Vapaa kuvaus

Aloituksia

162

Kommenttia

2982

1. En ole kyllä ollut tuollaisen hierojan käsittelyssä,
    mutta kampaajalla käydessäni saan hiustenpesun yhteydessä n 10 min. päänahkahierontaa.
    Tosi ihanaa, siihen voi vaikka nukahtaa!

Kokeilin kerran samaa päänahkahierontaa veljeni koiraan! Istuin tuolille ja komensin koiran siihen eteeni selinpäin minuun ja käskin istua.
    Koira istui kiltisti ja aloitin sen päänahkan hieromisen, niskasta korvien taakse ja peukaloilla hivelin päälakea kohti. Koiran silmät alkoivat "luppasta"! Koira laskeutui alas kyynäspäittensä varaan ja minä jatkoin hieromista. Kohta schäferi oli pitkällään ja kuorsasi isosti!
  2. Täälläkin on tuo "home staging" tullut kovasti huutoon.
    Huomasin, kun ensimmäisen kerran eräässä TV-ohjelmassa stailattiin myynnissä oleva omakotitalo, että tuotapa olen tietämättäni soveltanut itsekin kun on asunnon myynnistä ollut kysymys.
    90-luvulla asuin parissa omistusasunnossa vuokralaisena, vuoden kummassakin. Omistajat eivät itse olleet onnistuneet asuntojaan myymään ja vuokrasivat ne koska olivat ehtineet jo muuttaa omakotitaloihin. Mutta kas kummaa, minun asuessani niissä, molemmista asunnoista alettiin tehdä tarjouksia ja asunnot myytiin.
    Asuntojen omistajat ihmettelivätkin miksi samat asunnut nyt kiinnostivat niin paljon.

Tärkeintä tietenkin on, kun asunto esitellään, että se on hyvin siivottu. Vessoissa on pytyn kannet kiinni, puhtaat pyyhkeet esillä, kylpyammeista surureunukset pois ;) Kirjahyllyt ovat kuulemma häiritsevimmät eri värisine kirjanselkineen, samoin taulut jos niitä ei ole osannut ryhmitellä oikein, tai niitä on liikaa. Turhat pikkuesineet kannattaa laittaa pois näkyviltä. Vaatehuoneet ja vaatekomerot on oltava järjestyksessä koska asuntojen katsojat haluavat vilkaista niihinkin.
    Esimerkkinä kerron, mikä ei luo ostohaluja, kun itse katselin asuntoa ja välittäjä vei minut erään nuoren naisen asuntoon, missä vuode oli petaamatta, kissat hyppivät pöydällä ja olivat pissanneet lattialle niin että sukat kastuivat, kylpyhuone oli kauheassa siivossa. Sitäpaitsi olivat tapetit räikeät minun makuuni, olkoonkin että voi tapetoida uudelleen mutta vaikutelma on se joka myy tai ei myy.
    Kun poikani myi asuntonsa, menin auttamaan häntä stailauksessa ja hän sai yli 5 kertaa paremman hinnan kuin mitä itse oli kolme vuotta aikaisemmin maksanut samasta asunnosta!