Parahin MDKx2, olemme tulleet vakuuttuneeksi neuvontataidoistasi kauneudenhoitoa ja pukeutumista koskevissa pulmissa. Kerrahan palstallamme näitä asioita käsittelvä ketju, joka sai mahtavan suosion.
Nyt kun kevät on tulollaan ja aihe ikäänkuin aktualisoituu, niin rohkenen laittaa tämän aloituksen. Ketjuun voivat kirjoittaa miehetkin, sillä huomasin että heitäkin pystyit neuvomaan.
MDK:n tyylineuvontapiste
106
7586
Vastaukset
- Katleija
Minua on askarruttanut nykymuotiin kuuluvat lyhyehköt jakut. Tuossa vyötärön kohdalla on semmoinen kupu, joka aina ensimmäiseksi lihoo ja laihdutetaessa viimeiseksi laihtuu. Helppo se on ollut peittää sellaisella mummojakulla. Millaisen vähän lyhyemmän jakun olisi oltava vai pitääkö tuo hylätä tykkänään. Itsellä on tällaisia ja niissä on hieman otettu huomioon jkv tyköistuvuutta helmaa kohden leventyen.
muotia orjallisesti, vaan voi valita jakun joka peittää pahimman outokummun.
Itselläni on vielä tallessa 80-luvun lopulta pari lyhyttä jakkua, jotka eivät enää jostakin syystä ;) näytä pukevilta päälläni.
Nyt on niin kiva muoti, että sekä jakkujen että hameitten pituuksissa on valinnan varaa.
Täytyy vaan asettua suuren peilin eteen ja tarkastella kriittisesti oman vartalonsa avuja ja "vikkoja" ja käyttää sellaisia vaatteita että nuo vikapaikat ohitetaan huomaamattomasti.
Esimerkki: Jos on suuret rinnat niin ei kannata korostaa niitä rintataskuilla ja suurilla valkoisilla kauluksilla, vaan valitsee mallin jossa on sileä yläosa. Sitten voi vetää huomion kasvojen lähelle laittamalla jonkun kivan korun, kukkasen tai kietoa huivin löysästi.
Muuten laitoin tuonne 60 palstalle linkin missä voi kokeilla erilaisia vaatteita :) (Nyt tytöt leikkimään...)
Mallitätin kokoa voi suurentaa tai pienentää lähemmäksi itseään vastaavaa kokoa ja sitten kokeilla eri asuja.
Jutellaan vaan, jos haluatte! :)
Tuo linkki on muuten siitä TV-ohjelmasta, missä olin ensimmäinen stailisti lähes 20 vuotta sitten.- merimona1
"paperinukella" ja kutsuin ukkoni katsomaan, että kenen näköinen on vapaa-ajan vaatteissaan oleva tyttö, jolla on siniset farkut, savunharmaa paitis ja valkeat lenkkarit. "SINUN", älähti mies.
En ole pannut kuvaani galleriaan, mutta katsokaa miltä merimona näyttää. Tummimman sävyinen tukka, kolmas ylhäältä. Tummakehyksiset silmälasit(kapeat)
Hovitaiteilijamme Titanium Man, silloin ZOZ piirsi minusta kuvan ja sehän on juuri tuon näköinen.
"Paperinukelle" vain levein naama ja muutenkin runsaimmat muodot!
"Korvasta korvaan" - hymy olisi kruunannut kokonauisuuden.
Kiitos MDK-MDK!- *Satu
Vartaloa ei tarvinnut juuri korjailla, mutta tukat olivat vähän liian tummia. Kolmas ylhäältä tukkamalli lähinnä, ja koska kentälle ei etiketin mukaan saa mennä sinisissä farkuissa, on golfaava Satu tummissa housuissa ja pikeepaidassa sekä golfkengissä aivan minun näköiseni.
Juhla-asutkin kauniita, olipa kiva leikkiä kuin pikkutyttönä! - Kiitos MdK-MdK !
- Pääsky64 oik.
sivua pitemmälle.Ruotsisita selviäisi kyllä sanakirjan kanssa.
Tytöillä oulussa oli sellainen ne pukivat paperinukkeja.
Pitäisi senkin ajalla vastailla serkulleni saksaan,on jo viikkoja odottanut vastausta.Neuvoo siinä miten menisin niille kylään saksaan.
Minä kun en ole vielä matkustanut.
Helpommin sanottu kun tehty.Olisi kyllä vuongasta katsottavaa.
Hänen kanssa on leikitty vaatteilla ja toisetkin tytöt.Vintiltä löytyi vanhoja lahja vaatteita,niitä päälle ja isot hatut päässä on kuva.
Meillä käydessä hän hoksi minun kansallispuvut,puettiin ja mallailtiin takapihalla siitä on kuva.
Niitten tyttö puki ja piti kuvata että saa näyttää saksassa.Olet ilmeisesti sillä sivulla missä voi valita puvuston joko
työvaatteet (arbete)
vapaa-aika (fritid) tai
juhla (fest)
Klikkaa sopiva vaihtoehto ja sen jälkeen klikkaat
"gå vidare" (=siirry eteenpäin)
Pääset puvustoon ja siellä siirtelet vaatteita hiirenvedolla "tädin" päälle! Voit vaihtaa kampausta ja hiusten väriä oikeassa reunassa olevan valikon avulla.
Takaisin pääset klikkaamalla "back" (=takaisin).
- Katleija
En ole lainkaan ajan tasalla kevään muodin suhteen. Sen olen huomannut, että jakkupukujen hameiden helmojen alaosassa on kelloa, sellainen "trumpettihelma". Siitä on kauan, kun sellaisia oli. Värikkyyskausi kai kuitenkin jatkuu?
- aupA
Kevään muotia lienee "uusi ihana ripsipermanentti", jonka mainoksen tänään näin reitilläni. Mitäs tykkäätte - on jo ikä ottaa ripsipermanentti, mutta mutta... laitetaanko se hiuksiin vai ripsiin ?
Kertokaa te muodin kärjessä olevat tai muut asiasta tietävät ! - Luulo ei ole tiedon väärtti
aupA kirjoitti:
Kevään muotia lienee "uusi ihana ripsipermanentti", jonka mainoksen tänään näin reitilläni. Mitäs tykkäätte - on jo ikä ottaa ripsipermanentti, mutta mutta... laitetaanko se hiuksiin vai ripsiin ?
Kertokaa te muodin kärjessä olevat tai muut asiasta tietävät !permanentti laitetaan ripsipiirakkaan.
- aupA
Luulo ei ole tiedon väärtti kirjoitti:
permanentti laitetaan ripsipiirakkaan.
Ei ollut leipomoa mailla halmeilla eikä piirakoitakaan. Se oli oikein kadulle tuotu jalallinen mainos.
- Kiinnostaisi..mutta
aupA kirjoitti:
Ei ollut leipomoa mailla halmeilla eikä piirakoitakaan. Se oli oikein kadulle tuotu jalallinen mainos.
mahdoit kulkea?:D
"Jalallinen mainos!????"
Jos Suomessa liikuit, niin on mennyt kyllä jo Hampurin malliin meininku meilläkin. - Katleija
aupA kirjoitti:
Kertokaa te muodin kärjessä olevat tai muut asiasta tietävät !Jos on suoraan sojottavat ripset, niin ripsipermanentilla niistä saadaan ihanan kaarevat. Lisäksi ne voidaan kestovärjätäkin. Ja jos haluat oikean juhlalookin ei kun tekoripset lisäksi.
- Katleija
Pitänee antaa tekohengitystä, jotta päästäisi siihen innostavaan keskusteluun kuin viimeksikin.
Hiuksista sen verran, että mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä. Omat hiukseni ovat olleet tuuheat ja tumman ruskeat ennen. Vanhemmiten hiukset ovat vähentyneet ja harmaantuneet. On joukossa vielä tummiakin hiuksia. Joillakin harmaan sävy on kaunis, ei minulla. Käytän kevytvärjäystä, jonka kampaajani tekee. Pyrin entiseen värisävyyni. Luulen että sekin rasittaa hiusta. Vai olenko väärässä.Näin viikonloppuna on ollut paljon muuta, ettei ole ehtinyt kaikkia ketjuja lukea, vielä vähemmän kirjoitella mielenkiintoisiin ketjuihin.
Aloitetaanko latvasta, hiuksista?
Oma mielipiteeni on että luonto on paras hiusten "värjääjä". Pidän harmaista hiuksistani, mutta kesällä saatan ottaa vaaleita raitoja, jotka ovat pukevat ruskettunutta ihoa vasten.
Muuten, jos haluan väriä, niin harmaata vahvistetaan.
Jos haluaa värjätä hiuksensa, niin parasta olisi (meidän ikäisten) värjätä hiuksensa hiukan vaaleammiksi kuin mitä ne nuorena olivat. Liian tummat värit tuovat kaikki rypyt ja juonteet selvemmin esille ja saattaa tehdä kolkon vaikutelman naamakertoimessa.
Niskahiuksissa on yleensä vielä entistä väriä jäljellä, joka antaa kampaajalle suuntaa.
Ja sitten yksi asia: pitkät, harmaat hiukset poninhännällä eivät mielestäni tee tyttömäistä vaikutelmaa, paremminkin noita-akan ;-)
Vielä pahempi jos hiukset roikkuvat valtoimenaan!
Lyhyeksi leikatut hiukset nuorentavat ja ovat helppohoitoiset.
Pitkät hiukset ovat kauniit, jos osaa niistä tehdä pukevan kampauksen, mutta päinvastaisia esimerkkejä näkee paljon ja silloin on ehkä parempi jos antaa saksille töitä!Pesinpä kerran tuollaisella lempi värishampoolla, ja tulos oli kaamea.
Mitä hirveetä olet mennyt tekemään tukallesi, oli ympäristön kommentti.
Onneksi haihtui melko pian.
Nyt on edessä valkeata, takana varmaan aasin harmaata.
Hällä väli, kuka nyt itseänsä takaa katselee?
Ja sitä paitsi aasi on hieno eläin!beataBarbara kirjoitti:
Pesinpä kerran tuollaisella lempi värishampoolla, ja tulos oli kaamea.
Mitä hirveetä olet mennyt tekemään tukallesi, oli ympäristön kommentti.
Onneksi haihtui melko pian.
Nyt on edessä valkeata, takana varmaan aasin harmaata.
Hällä väli, kuka nyt itseänsä takaa katselee?
Ja sitä paitsi aasi on hieno eläin!minun profiilikuvaani. Harmaata se on...
MdK-MdK kirjoitti:
minun profiilikuvaani. Harmaata se on...
Olen toki katsonut ja ihaillut jo aika päivää sitten.
Harmaa on tosi tyylikäs väri.
Tuo juttuni oli niitä nuoruuden muistoja.
Eräs tuttuni hennasi monet vuodet hiuksiansa, ne olivat ihan kivan näköisiä,
kunnes melanooma säikäytti ja hän pysäytti touhun.
Nykyisin ne ovat teräksenharmaat.
Olisiko noilla aineilla vaikutusta?
mietiskellen bBbeataBarbara kirjoitti:
Olen toki katsonut ja ihaillut jo aika päivää sitten.
Harmaa on tosi tyylikäs väri.
Tuo juttuni oli niitä nuoruuden muistoja.
Eräs tuttuni hennasi monet vuodet hiuksiansa, ne olivat ihan kivan näköisiä,
kunnes melanooma säikäytti ja hän pysäytti touhun.
Nykyisin ne ovat teräksenharmaat.
Olisiko noilla aineilla vaikutusta?
mietiskellen bBei kai ne terveellisiäkään ole. Onhan niistä tehty jotakin tutkimusta että kemikaalit joita käytetään menevät päänahkan läpi.
Näkeehän noitten aineitten vaarallisuuden siitäkin että moni kampaaja saa ammattisairautena erilaisia ihottumia käsiinsä, miksi ei sitten saisi hiuspohjan välityksellä.- merimona1
MdK-MdK kirjoitti:
ei kai ne terveellisiäkään ole. Onhan niistä tehty jotakin tutkimusta että kemikaalit joita käytetään menevät päänahkan läpi.
Näkeehän noitten aineitten vaarallisuuden siitäkin että moni kampaaja saa ammattisairautena erilaisia ihottumia käsiinsä, miksi ei sitten saisi hiuspohjan välityksellä.hyvin tumma tukka, melkein musta. Aloin värjyyttää sitä kastanjanruskeaksi.
Vuosikaudet tukkani oli sellaisessa käsittelyssä, että ihmettelen kuinka se kesti sen. Vaaleamman sävyn aikaan saamiseksihan täytyi ensin valkaista tukka ja sitten halutulla värillä värjäys. Huh!
Välillä oli kausia, jolloin tukkassani oli kolmea väriä, hyvin tumman ruskeaa, kastanjaa , sekä ikääntymisen tuomaa harmaata.
Sellaisia 'coktailejahan' näkee kyllä aivan tarkoituksella laitettuna, mutta olen muuten niin konservatiivinen ja pelkistetty ulkoisen olemukseni puolesta, ettei se minulle sopinut, joten värjyytän tukkaani tummanruskeaksi, koska en tahtoisi olla ihan harmaatukkainenkaan, ja siihen kampaajani laittaa vaaleampia raitoja.
Mielestäni olen aika tyylikkään näköinen tässä nykyisessä lookissani. - Pääsky64
merimona1 kirjoitti:
hyvin tumma tukka, melkein musta. Aloin värjyyttää sitä kastanjanruskeaksi.
Vuosikaudet tukkani oli sellaisessa käsittelyssä, että ihmettelen kuinka se kesti sen. Vaaleamman sävyn aikaan saamiseksihan täytyi ensin valkaista tukka ja sitten halutulla värillä värjäys. Huh!
Välillä oli kausia, jolloin tukkassani oli kolmea väriä, hyvin tumman ruskeaa, kastanjaa , sekä ikääntymisen tuomaa harmaata.
Sellaisia 'coktailejahan' näkee kyllä aivan tarkoituksella laitettuna, mutta olen muuten niin konservatiivinen ja pelkistetty ulkoisen olemukseni puolesta, ettei se minulle sopinut, joten värjyytän tukkaani tummanruskeaksi, koska en tahtoisi olla ihan harmaatukkainenkaan, ja siihen kampaajani laittaa vaaleampia raitoja.
Mielestäni olen aika tyylikkään näköinen tässä nykyisessä lookissani.mutta missä tahansa kysyn kampaajalta pesuaineista,saan saman vastauksen.Kampaamon tuotteet ainoastaan eivät sisällä silikoonia.
Yleisesti myynnissä olevat tukanpesu ja hoitoaineet ovat silikooni pohjaisia.Silikooni tarttuu tukan pintaan. Se ei voi hengittää.
Päänahkaan tulee kerros silikoonia ja estää uutta tukkaa kasvamasta.
Näin tulemme kaljuiksi pikku hiljaa.Kenelle tahansa sanon tämän se ei usko sitä.Siksi kysyn aina uudestaan kampaajalta ja ain sama vastaus.
Olen käyttänyt kauan kampaamon tuotteita ja aijon ostaa lapsen lapsille myös jos saan ne uskomaan todeksi tämän. - Pääsky64
kiharat,alan vasta saada kammattua se on ollut niin säkkärä.Mutta ei tartte kun pesun jälkeen pampulat ja pääsee monta päivää ja menoa.
Vanhaa vaaleampaa väriä on raidoissa,tummaväri pukkaa tyvestä.Saa olla sellaisenaa vaikka koko talven.Latvoja leikkautan tytöillä.
Ammattikoululla on vielä hoitohieronta,se on mukavaa eikä maksa kun 8e.
Kampaaja sanoi että värjäys ei rasita hiuksia niin paljoa kun permanentti. - Katleija
Pääsky64 kirjoitti:
mutta missä tahansa kysyn kampaajalta pesuaineista,saan saman vastauksen.Kampaamon tuotteet ainoastaan eivät sisällä silikoonia.
Yleisesti myynnissä olevat tukanpesu ja hoitoaineet ovat silikooni pohjaisia.Silikooni tarttuu tukan pintaan. Se ei voi hengittää.
Päänahkaan tulee kerros silikoonia ja estää uutta tukkaa kasvamasta.
Näin tulemme kaljuiksi pikku hiljaa.Kenelle tahansa sanon tämän se ei usko sitä.Siksi kysyn aina uudestaan kampaajalta ja ain sama vastaus.
Olen käyttänyt kauan kampaamon tuotteita ja aijon ostaa lapsen lapsille myös jos saan ne uskomaan todeksi tämän.Käytin aikani erästä marketeissa myytävää uutta tuuheuttavaa ja hoitavaa shampoota pari vuotta sitten. Tuli kutinaa ja hilsettä. Hilsehoitoaineetkaan eivät auttaneet. Kampaajalta ostin shampoon, jota saa myös apteekeista. Se pesee hiukset narskuvan puhtaiksi ja rauhoitti päänahkani. Sen pullon etiketissä on numero. Siinä ei ole siliconia. Hoitoaineena käytän myös kampaajalta ostamaani hiuksille suihkutettavaa ainetta. Se ei joudu siis pään pintaan, vaan vain hiuksiin.
- Pääsky64
Katleija kirjoitti:
Käytin aikani erästä marketeissa myytävää uutta tuuheuttavaa ja hoitavaa shampoota pari vuotta sitten. Tuli kutinaa ja hilsettä. Hilsehoitoaineetkaan eivät auttaneet. Kampaajalta ostin shampoon, jota saa myös apteekeista. Se pesee hiukset narskuvan puhtaiksi ja rauhoitti päänahkani. Sen pullon etiketissä on numero. Siinä ei ole siliconia. Hoitoaineena käytän myös kampaajalta ostamaani hiuksille suihkutettavaa ainetta. Se ei joudu siis pään pintaan, vaan vain hiuksiin.
suositellaan hyvin rasittuneille hiuksille.
Käytän myös kampaajalta ostettua pesun aikana käytettävää hoitoainetta.
Jos ihmiset lakkaisi ostamasta silikooni pohjaisia shampoita.
Ne loppuisi kaupoista nuoret käyttävät paljon kun usein pesevät hiuksia.Toivottavasti loppuvat aineet. - ii-li
Katleija kirjoitti:
Käytin aikani erästä marketeissa myytävää uutta tuuheuttavaa ja hoitavaa shampoota pari vuotta sitten. Tuli kutinaa ja hilsettä. Hilsehoitoaineetkaan eivät auttaneet. Kampaajalta ostin shampoon, jota saa myös apteekeista. Se pesee hiukset narskuvan puhtaiksi ja rauhoitti päänahkani. Sen pullon etiketissä on numero. Siinä ei ole siliconia. Hoitoaineena käytän myös kampaajalta ostamaani hiuksille suihkutettavaa ainetta. Se ei joudu siis pään pintaan, vaan vain hiuksiin.
Erittäin Hieno Suomalainen Shampoo ja siinä XZ-shampoossa, jonka kyljessä lukee: "Ei sisällä silikonia tai silikoniyhdisteitä".
Silikoni on kaikkea muuta kuin hyvää päänahalle. Minun päänahkani meni todella huonoon kuntoon, kun käytin Fr***is-shampoota. Parturi sanoi, että se on kaikkein pahin. Hän ei edes yrittänyt myydä omia tuotteitaan, vaan kertoi auliisti edellä mainitsemani tuotenimet. - Entäs sitten se, jota mainostetaan: "Lisää tuuheutta 70%". Takoittaako se, että hiuksiin kiinnittyy silikonia tai jotain liimaa niin paljon, että että hiuksista tulee sen takia 70% paksummat?
Olen tainnut ennenkin kertoa, että kerran ollessani parturilla, niin siellä oli nainen, jonka hiuksia yritettiin saada irti toisistaan, kun silikoni oli liimannut ne yhteen. Kuulin, miten kampaaja sanoi: "Koetetaan vielä partakoneen terällä". Parturi kuiskasi minulle: "Hän on ollut täällä jo kolme tuntia."
Tässä tuli nyt taas mainituksi tuotenimiä. Minusta on kuitenkin hyödyllistä tietää, että on myös halpoja valmisteita, jotka eivät sisällä päänahkaa ja hiuksia rasittavaa silikonia.
En muista, millä nimillä silikonia nimitetään tuoteselosteissa. Silikoniksi ei ainakaan. - Pääsky64
ii-li kirjoitti:
Erittäin Hieno Suomalainen Shampoo ja siinä XZ-shampoossa, jonka kyljessä lukee: "Ei sisällä silikonia tai silikoniyhdisteitä".
Silikoni on kaikkea muuta kuin hyvää päänahalle. Minun päänahkani meni todella huonoon kuntoon, kun käytin Fr***is-shampoota. Parturi sanoi, että se on kaikkein pahin. Hän ei edes yrittänyt myydä omia tuotteitaan, vaan kertoi auliisti edellä mainitsemani tuotenimet. - Entäs sitten se, jota mainostetaan: "Lisää tuuheutta 70%". Takoittaako se, että hiuksiin kiinnittyy silikonia tai jotain liimaa niin paljon, että että hiuksista tulee sen takia 70% paksummat?
Olen tainnut ennenkin kertoa, että kerran ollessani parturilla, niin siellä oli nainen, jonka hiuksia yritettiin saada irti toisistaan, kun silikoni oli liimannut ne yhteen. Kuulin, miten kampaaja sanoi: "Koetetaan vielä partakoneen terällä". Parturi kuiskasi minulle: "Hän on ollut täällä jo kolme tuntia."
Tässä tuli nyt taas mainituksi tuotenimiä. Minusta on kuitenkin hyödyllistä tietää, että on myös halpoja valmisteita, jotka eivät sisällä päänahkaa ja hiuksia rasittavaa silikonia.
En muista, millä nimillä silikonia nimitetään tuoteselosteissa. Silikoniksi ei ainakaan.tulee tuuheaksi kun silikooni on hiuksessa kiinni.Ammattikoululla on hyvä valikoima shampoita ja hoitosarjoja jotka ei sisällä sitä.Kannattaa maksaa 10e,ja riittää vuoden,ei siinä paljoa säästä.
Se oli yllätys että on tavallisen hintaisissakin on ne ovat kalliimpia,en meinaa uskoa.Kysyn seuraavalla kerralla. Harmaantuvista hiuksista yksi kummajainen; parikymmentä vuotta sitten yhtenä aamuna huomasin ohimolleni ilmestyneen harmaan raidan. Koko hiuksisto ei sentään harmaantunut yhdessä yössä kuten joskus kuvaillaan. :) Eikä se siitä juurikaan ole leventynyt kuluneina vuosina, väriään kirkastanut kylläkin.
Aikani käytin kotivärjäysaineita jotka kestivät muutaman pesun, nykyisin en jaksa (viitsi) enää sottailla.- Nimetön
ii-li kirjoitti:
En muista, millä nimillä silikonia nimitetään tuoteselosteissa. Silikoniksi ei ainakaan.Jos mainoksessa annetaan TARKKA prosenttiluku siitä, mitä tuote tekee, se on VALHEELLINEN.
Ainoa tapa on kertoa n 10 % tarkkuudella ihmisryhmä, jolle tuote tekee jotakin. Siis ei: "tuuheuttaa kulmakarvoja 62 %", vaan "30 % vaaleahiuksisista saa hieman apua tästä tuotteesta". Mahtaakohan joku uskaltaa noin vaatimattomasti mainostaa??
Varmin prosenttiluku lienee sinihapolla. 100 % sitä riittävästi nauttineista kuolee! - ii-li
Nimetön kirjoitti:
Jos mainoksessa annetaan TARKKA prosenttiluku siitä, mitä tuote tekee, se on VALHEELLINEN.
Ainoa tapa on kertoa n 10 % tarkkuudella ihmisryhmä, jolle tuote tekee jotakin. Siis ei: "tuuheuttaa kulmakarvoja 62 %", vaan "30 % vaaleahiuksisista saa hieman apua tästä tuotteesta". Mahtaakohan joku uskaltaa noin vaatimattomasti mainostaa??
Varmin prosenttiluku lienee sinihapolla. 100 % sitä riittävästi nauttineista kuolee!Jos on kysymyksessä jokin teknokemian tuote, niin kaikki mainonta on etupäässä valheen rajamailla. Mainostajalla täytyy olla jokin todiste väitteensä paikkansapitävyydelle. Useimmiten on tehty jonkinlainen "tutkimus" ja siitä vedetty jokin etäinen johtopäätös, jotta ei joudu oikeuteen. Ei kai kukaan todellisuudessa usko, mitä kosmetiikkamainoksissa sanotaan.
Kosmetiikanvalmistajat käyttävät etupäässä muualta ostettua bulkkitavaraa, johon sitten lisäävät väriä tai hajua. Sitten tuotteen ympärille luodaan mainoskampanja, johon näitä prosentteja hutkitaan mielin määrin. Kilpailevat tuotteet ovat enemmän tai vähemmän samaa tököttiä. Hinta sitten profiloi tuoteen hyväksi tai huonoksi.
Muistan opiskeluajaltani kirjan "Hur man ljuger med statsistik". Siinä oli esimerkkinä mm. laastari, jota mainostettiin: Haavat parantuvat keskimäärin 8:ssa päivässä". Ilman laastaria samanlaiset haavat parantuvat keskimäärin 7:ssä päivässä. - uzma-m
ii-li kirjoitti:
En muista, millä nimillä silikonia nimitetään tuoteselosteissa. Silikoniksi ei ainakaan.katselin noita shampoo pulloja mutta en tullt hullua hurskaammaksi,millahan nimella silikoni kulkee pullon kyljessa?
- saara.dma
En minä ole vielä päästänyt harmautta hiuksiini, vaikka se kovasti pyrkii siihen suuntaan.
Sen olen myös huomannut, että kun ikää kertyy, niin kannattaa vaihtaa kampaajaa, jos vähänkin on aihetta. Nuo vanhemmat kampaaja ovat joskus jääneet kehityksen jalkoihin ja tekevät työtänsä siten kuin ovat oppineet vuosikymmeniä sitten.
Kun entinen kampaajani (melkein) kieltäytyi föönäämästä tukkaani vedoten erilaisiin tekosyihin ja teki sellaisia pöyheitä tätikampauksia, vaihdoin nuorempaan. Näinhän siinä voi käydä, valitettavasti.
Uusi "hiusstylisti" föönaa, tekee raitoja ja vaikka mitä.
En usko, että värjäys erityisesti rasittaa hiuksia, nehän kasvavat koko ajan. Tietysti jonkun iho voi olla niin herkkä, ettei se kärsi värjäämistä. - ii-li
uzma-m kirjoitti:
katselin noita shampoo pulloja mutta en tullt hullua hurskaammaksi,millahan nimella silikoni kulkee pullon kyljessa?
Sillä on useita erilaisia kauppa- ja markkinointinimiä. Sitä ei milloinkaan nimitetä silikoniksi.
Olen joskus löytänyt netistä niitä muita nimityksiä, mutta en enää muista mistä ja mitä nimiä en olivat.
Jos mainoksessa puhutaan polymeereistä, niin silloin asia on selvä. Ihmiset vain nykyisin tietävät, että polymeerit ovat muovia, joten niistä puhuminen on lopetettu. - ii-li
TiaLiinu kirjoitti:
Harmaantuvista hiuksista yksi kummajainen; parikymmentä vuotta sitten yhtenä aamuna huomasin ohimolleni ilmestyneen harmaan raidan. Koko hiuksisto ei sentään harmaantunut yhdessä yössä kuten joskus kuvaillaan. :) Eikä se siitä juurikaan ole leventynyt kuluneina vuosina, väriään kirkastanut kylläkin.
Aikani käytin kotivärjäysaineita jotka kestivät muutaman pesun, nykyisin en jaksa (viitsi) enää sottailla.Kun kerran tunnet sana "hyperventilaatio", niin kerro, mitä se on. En ole ikinä nähnyt sitä sanaa muualla kuin TV:n käännösteksteissä. Mikään sanakirja ei tunne sitä. - Olen yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei osaa antaa vastausta.
Mitä ihmettä se oikein on? Onko se jotakin enemmään kuin hengästyminen? - Katleija
ii-li kirjoitti:
Kun kerran tunnet sana "hyperventilaatio", niin kerro, mitä se on. En ole ikinä nähnyt sitä sanaa muualla kuin TV:n käännösteksteissä. Mikään sanakirja ei tunne sitä. - Olen yrittänyt kysellä, mutta kukaan ei osaa antaa vastausta.
Mitä ihmettä se oikein on? Onko se jotakin enemmään kuin hengästyminen?Ei kai ole väliä, jos minä vastaan. Hyperventilaatio on liikahengitystä. Joskus ihminen hyvin kiihtyneessä mielentilassa voi hengittää liian kiivaasti.
Silloin veren hiilidioksidipitoisuus laskee, ja siitä taas tulee erilaisia oireita esim. heikotusta, silmissä mustenee,lihaskouristuksia ja sydämen tykytystä. Hoito on hyvin yksinkertaista.
Potilas pannaan hengittämään paperipussiin, jolloin hän saa hiilidioksidia ja oireet häviävät. Rauhoittaminen tietysti kuuluu asiaan.
Tällaiset lievät hyperventilaation oireet voi saada aikaan, kun esimerkiksi yrittää puhallella kiivaasti huonosti syttyviä takkapuita palamaan. Alkaa huimaamaan.
Vaatetustehtailijat eivät ole vielä muuttaneet kokoja nykypäivän naisten kokoja vastaavaksi.
Marilyn Monroe oli kai yksi esikuva kun mittajärjestelmää viimeksi on muutettu.
Tämän päivän naiset kasvavat, varsinkin leveyttä ja on vaikea löytää sopivia vaatteita, jos hartioitten ja rinnanympärys on normaalikokoja suurempi, tai että lantiomitta housuissa ja hameissa ei enää vastaa todellisuutta.
Vaikeinta lienee meille pienikokoisille, jos esimerkiksi on ostettava lantiomittaan sopivat pitkät housut ja housujen leikkauksessa polvitaipeet ovat säären puolivälissä, housut 15 cm liian pitkät! Paitapuseroitten hihat ovat myös aina liian pitkät. Onneksi osaan itse korjata sekä lahkeet että hihat, mutta onhan se turhan tuntoista työtä.
Kaikissa naisten myymälöissä ei ole lyhyille tarkoitettuja D-kokoja.- Katleija
Olen aika paljon ostanut otsikossa mainitsemastani firmasta vaatteita. Ne on mitoitukseltaan aikuiselle naiselle tehtyjä, monine rinnakkaiskokoineen.
Etenkin tuo pituuden huomioiminen alle ja yli 160 cm:ille. Onpa siellä vielä erikoislyhyillekin kokoja. Sitten on housumalleja, jossa on vatsankohdalle tehty lisäväljyyttä, samalla kavennettu rakapuolta ja reisiä. Omenavartaloisethan tarvitsevat tällaisen mitoituksen. Esittelylehdissä on kangasmallitilkku mukana. Katleija kirjoitti:
Olen aika paljon ostanut otsikossa mainitsemastani firmasta vaatteita. Ne on mitoitukseltaan aikuiselle naiselle tehtyjä, monine rinnakkaiskokoineen.
Etenkin tuo pituuden huomioiminen alle ja yli 160 cm:ille. Onpa siellä vielä erikoislyhyillekin kokoja. Sitten on housumalleja, jossa on vatsankohdalle tehty lisäväljyyttä, samalla kavennettu rakapuolta ja reisiä. Omenavartaloisethan tarvitsevat tällaisen mitoituksen. Esittelylehdissä on kangasmallitilkku mukana.Kl----l? On myös eräs ranskalainen postimyyntifirma,
jonka luettelossa on tosi i h a n i a vaatteita, myös lyhyille.
Se on La R----te.- katleijaevk
MdK-MdK kirjoitti:
Kl----l? On myös eräs ranskalainen postimyyntifirma,
jonka luettelossa on tosi i h a n i a vaatteita, myös lyhyille.
Se on La R----te.AGS.
katleijaevk kirjoitti:
AGS.
Saako Suomessa pitää niitten luettelon itsellä?
Täällä saa katseltavakseen viikon ajaksi, sitten on lähetettävä takaisin.
En usko, että sillä menetelmällä saavat kovin paljon asiakkaita täällä. Jokainen haluaa varmasti katsella kuvastoa rauhassa vielä seuraavallakin viikolla.
Muuten ymmärtää että kuvaston tekeminen maksaa, kangasnäytteineen kaikkineen, eikä sitä ehkä jaella kovin avokätisesti.- Liisi
Katleija kirjoitti:
Etenkin tuo pituuden huomioiminen alle ja yli 160 cm:ille. Onpa siellä vielä erikoislyhyillekin kokoja. Sitten on housumalleja, jossa on vatsankohdalle tehty lisäväljyyttä, samalla kavennettu rakapuolta ja reisiä. Omenavartaloisethan tarvitsevat tällaisen mitoituksen. Esittelylehdissä on kangasmallitilkku mukana.Saman firman asiakas olen uskollisesti ollut jo 7 vuotta ja melko hyvin pelaa. Vaateostoksille lähtö oli aikaisemmin kuin Amerikkaan lähtö, vaivalloista ajatellakin. Nyt saan kotiin laadukkaan kuvaston mallitilkkuineen, täydellisine tietoineen vaatteen ominaisuuksista.
On oikein mukavaa etukäteen luettelosta tutustua tarvitsemaansa vaatteeseen ja ennakoida mallitilkun avulla värin vahvuutta ja sopivuutta. Puhelinsoitto vaan ja tavara saapuu vajaassa kahdessa viikossa. Ellei vaate olekaan jostain syystä toiveideni täyttymys, voin sen vapaasti palauttaa. Työn laatu on moitteetonta ateljeetyötä, jossa eivät saumat kisko, langat roiku.
Minun henkilökohtaiset pulmani ovat paitapuseron hihan ja kapean hameen lyhyys. Molempiin 2 cm lisää tekisi vapaamman olon. Hameen voi nauhan avulla pidentää, mutta pusero on palautettava.
Kaiken kaikkiaan elämä on hyvän postimyyntiliikkeen avulla tullut paremmaksi. Ei vaatekaupoissa kiertely kovin hohdokasta ole. Nyt voin tehdä valintani kotona kaikessa rauhassa. - Katleija
Liisi kirjoitti:
Saman firman asiakas olen uskollisesti ollut jo 7 vuotta ja melko hyvin pelaa. Vaateostoksille lähtö oli aikaisemmin kuin Amerikkaan lähtö, vaivalloista ajatellakin. Nyt saan kotiin laadukkaan kuvaston mallitilkkuineen, täydellisine tietoineen vaatteen ominaisuuksista.
On oikein mukavaa etukäteen luettelosta tutustua tarvitsemaansa vaatteeseen ja ennakoida mallitilkun avulla värin vahvuutta ja sopivuutta. Puhelinsoitto vaan ja tavara saapuu vajaassa kahdessa viikossa. Ellei vaate olekaan jostain syystä toiveideni täyttymys, voin sen vapaasti palauttaa. Työn laatu on moitteetonta ateljeetyötä, jossa eivät saumat kisko, langat roiku.
Minun henkilökohtaiset pulmani ovat paitapuseron hihan ja kapean hameen lyhyys. Molempiin 2 cm lisää tekisi vapaamman olon. Hameen voi nauhan avulla pidentää, mutta pusero on palautettava.
Kaiken kaikkiaan elämä on hyvän postimyyntiliikkeen avulla tullut paremmaksi. Ei vaatekaupoissa kiertely kovin hohdokasta ole. Nyt voin tehdä valintani kotona kaikessa rauhassa.Sama täällä. Ne joissa on kangasmallit on palautettava viikon sisällä. Lähetyksessä on aina nippu lehtisiä,jotka saat pitää. Tilauksen voi tehdä kätevästi myös netissä. Lasku tulee silti postissa.
Hämeiden pituuksista olen samaa mieltä, pitempiä saisivat olla. Saisi olla rinnakkaispituuksia (joissakin malleissa on ollutkin). Housut ovat minulle juuri sopivan mittaisia. ihanaa, kun ei tarvitse lyhennellä. - Pääsky64
Marilynin vartaloa saan sopivat vaatteet kaupasta.Joskus ostan lasten kokoja 170 cm,riittää.
Alesta saa laatu vaatteita 70& halvemmalla.Alkaa vain kaapit täyttyä
on niin kivaa saada uusia vaatteita.
Pidossa ja pesussa vaatteista tulee vanhoja,pakkokin uusia.Nykyään ei pidetä hajalle muita kun sukkhousuja.
Miehet ostavat salaa verkon pauloja jotka piilotetaan kaappiin Naiset piilottaa aluksi ostokset pikkuhiljaa näyttää. - Katleija
Pääsky64 kirjoitti:
Marilynin vartaloa saan sopivat vaatteet kaupasta.Joskus ostan lasten kokoja 170 cm,riittää.
Alesta saa laatu vaatteita 70& halvemmalla.Alkaa vain kaapit täyttyä
on niin kivaa saada uusia vaatteita.
Pidossa ja pesussa vaatteista tulee vanhoja,pakkokin uusia.Nykyään ei pidetä hajalle muita kun sukkhousuja.
Miehet ostavat salaa verkon pauloja jotka piilotetaan kaappiin Naiset piilottaa aluksi ostokset pikkuhiljaa näyttää.Silloin kun oli työelämässä, joutui jatkuvasti ostamaan sukkahousuja. Töissä piti olla omanlaisensa ja usein menivät päivässä rikki. Nyt eläkkeellä käy halvaksi, koska talvella 60 den.sukkahousut ja pitkät välihousut ovat kestäviä. Harvoin tulee käytettyä ohuita sukkahousuja ja hametta.
- Pääsky64
Katleija kirjoitti:
Silloin kun oli työelämässä, joutui jatkuvasti ostamaan sukkahousuja. Töissä piti olla omanlaisensa ja usein menivät päivässä rikki. Nyt eläkkeellä käy halvaksi, koska talvella 60 den.sukkahousut ja pitkät välihousut ovat kestäviä. Harvoin tulee käytettyä ohuita sukkahousuja ja hametta.
ovatko rikki ja onko ostettva minkälaisia sukkahousuja matkalle.
Tänä aamuna mtv,aamu ohjelmassa oli kesähame ja vaaleanpuna kukkanen samoin jakku.Onko nyt oltava vaal.pun. kesällä.
Ja sopiiko sellainen kukkahame enää meidän ikäisille.Taidankin tietää uuden version viimekesän vähän käytetylle pellva hameelle.
Sain sen tytöltä.On vaalean punakukkanen. Katleija kirjoitti:
Silloin kun oli työelämässä, joutui jatkuvasti ostamaan sukkahousuja. Töissä piti olla omanlaisensa ja usein menivät päivässä rikki. Nyt eläkkeellä käy halvaksi, koska talvella 60 den.sukkahousut ja pitkät välihousut ovat kestäviä. Harvoin tulee käytettyä ohuita sukkahousuja ja hametta.
Tämä sopii vihjeeksi kotioloihin :)
Useinhan sukkahousuissa on toinen terä ja varsi ehjät. Näitä paripuolisia sukkahousuja voi olla varastossa vaikka kuinka paljon. Kannattaa ostaa samaa väriä. Sitten voi katkaista risaisen varren pois housukohdan alapuolelta, samoin toisesta parista. Sitten voi vetää nämä
sukkahousujen puolikkaat jalkaansa, niin on taas ehjät varret mutta kaksinkertainen housuosa!- Katleija
MdK-MdK kirjoitti:
Useinhan sukkahousuissa on toinen terä ja varsi ehjät. Näitä paripuolisia sukkahousuja voi olla varastossa vaikka kuinka paljon. Kannattaa ostaa samaa väriä. Sitten voi katkaista risaisen varren pois housukohdan alapuolelta, samoin toisesta parista. Sitten voi vetää nämä
sukkahousujen puolikkaat jalkaansa, niin on taas ehjät varret mutta kaksinkertainen housuosa!Kiitos päivän nauruista. Tuli mieleen niksi-Pirkka. heee-he-hihii
- saara.dma
Katleija kirjoitti:
On ihan totta, että yhä enenevässä määrin naiset käyttävät housupukuja. En edes ihan muistakaan, milloin tämä yletön naisten housupukubuumi alkoi.
Ihan tuntuu siltä, ettei enää tarkenisikaan ilman pitkiä housuja!
Ei silti, meillä Madame-ikäisillä on oiva esikuva saippuaoopperan (B&B) Stephaniessa. Häntä ei paljon näe hameissa ja meille uskotellaan, että hänen pukeutumisensa edustaa USA:ssa korkeaa tyyliä! - Helmiina
MdK-MdK kirjoitti:
sukkahousujen puolikkaat jalkaansa, niin on taas ehjät varret mutta kaksinkertainen housuosa!Hienoa, hyvää, hupaisaa!
Mutta miten voi estää silmien juoksun siitä katkaistusta housuosasta, vai onko niin någon nuukaa? - aupA
saara.dma kirjoitti:
On ihan totta, että yhä enenevässä määrin naiset käyttävät housupukuja. En edes ihan muistakaan, milloin tämä yletön naisten housupukubuumi alkoi.
Ei silti, meillä Madame-ikäisillä on oiva esikuva saippuaoopperan (B&B) Stephaniessa. Häntä ei paljon näe hameissa ja meille uskotellaan, että hänen pukeutumisensa edustaa USA:ssa korkeaa tyyliä!Lämpöetuhan naisten housupukumuodista on kiistaton, mutta voi kauhistus, jos joutuu yleisessä paikassa housujaan laskemaan !
Käymälän jatkuvasta päivittäisestä huollosta ei piitata kylliksi sittenkään, vaikka ovi aukeaa meillä rahan voimalla. Oppia saisi esim. Kanadasta, jossa WC:t ovat ilmaisia ja moitteettoman puhtaita. Huolto pelaa siellä läpi vuorokauden. - Pääsky64
saara.dma kirjoitti:
Ei silti, meillä Madame-ikäisillä on oiva esikuva saippuaoopperan (B&B) Stephaniessa. Häntä ei paljon näe hameissa ja meille uskotellaan, että hänen pukeutumisensa edustaa USA:ssa korkeaa tyyliä!hameisiin.Niissä on niin mukava olla ja lisää voi ilman mukaan laittaa alle helpommin kun pitkiksien alle.
Nytkin on kaksi hametta päällekkäin.Ohuita puuvillaisia suora puku ja pitkä röyhelöinen hame päällä.
Kun tulen ulkoa vaihdan suoraan päälle hameen ja yleensä pitkän,ei tarvitse alle muuta. - PiaKatri
Oletteko huomannut, että on olemassa Suomalainen yritys joka valmistaa vaatteita juuri suomalaisille naisille. Koot sopivat monille ja kauniita päällä. Nyt kun työpaikat valuvat ulkomaille miksei työllistettäisi SUOMALAISIA ompelijoita.
- Pääsky64
Helmiina kirjoitti:
Hienoa, hyvää, hupaisaa!
Mutta miten voi estää silmien juoksun siitä katkaistusta housuosasta, vai onko niin någon nuukaa?oli edessä kun valmistauduin ilta tanssiaisiin.
Oli monet sukkahousut mukana mutta parahiassa kuvioiduissa oli silmäpako ihan ylhäällä.
Muistin vanhan konstin.Laitoin kynsilakkaa ja siihen se tyrehtyi.
Pakkasin käsilaukkuun varalle toiset jos alkaa uudestaan.
Sain tyttären käyttämättömän hajuveden ettei mene vanhaksi.Kämppäkaverinikin ihastui sen tuoksuun ja sitä sitten suihkuteltiin surutta.
Olin juuri kaveri hameen liitingistä sisään siukuttamassa kun sen mies astui ovesta ja ihmetteli.
Minä että saa virikettä mies 85.vuotta kun oli.
Ihmetteli kaveri että miten olen saanut kaikki huoneen sekaisin ja aina mallaamassa mikä sopii.
Pukiessa on monesti kova vaatteen vaihto ennekuin se sopiva löytyy.
- fiiuliN
Tähän ketjuun kun en voi mitenkään osallistua.
Te olette kaikki niin muodintuntevia, että olen ihan silmät ympyrkäisinä.
Minä mennä vilistän talvisin pipo päässä ja kesällä verskapuku yllä.
Tyylistä en tiedä mitään, pistän kaapista niskaan mitä löytyy.
Pitäisi vissiin hieman huolehtia ulkomuodosta, sillä kerran, kun olin meikannut ja "pannut parasta ylle" eräs tuttu tyttö sanoi että kyllä sinun tosiaan kannattaisi.
Nimittäin huolehtia itsestäni useammin.- saara.dma
... minäkin talvet mennä vilistän. Silti on hauskaa katsella ympärilleen ja ottaa kantaa muotiasioihinkin.
Ota vaan Fiiulin vaarin "tutun tytön" neuvoista! Muistan jostakin aikaisemmasta viestistäsi lukeneeni, että olet myös hyvä käsistäsi.
Hauskaa pakkaspäivän jatkoa. Kasvan kiinni johonkin vanhaan rättiin.
Olen niin yhtä sen kanssa,
että joka aamu vaan siihen pukeudun.
Vaikka tanko olisi täynnä hyviä vaatteita, niin ne eivät tunnu kotoiselta.
Mikä vierastamisilmiö lienee?- uzma-m
beataBarbara kirjoitti:
Kasvan kiinni johonkin vanhaan rättiin.
Olen niin yhtä sen kanssa,
että joka aamu vaan siihen pukeudun.
Vaikka tanko olisi täynnä hyviä vaatteita, niin ne eivät tunnu kotoiselta.
Mikä vierastamisilmiö lienee?kaappi taynna vaatteita joita en koskaan pida,pidan tata mukavaa pukua jota ei tarvii silitella siihen asti kunnes mieheni vihdoinkin hoksaa ja tokaisee ja taas tuossa uniformussa.
ei tarvitse olla pakoite, mutta useimmat meistä naisista pitävät muotilehtien katselemisesta ja vaateostoksia tehdessä katsellaan, ainakin hiukan, ettei osteta kovin vanhentavan näköisiä vaatteita.
En ole ikinä, en edes asiantuntijana ja stailistina työskennellässäni yrittänyt saada ihmisiä pukeutumaan muotivaatteisiin.
Päinvastoin, olen yrittänyt saada ymmärtämään että orjallinen muodin seuraaminen maksaa kauheasti ja on turhaa koska muoti vaihtuu pari kertaa vuodessa.
12 hyvin valitulla ja väriensä puolesta toisiinsa sopivilla vaatekappaleilla saa aikaan 48 eri asukokonaisuutta!
Lähtökohtana on linjoiltaan mahdollisimman yksinkertaiset ja ajattomat vaatteet.
Muodista voi valita jonkun muotivärisen asusteen joka tekee vanhemmastakin asusta muodikkaan näköisen.
En muistakaan, koska minulla olisi ollut aihetta tai tilaisuutta esim. pukeutua jakkupukuun!
Täällä kotona kuljen AINA vapaa-ajan asuissa.
Äitini kutoma kaksinkertainen pipo on minullakin päässäni kun kuljen ulkona, untuvatakki lämmikkeenä.
Kun asuu tällaisella pienellä kylällä niin ei halua poiketa muista kyläläisistä pukeutumalla erikoisesti ja hienosti vaan soveltaa pukeutumisensa näitä oloja vastaavaksi.- Reetta2 ejk
MdK-MdK kirjoitti:
ei tarvitse olla pakoite, mutta useimmat meistä naisista pitävät muotilehtien katselemisesta ja vaateostoksia tehdessä katsellaan, ainakin hiukan, ettei osteta kovin vanhentavan näköisiä vaatteita.
En ole ikinä, en edes asiantuntijana ja stailistina työskennellässäni yrittänyt saada ihmisiä pukeutumaan muotivaatteisiin.
Päinvastoin, olen yrittänyt saada ymmärtämään että orjallinen muodin seuraaminen maksaa kauheasti ja on turhaa koska muoti vaihtuu pari kertaa vuodessa.
12 hyvin valitulla ja väriensä puolesta toisiinsa sopivilla vaatekappaleilla saa aikaan 48 eri asukokonaisuutta!
Lähtökohtana on linjoiltaan mahdollisimman yksinkertaiset ja ajattomat vaatteet.
Muodista voi valita jonkun muotivärisen asusteen joka tekee vanhemmastakin asusta muodikkaan näköisen.
En muistakaan, koska minulla olisi ollut aihetta tai tilaisuutta esim. pukeutua jakkupukuun!
Äitini kutoma kaksinkertainen pipo on minullakin päässäni kun kuljen ulkona, untuvatakki lämmikkeenä.
Kun asuu tällaisella pienellä kylällä niin ei halua poiketa muista kyläläisistä pukeutumalla erikoisesti ja hienosti vaan soveltaa pukeutumisensa näitä oloja vastaavaksi.Katselin eilen muodin kevät ilmettä varttuneenpien tyttöjen muotinäytöksessä.
Toisaalta hauskoja yksityiskohtia vilahti asukokonaisuuksissa mm. "bootsit". Vähän arveluttaa nuo "volangi-hameet" joissa on monta rimpsu kerrosta alaspäin. Mahtaisiko istua joka tytön yllä, onko ikä este pukeutumiselle sitä tässä peräänkuulutan. - Katleija
Meitä on moneksi. Joku on aivan samanlaisissa vaatteissa ja kampauksessa (tai peruukissa)vuosikymmenet. Muistan v:lta 1957 työpaikaltani naisihmisen, jolla oli musta tukka ja aina vahva meikki. Näin tämän naisen 2003 ja tunsin hänet heti samaksi naiseksi, sillä pukeutumistyyli oli aivan sama ja mustat hiukset otsatukalla. Tuli mieleen, että oliko se peruukki. Päässä hattu ja takkina pitkä ulsteri. Vahva meikki oli nytkin. Vanheneminen näkyi kasvoista, mutta pitkä ja hoikka oli edelleenkin. Se tuo varmaan jonkun turvallisuuden tunteen, kun ei koskaan muuta mitään. Vaatteitakaan nykyään ei tarvitse vaihtaa siksi, että ne menisivät rikki. Onhan villaulsterikin ikuinen.
Reetta2 ejk kirjoitti:
Katselin eilen muodin kevät ilmettä varttuneenpien tyttöjen muotinäytöksessä.
Toisaalta hauskoja yksityiskohtia vilahti asukokonaisuuksissa mm. "bootsit". Vähän arveluttaa nuo "volangi-hameet" joissa on monta rimpsu kerrosta alaspäin. Mahtaisiko istua joka tytön yllä, onko ikä este pukeutumiselle sitä tässä peräänkuulutan.ja hyvää itsekritiikkiä tarvitaan, jos aikoo kokeilla "viimeisintä muotia";-)!
Muuten tuommoiset volangi-hameet saattavat olla hyvinkin pukevat ja naisellisen näköiset, varsinkin bootsien kanssa! Ja paljon riippuu, mitä laittaa yläosaksi. Jos se on kireätä trikoota, joka tuo "michelinit" esille, niin ehkä on parasta unohtaa koko juttu. Trikoopaidan päälle voisi laittaa ohuen jakun.
Kaikki muoti toistuu. Niinkuin bootsitkin. En ole raskinut heittää menemään Palmrothin viininpunaisia, korkeakorkoisia bootseja. Nyt ne ovat aivan muodikkaat taas! Yli kahdenkymmenen vuoden päästä! Olen vaan huomannut että jalkani ovat kasvaneet, koska ne ovat nyt aivan sopivat.
Ostaessani ne olivat liian suuret, mutta otin ne kuitenkin kun pienempiä ei ollut ja ne olivat mielestäni niin nätit että oli "pakko" ostaa.- aupA
Katleija kirjoitti:
Meitä on moneksi. Joku on aivan samanlaisissa vaatteissa ja kampauksessa (tai peruukissa)vuosikymmenet. Muistan v:lta 1957 työpaikaltani naisihmisen, jolla oli musta tukka ja aina vahva meikki. Näin tämän naisen 2003 ja tunsin hänet heti samaksi naiseksi, sillä pukeutumistyyli oli aivan sama ja mustat hiukset otsatukalla. Tuli mieleen, että oliko se peruukki. Päässä hattu ja takkina pitkä ulsteri. Vahva meikki oli nytkin. Vanheneminen näkyi kasvoista, mutta pitkä ja hoikka oli edelleenkin. Se tuo varmaan jonkun turvallisuuden tunteen, kun ei koskaan muuta mitään. Vaatteitakaan nykyään ei tarvitse vaihtaa siksi, että ne menisivät rikki. Onhan villaulsterikin ikuinen.
Iän myötä olisi tarpeen muuttaa edes kenkämuotinsa, vaikka hyvänlaatuiset kestävät pitkään. Ikääntynyt nainen puolikorkeakorkoisissa talvisaappaissa kulkee hiihtotyyliin kaatumista peläten. Kipeät nivelet heijastavat tuskan ilmeen kasvoille. Kulkija on tainnut tipahtaa kelkasta eikä tunne paksuanturaisten, turvallisten kenkien markkinoita. Sivusta katsoja puolestaan on voimaton, kun ei voi auttaa, vaikka haluaisi. Kyllä vanhusten neuvolalla olisi paljon neuvottavaa niille, jotka eivät halua tai pysty itse seuraamaan muuttuneen kehonsa vaatimuksia edes kenkien suhteen.
- Katleija
Katleija kirjoitti:
Vaihtelusta tykkäänkin ja pakko on ollut uusia vaatteita ostaa kun ei niihin vanhoihin mahdu. Eikä ole tullut museoituakaan yhtään vanhaa vaatekappaletta (harmi, olisi voinut pojan tyttärelle näyttää kuinka hoikka mammakin on joskus ollut).
- reetta2
MdK-MdK kirjoitti:
ja hyvää itsekritiikkiä tarvitaan, jos aikoo kokeilla "viimeisintä muotia";-)!
Muuten tuommoiset volangi-hameet saattavat olla hyvinkin pukevat ja naisellisen näköiset, varsinkin bootsien kanssa! Ja paljon riippuu, mitä laittaa yläosaksi. Jos se on kireätä trikoota, joka tuo "michelinit" esille, niin ehkä on parasta unohtaa koko juttu. Trikoopaidan päälle voisi laittaa ohuen jakun.
Kaikki muoti toistuu. Niinkuin bootsitkin. En ole raskinut heittää menemään Palmrothin viininpunaisia, korkeakorkoisia bootseja. Nyt ne ovat aivan muodikkaat taas! Yli kahdenkymmenen vuoden päästä! Olen vaan huomannut että jalkani ovat kasvaneet, koska ne ovat nyt aivan sopivat.
Ostaessani ne olivat liian suuret, mutta otin ne kuitenkin kun pienempiä ei ollut ja ne olivat mielestäni niin nätit että oli "pakko" ostaa.Vanhat bootsit minäkin kaivoin esille ja kiillottelin. Kyllä ne ovat ihan hyvän näköiset puolipitkän hameen kanssa, ehkä se volangi hame
on parempi yhdistelmä.
Vauhh, peili kyllä näyttää omiaan, hmmm vaikutan nuorentuneelta - bootsit ja volangihame - - Liisi
MdK-MdK kirjoitti:
Kun asuu tällaisella pienellä kylällä niin ei halua poiketa muista kyläläisistä pukeutumalla erikoisesti ja hienosti vaan soveltaa pukeutumisensa näitä oloja vastaavaksi.voivatkin olla parhaat asut. Värien leikki, pienet erikoisuudet ja mukavuus ilahduttavat. Pitkä trikoomari pitkine hihoineen lämmittää. Vaihtelu virkistää.
Muotilehtien selaaminen tulee lapsuudesta. Silloin kotiompelija tuli kahdeksi viikoksi lehdet mukanaan. Ommeltiin koko perheelle. Hyvä-ääninen ompelija lauloi, ahersi ja polki konettaan. Viihdyttiin ja juttu lensi. - Ompelija???
MdK-MdK kirjoitti:
ja hyvää itsekritiikkiä tarvitaan, jos aikoo kokeilla "viimeisintä muotia";-)!
Ostaessani ne olivat liian suuret, mutta otin ne kuitenkin kun pienempiä ei ollut ja ne olivat mielestäni niin nätit että oli "pakko" ostaa.Mutta en ole koskaan saanut kuulla mikä on volangihame.
- muuan.
tietävän joka asiasta aivan kaiken. Jos joku uskaltaa olla eri mieltä jostakin, niin heti alkaa inttää ja tuputtaa omia lukemisiaan tai ns. tietojaan varmaksi faktaksi.
- Katleija
Olen toista mieltä. Paljon on MDK:lla monenlaista tietoa. Aina on mukava viisastua täällä palstallakin noin ohimennen muun jutustelun ohella.
- Näps
Ikäryhmistä voi kevyesti valita ryhmän, jossa kukaan ei näytä tuputtavan mitään. Muita kohtaan ylikriittinen voi sukeltaa sinne sekaan ja uida kuin kala vedessä.
Tällä palstallamme puhaltavat väljät tuulet, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.
NÄPS vaan ja olet jo siellä, mitä halajat. on nääs pyörittänyt muutakin kuin tahkoa elämänsä aikana, eikä ole jämähtänyt miksikään fakki-idiootiksi :D
Kaikesta, mitä olen elämäni aikani joutunut tekemään, on myöhemmin ollut minulle hyötyä.
Ojan kaivaminen, lannan luominen, heinätyöt, viljankorjuu, metsurina oleminen... eivät ole tieltä kaataneet. Eikä muut, enemmän glamouri-luokkaa olevat työt ole saaneet ylenkatsomaan arkipäiväisempiä töitä.
Ei haittaa jos tietää vähän kaikesta. Jotkut tietävät kaiken vähästä.- uzma-m
MdK-MdK kirjoitti:
on nääs pyörittänyt muutakin kuin tahkoa elämänsä aikana, eikä ole jämähtänyt miksikään fakki-idiootiksi :D
Kaikesta, mitä olen elämäni aikani joutunut tekemään, on myöhemmin ollut minulle hyötyä.
Ojan kaivaminen, lannan luominen, heinätyöt, viljankorjuu, metsurina oleminen... eivät ole tieltä kaataneet. Eikä muut, enemmän glamouri-luokkaa olevat työt ole saaneet ylenkatsomaan arkipäiväisempiä töitä.
Ei haittaa jos tietää vähän kaikesta. Jotkut tietävät kaiken vähästä.Olin juuri kylpparissa ja valmistuin yopuulle menoon,minkalainen on yopaita kulttuuri nykyaan 70 ,nukutaanko nakusillaan vai seksikkaisiin yopaitoihoin,tai fanelli poksyihin ja toppiin?
Vielako harrastetaan aamutakkia ja tossuja ja minkalaisia?
Mitas ne mihet pitaa paallaan yolla?Pitaako mitaan? - Katleija
uzma-m kirjoitti:
Olin juuri kylpparissa ja valmistuin yopuulle menoon,minkalainen on yopaita kulttuuri nykyaan 70 ,nukutaanko nakusillaan vai seksikkaisiin yopaitoihoin,tai fanelli poksyihin ja toppiin?
Mitas ne mihet pitaa paallaan yolla?Pitaako mitaan?Ties koska on minulta joku kysynyt yöpaidastani. Tietenkin vastaan. No: ensiksikin en ole viluista tyyppiä, joten mahdollisimman kevyttä ylle. Mieluiten lyhythihainen tai hihaton,jossa nauhaolkaimet. Ja materiaali ehdottomasti ohutta puuvillaa. Olen kova pyörimään vuoteessa, joten yöpuku ei saa kiristää mistään. Pyjamia ei missään tapauksessa. Kesäaikaan ylle vaan pussilakana. Talvella lämpöä lisään peitteellä.
Seksikkyydestä itseäänkö varten? No joo, kaunista tietysti oltava. Kun mieheni eli tämä puoli tuli hyvin huomioon otetuksi. Punainen silkkinen, jossa mustaa pitsiä. Silti saatte arvata, mikä hänelle oli mieluisin asu. - uzma-m
Katleija kirjoitti:
Ties koska on minulta joku kysynyt yöpaidastani. Tietenkin vastaan. No: ensiksikin en ole viluista tyyppiä, joten mahdollisimman kevyttä ylle. Mieluiten lyhythihainen tai hihaton,jossa nauhaolkaimet. Ja materiaali ehdottomasti ohutta puuvillaa. Olen kova pyörimään vuoteessa, joten yöpuku ei saa kiristää mistään. Pyjamia ei missään tapauksessa. Kesäaikaan ylle vaan pussilakana. Talvella lämpöä lisään peitteellä.
Seksikkyydestä itseäänkö varten? No joo, kaunista tietysti oltava. Kun mieheni eli tämä puoli tuli hyvin huomioon otetuksi. Punainen silkkinen, jossa mustaa pitsiä. Silti saatte arvata, mikä hänelle oli mieluisin asu.on teilla kun matkustatte tai yovytte muualla kuin kotona,ei silloin voi nakuna liikkua hotellihuoneessa tai muitten huushollissa?
- uzma-m
uzma-m kirjoitti:
on teilla kun matkustatte tai yovytte muualla kuin kotona,ei silloin voi nakuna liikkua hotellihuoneessa tai muitten huushollissa?
peloittelin muut pois palstalta tuon yo asu kyselyn takia,no sen voi poistaa.
Miten on hameen pituuden laita.minkalaisia hameita meidan ikaiset pitavat? - Katleija
uzma-m kirjoitti:
peloittelin muut pois palstalta tuon yo asu kyselyn takia,no sen voi poistaa.
Miten on hameen pituuden laita.minkalaisia hameita meidan ikaiset pitavat?Älä viitti poistaa, mää vastaan tähänki.
Kyllä se on mennyt vähäiseksi tuo hameen käyttö ainakin minulta. No jakkupukuja joskus. Usein jakun seuraksi tulee laitettua housut, niitä kun on moneen menoon, juhlaviakin. Hameen pituuden voi valita kukin itse. MDKx2 tietää tämän hetkiset muotipituudet(kai tuo pitää monikossa ilmaista). Minulle sopii vain kapeat hameet, joissa askeltilaa antava halkio/t josain kohtaa. Käytän keskimittaista pituutta, pitkät hameet tekevät "maatuska" vaikutuksen. Esteettisistä syistä en missään tapauksessa käytä polvet näyttävää pituutta.§;=) - uzma-m
Katleija kirjoitti:
Älä viitti poistaa, mää vastaan tähänki.
Kyllä se on mennyt vähäiseksi tuo hameen käyttö ainakin minulta. No jakkupukuja joskus. Usein jakun seuraksi tulee laitettua housut, niitä kun on moneen menoon, juhlaviakin. Hameen pituuden voi valita kukin itse. MDKx2 tietää tämän hetkiset muotipituudet(kai tuo pitää monikossa ilmaista). Minulle sopii vain kapeat hameet, joissa askeltilaa antava halkio/t josain kohtaa. Käytän keskimittaista pituutta, pitkät hameet tekevät "maatuska" vaikutuksen. Esteettisistä syistä en missään tapauksessa käytä polvet näyttävää pituutta.§;=)hame on viileampi,minulle ei sovi shortsit,taalta sais niin ihania kankaita mutta pitais keksia malli tallaiselle pitkalle rintavalle naiselle.Suomessa vaatteet ovat kauhian kalliita.
- Katleija
uzma-m kirjoitti:
hame on viileampi,minulle ei sovi shortsit,taalta sais niin ihania kankaita mutta pitais keksia malli tallaiselle pitkalle rintavalle naiselle.Suomessa vaatteet ovat kauhian kalliita.
Sama täällä shortsit ei sovi minkäänlaiset, mutta sellaiset piraatti tai Caprihousut käyvät minulle mainiosti. Hankin sellaiset, joissa on lahkeissa hieman väljyyttä. Olivat oikein kivat matkahousut. Luonnonvaaleat ja ohuenpuoleiset pellavasekoitteiset.
- Katleija
uzma-m kirjoitti:
hame on viileampi,minulle ei sovi shortsit,taalta sais niin ihania kankaita mutta pitais keksia malli tallaiselle pitkalle rintavalle naiselle.Suomessa vaatteet ovat kauhian kalliita.
Tuolla ylempänä puhuttiin volangi-hameista. Kun pidät väreistä, olet pitkä ja hoikka niin ompeleppa itsellesi tuollainen volangi-hame. Joku voi antaa ompeluohjeet.
- uzma-m
Katleija kirjoitti:
Tuolla ylempänä puhuttiin volangi-hameista. Kun pidät väreistä, olet pitkä ja hoikka niin ompeleppa itsellesi tuollainen volangi-hame. Joku voi antaa ompeluohjeet.
Volangi hame minkalainen se on?Taalla teetetaan vaatteet ompelija ottaa hameen teosta ehka 4-5 euroa
- Katleija
uzma-m kirjoitti:
Volangi hame minkalainen se on?Taalla teetetaan vaatteet ompelija ottaa hameen teosta ehka 4-5 euroa
Kuvittelisin sen olevan hame, jossa rypytetty liehureunus alaosassa. Voi kai olla suora hame, jossa kellomainen alaosa. Voisi kai se olla hame, joka levenisi alaspäin ja olisi kahdesta tai kolmesta kangaskaistaleesta ommeltu. Ylimmässä ei rypytystä, mutta seuraavissa olisi. Kangas olisi värikäs ja ohut kauniisti laskeutuva.
- ii-li
uzma-m kirjoitti:
on teilla kun matkustatte tai yovytte muualla kuin kotona,ei silloin voi nakuna liikkua hotellihuoneessa tai muitten huushollissa?
Siellä oli useita huoneita, keittiö ja kaksi kylpyhuonetta. Asukkaina miehiä ja naisia. Aamupalalle mentiin yöasussa ja tietysti kylppäriin samoin. (Tunsimme kaikki toisemme.)
Minä olin ainoa, jolla oli varsinainen yöpuku.
Naisilla oli maxi-T-paitoja, miehillä oli löysä T-paita ja löysät bermudakalsarit.
Puolisen vuotta sitten olin Pariisissa tilanteessa, jossa hotellin kaikkien asukkaiden piti keskellä yötä kerääntyä vastaanottoaulaan palovaaran vuoksi. Naisilla näkyi lähes kaikilla olevan puolisääreen ulottuva yöpaita - ihan sellainen perinteinen. Tosin tilanne nyt ei ollut mikään muotinäytös, oli muuta ajateltavaa. - aupA
Katleija kirjoitti:
Kuvittelisin sen olevan hame, jossa rypytetty liehureunus alaosassa. Voi kai olla suora hame, jossa kellomainen alaosa. Voisi kai se olla hame, joka levenisi alaspäin ja olisi kahdesta tai kolmesta kangaskaistaleesta ommeltu. Ylimmässä ei rypytystä, mutta seuraavissa olisi. Kangas olisi värikäs ja ohut kauniisti laskeutuva.
Kutsutaanko viimeksimainittua myös nimellä salsahame ? Minulla musta valuva juhlasellainen 20 vuoden takaa muistona ajalta, kun halusin pyörähdellä.
- fiiuliN
aupA kirjoitti:
Kutsutaanko viimeksimainittua myös nimellä salsahame ? Minulla musta valuva juhlasellainen 20 vuoden takaa muistona ajalta, kun halusin pyörähdellä.
Minäkin tiedän minkälainen on salsahame, olen sellaisia paljon tehnytkin, mutta volanki on minulle ihan vieras nimi.
- Pääsky64
uzma-m kirjoitti:
Olin juuri kylpparissa ja valmistuin yopuulle menoon,minkalainen on yopaita kulttuuri nykyaan 70 ,nukutaanko nakusillaan vai seksikkaisiin yopaitoihoin,tai fanelli poksyihin ja toppiin?
Mitas ne mihet pitaa paallaan yolla?Pitaako mitaan?yöpaidoissa.Itse pidän pitkästä yöpaidasta.
Kaikki lahjaksi saamani yöpaidat ovat pitämättä koska ei tiedetä miten kranttu ole yöpaidan suhteen.
Sen pitää olla pehmyttä ohutta puuvilla kangasta.Mahdollisimman paljon kangasta,ja röyhelöitäkin jos on.Ei saa tulla sähköiseksi ja hiostavaksi.Hengittävä.
Asun jos mahdollista siinä päivälle pitkään teen aamuaskareet.Samalla oloasu.Kesällä maalla on mahtava tunne kulkea ulkona ja pellonlaidoilla vain avojaloin ja siinä yöpaidassa.
Hakea kukat maljakoihin ja vain nauttia luonnosta.Matkalla on tärkeää että yöpaita on mukana ja siihen saa illalla pukea on kuin kotona. - Pääsky64
fiiuliN kirjoitti:
Minäkin tiedän minkälainen on salsahame, olen sellaisia paljon tehnytkin, mutta volanki on minulle ihan vieras nimi.
Sain vasta kaksi paljetti koristeista puseroa niistä tykkään.
Samoin vihreästä raakasilkki hameesta.Laskokset avautuu lantiolta laveiksi.Ja alta näkyy tylliröyhelöt. Samanlainen musta kellohame ja valeanpunainen.
MDK tietäisi sopiiko,ostan mielijohteesta sopii jos tykkää.
Salsahameen tein kun oli kaapissa kangas.
Pidän sitä harkkareissa ja sitten ohutta samttia vihreää ja kuvioita poikkiraitainen arkena.
Nyt pitäisi suunnitella seuraavaan esitykseen joka on Kitka valssi puku.Koko pukuja on hihattomia enempi kun ehtii pitämään. - Katleija
Pääsky64 kirjoitti:
Samoin vihreästä raakasilkki hameesta.Laskokset avautuu lantiolta laveiksi.Ja alta näkyy tylliröyhelöt. Samanlainen musta kellohame ja valeanpunainen.
Pidän sitä harkkareissa ja sitten ohutta samttia vihreää ja kuvioita poikkiraitainen arkena.
Nyt pitäisi suunnitella seuraavaan esitykseen joka on Kitka valssi puku.Koko pukuja on hihattomia enempi kun ehtii pitämään.Kysäsinpä tänään naisten vaatetusliikkeen myyjältä volangi-hameesta, mutta eipä tuokaan tiennyt. Google ehdottaa liehureunusta. Jo viime vuonna puolihameen helmoissa oli ns. trumpettireunus ja liehureuna taas myyjän mielestä oli juhlapuvuissa oleva liehulisäke sellaisessa epäsymmetrisessä helmassa.
- reetta2
Katleija kirjoitti:
Kysäsinpä tänään naisten vaatetusliikkeen myyjältä volangi-hameesta, mutta eipä tuokaan tiennyt. Google ehdottaa liehureunusta. Jo viime vuonna puolihameen helmoissa oli ns. trumpettireunus ja liehureuna taas myyjän mielestä oli juhlapuvuissa oleva liehulisäke sellaisessa epäsymmetrisessä helmassa.
Volangi-hame on monikerroksinen hame. Kuten joku selosti vyötärökerros melko tiukka, seuraavat aina poimuin liittyvät edelliseen osaan. Siis sama kuin salsa hameet tänäpäivänä.
Liehureunuksiahan ne ovat aina edellisen jatkona.
Volangi voi olla murresanakin kotipuolestani. - Katleija
reetta2 kirjoitti:
Volangi-hame on monikerroksinen hame. Kuten joku selosti vyötärökerros melko tiukka, seuraavat aina poimuin liittyvät edelliseen osaan. Siis sama kuin salsa hameet tänäpäivänä.
Liehureunuksiahan ne ovat aina edellisen jatkona.
Volangi voi olla murresanakin kotipuolestani.Siinä oli kaksi myyjää, joiden kanssa tästä keskustelin. Toinen oli yliopistossa opiskeleva, joka sanoi tutkivansa näitä muotiin ja pukeutumiseen liittyviä asioita. Häntä tuo volangi kiinnostikin kovasti ja sanoi ottavansa siitä selvää.
Pääsky64 kirjoitti:
Nyt pitäisi suunnitella seuraavaan esitykseen joka on Kitka valssi puku.Koko pukuja on hihattomia enempi kun ehtii pitämään.Yritän laittaa tähän kuvan tämän päivän "volangihameesta":
http://www.ellos.fi/ListPage/ListPage.aspx?CategoryId=42
Tuo vanhan roosan värinen hame on sellainen...Pääsky64 kirjoitti:
Nyt pitäisi suunnitella seuraavaan esitykseen joka on Kitka valssi puku.Koko pukuja on hihattomia enempi kun ehtii pitämään.Suomessa käytetään näköjään volangihameesta myös salsahame-nimitystä. Itse olen kuvitellut aidon salsahameen olevan sellaisen minihameen, joka keinuu salsan rytmeissä.
- reetta ejk
Katleija kirjoitti:
Siinä oli kaksi myyjää, joiden kanssa tästä keskustelin. Toinen oli yliopistossa opiskeleva, joka sanoi tutkivansa näitä muotiin ja pukeutumiseen liittyviä asioita. Häntä tuo volangi kiinnostikin kovasti ja sanoi ottavansa siitä selvää.
Katleija ja kaikki muut "volangi-hameesta" kiinnostuneet. Mdk-Mdk toi hyvin esille kuvin millainen on volangi hame. Toivottavasti kuvista asia selviää kaikille.
Salsa hame on yleensä lyhykäinen, mutta volangi hameessa ne helmat hulmuavat.
Nykysuomen sivistyssanakirja määrittelee näin: "Volangi vaat. vaatteeseen tai tms somisteeksi poimutettu kaitale, liehureunus." - *Nelly
Pääsky64 kirjoitti:
yöpaidoissa.Itse pidän pitkästä yöpaidasta.
Kaikki lahjaksi saamani yöpaidat ovat pitämättä koska ei tiedetä miten kranttu ole yöpaidan suhteen.
Sen pitää olla pehmyttä ohutta puuvilla kangasta.Mahdollisimman paljon kangasta,ja röyhelöitäkin jos on.Ei saa tulla sähköiseksi ja hiostavaksi.Hengittävä.
Asun jos mahdollista siinä päivälle pitkään teen aamuaskareet.Samalla oloasu.Kesällä maalla on mahtava tunne kulkea ulkona ja pellonlaidoilla vain avojaloin ja siinä yöpaidassa.
Hakea kukat maljakoihin ja vain nauttia luonnosta.Matkalla on tärkeää että yöpaita on mukana ja siihen saa illalla pukea on kuin kotona....
... juoksentelu kuumana aikana aamukasteisessa ruohossa pitkässä yöpaidassa on oma nautinnonlajinsa, vaikka aamu-uinti järvessä onkin jäänyt pois 'muodista'.
... - Pääsky64
MdK-MdK kirjoitti:
Suomessa käytetään näköjään volangihameesta myös salsahame-nimitystä. Itse olen kuvitellut aidon salsahameen olevan sellaisen minihameen, joka keinuu salsan rytmeissä.
yhdistelemällä eri hameita voisi saada uuden salsan tai volangin.Koska saa käyttää erilaisia kankaita kunhan laskeutuvat hyvin.
Korkeakanataiset kengät kyllä kuuluisivat tuollaiseen.
Ja minkäpä on pitäessä paitsi ei omalla kirkonkylällä päivällä.
Muualla liikkuessa.
Kaverini yritti ostaa tosi korkeakantaisia piikkareita talvikengiksi.Sovittessa alkoi suonella vetää jalkaa.Pakko oli ostaa matalammat. - muuan nainen
MdK-MdK kirjoitti:
Yritän laittaa tähän kuvan tämän päivän "volangihameesta":
Tuo vanhan roosan värinen hame on sellainen...Volangi/ volanki tulee sanasta volant, mikä
tarkoittaa liikkuva, liehuva.
Volangi kiinnitetään helmosan päälle ja usein vinottain niin että se ei ole ole tasalla
helmalinjan kanssa.
Tyypillisissä muotihuoneiden keväisissä
volangihameissa näyttää olevan useita eri levyisiä
volangeja päällekkäin, joten helman pituus saattaa
olla edestä erilainen kuin takaa.
Victoriaanisten naisten puvuissa oli runsaasti volangeja, rimpsujen ja laskosten lisäksi
myöskin hihoissa.
Alkuperäisessä merkityksessään volangihame ei tarkoittanut kuvan salsahametta mutta saattaahan
olla, että merkitys on muuttunut kansan suussa. - Katleija
MdK-MdK kirjoitti:
Yritän laittaa tähän kuvan tämän päivän "volangihameesta":
Tuo vanhan roosan värinen hame on sellainen...Näyttää tuo volangi ja salsahame olla muotia tänä keväänä. Sopii siinä tanssia pyörähdellä. Itselle käy vain suora hame, näin on.
muuan nainen kirjoitti:
Volangi/ volanki tulee sanasta volant, mikä
tarkoittaa liikkuva, liehuva.
Volangi kiinnitetään helmosan päälle ja usein vinottain niin että se ei ole ole tasalla
helmalinjan kanssa.
Tyypillisissä muotihuoneiden keväisissä
volangihameissa näyttää olevan useita eri levyisiä
volangeja päällekkäin, joten helman pituus saattaa
olla edestä erilainen kuin takaa.
Victoriaanisten naisten puvuissa oli runsaasti volangeja, rimpsujen ja laskosten lisäksi
myöskin hihoissa.
Alkuperäisessä merkityksessään volangihame ei tarkoittanut kuvan salsahametta mutta saattaahan
olla, että merkitys on muuttunut kansan suussa.Tyypillisiä volankeja näkee hihansuissa (trumpettihihat) ja kaula-aukoissa. Tämän päivän muoti (ainakin täällä meillä) näyttää käyttävän volangihame-nimitystä kaikista hameista, jotka on ommeltu poikkipäin rypytetyistä kaistaleista.
- Katleija
Katselin eilen Stocmannilla välikausitakkeja. Paljon oli vaaleita värejä: beigeä, vaalean sinistä, vihreää ja punaistakin. Olipa mustaakin. Nuo värit eivät miellyttäneet ja ajattelinkin vuosikymmenten jälkeen mennä katsomaan nahkatakkia. Sitä pitäisin kauan, näin ajattelen. Mutta mikä pituus ja pitäiskö takana olla halkio, ettei takamus tee siihen pussia. Pidättekö nahkatakeista? Mitä hyviä tai huonoja puolia siinä olisi?
- Pääsky64
villityksen jälkeen en ole laittanut nahakatakkia.Senvuoksi kun se tuntui aina jostain kiristävän,hiostava,ja raskaanpuoleinen.
Nyt voisi koekilla pientä ja keveää tai pitkäkin oht. Jos on ohut se kevenee. - Katleija
Pääsky64 kirjoitti:
villityksen jälkeen en ole laittanut nahakatakkia.Senvuoksi kun se tuntui aina jostain kiristävän,hiostava,ja raskaanpuoleinen.
Nyt voisi koekilla pientä ja keveää tai pitkäkin oht. Jos on ohut se kevenee.Elvytit muistot. Minulla oli 70-luvulla pitkä nahkatakki. Silloin päätin etten toista osta. Se oli kylmä ja painava. Turkista ostin hyvänlaatuisen nahkapuseron 80-luvulla kuitenkin. Autoillessa se oli kätevä, mutta kirpparille sekin joutui lopulta. Sitä minäkin ajattelin, että jos joku keveä löytyisi.
- Liisi
AGS:n nahkatakeista ?
On tämä ilmanala kinkkinen. Keväällä tulee lämmin niin pian, että nahkatakkikausi typistyy ja syksyllä sataa nahan pilalle. - Katleija
Liisi kirjoitti:
AGS:n nahkatakeista ?
On tämä ilmanala kinkkinen. Keväällä tulee lämmin niin pian, että nahkatakkikausi typistyy ja syksyllä sataa nahan pilalle.Olisin kuitenkin sen verran varovainen, että menen täällä alan liikkeeseen josta saan asiantuntijan palvelua. Jos päädyn ostamaan, niin se riittää loppuiäksi. Onhan sitä sen rinnalla muitakin takkeja ja pusakoita mitä pitää.
Olen AGS-kuvastoista ohittanut nahkatakit vilkaisulla. Katleija kirjoitti:
Elvytit muistot. Minulla oli 70-luvulla pitkä nahkatakki. Silloin päätin etten toista osta. Se oli kylmä ja painava. Turkista ostin hyvänlaatuisen nahkapuseron 80-luvulla kuitenkin. Autoillessa se oli kätevä, mutta kirpparille sekin joutui lopulta. Sitä minäkin ajattelin, että jos joku keveä löytyisi.
hinnasta haluaisi nahkatakkia.
Yhteen aikaan joka toisella oli musta nahkatakki, kun vastaan tulivat, ehkä näkemisestä sain tarpaakseni.
Enpä muutenkaan kuulu joukkoon "muodikkaat" olen oman tieni kulkija,se mikä hyvältä päällä tuntuu.
Tulin kylläkin kiittämään Katleijaa kuvasta, hyvän näköisiä mummoja;))DD- reetta2
Sama ongelma, välikausitakin hankintaa olen harkinnut. Pitäisi olla muodikas, laadukaskin. 3/4 pituus tai puolipitkä, juuri pakaroiden alle ylettyvä ovat ehkä sopivampia, materiaali pehmeää, miellyttävä päällä.
Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen, laatikkomaiset, tönköt takit ovat poissa valikoimistani. - Pääsky64
reetta2 kirjoitti:
Sama ongelma, välikausitakin hankintaa olen harkinnut. Pitäisi olla muodikas, laadukaskin. 3/4 pituus tai puolipitkä, juuri pakaroiden alle ylettyvä ovat ehkä sopivampia, materiaali pehmeää, miellyttävä päällä.
Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen, laatikkomaiset, tönköt takit ovat poissa valikoimistani.jakkuja.Vähän röyhelöakin pinkkiä ja vihreää.
Ovat halpoja nyt.Kevyttää ja naisellista.Vanhan malliset jakut ovat nout.Uudet värit ja mallit.
Pitäisi muuttaa mallia viimekesän vaaleanpuna kukkaselle farkkutakille että saisi uuden siitä.Jotain pois ja jotain lisää.
Tämä neuvonta olisi ollut MDK heiniä muutta sanoinpa sanasen. - Katleija
SkillaN kirjoitti:
hinnasta haluaisi nahkatakkia.
Yhteen aikaan joka toisella oli musta nahkatakki, kun vastaan tulivat, ehkä näkemisestä sain tarpaakseni.
Enpä muutenkaan kuulu joukkoon "muodikkaat" olen oman tieni kulkija,se mikä hyvältä päällä tuntuu.
Tulin kylläkin kiittämään Katleijaa kuvasta, hyvän näköisiä mummoja;))DDNyt vasta huomasin kirjoituksesi. Saas nähdä koskas sinä huomaat tämän. He..hee.
Komeitahan me ollaankin. Ihan oli ylileveä kuva otettava. Leikkasin vähän pois leveydestä, sillä muuten olisi pitänyt lähettää A4 kirjekuoressa.Muorille, Roopelle Avecille terkkuja. Katleija kirjoitti:
Nyt vasta huomasin kirjoituksesi. Saas nähdä koskas sinä huomaat tämän. He..hee.
Komeitahan me ollaankin. Ihan oli ylileveä kuva otettava. Leikkasin vähän pois leveydestä, sillä muuten olisi pitänyt lähettää A4 kirjekuoressa.Muorille, Roopelle Avecille terkkuja.Hyvin kumminkin kaikki siinä olimme, minä kun pelkäsin että kamerasi särkyy.
Ihan salaa tässä kuiskaan, en ole kuvitellut noin vanhan näköinen olevani, se kun on tuo viisitoista kesäisen sielu;)))Katleija kirjoitti:
Nyt vasta huomasin kirjoituksesi. Saas nähdä koskas sinä huomaat tämän. He..hee.
Komeitahan me ollaankin. Ihan oli ylileveä kuva otettava. Leikkasin vähän pois leveydestä, sillä muuten olisi pitänyt lähettää A4 kirjekuoressa.Muorille, Roopelle Avecille terkkuja.Ihan hirrrrveesti kiitoksia kuvasta.
Ihan ollaan "näkösiä";)))
Todella mukava muisto.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172