Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
154
Kommenttia
2678
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja vastauskin on sinulle siellä!
04.03.2006 19:00
Pienikin väriklikki on kuin vitamiinipilleri!
Jos on varovainen värien käyttäjä, kannattaa kokeilla jollakin asusteella, kaulanauhalla, huivilla tms. jos pelkää tehdä liian rohkeita väripäätöksiä.
Uusiin väreihin voi tutustua esim. ostamalla T-paidan, joka ei maksa omaisuuksia. Sitten rohkenee ehkä satsata enemmän.
Kaunista kevättä!
04.03.2006 18:59
mainitsemasi viesti? Täältä 70 + vai jostakin muualta?
04.03.2006 15:26
http://www.haapavesi.fi/?page=kohde&kohdeid=1711&node=naht6&tpl=oletus
Löysin uutta (minulle uutta) tietoa Piipsannevasta. Tuskinpa enää tuntisin seutuja!
Muistan kun isä käski minun mennä hakemaan hevonen haasta nevan läheltä. Hevosta ei näkynyt missään, mutta kuulin sen hätäisen hirnumisen kun kutsuin sitä nimeltä. Menin ääntä kohti ja kauhukseni näin että hevonen oli uponnut suohon, pää vaan näkyi.
Juoksin lujaa kotiin ja isä ja muutama naapuri apuväkenä ehti paikalle. Miehet lykkäsivät riukuja hevosen alle ettei se uppoaisi kokonaan.
Vihdoin viimein saatiin loppuun väsynyt ja kylmän kohmeinen hevonen ylös. Huh!
04.03.2006 14:24
ruotsalaisissa kunnissa?
Täällä on joissakin kunnissa kehitelty ajatusta palkata kuntiin "supernanny" joka voisi auttaa perheitä kriisitilanteissa.
Voisi olla täyttä asiaa. Monet nuorista vanhemmista ovat itse saaneet kasvaa kuin pellossa, eikä heillä ole tietoakaan kuinka lapsille asetetaan rajoja ja uskalletaan olla äiti ja isä, ei pelkästään kavereita.
04.03.2006 14:08
Muistanpa kun Piipsannevaa alettiin kuivaamaan 50-luvulla. Edellisenä kesänä kun kuivaustyöt alkoivat todenteolla, oli aivan kuin neva olisi halunnut näyttää mihin se pystyy; se antoi parasta mitä voi tuottaa, hilloja! Kun katseli sen valtavan nevan reunassa, niin näytti kuin nevalle olisi levitetty keltainen vaate.
Hillanpoimijoita riitti. Kaikilla oli kiire peltojen poikki nevalle. Ei ehditty kävellä ojan reunoja pitkin vaan lahmattiin viljapellot matalaksi.
Muistan kun isä komensi minut ja velipojan ensinnäkin risusavottaan, hakkaamaan vesakot matalaksi vesurilla nevan läheltä, seuraava etappi oli kaivaa valtavia ojia, että maasta voitaisiin tehdä peltoa.
Oli kuuma ja paarmat, hyttyset ja muut oravaa pienemmät ötökät porautuivat hikiseen ihoon.
Ojankaivu suokuokan kanssa oli myös sellaista työtä, että "ikäni mä muistan sen".
Sitten kun kuivaustyöt nevalla alkoivat, niin meillä asui kaivinkoneenkuljettajia ja kaivaustöitä johtava mestari.
Yksi noista kaivinkoneenkuljettajista oli haaveillut oopperalaulajan urasta ja olikin ollut mukana monessa oopperassa, esitteli valokuvia eri rooleista ja lauloi mahtavalla äänellä aarioita.
Kaikenlaisia muistoja herätit Pääsky64!
04.03.2006 13:49
Muuten laitoin tuonne 60+ palstalle linkin missä voi kokeilla erilaisia vaatteita :) (Nyt tytöt leikkimään...)
Mallitätin kokoa voi suurentaa tai pienentää lähemmäksi itseään vastaavaa kokoa ja sitten kokeilla eri asuja.
Jutellaan vaan, jos haluatte! :)
Tuo linkki on muuten siitä TV-ohjelmasta, missä olin ensimmäinen stailisti lähes 20 vuotta sitten.
04.03.2006 13:33
Muistan kun äiti ja isä puhuivat tulitikkutehtaan lakosta ja minulle tuli kauhea hätä, kun uskoin ettei sitten enää ikinä voitaisi sytyttää tulia hellaan ja uuneihin, ei lämmittää saunaa.
Ehdotin että pitäisimme kynttilässä tulta ja vahtisimme sitä vuorotellen ettei se pääsisi sammumaan ennenkuin uusi kynttilä oli sytytetty!
Helpotus oli suuri kun äiti ja isä nauroivat, jolloin tiesin ettei vaara tulen loppumiseen ollut kovin suuri.
04.03.2006 11:19
Se mitä minä olen tässä ketjussa tuosta Boklövin V-tyylistä kirjoittanut olen kuullut Boklövin itsensä kertovan.
Hän ei polttanut eikä juonut, korosti sitä, että minkä Luoja on luonut sitä ei ihmisen pitäisi pilata. On syvästi uskonnollinen.
04.03.2006 10:30
Etpä uskaltanut näyttää naamaasi!
03.03.2006 19:40
Boklöv kertoi että hän huomasi että jos hänellä oli sukset "levällään" niin hän tuli alas turvallisemmin esim. epilepsiakohtauksen saadessaan kuin jos hän olisi hypännyt klassillisella tyylillä, jolloin hän olisi "muljahtanut" heti päälleen.
Hänen hypyissään oli pituutta, joka alkoi kiinnostaa muitakin mäkikotkia. Boklövin käyttämä tekniikka havaittiin hyväksi ja kelpuutettiin lopulta virallisestikin hyväksyttynä hyppytyylinä.
03.03.2006 12:54
Tämä edellinen oli vastaus ainoastaan kiusaajalle keskellämme, joka provosoi ja todella näyttää häiriintyneisyytensä palstalaisille.
03.03.2006 10:18
http://www.yle.fi/radiopeili/kiusaajajuttu.php?id=921
Tästähän voit vaikka aloittaa kertausjutun.
"Luonnehäiriöisen pääasiallinen tuntomerkki on että ei ole mitään tuntomerkkiä
Vähitellen luonnehäiriöinen alkaa jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Toisten ihailu syvenee, toiset alkavat kokea hänet uhkaavaksi ja ikeäksikin. Jotkut alkavat tiedostaa, että tässä ihmisessä on jotain kummallista, asiaankuulumatonta. He alkavat tietoisesti kärsiä siitä, miten luonnehäiriöinen käyttää valtaa heitä kohtaan ja alistaa heitä. Osa ihmisistä taas ei tajua, mistä ongelmat johtuvat. He ahdistuvat ja kärsivät, mutta etsivät syytä pahaan oloonsa omasta itsestään.
Hajota ja hallitse -periaate
Pitkäaikainen yhteiselo luonnehäiriöisen kanssa avioliitossa tai työpaikalla alkaa vähitellen tuoda näkyviin epätavallisen suuren itsekeskeisyyden, itsekkyyden, häikäilemättömyyden. Luonnehäiriöinen on täydellisen kyvytön ottamaan huomioon toisen ihmisen tarpeet ja tunteet.
Luonnehäiriöinen esittää muille ihmisille kohtuuttomia vaatimuksia ja tämän jälkeen syyllistää näitä. Hän pyrkii luomaan aina itselleen hovin, jota hän palkitsee, mutta toisaalta hän tarvitsee myös niitä joita alistaa eli uhreja. Luonnehäiriöinen toimii hajota ja hallitse periaatteella. Hänen ympärillään on aina ristiriitoja.
Aika tai elämänkokemus ei paranna luonnehäiriötä
Narsistinen luonnehäiriö pahenee iän myötä. Se voi puhjeta selvästi havaittavaksi vasta myöhemmässä keski-iässä, jolloin on päästy asemaan, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia vallan käyttämiseen.
Viimeistään keski-iässä on usein pakko aavistaa, ettei omasta elämästä tullutkaan - eikä ehkä koskaan tule - sitä suurta ja ihailtavaa, mitä halusi ja edellytti siitä tulevan. Pettymyksen torjuminen purkautuu herkästi narsistisessa luonnehäiriöisessä käyttäytymisessä.
Tämän kokeminen saattaa muista tuntua yllättävältä muutokselta, mutta tarkempi tutkistelu ja menneitten mieleen palauttaminen osoittavat, että tietyt aikaisemmat ihmetystä herättäneet huomiot selittyvätkin tässä uudessa valossa. Yllykkeet olivat koko ajan olemassa, vaikka ne ennen tulivat esiin vain vähäisessä määrin."
Vaikuttaako tutulta?
03.03.2006 10:16
Täällä opastettiin TV:ssä että viirukset ovat kananmunan kuoressa, ei sisällä. Kananmunat pitää keittää koviksi tai paistaa, niin ei ole vaaraa. Kädet täytyy pestä huolella kun on käsitellyt kananmunia.
03.03.2006 09:55
jos paistaa tai keittää kunnolla. Lihoja ei saa jättää vaaleanpunaiseksi sisältä. Viirukset kuolevat 70 asteessa.
03.03.2006 09:53
Zoviraxia minäkin ostan aina Suomessa käydessäni siltä varalta että saa herpesrakkulan nuhan yhteydessä. Täällä meillä sitä saa vaan reseptilääkkeenä.
03.03.2006 09:47
Kun 60-luvulla muutin tänne Ruotsiin niin arkipäivään tuli monta uutta asiaa, mitä ei Suomessa vielä ollut.
Esimerkiksi tuo jätskiauto, joka tuli pihaan.
Toinen juttu oli juoma-auto, josta tulivat soittelemaan ovikelloa ja kyselemään mitä juomia haluaa sillä viikolla ostaa tai tilata seuraavalle viikolle.
Ruotsalaiset eivät käytä maitoa ruokajuomana niinkuin olin Suomessa tottunut, joten juomakorit kuuluvat viikko-ostoksiin.
Suurten ostoskeskusten tultua lakkasivat juoma-autotkin myyntinsä ja nyt saa jokainen kantaa itse juomansa kotiin.
03.03.2006 09:28
pitää paikkansa.
02.03.2006 20:38
Ikkunat ja muut tarkkuutta vaativat jutut teki veljeni, jolla on oma rakennusliike Suomessa.
Naapuritontille rakennettiin ruotsalainen talo ja yläkerran kylpyhuoneeseen tehtiin tavallinen avattava kattoikkuna.
Naapuri pyysi veljeäni auttamaan sen asentamisessa. Naapuri kertoi sitten jälkeenpäin että hänen appiukkonsa oli seissyt tunnin verran kattoikkunaa vahtimassa kun oli kova vesisade että saisi vahvistettua sen uskomuksen että kaikki kattoikkunat vuotavat :D
Appivaari oli ollut pettynyt kun saumat kestivät sateen!
02.03.2006 19:45
on tuo ikuisuusmerkki.
Minä olen keksinyt itselleni sopivan "kaulatuen".
Laitan pehmeän, sopivan kokoisen frotteepyyhkeen rullalle ja laitan sen tyynyn reunalle. On toiminut hyvin. Se on hyvä tuki ilman tyynyäkin, jos nukun selällään. Koska minulla on selkävaivoja niin en voi käyttää kovin suuria tyynyjä, mutta hiukan tukea niskan takana tuntuu hyvältä.
02.03.2006 17:34
62 / 134