Vapaa kuvaus

Aloituksia

150

Kommenttia

2606

1. Miksi et voisi yrittää hahmottaa meille toisillekin kuinka koet oman yksinäisyytesi?

Mehän voimme kokea sen aivan eri tavoin. Yksinäisyys voi olla hyvinkin ahdistavaa jos sitä ei ole itse valinnut.
    Parisuhteessakin voi tuntea itsensä tavattoman yksinäiseksi ja se on mielestäni vieläkin pahempaa kuin olla yksin oman itsensä kanssa!
    Suuressa seurueessa voi tuntea olevansa yksin eikä tunne mitään yhteistä toisten kanssa. Silloinkin voi tuntea suurempaa mielihyvää omissa tutuissa yksinäisissä kuvioissaan.

Oma yksineläjän osani on itse valittu enkä ole siitä koskaan kärsinyt.
  2. Siitä on nyt toistakymmentä vuotta kun Tommy Hellstenin "Virtahepo olohuoneessa" ilmestyi.
    Kirjassa ei käsitelty pelkästään alkoholistia itseään vaan koko perhettä, joka kärsi alkoholistin varjossa - perhe eli talossa jossa oli virtahepo olohuoneessa. Kaiken lisäksi oli virtahevon olemassaolo kiellettävä, vaikka se oli läsnä. Sen olemassaolo piti vaan hyväksyä.

Luultavasti useimmissa alkoholistiperheissä tulee juomisesta koko perheen ongelma, perheestä tulee myötäriippuvainen.
    Itse katkaisin tuollaisen riippuvuussuhteen pakenemalla Ruotsiin. "Maanpakoa" on kestänyt yli 40 vuotta.