Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
150
Kommenttia
2606
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Iloista joulua ja kaikkea hyvää tulevalle uudelle vuodelle 2007!
20.12.2006 18:28
ettei tuote ole ns. Eau de Toilettea, joka on vahvempaa ja josta ainakin minun ihoni tulee punaiseksi.
Tuossa mainitsemassani Havin tuotteessa on pullon yli sana Toilette, mutta sisältö on kuitenkin miedompaa eau de colognea, enkä ole
saanut siitä minkäänlaisia allergisia reaktioita.
02.11.2006 15:18
Koska ihoni ei kestä mitään deodorantteja, niin
käytän eau de colognea.
Täällä Ruotsissa sitä ei myydä, joten tapaan
hamstrata ulkomaanmatkoilla isoja pulloja varastoon.
Suomessakin myy K-kaupat Havin Eau de Colognea
250 ml:n pulloissa. Sitä minulla on juuri tällä
hetkellä käytössä. Tosi tehokas kesäkuumallakin.
Eipä haise hiki, eikä pilaannu vaatteet!
02.11.2006 13:09
Minä en 6-vuotiaana tiennyt edes mitä tarkoittaa sana KAUPUNKI! Vielä vähemmän mikä oli Suomen pääkaupunki. :))
26.10.2006 10:51
haukkua seriffiä? Sellainen sivusto avattiin jo muutama viikko sitten ja jouduttiin sulkemaan ilmeisesti sen laittomuuden vuoksi.
Kannattaa harkita minkälaisille sivustoille menee.
15.10.2006 23:15
* Öölanninhevonen, 6 v valjaineen ja kärryineen myydään kokonaan tai osittain.
* David, joka on äskettäin mennyt naimisiin, haluaa myydä apinan,kissan ja papukaijan tarpeettomina.
* Bulldog myytävänä. Kaikkiruokainen, rakastaa lapsia.
* Kaksi paria pujottelusuksia ja monot + yksi pari kainalosauvoja myydään halvalla.
* Laskuvarjo. Käytetty ainoastaan kerran, ei koskaan avattu, pieni tahra.
* Pakastearkku, 2 vuotta, uuden veroinen, sopiva 2-3 hengelle.
12.10.2006 18:31
175 cm mies hakee samanhenkistä seuraa...
12.10.2006 18:28
Minusta tuntuu että kun itse tulee hitaammaksi, niin aika tuntuu kuluvan nopeammin.
Kaiken on nykyään tapahduttava nopeasti ja me hitaammat stressaannumme tuosta kovasta vauhdista.
Lapsille taas aika-käsitys on hyvin epäselvä. Jos lapsi haluaa esimerkiksi jäätelöpuikon ja äiti sanoo: "Kohta!"
Kuinka pitkä aika on "kohta"? Lapselle puolen tunnin odotus saattaa olla yhtä pitkä aika kuin jos hänen äitinsä joutuisi odottamaan kahvikuppostaan puoli päivää! Kaikki tämä jos liittää aika-käsityksen suhteessa omaan ikäämme.
Aika on venyvä kuin kuminauha. :)
12.10.2006 11:37
Minulla on ollut tällainen tuoli runsaat 10 vuotta. Todella hyvä kun polvitaipeita ei
paina mikään.
Tuolissani voi istua takaperinkin ja voi nojata kyynäspäitään selkänojassa oleviin syvennyksiin.
http://www.hag.no/hag_sweden.nsf/pages/hag_capisco
07.10.2006 15:56
että mikäs kilpailu on kysymyksessä, person-cup? :) Alkaa vissiin olla hoono soomi, tai muuten harmaitten aivosolujen toiminta sitkeätä, kun ei heti hoksaa noin tavallista sanontatapaa!
30.09.2006 14:09
hotellihuoneessa pitkin seiniä SriLankallakin, mutta en välittänyt.
Muistan joskus 80-luvulla kun Italiassa luikahteli sellaisia kylpypyyhkeen alle rannalla maatessani. Silloin kyllä kiljuin niin että rannat raikui! :D
28.09.2006 19:30
Vexi Salmi, joka sanoitti Irwinin laulut oli sitä mieltä että oli aivan turhaa laulaa Vietnamin sodasta ja atomipommeista ja kaikenlaisista hienoista ja monimutkaisista asioista kun meillä ryysyrannat ja työmiehen lauantait kiinnostavat yleisöä enemmän.
Irwin asui Hämeenlinnassa niihin aikoihin kun minäkin asuin vielä Suomessa. Käytiin samassa tanssipaikassa, Hämeenkaaressa Uurheiluhalli), mutta Irwin ei tanssinut koskaan vaan istui aina jossakin seinänvierustalla lattialla farkkupuvussaan ja asuun kuuluva lippis päässä.
Hämeenlinna oli silloin oikea poppareiden kaupunki. Markku Veijalainen oli eräässä TV-ohjelmassa juontajana, Fredi ja Kivikasvot alkoivat olla tunnettuja.
Noista torakoista ja muista oravaa pienemmistä otuksista piti vielä sanoa jotakin.
Muistan että sota-ajan jälkeen oli täitä kaikkien koululaisten päässä. Meillä oli eräs eläinlääkäri perhetuttavana ja hän osasi antaa tehokkaat lääkkeet, olipa kysymyksessä hevosen kipeä jalka tai päätäitten hävittäminen.
Muistan että aine oli kauhean hajuista, jota levitettiin päähän ja annettiin vaikuttaa jonkun aikaa. Sitten saunaan ja tukan pesulle.
Torakat hävitettiin pitämällä taloa kylmillään tulipalopakkasessa. Silloin mentiin naapuriin asumaan ehkä viikoksi.
Nythän torakoita saattaa tulla etelänmatkoilla matkatavaroitten mukana.
Minä sain SriLankalta hiekkakirppuja matkatuliaisiksi ja vein matkalaukut suoraan parvekkeelle kylmään. Pari kolme viikkoa kesti ennenkuin pääsin kirpuista eroon.
Vaihdoin joka päivä lakanat, alusvaatteet ja muut vaatteet, saunoin joka ilta, pyyhin lattiat joka päivä. Melkein näkymättömiä, mutta todella kiusallisia ötököitä.
28.09.2006 16:32
(ainakin ennen) terpentiinin eli tärpätin valmistuksessa.
Taidemaalarit käyttivät terpentiiniä maalien ohennukseen ja pensselien puhdistamiseen. Nykyään on ainakin täällä meillä terpentiinin käyttö kielletty esim. maalauskursseilla vahvan hajunsa vuoksi ja kovin tulenarkaakin se on.
Tilalle on tullut muita tehokkaita kemiallisia tuotteita, jotka ovat melkein hajuttomia.
Jos on puhdistanut esim. pensseleitä tämmöisillä aineilla ja heittää käytetyn rätin roskikseen niin se saattaa syttyä itsestään palamaan. Sen takia on tuollaisia puhdistamiseen käytetyt rätit laitettava joko lasi- tai peltipurkkiin tai muovipussiin ja pussin suu lujasti kiinni tulipalon välttämiseksi.
22.09.2006 13:24
Jos klikkaa ensin "Maps" ja sitten tuota F8 niin avautuu isompi kartta.
Helppo suunnistaa kun on noin suoraviivainen asemakaava. :)
http://www.islamabad.net/
21.09.2006 15:50
Ikääntyvillä miehillä saattaa alkava dementia (tai alzheimer) ilmetä juuri sillä tavalla, että aikaisemmin mieleiset askareet, kuten esim. puutarhan hoito, ei näytä enää olevan mukavaa.
Varsinkin alzheimerista kärsivä saattaa unohtaa kuinka ruohonleikkuria käytetään tai mitä tuommoisella rakkineella ylipäätään tehdään.
Kannattaa olla silmänä ja korvana, ehkä syynä ei ole laiskuus ja mukavuudenhalu vaan alkava sairaus.
21.09.2006 14:22
Muistan että me raaputimme puitten rungoista pihkaa ja pureskelimme sitä. Kuusen pihka oli punertavaa ja mahdottoman kovaa. Männyn pihka kellertävää ja aivan liian pehmeätä, mutta kun siihen sekoitti kuusen pihkaa niin sai sopivan notkeata "purkkaa".
Syksyllä viljankorjuun aikaan keräsimme vehnän tähkistä jyviä ja kun niitä pureskeli aikansa niin kohta oli suu täynnä purkkaa (=taikinaa :))
21.09.2006 00:10
Niinpä, mies on "han" ja nainen "hon".
Sitten täytyy muistaa että eläimistäkin sanotaan
hän (han/hon) riippuen onko uros vai naaras.
Kello on "hon" :) Kun joku kysyy kellon aikaa, niin vastataan että "hän on niin ja niin paljon"... Laivat ovat myös naispuolisia, paitsi hinaajat ja rahtilaivat, jäänmurtajat jne.
Koneet ovat miespuolisia.
On siinä ollut meikäläisillä muistamista! ;))
Tulin Ruotsiin juuri kun täällä oli läpiviety ns. "sinä-reformi".
Kyllä oli vaikeata tottua sinuttelemaan kaikkia, nuoria ja vanhoja, kun Suomessa oli vielä niin tärkeätä että esim. esimiestä ei sinuteltu työpaikoilla, vanhempia ja tuntemattomia ihmisiä ei sinuteltu, jotkut eivät sinutelleet edes omia vanhempiaan.
17.09.2006 14:15
Todella jännittävä päivä ja yö!
Kovin tasapäiseltä näyttää oikeisto/vasemmisto-asetelma.
17.09.2006 13:15
Olin pyykkituvalla purkamassa matkalaukkujani
kun poikani huusi yläkerrasta että siellä missä olit on sattunut kauheita, kaikki menee virran mukana!
Huutelin takaisin, että joo joo, siellä on sellaisia monsuunisateita että voi tulla tulvia.
- Ei tämä ole mikään monsuuni, vaan hyökyaalto joka on vienyt kaiken mennessään, tule kattoon!!
Juoksin yläkertaan ja TV:ssä näytettiin juuri niitä alueita, missä olin ollut ja jotka olivat suurimman tuhon kohteita.
Linja-autot, junat, kaikki meni kuin lelut virran mukana.
Kaikki vaikutti niin epätodelliselta; hotelli, missä asuin oli poissa, henkilökunta, jäljelle jääneet vieraat (jos eivät sattuneet olemaan sisämaassa retkellä), kaikki tuhoutunut.
Shokkireaktiot tulivat sitten muutaman päivän päästä. Samoin ajatukset merkillisestä tinnituksesta jonka sain perillä ollessani kun kuulin koko ajan sävelmän virteen: "Oi luojani kun katson maailmaasi..." Selittämätöntä.
15.09.2006 17:14
merellä kun se oli menossa viimeistä kertaa Tallinnaan.
Olin hakenut vanhempani Suomesta ja istuimme hytissä kun Estonia ohitti Viking Linen laivan kapeassa lahdessa.
Äiti säpsähti kun isot kirjaimet E-S-T-O-N-I-A lipuivat ikkunan ohi ja hän ihmettelikin kuinka valtava laiva oli. Tokaisin siihen, että se on vanhoja Viking Linen laivoja, uiva ruumisarkku, ei sitä eestiläiset paljoa kunnosta!
Tuo tokaisu olikin sitten enemmän kuin totta.
Seuraavana päivänä kun olin lähikaupassa, näin lehtien lööpit ulkona, mutta en reagoinut mitenkään, luin vaan ohimennen: yli 800 ihmistä hukkui laivan upotessa... Oli kiire kotiin vieraitten luo.
Kohtasin naapurin rouvan rappusissa ja hän alkoi päivitellä, että ihanaa kun olet kotona kun tuo kauhea onnettomuus sattui, olemme ajatelleet sinua! Minä aloin ihmetellä että mistä hän oikein puhui ja hän kertoi Estonian uponneen.
En uskonut sitä todeksi, juuri edellispäivänähän se kynsi merta niinkuin ennenkin.
Äiti muisti kuitenkin heti tuon tokaisuni "uivasta ruumisarkusta" kun sitten istuimme TV:n ääressä melkein koko heidän vierailunsa ajan.
Paluumatkalle varasin auto- ja hyttipaikat päiväsaikaan, ettei heitä pelottaisi niin kovasti kotimatkalla.
Olen kulkenut tuon merimatkan yli 200 kertaa enkä koskaan ole pelännyt mitään sattuvan. Monta kertaa olen varannut hyttipaikan niin pohjalta kuin mahdollista ja talvella on voinut kuulla kuinka jäät ovat rahisseet laivan kyljissä tai sulan veden aikaan on kuullut veden liplatusta jostakin katonrajasta.
Estonian uppoaminen pisti ajattelemaan miten valtavat luonnonvoimat voivat olla.
Olin kiitollinen että säästyimme siitä myrsky-yöstä niin pienellä marginaalilla.
Seuraava katastrofi, mistä selvisin vuorokauden marginaalilla, oli tsunami.
14.09.2006 14:49
30 / 131