Arvoisat palstalaiset

Yritän tässä viestissä kysyä: Olisiko palstalla sellaisia ansioituneita henkilöitä, joille pitäisi antaa jokin tunnustus ansiokkaasta toiminnasta palstan hyväksi.

Ensimmäisenä tule tietysti mieleen lyyli. Hiukan itseänikin nauratti kun ajattelin annettavaksi ansioituneille naishenkilöille arvonimi li, lyhennys sanasta lyyli, etuliitteeksi nimimerkille. Olisi li SkillaN, li MDK ja li Katleija, noin esimerkkeinä.

Jaa, että mikäkö nauratti? Miespuolisille annettava arvonimi tietysti!

Lyylipohjaisena arvonimeksi tulisi tietysti mli, lyhennys sanasta munalyyli.

Ensimmäinen mli voitaisiin antaa nimimerkille Hannipali, siis mli Hannipali.

mli Hannipali on lyhyen toimintansa aikana osoittanut sellaista asiallisuutta ja ystävällisyyttä, joka voi olla meille kaikille esimerkinä.

lyyli taas, tuo palstalemmikki, on ollut meille kaiken hyvän symboolina.

Arvonimien antamista varten voitaneen perustaa toimikunta.

101

7463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoäiti**

Minä jo mielessäni kaavailin suljettua lippuäänestystä ja kysymys pulpahti esiin:
      mitä tapahtuisi jos äänet jakaantuisivat siten,
      että jokainen saisi ääniä, saisiko jokainen silloin käyttää ansioituneen arvonimeä?

• reetta2

Ajattelitko asian ihan loppuun saakka heittäessäsi moisen idean palstalle ja mitä se tuo tullessaan palstojen ilmapiiriin joka nyt on kohtuullisen hyvä.

Pidän jokaista kirjoittajaa tasa-arvoisena kirjoittajana, jokainen kirjoittaa niilla tiedoilla ja taidoilla jotka hänellä ovat. Palstoilla on tullut esille hyvin monialaista tietämystä, taitoa elämän eri alueilta.

Toivon että laadit selvät kriteeriot joilla kirjoituksia ja kirjoittajaa pitäisi arvioida, ja onko ideallasi tarkoitus eliminoida osa kirjoittajista klaanin ulkopuolelle.

Ilmoita ketkä jäävät sisäpiiriin ja ketkä potkaistaan ulos että me kaikki kirjoittajat olisimme siitä tietoisia.

• En ole ajatellut yrittää luoda mitään sisäpiirejä.

Ehdotus on tietysti mitä suurimmassa määrin leikkimielinen, toteutunut mielijohde.

Viime aikoina on taas palstan henki parantunut ja on ollut mukavampi kirjoittaa.

Jos nyt ajateltaisiin, että joku käyttäytymisellään ja kirjoituksillaan ansioitunut palstalainen "palkittaisiin" tällaisella arvonimellä se olisi myös äärimmäisen velvoittava.

Kysymys ei siis olisi jaosta hyviä ja huonoja viestejä kirjoittaviin muussa mielessä kuin palstahengen, hyvän hengen, osalta.

P.S. Joudun ehkä poistaamaan viestini ja niin on tehtäväkin jos se herättää pahaa närää.

• uzma-m

kirjoittajia,luulin etta on tarkeampaa kannustaa ihmisia kirjoittamaan.Kenelle on annettu valta arvioida kirjoituksia?
        Mina olen aina ollut itsenainen ihminen ja annan piu paut teidan arvioinneillenne,en tunne olevani sen huononpi kuin tekaan vaikka en osaa sivistyssanoja,saksaa enka ruotsia,ja kirjoittaminenkin on virheellista mutta kai sita joku lukee.

• alusta asti

Kirjoitin jo aikoja sitten epäileväni, että täällä kirjoitetaan kahdessa ryhmässä, ansioituneet vakinikit ja muut, joihin paarioina kuuluvat ns. puskasta huutelijat, kuten allekirjoittanut - ainakin nyt.

Sain innokkaita vastauksia, että ei toki ole mitään arvojärjestystä, kaikkien mielipiteet ovat tärkeitä.
        Sitä en epäilekään. Jokainen osallistuu keskusteluun. Mitä useampi siihen mielipiteensä ilmaisee, sitä hauskempi ketju on.

Käy kuitenkin silloin tällöin, että 2-3 vakinikkiä vaihtaa mielipiteitä, eikä joku ulkopuolinen pääse osallistumaan.
        Hauska sellaistakin on seurata, mutta mieleen tulee, että joskus on ehdotettu vakinikeille omat ketjut ja muille omansa, ettei häiriköintiä tai teräviä huomautuksia tulisi.

Kahden kerroksen väkeä?

• uzma-m kirjoitti:

kirjoittajia,luulin etta on tarkeampaa kannustaa ihmisia kirjoittamaan.Kenelle on annettu valta arvioida kirjoituksia?
        Mina olen aina ollut itsenainen ihminen ja annan piu paut teidan arvioinneillenne,en tunne olevani sen huononpi kuin tekaan vaikka en osaa sivistyssanoja,saksaa enka ruotsia,ja kirjoittaminenkin on virheellista mutta kai sita joku lukee.

Aina arvioidaan kirjoitusten sisältöjä, ovatko hyviä vai huonoja. Vielä useammin arvostellaan kirjoittajaa, esimerkiksi tässä viestiketjusssa minua.

pö Ruuneperi

• jos saisin lukeutua noihin "lyylin" saajiin ;)

• Hapannaama

uusi neuvoksen tittelin saajaehdokas vietävänä valitsijaraadin esittelyyn.
        Miltä kuulostaisi Tosikkoneuvos?;)

• Hapannaama
        Hapannaama kirjoitti:

uusi neuvoksen tittelin saajaehdokas vietävänä valitsijaraadin esittelyyn.
        Miltä kuulostaisi Tosikkoneuvos?;)

Tuon ylläolevan piti mennä Hintriikalle.
        Sinulle sopisi paremmin huumorineuvoksen titteli;)

• Turisija

sopiikin Hannipalille kuin nappi silmään. Niinkuin joku jo tuolla totesikin, Hannipali puhuu hiukan kierrellen tietysti tapahtumasta elämässään.

Arvonimistä täytyy yleensä maksaa jotakin. Millaisin kustannuksin rasitamme Hannipalia? Tai riittääkö pelkkä meidän kahvitus Kahvituvalla? Tästä meidän on sovittava, ennen kuin kerromme valinnasta Hannipalille.

MLI on sopiva arvonimi juuri Hannipalille, kai sovimme, että se kirjoitetaan suurin puustaimin? Tämä arvonimi kunnioittaa sopivasti Hannipalin yksityisyyttä.

Nimittäin ei tarvitse Hannipalin eikä meidän muidenkaan kertoa sivistyssanan 'MLI' historiaa (voimme korkeitaan kuiskata sen luotetulle palstalaiselle). Siis MLI on ilmiselvästi lyhenne muinaisroomalaisesta sananlaskusta M{unaton Hannipa}LI. Vai oletko samaa mieltä, Ruuneperi?

;-)

• Olen samaa mieltä kaikkien kanssa, joilla pilkettä silmäkulmassa ja toimivat "pilkkeiden" lisäämiseksi.

Palsta tietysti kustantaa nimetylle hänelle myönnetyn arvonimen.

Oliko muuten Palstaneuvos tai peräti Palstojen neuvos ollut vielä parempi?

• merimona1
        Ruuneperi kirjoitti:

Olen samaa mieltä kaikkien kanssa, joilla pilkettä silmäkulmassa ja toimivat "pilkkeiden" lisäämiseksi.

Palsta tietysti kustantaa nimetylle hänelle myönnetyn arvonimen.

Oliko muuten Palstaneuvos tai peräti Palstojen neuvos ollut vielä parempi?

silmäkulmassa;)))))
        Sinä sitten et koskaan petä tuossa piiloprovosoinnissasi;)

Muuten Suomihan on mitä kummallisimmpien titteleiden ja arvonimien maa.
        Missään muualla ei taida olla esm. neuvos - titteliä. Meidän maasstamme löytyy valtio, kunnallis, teatteri, vuori ja jopa kamarineuvoksen titteleitä.

Mitäpä tykkäisit jos sinulle myöntäisimme vaikka provosointineuvoksen arvon, verraton Ruuneperimme;)))

• Hintriika
        merimona1 kirjoitti:

silmäkulmassa;)))))
        Sinä sitten et koskaan petä tuossa piiloprovosoinnissasi;)

Muuten Suomihan on mitä kummallisimmpien titteleiden ja arvonimien maa.
        Missään muualla ei taida olla esm. neuvos - titteliä. Meidän maasstamme löytyy valtio, kunnallis, teatteri, vuori ja jopa kamarineuvoksen titteleitä.

Mitäpä tykkäisit jos sinulle myöntäisimme vaikka provosointineuvoksen arvon, verraton Ruuneperimme;)))

Miksei nykyisiltä vakiokirjoittajilta löytyisikin tarpeeksi pilkettä silmäkulmaan, mutta tämä palsta ei ole mikään suljettu yhteisö. Kai me haluamme, että tänne löytää tiensä yhä useampi seniori-ikäinen? Minä ainakin toivon niin.

Monelle on suuri kynnys sen ensimmäisen viestin aikaansaaminen. Pääseminen porukkaan ei ole itsestäänselvyys aralle kirjoittajalle. Jos täällä tehdään karsinoita, on mukaantulo entistä vaikeampaa.

• celine3
        Hintriika kirjoitti:

Miksei nykyisiltä vakiokirjoittajilta löytyisikin tarpeeksi pilkettä silmäkulmaan, mutta tämä palsta ei ole mikään suljettu yhteisö. Kai me haluamme, että tänne löytää tiensä yhä useampi seniori-ikäinen? Minä ainakin toivon niin.

Monelle on suuri kynnys sen ensimmäisen viestin aikaansaaminen. Pääseminen porukkaan ei ole itsestäänselvyys aralle kirjoittajalle. Jos täällä tehdään karsinoita, on mukaantulo entistä vaikeampaa.

Olen vasta vähän aikaa kirjoitellut palstalle ja nyt kyllä tuntui kuin kynnys olisi äkkiä kasvanutkin niin korkeaksi, että kompastuin ja taidan lopettaa koko palstojen seuraamisen:(
        Tänne kirjoittamisen kynnys on alusta astikin ollut minulle vuoren korkuinen.
        Vaikka toisaalta - jos minua olisi esitetty "palstalyyliksi", niin en olisi saattanut protestoida koko arvonimihanketta vastaan. Keljuttaa lähinnä tuo Runeperin kolmen "esimerkki" - maininta. Niinkuin nyt Joku Skillan tai MDK - MDK, tai lyylikään olisivat
        parempia kuin me muut. Miten sinä sen koet?

• Ani_liini*
        Hintriika kirjoitti:

Jokaisella on omat asiat ja kirjoitukset lähinnä sydäntä.
        Näillä kymmenillä haluaisi tasa-arvon toteutuvan edes täällä palstoilla.
        En ole kateellinen sisäpiirille, käyn suhteellisen harvoin palstoilla ja useimmiten lukemassa.

Terveisiä etelän lämmöstä, tulin torstaina taas Suomen pakkasiin.

• celine3 kirjoitti:

Olen vasta vähän aikaa kirjoitellut palstalle ja nyt kyllä tuntui kuin kynnys olisi äkkiä kasvanutkin niin korkeaksi, että kompastuin ja taidan lopettaa koko palstojen seuraamisen:(
        Tänne kirjoittamisen kynnys on alusta astikin ollut minulle vuoren korkuinen.
        Vaikka toisaalta - jos minua olisi esitetty "palstalyyliksi", niin en olisi saattanut protestoida koko arvonimihanketta vastaan. Keljuttaa lähinnä tuo Runeperin kolmen "esimerkki" - maininta. Niinkuin nyt Joku Skillan tai MDK - MDK, tai lyylikään olisivat
        parempia kuin me muut. Miten sinä sen koet?

Nuo mainitut nimimerkit otin vaan esimerkkinä miltä nikit näyttäisivät arvonimineen.Varmaan huomaat itsekin jotkut kirjoittajat muita mukavampina tai hankalampina. Ei täällä ole kukaan panemassa muita arvojärjestykseen he vain ovat erialaisia.

kaikki nimimerkit ovat tervetulleita kirjoittamaan elleivät he vieteillään tee itseään vähemmän kelvollisiksi.

• Unto
        Ani_liini* kirjoitti:

Jokaisella on omat asiat ja kirjoitukset lähinnä sydäntä.
        Näillä kymmenillä haluaisi tasa-arvon toteutuvan edes täällä palstoilla.
        En ole kateellinen sisäpiirille, käyn suhteellisen harvoin palstoilla ja useimmiten lukemassa.

Terveisiä etelän lämmöstä, tulin torstaina taas Suomen pakkasiin.

helposti, mutta kyllä tuo aloitus oli sitä luokkaa, että ei täällä paljon keskinkertainen tyyppi viihdy.

• celine3
        Ruuneperi kirjoitti:

Nuo mainitut nimimerkit otin vaan esimerkkinä miltä nikit näyttäisivät arvonimineen.Varmaan huomaat itsekin jotkut kirjoittajat muita mukavampina tai hankalampina. Ei täällä ole kukaan panemassa muita arvojärjestykseen he vain ovat erialaisia.

kaikki nimimerkit ovat tervetulleita kirjoittamaan elleivät he vieteillään tee itseään vähemmän kelvollisiksi.

että otit vain hakuammunnalla nuo kolme nikkiä esimerkiksi, mutta ehkä ei pitäisi mainita ketään nimeltä.
        Vaikka vieläkin mietin, että olisikohan minuun kolahtanut, jos oma nikkini olisi ollut esimerkkinä.
        Taisit kyllä mainita yhdeksi arvonimen ansaitsemiskriteeriksi pitkään palstoilla kirjoitelleen.Itsehän olen ollut vasta vähän aikaa ja senkin ajan tuolla 60 - palstalla.
        Kiva kirjoitusvirhe sinulla tuossa lopussa :"elleivät he vieteillään tee itseään vähemmän kelvollisiksi";) Vai oliko se virhe?

• Piippolan vaari
        Unto kirjoitti:

helposti, mutta kyllä tuo aloitus oli sitä luokkaa, että ei täällä paljon keskinkertainen tyyppi viihdy.

Tyhjänpäiväinen avaus. Jotkut viestit saataisivat antaa aiheen vastailuun. Olkoon nekin, typerään avaukseen ei ole syytä lähteä.

• Muuten
        Hintriika kirjoitti:

Itse olet seniori-ikäinen? Täyttelehhän ensin 50.
        Täällähän olet enempi häirikkö ja tunget itseäsi joka paikkaan. Et nähtävästi tule toimeen omassa ikäluokassasi. DDDDDDD

• tieltäsi eksyvä
        Ruuneperi kirjoitti:

Mahdatko huomioida 'asiallisissa viesteissä' kaikkien keskusteluryhmien korrektisuuden, omiasi unohtamatta?

• Pikku-myy1
        Ruuneperi kirjoitti:

Voisitko kuvitella,että olisit noin lonkalta heittänyt fiiulin,hinriikan,anun,oinasmummellin,tai jonkun muun jota et itse suosi.Asridhan tänne esitti sisäpiiri aloituksen suosituimmasta,mutta mönkään meni sekin,onko niin että et seuraa ja lue viestejä,vai oletko niin hyvin ylhäällä toisia että sinulle kelpaa vain mainitsemasi.
        Sanon minäkin että he ovat hyviä,mutta en halua luokitella.Esimerkiksi sinäkin olet hyvä omalla alallasi.

• Hintriika
        Muuten kirjoitti:

Täällähän olet enempi häirikkö ja tunget itseäsi joka paikkaan. Et nähtävästi tule toimeen omassa ikäluokassasi. DDDDDDD

Jos, hra/rva Muuten, tarkoitit minua, niin olen suorastaan imarreltu. Ei minua enää aikoihin ole kukaan toinen luullut ikäistäni nuoremmaksi... jotta kiitos!

• kyllä
        Ruuneperi kirjoitti:

olet tehnyt "vieteilläsi" itsesi vähemmän kelvolliseksi

• ukko
        Muuten kirjoitti:

etteivät juoruisi hänestä laivalla

• teko ystävyyttäkö
        ukko kirjoitti:

etteivät juoruisi hänestä laivalla

Ja ettei kaikista ruumiin vammoista kerrottaisi meilaillen,onko joku paikka rempallaan tai muuten pullistumia.Juorut taas lentää,hih,hih,hiiii

• ehdotuksia
        kyllä kirjoitti:

Pöheli ehdotus ja jotkut lyövät käsiänsä yhteen huutaen, tämä on ruuneperin hyvää huumoria.
        Tosiasiassa länsirannikon huumori on niin erikoislaatuista sitä ei edes voihyvällä halullakaan ymmärtää.
        Eiköhän naiteta Ruuneperi jollekin vanhalle piialle, joka antaa lempeä, lämpöä ja rakkautta.
        Eiköhän se siitä.

• Pääsky64
        ehdotuksia kirjoitti:

Pöheli ehdotus ja jotkut lyövät käsiänsä yhteen huutaen, tämä on ruuneperin hyvää huumoria.
        Tosiasiassa länsirannikon huumori on niin erikoislaatuista sitä ei edes voihyvällä halullakaan ymmärtää.
        Eiköhän naiteta Ruuneperi jollekin vanhalle piialle, joka antaa lempeä, lämpöä ja rakkautta.
        Eiköhän se siitä.

kirjoituksilla itsekkin naisen saavan ja lämpöä jonka vähäisemmätkin kirjoittajat voisivat aistia.

• ehdotuksia kirjoitti:

Eiköhän se siitä.

Kyllä minä vakavassa mielessä, niinkuin aina , ehdotukseni tein.

Nyt sain jo itsekin arvonimen, PÖHELI. Tuo lienee jonkun muun paikkaseudun sivistyssana, joka pitäisi suomentaa.

Hyvä jatkoa!

Pöheli Ruuneperi

• reetta2
        Ruuneperi kirjoitti:

Nyt sain jo itsekin arvonimen, PÖHELI. Tuo lienee jonkun muun paikkaseudun sivistyssana, joka pitäisi suomentaa.

Hyvä jatkoa!

Pöheli Ruuneperi

Hieraisin silmäni auki ajoissa koska on töihin lähtö edessä. Lueskelin viestejä ketjusta ja huomasin onpa luuta lakaissut osan viesteistä pois.
        Tuli eteeni myös "Pöheli"-kirjoitus, ei siinä suurennuslasillakaan katsoen viitattu kehenkään henkilöön ainoastaan kirjoitukseen.

Miten olisi jokunen vuosi sitten, Odysseuksen ja Penelopen varsin hauska viesteily 65 palstalla. Siinä oli jujua ihan tarpeeksi ja päivän piristykseksi. Uskoisin Ruuneperinkin sen muistavan.
        Olen nyt tosikko-tuulella, pitää latautua 3tuntia kestävään tilaisuuteen. Espresso kahvia tässä samalla siemailen ajatuksen juoksun kirkastamiseksi. Hyvää ystävänpäivää kaikille kirjoittajille.

• on lainannut
        kyllä kirjoitti:

vain, R---peri, sun ommoo virkettäs. Ei muuta.

• Pääsky64
        Ruuneperi kirjoitti:

Hyvä jatkoa!

Pöheli Ruuneperi

sanastoon ei kuulu pöheli,enkä ole sitä kirjoittanutkaan.
        Ajattalin vain mahdollisimman vaatimattoman paikkaan sanoa sanaseni.
        Minua ei haittaa vaikka mihin järjestykseen laittaisitte kirjoittajat.Se ei vaikuta minuun tippaakaan.

Itseäni ei tarvitse ylistämällä alistaa.

Enemmänkin kirjoitusten sisältö merkitsee.Olen vasta muutaman kuukauden ottanut vakavammin tämän kirjoittelun.
        Jos tutut merkit puuttuvat sivuilta olisi kun menisi vieraalle asemalle ja katselisi vieraita ihmisiä.Vaikka ei itse kirjoittaisi on hyvä lukea tuttuja merkkejä.

• Säälittää
        Hintriika kirjoitti:

Jos, hra/rva Muuten, tarkoitit minua, niin olen suorastaan imarreltu. Ei minua enää aikoihin ole kukaan toinen luullut ikäistäni nuoremmaksi... jotta kiitos!

Oletpa erikoinen tapaus. Yleensä ihmiset haluavat nähdä itsensä nuorina. Sinä taas vanhana ??? Kyllä kerkiät vielä tähänkin porukkaan kunhan ajallisestikkin vanhenet. Tänne mummolaan et vielä oikein istu näsä viisauksinesi. Katsele oman ikäistesi seuraa.
        Eihän kukaan edes vaivaudu vastailemaan avauksiisi. Itse saat muilla nikeilläsi niihin vastailla.
        Tähän voit vastata vaikka Merimonana.

• Tulkki
        Ruuneperi kirjoitti:

Hyvä jatkoa!

Pöheli Ruuneperi

Meidä puolessa sana PÖHELI tarkoittaa "KAHELI "

• saara.dma
        Säälittää kirjoitti:

Oletpa erikoinen tapaus. Yleensä ihmiset haluavat nähdä itsensä nuorina. Sinä taas vanhana ??? Kyllä kerkiät vielä tähänkin porukkaan kunhan ajallisestikkin vanhenet. Tänne mummolaan et vielä oikein istu näsä viisauksinesi. Katsele oman ikäistesi seuraa.
        Eihän kukaan edes vaivaudu vastailemaan avauksiisi. Itse saat muilla nikeilläsi niihin vastailla.

Sain kirjoituksestasi sen käsityksen, että Hintriika on mielestäsi sisäisesti nuori, ja se on paras kohteliaisuus, minkä tämänikäinen "mummo" voi saada.

Ulkokuori voi rapistua ja rapistuukin, mutta niin kauan kuin mieli ja ajatukset ovat nuoria ja virkeitä, meidän kelpaa!

Emme siis tarvitse sääliäsi!

• Hintriika
        Säälittää kirjoitti:

Lienet se "Muuten Hyvä Hapannaama Säälittää" ja mitähän muita etunimikokoelmaasi mahtuukaan... Saat minut aina makeasti nauramaan, vaikka toisaalta harhaisuutesi on vakava oire jostakin. Säälittää minuakin.

• merimona1
        Säälittää kirjoitti:

säälittävä "Säälijä!"
        Näytät vainoharhaisuudessasi luulevan, että Hintriikka ja minä olemme sama henkilö.

Puhu minulle, jos on asiaa ja jos kuvittelet minua niin nuoreksi, etten ole oikeutettu kirjoittamaan tälle palstalle! Olen ilmoittanut ikäni täällä monta kertaa, enkä kirjoituksissanikaan usko vaikuttavani alaikäiseltä näsäviisastijalta, kuten ei Hintriikkakaan.

Tämä vain siksi, että kävisit kaunaisuudessasi sen kimppuun kuka tuntuu sinua erikoisesti närästävän - minun, etkä ilkeilisi väärälle henkilölle.

• saara.dma

Jos tarkoitat, että Ruuneperi viljelee "kuivaa huumoria", niin sehän sitä parasta huumoria on, vaikka kaikkiinhan se ei pure.

• sitten
        saara.dma kirjoitti:

Sain kirjoituksestasi sen käsityksen, että Hintriika on mielestäsi sisäisesti nuori, ja se on paras kohteliaisuus, minkä tämänikäinen "mummo" voi saada.

Ulkokuori voi rapistua ja rapistuukin, mutta niin kauan kuin mieli ja ajatukset ovat nuoria ja virkeitä, meidän kelpaa!

Emme siis tarvitse sääliäsi!

Henriika närkästyi Nummo nimityksestä. Koska hän ei ole mummo. Eikä mummo ikäinen.
        Miten on sitten kirjoittajan kanssa ? Luetun ymmärtäminen näyttää tuottavan ylivoimaisia vaikeuksia.
        Jäikö kiertokoulu kesken ?

• onkin
        Hintriika kirjoitti:

Lienet se "Muuten Hyvä Hapannaama Säälittää" ja mitähän muita etunimikokoelmaasi mahtuukaan... Saat minut aina makeasti nauramaan, vaikka toisaalta harhaisuutesi on vakava oire jostakin. Säälittää minuakin.

Halpaa !

• ellu
        merimona1 kirjoitti:

säälittävä "Säälijä!"
        Näytät vainoharhaisuudessasi luulevan, että Hintriikka ja minä olemme sama henkilö.

Puhu minulle, jos on asiaa ja jos kuvittelet minua niin nuoreksi, etten ole oikeutettu kirjoittamaan tälle palstalle! Olen ilmoittanut ikäni täällä monta kertaa, enkä kirjoituksissanikaan usko vaikuttavani alaikäiseltä näsäviisastijalta, kuten ei Hintriikkakaan.

Tämä vain siksi, että kävisit kaunaisuudessasi sen kimppuun kuka tuntuu sinua erikoisesti närästävän - minun, etkä ilkeilisi väärälle henkilölle.

Kun mieli alkaa jakaa. Kuka minä olen ?

• saara.dma
        sitten kirjoitti:

Henriika närkästyi Nummo nimityksestä. Koska hän ei ole mummo. Eikä mummo ikäinen.
        Miten on sitten kirjoittajan kanssa ? Luetun ymmärtäminen näyttää tuottavan ylivoimaisia vaikeuksia.
        Jäikö kiertokoulu kesken ?

... ymmärtäminen tuottaa tosiaan ylivoimaisia vaikeuksia.

En minä ole ollenkaan närkästynyt Nummo-nimityksestä.

Mikähän on viestisi tarkoitus, ole hyvä ja selitä tarkemmin.

• Jooseppi
        ellu kirjoitti:

Kun mieli alkaa jakaa. Kuka minä olen ?

kuka sinä olet.
        Oletkohan Reetta?
        Tämä vain aivan lonkalta kun kyselet muilta, kuka olet.

• 8/8
        saara.dma kirjoitti:

... ymmärtäminen tuottaa tosiaan ylivoimaisia vaikeuksia.

En minä ole ollenkaan närkästynyt Nummo-nimityksestä.

Mikähän on viestisi tarkoitus, ole hyvä ja selitä tarkemmin.

Tuossa on ilmeinen kirjoitus virhe. Nummo on varmasti "Mummo"
        Onkoon se Saara.dma myöskin Hintriika ?
        Tuomoista kasinaamaista peliäkö? Hyi sinua Saara.

• muistelia
        Jooseppi kirjoitti:

kuka sinä olet.
        Oletkohan Reetta?
        Tämä vain aivan lonkalta kun kyselet muilta, kuka olet.

Tuossa on varmaankin kysymyksessä ellumari joka vietti nuoruutensa mieleisairaalan suljetulla.
        Näin arvelen,Näyttäs taas olevan minuus haussa.Eipä olekkaan täällä vähään aikaan näkynyt.

• Dementikko####
        8/8 kirjoitti:

Eiks se ollutkin mermona1 joka mummo nimitystä ei tykännyt, työelämässäkin kun vielä on,mikä lie dementiakodin valvoja,ettei dementikot pääse karkuun,vai oliko ite dementikko siellä hoidossa, en muista kun tuo dementia niin vaivaa.
        voisko saada apua merimonolta

• Jooseppi
        muistelia kirjoitti:

Tuossa on varmaankin kysymyksessä ellumari joka vietti nuoruutensa mieleisairaalan suljetulla.
        Näin arvelen,Näyttäs taas olevan minuus haussa.Eipä olekkaan täällä vähään aikaan näkynyt.

En ole aikaisemmin kuullutkaan, että joku olisi viettänyt koko nuoruutensa mielisairalan suljetulla osastolla.
        Itsekö hän sinulle kertoi?
        Minä en ole kyseiseen naisihmiseen törmännytkään.
        On sitä minuuttaan etsimässä varmaan :)

• Toinen hömerö
        Dementikko#### kirjoitti:

Eiks se ollutkin mermona1 joka mummo nimitystä ei tykännyt, työelämässäkin kun vielä on,mikä lie dementiakodin valvoja,ettei dementikot pääse karkuun,vai oliko ite dementikko siellä hoidossa, en muista kun tuo dementia niin vaivaa.

Kysy sitten uudestaan illemmalla, kun tulee sieltä dementiakodista - jos muistaa tulla !:)

• saara.dma
        8/8 kirjoitti:

Ai, tarkoituksesi oli siis kysyä, olenko minä Hintriika. No, en ole.

• Ymmärrän
        Dementikko#### kirjoitti:

Nehän saattavat olla yksi ja sama. Tämä ellumarikin ja Meriomonda. Sehän kirjoitteli yökkönä ollessaan aina vaipanvaihdon aikan tänne herjoja. Milloin oli Jooseppi milloin Reetta, milloin mitäkin. Syyt saivat aivan viattomat kuten Reetta.

• hyvä juttu
        saara.dma kirjoitti:

Ai, tarkoituksesi oli siis kysyä, olenko minä Hintriika. No, en ole.

Vastasit kuitenkin Hintriikalle osoitettuun viestiin ?
        Tuliko väärinkäsitys ?

• Jooseppi vanhempi
        Ymmärrän kirjoitti:

Nehän saattavat olla yksi ja sama. Tämä ellumarikin ja Meriomonda. Sehän kirjoitteli yökkönä ollessaan aina vaipanvaihdon aikan tänne herjoja. Milloin oli Jooseppi milloin Reetta, milloin mitäkin. Syyt saivat aivan viattomat kuten Reetta.

Kerro vielä mitä olet saanut selville!
        Vaipanvaihdon aikana kirjoitteli - aika näppärä tyyppi kuitenkin - toisella kädellä vaihtaa vaippaa ja toisella kirjoittelee.

• saara.dma
        Toinen hömerö kirjoitti:

Kysy sitten uudestaan illemmalla, kun tulee sieltä dementiakodista - jos muistaa tulla !:)

Dementikolle ja toiselle höperölle vaan tiedoksi, etteivät tuollaiset jutut dementiasta ja dementikoista yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa huulenheittona.

Kuten tiedätte, dementia on aivoja rappeuttava oireyhtymä ja siihen emme kenenkään soisi sairastuvan. Ihan oikeesti!

• saara.dma
        hyvä juttu kirjoitti:

Vastasit kuitenkin Hintriikalle osoitettuun viestiin ?
        Tuliko väärinkäsitys ?

... tietoisesti Hintriikalle tulleeseen vistiin, koska halusin antaa hänelle taustatukea. Että näin.

• Muuten
        Jooseppi vanhempi kirjoitti:

Kerro vielä mitä olet saanut selville!
        Vaipanvaihdon aikana kirjoitteli - aika näppärä tyyppi kuitenkin - toisella kädellä vaihtaa vaippaa ja toisella kirjoittelee.

Oletko lomalla vai pääsitkö avohoitoon ?

• onneksi-kerroit
        saara.dma kirjoitti:

... tietoisesti Hintriikalle tulleeseen vistiin, koska halusin antaa hänelle taustatukea. Että näin.

Vastasi Merimondan todellisen moninikin puolesta,joka on täällä nolannut ja solvannut tarpeeksi monta, heikkohipiäistä kirjoittajaa.

Katso kuitenkin mitä luetaan. Jyyri nyt tätä. Näyttääpä kiinnostavan tuhansia..... Lukijat löytyvät työpaikoiltaan kirjoittajat täältä.
        Terveisä vaan teille kaikille ja hyvää talven jatkoa. Muistakaa ulkoilla.He ovat maksavia asikkaita, me ilmaiseksi hyödyntäjiä.

• merimona1
        saara.dma kirjoitti:

Dementikolle ja toiselle höperölle vaan tiedoksi, etteivät tuollaiset jutut dementiasta ja dementikoista yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa huulenheittona.

Kuten tiedätte, dementia on aivoja rappeuttava oireyhtymä ja siihen emme kenenkään soisi sairastuvan. Ihan oikeesti!

sairauden ahdistavuuden sellainen, jonka lähiomainen on sairastanut alzeimerin taudista johtuvaa dementiaa.
        Minun yli yhdeksänkymmentä - vuotias isäni oli elämänsä viimeiset vuodet niin muistamaton, että ei lopulta tuntenut meitä aivan lähimpiä omaisiaankaan. Ihminen, joka oli ollut nuoruutensa ja terveytensä päivinä henkisesti erittäin vireä. Mielestäni mitään sairautta ei sopisi pilkata, eikä käyttää vitsailun aiheena.
        Sitä paitsi, sairaus ei edes välttämättä ole vain hyvin iäkkäiden ihmisten osana, vaan jo keski-iällä moni on sairastunut.
        Osoittaa arvostelukyvyn puutetta ja erittäin huonoa makua suhtautua noiden "höperehtivä" - nikkien tavoin asiaan, mikä tuottaa erittäin paljon tuskaa potilaille, sekä heidän omaisilleen.
        Sama on asiassa, mikä jollekin tuntuu olevan joillekin pilkan ja irvimisen aihe: vanhusten, sekä nuorempienkin vaipan käyttötarve.
        Missä sheriffi on nyt?

• Muistelija
        merimona1 kirjoitti:

sairauden ahdistavuuden sellainen, jonka lähiomainen on sairastanut alzeimerin taudista johtuvaa dementiaa.
        Minun yli yhdeksänkymmentä - vuotias isäni oli elämänsä viimeiset vuodet niin muistamaton, että ei lopulta tuntenut meitä aivan lähimpiä omaisiaankaan. Ihminen, joka oli ollut nuoruutensa ja terveytensä päivinä henkisesti erittäin vireä. Mielestäni mitään sairautta ei sopisi pilkata, eikä käyttää vitsailun aiheena.
        Sitä paitsi, sairaus ei edes välttämättä ole vain hyvin iäkkäiden ihmisten osana, vaan jo keski-iällä moni on sairastunut.
        Osoittaa arvostelukyvyn puutetta ja erittäin huonoa makua suhtautua noiden "höperehtivä" - nikkien tavoin asiaan, mikä tuottaa erittäin paljon tuskaa potilaille, sekä heidän omaisilleen.
        Sama on asiassa, mikä jollekin tuntuu olevan joillekin pilkan ja irvimisen aihe: vanhusten, sekä nuorempienkin vaipan käyttötarve.
        Missä sheriffi on nyt?

Oksettaa etten paremmin sano sinun kaksinaamaisuus. Häpeä !
        Kirjoittelet täällä vanhusten parissa ja solvaat puskasta palstalaisia.
        Ryhdyt vielä minunkin kanssa sanailemaan. Nyt onkin saitten kakat pöksyissä ja huutelet seriffiä apuun.
        Mokomakin ketkula.

• merimona1
        Muistelija kirjoitti:

Oksettaa etten paremmin sano sinun kaksinaamaisuus. Häpeä !
        Kirjoittelet täällä vanhusten parissa ja solvaat puskasta palstalaisia.
        Ryhdyt vielä minunkin kanssa sanailemaan. Nyt onkin saitten kakat pöksyissä ja huutelet seriffiä apuun.
        Mokomakin ketkula.

Päinvastoin, olen liiankin suorasukainen ja sanon, niinkuin ajattelen.
        Pitäisi osata ollakin enemmän januskasvoinen, mutta vastaan omalla nikilläni parhaan kykyni mukaan, toivoisin muidenkin tekevän niin!

• säälijä
        saara.dma kirjoitti:

Älä kiltti Saara enää heitä vettä kiukaalle. Joillekkin on jo tullut plöröt pöksyihin.
        Ei näistä kirjoituksista kannata pulttia ottaa. Muuten oikein söötti olit Galeriassa ja topakan oloinen.

• Mitenkä
        merimona1 kirjoitti:

Päinvastoin, olen liiankin suorasukainen ja sanon, niinkuin ajattelen.
        Pitäisi osata ollakin enemmän januskasvoinen, mutta vastaan omalla nikilläni parhaan kykyni mukaan, toivoisin muidenkin tekevän niin!

Käytähän Jopea välillä pissalla ja muista lääkkeet käyt taas ylikierroksilla.

• mirjamarja
        muistelia kirjoitti:

Oletteko hauskoja, vai mitä nämä heitot ovat?
        Vitsikkäitä?
        Ilkeyksiä?

Me uudet olemme ulalla.

• asia
        merimona1 kirjoitti:

Missä sheriffi on nyt?

Mikä tekopyhä sinä olet,sinähän se aloitit siitä karanneesta isosiskosta kun sanoit että hae pois täältä dementiakodista.Kaarina niminen oli huomannut siskonsa viestin täällä.Mutta se sinun viestisi on onneksi pois pyyhitty.Heitä pois tuo kaksinaamaisuus.

• Myös uusi
        mirjamarja kirjoitti:

Oletteko hauskoja, vai mitä nämä heitot ovat?
        Vitsikkäitä?
        Ilkeyksiä?

Me uudet olemme ulalla.

Näyttää olevan siihen tyyliin varman päälle taikina sotkettu, että nimimerkki ruuneperi olisi lyyli ja merimona 1 olisi ruuneperi. Pois näiden joukosta äkkiä vastaantuleviakin varoen.

• Hintriika
        onneksi-kerroit kirjoitti:

Vastasi Merimondan todellisen moninikin puolesta,joka on täällä nolannut ja solvannut tarpeeksi monta, heikkohipiäistä kirjoittajaa.

Katso kuitenkin mitä luetaan. Jyyri nyt tätä. Näyttääpä kiinnostavan tuhansia..... Lukijat löytyvät työpaikoiltaan kirjoittajat täältä.
        Terveisä vaan teille kaikille ja hyvää talven jatkoa. Muistakaa ulkoilla.He ovat maksavia asikkaita, me ilmaiseksi hyödyntäjiä.

Ihmettelen kuin Ö aapisen reunassa tuota sanojen sinkoilua. Täällä pohjanperukoilta päin katsottuna se vaikuttaa vähän kuin revontulten leiskunnalta...

• merimona1
        asia kirjoitti:

Mikä tekopyhä sinä olet,sinähän se aloitit siitä karanneesta isosiskosta kun sanoit että hae pois täältä dementiakodista.Kaarina niminen oli huomannut siskonsa viestin täällä.Mutta se sinun viestisi on onneksi pois pyyhitty.Heitä pois tuo kaksinaamaisuus.

paikasta, missä vietti viimeiset elinvuotensa.
        Häntä haettiin kissojen ja koirien kanssa ja löydettiin milloin mistäkin.
        Kun sanoin Kaarinalle, että hae pois, niin tarkoitin kyllä lähinnä sitä, että Anu - nikkiä käyttävä ei ollut se Anu, jonka olimme oppineet tuntemaan, vaan jäljitelmä. Ykkösen numero nikkinsä perässä vasta havahdutti huomaamaan, että kyseessä on "väärä Anu."
        Hälyytyskellot soivat jo vähän aikaisemminkin, sillä Kaarinan sisko, Anu, oli jotenkin hyökkäävä, eli eriläinen kuin se aito, ensimmäinen, jonka olimme oppineet tuntemaan.
        Juuri tuollaisten tapausten takia minä, niinkuin monet muutkin toivovat palstalle rekisteröitymispakkoa.

• saara.dma
        Hintriika kirjoitti:

Ihmettelen kuin Ö aapisen reunassa tuota sanojen sinkoilua. Täällä pohjanperukoilta päin katsottuna se vaikuttaa vähän kuin revontulten leiskunnalta...

Tämä on nyt vaan ollut sellaista suunpieksentää, jota on joskus (harvoin) kiva harrastaa.

En ole koskaan ollut talvella Lapissa ja se vaikuttaa hyvin eksoottiselta, kaamos on jo varmaan loppunut.

• Liisi
        saara.dma kirjoitti:

Tämä on nyt vaan ollut sellaista suunpieksentää, jota on joskus (harvoin) kiva harrastaa.

En ole koskaan ollut talvella Lapissa ja se vaikuttaa hyvin eksoottiselta, kaamos on jo varmaan loppunut.

revontulet nimittäin, ei uskoisikaan, kun taannoin Kuusamon revontulia TV:ssä näyttivät. Loimusiko Hintriika sinun silmiisi revontulet vai oliko taivas pimeä ?
        Kaksi kolme vuotta sitten katselin revontulisivuja netistä, mutta samat kuvat "aurora borealis" lopulta alkoivat kyllästyttää. Ehkä kuvat on jo uusittu ?

• Markeliina
        merimona1 kirjoitti:

säälittävä "Säälijä!"

ei juuri kannata tuhlata "ruutia".
        Taitaa olla tuo vanha vainooja, tuo kavala kauhea, liikkeellä, joten älä Merimona turhaan hikeenny. Ei ole tuollaisen huulenheitot vastauksen arvoisia.

Tämä ketju poistuu varmaan heti, kun Billman astuu areenalle.

• kuluneetko
        Markeliina kirjoitti:

ei juuri kannata tuhlata "ruutia".
        Taitaa olla tuo vanha vainooja, tuo kavala kauhea, liikkeellä, joten älä Merimona turhaan hikeenny. Ei ole tuollaisen huulenheitot vastauksen arvoisia.

Tämä ketju poistuu varmaan heti, kun Billman astuu areenalle.

Rotat liikkuu viemärissä.

• isoäiti**

Nauroin oikein kunnolla Ruuneperin upealla aloitukselle.
      Tuo huumori puri minuun.

Olen ennenkin nauranut herskyvästi joillekin kommenteille
      ja sitten huomannut joidenkin provosoituneen samoista kirjoituksista
      ja suivaantuneina vaatineet niiden poistamista.

Eläköön erilaisuus!

• Mummeli1

Turhanpäiväinen avaus Ruuneperi tämä juttu.
        Pilkettä silmäkulmassa oli taas varmaan vähän liikaa. Korkki kiinni. Mitään titteleitä ei tarvita.

• merimona1

jännityksestä ja kerro oliko aloituksesi edes pikkuisen "pilkesilmäinen" provo, vai olitko tosissasi!
      Minulla on kuulemma ollut aina omalaatuinen huumorintaju ja nauran väärässä paikassa ja väärään aikaan.
      Koin aloituksesi testinä, kuinka kestämme sitä, että joku on suurempi ja kauniimpi kuin itse olemme.
      Vahva itsetunto oli monilla katkolla, tai sitten se on ollutkin hukassa alusta asti.
      Vaikka olisit ollutkin tosissasi, niin "ehdokkaasi" olisi ollut helppo ampua alas. Esm. sopuisa, miellyttävä lyyli, se ainut aito ja alkuperäinen näyttäytyy palstalla niin harvoin, ettei hän miellyttävän ilmapiirin ylläpitäjäksi olisi oikein kelvannut, vaikka onkin hyvä ihmisenä ja kirjoittajana.
      Anteeksi tämän kerran - en mielelläni mainitse ketään nimeltä kielteisessä, enkä myönteisessäkään mielessä. Ensin mainittu menisi mollaamiseksi ja viimeksi mainittu taas mielistelyn tai imartelun piikkiin.
      Avauksesi oli hyvä, jos osanottajamäärällä mitataan ketjun suosiota ;))

• Lue vastaukseni reetalle, "Ei sisäpiirejä"

• merimona1
        Ruuneperi kirjoitti:

Lue vastaukseni reetalle, "Ei sisäpiirejä"

Eli ei niin pientä pilaa, etteikö totta toinen puoli, ja käänteisesti : Ei niin ryppyotsaista
        "totuutta", ettei tilaa pienelle leikkisyydelle.
        Oikein hyvä!
        Kaikkien mielestä senjooramme on palstojen kiltein ja viisain kirjoittaja, enkä uskalla missään tapauksessa ehdottaa, että jatkaisimme leikkiä, eli äänestystä hopea ja pronssisijoista ;))

• saara.dma

Tarkistin hakutoiminnolla, että 4.7.2005 annoin senõra lyylille osoitetussa viestissäni hänelle tittelin elämäntaitoneuvos, koska hänellä on taito kääntää vaikeatkin asia voitokseen.

Olen yhä tämän tittelin kannalla ihan oikeesti. Muihin kirjoittajiin en ota kantaa.

• Pikku-myy1

Eihän lyylistä ja toisista voi samana päivänä puhuakkaan,niin hän on hyvä asiattomatkin viestit oikaisemaan oikeaan suuntaan,mutta tiedän myös että hän ei tälläistä suvaitse.
        Tännekkin ketjuun voi kirjoittaa elämän viisauksia,ja miten tälläisiin pitäisi suhtautua.
        Ensin antaa kiitokset sitten kiltisti toruu,hänellä kun sitä elämän filosofiaa piisaa.

• muille
        Pikku-myy1 kirjoitti:

Eihän lyylistä ja toisista voi samana päivänä puhuakkaan,niin hän on hyvä asiattomatkin viestit oikaisemaan oikeaan suuntaan,mutta tiedän myös että hän ei tälläistä suvaitse.
        Tännekkin ketjuun voi kirjoittaa elämän viisauksia,ja miten tälläisiin pitäisi suhtautua.
        Ensin antaa kiitokset sitten kiltisti toruu,hänellä kun sitä elämän filosofiaa piisaa.

kuin vallanhaluiselle.
        Tuo ikivanha metodi: hajoita ja hallitse.
        Kumartaessaan myös pyllistää.
        Ja kumartaja tietää sen.
        Aggressiivisen ihmisen epäsuora ele.

• señora lyyli

sinnuu pitäs ottaa ihan niskavilloista kiinni, että kaikkee sie keksitkii. ;)))

huumorii sinus on ain löytynt, pitäskö sinun kuitenki panna nuo hymymerkit jotta ei tule väärinkäsityksii.

mikset sie ennää kirjota runoja , siin ei ole koskaa tullu väärii käsityksii ihmisil.
      sie ko ossaat sen taidon.

saisit eikka leinon ja monet muutkii taitajat mukkaa. jos ihmisel on runon taito hänen on suorastaa velvolisuus panna niitä ihmisten ilmoille.

minkä tahansa taiteellisuuen lahjaa ei ihmisen kuulu pittää itellää, se on jaettava muien ihmisten kesken , jostain olen aikanaa niin lukennu ja olen sammaa mieltä.

terveisin lyyli

• Ymmärrän huumoria olevan ehdotuksesi ja niin pitääkin.

Ei täällä, uskoisin, kirjoitella missään kilpailuhengessä, arvonimiä saadakseen, näin luulen.
      (tietäähän en tätäkään voi, vain omalta kohdaltani)

Minulle ja monelle tämä on ajankulua,kivaa sellaista,tosin nämä kinastelut,puskasta huutelut eivät juurikaan intoa luo.
      Tätä "keskustelua" mitä aina ja aina haetaan, typistyy melkoiseen kinasteluun jatkuvasti.

Olisiko viisasta olla etsimättä mitään ihmeellistä, juteltaisiin vain aiheesta kuin aiheesta,miettimättä onko se sitä oikeaa ja viisasta keskustelua.

Tuolta luin jonkun "ukon" puheet juoruilusta, en ymmärrä sitä täällä palstoilla mahdolliseksi, emmehän tunne toistemme taustoja ja ei kaikilla ole halu juoruilla,jos nyt sitten vaikka "ukolla" olisikin;))D

Ei arvostella,kirjoitetaan vain, kukin kykyjensä mukaan,hyväksytään ja tullaaan hyväksytyksi,eikö näin.

• merimona1

Jopella on oma aitauksensa ja pieni oma talonsa pihalla, mutta käymme kyllä lenkilläkin. Koiran kanssa on mukavampi kävellä kuin yksin.
      Lääkkeistä mainitsit.
      Minä olen sellaisessa onnellisessa asemassa, etten tarvitse mitään lääkitystä. Kiitos kuitenkin huolehtivaisuudestasi!

• olet

Miksi sitten heti aamutuimaan ilkeilet dementiakodilla,anna toisille vapaus kirjoitella,äläkä sotkeudu ilkeyksillä,onneksi otin sen viestisi talteen.

• merimona1
        olet kirjoitti:

Miksi sitten heti aamutuimaan ilkeilet dementiakodilla,anna toisille vapaus kirjoitella,äläkä sotkeudu ilkeyksillä,onneksi otin sen viestisi talteen.

kannattaa ottakin talteen.
        Niillä voi olla joskus vaikka käyttöä.
        Vai mitä luulet?
        Dementiakoti on hyvä paikka muistinsa menettäneille ihmisille. Olen täällä jo aikoja sitten kertonut isästäni, joka sai viettää elämänsä viimeiset vuodet turvallisessa hyvässä hoidossa.
        Toivoisin sinun pikkuisen tarkistavan kantaasi tuohon minun ilkeämielisyyteeni. En minä taida kovin ilkeä pohjimmiltani olla, enkä usko, että sinäkään olet, joku vaan on saanut sinut suuttumaan ja hermostumaan.

• siten kirjottaa
        merimona1 kirjoitti:

kannattaa ottakin talteen.
        Niillä voi olla joskus vaikka käyttöä.
        Vai mitä luulet?
        Dementiakoti on hyvä paikka muistinsa menettäneille ihmisille. Olen täällä jo aikoja sitten kertonut isästäni, joka sai viettää elämänsä viimeiset vuodet turvallisessa hyvässä hoidossa.
        Toivoisin sinun pikkuisen tarkistavan kantaasi tuohon minun ilkeämielisyyteeni. En minä taida kovin ilkeä pohjimmiltani olla, enkä usko, että sinäkään olet, joku vaan on saanut sinut suuttumaan ja hermostumaan.

Miksi et vastannut kysymykseen,kun ilkeämielisesti kirjotit."täällä hän on Dementiakodista karanneena,hae pois.
        Ei sinulta kysytty mitään siinä viestissä,ja nyt mukamas kerrot isästäsi,kuka antaa siihen sinulle luvan kertoa yleisellä palstalla,mutta sinä itse tietenkin.Eikö isäsi ollut oma persoonansa,eikä varmaan pitäisi siitä että tytär hänestä julkisesti kirjoittaa.

• Merimona evk
        siten kirjottaa kirjoitti:

Miksi et vastannut kysymykseen,kun ilkeämielisesti kirjotit."täällä hän on Dementiakodista karanneena,hae pois.
        Ei sinulta kysytty mitään siinä viestissä,ja nyt mukamas kerrot isästäsi,kuka antaa siihen sinulle luvan kertoa yleisellä palstalla,mutta sinä itse tietenkin.Eikö isäsi ollut oma persoonansa,eikä varmaan pitäisi siitä että tytär hänestä julkisesti kirjoittaa.

että huomasin, ettei Anu olkaan Anu.
        Ymmärrätkö?
        Tämä Kaarinan sisko - Anu yritti kuitenkin esiintyä aitona Anuna, kertoen sairaudestaan, mökillä käymisestään jne.
        Kimpaannuin, kun huomasin huijauksen. Se on minun helmasyntinei, että tulistun turhankin helposti.

Sehän meni niin, että Kaarina tulee ja "hihkaisee": "täällähän se minun isosiskoni on".
        Olin juuri huomannut jäljitelmän ja sanoin, että vie dementiakotiin takaisin, tai jotain...en muista.
        Vaikka sanoinkin noin aivan impulsiivisesti ja harkitsemattomasti, niin en minä kuitenkaan ole ilkeä ihminen.

• merimona evk
        Merimona evk kirjoitti:

Ymmärrätkö?
        Tämä Kaarinan sisko - Anu yritti kuitenkin esiintyä aitona Anuna, kertoen sairaudestaan, mökillä käymisestään jne.
        Kimpaannuin, kun huomasin huijauksen. Se on minun helmasyntinei, että tulistun turhankin helposti.

Sehän meni niin, että Kaarina tulee ja "hihkaisee": "täällähän se minun isosiskoni on".
        Olin juuri huomannut jäljitelmän ja sanoin, että vie dementiakotiin takaisin, tai jotain...en muista.
        Vaikka sanoinkin noin aivan impulsiivisesti ja harkitsemattomasti, niin en minä kuitenkaan ole ilkeä ihminen.

ja täysin muistamaton, ja uskonkin, ettei hän pitäisi , että hänen heikkouksistaan kerrottaisiin, koska hän voimiensa päivinä oli vahvaakin vahvempi. Molemmat viime sotamme käynyt sotaveteraani ja kunnollinen ihminen, vaikkakin kiivas ja dominoiva.
        Toivoisin, ettet takertuisí nyt tuohon, mitä kerroin, vaan kertoisit käsi sydämellä, ettet ole koskaan tehnyr elämäsi aikana virheitä. OK?

• vastaan
        Merimona evk kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Otitko huomioon että Anulla on rekattu nikki, ei voi muuna Anuna esiintyä.

• pikkusisko#
        Merimona evk kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Tämä rekattu Anu on mun isosisko,ettäs tierätte.
        Ja sillä sipuli.

• Anu1 evk
        Merimona evk kirjoitti:

Ymmärrätkö?

Merinoma kiltti, kyllä minä olen Anu1 oikeinpa vielä Rekattuna, mutta ei se haittaa minua ollenkaan mitä minusta luulit, niinhän luulevat kaikki toisetkin.
        Minua syytetään puskasta huutelijaksi ja vaikka miksikä, mutta sitä en kuitenkaan ole, aina omalla nikilläni kirjoitan sen minkä kirjoitan.
        Mutta kuten sanoin en välitä siitä tippaakaan,
        en kuitenkaan syytä sinua, tavallaanhan pidit minun puoltani kun oletit jonkun kirjoittavan minun nikilläni.

Mutta erehdyksiä sattuu, ihminen on erehtyväinen,
        et sinä ole mikään ilkeä ihminen, toisin sanoen olet varmaan live-elämässä aika kiltti, ihan niinkuin täälläkin.
        Kaarina on siskoni, sellainen johon voin aina luottaa, kun minulle tulee vaikeuksia, nyt taas kun meillä on tuo vuosipäivä tulossa niin hän jo murehtii sitä miten kestän sen.
        Minä en huijannut, eikä kukaan yrittänyt minua huijata, joten asiat on hyvin.
        Jotkut vain sekaantuvat liikaa, kun alkavat etsiä mistä asiasta saisi riidan poikasen.

Kirjoitellaan taas Mermona1, eikä anneta tälläisten asiattomuuksien pilata kaunista päiväämme, täällä nimittäin paistaa aurinko ja pakkastakaan ei ole kuin 5 astetta.

Siskostani vielä sen verran että löysin hänet täältä palstalta, lapseni kuoleman jälkeen kun minulla oli niin suuri suru, että en tahtonut ylitse päästä, ja enkä ole oikein vieläkään päässyt, mutta se on muuttanut muotoaan, ikäväksi ja kaipaukseksi.

Ja nyt oikein hyvää päivän jatkoa sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi.

• merimona1
        Anu1 evk kirjoitti:

Merinoma kiltti, kyllä minä olen Anu1 oikeinpa vielä Rekattuna, mutta ei se haittaa minua ollenkaan mitä minusta luulit, niinhän luulevat kaikki toisetkin.
        Minua syytetään puskasta huutelijaksi ja vaikka miksikä, mutta sitä en kuitenkaan ole, aina omalla nikilläni kirjoitan sen minkä kirjoitan.
        Mutta kuten sanoin en välitä siitä tippaakaan,
        en kuitenkaan syytä sinua, tavallaanhan pidit minun puoltani kun oletit jonkun kirjoittavan minun nikilläni.

Mutta erehdyksiä sattuu, ihminen on erehtyväinen,
        et sinä ole mikään ilkeä ihminen, toisin sanoen olet varmaan live-elämässä aika kiltti, ihan niinkuin täälläkin.
        Kaarina on siskoni, sellainen johon voin aina luottaa, kun minulle tulee vaikeuksia, nyt taas kun meillä on tuo vuosipäivä tulossa niin hän jo murehtii sitä miten kestän sen.
        Minä en huijannut, eikä kukaan yrittänyt minua huijata, joten asiat on hyvin.
        Jotkut vain sekaantuvat liikaa, kun alkavat etsiä mistä asiasta saisi riidan poikasen.

Kirjoitellaan taas Mermona1, eikä anneta tälläisten asiattomuuksien pilata kaunista päiväämme, täällä nimittäin paistaa aurinko ja pakkastakaan ei ole kuin 5 astetta.

Siskostani vielä sen verran että löysin hänet täältä palstalta, lapseni kuoleman jälkeen kun minulla oli niin suuri suru, että en tahtonut ylitse päästä, ja enkä ole oikein vieläkään päässyt, mutta se on muuttanut muotoaan, ikäväksi ja kaipaukseksi.

Ja nyt oikein hyvää päivän jatkoa sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi.

ja muuttunut niin paljon, että vaikea oli entiseksi Anuksi tunnistaa, varsinkin tuola 50 palstalla, kun katsein siellä vähän, että mitähän sinne kuuluu.
        Ykkönen nimesi perässä sai minut muistelemaan, että oliko se numero siinä ennen. Oli tai ei, ja ole entinen Anu, tai uusi, niin virtuaalikavereinahan täällä useimmat pysyvät, joten antaa vaan palaa!
        Aika railakkaasti tuolla nuorempien palstalla irrottelit kylläkin ja mukava sattuma, kun Kaarina siskosi löysi sinut täältä palstalta :D

Monet ihmiset muistuttavat jotain toista tuntemaamme henkilöä ja sinä tuot mieleeni sellaisen nikin kuin Angi, tai jotain sinne päin.
        Muistatko kun puhuime horoskooppimerkeistä.
        Mikä sinun äitisi olikaan tähtimerkiltään. Leikin astrologia ja olin tekevinäni hänen luonneanalyysinsä. Se oli vain leikkiä. En ymmärrä astrologiasta mitään, enkä edes usko siihen.

• Anu.1
        merimona1 kirjoitti:

ja muuttunut niin paljon, että vaikea oli entiseksi Anuksi tunnistaa, varsinkin tuola 50 palstalla, kun katsein siellä vähän, että mitähän sinne kuuluu.
        Ykkönen nimesi perässä sai minut muistelemaan, että oliko se numero siinä ennen. Oli tai ei, ja ole entinen Anu, tai uusi, niin virtuaalikavereinahan täällä useimmat pysyvät, joten antaa vaan palaa!
        Aika railakkaasti tuolla nuorempien palstalla irrottelit kylläkin ja mukava sattuma, kun Kaarina siskosi löysi sinut täältä palstalta :D

Monet ihmiset muistuttavat jotain toista tuntemaamme henkilöä ja sinä tuot mieleeni sellaisen nikin kuin Angi, tai jotain sinne päin.
        Muistatko kun puhuime horoskooppimerkeistä.
        Mikä sinun äitisi olikaan tähtimerkiltään. Leikin astrologia ja olin tekevinäni hänen luonneanalyysinsä. Se oli vain leikkiä. En ymmärrä astrologiasta mitään, enkä edes usko siihen.

En kuule ole yhtään nuortunut, enkä mielestäni ole missään irrotellutkaan, ainoastaan 50 palstalla vastailin ainakin tämän toivontyttären viestiin, kun hän minulle siellä viestin lähetti.

Ja joskus runopalstalla, mutta siihen se sitten jääkin, ei minua huvita taas niinpaljon täällä seilata, kunhan vain pysyisin kinni tässä elämänpurressa.

Yleensä rekkaan tämän nikkini heti kun tulen koneelle, mutta aamusella jäi vain tuo lippu nikin kulmasta pois. Kylä minä olen entinen Anu mutta vain rekattuna, voit katsoa galleriasta.

Anuja oli niin paljon että minun piti laittaa tuo ykkönen siihen perään, kun muuten ei voinut sitä rekata. Mutta se siitä kirjoitellaan ja hymyillään.

Kaarina on ennenkin minut täältä löytänyt ja minä hänet, hän on tosi rakas en siskoani voisi vaihtaa parempaan, ystävänä jakaa ilot ja surut.
        Mutta nyt lähden taas mökille viikonlopuksi maaseudun rauhaan.

• merimona1
        Anu.1 kirjoitti:

En kuule ole yhtään nuortunut, enkä mielestäni ole missään irrotellutkaan, ainoastaan 50 palstalla vastailin ainakin tämän toivontyttären viestiin, kun hän minulle siellä viestin lähetti.

Ja joskus runopalstalla, mutta siihen se sitten jääkin, ei minua huvita taas niinpaljon täällä seilata, kunhan vain pysyisin kinni tässä elämänpurressa.

Yleensä rekkaan tämän nikkini heti kun tulen koneelle, mutta aamusella jäi vain tuo lippu nikin kulmasta pois. Kylä minä olen entinen Anu mutta vain rekattuna, voit katsoa galleriasta.

Anuja oli niin paljon että minun piti laittaa tuo ykkönen siihen perään, kun muuten ei voinut sitä rekata. Mutta se siitä kirjoitellaan ja hymyillään.

Kaarina on ennenkin minut täältä löytänyt ja minä hänet, hän on tosi rakas en siskoani voisi vaihtaa parempaan, ystävänä jakaa ilot ja surut.
        Mutta nyt lähden taas mökille viikonlopuksi maaseudun rauhaan.

kun noin pari vuotta sitten kerroin muka hyvänäkin asiantuntijana äitisi, joka oli kalat tähtimerkiltään, luonteesta. Nauroimme, kun sattui aivan kohdallen :)

• Anu.1
        merimona1 kirjoitti:

kun noin pari vuotta sitten kerroin muka hyvänäkin asiantuntijana äitisi, joka oli kalat tähtimerkiltään, luonteesta. Nauroimme, kun sattui aivan kohdallen :)

Mikähän se aihe oli, kun en saa päähäni sellaista, äitini on syntynyt lokakuun viimeinen päivä ja hän ei ollut kalat tietääkseni.

Olinko silloin rekannut nikkini, vai olisiko ollut joku toinen Anu, jos löydät se niin viitsitkö tuoda sen esiin haluaisin nähdä sen.

• merimona1
        Anu.1 kirjoitti:

Mikähän se aihe oli, kun en saa päähäni sellaista, äitini on syntynyt lokakuun viimeinen päivä ja hän ei ollut kalat tietääkseni.

Olinko silloin rekannut nikkini, vai olisiko ollut joku toinen Anu, jos löydät se niin viitsitkö tuoda sen esiin haluaisin nähdä sen.

Äitisi oli samaaa "merkkiä" kuin minäkin, eli skorppari.
        Kokeilin vain tuota kalat merkkiä.
        Anuhan sinä taidat olla, mutta aikoinasi kirjoitit vain parin kolmen rivin kirjoituksia tyyliin :"Moi, mitä kuuluu?
        Oli kiva nähdä, lähdenkin tästä mökille."
        Olen vain pällistellyt, että kuinka ihminen voi noin mahdottoman paljon muuttua.
        Mitä tästä opimme? Sen ainakin, että ihminen voi vanhemmallakin iällä uudistua.
        Mitähän meistä itse kustakin vielä löytyy?.:)

• Anu.1
        merimona1 kirjoitti:

Äitisi oli samaaa "merkkiä" kuin minäkin, eli skorppari.
        Kokeilin vain tuota kalat merkkiä.
        Anuhan sinä taidat olla, mutta aikoinasi kirjoitit vain parin kolmen rivin kirjoituksia tyyliin :"Moi, mitä kuuluu?
        Oli kiva nähdä, lähdenkin tästä mökille."
        Olen vain pällistellyt, että kuinka ihminen voi noin mahdottoman paljon muuttua.
        Mitä tästä opimme? Sen ainakin, että ihminen voi vanhemmallakin iällä uudistua.
        Mitähän meistä itse kustakin vielä löytyy?.:)

Sairastin siihen aikaan hyvin paljon, ettei oikein jaksanut, olin sydän leikkauksissa ja aina sai ajatella että joko taas sairaalaan meno, siksi en paljon kirjoitellut pitkiä litanioita.

Eikös teillä sitten olekkin hyvä merkki, äitini oli mitä suloisin ja auttavaisin ihminen ja aina hänellä piti olla kaksi koiraa, hän sanoi että ne ovat uskollisimmat ystävät.

• merimona1
        Anu.1 kirjoitti:

Sairastin siihen aikaan hyvin paljon, ettei oikein jaksanut, olin sydän leikkauksissa ja aina sai ajatella että joko taas sairaalaan meno, siksi en paljon kirjoitellut pitkiä litanioita.

Eikös teillä sitten olekkin hyvä merkki, äitini oli mitä suloisin ja auttavaisin ihminen ja aina hänellä piti olla kaksi koiraa, hän sanoi että ne ovat uskollisimmat ystävät.

olemme avuliaita ja uskollisia, vaikkakin särmää löytyy.
        Kuinka muistinkin tuon keskustelumme, joka oli toinen aloituksistani, mitä olen palstoilla tehnyt. Se oli kyllä huuhaata, eli "kerro milloin olet syntynyt, niin kerron millainen olet."
        Miehiä emme saaneet mukaan pelleilemään, paitsi nuoren, ennakkoluulottoman, silloisen ZOZ-ZOZ
        pojun. Maalaismieskään ei tullut kertomaan tähtimerkkiään, vaikka ei tarvinnutkaan, sillä tiedänhän muutenkin, että hän on vesimies.
        Oikeassa olet, skorpiooneilla on yleensä kotieläimiä.Meilläkin 3 hevosta, koira(huhtikuussa tulee toinen)kissa ja ehkä hiiriä, sillä vanhan talon nurkissa rapisee joskus epäilyttävästi.

• Katleija

"Yhteinen vihollinen on aina parempi kuin yhteinen ystävä."

"Vihamies ottaa suuremman tilan päästämme kuin ystävä sydämessämme."

"On vaikea tehtävä saada kaikkia ystävikseen, riittää jos ei ole vihollisia."

"On paljon ihmisiä, jotka ovat imeväisten kaltaisia, pyytävät ystävällisyyttä olemalla vihamielisiä."

• Hintriika

En tiedä, mihin sivun "hierarkiassa" tämä vastaukseni Liisille menee, mutta vastaan kuitenkin.

Tuotan pettymyksen sikäli, että en ole ehtinyt tälle talvelle nähdä revontulia. Muutin tänne vasta joulukuun alusta. Mutta muistan hyvin tämän kaupungin taivaalla 50-luvulla näkemäni monet, monet hienot revontulet. Parhaimmillaan ne todella leiskuvat.

• Liisi

Minkäänlaista loimua revontulista ei täällä keskipaikkeillakaan ole ollut. Siksipä oli valtava ihme nähdä ne loiskuvat, leimuvat ilmiöt TV:stä. Tulkoon hienot, aidot tulet vielä taivaallesi, että pääset vahvasti takaisin omien laitumiesi tunnelmaan !

• Hintriika
        Liisi kirjoitti:

Minkäänlaista loimua revontulista ei täällä keskipaikkeillakaan ole ollut. Siksipä oli valtava ihme nähdä ne loiskuvat, leimuvat ilmiöt TV:stä. Tulkoon hienot, aidot tulet vielä taivaallesi, että pääset vahvasti takaisin omien laitumiesi tunnelmaan !

Uskonpa, että saan vielä tulia ihailla.

• Hintriika
        Hintriika kirjoitti:

Uskonpa, että saan vielä tulia ihailla.

Sormi lipsahti!

Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      194
      3908
    2. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      34
      3467
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      77
      2988
    4. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      65
      2459
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2402
    6. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      114
      2109
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      48
      1761
    8. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      100
      1733
    9. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      101
      1729
    10. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      367
      1725
    Aihe