta postia, niin ilmoita, olen taas möhlinyt! - exR
ellumari kirjoitti:
täälläkin.
Olen jo valmistautumassa itsenäisyyspäivän viettoon ja "heittänyt arkihuoleni."
Sinivalkoisia kynttilöitä ottanut esiin ja polttanut koko päivän.
Suomen pienoislippu oli jo tänään kahvipöydän keskellä kun ystäviä poikkesi päiväkahville.
Sää on lauha ja ulkoiluun otollinen, sumuisen harmaa tietenkin.
Meidäm MdK-MDK on nyt sitten vähän aikaa poissa juttutuvastamme ja otti siskonsa Selemankin mukaan lämpimään maahan.Toivotimmehan joukolla hänelle hyvää lomaa ja kiva on jälleen tavata kun palaa. Eikö?
Jos Kirjar luet tämän, niin katso postilaatikkoosi! Jos siellä ei ole minulta postia, niin ilmoita, olen taas möhlinyt!Kävin katselemassa paraatia ja siinähän tulikin hiukan vilu. Täältähän sitä lämpöä löytyy, oikein kauniissa mukissa.
Parhain kiitos ja Itsenäisyyspäivän juhlavat toivotukset pistäytyjille! exR kirjoitti:
Kävin katselemassa paraatia ja siinähän tulikin hiukan vilu. Täältähän sitä lämpöä löytyy, oikein kauniissa mukissa.
Parhain kiitos ja Itsenäisyyspäivän juhlavat toivotukset pistäytyjille!taas viikko hyvällä alulla.
Juhlat on pidetty,nyt alkaa keskustelu,kenellä minkinlainen puku oli.
Presidenttimme oli tyylikkään yksinkertainen ,
ja kantoi pukunsa ryhdikkäästi.
Jaksoi hymyillä koko ajan,se oli vielä aidon tuntuista ,joten pisteet siitäkin.
Kauniita oli puvut,mutta kyllä silti mietityttää,onko tarpeen,,,,,,,
Nyt sitten aloitamme joulun odotuksen todella,kuka mitenkin,itse paistoin piparkakut,toin maistiaisikin,hedelmäkakku olisi hyvä tehdä,paranee seistessään.
Kinkun aion tänään käydä ja laitan tiinuun ,suolautumaan.
Joulukortit pitäisi kirjoittaa, muistilista joulua silmälläpitäen.
Aion tehdä kaiken ajoissa,en pidä paniikista,hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Joka päivälle pikku homma ja näin ei tule väsymistä.
Joulu tulee jokaiselle,minkälainen,sen jokainen onneksi voi itse päättää.
Nyt lähden laulamaan vanhuksille(siis vielä vanhemmille kuin minä,ja hoidossa oleville)toivottavasti voimme tuoda heille pientä piristystä päivään.
Hyvää itsenäisyyspäivän jälkeistä aikaa ja iloitkaa kaikesta pienestäkin.SkillaN kirjoitti:
taas viikko hyvällä alulla.
Juhlat on pidetty,nyt alkaa keskustelu,kenellä minkinlainen puku oli.
Presidenttimme oli tyylikkään yksinkertainen ,
ja kantoi pukunsa ryhdikkäästi.
Jaksoi hymyillä koko ajan,se oli vielä aidon tuntuista ,joten pisteet siitäkin.
Kauniita oli puvut,mutta kyllä silti mietityttää,onko tarpeen,,,,,,,
Nyt sitten aloitamme joulun odotuksen todella,kuka mitenkin,itse paistoin piparkakut,toin maistiaisikin,hedelmäkakku olisi hyvä tehdä,paranee seistessään.
Kinkun aion tänään käydä ja laitan tiinuun ,suolautumaan.
Joulukortit pitäisi kirjoittaa, muistilista joulua silmälläpitäen.
Aion tehdä kaiken ajoissa,en pidä paniikista,hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Joka päivälle pikku homma ja näin ei tule väsymistä.
Joulu tulee jokaiselle,minkälainen,sen jokainen onneksi voi itse päättää.
Nyt lähden laulamaan vanhuksille(siis vielä vanhemmille kuin minä,ja hoidossa oleville)toivottavasti voimme tuoda heille pientä piristystä päivään.
Hyvää itsenäisyyspäivän jälkeistä aikaa ja iloitkaa kaikesta pienestäkin.päiväillä minkälainen ilma täällä Savossa on.
Vedensekaista lunta työntää niin ettei eteensä nää.
Laulumme meni hyvin ja vanhukset olivat onnessaan ,kun yhdessä lauloimme joululauluja.
Minä en ollut onnellinen ,kun kauppakassien kanssa kahlasin märässä sateessa.
Sääli noita ammattiautoilijoita,pakko on työn perään lähteä ,samoin työmatkalla olijat ja koululaisetkin.
Minun on nyt hyvä katsella ikkunasta,tietäen etten tarvitse lähteä mihinkään.
Eläkeläisenä voin nauttia ,päättää mitä teen ja milloin,siis onnellinen mummeli taas.- Rituli
1pullaulla kirjoitti:
Minusta nämä pikkuset "sanavirheet" antaa vaan hauskuutta tänne --kyllä minulle nauru maitto--Soppapillut:):)
Lueskelin pötkyssä noita kirjoitelmia ja täytyy
sanoa, että vedet silmisssä nauroin tässä yksikseni.
Kaikkea se tuo painovirhepaholainen teettääkin.
Älä nyt vain SkillaN loukkaannu, mutta tuollaisen
piristävät kummasti. Enemmän vaan sellaisia
hassutuksia.
Ei sitä nyt niin hirveän tarkka tarvitse olla.
Näitähän sattuu itse kellekkin silloin tällöin.
Mukavaa muuten lueskella teidän tekstejänne.
On todella mukava olla kotona.
- fiiuliN
On sulla edessä kukkiva kaunis tie
ja se kovasti viehättää.
Niin kummasti sua se eteenpäin vie
etkä osaa sä seisahtaa.
Sä katselet kukkien loistoa tiellä
jotka kiehtoen leikittelee,
ne kertovat näin, on onnesi siellä
minne tie sua johdattaa.
Kukkani sinulle näin runon muodossa.Voi kun löytäisin sen kukkivan tien alkupään, se on hukassa.
Tiedän ,että se on jossakin,kumpa pääsisin alkuun,
ja uskon, onnikin odottaa siellä.
No jospa keväällä,kesällä,toivossa on hyvä elää.
Korttikin aukesi,kiitti.
ja kunnioittaen heitä jotka itsenäisyytemme vuoksi taistelivat, osa menettäen elämänsä kaatuneena, osa haavoittuen fyysisesti, ja se osa jonka elämästä katosi sodan myötä huominen, ilman näkyviä vammoja.
Monen miehen elämään sota aiheutti niin syviä haavoja, etteivät ne ole koskaan parantuneet.
Yhä harvemmaksi käy se joukko joka voi meille kertoa omakohtaisia kokemuksia siitä pelosta ja kauhusta jonka on kokenut. Kaikki eivät ole koskaan sanallakaan tunnoistaan kertoneet, niin syvälle ne kokemukset ovat piirtyneet.
Kaikkien heidän kunniakseen, vapaan isänmaan merkiksi nostamme siniristilipun salkoon.
Sytytämme kynttilän ja kiitämme heitä joille kiitos kuuluu.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.Kirjarin sanoihin ja tunnen syvää ja herkistyvää mieltä, näiden miesten edessä, että he uhrasivat nuoruutensa ja terveytensä ,tämän maan puolesta,missä nyt voimme rauhasa elää.
Miten turvallinen ja kaunis maamme onkaan.
En milloinkaan väsy sitä ihastelemaan.
Luonto ,neljä vuodenaikaa,niitä kaikkia rakastan.
Kevättä,sen heräämistä kukka kukalta eloon,puut silmuista lehtiin ,nurmi kellertävasta vihreään.
Sitä kasvun ihmettä,siihen ei kyllästy koskaan.
Kesä rehevänä kasvun aikana ja kauniina aurinkoisina päivinä ja täyttymyksenä,kunnes hidas kuoleminen alkaa.
Syksy,värilistossaan ,pimenevinä iltoineen ,sadonkorjuineen,valmistumista talven tuloon.
Talvi ,valkeine hankineen ,pakkasineen ,kirkkaine tähtitaivaineen ja kuutomoineen ,voi kuinka rikkaita olemmekaan.
Tämä kaikki meillä on säätyyn tai rikkauteen katsomatta,tästä kaikesta voimme nauttia vapaassa maassa ,turvallisessa" lintukodossamme" ja "kaukana kavala maailma"(ainakin toistaiseksi)
tästä kaikesta kiitos teille sotiemme veteraanit ,tänä itenäisyyspäivänä,soikoon Veteraanien iltasoitto ,meille kaikille sydämmeen asti.- Rituli
SkillaN kirjoitti:
Kirjarin sanoihin ja tunnen syvää ja herkistyvää mieltä, näiden miesten edessä, että he uhrasivat nuoruutensa ja terveytensä ,tämän maan puolesta,missä nyt voimme rauhasa elää.
Miten turvallinen ja kaunis maamme onkaan.
En milloinkaan väsy sitä ihastelemaan.
Luonto ,neljä vuodenaikaa,niitä kaikkia rakastan.
Kevättä,sen heräämistä kukka kukalta eloon,puut silmuista lehtiin ,nurmi kellertävasta vihreään.
Sitä kasvun ihmettä,siihen ei kyllästy koskaan.
Kesä rehevänä kasvun aikana ja kauniina aurinkoisina päivinä ja täyttymyksenä,kunnes hidas kuoleminen alkaa.
Syksy,värilistossaan ,pimenevinä iltoineen ,sadonkorjuineen,valmistumista talven tuloon.
Talvi ,valkeine hankineen ,pakkasineen ,kirkkaine tähtitaivaineen ja kuutomoineen ,voi kuinka rikkaita olemmekaan.
Tämä kaikki meillä on säätyyn tai rikkauteen katsomatta,tästä kaikesta voimme nauttia vapaassa maassa ,turvallisessa" lintukodossamme" ja "kaukana kavala maailma"(ainakin toistaiseksi)
tästä kaikesta kiitos teille sotiemme veteraanit ,tänä itenäisyyspäivänä,soikoon Veteraanien iltasoitto ,meille kaikille sydämmeen asti.muistaa sotiemme veteraaneja ja kiittää Heitä
Tästä kotimaamme vapaudesta.
Kun kuulen mitä muualla maailmassa tapahtuu,
olen kiitollinen, että olemme saaneet elää
niin kauan ilman sotia ja elää rauhassa täällä
turvallisessa lintukodossa.
Suokoon Luoja, että saamme jatkaa elämäämme
tässä ihanassa maassa yhtä turvallisin mielin
kuin tähänkin asti.
RAUHALLISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄN ILTAA KAIKILLE! Rituli kirjoitti:
muistaa sotiemme veteraaneja ja kiittää Heitä
kuin tähänkin asti.
RAUHALLISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄN ILTAA KAIKILLE!olet kotiutunut,menikö reissu hyvin.
Mukavaa varmaan tulla kotiinkin ja vielä juhlimaan tätä itsenäisyytemme ,juhlaa.
Mukava nähdä sinut täällä.- 1pullaulla
Rituli kirjoitti:
muistaa sotiemme veteraaneja ja kiittää Heitä
kuin tähänkin asti.
RAUHALLISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄN ILTAA KAIKILLE!Ilsenäisyyspäivää vietettiin täällä Tukholmassakin .Moni Ruotsin Suomalainen seura järjestää pienet juhlat ainakin me eläkeläiset!
Sotaveteraaneille kunnian osoituksia ja avun antoa toivomme täälläkin kaikki . Tässä lähistöllä on yksi joka on ollut vapaaehtoisena suomen sodassa ja menettänyt toisen kätensä--en osaa sanoa minkä ikäinen hän on mutta ainakin jo lähellä 80 . Hän sai polkupyörän n vuosi sitten joka onkin paljon käytössä hänellä (pyörä on kolme pyöränen.) Se tuli suomesta lahjoituksena. Juttelemme usein ulkona ,hän on kova ulkoileen myös ,ja vaikuttaa muuten terveeltä --vaikka onkin toinen käsi pois --ei ole edes proteesia.
Tänään on ihana ilma ,vähän kyllä tuulee --mutta aurinko paistaa ,ja ei ole pilven hattaraa taivaalla! - Rituli
SkillaN kirjoitti:
olet kotiutunut,menikö reissu hyvin.
Mukavaa varmaan tulla kotiinkin ja vielä juhlimaan tätä itsenäisyytemme ,juhlaa.
Mukava nähdä sinut täällä.Kiitos kysymästäsi!
Kaksi viikkoa aurinko helli meitä lämmöllään.
Yksi ainoa päivä oli pilvinen, mutta se oli hyvä
vain. Saimme ihollemme pienen lepotauon.
Uimme meressä ja uimme altaassa. Kävelimme
päivittäin n. 10 km ja joskus vähän ylikin.
Oli se ihana "loma". Kaikki jouluvalmistelut
ja muutenkin kotoiset huolet unohtuivat
tyystin. Olisimme kyllä vielä olleet ainakin
viikon lisää, mutta hyvä näinkin.
Kotiin oli kyllä mukava palata ja saada nukkua
omassa sängyssä, onneahan se on.
Kuinkas täällä on hurissut? Että voikin ketjut
muuttua tyystin kahden viikon aikana.
Näytti ensin kaikki aivan vieraalta, mutta
löytyihän sieltä vielä tuttujakin.
Tämä Juttutupa se vain on ja pysyy. Ihanaa!
Nyt on mentävä käärimään lahjoja joulupaketteihin.
Täytyy hieman tsekata, mitä on kellekin ja mitä
vielä puuttuu.
Oletko kuullut Anusta mitään? Anu oli toivotellut
minulle hyvää matkaa, enkä ehtinyt silloin
ennen lähtöäni vastata hänelle.
Kiitokset Anulle!
Ehkäpä ANU löydät tämän tästä. Rituli kirjoitti:
Kiitos kysymästäsi!
Kaksi viikkoa aurinko helli meitä lämmöllään.
Yksi ainoa päivä oli pilvinen, mutta se oli hyvä
vain. Saimme ihollemme pienen lepotauon.
Uimme meressä ja uimme altaassa. Kävelimme
päivittäin n. 10 km ja joskus vähän ylikin.
Oli se ihana "loma". Kaikki jouluvalmistelut
ja muutenkin kotoiset huolet unohtuivat
tyystin. Olisimme kyllä vielä olleet ainakin
viikon lisää, mutta hyvä näinkin.
Kotiin oli kyllä mukava palata ja saada nukkua
omassa sängyssä, onneahan se on.
Kuinkas täällä on hurissut? Että voikin ketjut
muuttua tyystin kahden viikon aikana.
Näytti ensin kaikki aivan vieraalta, mutta
löytyihän sieltä vielä tuttujakin.
Tämä Juttutupa se vain on ja pysyy. Ihanaa!
Nyt on mentävä käärimään lahjoja joulupaketteihin.
Täytyy hieman tsekata, mitä on kellekin ja mitä
vielä puuttuu.
Oletko kuullut Anusta mitään? Anu oli toivotellut
minulle hyvää matkaa, enkä ehtinyt silloin
ennen lähtöäni vastata hänelle.
Kiitokset Anulle!
Ehkäpä ANU löydät tämän tästä.ketjut tuolla 60 onkin,aivan sekopäistä homma,ruvenneeko jo rauhoittumaan.
Pitihän minunkin sinne mummoteltavaksi mennä,joka paikkaan kun kerkeän.
Olipa kiva kun oli hyvät ilmat ja muutenkin oli rentouttavaa.
Silloinhan on tapahtunut se mitä odotettiin.
Nyt jaksat
innolla ruveta joulun valmisteluun ja nauttimaan tästä meidän ihanasta talvestamme.
(ei ollut ihana tänä päivänä)
Senora Lyyliä odottelemme myös kotiin ensi pyhän aikoihin,oikein odotan hänenkin kertomuksiaan.
Ruuneperikin kotiutuu jouluksi,saamme varmaan kuulla häntäkin.
Anua en ole nähnyt en kuullut aikoihin, toivottavasti ei ole sairaana.
Tavallaan hän on niin virkeä,käy sairaalassa ja tulee takaisin kirjoittelemaan,niin varmaan tapahtuu nytkin.
Juttutupa on kiva paikka käydä kertomassa kuulumiset ja jututtaa toisia.
On edes yksi paikka kurkata,,ja kertoa kuulumiset,tuolla onkin toisaalla niin levotonta,sinne hukkuu ilkeyksiin.
Sinäkin taas piipahtelet.
Tuosta ihanuudesta,,,voi olla ,että on toisenkin laisia mielipiteitä,mutta kiitos sinulle.SkillaN kirjoitti:
ketjut tuolla 60 onkin,aivan sekopäistä homma,ruvenneeko jo rauhoittumaan.
Pitihän minunkin sinne mummoteltavaksi mennä,joka paikkaan kun kerkeän.
Olipa kiva kun oli hyvät ilmat ja muutenkin oli rentouttavaa.
Silloinhan on tapahtunut se mitä odotettiin.
Nyt jaksat
innolla ruveta joulun valmisteluun ja nauttimaan tästä meidän ihanasta talvestamme.
(ei ollut ihana tänä päivänä)
Senora Lyyliä odottelemme myös kotiin ensi pyhän aikoihin,oikein odotan hänenkin kertomuksiaan.
Ruuneperikin kotiutuu jouluksi,saamme varmaan kuulla häntäkin.
Anua en ole nähnyt en kuullut aikoihin, toivottavasti ei ole sairaana.
Tavallaan hän on niin virkeä,käy sairaalassa ja tulee takaisin kirjoittelemaan,niin varmaan tapahtuu nytkin.
Juttutupa on kiva paikka käydä kertomassa kuulumiset ja jututtaa toisia.
On edes yksi paikka kurkata,,ja kertoa kuulumiset,tuolla onkin toisaalla niin levotonta,sinne hukkuu ilkeyksiin.
Sinäkin taas piipahtelet.
Tuosta ihanuudesta,,,voi olla ,että on toisenkin laisia mielipiteitä,mutta kiitos sinulle.tännekin.
Ruskettuneita lomaltapalaajia ja talven tuiskuissa taapertajia, moneksi meitä riittää, eikös vain?
Kaipailette Anua, kuulin että hän on mökillä, tulee taas kunhan ennättää.
Täällähän terveiset säilyvät ja löytyvät.
Olkaa varovaisia ulkoillessanne, niin jäisiä ovat ainakin sivutiet, että pitää kävellä kieli keskellä suuta.1pullaulla kirjoitti:
Ilsenäisyyspäivää vietettiin täällä Tukholmassakin .Moni Ruotsin Suomalainen seura järjestää pienet juhlat ainakin me eläkeläiset!
Sotaveteraaneille kunnian osoituksia ja avun antoa toivomme täälläkin kaikki . Tässä lähistöllä on yksi joka on ollut vapaaehtoisena suomen sodassa ja menettänyt toisen kätensä--en osaa sanoa minkä ikäinen hän on mutta ainakin jo lähellä 80 . Hän sai polkupyörän n vuosi sitten joka onkin paljon käytössä hänellä (pyörä on kolme pyöränen.) Se tuli suomesta lahjoituksena. Juttelemme usein ulkona ,hän on kova ulkoileen myös ,ja vaikuttaa muuten terveeltä --vaikka onkin toinen käsi pois --ei ole edes proteesia.
Tänään on ihana ilma ,vähän kyllä tuulee --mutta aurinko paistaa ,ja ei ole pilven hattaraa taivaalla!Kaunis väri tuolla kaakoisella taivaalla.
Pilvinen oli täällä eilinen päivä ja vettäkin satoi tunti kausia. Lumi alkaa olla vähissä, mutta liukasta kaikkialla.
Tuolla taas myrskytuuli näkyy riehuvan ja pakenen tänne rauhallisempaan paikkaan. Parempi pysytellä sisätiloissa ettei satu hurjan tuulenpuuskan kouriin. Tässä on sattunut taas kaikenlaista, näkee pimeällä sellaista jota eräät tekevät vain pimeän turvin. Valkeus nauraa pimeän töille, mutta noille tapahtumille ei enää voi nauraa. Joku näkyy elävän vain ottamalla toiselta, ei huomaa eroa oman ja toisen tavaran välillä.
Joten täällä pitää päivystellä, en voi pitkään viipyä, unohtua istumaan ja kuulostelemaan muiden kuulumisia, taas on mentävä...- exR
kirjar kirjoitti:
Kaunis väri tuolla kaakoisella taivaalla.
Pilvinen oli täällä eilinen päivä ja vettäkin satoi tunti kausia. Lumi alkaa olla vähissä, mutta liukasta kaikkialla.
Tuolla taas myrskytuuli näkyy riehuvan ja pakenen tänne rauhallisempaan paikkaan. Parempi pysytellä sisätiloissa ettei satu hurjan tuulenpuuskan kouriin. Tässä on sattunut taas kaikenlaista, näkee pimeällä sellaista jota eräät tekevät vain pimeän turvin. Valkeus nauraa pimeän töille, mutta noille tapahtumille ei enää voi nauraa. Joku näkyy elävän vain ottamalla toiselta, ei huomaa eroa oman ja toisen tavaran välillä.
Joten täällä pitää päivystellä, en voi pitkään viipyä, unohtua istumaan ja kuulostelemaan muiden kuulumisia, taas on mentävä...Ennenmuinoin, kun uskalsi vielä myöhemmälläkin ulkona kuljeskella, näki tosiaan yhtä jos toista. Nykyään täytyy ovi pitää visusti kiinni, ettei tule vahinkoja. On ollut lähellä, että lähtee omaisuutta muihin maisemiin. Kummallinen on todellakin päivänvalo, ajaa öiset möröt koloihinsa. Vaan mitä ne puuhailivat, siitäkään ei tiedä.
Enpa ehdi minäkään nyt kauempaa istuksia, lehdetkin tulivat luetuksi. kirjar kirjoitti:
Kaunis väri tuolla kaakoisella taivaalla.
Joten täällä pitää päivystellä, en voi pitkään viipyä, unohtua istumaan ja kuulostelemaan muiden kuulumisia, taas on mentävä...on niin mukava tulla tänne,missä ei riepotella,saa jutella rauhassa.
Hyvin on suunpesu uhkaus pelannut.(on tainut apuja tulla muualta )
No poistettiinhan taas yksi ikävästi alkanut ketju tuolla toisaallakin,hyvä niin.
Täällä lunta tuli eilisen päivää ja nyt auraavat kinoksia korkeiksi,toivottavasti ei sula pois,leutoa on.
Luokseni tulee illalla joukko tonttuja puuropadan ääreen,sitä tuossa olen hämmennellyt.
Taidan makean nälkään tehdä lakka täytteisen täytekakun,tarjoaisin mielelläni teillekin ,Juttutuvan tonttuilijat.
Eihän tiedä vaikka joskus jotain kivaa yhdessä oloa voitaisiin järjestää,aivan livenäkin,laitetaan mietintä myssyyn.
Sinullako taas harmeja Kirjar,oletkin vähän piipahdellut,ei kai muuta syytä ole.
Me vaan piipahdellaan tuolla "torapalstoilla" exR .n kanssa,emme pienestä säiky,naurattaa.
Nyt imuri käteen ja nurkat puhtaiksi,miten siistejä lienevät tonttuset,paras ennakoida.
Iloista päivää kumminkin,harmaudesta huolimatta.- Rituli
kirjar kirjoitti:
tännekin.
Ruskettuneita lomaltapalaajia ja talven tuiskuissa taapertajia, moneksi meitä riittää, eikös vain?
Kaipailette Anua, kuulin että hän on mökillä, tulee taas kunhan ennättää.
Täällähän terveiset säilyvät ja löytyvät.
Olkaa varovaisia ulkoillessanne, niin jäisiä ovat ainakin sivutiet, että pitää kävellä kieli keskellä suuta.Oikeassapa olet tuon liukkauden suhteen.
Ajelin äsken pyörällä kylän raittia. Oli oikein
hyvä hiekoitus, mutta sitten ilmestyi kohtia,
joista vesivirta oli huuhdellut hiekat pois.
Kyllä siinä sai kieli keskellä suuta pyörää poljeskella.
Toivoin niin lumista, puhtaanvalkoista maisemaa,
Vaan eipä nuo toiveet tahdo toteutua.
Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat ovat hieman
myöhässä. Taitaa koko almanakka olla sekaisin
nykyään.
Hyvää illan jatkoa ja intoa joulun valmistelu-
puuhiin! - Anu.
SkillaN kirjoitti:
on niin mukava tulla tänne,missä ei riepotella,saa jutella rauhassa.
Hyvin on suunpesu uhkaus pelannut.(on tainut apuja tulla muualta )
No poistettiinhan taas yksi ikävästi alkanut ketju tuolla toisaallakin,hyvä niin.
Täällä lunta tuli eilisen päivää ja nyt auraavat kinoksia korkeiksi,toivottavasti ei sula pois,leutoa on.
Luokseni tulee illalla joukko tonttuja puuropadan ääreen,sitä tuossa olen hämmennellyt.
Taidan makean nälkään tehdä lakka täytteisen täytekakun,tarjoaisin mielelläni teillekin ,Juttutuvan tonttuilijat.
Eihän tiedä vaikka joskus jotain kivaa yhdessä oloa voitaisiin järjestää,aivan livenäkin,laitetaan mietintä myssyyn.
Sinullako taas harmeja Kirjar,oletkin vähän piipahdellut,ei kai muuta syytä ole.
Me vaan piipahdellaan tuolla "torapalstoilla" exR .n kanssa,emme pienestä säiky,naurattaa.
Nyt imuri käteen ja nurkat puhtaiksi,miten siistejä lienevät tonttuset,paras ennakoida.
Iloista päivää kumminkin,harmaudesta huolimatta.Minä nyt en voi sanoa hyvää huomenta, mutta saanhan sanoa hyvää iltaa.
Tulin nyt taas tuolta mökkeilemästä, vaikka piti tulla aiemmin jo maanantaina vaan tähän päivään se vain venähti.
Minä kun olen niin innokas tekeen kuperkeikkoja,
aina pyllylleen lentelemässä.
Mutta ei sit katkennut luitakaan että tänään pääsin sieltä sitten kotiin.
Tuli kuitenkin ruokittua linnut ja oravaherrakin
kyllä ne olivatkin riemuissaan.
Kiitos nyt vain ilta-kahvista hyvää oli, mieleni vain jäi tekemään sitä lakka-kaakkua.
Mutta toisella kertaa sitten, eikös niin, ai mutta jäi sanomatta että kyllä tontut jo vilahtelivat siellä metsässä puitten ja
pusikkojen takana.
Piippamyssyt vain viuhahteli, toivottelivat
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä. - ellumari
Anu. kirjoitti:
Minä nyt en voi sanoa hyvää huomenta, mutta saanhan sanoa hyvää iltaa.
Tulin nyt taas tuolta mökkeilemästä, vaikka piti tulla aiemmin jo maanantaina vaan tähän päivään se vain venähti.
Kiitos nyt vain ilta-kahvista hyvää oli, mieleni vain jäi tekemään sitä lakka-kaakkua.
Mutta toisella kertaa sitten, eikös niin, ai mutta jäi sanomatta että kyllä tontut jo vilahtelivat siellä metsässä puitten ja
pusikkojen takana.
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä.Juttutupaan päiväkahville, vaikka tarkoitukseni oli käydä tuttuja moikkaamassa.
Hoitelin asioita, jotka on hoidettava ja "rouvamme"touhut alkavat olla kalkkiviivoilla.
Skillan ja exR ja kaikki Juttutupalaiset näin hienosti kaikki kuitenkin menee ja "rouva" tietää mitä on tulossa.
Ostelin tänään lahjoja ja kuusi minulla on ollut jo jonkun aikaa parvekkeella, pienen puoleinen,vanhan kotipaikkani metsästä haettu.
On hyvä olla ja rauhallinen mieli. Kumpa kaikilla olisi! Soisin sen aivan jokaiselle, enkä haluaisi keneellekään mitään pahaa, mutta kaikillahan ei mene hyvin ja se heijastuu tietenkin ympäristöönkin. Nyt pikku iltakävelylle! - ZOZ
exR kirjoitti:
Ennenmuinoin, kun uskalsi vielä myöhemmälläkin ulkona kuljeskella, näki tosiaan yhtä jos toista. Nykyään täytyy ovi pitää visusti kiinni, ettei tule vahinkoja. On ollut lähellä, että lähtee omaisuutta muihin maisemiin. Kummallinen on todellakin päivänvalo, ajaa öiset möröt koloihinsa. Vaan mitä ne puuhailivat, siitäkään ei tiedä.
Enpa ehdi minäkään nyt kauempaa istuksia, lehdetkin tulivat luetuksi.öinen mörkö painaa koodia kädet rakoilla ja persus ruvella yöstä yöhön...eikä kukaan arvosta sitä.
Vaikka ilman minun kaltaisiani ihmisiä ei olisi Windowsia (no se ei nyt olisi kovin paha puute), Linuxia, ylipäätänsä mitään ohjelmia ei tietokoneille eikä muillekaan vempaimille.
Sen lisäksi porukka saisi alkaa taas jonottaa pankkiin rahaa hakiessa ja laskuja maksaessa koska "seinästä rahan repiminen ei enää onnistu" koska, yllätys yllätys, joku niihinkin on väsännyt alkeellisen ohjelman minkä perusteella automaatit toimivat.
Lentäminen ei tule kuuloonkaan ellei sitten löydy
niin hullua pilottia että uskaltaa ilman lennonjohdon tietokoneistettua valvontaa lähteä/laskeutua radalta/radalle.
Postia saisi porukka odottaa taas niinkuin "Wanhaan hyvään aikaan" koska tietenkään ei olisi E-mailia.
Kaiken huipuksi saisitte taas kaikki alkaa pestä pikkupöksyjänne nyrkkipyykkinä koska pesukoneiden automatiikasta huolehtii mikroprosessorille laadittu ohjelma jonka on joku ohjelmoija sille väsännyt.
Siinä vähän miettimisen aihetta kun seuraavan kerran joku valopää väittää ettei ohjelmointi muka ole työtä. :D - exR
ZOZ kirjoitti:
öinen mörkö painaa koodia kädet rakoilla ja persus ruvella yöstä yöhön...eikä kukaan arvosta sitä.
Vaikka ilman minun kaltaisiani ihmisiä ei olisi Windowsia (no se ei nyt olisi kovin paha puute), Linuxia, ylipäätänsä mitään ohjelmia ei tietokoneille eikä muillekaan vempaimille.
Sen lisäksi porukka saisi alkaa taas jonottaa pankkiin rahaa hakiessa ja laskuja maksaessa koska "seinästä rahan repiminen ei enää onnistu" koska, yllätys yllätys, joku niihinkin on väsännyt alkeellisen ohjelman minkä perusteella automaatit toimivat.
Lentäminen ei tule kuuloonkaan ellei sitten löydy
niin hullua pilottia että uskaltaa ilman lennonjohdon tietokoneistettua valvontaa lähteä/laskeutua radalta/radalle.
Postia saisi porukka odottaa taas niinkuin "Wanhaan hyvään aikaan" koska tietenkään ei olisi E-mailia.
Kaiken huipuksi saisitte taas kaikki alkaa pestä pikkupöksyjänne nyrkkipyykkinä koska pesukoneiden automatiikasta huolehtii mikroprosessorille laadittu ohjelma jonka on joku ohjelmoija sille väsännyt.
Siinä vähän miettimisen aihetta kun seuraavan kerran joku valopää väittää ettei ohjelmointi muka ole työtä. :DMinne sinä olet tällä välin ohjelmoinut kuuluisan huumorintajusi, ihan tässä säikähtäisi, jos ei olisi jo ennestään syntymässä pikkuisen pelästynyt.
Rupia en osaa hoitaa, mutta muita toimiasi arvostaa kyllä. Siis näitä ohjelmointijuttuja!
Onko siellä vielä kakkua jäljellä, ota oikein iso pala ja istu niille....
Nyt täytyy lähteä ihmettelemään tätä sinun uutta habitustasi, kai se vanhakin vielä siellä jossain lymyilee, vai kuinka? - ZOZ
exR kirjoitti:
Minne sinä olet tällä välin ohjelmoinut kuuluisan huumorintajusi, ihan tässä säikähtäisi, jos ei olisi jo ennestään syntymässä pikkuisen pelästynyt.
Rupia en osaa hoitaa, mutta muita toimiasi arvostaa kyllä. Siis näitä ohjelmointijuttuja!
Onko siellä vielä kakkua jäljellä, ota oikein iso pala ja istu niille....
Nyt täytyy lähteä ihmettelemään tätä sinun uutta habitustasi, kai se vanhakin vielä siellä jossain lymyilee, vai kuinka?turhaan säikähdä. Täytyy vaan joskus saada hieman purnata :)
Hyvä että joku arvostaa..kiitos sinulle ! - ellumari
ZOZ kirjoitti:
turhaan säikähdä. Täytyy vaan joskus saada hieman purnata :)
Hyvä että joku arvostaa..kiitos sinulle !tilapäistä laiminlyöntiä.
Otan sinut ohjelmaani kun saan erään S-kirjaimella alkavan projektin loppuun viedyksi.
Kummitäti leikkii sitten pikku poro Petterin kanssa vaikka kuurupiiloa.
No, nyt reippaasti lenkille, syömään ja nukkumaan, että jaksat valvoa taas yöllä! - ZOZ
ellumari kirjoitti:
tilapäistä laiminlyöntiä.
Otan sinut ohjelmaani kun saan erään S-kirjaimella alkavan projektin loppuun viedyksi.
Kummitäti leikkii sitten pikku poro Petterin kanssa vaikka kuurupiiloa.
No, nyt reippaasti lenkille, syömään ja nukkumaan, että jaksat valvoa taas yöllä!kummitäti...empäs mene !
En tottele, valvon vaikka koko perhanan yön!
:)
* Luikkii karkuun *
PS: Vai "Projekti S..." *wirn* - ellumari
ZOZ kirjoitti:
kummitäti...empäs mene !
En tottele, valvon vaikka koko perhanan yön!
:)
* Luikkii karkuun *
PS: Vai "Projekti S..." *wirn*minä sinua juoksemalla kiinni saa, on tätä ikää jo sen verran, ettei tasan itseään puolta nuoremman kanssa juoksukilpailuun kantsi alkaa.
Joku on suositellut meikäläiselle pysymistä nuorempien palstalla ja muistaakseni aivan lähiaikoina taas olin väärällä foorumilla 60
No, kun iästä tuli puhetta, niin tässähän tuli sinullekin kummipoika tiedoksi. Täti on sinua puolet vanhempi ja niinkuin tiedät 10 kertaa viisaampi...tietenkin. - ZOZ
ellumari kirjoitti:
minä sinua juoksemalla kiinni saa, on tätä ikää jo sen verran, ettei tasan itseään puolta nuoremman kanssa juoksukilpailuun kantsi alkaa.
Joku on suositellut meikäläiselle pysymistä nuorempien palstalla ja muistaakseni aivan lähiaikoina taas olin väärällä foorumilla 60
No, kun iästä tuli puhetta, niin tässähän tuli sinullekin kummipoika tiedoksi. Täti on sinua puolet vanhempi ja niinkuin tiedät 10 kertaa viisaampi...tietenkin.tooooottakai sinä olet viisaampi... :D
Tuli tosta mieleen yhden biisin sanat mutta empä taida sanoakaan etten saa selkääni.
Oletko ihan varma ettei tossa pitänyt lukea "10 kertaa vanhempi ja puolet viisaampi."
Heh!
Ei maar...en viitsi enempää kiusata. Tarvii varmaan mennä koisaan.
Hyvää yötä..."your Royal Majesty" ;) - exR
ZOZ kirjoitti:
turhaan säikähdä. Täytyy vaan joskus saada hieman purnata :)
Hyvä että joku arvostaa..kiitos sinulle !...sentään entiselläsi, täältä kauempaa hetken katseltuani. Hyvähän se, että huumorisi on tallella, toisaalta ymmärtää nuo työt...pahukset?
Tulin tänne tuvan ovelle jättämään tätä lappusta, ovet näyttävät olevan vielä kiinni, mutta sujautan johonkin....
Mitähän tässä vielä...ettet sinä vuorostasi säikähtäisi ja uppoutuisi pelkkiin duuneihin.
Poikkeile nyt tuttuja moikottelemassa hiukan useammin, mehän täällä vain 'pysymme ja paranemme'. Anu. kirjoitti:
pusikkojen takana.
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä.Siitä liukkaudesta ei koskaan liikaa varoitella.
Omalla pihallakin voi kaatua. Onneksi sinulle Anu ei käynyt pahemmin jos pelkillä mustelmilla selvisit. Vaikka levitän pihalle hiekkaa joka päivä, on se taas aamulla paremminkin luistinrata jossa "näkyy hiekkaa." Orava herroja ei ole täällä näkynyt. Taisi tuo metsän hakkaaminen viedä linnuilta laulupuut ja oravilta istuin oksat.
Pikkulintuja kyllä käy antimieni ääressä ja omalla pihalla on havupuita niille suojaksi. oravan vain pitää olla pitkä matka jalankulkijana maassa.
Skillan sai käsityksen että minulla jotain huonosti. Ei se nyt sattunut minun kohdalle, vaan tähän lähiympäristöön. Sattumalta vain oivalsin mitä oli tekeillä. Ei siitä enmpää, asia on hoidossa ja moni silmä valppaana.
Ahneemmat on syöneet lakkakakun, turhia kaloreitahan siitä näin aamulla olisikin kerääntynyt. Nyt säästyn ylimääräisiltä kilometreiltä aamulenkillä. Otin vain ruisleipää ja päälle ylähuuli, ja ei ku syömään.Anu. kirjoitti:
pusikkojen takana.
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä.lakkakakusta,(riittää kaikille)Hyväksi kehuivat.
Pitzaakin toin,sitä harvemmin teen,mutta kyllä sekin onnistui.
Taas kukon tekoon,ystävät muistavat ahvenia tuoda,taidan kohta saada diplomin kukon teosta,harjotus tekee mestarin.
Illallista puuroakin jäi,teen karjalanpiirakoitakin,tuonpa iltapäivällä Juttutupaan.
Kirjar,ymmärsin,kaikki hyvin.
Voi Anu ressu ,varmaan mustelmat tuli.Sinä mökillä talvellakin käyt,minä jätin talven armoille mökkini,kun ei ole kulkuneuvoa,aina en viitsi toisia pyytää viemään ja nämä julkiset kulkuneuvot ,ovat mitä ovat.
Ennen kävimme joka viikko ,linnut syöttämässä ,nyt en voi lintujakaan syöttää ,kerrostalossa ei sallita.
ExR jos satut tästä huomaamaan,kysyn mihin häipyi minulle osoitettu aloitus,sinä vastasit ,ehdin näkemään,mutta en vastaamaan,olin niin kiireinen.
Jäi vähän vaivaamaan ,mikä siinä oli taas niin huonoa,että aiheutti ketjun avauksen.Enymmärtänyt,mitä oli viassa viestissäni,vai ärsytinkö muuten vain.
Hyvää päivää kaikille ,samat varoitukset kuin ennenkin, pysykäämme pystyssä.- exR
SkillaN kirjoitti:
lakkakakusta,(riittää kaikille)Hyväksi kehuivat.
Pitzaakin toin,sitä harvemmin teen,mutta kyllä sekin onnistui.
Taas kukon tekoon,ystävät muistavat ahvenia tuoda,taidan kohta saada diplomin kukon teosta,harjotus tekee mestarin.
Illallista puuroakin jäi,teen karjalanpiirakoitakin,tuonpa iltapäivällä Juttutupaan.
Kirjar,ymmärsin,kaikki hyvin.
Voi Anu ressu ,varmaan mustelmat tuli.Sinä mökillä talvellakin käyt,minä jätin talven armoille mökkini,kun ei ole kulkuneuvoa,aina en viitsi toisia pyytää viemään ja nämä julkiset kulkuneuvot ,ovat mitä ovat.
Ennen kävimme joka viikko ,linnut syöttämässä ,nyt en voi lintujakaan syöttää ,kerrostalossa ei sallita.
ExR jos satut tästä huomaamaan,kysyn mihin häipyi minulle osoitettu aloitus,sinä vastasit ,ehdin näkemään,mutta en vastaamaan,olin niin kiireinen.
Jäi vähän vaivaamaan ,mikä siinä oli taas niin huonoa,että aiheutti ketjun avauksen.Enymmärtänyt,mitä oli viassa viestissäni,vai ärsytinkö muuten vain.
Hyvää päivää kaikille ,samat varoitukset kuin ennenkin, pysykäämme pystyssä.Enpä ehtinytkään katoamistemppua noteeraamaan. Eihän siinä kai sen erityisempää, kuin joku pieni piruilunpoikanen, lähtöisin jostain historiasta. Tarjosin vain apua mäntysuopakuurissa, kun semmoista tunnuttiin kaipailevan. Ollutta mikä mennyttä, pidetään se suopa ja juuriharja lähistöllä, jos tänäänkin tarvittaisiin.
Lähden tästä vähän jaloittelemaan, saatan vielä päivemmällä poikkeilla mukillisella. - kaikilt
Anu. kirjoitti:
pusikkojen takana.
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä.onnea meiltä anunpäivän johosta
Anu. kirjoitti:
pusikkojen takana.
hyvää joulua tännekkin kaikille ja käskivät olla kilttejä.Ja ONNEA nimipävällesi.
En millään tajunnut ,että myös Anu on tänään sankaritar,onnittelin ystäviäni ja en älynnyt Anua.
Sitäkin lämpimämmin ja hyvä ,että kaikki ei ole yhtä hölmöjä kuin minä,muistavat.- exR
kaikilt kirjoitti:
onnea meiltä anunpäivän johosta
Juoksentelin kaiken maailman asioilla ja ajattelin istahtaa hetkeksi lukaisemaan päivän lehden. Saakohan täällä haukata omia eväitään? On nimittäin kaapissa liikaa vanhentuvaa leipää jota aina varaan mukaan, jos vaikka pullasorsia karsastavia puluja näkyisi. Varpaathan niilläkin paleltuu patsailla hytistellessä. Ei, kyllä minä sittenkin maistan tuota vitriinin tuoretta pullaa, miten voisin olla maistamatta.
- ZOZ
exR kirjoitti:
...sentään entiselläsi, täältä kauempaa hetken katseltuani. Hyvähän se, että huumorisi on tallella, toisaalta ymmärtää nuo työt...pahukset?
Tulin tänne tuvan ovelle jättämään tätä lappusta, ovet näyttävät olevan vielä kiinni, mutta sujautan johonkin....
Mitähän tässä vielä...ettet sinä vuorostasi säikähtäisi ja uppoutuisi pelkkiin duuneihin.
Poikkeile nyt tuttuja moikottelemassa hiukan useammin, mehän täällä vain 'pysymme ja paranemme'.Tässäpä sinulle
http://koti.mbnet.fi/~baludar/rose.jpg
Ja taas mennään...
Hyvää päivänjatkoa! - exR
ZOZ kirjoitti:
Tässäpä sinulle
http://koti.mbnet.fi/~baludar/rose.jpg
Ja taas mennään...
Hyvää päivänjatkoa!Mikä herrasmies sinusta on sukeutunutkaan, kiitos!
Huomentako toivottelit? Huolestuttaa , ettet missään eri aikavyöhykkellä oleskelisi?
Kauhea kiire tuntuu painavan päälle, nytkään et tainnut ehtiä edes istumaan?
Jospa minäkin sitten tästä, nähtäilläänkö taas, joskus? - ellumari
SkillaN kirjoitti:
Ja ONNEA nimipävällesi.
En millään tajunnut ,että myös Anu on tänään sankaritar,onnittelin ystäviäni ja en älynnyt Anua.
Sitäkin lämpimämmin ja hyvä ,että kaikki ei ole yhtä hölmöjä kuin minä,muistavat.juotu liikaakin, mutta yksi kupillinen aina menee.
Työkaverini nimpparit on tänään, samoin ystävättäreni.
Töissä meille tarjottiin kakkukahvit ja poikkesin tänne Juttutupaan tullessani ystävättäreni luona, onnittelukäynnillä, eillä hänellä on tuplajuhlat nimi, sekä syntymäpäivä.
Kiirettä onkin pitänyt, sillä puolen tunnin kuluttua alkaa joka torstainen jumppatuntini, mistä harvoin jään pois.
Skillan, ei hajamielisyys hölmöyttä ole, kaikkea ei vain aina pysty pitämään mielessä. Minä kyllä tunnustaudun vaikka hölmöksi, se ei nimittäin rassaa tätä elämää yhtään, vaikka ei sieltä välkyimmästä päästä olekaan.Kärsivällisemmäksi tahtoisin tulla ja muistamaan muistettavat asiat aikanaan, sillä nytkin viime hetkessä jo oven suussa huomaan onnitella Anua! - Rituli
ellumari kirjoitti:
juotu liikaakin, mutta yksi kupillinen aina menee.
Työkaverini nimpparit on tänään, samoin ystävättäreni.
Töissä meille tarjottiin kakkukahvit ja poikkesin tänne Juttutupaan tullessani ystävättäreni luona, onnittelukäynnillä, eillä hänellä on tuplajuhlat nimi, sekä syntymäpäivä.
Kiirettä onkin pitänyt, sillä puolen tunnin kuluttua alkaa joka torstainen jumppatuntini, mistä harvoin jään pois.
Skillan, ei hajamielisyys hölmöyttä ole, kaikkea ei vain aina pysty pitämään mielessä. Minä kyllä tunnustaudun vaikka hölmöksi, se ei nimittäin rassaa tätä elämää yhtään, vaikka ei sieltä välkyimmästä päästä olekaan.Kärsivällisemmäksi tahtoisin tulla ja muistamaan muistettavat asiat aikanaan, sillä nytkin viime hetkessä jo oven suussa huomaan onnitella Anua!Enpä ehtinyt aikaisemmin kurkkailemaan tänne
Juttutupaan. Hiljaiselta näyttää, mutta kyllä-
hän sen ymmärtää, kun tuo joulu tulla jollottaa.
Tämä päivä on mennyt juostessa(eipähän ehdi
lihomaan liikaa), asioita hoidellessa, lääkärissä
juostessa ja sitten kaikkein mieluisin, erään
musiikkikoulun konsertissa.
Kaksi lapsenlapsistani oli esiintymässä ja olipa
ilo virittäytyä jouluntunnelmaan kuuntelemalla
lasten esityksiä.
Kävinpähän minäkin ihmettelemässä 60 -palstaa.
Hetken viivähdin ja hymähdin ja lähdin pois.
Nyt lähden jatkamaan jouluaskarteluja. Paketit
kutakuinkin valmiita. Vielä on yhdet sukat kesken-
eräiset. Pitäisi kai nekin saada pakettiin.
Iloista Anunpäivän iltaa kaikille!
HYVÄÄ YÖTÄ! - ZOZ
exR kirjoitti:
Mikä herrasmies sinusta on sukeutunutkaan, kiitos!
Huomentako toivottelit? Huolestuttaa , ettet missään eri aikavyöhykkellä oleskelisi?
Kauhea kiire tuntuu painavan päälle, nytkään et tainnut ehtiä edes istumaan?
Jospa minäkin sitten tästä, nähtäilläänkö taas, joskus?nähdään, vieläpä ennen aattoa.
Se on vaan tämä aika vuodesta niin kahelia aikaa.
Kauheaa kiirettä ja hössötystä ja sitten pitää yrittää olla niin kilttiä niin kilttiä.
Vaikka todellisuudessa kiltteys ja epäitsekkyys on ihmisluonnolle epänormaali olotila...
Teoriaa on helppo testata käytännössä. Sanot vaikka päivää naapurin yrmyniskalle niin ei saa mitään vastausta korkeintaan pienen tuhahduksen.
Mutta ehkä se onkin aivan luonnollista täällä...Tämähän on "Funlandia" :D !
Heips! Rituli kirjoitti:
Enpä ehtinyt aikaisemmin kurkkailemaan tänne
Juttutupaan. Hiljaiselta näyttää, mutta kyllä-
hän sen ymmärtää, kun tuo joulu tulla jollottaa.
Tämä päivä on mennyt juostessa(eipähän ehdi
lihomaan liikaa), asioita hoidellessa, lääkärissä
juostessa ja sitten kaikkein mieluisin, erään
musiikkikoulun konsertissa.
Kaksi lapsenlapsistani oli esiintymässä ja olipa
ilo virittäytyä jouluntunnelmaan kuuntelemalla
lasten esityksiä.
Kävinpähän minäkin ihmettelemässä 60 -palstaa.
Hetken viivähdin ja hymähdin ja lähdin pois.
Nyt lähden jatkamaan jouluaskarteluja. Paketit
kutakuinkin valmiita. Vielä on yhdet sukat kesken-
eräiset. Pitäisi kai nekin saada pakettiin.
Iloista Anunpäivän iltaa kaikille!
HYVÄÄ YÖTÄ!huomenet kaikille.
Rituli minäkin kävin heti aamutuimaan tervehtimässä ystäväämme,joka ei nimittele ketään.
Hymyilyttää ,turhaa tarttua ansaan,mutta en malta,aina on vain jotain sanottava,vaikka tietää ,ei tulosta.
Kyllähän joulu tuo kiireitä ja aika menee siivillä.
En tiedä miten näin rauhaisalla mielellä olen ,vaikka monessa minäkin mukana olen.
Tuleneeko kiire vasta loppu metreillä.
Olen mukamas tehnyt aikataulun,sitä noudattaen ,ei kiirettä tule,saapa nähdä.
Tuleekohan etelän lintuset viikon lopulla,mukavaa olisi jo kuulla heistäkin.
On tämä joulun aika kuitenkin kivaa,on jos jonkinlaista puuhaa ja odotusta,kyllä se mukavasti katkaisee talven pimeyden.
Kynttilän loiste ja huuraisat puut,kyllä siinä mieli herkistyy.
Toin kalakukkoa ja karjalanpiirakoita ,maistelkaapa,sytytän vielä kynttilöitä ,kutsuvat kahvikupposelle, vähän lepäilemään.SkillaN kirjoitti:
huomenet kaikille.
Rituli minäkin kävin heti aamutuimaan tervehtimässä ystäväämme,joka ei nimittele ketään.
Hymyilyttää ,turhaa tarttua ansaan,mutta en malta,aina on vain jotain sanottava,vaikka tietää ,ei tulosta.
En tiedä miten näin rauhaisalla mielellä olen ,vaikka monessa minäkin mukana olen.
On tämä joulun aika kuitenkin kivaa,on jos jonkinlaista puuhaa ja odotusta,kyllä se mukavasti katkaisee talven pimeyden.
Toin kalakukkoa ja karjalanpiirakoita ,maistelkaapa,sytytän vielä kynttilöitä ,kutsuvat kahvikupposelle, vähän lepäilemään.Itsessä vika jos kiire tulee, sanoi isäni.
Heitin kiireet nurkkaan jo vuosia sitten, eikä mitään tärkeää ole jäänyt tekemättä.
"Mitä meillä ei ole, sitä meillä ei tarvitakaan", sanoo sanonta ja hyvin tulee toimeen kiireettäkin.
Tapana on haalia jouluksi ruokaa joka sorttia, iso kinkku, jota sitten syödään loppiaiseen asti, kyllästyneenä koko kinkkuun.
Jos laittaa osan pakkaseen, siellä se ajelee, kukaan ei välitä...
omasta mielestäni, kun kerran joka päivä syödään, voi niitä "pöperöitä" jouluakin varten valmistaa sopivia määriä ja uutta sitten kun loppuu.
Eihän kukaan edes jouluna voi syödä määräänsä enempää! Vaikka, " ois aina joulu, että sais yölläkin syödä".
Muistan niitä aikoja kun itsekin hankin ja touhusin, sitten niitä "jämiä" lämmitettiin ja lämmitettiin, loput roskiin. Nyt ei meillä!
Mistä se kiire syntyy ennen juhlapyhiä?
Minä menen istumaan kiiremmäksi ajaksi, jos se menisi ohi sillä aikaa.- exR
ZOZ kirjoitti:
nähdään, vieläpä ennen aattoa.
Se on vaan tämä aika vuodesta niin kahelia aikaa.
Kauheaa kiirettä ja hössötystä ja sitten pitää yrittää olla niin kilttiä niin kilttiä.
Vaikka todellisuudessa kiltteys ja epäitsekkyys on ihmisluonnolle epänormaali olotila...
Teoriaa on helppo testata käytännössä. Sanot vaikka päivää naapurin yrmyniskalle niin ei saa mitään vastausta korkeintaan pienen tuhahduksen.
Mutta ehkä se onkin aivan luonnollista täällä...Tämähän on "Funlandia" :D !
Heips!Totta, totta!
Ihan kahjoja ollaan, me Fun-landepaukut. Olisiko aina niin vuodenajastakaan kiinni, tai muusta luonnollisen epäluonnollisesta.
Huomasitko yhtään, oliko kovinkin pimeää kun sen yrmyniskan tapasit....jos se olikin hänelle jo yötä tai ...? Sulla kun tuntuu tuo työrytmi olevan omanlaisesi...:)
Mutta...mitäpä tässä muuta kuin kiidä hitaasti, ettei vauhti lopu! - Klara*
kirjar kirjoitti:
Itsessä vika jos kiire tulee, sanoi isäni.
Heitin kiireet nurkkaan jo vuosia sitten, eikä mitään tärkeää ole jäänyt tekemättä.
"Mitä meillä ei ole, sitä meillä ei tarvitakaan", sanoo sanonta ja hyvin tulee toimeen kiireettäkin.
Tapana on haalia jouluksi ruokaa joka sorttia, iso kinkku, jota sitten syödään loppiaiseen asti, kyllästyneenä koko kinkkuun.
omasta mielestäni, kun kerran joka päivä syödään, voi niitä "pöperöitä" jouluakin varten valmistaa sopivia määriä ja uutta sitten kun loppuu.
Eihän kukaan edes jouluna voi syödä määräänsä enempää! Vaikka, " ois aina joulu, että sais yölläkin syödä".
Muistan niitä aikoja kun itsekin hankin ja touhusin, sitten niitä "jämiä" lämmitettiin ja lämmitettiin, loput roskiin. Nyt ei meillä!
Minä menen istumaan kiiremmäksi ajaksi, jos se menisi ohi sillä aikaa.Heikutakeikuta! Jokohan sitä minäkin lankesin tuohon jouluhössötykseen. Olin ihan vain pasteeraamassa kaupungilla uutta baskeriani ulkoiluttaen, kun satuin Euron puodin joulukaupan kohdalle. Ulko-ovi oli niin kutsuvasti auki, että eihän siitä hennonnut ohi mennä. Piti edes vilkaista sisään.
Tuntia myöhemmin olin "vilkaissut" puodin ja tulin ulos muovikassi täynnä joulutavaraa ja 34 euroa köyhempänä. No, tyhmyydestä sakotetaan, sanoi joku viisas (en minä ainakaan).
Lunta on jälleen vähän sadellut ja kun se ei ole pakkaslunta, ovat puutkin saaneet kauniin huurrepeiton oksilleen. Näyttävät valotkin kauniimmilta, kun heijastuvat valkoista vasten. - Klara*
Klara* kirjoitti:
Heikutakeikuta! Jokohan sitä minäkin lankesin tuohon jouluhössötykseen. Olin ihan vain pasteeraamassa kaupungilla uutta baskeriani ulkoiluttaen, kun satuin Euron puodin joulukaupan kohdalle. Ulko-ovi oli niin kutsuvasti auki, että eihän siitä hennonnut ohi mennä. Piti edes vilkaista sisään.
Tuntia myöhemmin olin "vilkaissut" puodin ja tulin ulos muovikassi täynnä joulutavaraa ja 34 euroa köyhempänä. No, tyhmyydestä sakotetaan, sanoi joku viisas (en minä ainakaan).
Lunta on jälleen vähän sadellut ja kun se ei ole pakkaslunta, ovat puutkin saaneet kauniin huurrepeiton oksilleen. Näyttävät valotkin kauniimmilta, kun heijastuvat valkoista vasten.Piti laittaa tuo joulutähti tuohon nimen perään, kun ei päästänyt sisään pelkällä nimellä.
On kuulema joku rekisteröinyt sen...hmph!
No, pitäköön hyvänään. - ellumari
Klara* kirjoitti:
Piti laittaa tuo joulutähti tuohon nimen perään, kun ei päästänyt sisään pelkällä nimellä.
On kuulema joku rekisteröinyt sen...hmph!
No, pitäköön hyvänään.enää tällä iällä antavan kiireen yllättää, mutta niin vaan juoksen kaupoilla ja hankin krääsää.
Minä olen yleensä organisointikykyinen ja tottunut "junailemaan", mutta ikä tekee tehtävänsä ja enää ei ole niin nopea ja aikaan saapa kuin nuorena.
Noista impulssiostoksista sanoisin, että kurssin muutoksen aika olisi, kun huomaa ostaneensa mustat pitsiset aluskledjut, vaikka niitä ei näe kukaan muu kuin minä itse...vaikka toivossa on hyvä elää.Jospa se prinssi vielä kuitenkin ilmestyisi jostakin!! - ZOZ
ellumari kirjoitti:
enää tällä iällä antavan kiireen yllättää, mutta niin vaan juoksen kaupoilla ja hankin krääsää.
Minä olen yleensä organisointikykyinen ja tottunut "junailemaan", mutta ikä tekee tehtävänsä ja enää ei ole niin nopea ja aikaan saapa kuin nuorena.
Noista impulssiostoksista sanoisin, että kurssin muutoksen aika olisi, kun huomaa ostaneensa mustat pitsiset aluskledjut, vaikka niitä ei näe kukaan muu kuin minä itse...vaikka toivossa on hyvä elää.Jospa se prinssi vielä kuitenkin ilmestyisi jostakin!!punasia ostanut...meinaan kun sopisivat jouluunkin paljon paremmin ja kaikkea... :D
Perkule kun on kyyyyylmä....hrrrrr 8x
Pukki sais tulla jo, heittäs lahjat ja painuis takaisin sinne korvatunturille. Ja seuraavana päivänä sais alkaa kesä...mun pakkas ja lumikiintiö on jo täynnä.
*Kömpii peiton alle*
Pahus kun on vaikeaa näpytellä lapaset käsissä... - ZOZ
exR kirjoitti:
Totta, totta!
Ihan kahjoja ollaan, me Fun-landepaukut. Olisiko aina niin vuodenajastakaan kiinni, tai muusta luonnollisen epäluonnollisesta.
Huomasitko yhtään, oliko kovinkin pimeää kun sen yrmyniskan tapasit....jos se olikin hänelle jo yötä tai ...? Sulla kun tuntuu tuo työrytmi olevan omanlaisesi...:)
Mutta...mitäpä tässä muuta kuin kiidä hitaasti, ettei vauhti lopu!Ainut hyvä puoli tässä joulun hössötyksessä on se että saa levätä pitkään ja syödä popottaa.
Kyllä ihminen on hullu eläin. Kun kaikki muut luontokappaleet painuu talviunille niin Homo Sapiens se vaan mennä viipottaa nenä puinaisena ja nuhaisena vaikka olisi 20 astetta pakkasta.
Ehdotankin että perustuslakiin lisätään kohta pakollisesta talvilepo kaudesta. Saattaisi jaksaa kesällä paiskia hommiakin sitten kovemmin kun on oikein levännyt :) - ellumari
ZOZ kirjoitti:
punasia ostanut...meinaan kun sopisivat jouluunkin paljon paremmin ja kaikkea... :D
Perkule kun on kyyyyylmä....hrrrrr 8x
Pukki sais tulla jo, heittäs lahjat ja painuis takaisin sinne korvatunturille. Ja seuraavana päivänä sais alkaa kesä...mun pakkas ja lumikiintiö on jo täynnä.
*Kömpii peiton alle*
Pahus kun on vaikeaa näpytellä lapaset käsissä...Olethan osannut toivoa joululahjaksi lämmityslaitetta?
Sivusta seuraajana jo palelee tuo hytisemisesi.
Minä ainakin osaisin vaatia lämpöä.
Olen uskomattoman vaatelias kylläkin, myönnettäköön.
Uskomaton, mutta en uskoton...itselleni. - Rituli
kirjar kirjoitti:
Itsessä vika jos kiire tulee, sanoi isäni.
Minä menen istumaan kiiremmäksi ajaksi, jos se menisi ohi sillä aikaa.Tuossa mieheni piti minulle saarnaa turhasta
touhuamisesta. Hänen mielestään meidän pitäisi
ehtiä mieluummin juosta kaikki joulukonsertit.
No, helppohan hänen on sanoa kun istuu ja ihmette-
lee. Tämä juttu tuli oikeastaan siitä kun leivoin
tänään 3:n piparkakkutalon osat ja muutaman
piparireen olkipukin eteen.
Minun armaani mielestä minun pitäisi jo unohtaa
moiset touhut ja keskittyä vain häneen.
Onhan se niin, että paljon turhaa touhotusta
tulee tehtyä, mutta ei vielä osaa lopettaa.
Sinä, Kirjar, olet jo siinä suhteessa viisastunut.
Olemmehan jo ehtineet muutamiin konsertteihin ja
lisää tulee. Joulumielikin karttuu niiden mukana. - Rituli
SkillaN kirjoitti:
huomenet kaikille.
Toin kalakukkoa ja karjalanpiirakoita ,maistelkaapa,sytytän vielä kynttilöitä ,kutsuvat kahvikupposelle, vähän lepäilemään.Mukavalta näyttää täällä Juttutuvassa. Ja
todella hyvältä maistuu nämä sinun tuomiset.
Kova on päivä ollut leipoessa noita piparitalojen
osia. Siinä meni yli neljä tuntia. Oli paljon
taikinaa ja tulihan siinä melkoinen määrä pipa-
reitakin.
Minäkin tässä ihmettelen, miten minulla on aikaa
tulla tänne koneelle kun on vaikka mitä tekemättä.
Se on kumma, miten tämä kone viekoittelee
luoksensa joka ikinen ilta.
Kateeksi käy, jos teillä on puut huurteiset.
Meillä vaan vettä tihuuttaa. Taitaisi olla parempi
elää siellä Savon mailla.
Minullakin on v.1993 tehty aikataulu almanakkaan.
Sattuu olemaan päivät juuri niinkuin tämänkin
vuoden almanakassa. Siihen nähden olen hieman
myöhässä, mutta eiköhän tässä ehditä.
Niin että otetaan iisisti ja tuosta Kirjarista
oppia.
Hyvää Yötä! - DancingMatilda
ZOZ kirjoitti:
tooooottakai sinä olet viisaampi... :D
Tuli tosta mieleen yhden biisin sanat mutta empä taida sanoakaan etten saa selkääni.
Oletko ihan varma ettei tossa pitänyt lukea "10 kertaa vanhempi ja puolet viisaampi."
Heh!
Ei maar...en viitsi enempää kiusata. Tarvii varmaan mennä koisaan.
Hyvää yötä..."your Royal Majesty" ;)Vieläkö tanssitunnit kiinnostavat vai joko olet oppinut tanssimaan?
- exR
ZOZ kirjoitti:
Ainut hyvä puoli tässä joulun hössötyksessä on se että saa levätä pitkään ja syödä popottaa.
Kyllä ihminen on hullu eläin. Kun kaikki muut luontokappaleet painuu talviunille niin Homo Sapiens se vaan mennä viipottaa nenä puinaisena ja nuhaisena vaikka olisi 20 astetta pakkasta.
Ehdotankin että perustuslakiin lisätään kohta pakollisesta talvilepo kaudesta. Saattaisi jaksaa kesällä paiskia hommiakin sitten kovemmin kun on oikein levännyt :)Sinulla taitaakin olla nyt sivutoiminen pohdiskelijan virka päällänsä? ;)) (pakko laittaa noita hymiöitä, kun pelkään sinun taas saaneen liikaa hommia enkä haluaisi ärsyttää)
Sitäkö oltaisiin 'muka-kilttejä' me ihmisen nimellä kulkevat? Onhan se niinkin, silloin tällöin. Pitäisi kait osata riidellä sopuisasti??? Oletkos muuten silti koskaan jäänyt aattona ilman lahjoja, vaikka miten tuhma olisit ollut? Taitaa olla satua koko Joulupukki.
Yritän tässä kirjoitella mahdollisimman sopuisasti, ettei huumorintajusi piiloudu johonkin ketjusilmukkaan, siinä ohjelmoidessa voi sattua kaikenlaista.
Kerrohan muillekin hyvän huomenen toivotukset, sitten joskus kun sinun kellosi mukaan aamu koittaa! :D - ZOZ
exR kirjoitti:
Sinulla taitaakin olla nyt sivutoiminen pohdiskelijan virka päällänsä? ;)) (pakko laittaa noita hymiöitä, kun pelkään sinun taas saaneen liikaa hommia enkä haluaisi ärsyttää)
Sitäkö oltaisiin 'muka-kilttejä' me ihmisen nimellä kulkevat? Onhan se niinkin, silloin tällöin. Pitäisi kait osata riidellä sopuisasti??? Oletkos muuten silti koskaan jäänyt aattona ilman lahjoja, vaikka miten tuhma olisit ollut? Taitaa olla satua koko Joulupukki.
Yritän tässä kirjoitella mahdollisimman sopuisasti, ettei huumorintajusi piiloudu johonkin ketjusilmukkaan, siinä ohjelmoidessa voi sattua kaikenlaista.
Kerrohan muillekin hyvän huomenen toivotukset, sitten joskus kun sinun kellosi mukaan aamu koittaa! :DJuu, sitä on joskus kiva leikkiä sunnuntaifilosia (vaikka nyt onkin lauantai)
Noista hymiöistä tuli mieleen:
Itse koitan aikalailla vähentää niiden käyttöä.
Joitakin varmasti ärsyttää niiden käyttö. Itseäni se ei nyt niin hirveästi haittaa paitsi kerran kun luin erästä viestiä jossa joka perhanan rivillä oli "smiley".
Siitä viestistä tuli mieleen että viestin kirjoittaja oli joko:
A) Latvasta laho
B) Tekopyhä
C) Muuten vaan huomionkipeä
Alunperinhän nuo hymiöt lähtivät liikkeelle Amerikkalaisten tietotekniikan opiskelijoiden keskinäisestä viestittelystä ja niiden tarkoitus oli ja on edelleen juuri yrittää välttää tuota väärinymmärryksen mahdollisuutta.
Varsinkaan kun opiskelijahuumori ei ole aina sieltä kaikkein selvimmästä päästä :)
Paitsi tekstin sisältöä avittavana niin hymiöillä on myös ns. "viihteellisempi" käyttö.
Jos joku esim. laittaa viestiinsä:
}:^)
Tai vaihtoehtoisesti...
}:)
Niin tietää että kirjoittaja on itse piru.
Kun taas:
O:^)
O:)
Ja olet tekemisissä enkelin kanssa
Nyt Prof. ZOZ lopettaa luennon "Hymiöiden taustoja & historiaa."
8-)
Huomaa! Ei ole sama kuin :)
Vielä tuosta koodaamisesta:
#include
int main (int argc, char* argv[])
{
using namespace std;
if(tsekkaa_onko_jaakaapissa_murkinaa())
{
cout - exR
ZOZ kirjoitti:
Juu, sitä on joskus kiva leikkiä sunnuntaifilosia (vaikka nyt onkin lauantai)
Noista hymiöistä tuli mieleen:
Itse koitan aikalailla vähentää niiden käyttöä.
Joitakin varmasti ärsyttää niiden käyttö. Itseäni se ei nyt niin hirveästi haittaa paitsi kerran kun luin erästä viestiä jossa joka perhanan rivillä oli "smiley".
Siitä viestistä tuli mieleen että viestin kirjoittaja oli joko:
A) Latvasta laho
B) Tekopyhä
C) Muuten vaan huomionkipeä
Alunperinhän nuo hymiöt lähtivät liikkeelle Amerikkalaisten tietotekniikan opiskelijoiden keskinäisestä viestittelystä ja niiden tarkoitus oli ja on edelleen juuri yrittää välttää tuota väärinymmärryksen mahdollisuutta.
Varsinkaan kun opiskelijahuumori ei ole aina sieltä kaikkein selvimmästä päästä :)
Paitsi tekstin sisältöä avittavana niin hymiöillä on myös ns. "viihteellisempi" käyttö.
Jos joku esim. laittaa viestiinsä:
}:^)
Tai vaihtoehtoisesti...
}:)
Niin tietää että kirjoittaja on itse piru.
Kun taas:
O:^)
O:)
Ja olet tekemisissä enkelin kanssa
Nyt Prof. ZOZ lopettaa luennon "Hymiöiden taustoja & historiaa."
8-)
Huomaa! Ei ole sama kuin :)
Vielä tuosta koodaamisesta:
#include
int main (int argc, char* argv[])
{
using namespace std;
if(tsekkaa_onko_jaakaapissa_murkinaa())
{
coutHuomenta vaan! ( varovasti pienellä äänellä)
Suuria puutteita ohjelmanpätkässäsi! Missäs siellä lukeekaan 'go to palsta'?! ( englantini onkin sitten melkein tuossa, paitsi jos jaksan kahlata sanakirjaa :) )
Täytyypä varmaan oikein tulostaa tuo sinun hymiölistasi, ymmärtäisi sitten ehkä paremmin herjat. ( mikä on tietenkin melkein mahdotonta )
Joo-o! Kotiinpäin tästä täytynee lähteä minunkin filosofoiden. Hyvää aamupäivää nyt kuitenkin sinulle, ohjelmoi itsesi sentään 'ajoissa'nukkumaan! - ZOZ
DancingMatilda kirjoitti:
Vieläkö tanssitunnit kiinnostavat vai joko olet oppinut tanssimaan?
Matildahan se siinä, en meinannut huomata ollenkaan.
Minuako sitä ollaan oltu piilossa ?
Kyllähän sitä tuota olisi tanssimaan kiva oppia mutta mistäs sen opettaja tempasis, kun sinäkin taidat asustella siellä jossain susirajan takana :) - ZOZ
exR kirjoitti:
Sinulla taitaakin olla nyt sivutoiminen pohdiskelijan virka päällänsä? ;)) (pakko laittaa noita hymiöitä, kun pelkään sinun taas saaneen liikaa hommia enkä haluaisi ärsyttää)
Kerrohan muillekin hyvän huomenen toivotukset, sitten joskus kun sinun kellosi mukaan aamu koittaa! :DNiin vastaus tuohon edelliseen:
Tosiaan tuosta koodista puuttuu 'go to palsta' funktio....
Hyvin olet koodin ymmärtänyt. Sinussa on varmasti ainesta huippu ohjelmoijaksi (eikä tämä ole piruilua)
"Joo-o! Kotiinpäin tästä täytynee lähteä minunkin filosofoiden. Hyvää aamupäivää nyt kuitenkin sinulle, ohjelmoi itsesi sentään 'ajoissa'nukkumaan!"
Turvallista matkaa ja muista olla kiltisti kun on joulu tulossa ja kaikkea, heh!
Ajattelin ehkä katsoa tuon Kummisetä III mutta en oikein tiedä....kerran sen jo nähnytkin. Lenkkikin jo tullut tehtyä..
Kai sitä pitäisi olla kiltti poika ja mennä kohta koisaamaan.
Törmäillään ! *TÖMPS* - exR
ZOZ kirjoitti:
Niin vastaus tuohon edelliseen:
Tosiaan tuosta koodista puuttuu 'go to palsta' funktio....
Hyvin olet koodin ymmärtänyt. Sinussa on varmasti ainesta huippu ohjelmoijaksi (eikä tämä ole piruilua)
"Joo-o! Kotiinpäin tästä täytynee lähteä minunkin filosofoiden. Hyvää aamupäivää nyt kuitenkin sinulle, ohjelmoi itsesi sentään 'ajoissa'nukkumaan!"
Turvallista matkaa ja muista olla kiltisti kun on joulu tulossa ja kaikkea, heh!
Ajattelin ehkä katsoa tuon Kummisetä III mutta en oikein tiedä....kerran sen jo nähnytkin. Lenkkikin jo tullut tehtyä..
Kai sitä pitäisi olla kiltti poika ja mennä kohta koisaamaan.
Törmäillään ! *TÖMPS*Tömpsistä itsellesi!
Tässä aamukävelyllä, sinullahan on nyt joku ilta tai semmoinen, näitä naputtelen.
Katselin netistä noita hymiölistoja, onkohan niitä versioita yhtä monta kuin näyttäisi?
Mistäs sitä tietää, mitä 'kieltä' toinen puhuu?
Jos vaikka yhden piru on toisen enkeli?
Itsekin saattaisin ihan hyvillä mielin vastaanottaa millaisen herjan hyvänsä, uskoen ettei kukaan......
Sinähän tietysti olet, ainakin näin tonttujen läsnäollessa, kiltti etkä kirjoittele tuhmuuksia
ymmärtämättömille....?
Tämän enempää et ehkä klo ...? alkavassa aamussasi jaksa silmäillä, joten pirtsakkaa yötäpäivää sitten! - ZOZ
exR kirjoitti:
Kerrohan muillekin hyvän huomenen toivotukset, sitten joskus kun sinun kellosi mukaan aamu koittaa! :Dsitä kilttejä ollaan.
Ja kun nyt tontuista tuli puhe niin ainahan ne on hyviä suosituksia kirjoittanut meikäläisestä sille diktaa...ööö..siis pomollensa.
Siis sille vanhalle, punanenäselle ja piposelle paksukaiselle joka läiskii poro parkojansa ruoskalla :D
Muita tonttuja en sitten ole lähiaikoina nähnytkään paitsi viimeksi tietty linnanjuhlissa. Siellä oli kaikennäköistä tonttua kannabistontuista haulikkotonttuihin... - exR
ZOZ kirjoitti:
sitä kilttejä ollaan.
Ja kun nyt tontuista tuli puhe niin ainahan ne on hyviä suosituksia kirjoittanut meikäläisestä sille diktaa...ööö..siis pomollensa.
Siis sille vanhalle, punanenäselle ja piposelle paksukaiselle joka läiskii poro parkojansa ruoskalla :D
Muita tonttuja en sitten ole lähiaikoina nähnytkään paitsi viimeksi tietty linnanjuhlissa. Siellä oli kaikennäköistä tonttua kannabistontuista haulikkotonttuihin...Olehan vaan valppaana!
Kyllä niitä tonttusia vilisee siellä sun täällä,eivätkä vielä ole niin varmoja siitä kiltteydestäkään. Eivät kaiken yötä jaksa yhden työnarkomaanin toimia tirkistellä, niin että ota .....vielä jokunen päivä, ainakin siihen asti kunnes lahjoissa on nimi päällä.
Piti tämä vastaus näin äkkiseltään laittaa, kun itse olen pakoreissulla....
Kerrothan sinäkin sitten minulle, mikäli kuulet jotain lahjojen tulvaa vaarantavaa?
- Klara*
nyt on lahjat paketoitu, nauhoilla ja ruusukkeilla koristeltu, nimikortit oikeissa (toivottavasti) paketeissa.
Mitäs tässä enää muuta kuin odottaa H-hetkeä.
Minä en stressaannu joulusta, siinä se on yksi viikonloppu muiden joukossa.
No niitä papereita ja ruusukkeita sieltä Euron puodista ostelin, vähän jotain joulukoristeita ja paperisen joulukellon.
En tykkää joulusta, en tykkää... - Maalaismies*
Aamuyöllä kun herää, mieleen hiipivät tummat ajatukset. Sääkin ulkona viilenee muutaman asteen ennen päivän koittoa. Tekisi mieli vetää peitto pään yli eikä herätä aamuun lainkaan.
Sakea sumu oli laskeutunut seutukunnan ylle yön aikana. Katuvalot toivat mieleen sota-ajat ja laulun "Kasarmimme eessä pieni portti on". Yksi ainut kulkija koirineen oli lähtenyt aamulenkille. Sanoin hyvät huomenet.
Päivän valjetessa synkät aatokset yleensä hälvenevät mielestä. Sitä ajattelee, että kyllä minä tämänkin päivän selviän. Miks´en selviäisi, kun kerran tähänkin asti.
Suden hetki on soma sanonta. Se tulee kansanperinteestä. "Suden hetki on se epäilyttävä, kaamea hetki joskus aamuyöllä, jolloin susien katsotaan hiiviskelevän pahoissa töissään. Suden hetkeen liittyy pahaenteisesti kuoleman tummia sävyjä - silloin ihminenkin on haavoittuvimmillaan."
Hyvät huomenet tosiaan tupalaisille!- Anu.
Hyvää huomenta minultakin.
Olikohan minullakin sellainen suden hetki
tänä aamuna taas.
Heräsin aamu neljältä ihmeelliseen koputukseen
jolloin oveeni koputettiin ja menin katsomaan
ei niin ketään.
Sitten äsken soitettiin minulle, että nyt on
poistunut keskuudestamme serkkuni.
En tiedä pitääkö tälläinen sitten paikkaansa,
mutta olen aina jonkun viestin saanut kun joku
läheinen on lähtenyt.
Onko siis tälläinen mahdollista, vai tuleeko vain tapahtumat yhtä aikaa. - ellumari
Anu. kirjoitti:
Hyvää huomenta minultakin.
Olikohan minullakin sellainen suden hetki
tänä aamuna taas.
Heräsin aamu neljältä ihmeelliseen koputukseen
jolloin oveeni koputettiin ja menin katsomaan
ei niin ketään.
Sitten äsken soitettiin minulle, että nyt on
poistunut keskuudestamme serkkuni.
En tiedä pitääkö tälläinen sitten paikkaansa,
mutta olen aina jonkun viestin saanut kun joku
läheinen on lähtenyt.
Onko siis tälläinen mahdollista, vai tuleeko vain tapahtumat yhtä aikaa.on "suden hetki", ainakin joskus tuntuu niin.
On raskasta ja vaikeaa ja itkettää.
Olin yöllä työssä ja väsymystä tämä varmaan on lähinnä.
Nyt en saa unta, vaikka pitäisi osata nukua.
Ajatukset kulkevat samaa ympyrää.
Harvoin joudunkaan tähän tilanteeseen.
Miksi pitää ottaa asiat niin syvällisesti?!!! - exR
ellumari kirjoitti:
on "suden hetki", ainakin joskus tuntuu niin.
Miksi pitää ottaa asiat niin syvällisesti?!!!Johtuuko tämä siitä, ettemme ole tavanneet pitkään aikaan? Minulle saat rutista kuten joskus ennenkin. Onhan meitä täällä, kerro!
Minullakin on noita syvyyssukelluksia toisinaan, mutta huomaathan mikä minua kannattaa? Jotain hyötyä geeniperimästäkin, tästä puupäästä! Sinulla rassullahan se kromosomi mutantoitui, jos muistan oikein. Siksi sinusta tulikin viisas ja kaikkea pohtiva älykkö. Mutta ei surra sitä, eihän? - ellumari
exR kirjoitti:
Johtuuko tämä siitä, ettemme ole tavanneet pitkään aikaan? Minulle saat rutista kuten joskus ennenkin. Onhan meitä täällä, kerro!
Minullakin on noita syvyyssukelluksia toisinaan, mutta huomaathan mikä minua kannattaa? Jotain hyötyä geeniperimästäkin, tästä puupäästä! Sinulla rassullahan se kromosomi mutantoitui, jos muistan oikein. Siksi sinusta tulikin viisas ja kaikkea pohtiva älykkö. Mutta ei surra sitä, eihän?menossa nukkumaan, mutta kurkistin tänne ja sisko kulta pelastit päiväni. Vaikka tapellaankin
välillä niin rakkauta se vaan on.Huomasin sen taas ja pelastit päiväni(uneni)
Pidetään huolta toisistamme!
En itke enää.
Näin puolenpäivän aikaan toivotan hyvää yötä! Nukun kellon ympäri. ellumari kirjoitti:
on "suden hetki", ainakin joskus tuntuu niin.
Miksi pitää ottaa asiat niin syvällisesti?!!!teille kaikille "suden "harmaasta Savosta.
Ellumarille sanoisin,että olisiko itkuiset surulliset hetket sen tähden,että huomaisimme paremmin sen hyvän ,mikä meitä suurimman ajan ympäröi.
Joskus mieli kulkee pohjamutia myöten, syitäkään ei aina tiedä,ja onhan ainakin naisen mieli niin haavoittuva,pienikin ,tarkoitukseton asia voi saada hyvinkin pahan olon.
Koeta vain hyväksyä,itke ,se purkaa ja huomenna asiat taas hyvin.Yritä levävätäkkin.
Katselen ikkunasta,touhukkaita ihmisiä kulkee kadulla,taitaa minullakin olla "suden" hetki,kun en tahtoisi lähteä kaupoille,sinne hälinään,taidan laistaa,kai jotakin pakkasesta löytyy,suuhun pantavaa.
Mistäpä oikein johtuukin,että en innostu edes kortteja kirjoittamaan,tai se tuntuu jotenkin liian suurelta urakalta,tähän mielentilaani.
Juhlat on kivoja,mutta tämä jälkiolo ei innosta,meni liian pitkään synttäreillä, syy olotilaani.
Jopas nyt meni vakavaksi,ei näin saa olla joulun alla,Anukin kertoi, että tonttuja liikkeellä.
Sain rapakon takaa kivan kirjeen iosäidiltä,hän kertoi siellä olostaan ja miten hän tuntee kotimaakseen vain Suomen ,vaikka maailmaa paljon kiertänyt.
Hänen perheessään vietetään suomalaista joulua,syödään perinteiset jouluruuat ja kuunnellaan joululauluja, ja herkistytään ,ikävöimään Suomea.
Kyllä Suomen joulu onkin ihana,hankineen,pakkasineen,ei varmaan voi verrata mihinkään muuhun.
Sytytetään kynttilät tähän kaamoksen harmauteen ja hiljennytään välillä joulun sanomaan.
Iloa mieliinne.- Rituli
ellumari kirjoitti:
menossa nukkumaan, mutta kurkistin tänne ja sisko kulta pelastit päiväni. Vaikka tapellaankin
välillä niin rakkauta se vaan on.Huomasin sen taas ja pelastit päiväni(uneni)
Pidetään huolta toisistamme!
En itke enää.
Näin puolenpäivän aikaan toivotan hyvää yötä! Nukun kellon ympäri.herättyäsi tätä:
http://www.positiivarit.fi/joulu/
Toivottavasti on mielesi jo parempi kun heräät.
Jos onnistut avaamaan, ehkä se tuo lohtua ja
iloa loppupäivääsi.
Terv. Rituli - exR
SkillaN kirjoitti:
teille kaikille "suden "harmaasta Savosta.
Ellumarille sanoisin,että olisiko itkuiset surulliset hetket sen tähden,että huomaisimme paremmin sen hyvän ,mikä meitä suurimman ajan ympäröi.
Joskus mieli kulkee pohjamutia myöten, syitäkään ei aina tiedä,ja onhan ainakin naisen mieli niin haavoittuva,pienikin ,tarkoitukseton asia voi saada hyvinkin pahan olon.
Koeta vain hyväksyä,itke ,se purkaa ja huomenna asiat taas hyvin.Yritä levävätäkkin.
Katselen ikkunasta,touhukkaita ihmisiä kulkee kadulla,taitaa minullakin olla "suden" hetki,kun en tahtoisi lähteä kaupoille,sinne hälinään,taidan laistaa,kai jotakin pakkasesta löytyy,suuhun pantavaa.
Mistäpä oikein johtuukin,että en innostu edes kortteja kirjoittamaan,tai se tuntuu jotenkin liian suurelta urakalta,tähän mielentilaani.
Juhlat on kivoja,mutta tämä jälkiolo ei innosta,meni liian pitkään synttäreillä, syy olotilaani.
Jopas nyt meni vakavaksi,ei näin saa olla joulun alla,Anukin kertoi, että tonttuja liikkeellä.
Sain rapakon takaa kivan kirjeen iosäidiltä,hän kertoi siellä olostaan ja miten hän tuntee kotimaakseen vain Suomen ,vaikka maailmaa paljon kiertänyt.
Hänen perheessään vietetään suomalaista joulua,syödään perinteiset jouluruuat ja kuunnellaan joululauluja, ja herkistytään ,ikävöimään Suomea.
Kyllä Suomen joulu onkin ihana,hankineen,pakkasineen,ei varmaan voi verrata mihinkään muuhun.
Sytytetään kynttilät tähän kaamoksen harmauteen ja hiljennytään välillä joulun sanomaan.
Iloa mieliinne.Käveleskelin metsässä melkein koko päivän ja miestiskelin siskoa. Onneksi olette pitäneet hänestä huolta. Minäkin olen toisinaan tällainen tuuliviiri, etten ehdi kauan sitä olkapäätä tarjota. Susia siellä metikössä ei onneksi näkynyt, tai sitten säikähtivät itse minua. Osaan olla aika pelottavakin! ( pientä vikinää )
Hyvät illanjatkot taas ja kaipa joskus tapaillaan tuvassa. - ellumari
Rituli kirjoitti:
herättyäsi tätä:
http://www.positiivarit.fi/joulu/
Toivottavasti on mielesi jo parempi kun heräät.
Jos onnistut avaamaan, ehkä se tuo lohtua ja
iloa loppupäivääsi.
Terv. RituliMielialani parani viimeistään tuossa kun sain joulukalenterin.
Kiitos sinulle ja ihailunuí sen jóhdosta kun osaat laittaa noita kuvia! Minua opettavatt nuoret ja kun saan taas puhelaitteen(kunpa ZOZ ei näkisi tätä "kieltäni")toimimaan, niin alan puhua sillä.
Minä en vieläkään nuku, vaikka väsyttää.
Kummalinen juttu, kun on tottunut määrätynlaiseen vuorokausiryrmiin, niin ei osaa muuttaa vanhoja tapojaan. exR kirjoitti:
Käveleskelin metsässä melkein koko päivän ja miestiskelin siskoa. Onneksi olette pitäneet hänestä huolta. Minäkin olen toisinaan tällainen tuuliviiri, etten ehdi kauan sitä olkapäätä tarjota. Susia siellä metikössä ei onneksi näkynyt, tai sitten säikähtivät itse minua. Osaan olla aika pelottavakin! ( pientä vikinää )
Hyvät illanjatkot taas ja kaipa joskus tapaillaan tuvassa.Kuljin monta polkua, mutta ei siellä ollut vastaantulijoita. Vesipisarat vain tippuivat puiden oksista ja tunnelma oli hieman ankea. Lumi on vähissä, eikä nyt sytyttänyt harmaa maisema uusia ajatuksia.
Joskus on näitä harmaitakin päiviä, mutta kun tietää että jokaisen tummankin pilven takana paistaa aurinko, on hyvä jatkaa. Toisilla se matalapaine on mielessä, toisilla kielessä, tai sitten se näkyy ympäristössä.
Kuinka vaan. Jouluisia koristeita on huoneessa, ulkona pienet valot puussa ja kynttilöitä joka puolella... joulu saa tulla. Parasta siinä taitaakin olla valo ja kiireettömyys.
Lahjoista ei vielä voi puhua, salaisuuksiakin pitää olla. Toivomuksia sentään... rauhaa ja rakkautta kaikille.- ZOZ
ellumari kirjoitti:
Mielialani parani viimeistään tuossa kun sain joulukalenterin.
Kiitos sinulle ja ihailunuí sen jóhdosta kun osaat laittaa noita kuvia! Minua opettavatt nuoret ja kun saan taas puhelaitteen(kunpa ZOZ ei näkisi tätä "kieltäni")toimimaan, niin alan puhua sillä.
Kummalinen juttu, kun on tottunut määrätynlaiseen vuorokausiryrmiin, niin ei osaa muuttaa vanhoja tapojaan.sitä silmä kovana kytätään mitä kummitätsy täällä raapustelee.
Mitä, näytätkö sinä mulle kieltä ?!? Tuhma !
No ei vaiskaan....pikkasen levoton olo :)
Meinaakos kummitätsy tsekata kummisedän ?
Tarkoitin siis tietty sitä leffaa :D
Taidan kohta mennä Zzzzz.....kerrankin ajoissa.... - Rituli
ellumari kirjoitti:
Mielialani parani viimeistään tuossa kun sain joulukalenterin.
Kummalinen juttu, kun on tottunut määrätynlaiseen vuorokausiryrmiin, niin ei osaa muuttaa vanhoja tapojaan.mutta täytynee korjata. En ole itse kuvia sorvan-
nut. Tyttäreni lähetti kalenterin sähköpostiini
ja minusta se oli aika mukava. Kuuletko myös
taustalla soivan musiikin?
Olen pahoillani puolestasi. Tuo unettomuus on tuttua minulle.Minulla onkin nukahtamis-
pillereitä kaiken varalta, joita otan tiukan paikan tullen. Silloinkin otan vain nel-
jänneksen pienestä pilleristä ja se auttaa.
Mitään jälkituntemuksia ei ole ja sen jälkeen
uni tasapainottuu.
Toivottavasti olet jo saanut unenpäästä kiinni.
Huomenna on jo päivä parempi.
HYVÄÄ YÖTÄ! Rituli kirjoitti:
mutta täytynee korjata. En ole itse kuvia sorvan-
Olen pahoillani puolestasi. Tuo unettomuus on tuttua minulle.Minulla onkin nukahtamis-
pillereitä kaiken varalta, joita otan tiukan paikan tullen. Silloinkin otan vain nel-
uni tasapainottuu.
HYVÄÄ YÖTÄ!tuon ellumarille lähetetyn kalenterin,tosi hieno,anteeksi ja kiitoksia Rituli.
Vähän niinkuin toisenpostilla olin,mutta luemmehan kaikki viestitkin joten uskalsin.
Kaikkea ne viisaat keksii.- ellumari
Rituli kirjoitti:
mutta täytynee korjata. En ole itse kuvia sorvan-
uni tasapainottuu.
HYVÄÄ YÖTÄ!ja muutkin "tupalaiset!
Näin tämä nyt menee, kun normaali vuorokausirytmi on sekaisin, niin se sitten on.
Heräilin ja nyt sitten valvon kun muut menevät nukkumaan.
Voin kertoakin mistä tämä epätavallinen aikataulu johtuu.
Työpaikallani sattui "päällekkäisyyksiä", sairas ja vuosilomia yht'aikaa ja jouduin remmiin.
Yövuoroon, missä en ole ollut vuosiin ja tuntuu kuin maailman kirjat olisivat kohdallani sekaisin.
Yksi harvoista hyveistäni on säännöllinen nukkuma-aika.
Kiitos Rituli vieläkin, kiitos sisko, Skillan ja kaikki, jotka olette niiiiiiin ihania! kirjar kirjoitti:
Kuljin monta polkua, mutta ei siellä ollut vastaantulijoita. Vesipisarat vain tippuivat puiden oksista ja tunnelma oli hieman ankea. Lumi on vähissä, eikä nyt sytyttänyt harmaa maisema uusia ajatuksia.
Joskus on näitä harmaitakin päiviä, mutta kun tietää että jokaisen tummankin pilven takana paistaa aurinko, on hyvä jatkaa. Toisilla se matalapaine on mielessä, toisilla kielessä, tai sitten se näkyy ympäristössä.
Kuinka vaan. Jouluisia koristeita on huoneessa, ulkona pienet valot puussa ja kynttilöitä joka puolella... joulu saa tulla. Parasta siinä taitaakin olla valo ja kiireettömyys.
Lahjoista ei vielä voi puhua, salaisuuksiakin pitää olla. Toivomuksia sentään... rauhaa ja rakkautta kaikille.niin se joulu vaan tulee ja ihmisten askelet kiihtyy.
Teillä lähellä metsiä,missä kävellä ja nauttia hiljaisuudesta
Minä kaupungin keskellä,tehtaiden huminassa, aina kun astun ulos liikenne ja kiihkeä työn ääni kuuluu korviin.
Siihen on tottunut,ei se häiritse,mutta joskus voisi olla hienoa mennä talvella lumiseen metsään hiihtelemään,poiketa pihapiiristä ,ei niinkuin täällä sukset auton katolle ja sitten useampia kilometrejä ja vasta sitten metsään.
Aina ihminen haikailee jotakin,minäkin,vaikka en suksilla ole ollut vuosikymmeniin.
Ei tämä nyt kateutta ollut,pääsenhän kesällä mökille ja onhan kaupungissa puistot ja onneksi täällä savossa on järviä,kaupungin keskelläkin.
Hyvä täällä on elellä ja tässä sitä joulua odotella.
Haikeaksi kyllä mieli tulee,kun kaiken syömisen ja juhlinnan jälkeen,jää yksin,lapset jokainen koteihinsa,siinä sitten iltamyöhän yksin istun.
Mikään ei ole niikuin ennen.
Tämä harmaa aikako vetää mielen alavireiseksi,vai perusluonnekko lienee.
Jokohan tänää Senora lyyli kotiutuu,odotan hänen myönteistä kerrontaa,toivottavasti pian saamme kuunnella.
Tervetuloa Senora lyyli,sanon kai tästä lähtien ,joka päivä.
Ilosta päivää kummninkin kaikille.- exR
kirjar kirjoitti:
Kuljin monta polkua, mutta ei siellä ollut vastaantulijoita. Vesipisarat vain tippuivat puiden oksista ja tunnelma oli hieman ankea. Lumi on vähissä, eikä nyt sytyttänyt harmaa maisema uusia ajatuksia.
Lahjoista ei vielä voi puhua, salaisuuksiakin pitää olla. Toivomuksia sentään... rauhaa ja rakkautta kaikille.Terveisiä rajaseudulta!
Hyvin siellä voitiin, eivätkä enää kaipaile polkujen tallaajia siihen suuntaan. Ovat niin itseään täynnä nyt!
Sinun lyhtysi, ja Helenankin, vielä siellä paloivat. Taitavat olla itsesytytyksellä toimivia, tai käyttävät atomipolttoainetta?
Kaunista, ainakin mielessänne, päivää kaikille! - ellumari
SkillaN kirjoitti:
niin se joulu vaan tulee ja ihmisten askelet kiihtyy.
Teillä lähellä metsiä,missä kävellä ja nauttia hiljaisuudesta
Minä kaupungin keskellä,tehtaiden huminassa, aina kun astun ulos liikenne ja kiihkeä työn ääni kuuluu korviin.
Siihen on tottunut,ei se häiritse,mutta joskus voisi olla hienoa mennä talvella lumiseen metsään hiihtelemään,poiketa pihapiiristä ,ei niinkuin täällä sukset auton katolle ja sitten useampia kilometrejä ja vasta sitten metsään.
Aina ihminen haikailee jotakin,minäkin,vaikka en suksilla ole ollut vuosikymmeniin.
Ei tämä nyt kateutta ollut,pääsenhän kesällä mökille ja onhan kaupungissa puistot ja onneksi täällä savossa on järviä,kaupungin keskelläkin.
Hyvä täällä on elellä ja tässä sitä joulua odotella.
Haikeaksi kyllä mieli tulee,kun kaiken syömisen ja juhlinnan jälkeen,jää yksin,lapset jokainen koteihinsa,siinä sitten iltamyöhän yksin istun.
Mikään ei ole niikuin ennen.
Tämä harmaa aikako vetää mielen alavireiseksi,vai perusluonnekko lienee.
Jokohan tänää Senora lyyli kotiutuu,odotan hänen myönteistä kerrontaa,toivottavasti pian saamme kuunnella.
Tervetuloa Senora lyyli,sanon kai tästä lähtien ,joka päivä.
Ilosta päivää kummninkin kaikille.väsymyksen mukana alavireisyys ja paha olo.
Kiitos eilisestä rohkaisutanne!Tänään herätessäni olin kuin eri ihminen. Menin aamulenkille ja siitä tuli sellaista hiljaa kävelemistä, sillä sain seurakseni naapurin 10- vuotiaan tytön koirineen.Minulla ei ollutkaan sitten mitään kiirettä painua tuhatta ja sataa, sillä koiran kävelyttäminen on mitä on.
Saatiinpa juttella ja tuo pirteä pisamanaama sanoi erotessamme, että mennään huomennakin yhdessä kävelemään.Arvelin, että taidan olla tähän aikaan töissä arkipäivisin, mutta mennään vaan joskus ja sitten toivottelimme toisillemme mukavaa sunnuntaipäivää.Pikkuisen erilainen lenkki ja sai minut iloiseksi. - Rituli
SkillaN kirjoitti:
tuon ellumarille lähetetyn kalenterin,tosi hieno,anteeksi ja kiitoksia Rituli.
Vähän niinkuin toisenpostilla olin,mutta luemmehan kaikki viestitkin joten uskalsin.
Kaikkea ne viisaat keksii.Tokihan se oli vapaasti käytettävissä.
Ellumari oli vain niin allapäin ja pahoil-
lamielin, joten ajattelin sen hieman piristävän
häntä.
Kävin tuolla 60 -palstalla, ketjussa, jonka sinä,
SkillaN, olit aloittanut. Siellähän Ellumari
olikin jo entisenä pirteänä itsenään.
Musiikki siinä kalenterissa on aika kiva piriste.
Täytyy kohta taas sonnustautua kirkkoon kuuntele-
maan kauneimmat joululaulut. Siellä taas on
esiintymässä yksi minun lastenlapsistani.
Piipahdamme poikani perheen luona ja juomme
nuorimman synttärikahvit.
- Maalaismies*
Kaukana ovat ajat, kun entinen pääministeri, Sir Harri Holkeri moitiskeli kansalaisia elintasojuhlinnasta. Nyt valtiovalta kehottaa kansalaisia pistämään rahansa likoon ja elämään tätä päivää eikä tulevaisuutta varten.
Muinoin vitsailtiin, kuinka Naantalin naiset tulivat toimeen pesemällä pyykkiä toisilleen. Tähän samaan temppuun meitä nyt kehotetaan. Kun ulkomaankauppa tyrehtyy, ainoa keino on ostaa ja myydä keskenämme.
Tämä on lohdullinen tieto kaikille meille, jotka ostamme mielettömästi kaikenlaista tarpeetonta jouluksi. Valtiovalta, pankit ja perintätoimistot rakastavat meitä.Oletteko lukeneen HS;n Sunnuntailiitteen etusivulta koskettavan tosi asian?
Jos ette, siihen juttuun kannattaa tutustua,sillä se kertoo hyvin koskettavasti kuinka 11 vuotta sänkyyn sidottu liki 80 vuotias nainen on kokenut kotihoidon kiemurat.
Siitä tarinasta jos ei tule kyynelet silmiin, ei sitten mistään.
Missä on lähimmäisenrakkaus? Missä me kaikki voisimme olla apuna ettei moisia kokemuksia olisi useammalla kotona asuvalla vammaisella?
Kuinka monelle meistä tuollainen kokemus on tulevaisuudessa mahdollista jos omat tukiverkot puuttuvat?
Siinä meille miettimistä näin joulun alla.- 1pullaulla
kirjar kirjoitti:
Oletteko lukeneen HS;n Sunnuntailiitteen etusivulta koskettavan tosi asian?
Jos ette, siihen juttuun kannattaa tutustua,sillä se kertoo hyvin koskettavasti kuinka 11 vuotta sänkyyn sidottu liki 80 vuotias nainen on kokenut kotihoidon kiemurat.
Siitä tarinasta jos ei tule kyynelet silmiin, ei sitten mistään.
Missä on lähimmäisenrakkaus? Missä me kaikki voisimme olla apuna ettei moisia kokemuksia olisi useammalla kotona asuvalla vammaisella?
Kuinka monelle meistä tuollainen kokemus on tulevaisuudessa mahdollista jos omat tukiverkot puuttuvat?
Siinä meille miettimistä näin joulun alla.tarvitaan ,ja sehän onkin sanottu "kai"raamatussakin ! Minä menen itseeni --käyn yhtä 84v vanhusta katsomassa kaksi kertaa päivässä . Eilen illalla hän oli kaatunut lattialle ,mutta onneksi hänellä on sellainen hälytys nappi aina kaulassa joka hälyttää apuihmisen ,se toimii tosi tehokkaasti ,10 min niin apu on tullut.Olen tutustunut häneen silloin kun hän vielä oli ulkona ,koiransa kanssa n 3½v sitten . Olen vienyt hänen koiraansa ulos nyt 2v ja samalla juttelemme ummetjalammet --se on hänelle sellainen positiivinen tapaaminen ,kaksi kertaa päivässä .Hänellä käy kotiavustaja joka päivä josta hän maksaa kuukausittain ,eikä mitään halpaa lystiä.
Toivon että me vielä liikuntakykyiset oltais jollain tavoin lähellä näitä kotona ikkunoista katsovista vanhuksista,vaikka kättä heilauttamalla naapurille tervehdykseksi.Monella on yksinäistä ,varsinkin jouluna sen kokevat --ei ole kaikilla sukulaisia --ainakaan täällä vieraalla maalla --onneksi minulla on täällä iso suku lähellä!
P.S,Tämä edellä mainitsema vanhuskin on Hollannista tullut joskus 50 luvulla ,ja hänellä on kyllä yksi poika ,mutta kuulemma paljon ulkomailla työasioissa ja kovin kiireinen --asuukin 30km päässä. 1pullaulla kirjoitti:
tarvitaan ,ja sehän onkin sanottu "kai"raamatussakin ! Minä menen itseeni --käyn yhtä 84v vanhusta katsomassa kaksi kertaa päivässä . Eilen illalla hän oli kaatunut lattialle ,mutta onneksi hänellä on sellainen hälytys nappi aina kaulassa joka hälyttää apuihmisen ,se toimii tosi tehokkaasti ,10 min niin apu on tullut.Olen tutustunut häneen silloin kun hän vielä oli ulkona ,koiransa kanssa n 3½v sitten . Olen vienyt hänen koiraansa ulos nyt 2v ja samalla juttelemme ummetjalammet --se on hänelle sellainen positiivinen tapaaminen ,kaksi kertaa päivässä .Hänellä käy kotiavustaja joka päivä josta hän maksaa kuukausittain ,eikä mitään halpaa lystiä.
Toivon että me vielä liikuntakykyiset oltais jollain tavoin lähellä näitä kotona ikkunoista katsovista vanhuksista,vaikka kättä heilauttamalla naapurille tervehdykseksi.Monella on yksinäistä ,varsinkin jouluna sen kokevat --ei ole kaikilla sukulaisia --ainakaan täällä vieraalla maalla --onneksi minulla on täällä iso suku lähellä!
P.S,Tämä edellä mainitsema vanhuskin on Hollannista tullut joskus 50 luvulla ,ja hänellä on kyllä yksi poika ,mutta kuulemma paljon ulkomailla työasioissa ja kovin kiireinen --asuukin 30km päässä.yksinäiselle, pienikin apu on todellinen helmi jonka toivoisi ilahduttavan useampaa yksinäistä.
Sinulla on lämmin sydän ja sanoistasi kuultaa lämmin suhtautuminen ystävääsi kohtaan.
Itselläni on samanlaisia kokemuksia, vuosien ajan kävin päivittäin muutaman vanhuksen apuna, ilman palkkaa, ja sain heiltä enemmän kuin pystyin itse tarjoamaan. Niitä onnellisia, kiitollisia hetkiä molemmin puolin, ei aika vie unholaan, vaikka he ovat jo poissa.
Mutta heitä, joiden luona ei edes naapuri poikkea, on liian monta tänäkin päivänä.- Rituli
kirjar kirjoitti:
yksinäiselle, pienikin apu on todellinen helmi jonka toivoisi ilahduttavan useampaa yksinäistä.
Sinulla on lämmin sydän ja sanoistasi kuultaa lämmin suhtautuminen ystävääsi kohtaan.
Itselläni on samanlaisia kokemuksia, vuosien ajan kävin päivittäin muutaman vanhuksen apuna, ilman palkkaa, ja sain heiltä enemmän kuin pystyin itse tarjoamaan. Niitä onnellisia, kiitollisia hetkiä molemmin puolin, ei aika vie unholaan, vaikka he ovat jo poissa.
Mutta heitä, joiden luona ei edes naapuri poikkea, on liian monta tänäkin päivänä.Helsingin Sanomien Sunnuntailiitteessä kerrottiin
vanhuksesta, joka on 11 vuotta ollut neljän sei-
nän sisällä ja pelkästään vieraiden ihmisten
hoidon varassa.
Helsingin kaupungin kodinhoitajat käyvät hänen
luonaan.
Hän kertoi pitävänsä kirjaa hoitajista ja hänen
luonaan on käynyt tähän mennessä 527 hoitajaa.
Ulos häntä ei kukaan vie, vaikka hänen niin joskus
mieli tekisi. Parvekekin hänellä on, mutta edes
sinne hän ei ole päässyt vuosiin.
Kyllä kävi pisto sydämessä. Voisinkohan minä
auttaa? Hän kuitenkin on niin kaukana minun
asuma-alueelta, että on se vähän vaikeaa.
Toivottavasti tämän lehtikirjoituksen perus-
teella joku lähellä oleva saa piston sydämeensä
ja menee tervehtimään vanhusta.
Näin Jouluna soisi jonkun huomaavan.
- señora lyyli
Paljon terveisiä kaikille vierailta mailta. mie oon olt vähä aikaa reisussa, mutta paljo näkkyy olevan tallessa entisii palstalaisii. tulin ensin tänne juttutuppaan ko näin tutun otsikon.
skillan kirjottama herkkä runo osu nyt ko naulan kantaa ja sai kyynellet silmii,etenkin viimenen värssy.just tuommoselle minust on tuntunu.
ja milloin kauaksi täältä lähdet
niin kottiin kaipaat takaisin
kun muistat, kauneimmin taivaan tähdet
sen yllä loistavat kuitenkin.
myö oltii perheen kanssa las palmasissa. mukavaa siel oli kohan alusta päästii. kävi näet silviisii että viikon olemisen peräst sain ruokamyrkytyksen ja joutuin sairaalaan kolmeksi päiväksi.
mukavahan se oli saaha kokemus espanjalaista sairaalasta. oli se erilaista ko suomessa, hyvin pitivät huolta,vaikka meil ei ollut yhteistä kieltä.
perhe ko tuli sairaalaa minnuu katsommaa,niin heiätkin syötettii ko minul ruokaa tuotii.
no selvisinhä mie siitä, muuta parin viikon peräst,kaik mäni uusiksi,ja joutuin taas tiputuksee.
sillo olisin tahtont lähtee kottii, mutta ko olin porukan sinne houkutellu, ei auttant muu ko unohtaa ikävä.
siit ko selvisin, rupesinkin varovaiseks, en syönt salattii ulkona, myö käytettii sen jälkee osto vettä kaikkeen, myös hampaitten pessuu.
jos jottain hyvvää aattelee ruokamyrkytyksestä, niin se että hyvä ko tuli minnuu, mitäs jos sen ois saant jehu. se olis voint olla pahempi alle vuuen vanhalle lapselle.
olihan siel nähkemistä, joka päivä oltii menossa. sinne tuli lähettyy ko minun meeri ystäväin sulho, tarjos tuttavansa taloa, asumisee 3 kuukautta ja jos miellytää saamme ostaa sen.
mutta mie totesin että ,en voi olla pitempää aikaa poissa kottoo,viikko on riittämii.niin sai talokaupat jäähä. oli mahottoman hyvä että saimme asuu siellä niin pitkää, niin tuommonenkin asia tuli minulle selväksi.
itsenäisyyspäivä tuntu ihan maanpetokselta ko en olt koton sitä juhlimassa. minulla oli niin kurja olo koko päivä.
illalla toivo järjesti meille juhlat,se vähä piristi, kun viellä juteltii kaikesta itsenäisyyteen kuuluvasta ja muisteltii entisii aikoja.
tuttava rouva on kyllä äänittäny minul presitentin vastaan oton.sen katson sitte ko olen tointunt reissusta.
nyt tullee nukuttuu 18 tunnin yöunnii,niin väsytti espamjan matka.
koti näyttää niin kauniille ja rakkaalle.on niin ihana istuu valkian ääressä katsoo televisioo , hyö ko puhhuu kieltä mitä miekii ymmärrän.
niin se on ihmislapsen mieli, tekkee mieli maistaa kaikkea vierasta, jotta uskoisi että koton se paras on.
teist monet on varmaa tullu tietämää sen aikasemmin, mie ko oon vast vanhemmal iäl päässy matkustammaa.
tuntuu myös mukavalle päästä tännekin juttelemmaa, kaik on taas niin ko olla pittääkin, tuttuu ja turvallista.
rakkain terveisin lyyliTervetuloa takaisin. Juhla oli suunnitteilla, taisi vain yksi suunnittelijakin, Mdk lähteä matkalle.
Moni on kaivannut, mutta sehän näkyy palstoilta.
Poissa hyvä, kotona paras, pätee aina.
Parasta matkassa on kotiinpaluu.- Anu.
Kyllä sinua on kaivattukin, on oikein kiva kun tulit tänne palstallekkin, meitä muistamaan.
Paljon oli täältä pois kun Señora lyyli
matkalle lähti, mutta nythän on taas kaikki hyvin.
Oli se onni että ruokamyrkytyksestä selvisit,
pelkällä säikähdyksellä, ettei jättänyt mitään
jälki oireita.
Kiitos kun muistit minua, vaikka olit varmaan matkasta kauhean väsynyt.
Miten Jehu jaksoi niin pitkään olla siellä,
vaikka onkin pieni niin ikävöimisen taidon
hekin osaavat vieraassa paikassa.
Vaikka kun kaikki rakkaat on ympärillä niin kyllä
he sopeutuvat hyvinkin pian.
Olet tervetullut tänne meidän joukkoon, saa taas lukea sinun mainioita kirjoituksia.
Joten Tervetuloa takaisin tänne ja myöskin
ihanaan kotimaahan. että olet saapunut.
Kyllähän juhlaa suunniteltiin,niinkuin Kirjar sanoi,mutta puuhamiehet eivät nyt saaneet mitään aikaan.
Vähän nolottaa,
Nyt kun olet paikalla vietämme juhlaa joka päivä,aina kun viestiäsi luettavaksi tuot.
Olipa todella onni ,että selvisit siitä myrkytyksestä,joskus ovat hyvinkin sitkeitä,,pitkäaikaisia.
Voin sieluni silmis kuvitella ,miten rakkaasti katselit omaa kotia ja siellä olevia tavaroita,muistot varmaan lämpimästi tupsahtivat mieleen.
Minäkin olen yksi höppänä ,kun luin kirjoitusta itkua meinasin hiertää,kuvittelin ikävääsi vieraassa sairaalassa ,kaukana kotoa,vieraitten ihmisten ympäröiminä.
Nyt kaikki hyvin ,olet kotona ,ja mekin saamme varmaan nauttia seurastasi.
Käythän kurkkaamassa Juttutuvassa,täällä tapaat vanhat tutut ja uusiakin on mukaan tullut,oikein mukavia kirjoittajia,muuten.
Tervetuloa Senora lyyli.kun en tohtonut tulla tuonne sinun joulutarinointiin vastaamaan,jos se on tarkoitettu joulujuttuihin.
Taas kerran luin kirjoituksesi ja totean kuinka pyyteettömästi olette osallistuneet ,hyviin tekoihin.
Jalmarisi oli varmaan suuri mies,jotenkin puheestasi henkii,se lämäpö ja kunnioitus mitä tunsit miestäsi kohtaan.
Tänä päivänä tuommoinen tuntemattomana hyväntekijänä oleminen on harvinaista,kun joka puolelta vain kuuluu minä ,minä,itsekkyys on saanut vallan.
Jospa tuokin ,mitä kerroit herättäisi jonkun ihmisen tajuamaan,mikä voima on toisen huomioon ottamisella,miten siitä saa molemminpuolisen ilon.
Voisimmepa saada joulumielen ,katselisimme ympäriile,olisko ketään ,jolle voisi jakaa sitä hyvää,minkä pystymme antamaan.
Onko arkuutta vai piittaamattomuutta se ,että vähäisetkin aikomukset, jäävät tekemättä.
Jospa tänä jouluna onnistumme.
- ZOZ
STT:n uutisa!
Suomen Tietotoimiston saamien tietojen mukaan joulu on tänä vuonna peruutettu.
Tiedotustilaisuudessa Joulupukin edustaja kertoi että pukki on joutunut iranilaisten terroristien maahanampumaksi ja että hänet sekä maahanlaskussa selviytyneet porot on vangittu.
Lunnasvaatimuksia ei ole vielä toistaiseksi saatu.
Sattumalta paikalla ollut Suomen punaisenristin työntekijä oli saanut luvan haastatella Joulupukkia.
Omien sanojensa mukaan Pukki oli ennen globaalia rauhan matkaansa kerennyt viemään vain yhden lahjan eräälle hyväkäytöksiselle ja tapaiselle nuorelle miehelle.
Ainoalle joka hänen sanojensa mukaan ansaitsi saada lahjan tänä jouluna.
Muille jupeille ja nyrpisteleville kännykkä paviaaneille ei kuulemma ollut luvassa kuin risuja ja männynkäpyjä.
Pukki varoittikin että nyt kun hän on väliaikaisesti poissa kuvioista niin liikkeellä tulee varmasti olemaan paljon valepukkeja (parralla taikka ilman) jotka koittavat hyötyä tilanteesta ja kahmaista osansa joulubisneksestä.
"Muistakaa siis varoa valepukkeja!"
Pukki sanoi haastattelun lopuksi samalla mutisten jotain että:"...sai olla viimonen rauhan ja hyväntahdon juhla meikäläisen osalta."
Viimeisimpien tietojen mukaan Suomen kaupungeissa kiertää "Pelastakaa Pukki!" adressi johon odotetaan tuhansia nimiä.
Myös vähemmän kannatusta saanut "Pitäkää hyvänänne!" adressi on ilmestynyt ainakin Turussa, Tampereella sekä pääkaupunkiseudulla.
Tässä olivat STT:n uutiset.- ellumari
Aamukiireessä ehdin kuulla tämän vimeisen uutisen joka olisi pannut koko elämäni raiteitaaltaan,ellei tänään olisi meidän lähimmän sukumme kakkosjoulu, Lucian päivä, jota vietämme perinteisesti samaan tapaan kuin Jouluaattoa.
Siksi kirjoitinkin aikaisen aamutervehdykseni kaikille Juttutupalaisille, sillä en usko koko päivänä ehtiväni tuttuja tapamaan.
Uskon että työpaikallani tänään kiertää myös tuo
"pelastakaa pukki"-adressi ja minä laitan siihen ainakin nimeni ja uskon, että kaikki muutkin.
Valepukkeja osaan varoa kyllä. Tähän ikään on oppinut erottamaan jäljitelmän aidosta.
Hyvää Lucian päivää kaikille, kynttilöineen ja lauluineen.
Kiitos sinulle ZOZ kun olit valpas ja ehdit varoittamaan mahdollisesta katastrofista, pukittomasta joulusta. ja kiitos STT:n tiedotteesta.
On se harmi ,että pukki rukka on joutunut tuollaisen kohtelun kohteeksi,voi,voi.
Minäkin mietin ja suuri halu olisi kirjoittaa siihen" pitäkää hyvänänne"nimi,kun aina nuo omat juhlat jäävät jalkoihin,mutta olen sittenkin epäitsekäs ja nimi listaan "pelastakaa pukki".
Kyllä se niin on ,että joulun tarvitsemme ja kansantalouden hoidonkin kannalta ,myös työllisyyteen se vaikutaaa.(ainakin Kiinaan ,ja muihin krääsän tuonti maihin)
Tuo valepukki jäi kaikumaan korvaan,saiskohan niistä kouluttamalla,vaikka ikioman pukin, oiskohan ,,,,,mitä luulette,,,kysyy toivoton muori.
Kaunista pakkaspäivää toivottelen ,vaikka harmaalta tuo taitaa näyttää,kun aamu valkenee.
Senora lyylikin on nukkunut omassa kodissaan yön,on varmaan hyvät unet olleet, ja aamu kahvit ,jalat oman tutun pöydän alla.- Maalaismies*
ZOZ:in välittämä uutinen joulupukin kaappaamisesta sai aamulenkkini aatokset synkänpuhuviksi. Tarttis tehrä jotain, kävi ankarana mielessäni! Mutta mitä?
Sitten välähti. Tässä ei auta nimien keräämiset adresseihin. On perustettava Nopean toiminnan tonttujoukot! Haastankin Juttutuvan väen järjestäytymään. On kaivettava esiin kaulimet ja kapustat, on noustava barrikadeille taistelemaan kadotetun joulun takaisin valtaamiseksi!
Eläköön nopean toiminnan tonttujoukot! Maalaismies* kirjoitti:
ZOZ:in välittämä uutinen joulupukin kaappaamisesta sai aamulenkkini aatokset synkänpuhuviksi. Tarttis tehrä jotain, kävi ankarana mielessäni! Mutta mitä?
Sitten välähti. Tässä ei auta nimien keräämiset adresseihin. On perustettava Nopean toiminnan tonttujoukot! Haastankin Juttutuvan väen järjestäytymään. On kaivettava esiin kaulimet ja kapustat, on noustava barrikadeille taistelemaan kadotetun joulun takaisin valtaamiseksi!
Eläköön nopean toiminnan tonttujoukot!Juttutuvan väki,käsky kävi ja mehän olemme tunnetusti hyviä ja osaavia uhatun puolesta taistelemaan.
Teen aivan yksin päätöksen(kuten Aina) ja valtuutan Maalaismies tontun ,ohjaamaan meitä kapustain ja kaulimin,joulun etsintään.
Auttaisiko joku laulu,vaikka ,"Hiljaa hiipii Juttutuvan,tontut, hiljaa hiipii,
barrikaadeille he kaikki ryntää,kaikki ryntää,
joulu tänne,tahdomme me joulun,jououlun- pölhö
SkillaN kirjoitti:
Juttutuvan väki,käsky kävi ja mehän olemme tunnetusti hyviä ja osaavia uhatun puolesta taistelemaan.
Teen aivan yksin päätöksen(kuten Aina) ja valtuutan Maalaismies tontun ,ohjaamaan meitä kapustain ja kaulimin,joulun etsintään.
joulu tänne,tahdomme me joulun,jououlunSillä ehdolla, että Joulupukki lupaa olla tuomatta toivottua ja peruutettua lahjaani. Muut lahjat kelpaisivat mieluusti.
- Maalaismies*
SkillaN kirjoitti:
Juttutuvan väki,käsky kävi ja mehän olemme tunnetusti hyviä ja osaavia uhatun puolesta taistelemaan.
joulu tänne,tahdomme me joulun,jououlunHyvä SkillaN! Lauletaan joulun vastustaja suohon. Se on kalevalainen tapa. Tietenkin tarkoitin kaulimien ja kapustimien esille ottamisella sitä että eikun leipomaan!
Tervetuloa pölhö mukaan jaloon taistoomme! Toit heti arvoituksen mukaan, mikä kuuluukin jouluun. Arvaanpa toivomasi ja sitten peruuttamasi lahjan olevan Cadillacin. Ajattelit sitä varmaan toiseksi autoksesi, mutta kun tuo bensa on niin riivatun kallista, peruit toiveesi. (Oikaise, jos arvasin väärin!) - liian tavallinen
pölhö kirjoitti:
Sillä ehdolla, että Joulupukki lupaa olla tuomatta toivottua ja peruutettua lahjaani. Muut lahjat kelpaisivat mieluusti.
Samoin ehdoin pelastusretkelle kuin pölhökin.
Olenpa iloinen, että joku toinenkin on tullut tehneeksi harkitsemattoman toiveen. Tuosta syystä en uskalla edes iltarukouksesssa pyytää mitään, koska toiveeni usein toteutuessaan ovat 'jotain sinne päin'. - exR
liian tavallinen kirjoitti:
Samoin ehdoin pelastusretkelle kuin pölhökin.
Olenpa iloinen, että joku toinenkin on tullut tehneeksi harkitsemattoman toiveen. Tuosta syystä en uskalla edes iltarukouksesssa pyytää mitään, koska toiveeni usein toteutuessaan ovat 'jotain sinne päin'.Mukana ollaan!
Maalaismies* kirjoitti:
Hyvä SkillaN! Lauletaan joulun vastustaja suohon. Se on kalevalainen tapa. Tietenkin tarkoitin kaulimien ja kapustimien esille ottamisella sitä että eikun leipomaan!
Tervetuloa pölhö mukaan jaloon taistoomme! Toit heti arvoituksen mukaan, mikä kuuluukin jouluun. Arvaanpa toivomasi ja sitten peruuttamasi lahjan olevan Cadillacin. Ajattelit sitä varmaan toiseksi autoksesi, mutta kun tuo bensa on niin riivatun kallista, peruit toiveesi. (Oikaise, jos arvasin väärin!)meinasin olla,kun heti kaulinta olisi heiluttanut.
Nyt vaan manauslauluja rustaamaan, joulunmerkeissä tietenkin.(kilttejä)
Hyvä että uusia voimia mukana,tervetuloa kaikki.- pölhö
Maalaismies* kirjoitti:
Hyvä SkillaN! Lauletaan joulun vastustaja suohon. Se on kalevalainen tapa. Tietenkin tarkoitin kaulimien ja kapustimien esille ottamisella sitä että eikun leipomaan!
Tervetuloa pölhö mukaan jaloon taistoomme! Toit heti arvoituksen mukaan, mikä kuuluukin jouluun. Arvaanpa toivomasi ja sitten peruuttamasi lahjan olevan Cadillacin. Ajattelit sitä varmaan toiseksi autoksesi, mutta kun tuo bensa on niin riivatun kallista, peruit toiveesi. (Oikaise, jos arvasin väärin!)Olen itseäni korreloidakseni toivonut kylläkin autoa, mutta se on tuota kanttixkertaaxkantti-mallia. Syystä, että pyöreä luonteeni pääsisi paremmin oikeuksiinsa. Nyttemmin luonteeni on käynyt särmikkääksi, etten sanoisi joskus piikikkääksi, niin peruutin toiveeni.
- Maalaismies*
Olimme vaimoni kanssa eilen naapurikylässä joulukonsertissa. Se pidettiin eräässä muusikkokodissa, läsnä meitä kuulijoita lienee ollut noin 50.
Siitä vain tuli mieleen, että joulu meillä on pysynyt ja pysyy, kuten uskonto vanhassa Sovjetissa. Tapahtuipa virallisesti tai kaupallisesti tai poliittisesti tai uskonnollisesti mitä hyvänsä, perinteistä joulua ei meiltä viedä. Se on sisäänrakennettu mieliimme. - 1pullaulla
pölhö kirjoitti:
Olen itseäni korreloidakseni toivonut kylläkin autoa, mutta se on tuota kanttixkertaaxkantti-mallia. Syystä, että pyöreä luonteeni pääsisi paremmin oikeuksiinsa. Nyttemmin luonteeni on käynyt särmikkääksi, etten sanoisi joskus piikikkääksi, niin peruutin toiveeni.
Olen vähän aikataulusta myöhässä --nimittäin noissa Lucia pullissa ! Mutta hyvin vielä kerkiää.
Päivä on nuori.
Olen toivonut Joulupukilta "aina"Jaguaaria se olis minun makuuni. Mutta taitaa olla vaan paras ruveta toivoon sitä rullaattoria ,siihen kun ei tarvita ajokorttiakaan ,sellaista en ole ikinä omistanut.(siis ajokorttia) Ja luulen että senvuoksi on jalat pysyneet oikeen hyvässä kunnossa ,kun niillä on ollut käyttöä:):) - Maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Eläköön nopean toiminnan tonttujoukot!Olin vaimoni kanssa eilen naapurikylässä joulukonsertissa. Se pidettiin eräässä muusikkokodissa, läsnä meitä kuulijoita lienee ollut noin 50.
Siitä vain tuli mieleen, että joulu meillä on pysynyt ja pysyy, kuten uskonto vanhassa Sovjetissa. Tapahtuipa virallisesti tai kaupallisesti tai poliittisesti tai uskonnollisesti mitä hyvänsä, perinteistä joulua ei meiltä viedä. Se on sisäänrakennettu mieliimme. - pölhö
Maalaismies* kirjoitti:
Olin vaimoni kanssa eilen naapurikylässä joulukonsertissa. Se pidettiin eräässä muusikkokodissa, läsnä meitä kuulijoita lienee ollut noin 50.
Siitä vain tuli mieleen, että joulu meillä on pysynyt ja pysyy, kuten uskonto vanhassa Sovjetissa. Tapahtuipa virallisesti tai kaupallisesti tai poliittisesti tai uskonnollisesti mitä hyvänsä, perinteistä joulua ei meiltä viedä. Se on sisäänrakennettu mieliimme.Onhan nekin sitten varmasti peruttu?
- Maalaismies*
pölhö kirjoitti:
Onhan nekin sitten varmasti peruttu?
Toiveiden suhteen ihminen on toivoton, siksipä toiveet ovat peruuttamattomat. Useimmiten toiveet ovat myös turhia, siis toteutumattomia. Siinähän niiden kiehtovuus piilee. Ihminen, joka ei usko joulupukkiin, on toivoton.
- liian tavallinen
Maalaismies* kirjoitti:
Toiveiden suhteen ihminen on toivoton, siksipä toiveet ovat peruuttamattomat. Useimmiten toiveet ovat myös turhia, siis toteutumattomia. Siinähän niiden kiehtovuus piilee. Ihminen, joka ei usko joulupukkiin, on toivoton.
Näillä kun on se ominaisuus, että vastaukseksi saadaan jotain : "en minä aivan tätä tarkoittanut". Ei kai näitä voi vertailla? Vai voiko sinun mielestäsi?
- Maalaismies*
liian tavallinen kirjoitti:
Näillä kun on se ominaisuus, että vastaukseksi saadaan jotain : "en minä aivan tätä tarkoittanut". Ei kai näitä voi vertailla? Vai voiko sinun mielestäsi?
Sitä saa mitä tilaa, lauletaan laulussa, mutta se ei tainnut olla joululaulu eikä tilauskaan osoitettu taivaan isälle. Ihmisen toiveet ovat arvaamattomat.
Kerran eräs mies (tämä on tositarina) pani päämääräkseen säästää miljoona markkaa. En tiedä pyysikö hän apua ylhäältäkin, mutta niin tarmokas hän oli että pääsi päämääräänsä.
Mies kulki rääsyissä, teki työtä hullun lailla ja talletti pankkiin kaiken muun, paitsi yhden ylellisyyden hän soi itselleen: viinapullon viikossa.
Vuosikymmenet hän raatoi tällä tavoin. Kun hän viimein saavutti päämaalinsa, hän kuoli. Maksa ei ollut kestänyt. Eihän ihme, jos taivaallinen isämme toppuuttaa heitä, joita rakastaa. Muista en tiedä. - exR
Maalaismies* kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa, lauletaan laulussa, mutta se ei tainnut olla joululaulu eikä tilauskaan osoitettu taivaan isälle. Ihmisen toiveet ovat arvaamattomat.
Kerran eräs mies (tämä on tositarina) pani päämääräkseen säästää miljoona markkaa. En tiedä pyysikö hän apua ylhäältäkin, mutta niin tarmokas hän oli että pääsi päämääräänsä.
Mies kulki rääsyissä, teki työtä hullun lailla ja talletti pankkiin kaiken muun, paitsi yhden ylellisyyden hän soi itselleen: viinapullon viikossa.
Vuosikymmenet hän raatoi tällä tavoin. Kun hän viimein saavutti päämaalinsa, hän kuoli. Maksa ei ollut kestänyt. Eihän ihme, jos taivaallinen isämme toppuuttaa heitä, joita rakastaa. Muista en tiedä.Tuo lause 'sitä saa mitä tilaa' on joskus aikaisemminkin kummitellut. Tilaukseni on tainnut olla luokkaa 'selvästi epäselvää', koska minäkään en Liian Tavallisen tavoin ole ihan aina tunnistanut tilaustani. Mutta kaipa se lähettämö on rahtikirjat omasta mielestään oikein merkinnyt. Ja onhan se otettava mitä annetaan, ainakin ylhäältä käsin.
exR kirjoitti:
Tuo lause 'sitä saa mitä tilaa' on joskus aikaisemminkin kummitellut. Tilaukseni on tainnut olla luokkaa 'selvästi epäselvää', koska minäkään en Liian Tavallisen tavoin ole ihan aina tunnistanut tilaustani. Mutta kaipa se lähettämö on rahtikirjat omasta mielestään oikein merkinnyt. Ja onhan se otettava mitä annetaan, ainakin ylhäältä käsin.
on oikein linkitetty. Joulupukille minäkin toiveitani esitin mutta taisin lähettää väärään postilaatikkoon. Olkoon, jos joulu edelleen pysyy paikallaan ja pukki tulee ( jos tulee ) paketteineen tai ilman niitä, olkoon sitten monistettuna sekin kirje.
Jos vielä yhden toiveen, vaikka sinne "ylös" lähettäisin, niin sen kyllä pistän kirjattuna ettei mene vääriin käsiin.
Muuten, mukavaa iltaa kaikille, kun en ollut kotona päivän toivotuksien aikaan.- ZOZ
STT:n uutisia !
Tänään puoleltapäivältä Helsingin Suurtorille ilmestyi pieni ihmisryhmä joka kertoi medialle aikovansa pelastaa pukin (ja tämän porot) terroristien kynsistä.
"Juttutupa" nimisen äärioikeistolaisen ryhmän johtaja, pieni ja pippurinen kaulinta heristävä mamma uhosi kovaan ääneen toimittajan mikrofoniin:
"Me pelastamme Pukin ! Lähdemme välittömästi matkaan varusteinamme kaulimet, kaasunaamarit, muutama sirpalekranatti sekä tietenkin raskassinko.
Tuomme rauhan sanoman joka maailman kolkkaan ja posautamme ne $%&!@&% terroristit huit helkuttiin !"
Juuri nimenomaan tälläisiä pelastusoperaatioita varten perustettu ja erikoistunut:
"Pukin Erikoiskoulutettu Tiedustelu Taistelu Eliitti & Rauhanturva Iskuryhmä" eli P.E.T.T.E.R.I on jo opastamassa tätä pientä vapaaehtoisryhmää ja antamassa opetusta mahdollisesti tarvittavista lähitaistelutekniikoista (kuten paistinpannun iskemisestä vastustajan nivusiin).
Oletettavasti tämä innokas pieni ryhmä on lähdössä pelastusretkelle jo tänä iltana.
Tässä olivat STT:n uutiset! ZOZ kirjoitti:
STT:n uutisia !
Tänään puoleltapäivältä Helsingin Suurtorille ilmestyi pieni ihmisryhmä joka kertoi medialle aikovansa pelastaa pukin (ja tämän porot) terroristien kynsistä.
"Juttutupa" nimisen äärioikeistolaisen ryhmän johtaja, pieni ja pippurinen kaulinta heristävä mamma uhosi kovaan ääneen toimittajan mikrofoniin:
"Me pelastamme Pukin ! Lähdemme välittömästi matkaan varusteinamme kaulimet, kaasunaamarit, muutama sirpalekranatti sekä tietenkin raskassinko.
Tuomme rauhan sanoman joka maailman kolkkaan ja posautamme ne $%&!@&% terroristit huit helkuttiin !"
Juuri nimenomaan tälläisiä pelastusoperaatioita varten perustettu ja erikoistunut:
"Pukin Erikoiskoulutettu Tiedustelu Taistelu Eliitti & Rauhanturva Iskuryhmä" eli P.E.T.T.E.R.I on jo opastamassa tätä pientä vapaaehtoisryhmää ja antamassa opetusta mahdollisesti tarvittavista lähitaistelutekniikoista (kuten paistinpannun iskemisestä vastustajan nivusiin).
Oletettavasti tämä innokas pieni ryhmä on lähdössä pelastusretkelle jo tänä iltana.
Tässä olivat STT:n uutiset!eri suuntaan iskujoukko,,toisaalla on jo sovittu joulun peruutus,,,,peruutetuksi.
Joulun perujat taisivat tulla toisiin aatoksiin,kun kuulivat Juttutuvan tonttujen kapustain kalinan,ja laulujen tehovoiman.
Kyllä Petteri Punakuono kääntää railakkaan suuntaa Juttutupaa kohti ja äärioikeistolaiseksi nimitetty mammakin, siirtyy toiseen reunaan.
Rauhaisa joulu taitaa kumminkin saapua Juttutupalaisille ,voimme kaikki keskittyä joululahjojen paketointiin.
Terroristit toivon mukaan ei Suomeen ikinä edes suuntaa.
Joskus onnistuu näin helposti,olisipa se totta ,joka maailman kolkassa,tulisi rauha joka soppeen.- ZOZ
SkillaN kirjoitti:
eri suuntaan iskujoukko,,toisaalla on jo sovittu joulun peruutus,,,,peruutetuksi.
Joulun perujat taisivat tulla toisiin aatoksiin,kun kuulivat Juttutuvan tonttujen kapustain kalinan,ja laulujen tehovoiman.
Kyllä Petteri Punakuono kääntää railakkaan suuntaa Juttutupaa kohti ja äärioikeistolaiseksi nimitetty mammakin, siirtyy toiseen reunaan.
Rauhaisa joulu taitaa kumminkin saapua Juttutupalaisille ,voimme kaikki keskittyä joululahjojen paketointiin.
Terroristit toivon mukaan ei Suomeen ikinä edes suuntaa.
Joskus onnistuu näin helposti,olisipa se totta ,joka maailman kolkassa,tulisi rauha joka soppeen.jääkös se pukki parka nyt sitten sinne Iraniin vangiksi kun iskujoukot kutsuttiinkin takaisin ?
Voi, voi pukkiparkaa!
Huoaah....!!!
Väysttää...
Ei keksi mittään tekemistä.
Jos vaikka paketois ittensä pehmoseen pakettiin ja postittais ittensä. Tiedä kenen kynnykselle sitä tupsahtais... ZOZ kirjoitti:
jääkös se pukki parka nyt sitten sinne Iraniin vangiksi kun iskujoukot kutsuttiinkin takaisin ?
Voi, voi pukkiparkaa!
Huoaah....!!!
Väysttää...
Ei keksi mittään tekemistä.
Jos vaikka paketois ittensä pehmoseen pakettiin ja postittais ittensä. Tiedä kenen kynnykselle sitä tupsahtais...ne on varmaan neuvotelleet ja pukki on jo tulossa tänne,,,Korvatunturille.
Voi samat on ongelmat,pitäskö minunkin pussiin sulloutuaja ,jos Petteri jaksaisi minutkin jonkun portaille kiepsauttaa,,,,olisinkohan mieleinen pussukka,ehkä en.
Enhän minä mihinkään säkkiin mahdukkaan,,,,olkoon
kai tässä vaan ihmettä oottaen jouluun mennään.
Alakulo valltaa mielet,,voi mitä piristettä ottais.SkillaN kirjoitti:
ne on varmaan neuvotelleet ja pukki on jo tulossa tänne,,,Korvatunturille.
Voi samat on ongelmat,pitäskö minunkin pussiin sulloutuaja ,jos Petteri jaksaisi minutkin jonkun portaille kiepsauttaa,,,,olisinkohan mieleinen pussukka,ehkä en.
Alakulo valltaa mielet,,voi mitä piristettä ottais.ja minä itken krokotiilin kyyneliä.
Mietintämyssyä tässä tarvitaankin, "yömyssystä" en niin tiedä.
Huomenna on päivä uusi. Ehkä se joulukin on paikallaan kun tarpeeksi monta yötä nukutaan.kirjar kirjoitti:
ja minä itken krokotiilin kyyneliä.
Mietintämyssyä tässä tarvitaankin, "yömyssystä" en niin tiedä.
Huomenna on päivä uusi. Ehkä se joulukin on paikallaan kun tarpeeksi monta yötä nukutaan.naurattaa ja kovasti.
Kyllä on sitkee sissi ,tämä ainakin kolmen nikin mies.
Kun 100 100= 200,puolet omia,ja tiplu,hih,hih.
No on hän ne ansainnut,kirjoittaa paljon ,linkit päälle.
No huomenna uusi päivä ja tämäkin viesti tutkittu ja hutkittu.SkillaN kirjoitti:
naurattaa ja kovasti.
Kyllä on sitkee sissi ,tämä ainakin kolmen nikin mies.
Kun 100 100= 200,puolet omia,ja tiplu,hih,hih.
No on hän ne ansainnut,kirjoittaa paljon ,linkit päälle.
No huomenna uusi päivä ja tämäkin viesti tutkittu ja hutkittu.suihkusta tullessa niitä valuu kuin krokotiilin silmistä kun se nostaa päänsä pinnalle!
Enpähän tiedä mitä seuraavaksi, olen heittänyt syötin veteen mutta saaliista en tiedä, tuleeko vai ei.
Tässä on ihan omenainen olo, posket punaisina, mutta ei mitään siemeniä... ei, innosta palaa.
Kynntilä luo hämyisen tunnelman ja soittimessa soi Vivaldia, mikä tässä istuessa ja nauttiessa.
Onni että on oma tupa ja oma lupa. Ei tarvitse olla tossun alla eikä taivasalla.
Viestittelin tässä tuonne valtameren taakse, siellä on päivä parhaimmillaan.
Matkakuume iski!- ZOZ
SkillaN kirjoitti:
ne on varmaan neuvotelleet ja pukki on jo tulossa tänne,,,Korvatunturille.
Alakulo valltaa mielet,,voi mitä piristettä ottais.lahjapaperia päälle, hiukan hilettä, kaunis nauha osoitteineen ja postileima kun vielä isketään kankkuun niin valimista tuli !
Tiedä kuinka hienon ja pehmosen paketin sinustakin pyöräyttäisi !
Ja eikun menoksi !
Voi tietty olla että poro ei ehkä osaakaan vielä SkillaNin muotosta pakettia perille tai vie vieläpä ihan väärään osoitteeseen...
Voi vaikka viedä omaan osoitteeseensa jos on on oikein mukava ja pehmonen paketti :D
Kuinkahan paljon kakkua neidon ryös...eikun paketin pöllimisestä nykyään saa ?
Heh...
Mutt, mutt...nyt peti kutsuu....
Hyvää ötyä teitil kaikil ! - exR
kirjar kirjoitti:
suihkusta tullessa niitä valuu kuin krokotiilin silmistä kun se nostaa päänsä pinnalle!
Enpähän tiedä mitä seuraavaksi, olen heittänyt syötin veteen mutta saaliista en tiedä, tuleeko vai ei.
Tässä on ihan omenainen olo, posket punaisina, mutta ei mitään siemeniä... ei, innosta palaa.
Kynntilä luo hämyisen tunnelman ja soittimessa soi Vivaldia, mikä tässä istuessa ja nauttiessa.
Onni että on oma tupa ja oma lupa. Ei tarvitse olla tossun alla eikä taivasalla.
Viestittelin tässä tuonne valtameren taakse, siellä on päivä parhaimmillaan.
Matkakuume iski!Ethän sinä enää täällä istuskele, mutta kun myöhemmin ehkä poikkeat, niin hanki samalla reissulla sellainen matkasimulaattori, sillä kun lentelee ei tule kipeäksi pää eikä massu. Vai käytätkö sinä jotain emulattoria, vai mitä ne olivatkaan...ne semmoiset?
ZOZ kirjoitti:
lahjapaperia päälle, hiukan hilettä, kaunis nauha osoitteineen ja postileima kun vielä isketään kankkuun niin valimista tuli !
Tiedä kuinka hienon ja pehmosen paketin sinustakin pyöräyttäisi !
Ja eikun menoksi !
Voi tietty olla että poro ei ehkä osaakaan vielä SkillaNin muotosta pakettia perille tai vie vieläpä ihan väärään osoitteeseen...
Voi vaikka viedä omaan osoitteeseensa jos on on oikein mukava ja pehmonen paketti :D
Kuinkahan paljon kakkua neidon ryös...eikun paketin pöllimisestä nykyään saa ?
Heh...
Mutt, mutt...nyt peti kutsuu....
Hyvää ötyä teitil kaikil !kyllä,mitä varten Petteri minut huolisi,paketissa vielä,no piiakseen,jouluruuat laittaisin,,,,vai tyynyksi luulisi,hih.
No huomenta tupalaiset,on mitä ihanin aamu.
Valkoiset huurteiset koivut ,tummaa taivasta vasten,,oi joi ,ihan sydämmessä tuntuu.
Taitaa suveta,sitten taas harsot häviää,tulee harmaa alakuloinen päivä.
No ehkä sitä nyt ei pahemmin ehdi suremaan,työt odottaa.
Toin koe erän lanttu ja porkkanalaatikkoa,paistia päälle,maistelkaahan.
Tässä olisi nyt ruokahalujaan hillittävä,kun lähenee se hetki,jolloin saa yölläkin syödä.
Hullua muuten,miten paljon vaivaa,ja kumminkaan
ei pitäisi syödä,sitten huono olo fyysisesti ja henkisestikkin.
Iloa päiväänne.exR kirjoitti:
Ethän sinä enää täällä istuskele, mutta kun myöhemmin ehkä poikkeat, niin hanki samalla reissulla sellainen matkasimulaattori, sillä kun lentelee ei tule kipeäksi pää eikä massu. Vai käytätkö sinä jotain emulattoria, vai mitä ne olivatkaan...ne semmoiset?
Unelmien siivet kantavat kauksi ja haaveet kannattelevat pitkiäkin matkoja niin ettei aina jalat pysy maassa.
"Röntgen silmiä" minulle ei ole suotu, mutta näillä nykyisillä klaseillani näen lähelle ja kauas.
Kaukana sanovat olevan lämmintä, mutta on niitä kylmiäkin paikkoja kaukana. Minnehän menis?
Suihkuun nyt ensiksi, hikisenä tänne tulin ja pulssikin on vielä aika kiivas, olikohan vauhtia liikaa?
Kyllä, vesisateeksi se taas pakkanen muuttuu ja minä kun autonkin peitin ihan täkin kanssa, että sekin tarkenisi pakkasella. Taitaa tulla hiki sillekin.exR kirjoitti:
Ethän sinä enää täällä istuskele, mutta kun myöhemmin ehkä poikkeat, niin hanki samalla reissulla sellainen matkasimulaattori, sillä kun lentelee ei tule kipeäksi pää eikä massu. Vai käytätkö sinä jotain emulattoria, vai mitä ne olivatkaan...ne semmoiset?
se viestejä kuljettaa tänään, hukkasi vastaukseni.
Ehkä se tulee toisessa kannossa.- Klara*
SkillaN kirjoitti:
kyllä,mitä varten Petteri minut huolisi,paketissa vielä,no piiakseen,jouluruuat laittaisin,,,,vai tyynyksi luulisi,hih.
Valkoiset huurteiset koivut ,tummaa taivasta vasten,,oi joi ,ihan sydämmessä tuntuu.
Tässä olisi nyt ruokahalujaan hillittävä,kun lähenee se hetki,jolloin saa yölläkin syödä.
Iloa päiväänne.Piti tulla ihan tänne Juttutupaan rauhoittumaan, kun meinasi tukka syttyä tuleen tuolla kuusikymppisissä Valehtelijoiden klubi-ketjua selatessani! Huh! Nyt tarvitsen kunnon viskipaukun, olisiko hovimaisteri hyvä ja lurauttaisi tuplana? Vai onko liian aikaista ottaa teräviä?
Ajattelin ensin, että tempaisen kerralla ikuisen kunniajäsenyyden klubiin kirjoittamalla KaidePuulle, että "rakastan sinua ylitse kaiken ja ihailen ikuisesti", mutta eivät sormet totelleet. Ehkä minusta ei ole valehtelijaksi:(
Päivä on tosi harmaa ja tuhnuinen, ei uskoisi, että joulukuuta elellään, lämpöasteita ulkona ja lunta tuskin nimeksikään.
Eilen oli upea auringonpaiste, se kantaa vielä tähänkin päivään.
Aurinkoa sydämiinne! - ellumari
Klara* kirjoitti:
Piti tulla ihan tänne Juttutupaan rauhoittumaan, kun meinasi tukka syttyä tuleen tuolla kuusikymppisissä Valehtelijoiden klubi-ketjua selatessani! Huh! Nyt tarvitsen kunnon viskipaukun, olisiko hovimaisteri hyvä ja lurauttaisi tuplana? Vai onko liian aikaista ottaa teräviä?
Ajattelin ensin, että tempaisen kerralla ikuisen kunniajäsenyyden klubiin kirjoittamalla KaidePuulle, että "rakastan sinua ylitse kaiken ja ihailen ikuisesti", mutta eivät sormet totelleet. Ehkä minusta ei ole valehtelijaksi:(
Päivä on tosi harmaa ja tuhnuinen, ei uskoisi, että joulukuuta elellään, lämpöasteita ulkona ja lunta tuskin nimeksikään.
Eilen oli upea auringonpaiste, se kantaa vielä tähänkin päivään.
Aurinkoa sydämiinne!Ottaisin seuraksesi viskipaukuan, mutta taitaa olla pakko jättää väliin.
Olo on niin väsynyt ja takkuinen, sillä tulin lähisukuni kanssa vietetyistä parinteisistä juhlista pikkutunneilla ja aamulla kuitenkin töihin. Oma syyni, mutta Lucian päivää ei voi jättää viettämättä, se on perinne ja joitakin vanhoja tuttuja tapojani tahdon noudattaa täällä muuttuvassa maailmassa.
Vihreää teetä ja paljon sokeria olkoon nyt päiväkahvini ja ellen viskiä, niin konjakkiryypyn otan jouluna sitten. - ZOZ
SkillaN kirjoitti:
kyllä,mitä varten Petteri minut huolisi,paketissa vielä,no piiakseen,jouluruuat laittaisin,,,,vai tyynyksi luulisi,hih.
Iloa päiväänne.kyllähän kaikki tietty jaettaisiin, työt ja huvitukset :D
Kyllä tässä uutta tyynyä jo kaipaisinkin alkavat nämä vanhat olla jo antiikkia (10 v vanhoja) uudet tyynyliinat sentään... - ZOZ
ellumari kirjoitti:
Ottaisin seuraksesi viskipaukuan, mutta taitaa olla pakko jättää väliin.
Olo on niin väsynyt ja takkuinen, sillä tulin lähisukuni kanssa vietetyistä parinteisistä juhlista pikkutunneilla ja aamulla kuitenkin töihin. Oma syyni, mutta Lucian päivää ei voi jättää viettämättä, se on perinne ja joitakin vanhoja tuttuja tapojani tahdon noudattaa täällä muuttuvassa maailmassa.
Vihreää teetä ja paljon sokeria olkoon nyt päiväkahvini ja ellen viskiä, niin konjakkiryypyn otan jouluna sitten.Konjakista en niin välitä mutta viskipaukun voisin kyllä ottaa :)
Täälpäin maailmaa on harmaata ja ikävää...
Jospa köllis koko päivän - ellumari
ZOZ kirjoitti:
Konjakista en niin välitä mutta viskipaukun voisin kyllä ottaa :)
Täälpäin maailmaa on harmaata ja ikävää...
Jospa köllis koko päivänon aika ikävää.
Saatta johtua ankeasta ilmasta ja valvotusta yöstä, tai siitä kun kaverit eivät viitsi kirjoitella s-postiakaan. Joulukiireitä kaikilla, luulisin.
Mitähän sinulle kuuluu?
En ole oikein paljon ehtinyt palstojakaan seurata.
Epätavallisia rasittavia työvuoroja, sekä epätavalliseen aikaan (viikossa) juhlimisia. - ZOZ
ellumari kirjoitti:
on aika ikävää.
Saatta johtua ankeasta ilmasta ja valvotusta yöstä, tai siitä kun kaverit eivät viitsi kirjoitella s-postiakaan. Joulukiireitä kaikilla, luulisin.
Mitähän sinulle kuuluu?
En ole oikein paljon ehtinyt palstojakaan seurata.
Epätavallisia rasittavia työvuoroja, sekä epätavalliseen aikaan (viikossa) juhlimisia.Kaikilla on niin hullun kiire tähän aikaan vuodesta. Kokoajan "Osta, osta osta" meininkiä.
Minunkin pitäisi hommata vielä pari lahjaa...sitten onkin ihan P.A.
Raskas työ vaatii raskaat huvit vai ?
Pitääkös sitä riehua vaikka olisi kuinka Lucian päivä ? :)
Sähköpostia en ole katsonut varmaan iäisyyksiin....
pelkkiä mainoksia ja kikkelin pidentäjä spammia siellä vaan kuiteskin...
Onneksi kohta helpottaa kun alkaa vapaat... - ellumari
ZOZ kirjoitti:
Kaikilla on niin hullun kiire tähän aikaan vuodesta. Kokoajan "Osta, osta osta" meininkiä.
Minunkin pitäisi hommata vielä pari lahjaa...sitten onkin ihan P.A.
Raskas työ vaatii raskaat huvit vai ?
Pitääkös sitä riehua vaikka olisi kuinka Lucian päivä ? :)
Sähköpostia en ole katsonut varmaan iäisyyksiin....
pelkkiä mainoksia ja kikkelin pidentäjä spammia siellä vaan kuiteskin...
Onneksi kohta helpottaa kun alkaa vapaat...taaskin kerran.
Kuka tässä riehumisesta on puhunut.
Toisessa ketjussa mainitsinkin, että syvällisiä keskustelija kävimme Lucia ja Seijan päiväjuhlassa enimmäkseen.
Serkkuni vaimo on nimeltään Seija ja eilen vietimme taas niinkuin aina hänenkin nimppareitaan.
Kynttiläkruunua ei ollut kellään ja laulutkin jäivät aika vähiin, vaikka terästettyä glögiä oli tarjolla ja paljon hyvää ruokaa.
Että sellaista riehumista. ZOZ kirjoitti:
kyllähän kaikki tietty jaettaisiin, työt ja huvitukset :D
Kyllä tässä uutta tyynyä jo kaipaisinkin alkavat nämä vanhat olla jo antiikkia (10 v vanhoja) uudet tyynyliinat sentään...äidin vieressä 10 vuotta sitten,toitko tyynyt kotoasi.(et tainut nukkuakkaan, 18 )
Nyt toivo jo uusia tyynyjä pukilta.
Kerroppa sinä ,kun tuolla 60 sanottiin että meillä mummoilla on Buori uros, mikähän se on.
Hirvi, karhu, vai Petteriäkö tarkoitti åpolainen.
Olisko tuo murretta ,vai pitäisikö lukea jotakin sanojen välistä,,,sitä kun tämä savolainen ei ymmärrä kaikkea,,,,
Ai että huvitkin jaettaisiin,,,,uskoskohan;D- ZOZ
SkillaN kirjoitti:
äidin vieressä 10 vuotta sitten,toitko tyynyt kotoasi.(et tainut nukkuakkaan, 18 )
Nyt toivo jo uusia tyynyjä pukilta.
Kerroppa sinä ,kun tuolla 60 sanottiin että meillä mummoilla on Buori uros, mikähän se on.
Hirvi, karhu, vai Petteriäkö tarkoitti åpolainen.
Olisko tuo murretta ,vai pitäisikö lukea jotakin sanojen välistä,,,sitä kun tämä savolainen ei ymmärrä kaikkea,,,,
Ai että huvitkin jaettaisiin,,,,uskoskohan;DTjaa-a, mikähän se semmonen Buori uros tosiaan mahtais olla...koskaan kuullukaan.
Tosin eihän minulla kovin häävit nuo biologian opit ole koskaan olleetkaan, tämmönen kaupunkilais poika kun olen...
Hyvä jos kottaraisen erotan punatulkusta.
Se voi olla SkillaN jotain salakieltä...
Käyppä kysymässä käveleköö se Buori uros kahdella, kolmella vaiko neljällä jalalla.
Tottakai ne jaettas...eikös se ole "Autuampi antaa kuin ottaa", varsinkin näin joulun alla.
Eikös se niin menny ?
;) - exR
kirjar kirjoitti:
se viestejä kuljettaa tänään, hukkasi vastaukseni.
Ehkä se tulee toisessa kannossa.Sain jouluapulaisen paikan Kustin tuuraajana, kun tämä onneton pulu on löytänyt mielenkiintoisen kohteen tuolta toisaalta. Jäivät häneltä joulukortit lajittelematta, menneet lisäksi vääriin osoitteisiin. Se on tuhoisaa tuo tirppien katselu...
Yritän edes jossain olla Kustin veroinen, aloitan aamuni yhtä aikaisin. Muuta siitä Kustista paha menna sanomaan....
Mukavahan tässä onkin jotain tekemistä saada, se juttutuvassa istuminen oli kyllä kivaa, mutta ne kilot...ne kilot...
Yrittäkäähän te siellä löytää se joulumieli, minä täällä ajellessani laulelen sitä ihanaa
"Näin sydämeeni Joulun teen ja mieleen hiljaiseen..."
Voikaa taas hyvin! ZOZ kirjoitti:
Tjaa-a, mikähän se semmonen Buori uros tosiaan mahtais olla...koskaan kuullukaan.
Tosin eihän minulla kovin häävit nuo biologian opit ole koskaan olleetkaan, tämmönen kaupunkilais poika kun olen...
Hyvä jos kottaraisen erotan punatulkusta.
Se voi olla SkillaN jotain salakieltä...
Käyppä kysymässä käveleköö se Buori uros kahdella, kolmella vaiko neljällä jalalla.
Tottakai ne jaettas...eikös se ole "Autuampi antaa kuin ottaa", varsinkin näin joulun alla.
Eikös se niin menny ?
;)kävelee tämä Buori uros,kyllähän karhukin,hirvi ja Petteri tuskin,jos nyt ei aivan villiinny.
Kyllä täytyy löytää kaksijalkainen.
Minä ajattelin ,että sinä tiedät,eikös äpo ole siellä Turun suunnassa.*miettii,voi ,voi"
Sinähän olet raamattusikin lukenut,hyvä poika,joulun alla kaikki pisteet tarpeellisia.
Tupalaisille huomenta,viimeinen pikku-joulu tänään ja vettä sataa.
Kovin vähiin lumet menneet,näinköhän saa jäälyhdyt haudalle jäätymään ja tuleekohan noin musta joulu,nyyh.
Vielä toista viikkoa aikaa ,ehtii muuttua vielä,eipä kannata masentua.
Tuon veden kun jäätä,on varmaan liukasta.
Turvallista päivää kaikille.- Lokari
SkillaN kirjoitti:
kävelee tämä Buori uros,kyllähän karhukin,hirvi ja Petteri tuskin,jos nyt ei aivan villiinny.
Kyllä täytyy löytää kaksijalkainen.
Minä ajattelin ,että sinä tiedät,eikös äpo ole siellä Turun suunnassa.*miettii,voi ,voi"
Sinähän olet raamattusikin lukenut,hyvä poika,joulun alla kaikki pisteet tarpeellisia.
Tupalaisille huomenta,viimeinen pikku-joulu tänään ja vettä sataa.
Kovin vähiin lumet menneet,näinköhän saa jäälyhdyt haudalle jäätymään ja tuleekohan noin musta joulu,nyyh.
Vielä toista viikkoa aikaa ,ehtii muuttua vielä,eipä kannata masentua.
Tuon veden kun jäätä,on varmaan liukasta.
Turvallista päivää kaikille.Minkälaisesta kinkusta noin yleensä tykkäätte?
Vai päitäiskö sanoa pidätte, haluatte,rakastatte, Ym Ym.
Terv: Lokari.
Meinas ihan unohtua....Hauskaa joulua kaikille. exR kirjoitti:
Sain jouluapulaisen paikan Kustin tuuraajana, kun tämä onneton pulu on löytänyt mielenkiintoisen kohteen tuolta toisaalta. Jäivät häneltä joulukortit lajittelematta, menneet lisäksi vääriin osoitteisiin. Se on tuhoisaa tuo tirppien katselu...
Yritän edes jossain olla Kustin veroinen, aloitan aamuni yhtä aikaisin. Muuta siitä Kustista paha menna sanomaan....
Mukavahan tässä onkin jotain tekemistä saada, se juttutuvassa istuminen oli kyllä kivaa, mutta ne kilot...ne kilot...
Yrittäkäähän te siellä löytää se joulumieli, minä täällä ajellessani laulelen sitä ihanaa
"Näin sydämeeni Joulun teen ja mieleen hiljaiseen..."
Voikaa taas hyvin!Boris Leodovits Pasternak,
kertoo runossaan - Aaamujunissa - kuinka junaa piti odottaa kun postijuna oli vuorossa ensin.
---
---
Jo läksin, ulkona kun vielä
ei nähnyt edes lähelleen,
ja narskuin askeleeni tiellä
putoili matsän pimeyteen.
---
Sai ensin postijuna tulla,
numero sata jäljessään;
vast' oli määrä junaan mulla
kuus viisitoista lähtevään.
Nyt siis posti kulkee kun siirryit Kustin paikalle
joka sekoitti postit ja jätti ne jakamatta. Ja aikaisin liikkeelle, ennen kukon laulua.
Postijuna siis ensin ja me vasta vartin yli kuuden junaan.- pullaulla
Lokari kirjoitti:
Minkälaisesta kinkusta noin yleensä tykkäätte?
Vai päitäiskö sanoa pidätte, haluatte,rakastatte, Ym Ym.
Terv: Lokari.
Meinas ihan unohtua....Hauskaa joulua kaikille.sellasen Suomalaisen saunapalvikinkun ,minun mies hankki aina sellasen ,oli joku tuttu Tampereen palokunnassa ,sillon joskus ,50-70 luvulla . Nyt on vaan otettava mikä parhaalttuntuu, noinniinkun silmämitalla .Oli opittava se kinkkun ostokin ,ja muutenkin ,syön hyvin vähän itse lihaa.
- Lokari
pullaulla kirjoitti:
sellasen Suomalaisen saunapalvikinkun ,minun mies hankki aina sellasen ,oli joku tuttu Tampereen palokunnassa ,sillon joskus ,50-70 luvulla . Nyt on vaan otettava mikä parhaalttuntuu, noinniinkun silmämitalla .Oli opittava se kinkkun ostokin ,ja muutenkin ,syön hyvin vähän itse lihaa.
kinkusta , kun 4 "roikkuu" samassa naulassa.
Terv: Lokari. - ellumari
Lokari kirjoitti:
kinkusta , kun 4 "roikkuu" samassa naulassa.
Terv: Lokari.mitä sinä Lokari ystävämme tarkoitit.
Se voi olla helppokin arvoitus, mutta en taida olla sieltä terävimmimmästä päästä ja joudunkin kysymään, että minkälainen kinkku se on? - Rituli
ellumari kirjoitti:
mitä sinä Lokari ystävämme tarkoitit.
Se voi olla helppokin arvoitus, mutta en taida olla sieltä terävimmimmästä päästä ja joudunkin kysymään, että minkälainen kinkku se on?sanon minä teille, tulinpahan teitäkin
tervehtämään.
Älä välitä Ellumari, yli hilseen meni minultakin
Lokarin kinkku. Ei mielikuvituskaan riitä
kehittämään tuosta roikkuvasta lihapalasta
joulukinkkua.
Varmaan Lokari arvoituksen selittää joskus.
Aika hiljaista on Juttutuvassa. Tulin tarkista-
maan oikeastaan joulukalenterin sanomaa ja
samantien kurkistinpahan tännekin.
Sanonpa saman tien Hyvää Yötä ja lähden
nauttimaan yön levosta ja toivottavasti mukavista
unista. - Lokari
Rituli kirjoitti:
sanon minä teille, tulinpahan teitäkin
tervehtämään.
Älä välitä Ellumari, yli hilseen meni minultakin
Lokarin kinkku. Ei mielikuvituskaan riitä
kehittämään tuosta roikkuvasta lihapalasta
joulukinkkua.
Varmaan Lokari arvoituksen selittää joskus.
Aika hiljaista on Juttutuvassa. Tulin tarkista-
maan oikeastaan joulukalenterin sanomaa ja
samantien kurkistinpahan tännekin.
Sanonpa saman tien Hyvää Yötä ja lähden
nauttimaan yön levosta ja toivottavasti mukavista
unista.Helppo.
No voinhan ... selittääkin.
Minun kaksi kinkkua ja minun naula ja siittä sitten lisää arvaileen....?
Terv: Lokari. - exR
kirjar kirjoitti:
Boris Leodovits Pasternak,
kertoo runossaan - Aaamujunissa - kuinka junaa piti odottaa kun postijuna oli vuorossa ensin.
---
---
Jo läksin, ulkona kun vielä
ei nähnyt edes lähelleen,
ja narskuin askeleeni tiellä
putoili matsän pimeyteen.
---
Sai ensin postijuna tulla,
numero sata jäljessään;
vast' oli määrä junaan mulla
kuus viisitoista lähtevään.
Nyt siis posti kulkee kun siirryit Kustin paikalle
joka sekoitti postit ja jätti ne jakamatta. Ja aikaisin liikkeelle, ennen kukon laulua.
Postijuna siis ensin ja me vasta vartin yli kuuden junaan.Kyllä se tuo THE nyt minulle urakan jätti! Tuskin jaksan junalle kuljettaa tällaista lastia, jota yötä myöten pukkaa.
Sitten tuo mokoma itse kuhertelee uuden tirppinsä kanssa jossain aukiolla. Jos nyt
sentään näin joulun tienoilla soisin sen heille.
Tässä vesisateessa ja ruohonvihreänä kauttaaltani raahustelen etiäpäin, sano.... - Anu.
Lokari kirjoitti:
Helppo.
No voinhan ... selittääkin.
Minun kaksi kinkkua ja minun naula ja siittä sitten lisää arvaileen....?
Terv: Lokari.Hyvät huomenet teille kaikille,
täällä sitä taas tavataan.
Kahvi on hyvää, ja joulutortut,
piparit oikein maukkaita.
Kinkkukin on ostettuna, paistamista
vailla, vaikka ei varmaan Lokarin
tapaista kinkkua.
Täytyy lähteä pikkujoulun viettoon,
tuonne alakertaan.
Taloyhtiö kun järjesti sellaisen
pienen juhlan.
Toivottelen teille kaikille oikein
hyvää päivän jatkoa. - exR
exR kirjoitti:
Kyllä se tuo THE nyt minulle urakan jätti! Tuskin jaksan junalle kuljettaa tällaista lastia, jota yötä myöten pukkaa.
Sitten tuo mokoma itse kuhertelee uuden tirppinsä kanssa jossain aukiolla. Jos nyt
sentään näin joulun tienoilla soisin sen heille.
Tässä vesisateessa ja ruohonvihreänä kauttaaltani raahustelen etiäpäin, sano....Valitettavasti en tiedä, mihin irtisanomisilmoitukseni hukkasin, vaikka ihan nätisti sitä tuolla peräkylillä kuljetin. Mutta tässä nyt teillekin tiettäväksi, että norjalainen vierastyövoima jakaa lopun joulupostin. Ovat kuulemma kielitaidottominakin parempia kuin, sanonko kuka....
- Anu .
exR kirjoitti:
Valitettavasti en tiedä, mihin irtisanomisilmoitukseni hukkasin, vaikka ihan nätisti sitä tuolla peräkylillä kuljetin. Mutta tässä nyt teillekin tiettäväksi, että norjalainen vierastyövoima jakaa lopun joulupostin. Ovat kuulemma kielitaidottominakin parempia kuin, sanonko kuka....
Joulupostit nyt pian on jaettu, mutta
kuka tietää saako jokainen omansa.
Jos kielitaidottomat niitä jakelee,
vaikka olisivat miten hyviä tahansa.
Täällä kuitenkin me jaamme joulupostit
aivan itse, emme tarvitse jouluapulaisia.
Sinäkin exR jaat niin hyviä kirjeitä,
ettei paremmasta väliä.
Taisi tuuli ottaa sinun irtisanomisilmoituksen ja riepoittelee sitä nyt iloisesti.
Ja tuivertaa korvaasi että ethän nyt tälläisiä
aijo tehdä, pysy rohkeena vaan. - exR
Anu . kirjoitti:
Joulupostit nyt pian on jaettu, mutta
kuka tietää saako jokainen omansa.
Jos kielitaidottomat niitä jakelee,
vaikka olisivat miten hyviä tahansa.
Täällä kuitenkin me jaamme joulupostit
aivan itse, emme tarvitse jouluapulaisia.
Sinäkin exR jaat niin hyviä kirjeitä,
ettei paremmasta väliä.
Taisi tuuli ottaa sinun irtisanomisilmoituksen ja riepoittelee sitä nyt iloisesti.
Ja tuivertaa korvaasi että ethän nyt tälläisiä
aijo tehdä, pysy rohkeena vaan.Kyllä tässä nyt pakon edessä ollaan. Tuli vähän sellaista isompaakin hässäkkää, mutta yritän keksiä jotain taas senkin duunin tilalle.
Sinulle onkin oiva tilaisuus toivotella kaikkea mahdollista mitä keksit vaan toivoa, ehkäpä se Joulupukki tai joku kuulee ja toteuttaa edes osan.
Ja niistä hyvistä kirjeistä, itsehän te kaikki niitä kirjoittelette, oikein niitä kaipaa.
Tässä kun tunnutaan taas olevan yhden Juttutuvan loppuhetkillä, toivotan jokaiselle reipasta jatkoa ja tietenkin sitä HYVÄÄ JOULUA, näiden juttujen merkeissä.
- Klara*
Päräytänpä tästä torstaipäivän kunniaksi 200 täyteen, pääsee taas uuteen ja entistä ehompaan Juttutupaan.
Lasillisen shampanjaa voisi nyt nostaa... - pöialpoiss
mahtavaa
"pöialpoiss"
Miksi pois? Vai mitä tarkoitat?
Aivan upea aloitus, joka on kantanut "hedelmänsä" tähänpäivään saakka jatkuen Kahvipirttinä.
Yrittäkää toiset samoin, tai onhan täällä ollut noita "yrittäjiä", mutta ne ei ole olleet noita Startup yrityksiä, koska kaikki ei voi onnistua, mutta Skillan loi ihanan Pirtin, josta kiitos hänelle.- eihyvä
Melko tavanomainen ompeluseuran tyylinen seurue, puolustaa kyllä paikkaansa, mutta kaikkein umpiomaisin piirre, on eräällä, joka toivottaa,
Kaikkea Hyvää Vain Kahvipirttiläisille!
Rumempaa omahyväisyyttä en palstalta ole löytänyt. - umpio
Paraskin siinä taasen.
- luitko-oikein
Oliko siellä nimiluettelo niistä , jotka hyväksytään kahvipirttiläisiksi ? Ja lukiko siinä myös tuo mainitsemasi VAIN ? Jos kävit sen lukemassa, olet ilmeisesti käynyt kahvipirtissä ja olet sen kahvilan "asiakas". Siten toivotus koskeee sinuakin. Käyn siellä lukemassa minäkin ja joskus pienen merkinnänkin laitan ilman vakinikkiä, koska sellaita ei edes minulla ole eikä tule. En ole koskaan saanut näpäytystä käynnistäni ja siitä etten ole nikillinen vaki kävijä.
- kateellisiako-olette
On se kumma että kahvipirttiä halveksitaan ja kuitenkin siellä käydään kurkkimassa, tiedetään asiat paremmin kuin sinne kirjoittavat. Onko se joltain pois, jos on edes yksi tuollainen sopuisa paikka ? Ei ole pakko juttuihin mennä mukaan, mutta käsittämätöntä tuo mollaus. Ruune päämollaaja ettei se ole OIKEAA keskustelua. Onko joku muu kuin Skilla saanut vastaavia ketjuja näin kauan aikaseksi ? Hatunnoston arvoista, vaikken itse sinne ole kotiutunut. Pankaa paremmaksi kun kerran osaatte noin arvostellakkin !
- Hyvää.jatkoa
Kahvipirtti on harvinainen yksityisen ihmisen ylläpitämä palsta. Olen kirjoittanut sinne liian räväkästi omia vastoinkäymisiäni. Liukkaasti ovat lähteneet.
Nikkinikin poistettiin, pari banniakin tuli.
Verratkaa, mistä löytyy S-24 vastaava, tiukasti moderoitu saitti? Onnea pirtille tulevanakin vuonna.
- yksvanhapatu
Kaikilla vanhoillakaan ei ole aikaa istua koneella joka herran pöäivä viemässä ketjua eteenpäin.
Jolla on aikaa, sen tekee, joka haluaa sitä seuraa.
Asiallisia ja teräviä mielipiteitä tässäkin ketjussa esitti, turhia jaarittelematta, pari kome kivaa kirjoittajaa.
Rvoittoisat nikit joita ei ole näkynyt aikoihin.
Missäs on anukin, ja olihan tuossa tuttuja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu513746- 1382543
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182521Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151983- 161446
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531053- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988